Lihava solistiksi?

pullukkalaulajatar

Olen miettinyt pitkään, kuinka monen nyky bändin imago vaatii, että laulaja ei saa olla lihava? En puhu nyt pikku pyöreistä Adelesta ja Diandrasta vaan oikeasti lihavista henkilöistä. Jos laulutaitoa löytyy, haittaako ulkomuoto bändin keulahahmoksi pääsemistä? Mitä mieltä ihmiset olette? Olemmeko niin ulkonäkö keskeisiä ihmisiä että emme voi sietää lihavaa hyvää laulajaa lavoilla tai omissa bändeissämme?

Mielipiteitä?

17

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehehehehee

      Aika noloo... Lihava solisti.... jahjahjahjahjah

    • tähti vai lihava?

      jos osaat laulaa, laihduta!

    • Huulisynkronaattori

      Mikäänhän ei estä esiintymästä vaikka taustalaulajana tai keulakuvana tai olla vaikka levylaulaja, E-Typekin käytti huulisynkassa sitä kaunotarta mutta taustalaulaja veti lauluosuudet oikeasti ja levyillä samoin.

    • Dedycated to one

      "Mama" Cass Elliot oli 60-luvulla Mamas&Papasin eniten äänessä ollut jäsen.Kannattaa katsoa YouTubesta oliko ylipaino haitaksi laululle tai menestykselle.Mieslaulajahan saa olla lihava eikä sitä kukaan kyseenalaista.

    • fgfyhddgfxgrfhs

      Hyvännököinen mies:

      Vuosia säännöllistä ja tiukkaa treenaamista. Oikeanlaista ravintoa ja henkistä ja fyysistä kurinalaisuutta. Pitkäjänteisyys ja sadat tuhannet toistot ja tuhannet harjoittelupäivät tuottavat lopulta tulosta.

      Hyvännäköinen nainen:

      Älä syö kuin virtahepo joka helvetin päivä.

    • Ripakinttunen

      Kannattaa laulaa lähinnä sitä Leevi & Leavingsin "Sopivasti lihava" -biisiä. Googlaa jos et ole kuullut.

    • Adele pyöreä...

      On kyllä jo reippaasti lihava.

      Ei kai muuta haittaa, mutta kunto ei kestä keikoilla, ei todellakaan.

    • Thickasabrick

      Heavy-yhtyeessä voisi olla suuri paino hyvä asia. Heavyhän tarkoittaakin painavaa.

      • Raskas musiikki

        Ei tarkoita vaan raskasta.


    • Synonymboy

      Painava = raskas.

    • no jopas on

      Muusikon näkökulmasta voin sanoa, että ei mitään väliä! Jos osaa laulaa ja on muutenkin jollain tavalla karismaattinen, niin tuskin ketään kiinnostaa paino.

    • Tässä neuvo

      Riippuu bändistä. Mutta itse ainakin tiedän vändejä joiden jäsenet ovat paljon tukevampia kuin monessa muussa. Joten rohkeasti vain paikkaa kysymään, äläkä välitä jos tulet ensimmäisillä kerroilla torjutuksi, sillä sitten vain uutta kehiin!

    • ashjklöä'

      Tärkeää on että laulaja on karismaattinen ja sellainen jota yleisö nauttii seurata ja kuunnella. Ulkonäkö on valitettavasti yksi osa tätä. Mitä mainstreamimmasta musiikista kyse niin sitä enemmän.

      Aiemmin puheena ollut Mama Cass 60-luvulla oli vähällä ettei päässyt the Mamas and the Papas -bändiin painonsa takia. On siis ennenkin osattu syrjiä. Oli kuitenkin niin taitava ja lahjakas että otettiin painosta huolimatta. Adele on myös esimerkki laulajasta joka on niin taitava ettei pyöreys haittaa. Adele on kyllä kaunis kasvoiltaan. Diandra taas on liian nuori jotta ulkonäköä kehdattaisiin arvostella, Idolsin kohderyhmä varmaan mieltää hänet enemmän lapseksi kuin naiseksi.

      Gossip taas on tahtoen tai tahtomattaan onnistunut tekemään tavaramerkin keulakuvasta joka on "lihava ja ruma feministilesbo" eli olemalla ulkoisesti mahdollisimman kaukana popmusiikin ihanteesta.

      Jos et pelkää olla iso ja näyttävä niin ihan hyvin voi mennä läpi kunhan ääntä ja karismaa riittää, jos taas et ole sinut omassa kehossasi niin asialle pitää tehdä jotain.

    • Freebird-75

      .. itse muusikkona ja puhtaasti musiikkia ja sen kuuntelua ajatellen, ei ole mitään väliä jos on pampula ja tuutista tulee upeesti. Valitettavasti yhteiskunta/musiikkibisnes arvostaa ulkoisia seikkoja yli muiden, otetaan esim. nyt Floor Jansen; kaikki hehkuttaa että on ammattitaitoinen, upea karvainheiluttaja lavalla ja laulaa samat biisit kuin Turuska.. no, pistinpä silmät kiinni ja kuuntelin tämän kesän keikalta otteen ja kumma juttu että tällä ammattitaitoisella oli suurehkoja ongelmia hengitystekniikan ja sävelessäpysymisen kanssa vaikkei ollu lentsu ja harjoitteluaikaa oli ollut viime syksystä asti.. musiikki jäi muun teuhtaroinnin varjoon.. niin että. *huoh* .. mitä tähän kysymykseesi sanoisi. Ei mua haittais vähääkään iso laulaja jos ulosanti on hyvää. Muut voi olla muuta mieltä.

    • Serbia

      Itse painan liki 180kg olen bändin keulahahmo :D

      Jos osaat hommasi niin kaikki muu on sivuseikkaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      333
      2909
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2194
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1042
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      763
    Aihe