Kurdien erot maittain?

kysyinenetsisuhdetta

On kiinnostanut aina, millaisia eroja kurdeissa on? Kurdistan on Turkin, Irakin, Persian, Armenian ja Syyrian alueella.
En kaipaa vastausta, jossa mainitaan ihmisten olevan yksilöitä, haluan kärjistetyn vastauksen.

Muutamia kiinnostuksen kohteita;
-Onko ulkonäössä mitään eroja? Erottaako Irakin kurdi Turkin kurdin kuvasta, tai minkään maan kurdia?
-Luonteessa? Onko toiset agressiivisia, toiset lempeitä, huumorintajuttomampia yms.
-Uskonnossa? Ateisteja enemmän jossakin maassa, maallisempiä muslimeita jossakin ja oikeita muslimeita yhdessä?
-Koulutuksessa?

36

728

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yleisteäänpänytsitte

No ei voi yleistää, mutta yleistetään nyt kumminkin...

- Ulkonäössä voi olla pieniä eroja, mutta ei heitä aina erota tietenkään.

- Luonteet voivat näin yleisesti erota toisistaan. Enemmänkin soraneilla ja badineilla. Itse suosin enemmän soraneita, mutta jotku badinitkin on ihan ok. Soranit ovat ehkä astetta rauhanomaisempia kuin badinit.

- Mitä uskontoon tulee niin ei kurdit ole yleensä koskaan kovin uskonnollisia enemmänkin isänmaallisia. Jotku on enemmän ja jotku vähemmän riippumatta maasta.

- Luulisin, että ainakin Irakin kurdeilla voi olla parempi koulutus kuin Turkin kurdeilla. Niin monet Turkin kurdit elävät maalla, vuoristossa. Mutta ei silti läheskään kaikki Irakin kurditkaan ole koulutettuja. Heillä pikkasen erilainen tämä koulutus homma.

• kurdikykyjenetsijät

"Itse suosin enemmän soraneita, mutta jotku badinitkin on ihan ok. Soranit ovat ehkä astetta rauhanomaisempia kuin badinit. "

VAi oikein monikossa suosit? monta kurdimiestä sinulla sitten ollut, miksi keräilet tietyn maalaisia eikö yksi ole riittänyt tai eikö ylipäätänsä ole vielä tullut raja/kiintiö vastaan? minulla täysin erilainen kokemus, huono suhde riitti ja oman kokemuksen mukaan jotkut lähinnä kylistä kotoisin olevat soranimiehet helsingissä melko rauhattomia ihmisiä, huutelevat ihan vieraillekin naisille, jos ovat kovasti sillä seuranetsintä -tuulella/naista vailla..

Mitä uskontoon tulee niin riippuu siitä minkälaisesta perheestä mies tulee ja onko hänellä mitään omia mielipiteitä vai kulkeeko kaverilauman sukunsa mukana täysin ilman omia mielipiteitä (valitettavan yleistä käytöstä, usein myös suku ja kaverit saavat päättää miehen naisvalinnoista, jos et sovi kuvioihin niin sinut erotetaan miehestä tai yritetään naittaa miehen kavereille tai jotain muuta "hauskaa") eli vinkkinä etsi sellainen mies jolla on järki päässä ja omia mielipiteitä, suhteesta ei tule koskaan mitään jos mies aina kuuntelee vain ystäviä ja perhettä elämänvalinnoissaan.

• 595999495949

Niin suosin teille. En itselleni. Olen elämäni aikana seurustellut tasa yhden henkilön kanssa, joka on mieheni nyt. On mulla ollut juttua yhden badinin kanssa, mutta se ei ollut mitään seurustelua. Itse asun Pohjois-Pohjanmaalla täällä lähes kaikki kurdit on asiallisia. Mutta onhan niitä naistenmiehiäkin toki täälläkin.

Viimeisessä rimpsussa olet aivan oikeassa ja puhut asiaa.

• höhööhhöhö

aika läpinäkyvää tää sun teksti :D itekki pohjois-pohjanmaalta..

• Minkä verran

keskimäärin käytte läpi esim kurdeja, jotta osaatte varmuudella sanoa paremmuuden esim marokkolaisesta? Tai marokkolaisia jotta pystytte muodostamaan mielipiteen olisko turkkilainen sittenkin parempi? Ja sitten kun löydätte sen oikean, vaikka kurdin, käyttekö läpi vielä niksut, että tiedätte tehneenne oikean valinnan?

• 049839594943

No kyllä keskimäärin monet muut naiset on käynyt enemmän miehiä läpi mitä minä. Ensimmäinen poikaystävä on mieheni vieläkin ihan, että ihan kivasti. Onhan kurdeissa tosiaan eroja tuolleen maittain. Siis kulttuurisia eroja, mutta yksilöitähän me kaikki.

Se on vaan jännä, että monet badinit ja soranitkaan edes tykkää toisistaan. Heidän on myös vaikea ymmärtää toisiaan, mutta tottakai on moniakin esim. soraneita joilla on ihan badinikavereitakin. Täällä pohjois-pohjanmaalla nuo badinit on melekosia epeleitä, että jos joku tutustuu niin kannattaa harkita tarkkaan.
        Juorut kantautuu myös suomalaistenkin korviin.

• so true..
        049839594943 kirjoitti:

No kyllä keskimäärin monet muut naiset on käynyt enemmän miehiä läpi mitä minä. Ensimmäinen poikaystävä on mieheni vieläkin ihan, että ihan kivasti. Onhan kurdeissa tosiaan eroja tuolleen maittain. Siis kulttuurisia eroja, mutta yksilöitähän me kaikki.

Se on vaan jännä, että monet badinit ja soranitkaan edes tykkää toisistaan. Heidän on myös vaikea ymmärtää toisiaan, mutta tottakai on moniakin esim. soraneita joilla on ihan badinikavereitakin. Täällä pohjois-pohjanmaalla nuo badinit on melekosia epeleitä, että jos joku tutustuu niin kannattaa harkita tarkkaan.
        Juorut kantautuu myös suomalaistenkin korviin.

Itsekin pohjois-pohjanmaalta ja samaa mieltä kanssasi. Itsellä sorani ja hyvä mies. :) tiedän monia badineja (ei mitään seksuaalista kokemusta heistä, että vaan tiedoksi) ja viettävät aikansa vaan jossain amarillossa istuen/stockmannilla kävellen ja iskien/katsellen naisia kaiket päivät. Tietääpähän kenestä pysyy erossa... voi olla varma mikä heillä vain mielessä...tuosta juoruilustakin olen tietoinen. Tiedän mm. yhden suomitytön asioista lähes kaiken kun badinit juoruilee mun soranille. Varmaan kiva kun koko pohjois-pohjanmaa tietää omat asiat?? Kannattaisi ehkä harkita tarkemmin keneen tutustuu ja miten henk.koht asioita heille kertoilee...

• 395965594930
        so true.. kirjoitti:

Itsekin pohjois-pohjanmaalta ja samaa mieltä kanssasi. Itsellä sorani ja hyvä mies. :) tiedän monia badineja (ei mitään seksuaalista kokemusta heistä, että vaan tiedoksi) ja viettävät aikansa vaan jossain amarillossa istuen/stockmannilla kävellen ja iskien/katsellen naisia kaiket päivät. Tietääpähän kenestä pysyy erossa... voi olla varma mikä heillä vain mielessä...tuosta juoruilustakin olen tietoinen. Tiedän mm. yhden suomitytön asioista lähes kaiken kun badinit juoruilee mun soranille. Varmaan kiva kun koko pohjois-pohjanmaa tietää omat asiat?? Kannattaisi ehkä harkita tarkemmin keneen tutustuu ja miten henk.koht asioita heille kertoilee...

Jepulis. Kyllähän soranitkin välillä siellä amarillossa on. Ei siinä käyn usein itsekin siellä ja coffee housessa. Tuo juoruilu on jotain kamalaa. Tiedän että minustakin on juoruja liikkeellä toivottavasti en ole tuo kyseinen suomityttö... :D
        Mutta niihinkään kaikkiin juoruihin ei ole uskomista. Juoruja, jota minusta liikkuu ei ole puoliksikaan totta edes. Ei edes tarvi koviin moneen tutustua silti saattaa joutua juoruilun kohteeksi. Kamalaa. Mutta olen myös huomannut, että soranitkin juoruaa onneksi mun mies ei oo mikään juoruämmä.

• so true..
        395965594930 kirjoitti:

Jepulis. Kyllähän soranitkin välillä siellä amarillossa on. Ei siinä käyn usein itsekin siellä ja coffee housessa. Tuo juoruilu on jotain kamalaa. Tiedän että minustakin on juoruja liikkeellä toivottavasti en ole tuo kyseinen suomityttö... :D
        Mutta niihinkään kaikkiin juoruihin ei ole uskomista. Juoruja, jota minusta liikkuu ei ole puoliksikaan totta edes. Ei edes tarvi koviin moneen tutustua silti saattaa joutua juoruilun kohteeksi. Kamalaa. Mutta olen myös huomannut, että soranitkin juoruaa onneksi mun mies ei oo mikään juoruämmä.

Itse en enää baareja harrasta. Ei kai siinä mitään, jos syömässä käy/kahvit juomassa, mutta jos joka päivä istuu useita tunteja naisia iskien, alkaa tehdä itsensä vähän naurettavaksi mielestäni... :D Eihän juoruihin aina kannata uskoa mutta monesti niissä on jokin totuuden hiven..

• 349049595959
        so true.. kirjoitti:

Itse en enää baareja harrasta. Ei kai siinä mitään, jos syömässä käy/kahvit juomassa, mutta jos joka päivä istuu useita tunteja naisia iskien, alkaa tehdä itsensä vähän naurettavaksi mielestäni... :D Eihän juoruihin aina kannata uskoa mutta monesti niissä on jokin totuuden hiven..

Me käydään joskus aika harvoin kylläkin miehen kanssa baarissa. Sellasella isolla porukalla. Se on ihan mukavaa. Saahan sitä naisia iskeä, mutta joku raja senkin kanssa. En mä nyt tiiä välttämättä yrittääkö ne ainakaan päivällä hirveesti iskeä naisia. Kunhan nyt hengaavat jossain, kun ei ole muutakaan tekemistä.

Itse en ainakaan juoruja kuuntele. Suljen korvat semmosilta.
        Tottakai kurdit yrittää asettaa itsensä "hyvään" valoon sanomalla "mä panin tuota ja tuota..." kavereille, vaikka asia ei ihan niin edes mennyt. Ja kaiken lisäksi juoruavat naisista joilta saa "helposti" tai joka juttelee edes heidän kanssaan niin kaikki ovat sitten kimpussa. Onneksi mun puh.numero ei ole lähtenyt kiertää mihinkään päin, vaikka sitten sais kyllä kuulla kunniansa mun mieheltä!

• minä ja kurdimieheni

KYsyisin tästä avioliiton järjestämisestä , jos mies on jo aikuinen, vähintään kolmekymppinen, ja on kerran jo eronnut.
      Sitten haluaa mennä suomalaisen naisen kanssa naimisiin, erottuaan turkkilaisesta.
      Niin, saako mennä ja valita itse, vai käykö tässä niin että minä luulen olevani hänen kanssa naimisissa, mutta selkäni takana perhe järjestää hänele kuitenkin jonkun kurdivaimon kotimaasta ?

• 00000000000000000000

Mikset kysy mieheltäsi? Sehän riippuu aivan miehen perheestä. Monet kurdiperheet ovat onnensa kukkuroilla jos vaikka oma poika menee naimisiin jonku eurooppalaisen kanssa, kun taas jotku perheet vaatii sen kurdivaimon tai ainakin muslimin tai samanuskoisen.

• --------

Kysyt sitten nettipalstalta asiaa, johon osaa vastata vain miehesi. Onko himassa kommunikaatiokanavat tukossa?

• eieroaei

Yleensä sanovat että ovat eronneita kun tulevat suomeen,kurdit EIVÄT eroa vaimoistaan koskaan !

• kokenutoon

Yleensä kurdeilla on jo kotimaassa valittu vaimo,ankkuri tulee suomeen ja on tärkeää kiinnittyä suomalaiseen naiseen joka opettaa suomesta kaiken ja mieluummin vanhempi joka kustantaa kaiken ja sitten hupshuikkaa tulee vaimo tai koko perhe tänne kun olet rakastunut

• 3059300

Voi olla, mutta ei kuitenkaan kannata ihan noin ajatella suhteen alussa. Kannattaa tarkastella, että kertooko tämä mies sinusta perheelleen ja esitteleekö, jos on näin niin tuskin siellä mikään vaimo sitten odottaa. Hirveän useat kurdiperheet ottavat niin lämpimästi euroopplaisen miniän vastaan!

• Onko totta?

Eikö kurdit ikinä eroa kurdivaimostaan?

• ...

Eivät kovin herkästi kyllä eroa kurdivaimostaan, kasvojen menetyksen takia.

• ??????

Pitäisikö?

• murrettasorani

Soranî (kurdiksi }سۆرانی) on kurdin kielen murre, jota puhutaan Etelä- ja Itä-Kurdistanissa. Kurdin kielessä on kaksi päämurretta, joista toinen on kurmancî (kurmandži). Nämä murteet eroavat puhuttuna toisistaan vähän, mutta kirjoitettuna paljon, koska kurmancîa kirjoitetaan latinalaisilla aakkosilla ja soranîa arabialaisilla aakkosilla.*wikipedia*
      Tiedän toki vaimoja jotka on lämpimästi otettu vastaan,mutta jätetään sitten suomeen,oli lapsia tai ei.

• 095558858554

Eipäs aleta yleistämään. Kyllä minun tuntema henkilö(nainen) asuu miehensä kanssa Kurdistanissa, että ei todellakaan ole mihinkään Suomeen jätetty. Itseasiassa miehen sukulaiset halusivat kovasti, että nainen muuttaisi sinne, mutta ei kuule monet suomalaiset naiset edes halua muuttaa sinne. Onhan heilläkin suku täällä... Joten eiköhän se ns. kakkoskoti riitä siellä. Mulle ainakin riittäisi. Mun koti on Suomi.

• 5+8

Kurdimiehet osaavat hurmata suomalaiset naiset, mutta usein suomalaiset eivät kestä heidän tapaa elää loppupeleissä. On kiva kuulla onnistuneista liitoista, mutta mitä on täällä lukenut niin aika paljon on ongelmia. Uskomattoman intensiivinen katse, ei jää mitään epäselväksi. Sä oot mun ! Ei voi arvostella miestä joka osaa ottaa mitä haluaa.

• Kerran Badressa käyn

Minkälaisia on Jesidimiehet.Hekin ovat kurdeja mutta eivät muslimeja.Entä Jesidi naiset.Saisko niistä hyvän vaimon.Suomessa asuva Jesidikin vois vastata.

• 1kokemuslisää

sorani kurdiexäni palasi Irakista, kertoi ettei ole enää naimisissa että koko tempaus oli hänen ystävien ja sukulaisen keino saada minun huomioni heihin, en tiedä mitä uskoa mutta miestä en joka tapauksessa ota takaisin!
      tottakai oleskeluluvan eteen ollaan valmiita esittämään että hänestä on nyt tullut "kunnollinen" muslimimies, toisin on asiat huomasin heti kuinka tämä mies yritti iskeä kaveriani, ei hänellä ollut asiaan juuri kommentoitavaa, hiljeni ja itse aion alkaa mykkäkouluun, en tunne häntä enää. Vuoden olin mykkäkoulussa, toivon että olisin jatkanut mykkäkoulua vielä kauemmin, mutta tätä mykkäkoulua hän ei saakkaan millään konstilla loppumaan! sitä saa mitä tilaa

• Kerran Badressa käyn

Olen kuullut,että jos kristitty mies ja muslimi nainen avioituvat he syyllistyvät muslimien käsityksen mukaan pahaan rikokseen.Tiedän,että Pohjois-Irakissa elää ainakin Assyyrialais-,Arabi-ja Armeeni kansojen kristittyjä,ainakin Soranin Dianassa,Erbilin Ankavassa ja Duhokissa,(olen kuullut huhupuheita myös kristityistä Kurdeista ja olisin kiinnostunut onko tämä totta).Kysymys kuuluu voisikko edellämainitun kansanryhmän kristitty nainen mennä avioliittoon Luterilaisen Suomalaisen punaniska perusjuntti kaurahattu rehupuntin,oikean härmäläisen kanssa vai tulisko stropeli näiden kansanryhmien miesten kanssa.

• 49944930300

Siis kurdeissahan on tosi paljon kristittyjä. Uskonnon puolesta ei varmaan olisi ongelmaa mennä avioliittoon Suomalaisen punaniskan kanssa, muuten en sitten tiedä. Kurdinaiset on kuitenkin aikaaa.. No en tiedä onko suomalaiset miehet hirveesti makuun. Riippuu henkilöstä.

• 36899422
        49944930300 kirjoitti:

Siis kurdeissahan on tosi paljon kristittyjä. Uskonnon puolesta ei varmaan olisi ongelmaa mennä avioliittoon Suomalaisen punaniskan kanssa, muuten en sitten tiedä. Kurdinaiset on kuitenkin aikaaa.. No en tiedä onko suomalaiset miehet hirveesti makuun. Riippuu henkilöstä.

Miksi kurdinainen haluaisi suomimiehen, jos ei sellainen enää suominaisellekaan kelpaa? Ennemmin kääntyvät islamiin ja ottavat muslimin, kuin suomimiehen. En ihmettele... Kurdin kanssa elämä on niin paljon rikkaampaa (opettavaista) ja kaikin puolin parempaa.

• Kerran Badressa käyn

Mitähän kuperkeikkoja sitä pitäisi osata hurmatakseen kurdinaisen.Samoilla opeilla häntä ei kuitenkaan valloiteta kuin suominaisen.Nimittäin jos mies alkaa Kurdistanissa kulkea essu päällä ja vielä kehua tykkäävänsä kotitöistä,niin koko naapurusto,niin miehet kuin naisetkin,nauravat mahaansa pidellen ja alkavat nimittämään häntä vähintään vihtoriksi.Sellaisen eron huomasin kurdimiehissä suomalaisiin nähden,että kenelläkään ei näyttänyt olevan tarvetta esittää kovaa ja karskia jätkää.Jopa poliisit ja besmerka-sotilaat olivat yleensä ystävällisiä ja jopa auttamishaluisia.Varmaan historia ja elämä on heille opettanut,että se ei ole vahvin joka on kovin uhoamaan.Besmerkoilla on myös aseistus tarkastuspisteillä sitä luokkaa että se puhuu puolestaan.Vain hullu alkais rähjäämään niille.

• zorzorvinkkejä

Muslimeista ja kurdeista tietävänä voisin antaa joitan vinkkejä suomalaisille miehille joita kiinnostaa kurdinaiset, suomimies voisi olla unelma sellaiselle kurdinaiselle joka hakee luotettavaa ja rehtiä ei liian temperamenttista kumppania?

- muistakaa olla mahdollisimman kohteliaita ja ottakaa selvää kulttuurista ja islamin uskosta, etenkin jos naisen uskonto on islam
      - jossain vaiheessa miehen pitää kääntyä islamiin jos nainen on uskonnollinen ja jos hän tulee muslimiperheestä, koska islam vaatii että sama uskonto on miehellä, sen sijaan kurdimies voi aivan hyvin mennä naimisiin vaikka kristityn tai juutalaisen kanssa, en tiedä miksi säännöt on nämä mutta niin se vain on

- muista mainostaa että olet valmis myös tekemään kotitöitä ja ruokaa! kurdimiehet usein haluavat vaimon joka tekee heille kaiken, muutamia länsimaalaistuneita kauan Suomessa asuneita kurdeja lukuun ottamatta. Mies joka auttaa naista eikä jätä häntä aina yksin kotiin kotitöitä raatamaan saa varmasti arvostusta. Jotkut arvostavat myös rahaa ja kultaa, mutta eivät kaikki..
      - muista olla puhelias ja ota aina naisen perhe huomioon, näin ollen saat parempaa kohtelua, muista myös että kurdeille perhe on hyvin tärkeä ja puheluita on päivittäin kuten myös kyläily
      - juominen ja baareissa käynti kannattanee lopettaa, moni musliminainen ei halua alkoholin hajuista aviomiestä
      - jos haluat pitää oman uskontosi, käydä aina kirkossa, syödä kinkkua, käydä baareissa ja rellestää niin älä edes harkitse musliminaista..
      - puhumattomuus voidaan tulkita myös vihamieliseksi mykkäkouluksi joten olethan sosiaalinen
      - tätäkään tapaa en osaa selittää mutta kulttuurissa mies kulkee edellä
      - voit hurmata naisen myös keittotaidoillasi joten mainosta jos olet opetellut kurdi ruokien tai edes arabiruokien reseptejä netistä..

• 95999494949

"- muista mainostaa että olet valmis myös tekemään kotitöitä ja ruokaa! kurdimiehet usein haluavat vaimon joka tekee heille kaiken, muutamia länsimaalaistuneita kauan Suomessa asuneita kurdeja lukuun ottamatta. Mies joka auttaa naista eikä jätä häntä aina yksin kotiin kotitöitä raatamaan saa varmasti arvostusta. Jotkut arvostavat myös rahaa ja kultaa, mutta eivät kaikki.."

Öö. Mun mies tekee ruokaa, koska en osaa ja hän on siis kurdi. Asunut Suomessa hikiset 4 vuotta ja teemme kotitöitä yhdessä. Kurdimiehet kuten naisetkin ovat hyvin siistejä ihmisiä ja kummatkin huolehtivat kyllä kodin siisteydestä. Ellei ole joku laiska paska ukko, mutta hei niitä löytyy niin paljon myös suomalaisistakin, että tuo rimpsu oli jokseenkin hassu.
        Niin ja yleensä kurdinainen haluaa tehdä itse ruokaa, koska miehet voi olla joskus siinä aika avuttomia. Ja haluaa myös huolehtia kodista. Ehkä kurdinainen ei välttämättä arvostaisi suomalaista kokkaavaa miestä joka tulee häseltämään heidän valtakuntaansa...

• kokenutoon

...ja kurdivaimoille siellä kotimaassa kuulemma riittää kun aviomies vierailee edes kerran neljään vuoteen siellä,koko suku tietää mitä miehet suomes puuhaa,mutta kun tämän vaimon,tai ennalta määrätyn vaimon aika tulee astua kuvioihin,a,vot,siihen loppuu sitoutuminen länsimaalaiseen"vaimoon"

• 09594030303

Joskus voi käydä näin tai sitten ei :)

• .........

"Luonteet voivat näin yleisesti erota toisistaan. Enemmänkin soraneilla ja badineilla. Itse suosin enemmän soraneita, mutta jotku badinitkin on ihan ok. Soranit ovat ehkä astetta rauhanomaisempia kuin badinit. "

Sora sopii paremmin teiden päällysteeksi, kun badding somerjoki.

• 94043+03230

Aika surkee vitsi oli... Et parempaa keksiny?

• ........
        94043+03230 kirjoitti:

Aika surkee vitsi oli... Et parempaa keksiny?

Parempi vitsi se oli, kuin teidän säälittävät suhteenne ja räpellyksenne :)
        Tämä ketju naisineen on itseasiassa typerintä mitä olen tähän mennessä nähnyt.

Aloittaja on ilmeisesti etsimässä jotain koiraa itselleen ?

• 95493030405040309
        ........ kirjoitti:

Parempi vitsi se oli, kuin teidän säälittävät suhteenne ja räpellyksenne :)
        Tämä ketju naisineen on itseasiassa typerintä mitä olen tähän mennessä nähnyt.

Aloittaja on ilmeisesti etsimässä jotain koiraa itselleen ?

Itseasiassa ne jotka todellisesti nolaavat itsensä ovat nämä jotka tänne tulevat aukomaan päätä vaikka tämmöisistä suhteista tiedä edes mitään. Taitaa olla silkkaa kateutta.

Sinä se taidat olla tämän ketkun koira.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1701
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1402
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      982
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      81
      833
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      831
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe