Kahvi ym. kutsu ei ole

seurustelu pyyntö !!

Miksi suomalaiset naiset "käsittävät" kahvikutsun suoraan seurustelukutsuksi. Palasin vuos sitten maailmalta suomeen ja pitkään poissa olleena ajattelin laajentaa ystäväpiiriäni. Muutamien suomalaisten tuttujeni kautta olen koittanut tutustua heidän tuttavapiirissä oleviin vapaisiin naisiin. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta tuli selitys, mä oon just toipumassa ed. suhteesta ja en jaksa alkaa nyt just uuteen ihmissuhteeseen ???? kahvillehan mä olin niitä pyytämässä enkä seurustelemaan ??? Miksi täällä on tällainen kulttuuri et heti luullaan et toinen on hakemassa parisuhdetta ? Eikö muka suomessa nainen ja mies voi olla tuttavia, ystäviä, kavereita ilman että seurustellaan. Mitähän multa on 10v poissa olon aikana jäänyt oppimatta ?

47

4627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On se usein

      Päiväkahvithan ovat jo vuosikymmeniä vanha ilmiö, mutta hyvin usein tuo kahville pyytäminen tosiaan tarkoittaa "esitreffejä". Kun joku kysyy, kuinka lähestyä kiinnostavaa ihmistä, vastaukseksi tulee yleensä ensimmäisenä kehotus pyytää tämä kahville.

      Kyllä kavereita ja tuttuja voi olla seurustelemattakin. Tuo kahviasia pitää vain pystyä ohittamaan tai selventämään niin, ettei siitä tule ongelmaa.

      • khohi

        Kahville,pizzalle,leffaan,minigolffaan jne
        pyytäminen on mieheltä ihan normaali
        kutsu joka liittyy haluun tutustua
        naiseen ei tarkoita sitä että pitäisi
        heti sänkyyn hypätä tai seurustelemaan
        alkaa.
        t.mies30w


    • Onnea

      Samaa olen ihmetellyt, mutta kun muu maailma menee tietyissä asioissa eteenpäin niin Suomi jatkaa samaa rataa.
      Kävisin mielelläni kahvilla tai tennistä pelaamassa miehen kanssa, mutta jos ehdottaisin, niin iskuyrityksenähän mies sitä pitäisi.
      Selitä siinä sitten etten ole muuten kiinnostunut, kun toinen katsoo hölmön näköisenä.
      Nuorempana minulla olikin mespuolisia kavereita ja se oli hienoa, yleensä harrastettiin erilaisia liikuntalajeja, joita likkakaverini eivät osanneet.
      Tulet todennäköisesti yllättymään vielä monesta muustakin asiasta ja saatat törmätä rasismiin yllättävissä tilanteissa.
      Onneksi on niita aravakatseisiakin ihmisiä:)

      • pohtiainen

        Tennis on vanha peli, niin vanha että ranskan vallan kumous suuniteltiin tennis kentällä


      • Onnea
        pohtiainen kirjoitti:

        Tennis on vanha peli, niin vanha että ranskan vallan kumous suuniteltiin tennis kentällä

        Monesti vanha uutta parempi, häviäisitkö jos mentäisiin vai ?
        Kuinka vanha se shakki sitten on, kun historiasta olet kiinnostunut.?
        Ei kahvi ja viinikään ihan uusia aineita ole ja silti niitä vaan vielä juodaan.
        Oliko tässä joku pointtikin vai...


    • savossakin..

      sama ongelma.kahvikutsu tarkoittaa joillekkin ihmisille iskuyritystä.hymyily myös.jos juttelen ventovieraalle (aloitan keskustelun) niin sekin on iskuyritystä.
      ei ihme että ihmiset alkavat kääntyä sisäänpäin kun ei uskalla enää ottaa kontaktia toiseen ihmiseen.
      mielestäni tämä pitäisi nyt muljauttaa toisin päin eli mitkään ei tarkoita mitään treffikutsua ennenkuin toinen sen suoraan kysyy / sanoo.

      • Onnea

        Olen luonteeltani mukava ja iloinen, mutta opin jo nuoren kantapään kautta,
        että pitää varoa kenelle hymyilee. Miten miehet noin yleistettynä kuvittelee hymyn tarkoittavan jotain enemmän. Osaan jutella ihmisten kanssa ns.small talkia, kun olen sen työni kautta oppinut, mutta heti ollaan luulemassa vaikka mitä.
        Jotkut naispuolisetkin on niin outoja, että kuvittelevat heti jotain.
        Olenkin siis oppinut harkitsemaan ja käyttäytymään pidättyväisemmin, koska tulen muuten väärinymmärretyksi enkä jaksa selitellä.
        En oikeastaan välitä mitä muut ajattelee, kun itse tiedän mitä teen.
        Ulkomailla ihmiset laitetaan ravintolassakin tilasyistä samaan pöytään ja siinä on hyvä osata keskustella vieraille ihmisille ja osata tavat.
        Suomalaisia ei kyllä aina matkailu avarra, kun kännätään koko reissu.


    • johhjohjoah

      Luulitko todellakin, että tavat kotimaassa muuttuvat Sinun ulkomaanmatkailusi johdosta?

      • Oli 17 kun muutin

        suomesta vanhempieni mukana. Minulla ei oikein ole kokemusta suomalaisesta kulttuurista tällä alalla. Maissa missä asuin (ranska, belgia, usa, ) ja missä vartuin, ihmisten tapamis ja tutustumiskulttuuri on valtavan erillaista. On hyvinkin suositeltavaa ja ennenkaikkea suvaittavaa että ihmisillä on varsin laajat tuttava ja ystäväpiirit ympärillään sukupuoleen katsomatta.


      • turpaan tuli
        Oli 17 kun muutin kirjoitti:

        suomesta vanhempieni mukana. Minulla ei oikein ole kokemusta suomalaisesta kulttuurista tällä alalla. Maissa missä asuin (ranska, belgia, usa, ) ja missä vartuin, ihmisten tapamis ja tutustumiskulttuuri on valtavan erillaista. On hyvinkin suositeltavaa ja ennenkaikkea suvaittavaa että ihmisillä on varsin laajat tuttava ja ystäväpiirit ympärillään sukupuoleen katsomatta.

        Olen itse niitä ihmisiä, joka harmittele Suomessa vallitsevaa tilannetta. On tuskaista, ettei tosiaan voi lähteä kahville.

        Viimeisimpään kahvikutsuuni nainen vastasi, että on parempia ettemme lähde kahville. Että pllaan vaan työkavereita.

        Siis WTF!?!?!

        Pyysin häntä kahville. En treffeille.

        Ei ihme, että Suomessa mies saa elää yksin ilman kavereita. Kaikki kuvittelee heti kaikkea ihmeellistä, kun yrittää vähän sosialisoida...


      • Ei vain Suomessa
        turpaan tuli kirjoitti:

        Olen itse niitä ihmisiä, joka harmittele Suomessa vallitsevaa tilannetta. On tuskaista, ettei tosiaan voi lähteä kahville.

        Viimeisimpään kahvikutsuuni nainen vastasi, että on parempia ettemme lähde kahville. Että pllaan vaan työkavereita.

        Siis WTF!?!?!

        Pyysin häntä kahville. En treffeille.

        Ei ihme, että Suomessa mies saa elää yksin ilman kavereita. Kaikki kuvittelee heti kaikkea ihmeellistä, kun yrittää vähän sosialisoida...

        No siis mielestäni lähes tuntemattoman vastakkaisen sukupuolen edustajan pyytäminen kahville kahden kesken = treffeille pyytämistä. Jos haluaa vain kaverina tutustua, voi pyytää "hei, lähde meidän mukaan baariin perjantaina, ollaan porukalla menossa..". Tai sitten että "en haluaisi mennä yksin johonkin, lähdetkö seuraksi ihan kaveripohjalta".

        Se vaan on niin, että 99,99 %:ssa tapauksista, joissa mies pyytää että lähdettäiskö kahville joku päivä, kyse on romanttisesta kiinnostuksesta. Siksi ne naiset käsittää sen niin.


    • Minua taas

      ihmetyttää se, miten miehet kuulee päässään sanat "Mennäänkö kahville?" muodossa "Mennäänkö n-ussimaan?"

    • vcxvxcvcxvc

      Pyydä seuraksi esimerkiksi elokuvaan. Sano, että olet vasta takaisin Suomeen muuttanut ja haluaisit tutustua uusiin ihmisiin ja saada kavereita. Sitten ainakin tarkoitusperäsi tulevat selviksi. Tuossa tapauksessa ei ole mitenkään noloa myöntää olevansa kaveriton jos ei ole Suomessa edes asunut. Samaa voi käyttää myös silloin kun muuttaa uudelle paikkakunnalle.

      • kahville menijä

        Ei elokuvissa voi jutella. Ei siellä saa tutustutta toiseen ihmiseen.

        Kyllä kahville meno on parempi. Jos juttu luistaa, voi istua kauemminkin. Jos juttu ei luista, voi tapaamisen jättää lyhyeen...


    • ei enää aloitetta

      Ja miksi naiset aina olettavat että mies on selvännäkijä ja ajatustenlukija?Miesten pitäisi automaagisesti ymmärtää koska nainen flirttaa ja koska hän on vain kohtelias.Miksei naiset voisi olla toimissaan edes hitusen helpommin tulkittavia?Monta kertaa olen näppini polttanut naisen "annan ymmärtää mutten ymmärrä antaa" takia.Sitten valitetaan kuin miehet ei yritä iskeä ja aletaan haukkumaan miehiä kuinka kehittymättömiä ollaan sosiaalisesti.Minun puolestani naiset saavat räpsytellä silmiään ja pöyhiä hiuksiaan ihan vapaasti,jos eivät suuta saa auki niin se on voi voi.En vonkaa.

      • no näin mietin

        No tässä vastauksessa on ap hyvä selitys sille, miksi naiset toimivat kuvailemallasi tavalla.


    • no näin mietin

      No moni suomalainen mies kokee jo hymyn ja ystävällisyyden seurustelukutsuksi (ja sitten suuttuu kun nainen "antoi ymmärtää"), joten jos joku mies pyytää kahville niin yleensä se täällä päin tarkoittaa sitä, että ollaan deittimielellä matkassa. Naiset ovat vaan oppineet toimimaan näin, koska täällä päin ihmiset yleensä ottavat jotenkin vakavasti nuo asiat. Ainakin itse olisin tosi varovainen jos olisin sinkku ja joku kyselisi kahville. Parikin kertaa on mulle käynyt niin, että olen suostunut lähtemään leffaan/kahville, juuri tuolla mielellä että miksipä sitä nyt ei kahville voisi mennä, eihän se mitään tarkoita. No sitten huomasin että mies onkin kiinnostunut enemmänkin, ja musta tuli sitten julma sydäntenmurskaaja kun en halunnut enää tavata toista kertaa. Ja otetaan huomioon että ainut asia jolla "annoin ymmärtää" oli suostua kahville menemiseen. En käyttäytynyt mitenkään intiimisti vaan ihan kaverillisesti. Mutta sekin oli liikaa. Eli en yhtään ihmettele miksi naiset tekee omat intressinsä heti alussa selväksi. Mä oon ainakin kantapään kautta oppinut, että suomalaisilla miehillä kaverillinen kahvittelupyyntö on kyllä hyvin harvinainen. Jos kahvittelupyyntöön suostuu niin sitten mies tulkitsee sen lupaukseksi paljon muustakin.

      Entä millä tavalla sä kysyt naisilta tuota asiaa? Kysytkö vain, että lähtisitkö kahville vai selitätkö, että haluat tutustua uusiin ihmisiin täällä ja saada kavereita.

      Toisaalta sä sanot itsekin pyytäväsi VAPAITA naisia kahville, joten jollakin tavalla itsekin tiedostat että naisen ja miehen kahvitteluun liittyy jotakin "erityistä".

    • 372987

      Aika pitkälle näin on mennyt, miehet ottaa niin helposti nokkiinsa, jos tapaaminen jää yhteen kertaan ja jälkipyykkäys alkaa. Kuinkahan moni ihan OK nainen on saanut ikävän maineen kun "kaverit" kertoo "totuuksia" tapaamastaan naisesta. Ja kuinka ex-aviomiehen lopullinen nilvistisyys selviää muillekkin, kun exästä kiinnostuu joku mielenkiintoinen. Miehet on aika kaunasta porukkaa.

      • no näin mietin

        Loistava sana tuo jälkipyykkäys. Mä ainakin olen noissa yllämainituissa tilanteissa todella joutunut yhden kahvilla käymisen takia sitä jälkipyykkiä pesemään vielä vuosia (!) sen jälkeen.

        Se, että suomalaiset miehet suhtautuvat tuolla tavoin ylivakavasti (ja kuvittelevat liikoja) jo sen perusteella että nainen suostuu lähtemään kahville on HUOMATTAVASTI yleisempää kuin se, että mies pyytäisi kahville aitona ajatuksena vain "tutustua uusiin ihmisiin". Eli se on erittäin järkeenkäypää ja jopa tarpeellista, että nainen sanoo heti alkuunsa että en ole sillä tavalla kiinnostunut. Siitä ei ainakaan hyvää seurannut kun mä en sanonut vaan juuri kuvittelin, että "sehän on vain kahville menemistä".


    • kaverin kamu

      Mikset sano suoraan että kiinnostaisit vain kaverina. Sillä saa kavereita ja välttyy väärinkäsityksiltä.

    • adsadasd

      No mitä ajatuksia tämä ap herättää? Nämä vastaukset?

      Häiritsee kun joku tekee aloituksen muttei sitten kommentoi vastauksia mitenkään.

      • Hey sorry...

        olen lukenut näitä vastauksia ja huomannut/elänyt niin kuin monessa kirjoituksessa sanotaan, täällä tuo kahvikutsu ymmärretään erilailla. Jotain tuon kaltaista ehkä aavistin mutta aika rajulta tuo kuulostaa ja ehkä vähän myös surulliselta.
        Tuo rajuus näissä kommentaissa kuvastaa mielestäni tätä alkuperäistä kysymystäni, on vain onoff tilanteita ei osata/haluta luottaa/uskoa myös näihin pelkkiin sosiaalisiin tavoitteihin.
        On myös mahdollista kutsua daami drinkille mut siinä on jo aivan eri funktio taustalla. Drinkkikutsu tarkoittaa selkeästi halua tutustua lähemmin.


      • no näin mietin
        Hey sorry... kirjoitti:

        olen lukenut näitä vastauksia ja huomannut/elänyt niin kuin monessa kirjoituksessa sanotaan, täällä tuo kahvikutsu ymmärretään erilailla. Jotain tuon kaltaista ehkä aavistin mutta aika rajulta tuo kuulostaa ja ehkä vähän myös surulliselta.
        Tuo rajuus näissä kommentaissa kuvastaa mielestäni tätä alkuperäistä kysymystäni, on vain onoff tilanteita ei osata/haluta luottaa/uskoa myös näihin pelkkiin sosiaalisiin tavoitteihin.
        On myös mahdollista kutsua daami drinkille mut siinä on jo aivan eri funktio taustalla. Drinkkikutsu tarkoittaa selkeästi halua tutustua lähemmin.

        "on vain onoff tilanteita ei osata/haluta luottaa/uskoa myös näihin pelkkiin sosiaalisiin tavoitteihin."

        Niin, ja tuohonhan vaikuttaa siis sekä miesten että naisten käytös. Niin kauan kuin miehet 99-prosenttisesti hakevat kahville menemisellä seksiä/suhdetta/jne, niin naisten on aika vaikea suhtautua siihen "vain kahville" menemisenä koska se ei miehelle sitä ole. Niin kuin noista omistakin esimerkeistäni kenties tuli ilmi. Kyllä mä ainakin sinkkuaikana opin tosi varovaiseksi etten yhtään lähde mukaan jos en ole kiinnostunut, koska jos itse suhtauduin tuolla rennolla tyylillä niin miehet kokivat sen suurin piirtein huijaamiseksi ja sellaiseksi että annan ymmärtää. Jos jotakin opin niin sen, että turha mennä "kaverimielellä" tai muuten kevyesti miehiä tapaamaan.

        Eli kyse on aika paljon tosiaan tästä kulttuurista Suomessa, ei siitä että naisilla olisi jokin taipumus kuvitella liikoja.


      • no näin mietin
        Hey sorry... kirjoitti:

        olen lukenut näitä vastauksia ja huomannut/elänyt niin kuin monessa kirjoituksessa sanotaan, täällä tuo kahvikutsu ymmärretään erilailla. Jotain tuon kaltaista ehkä aavistin mutta aika rajulta tuo kuulostaa ja ehkä vähän myös surulliselta.
        Tuo rajuus näissä kommentaissa kuvastaa mielestäni tätä alkuperäistä kysymystäni, on vain onoff tilanteita ei osata/haluta luottaa/uskoa myös näihin pelkkiin sosiaalisiin tavoitteihin.
        On myös mahdollista kutsua daami drinkille mut siinä on jo aivan eri funktio taustalla. Drinkkikutsu tarkoittaa selkeästi halua tutustua lähemmin.

        Lisään vielä, että Suomessa ei mielestäni ole noin selkeää eroa kahville menemisen ja drinkille menemisen välillä. Eli ei ole aivan eri funktio mun mielestä, vaan molemmissa on se tietty viritys taustalla.

        Ehkä jos noista haluaa spekuloida joitakin eroja, niin drinkille kutsumisen itse yhdistäisin enemmän seksuaalisiin tavoitteisiin ja kahville kutsumisen seurustelutavoitteisiin. Noin kärjistettynä. Mutta kumpaakaan ei oikein helposti voi Suomessa yhdistää "vain kaveruus" -tavoitteeseen ellei sitä erikseen kutsussa tarkenneta.


      • Ei vain Suomessa
        Hey sorry... kirjoitti:

        olen lukenut näitä vastauksia ja huomannut/elänyt niin kuin monessa kirjoituksessa sanotaan, täällä tuo kahvikutsu ymmärretään erilailla. Jotain tuon kaltaista ehkä aavistin mutta aika rajulta tuo kuulostaa ja ehkä vähän myös surulliselta.
        Tuo rajuus näissä kommentaissa kuvastaa mielestäni tätä alkuperäistä kysymystäni, on vain onoff tilanteita ei osata/haluta luottaa/uskoa myös näihin pelkkiin sosiaalisiin tavoitteihin.
        On myös mahdollista kutsua daami drinkille mut siinä on jo aivan eri funktio taustalla. Drinkkikutsu tarkoittaa selkeästi halua tutustua lähemmin.

        Suomalaisilla on myös tapana vietettyään aikaa yhdessä maassa, todeta tuntevansa kansainväliset tavat, haukkua suomalaiset tavat ja esiintyä kaikentietävinä kosmopoliitteina. Olisi ollut kiva tietää mistä maasta on kyse. Maakohtaiset erot ovat valtavat. Uskoisinpa, että useissa muissa maissa tuntemattomien miesten kanssa ei kahvitella senkään vertaa kuin Suomessa ilman romanttisia aikeita miehen puolelta.

        Suomessa harvinaisen paljon juuri miehet ja naiset ovat kavereina tekemisissä. En tajua miksi se sitten on niin vaikeaa itse miehen sanoa, että hakee vain kavereita, jos ei ole taka-ajatuksia naista kohtaan. Tai sitten pyytää reippaasti treffeille, jos kiinnostaa. Vai onko se oma puolustusreaktio, että "mitä sinä kuvittelet, kysyin vain kahville", jos selviääkin, että nainen ei ole kiinnostunut romanttisessa/seksuaalisessa mielessä.


    • N22.

      Pyysin tuntematonta miestä kahville kun olin tätä muutamia kertoja nähnyt, tyyppi kieltäytyi. Varmaan ihan järkyttynyt että onko tuo edes selvinpäin eihän suomalaiset mitään aloitteita tuntemattomille tee, iik! Ei tietoa oliko suhteessa mutta en todellakaan pistä pahakseni uusia kavereitakaan. :)

    • rautalanka.

      Se johtuu sanamuodosta. "Lähdetkö kahville" tarkoittaa suomessa ehtaa treffikutsua (tai jopa seksiä), kyse on kulttuurieroista. Seurustelua siinä ei vielä ole, mutta mies osoittaa jotain kiinnostusta. Nuori nainen voi tulkita sen väärin silti.
      "Haluan vain uusia tuttavia, en suhdetta, voimmeko tutustua." Se lienee oikeampi muoto.

    • Maassa maan tavoilla

      Maissa joissa olet asunut, ap, on aivan toisenlainen seurustelu- ja keskustelukulttuuri kuin täällä pohjolassa.

      Huomasin sen itsekin asuessani 15 vuotta Pariisissa ja Milanossa työni takia. Kyläilemään tuleet suomalaiset ystävättäreni vaikuttivat todella häiriintyvän siitä, miten ranskalaiset ja italialaiset miehet (mm. työkaverini) flirttailivat iloisesti heidän kanssaan, tarkoittamatta sillä mitään sen enempää.
      Suomalaiset pitivät niitä miehiä poikkeuksetta pinnallisina keikareina joihin nainen ei voinut luottaa hetkeäkään. Muutama otti jopa nokkiinsa siitä, ettei miesten huomio tarkoittanutkaan "totta", vaan että he "vain leikkivät toisten tunteilla". Saman olen kuullut suomaisten miestenkin suusta koskien ulkomaalaisten naisten eläväistä käytöstä.

      Ymmärsin silloin, miten tosissamme me suomalaiset olemme, miten kirjaimellisesti me otamme muiden sanat, eleet ja ilmeet. Minusta se johtuu kokemattomuudesta kommunikoida vilkkaampien ja ulospäinsuuntautuneiden ihmisten kanssa. Väärinkäsitykset syntyvät ymmärtämättömyydestä.
      Mutta kyllä me tästä kehitytään. Yhä useammat opiskelevat tai käyvät töissä ulkomailla ja saavat siten kokemusta muunkinlaisesta kommunikoinnista kuin mitä täällä jäyhässä kotimaassa harrastetaan.

      Itseäni on aina häirinnyt täällä tämä yletön suoruus ja sen ihannointi. Sanoa pamautetaan ajatukset suoraan päin vastapuolen näköä - olivatpa kyseessä sitten kehut tai moitteet - ja sitä pidetään rehellisyytenä.
      Asiat voi ilmaista niin monella tavalla, mutta sitä me emme näytä vielä aivan sisäistäneen.

      • Ei vain Suomessa

        No sinä pidät enemmän tuosta eteläeurooppalaisesta meiningistä. Itse taas arvostan sitä, että Suomessa saa kulkea rauhassa miesten häiriköinniltä. En lainkaan koe itsetuntoa nostattavana, että kadulla miehet jatkuvasti kommentoivat ulkonäköäni tai viheltälevät jne. Se on rasittavaa ja saa aikaan juuri sellaista ahdistuneisuutta ja varautuneisuutta, ettei uskalla oikein kellekään hymyillä, kun saa jonkun peräänsä kulkemaan.

        Suomessa on ihanaa, kun saa kulkea vapaana ilman häiriköintiä kesälläkin. Jopa rakennustyömaan ohi. Arvostan sitä tosi paljon Suomalaisissa miehissä.

        Sosiaalisuudesta ja avoimuudesta ei ole kyse. Kyllä suomalaiset mielestäni kuitenkin ainakin Helsingissä juttelevat ihan avoimesti, mutta heti ensimmäisenä ei suhtauduta ihmiseen naisena ja potentiaalisena saaliina, kuten monissa eteläisemmissä maissa.

        Itse myös tykkään tuosta suoruudesta. Se että hymyillään kun ollaan hämmentyneitä, tai sanotaan soitan sinulle, ilman aiettakaan soittaa, kuuluu varmasti kulttuuriin joissain maissa, mutta itse arvostan juuri rehellisyyttä. Eikä minulle ainakaan kukaan ole "rehellisyyden nimissä" mitään loukkaavaa sanonut. Se on epäkohteliasta käytöstä ja sitten jo ihan eri juttu, ei mikään suomalaisten erityispiirre.


    • Samaa mietin kun

      Nostellaas taas hyvää aihetta esiin.

      Kirjottaja ei varmaankaan tarkoittanut että joka paikassa huudellaan että lähde kahville jne. se on raivostuttavaa varmasti
      Vaan sitä että voi käydä työkavereiden tai kaverinkavereiden kanssa kahvilla sen suurempia miettimättä vaikka olisikin vastakkaisen sukupuolen edustaja

      Suomessa on jotenkin niin pirun hijaista porukkaa ja sisäänpäin kääntynyttä, en tarkoita tätä nyt millään pahalla mutta kun reissaa niin monesti ulkomailla ihmiset ovat paljon avoimempia ja helposti lähestyttävämpiä. Esim ulkomailla monesti tuntemattomat saattoivat moikata oudoissakin tilanteissa mutta suomessa jos moikaat jollekkin tuntemattomalle niin samantien ollaan profiloimassa pelimieheksi tai parisuhteeseen pyrkijäksi tai pettäjäksi. Kaupan kassa on myös hyvä esimerkki.
      Ulkomailla monet juttelevat myyjän kanssa milloin mistäkin, suomessa se on hyvinhyvin harvinaista

      • Maassa maan tavalla!

        Miksi suomalaisten käytös on aina sitä viallista ja väärää? Minun mielestäni on oikein kivaa, että ihmisten puheet otetan todesta eikä kenenkään tarvitse olla "helposti lähestyttävä". Ja miksi sen kaupan kassan kanssa pitäisi iskeä juttua? Heillä on ihan tarpeeksi tekemistä, ei heidän toimenkuvaansa tarvitse ympätä keskustelua joka ikisen halukkaan asiakkaan kanssa.

        Menkää, ulkomaalaisia kaipaavat, sinne ulkomaille eksotiikkaa ja maailmaasyleileväisyyttä hakemaan. Täällä saa suomalainen vielä toistaiseksi olla oma itsensä, vaikka kuinka mokutetaan.


    • Ei muuta kuin nimi

      MIKSI IHMEESSÄ EDES LÄHTEÄ KAHVILLE JOS EI TUTTAVAPIIRISSÄ OLEVAA NAISTA KIINNOSTA!!

      Nainen mietti että mistä ihmeestä edes puhuisitte?

      • fgjkitfb

        Itse yleensä vastaan kahvittelukutsuun kysymällä millä mielellä toinen on liikenteessä, jottei vahingossa tule epäselvyyksiä. Itsekin ulkomailla aikaa viettäneenä olen huomannut, että suomalaismiehet usein kuitenkin pelkäävät sanoa suoraan tuota treffi-sanaa, ikäänkuin vähättelevät kutsuaan, ja jälkeenpäin sitten kertovat olevansa kiinnostuneita.

        Jos tyyppi ei edes kaverina jaksa kiinnostaa, en tätä kysymystä esitä, vaan sanon suoraan että kiitos mutta ei kiitos. N. 95% miehistä ovat todella asiallisia eivätkä pakeista suutu, niinkuin aiemmin oli puhetta. Pieni osa on niitä ongelmallisia tapauksia, jotka jäävät roikkumaan tai tekevät kärpäsestä härkäsen.


    • huomautus...

      Aloittaja sanoi halunneensa laajentaa tuttavapiiriään nimenomaan vapaiden naisten suuntaan, mutta pakit saatuaan on selittämässä että pelkästä kavereiden hakemisestahan tuossa oli kyse ja mitä ihmettä naiset oikein kuvittelevat? Ikivanha perääntymiskeino pakkien jälkeen, nyt vain yritetään päteä ulkomailla asumisella.

      Ja muutenkin, jos suomalaisten kanssa haluaa tulla toimeen on opeteltava suomalaisten tavat.

    • kjrt

      Kannattaa sanoa että pyytää kahville ilman taka-ajatuksia.

      Itse olen oppinut että jos mies pyytää jotain ja siihen suostuu niin se tarkoittaa ilman muuta seurustelun aloittamista ja että olet siitä lähtien miehen omaisuutta. Jos siitä sitten yrittää rimpuilla irti niin miehelle ei kelpaa mitkään selitykset että miksi ei halua jatkaa seurustelua. "Pahimmassa tapauksessa mies sitten kännihäiriköin ja hajottaa paikkoja tai vahingoittaa itseään.

      Olisihan se kiva itsestäkin tutustua miehiin ihan ilman heti velvoitetta seurusteluun.

      Niin että en ole lähtenyt kenenkään kanssa kafville.

    • näin aluksi

      Koska suomessa elävät miehet ovat puutteessa eläviä sikoja, ainakin naisten maailmasta katsottuna. Kaikki kommunikaatio naisia kohtaan jos se tulee vähemmän naispiireissä tunnetulta henkilöltä on seurustelupyyntö. Tai niin ainakin feministit kertovat ja suomalaisten naisten mielipiteet sekä maailmankuva ovat yhtä telaketjufeminismin kanssa.

    • Sama havainto

      Huomasin Suomeen muuttaessa saman kuin aloittaja, että vanhojen naistuttavien tai työkaverien pyytäminen kahville aiheuttaa väärinkäsityksiä, jollei käytä selkokieltä. Suomessa ei ole tapana flirttailla epämääräisesti kiinnostavien naisten kanssa . Se voi aiheuttaa hämmennystä, jos on tottunut etelänmaalaiseen tapaan pitää jännitettä yllä vähän kaikkien kanssa todellisesta kiinnostuksesta riippumatta. Toisaalta Suomessa naiset ovat suorempia, eikä sinkkunaisen flirtti ole koskaan pelkkää kotikasvatuksessa opittua kohteliaisuutta. Aloituksesta on jo aikaa. Toivottavasti aloittaja on jo oppinut näkemään suomalaisen suoruuden puolet.

    • "Eikö muka suomessa nainen ja mies voi olla tuttavia, ystäviä, kavereita ilman että seurustellaan."

      -Ei se oikein toimi..

      • SALLIMUNNAURAA9

        Aloittaja, aloitit sitten sen ystäväpiirin laajentamisen vapailla naisilla =D


    • naisseuralainen

      Kuule meillä naisilla on sama ongelma, jos pyytää miestä kahville ihan muuten vaan, mies luulee heti että haluaa muutakin. Jos selittää, että en tarkoittanut sitä, niin mies ei usko.

    • Tanssimassa

      On Suomessa yksi alue jossa tutustumista ei katsota välttämättä iskemisyritykseksi. Nimittäin lavatanssit. Jo tanssietiketti ohjaa ihmisiä korrektiin käytökseen. Kun kaksi ihmistä kohtaa paritanssin pyörteissä siinä voi olla puhumatta mitään. Vain sinä ja hän ja musiikki kietoutuneena ympärillenne. Tai pälättää ummet ja lammet yrittämättä sen kummenpaa. Molemmat osapuolet voivat ikään kuin ilman kasvojensa menettämispelkoa tehdä tuttavuutta vastakkaiseen sukupuoleen.

      Tietysti on otettava huomioon, että vaikka toinen olisi kuinka ystävällinen ja iloinen se ei merkitse mitään lupauksia jatkosta. Ihmiset ovat paljon liikkeellä vain tanssimassa. Tanssihan on mukava liikunnallinen harrastus.

      Joku saattaa muistella että tansseihin mentiin ainakin ennen vain määrätty asia mielessä. Vuosikymmeniä sitten niin ehkä olikin. Nyt on eri meininki. Mutta luulenpa ettei nykyiset nuoret aikuiset enää osaa arvostaa tanssilavakulttuuria. Omapahan on vahinko. Yksi kynnys saattaa olla sinne menossa. Siellä täytyisi kuitenkin osata tanssia. Merkille pantavaa on kuitenkin että siellä on naisenemmistö.

    • Näin se menee

      Olet oikeassa! Mutta jos joku nainen sen noin ajattelee, hän ei ole ajan tasalla, ota se myös niin. Tämä elämä kun on mennyt niin että kaikki voivat ajatella kaikenlaista, Suomessa jossa uskottomuus rehottaa. Riippuu niin ihmisestä kenet pyydät kahville. Ole itse vilpitön niin nainenkin on.

    • citynainen

      Niin. Kaikki eivät ajattele samalla tavalla.

    • 19+1

      Itse olen ollut havaitsevinani nuorissa ja nuorissa aikuisissa todella ihailtaavaa kaytöstä kun he voivat olla tekemisissä keskenään sukupuolesta välittämättä, ilman, että siihen liittyisi minkäänlaista parinhakua, tai puhumattakaan seksuaalisia taka-ajatuksia.
      Onko kyseessä vastareaktio yliseksuaalisoituneeseen elinympäristöömme, vai mikä

    • Järkevää.

      Jos joku pyytää kahville, kannattaa tulkita se niin että kyse on vain kaveruudesta. Näin välttyy pettymyksiltä, ja jos toinen kuitenkin haluaa enemmän kuin kaveruutta, niin huomaahan sen sitten jossain vaiheessa.

    • Koira haudattuna

      Öö, jos haluaa vain tutustua kaverina, miksi naisen pitää olla VAPAA: "Muutamien suomalaisten tuttujeni kautta olen koittanut tutustua heidän tuttavapiirissä oleviin vapaisiin naisiin."

    • Anonyymi

      Ei kai se maasta ole kiinni vaan asianosaisista. Toisille se on jo takaajatuksena seksin saaminen etunenässä mielessä, toiselle seurustelun aloitus , joillekin pelkkä tutustuminen mukavaan ihmiseen ja jotkut pyytelevät kahville ventovieraita kadulta. Viimeisestä en tiedä takaajatuksesta. Ainakin sitä silloin miettii ryöstöstä, seksin saamis yritykseen, muttei mihinkään harmittomaan kahvitteluun. Siis tuttu vai tuntematon teema. Sitten paikka on myös oleellista kotona vai kahvilassa. Se miten asia esitetään on myös oleellista. Olen ollut miesten kanssa vain kahvilla tai lounaalla ilman mitään molemmin puolista takaajatusta suhteen aloittamisesta sun muusta. Tämä on minun, naisen näkökulmasta katsottuna monimutkainen asia ja arvioitavissa tilanteen mukaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe