Heikkilän dieetti?

Helena

Hei onko kellään kokemusta nk. Heikkilän dieetistä? Se muistuttaa melko paljon Zonen tai Atkinsin dieettiä, mutta sallii voin ja erityisesti kotimaiset marjat kuten mustikan. Olisi mukavaa kuulla tai lukea muiden kokemuksia. Aloitin itse pari päivää sitten ja ihmettelen muutamia asioita. Olen reippaasti ylipainoinen eli liikapainoa on lähes 30 kg, mutta enää aikoihin ei painonvartijan pisteen laskemiset ja muut nälkäkuurit ole innostaneet!
Nyt melkein heti kun aloitin - ruoka ei maistu kuten minun runsas hiilihydraattisella ja paljon sokeria sisältävällä ruokavaliolla ja annokset alkoivat heti pienetä
- olo on hiukan hutera ja lievästi heikottaa ja etoo

Miten olisi järkevää kasata päivän syömiset, Heikkilä suosittelee kolmea reilua ateriaa päivässä. Mitkä olisi hyviä välipaloja ja voiko ottaa kaksi välipalaa?
Olisin kovasti kiitollinen jos joku onnistunut kertoisi kokemuksistaan.

22

10995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vieras

Tervetuloa Alakarppi-keskustelufoorumille!
      http://velhottaret.net/alakarppi/forum/index.php
      Meitä on iso joukko ja myös monta Heikkilää noudattavaa ihmistä.

Muistathan syödä kunnolla - kasviksia paljon ja lisäksi sitten noita proteiineja ja rasvoja, niitten kanssa ei tarvitse mitenkään varoa, reilusti niitäkin. Kolme ateriaa päivässä on hyvä. Välipaloja voit nauttia jos siltä tuntuu.

• enni

tosta dietistä on niin paljon tutkittua tietoo, etten kyllä ainakaan rupeis. Siinä voi sotkea elintoimintonsa todella pahasti, kun elimistö on jatkuvassa myrkytystilassa. Kun mulla rupee paino nousemaan, jätän pois herkut, roskaruoan, kaiken sokerin ja rasvaset leivonnaiset. Syön ruisleipää vihanneksia, kalaa, juustoa, kananmunia. Joskus suon herkkuhetken eli kahvin kanssa pullataikinaan tehdyn leivonnaisen. Ei keksejä (niissä on uskomattomasti kaloreita!), ei wienereitä.
        Vähän lisää liikuntaa.
        Tehoaa ilman terveydellisiä riskejä.

• Ikuinen jojo?

Olen kuullut kerrottavan, että Heikkilän ruokavaliolla on saatu hyviä tuloksia aikaiseksi. Mistä saa ohjeet? Onko niistä jokin kirja, vai? Tarvitsisin dieetin, jolla saisin aikaan nopean, kannustavan alkuspurtin, josta voisi sitten jatkaa keveämmällä normaaliruokavaliolla.

• heikkilän dieetillä
        Ikuinen jojo? kirjoitti:

Olen kuullut kerrottavan, että Heikkilän ruokavaliolla on saatu hyviä tuloksia aikaiseksi. Mistä saa ohjeet? Onko niistä jokin kirja, vai? Tarvitsisin dieetin, jolla saisin aikaan nopean, kannustavan alkuspurtin, josta voisi sitten jatkaa keveämmällä normaaliruokavaliolla.

l.hyvän olon keittokirja 1ja 2

• Hehena
        heikkilän dieetillä kirjoitti:

Kiitos vastauksista, minulla on molemmat Heikkilän kirjat jo. Lähinnä kiinnostaakin se mitä tuloksia Heikkilän ohjeet ovat antaneet. Minulle kävi tässä niin, että lääkäri tuomitsi Heikkilän ohjeet ja käski lisäämään välittömästi ruokavalioon kuidut ja kevyt tuotteet. Mutta kun niillä menetelmillä ei laihdu ja jatkuva kutina on iholla johtunee varmasti viljan heikosta sietokyvystä. Uskaltaako näitä Heikkilän ohjeita noudattaa lainkaan kun on verenpainetauti ja korkea pulssi sekä astma vielä. Lisäksi Heikkilä suosittaa luomutuotteita, poroa, hirvenlihaa jne. Ei niitä tahdo saada eikä niihin riitä rahat. Lisäksi ortodoksina ihmettelen miten paastoaikana tulisi toimia niitten, kananmunien, lihojen, voin ja kerman kanssa? Tietääkö kukaan miten tämän Heikkilän vastaanotolle pääsee tai mistä saa infoa kysymyksiinsä? Selvää on, että terveyskeskuslääkärit kavahtavat Heikkilän teesejä. Ihmettelee Helena

• Helena
        heikkilän dieetillä kirjoitti:

Kiitos vastauksista, minulla on molemmat Heikkilän kirjat jo. Lähinnä kiinnostaakin se mitä tuloksia Heikkilän ohjeet ovat antaneet. Minulle kävi tässä niin, että lääkäri tuomitsi Heikkilän ohjeet ja käski lisäämään välittömästi ruokavalioon kuidut ja kevyt tuotteet. Mutta kun niillä menetelmillä ei laihdu ja jatkuva kutina on iholla johtunee varmasti viljan heikosta sietokyvystä. Uskaltaako näitä Heikkilän ohjeita noudattaa lainkaan kun on verenpainetauti ja korkea pulssi sekä astma vielä. Lisäksi Heikkilä suosittaa luomutuotteita, poroa, hirvenlihaa jne. Ei niitä tahdo saada eikä niihin riitä rahat. Lisäksi ortodoksina ihmettelen miten paastoaikana tulisi toimia niitten, kananmunien, lihojen, voin ja kerman kanssa? Tietääkö kukaan miten tämän Heikkilän vastaanotolle pääsee tai mistä saa infoa kysymyksiinsä? Selvää on, että terveyskeskuslääkärit kavahtavat Heikkilän teesejä. Ihmettelee Helena

• samu
        enni kirjoitti:

tosta dietistä on niin paljon tutkittua tietoo, etten kyllä ainakaan rupeis. Siinä voi sotkea elintoimintonsa todella pahasti, kun elimistö on jatkuvassa myrkytystilassa. Kun mulla rupee paino nousemaan, jätän pois herkut, roskaruoan, kaiken sokerin ja rasvaset leivonnaiset. Syön ruisleipää vihanneksia, kalaa, juustoa, kananmunia. Joskus suon herkkuhetken eli kahvin kanssa pullataikinaan tehdyn leivonnaisen. Ei keksejä (niissä on uskomattomasti kaloreita!), ei wienereitä.
        Vähän lisää liikuntaa.
        Tehoaa ilman terveydellisiä riskejä.

Et taida tietaa ko. dietista yhtaan mitaan, koska ohjeesi laihduttaa on hyvin pitkalti juuri Heikkilan oppien mukainen ! Siis myos sinusta hyvaksi havaittu.

• Helena

No nyt vielä mokasin tuli tuplatekstit, mutta ei kai siihen kukaan kuole. Tsemppiä vaan kaikille

• maarit

Antti Heikkilältä itseltään voi kysyä dietistä suoraan sähköpostitse: [email protected]
      Hän vastaa kyllä kysymyksiin.
      Itse olen 41v nainen ja ollut Heikkilän dietillä toukokuun alusta ja ilman liikunnan lisäämistä paino on pudonnut 8kg. Tosin nyt kesän aikana on myös lipsumisia tapahtunut esim saunakaljan muodossa mutta diettiin on helppo palata ja jatkaa. Olen tuntenut vointini koko ajan todella hyväksi, paremmaksi kuin moneen vuoteen. Teen 3-vuorotyötä ja aiemmin yövuoroissa olo oli todella turvonnut kun kuittasin syömisen leivillä. Nykyisin syön yölläkin kunnon ruoan ja muistan juoda runsaasti vettä.
      Aamupalaksi munakasta tai pekonia ja munia, juustoa tms. Lounaaksi pihvi,kalaa tai kanaa,runsaasti kasviksia;kaalia,parsaa,kukkakaalia jne. Päivällinen lounaan tapainen. Välipaloja ei juurikaan tee mieli, mutta esim marjoja kerman kanssa olen syönyt kun haluan herkutella.
      kannattaa lukea A. Heikkilän kirjoittama elämän paras aika ja hyvänolon keittokirjat ennekuin aloittaa. Ja muistakaa että hiilihydraatteja ei saa kokonaan jättää pois! Aivot tarvitsevat hiilihydraattia ja vaikka elimistö pystyykin sitä hieman tuottamaan se ei riitä. Jos olo on väsähtänyt ja muutenkin huono niin todennäköisesti hiilihydraatteja on ruokavaliossa liian vähän. Itse syön hiilihydraatteja n 20-50g päivässä.
      kokeilkaa ihmeessä ja tsemppiä kaikille laihduttajille.
      Itseltäni muuten otettiin keväällä verikokeita ennen elämäntavan aloitusta ja juuri kävin uudestaan ja hyvältä näyttää;rasva-arvot ok ja muutenkin kaikki hyvin.

• Jani

Olen 29-vuotias mies. Minulla ei ole ylipainoa, mutta olin Heikkilän dieetillä vaimoni takia joka halusi laihduttaa ja on helpompi jos koko perhe osallistuu... Tulokset, olin kolme viikkoa dieetillä. Juon niin paljon viinaa että useimmat käskisivät hakeutua hoitoon, mutta tällä ajan jaksolla ei viinaa pystynyt juomaan. Kerta kaikkiaan olut jäi kesken ja alkoi heikottaa. Punkkua join jonkin verran.
        Koko dieetin ajan en voinut erityisen hyvin, en huonostikaan, vatsa vähän oireili. Palelin tosin muutaman päivän aivan h..tisti. Laihduin jonkin verran, mutta salilla tulokset laski. Vaimoni ei dieetin aikana laihtunut, mutta luulen hänen sortuneen herkutteluun mun työmatkoilla.
        Johtopäätös Heikkilästä: Luulen että varsinkin urheilijoiden tulisi lisätä jonkin verrankin tärkkelystä ruokavalioon (siis hiilaria, muttei sokeria). Parasta antia ehkä toi että ruokien pitäis olla luonnollisia.

• Helena

Kiitos Maarit tiedoistasi ja kokemuksista. Olen ollut jo jonkinaikaa lähes Heikkilän ruokavaliolla, mutta jotain häikkää tässä on kun välillä on nälkä... Lisäksi oppi rasvan vaarallisuudesta on niin tiukalla otsalohkossa, että pelottaa syödä voita, kermaa ja rasvaista juustoa. Kävin lääkärissä ja hän ei yhtään tykännyt tästä ruokavaliomallista vaan käski ottaa kuidut heti mukaan kuvioihin ja kevyttuotteet. Olin kyllä vuosi sitten Zonella ja siihen sisältynyt kaurapuuro oli pelastus jos alkoi tehdä mieli jotain viljaa tms. Otan Heikkilään yhteyttä ja selvitän sen paasto asian hän on myös tietääkseni ortodoksi. Tsemppiä vaan sinulle ja kaikille muillekin painon kanssa kipuileville. Helena

• sivusta seurannut
        Helena kirjoitti:

Kiitos Maarit tiedoistasi ja kokemuksista. Olen ollut jo jonkinaikaa lähes Heikkilän ruokavaliolla, mutta jotain häikkää tässä on kun välillä on nälkä... Lisäksi oppi rasvan vaarallisuudesta on niin tiukalla otsalohkossa, että pelottaa syödä voita, kermaa ja rasvaista juustoa. Kävin lääkärissä ja hän ei yhtään tykännyt tästä ruokavaliomallista vaan käski ottaa kuidut heti mukaan kuvioihin ja kevyttuotteet. Olin kyllä vuosi sitten Zonella ja siihen sisältynyt kaurapuuro oli pelastus jos alkoi tehdä mieli jotain viljaa tms. Otan Heikkilään yhteyttä ja selvitän sen paasto asian hän on myös tietääkseni ortodoksi. Tsemppiä vaan sinulle ja kaikille muillekin painon kanssa kipuileville. Helena

Sukulaiseni aloitti keväällä heikkilän dieetin.
        Paino on tippunut n.25kg.
        kolesteroli palannut normaaliksi, aiemmin oli korkea.
        myös liikuntaa on sukulaiseni alkanut harrastaa enemmän, pikkuhiljaa.

Aion itse myös kokeilla.

• sivusta seurannut
        Helena kirjoitti:

pilkun viilausta, mutta......
        ei ortodoksi, vaan ortopedi.. :)

• tuossa oli
        sivusta seurannut kirjoitti:

pilkun viilausta, mutta......
        ei ortodoksi, vaan ortopedi.. :)

pilkku?

• ikuinen laihduttaja
        sivusta seurannut kirjoitti:

Sukulaiseni aloitti keväällä heikkilän dieetin.
        Paino on tippunut n.25kg.
        kolesteroli palannut normaaliksi, aiemmin oli korkea.
        myös liikuntaa on sukulaiseni alkanut harrastaa enemmän, pikkuhiljaa.

Aion itse myös kokeilla.

Tilasin Heikkilän kirjoja ,koska uskon vahvasti sen terveellisyyteen ja toimivuuteen painon alentamiseksi.
        Vaikutukset tutuillani ovat olleet hyviä.

• sana !
        ikuinen laihduttaja kirjoitti:

Tilasin Heikkilän kirjoja ,koska uskon vahvasti sen terveellisyyteen ja toimivuuteen painon alentamiseksi.
        Vaikutukset tutuillani ovat olleet hyviä.

>

Varoituksena muistutan, että nuo kirjat tarvitsevat todellakin USKOA. Vaikka niissä väitetään, että kyseessä on tutkittu tieto, niin eipähän vaan ole. Kirjoitukset ovat Heikkilän omia kuvitelmia tieteellisten tulosten pohjalta (hänhän ei ole tiedemies, jolla olisi edes potentiaalia ymmärtää tieteestä riittävästi).

Ei siinä mitään, ihan hyvin VHH toimii - varsinkin insuliiniresistentille sohvaperunalle, joten ihan kokeilemisen arvoinen VHH on, mutta ei kuitenkaan sellaisenaan kuin Heikkilä kehottaa. No, tiedän, että tuohon Heikkilän dieettiin liittyy fanaattisuutta, joten todennäköisesti tähänkin järkevään viestiin tullaan vastaamaan vihamielisesti. Mutta mutta, Heikkilä kehottaa syömään paljon tyydyttyneitä rasvoja. EI NÄIN. Tyydyttyneet kannattaa yhä edelleen korvata tyydyttymättömällä. Samoin Heikkilä väittää, että marjoja pitäisi syödä, mutta oikeasti marjat ja hedelmät ovat samanlaisia ravintosisällöltään, joten on aivan sama, kumpia syö. Myös kaloriteoria on voimassa edelleen vaikka denialistit sen kieltää. Jep, esimerkkejä on paljon, missä Heikkilä tukeutuu pelkkään uskomukseen, joista jotkut ovat vaan täysin perusteettomia mutta toiset jopa terveyttä heikentäviä (tosin laihtuminen sitten tietysti edistää terveyttä).

Hiilihydraateista ei kuitenkaan kannata tehdä mitään suurta saatanaa vaan rajoittaa niitä järkevällä tavalla (ja korvaten niitä hitaammilla). Myöskään THL:ä ei kannata kuvitella suureksi saatanaksi. Sellaiset kuvitelmat vievät helposti ihmisen uskonnolliselle puolelle (kuten sanottu: tuohon liittyy paljon fanaattista hihhulointia - älkää lähtekö siihen mukaan: pitäkää järki päässä).

• Almiira
        sana ! kirjoitti:

>

Varoituksena muistutan, että nuo kirjat tarvitsevat todellakin USKOA. Vaikka niissä väitetään, että kyseessä on tutkittu tieto, niin eipähän vaan ole. Kirjoitukset ovat Heikkilän omia kuvitelmia tieteellisten tulosten pohjalta (hänhän ei ole tiedemies, jolla olisi edes potentiaalia ymmärtää tieteestä riittävästi).

Ei siinä mitään, ihan hyvin VHH toimii - varsinkin insuliiniresistentille sohvaperunalle, joten ihan kokeilemisen arvoinen VHH on, mutta ei kuitenkaan sellaisenaan kuin Heikkilä kehottaa. No, tiedän, että tuohon Heikkilän dieettiin liittyy fanaattisuutta, joten todennäköisesti tähänkin järkevään viestiin tullaan vastaamaan vihamielisesti. Mutta mutta, Heikkilä kehottaa syömään paljon tyydyttyneitä rasvoja. EI NÄIN. Tyydyttyneet kannattaa yhä edelleen korvata tyydyttymättömällä. Samoin Heikkilä väittää, että marjoja pitäisi syödä, mutta oikeasti marjat ja hedelmät ovat samanlaisia ravintosisällöltään, joten on aivan sama, kumpia syö. Myös kaloriteoria on voimassa edelleen vaikka denialistit sen kieltää. Jep, esimerkkejä on paljon, missä Heikkilä tukeutuu pelkkään uskomukseen, joista jotkut ovat vaan täysin perusteettomia mutta toiset jopa terveyttä heikentäviä (tosin laihtuminen sitten tietysti edistää terveyttä).

Hiilihydraateista ei kuitenkaan kannata tehdä mitään suurta saatanaa vaan rajoittaa niitä järkevällä tavalla (ja korvaten niitä hitaammilla). Myöskään THL:ä ei kannata kuvitella suureksi saatanaksi. Sellaiset kuvitelmat vievät helposti ihmisen uskonnolliselle puolelle (kuten sanottu: tuohon liittyy paljon fanaattista hihhulointia - älkää lähtekö siihen mukaan: pitäkää järki päässä).

Meillä töissä uskotaan A.Heikkilää. Mä olen ainoa, joka noudattaa ihan "omaa diettiä", siis hitaita hiilareita kohtuudella, paljon kasviksia ja hedelmiä, kuituja. Kahvipöydässä ei osata muusta keskustellakaan, kun rasvat ja hiilarit, hiilarit on niitä saatanoita. Harmi vain, että parilla VHH-laisella on paino alkanut nyt nousemaankin. He vähentävät entisestään hiilareita ja lisäävät rasvaa, odotan innolla miten heidän käy. Minun painoni laskee tasaisesti...

• vähähiilihydraattista Pellinki-dieettiä. Olen noudattanut sitä jo lähes kuusi vuotta. Sain painoa pois 20 kiloa ja ne ovat pysyneet poissa. Tämä ei ole mikään laihdutuskuuri vaan elämäntapa jota kannattaa noudattaa loppuelämän niin pysyy normaalipainoisena ja ennenkaikkea terveenä.

Minä syön kolme reilua ateriaa ja kun ne on koostettu oikein niin välipaloja ei tarvita eikä edes tee mieli.

Lue täältä kokemuksistani:

http://www.iltalehti.fi/terveys/200708216457526_tr.shtml

• heh !

Ja juuri tuo samainen hahmo on yksi suurimmista fanaatikoista. Seuratkaa hetki hänen kirjoitteluaan VHH-palstalla ja päätelkää sitten, onko hän oikeasti edes mieleltään terve. Ehkä sellainen Jeesuksesta uhmakkaasti saarnaava muut kadotukseen julistava hihhuli tulee eniten mieleen vai mitä tuumitte ?

Ja juuri tuolla helppoheikkilän dieetillä tuota jengiä riittää - jengiä, joka on aivan pihalla reaalimaailmasta.

• heh ! kirjoitti:

Ja juuri tuo samainen hahmo on yksi suurimmista fanaatikoista. Seuratkaa hetki hänen kirjoitteluaan VHH-palstalla ja päätelkää sitten, onko hän oikeasti edes mieleltään terve. Ehkä sellainen Jeesuksesta uhmakkaasti saarnaava muut kadotukseen julistava hihhuli tulee eniten mieleen vai mitä tuumitte ?

Ja juuri tuolla helppoheikkilän dieetillä tuota jengiä riittää - jengiä, joka on aivan pihalla reaalimaailmasta.

suurin valehtelija joka teet toisten kirjoittajien mielenterveydestä diagnooseja joka palstalla. Varsinkin silloin jos muut ovat eri mieltä kanssasi. Mikä saa sinut vain vittuilemaan ja syyllistämään muita. Opettele keskustelemaan niin pärjäät paremmin elämässäsi.

• heh !
        kj.mattila kirjoitti:

suurin valehtelija joka teet toisten kirjoittajien mielenterveydestä diagnooseja joka palstalla. Varsinkin silloin jos muut ovat eri mieltä kanssasi. Mikä saa sinut vain vittuilemaan ja syyllistämään muita. Opettele keskustelemaan niin pärjäät paremmin elämässäsi.

>

Mutta kysyttäessä et pysty osoittamaan yhtäkään paikkaa, jossa minä olisin valehdellut. Väiteesi on siis pelkkä vale.

>

Ahaa ? Missä ? Enhän edellisessäkään viestissä kirjoittanut mitään diagnoosia mielenterveydestä. Kehotin vaan ihmisiä miettimään, oletko Sinä mieleltäsi ihan terve kun tuota äärimmäisyyksiin menevää fanatismia esiintyy noinkin paljon.

>

Valehtelusi. Keskustelukyvyttömyytesi. Se, että haluan ihmisille hyvää (enkä siis halua, että ihmisille valehdellaan ravinnosta).

>

Pärjään oikein hyvin elämässäni, kiitos vaan huolenpidosta. Sen toki takaan, että olen vittumaisille ihmisille vastaisuudessakin erittäin vittumainen (ja asiallisille asiallinen ja mukava), joten olet tulilinjalla välttämättä. Koita kestää.

• töttörööröötöttö
        heh ! kirjoitti:

>

Mutta kysyttäessä et pysty osoittamaan yhtäkään paikkaa, jossa minä olisin valehdellut. Väiteesi on siis pelkkä vale.

>

Ahaa ? Missä ? Enhän edellisessäkään viestissä kirjoittanut mitään diagnoosia mielenterveydestä. Kehotin vaan ihmisiä miettimään, oletko Sinä mieleltäsi ihan terve kun tuota äärimmäisyyksiin menevää fanatismia esiintyy noinkin paljon.

>

Valehtelusi. Keskustelukyvyttömyytesi. Se, että haluan ihmisille hyvää (enkä siis halua, että ihmisille valehdellaan ravinnosta).

>

Pärjään oikein hyvin elämässäni, kiitos vaan huolenpidosta. Sen toki takaan, että olen vittumaisille ihmisille vastaisuudessakin erittäin vittumainen (ja asiallisille asiallinen ja mukava), joten olet tulilinjalla välttämättä. Koita kestää.

kirjoitapa kyykytyksestä, ja noista loputtomista nuolipää lainauksistasi puskan ihannoinistä vailla vertaa. joka palstan häirikkö sotkemassa asiallista keskustelua, asia on yksinketaisuudessaan juuri niinkuin mattila viestissään sanoo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      306
      7718
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      6019
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3571
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2057
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1911
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1906
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1679
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      55
      1452
    10. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1441
    Aihe