Olen miettinyt pitkään, kuinka monen nyky bändin imago vaatii, että laulaja ei saa olla lihava? En puhu nyt pikku pyöreistä Adelesta ja Diandrasta vaan oikeasti lihavista henkilöistä. Jos laulutaitoa löytyy, haittaako ulkomuoto bändin keulahahmoksi pääsemistä? Mitä mieltä ihmiset olette? Olemmeko niin ulkonäkö keskeisiä ihmisiä että emme voi sietää lihavaa hyvää laulajaa lavoilla tai omissa bändeissämme?
Mielipiteitä?
Lihava solistiksi?
17
291
Vastaukset
- ehehehehee
Aika noloo... Lihava solisti.... jahjahjahjahjah
- tähti vai lihava?
jos osaat laulaa, laihduta!
- Huulisynkronaattori
Mikäänhän ei estä esiintymästä vaikka taustalaulajana tai keulakuvana tai olla vaikka levylaulaja, E-Typekin käytti huulisynkassa sitä kaunotarta mutta taustalaulaja veti lauluosuudet oikeasti ja levyillä samoin.
- Dedycated to one
"Mama" Cass Elliot oli 60-luvulla Mamas&Papasin eniten äänessä ollut jäsen.Kannattaa katsoa YouTubesta oliko ylipaino haitaksi laululle tai menestykselle.Mieslaulajahan saa olla lihava eikä sitä kukaan kyseenalaista.
- fgfyhddgfxgrfhs
Hyvännököinen mies:
Vuosia säännöllistä ja tiukkaa treenaamista. Oikeanlaista ravintoa ja henkistä ja fyysistä kurinalaisuutta. Pitkäjänteisyys ja sadat tuhannet toistot ja tuhannet harjoittelupäivät tuottavat lopulta tulosta.
Hyvännäköinen nainen:
Älä syö kuin virtahepo joka helvetin päivä. - Ripakinttunen
Kannattaa laulaa lähinnä sitä Leevi & Leavingsin "Sopivasti lihava" -biisiä. Googlaa jos et ole kuullut.
- Adele pyöreä...
On kyllä jo reippaasti lihava.
Ei kai muuta haittaa, mutta kunto ei kestä keikoilla, ei todellakaan. - Thickasabrick
Heavy-yhtyeessä voisi olla suuri paino hyvä asia. Heavyhän tarkoittaakin painavaa.
- Raskas musiikki
Ei tarkoita vaan raskasta.
- Synonymboy
Painava = raskas.
- no jopas on
Muusikon näkökulmasta voin sanoa, että ei mitään väliä! Jos osaa laulaa ja on muutenkin jollain tavalla karismaattinen, niin tuskin ketään kiinnostaa paino.
- Tässä neuvo
Riippuu bändistä. Mutta itse ainakin tiedän vändejä joiden jäsenet ovat paljon tukevampia kuin monessa muussa. Joten rohkeasti vain paikkaa kysymään, äläkä välitä jos tulet ensimmäisillä kerroilla torjutuksi, sillä sitten vain uutta kehiin!
- ashjklöä'
Tärkeää on että laulaja on karismaattinen ja sellainen jota yleisö nauttii seurata ja kuunnella. Ulkonäkö on valitettavasti yksi osa tätä. Mitä mainstreamimmasta musiikista kyse niin sitä enemmän.
Aiemmin puheena ollut Mama Cass 60-luvulla oli vähällä ettei päässyt the Mamas and the Papas -bändiin painonsa takia. On siis ennenkin osattu syrjiä. Oli kuitenkin niin taitava ja lahjakas että otettiin painosta huolimatta. Adele on myös esimerkki laulajasta joka on niin taitava ettei pyöreys haittaa. Adele on kyllä kaunis kasvoiltaan. Diandra taas on liian nuori jotta ulkonäköä kehdattaisiin arvostella, Idolsin kohderyhmä varmaan mieltää hänet enemmän lapseksi kuin naiseksi.
Gossip taas on tahtoen tai tahtomattaan onnistunut tekemään tavaramerkin keulakuvasta joka on "lihava ja ruma feministilesbo" eli olemalla ulkoisesti mahdollisimman kaukana popmusiikin ihanteesta.
Jos et pelkää olla iso ja näyttävä niin ihan hyvin voi mennä läpi kunhan ääntä ja karismaa riittää, jos taas et ole sinut omassa kehossasi niin asialle pitää tehdä jotain. - Freebird-75
.. itse muusikkona ja puhtaasti musiikkia ja sen kuuntelua ajatellen, ei ole mitään väliä jos on pampula ja tuutista tulee upeesti. Valitettavasti yhteiskunta/musiikkibisnes arvostaa ulkoisia seikkoja yli muiden, otetaan esim. nyt Floor Jansen; kaikki hehkuttaa että on ammattitaitoinen, upea karvainheiluttaja lavalla ja laulaa samat biisit kuin Turuska.. no, pistinpä silmät kiinni ja kuuntelin tämän kesän keikalta otteen ja kumma juttu että tällä ammattitaitoisella oli suurehkoja ongelmia hengitystekniikan ja sävelessäpysymisen kanssa vaikkei ollu lentsu ja harjoitteluaikaa oli ollut viime syksystä asti.. musiikki jäi muun teuhtaroinnin varjoon.. niin että. *huoh* .. mitä tähän kysymykseesi sanoisi. Ei mua haittais vähääkään iso laulaja jos ulosanti on hyvää. Muut voi olla muuta mieltä.
- Serbia
Itse painan liki 180kg olen bändin keulahahmo :D
Jos osaat hommasi niin kaikki muu on sivuseikkaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019