Vuokraorjien hyväksikäyttö jatkuu

orjaks ei ikinä

7

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • orjatyömuurahainen

      Orjaksi ryhdyin pari kuukautta sitten ja kadun sitä jo nyt. Heti kun löydän vakituisen paikan lähden pois näiltä markinoilta. Ajattelen vaan että tämä on väliaikaista ja olisin yhtä kokemusta rikkaampi.

    • pekkis838383

      Olen samaa mieltä. Ihan koiran hommaa. Tässä lohduttava tarinani josta saa jotkut ehkä valonpisaroita että tarinoilla on joskus onnellinenkin loppu. Itse olin 4 kuukautta vuokramiehenä ja se todellakin riitti siitä touhusta. Mulla ei ollut edes omaa työterveyshuoltoa, ei mitään oikeutta osallistua talon virkistystoimiin, huono palkka ja eriarvoisuutta havaittavissa. Alkoi vituttaa sen verran että päätin että oon ennemmin vaikka työtön. Sit otin asenteen että markalla saa markan tavaran ja pilkkapalkalla saa pilkkapalkan arvoisen työntekijän. Aloin lusmuileen ja käymään työaikana suihkussa yms yms.. ku kuka sitää noilla "eduilla" nyt raataa jaksaa? Potkuthan siitä tuli MUTTA SAMALLA aukes portti uuteen alkuun.

      3 kuukauden ammattiliiton rahoittaman "kesäloman" jälkeen sain vakituisentyösuhteen toisesta firmasta jossa kaikki asiat on kunnossa ja olen viihtynyt. työttömänä oli helpompi hakea ku ei tarvinnut perustella miks ei vanhapaikka innosta ja varmaan työnantaja tajosi paremmin työtä työttömälle kuin sellaiselle jolla sitä jo on.

      Tarinan opetus on se että jos olisin vaan orjallisesti raatanut siellä niin varmaan vieläki kärsisin siellä mut näin kävi ja oon iloinen tapahtuneesta. Vaikka joskus olisin uudestaan työtön niin vuokrafirmoille en mene enää IKINÄ

    • Kummaa tosiaan

      Jaa, kumma kun täällä haukutaan niin paljon vuokrafirmoja, itselläni ei ole mitään pahaa sanottavaa

      Palkka tulee juuri niikuin pitääkin, jopa sellaisia lisiä joita en itse osaisi vaatia

      Palkka maksetaan juuri silloin kun pitää, ja palkan "laskenta-aika" on vain 5 päivää, melko nopeaa siis

      Ainut huono puoli on se, että en näe IKINÄ firman "omia" työntekijöitä, pomoja tms.

      Eli samat työehtosopimukset yms. noissa on voimassa kuin itse firmoilla, ja samalla lailla voidaan oikeuden kautta hakea puuttuvat palkat jos jotain puuttuu

    • Orjako???

      Työtä on tarpeeksi, palkka on taulukoita parempi, saan päättää missä teen ja paljonko teen työtä. Lisät maksetaan lakisääteisesti, lomarahat ajallaan, en voi muuta kuin olla tyytyväinen. Toisin kuin työtön naapurini, joka ei muuta tee kuin valita. Kuten moni muu täällä. Ja hatuksi vielä se, että en ole ottanut vakituista työtä vastaan vaikka on toistuvasti tarjottu, sillä haluan säilyttää vapauteni. Eli orjako? En edes pissi teidän suuntaan. Luuserit.

    • niiseo

      ...palkka on taulukoita suurempi.... siis onko oikeasti sellaisia firmoja jotka maksaa taulukoitten mukaan.... taulukot on sellaisia työtekijöitä varten jotka ihan ekassa työpaikassa opettelee työssäkäyntiä....jos saat vain taulukkopalkkaa niin voit laskea itsesi alimpaan kastiin työntekijöitten joukossa.

      • taulukoita

        Taulukkopalkat on oikein ahkerassa käytössä kaupan alalla, ravintola-alalla...Useamman kerran törmäänny siihen, että jos haluat parempaa palkkaa niin parempi vaihtaa alaa kokonaan,.


    • Kääksis

      Matalapalkka-aloilla kute Horeca, tai siis Marava nykyisin, puhutaan taulukkopalkoista. Ammattilaisen ei kuitenkaan tarvitse sellaiseen tyytyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe