Kauan "odottaisitte" eroa tekevää miestä..?

kellokäy1234

Olen tällä hetkellä se toinen nainen, mies on eroamassa.
Tiesin miten huonot lähtökohdat tästä on aloittaa mitään, vaikka vanhoja tuttuja ollaankin ja tunteita on.
Mies on ihana, mutta aina välillä iskee epätoivo, että kauan asunnon myyntiin laittaminen ja muu järjestely kestää. Ahdistaa.

139

3554

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7890-A

      En odottaisi viikkoakaan eroa tekevää miestä. Vaan etsisin sinkun tai eronneen, jolta ei olisi mitään eron odotusta. Tosi puutteessa pitää olla, jos odottamaan jää. Nämä on näitä itsetehtyjä ahdistuksia, kun ei oteta asioista ajoissa selvää. Kyllä me naiset olemme äärityhmiä!

    • kellokäy1234

      Tiedän:/ Tyhmä olo tässä onkin. Mutta kun kyseessä sattuu olemaan vanha ja suuri rakkaus, ei ihan ihan kuka tahansa.

      • Anonyymi

        Höpön löpö. Ei ole mitään Suurta Rakkautta, on olemassa sitoutuminen Tahdon Asia ja päätös pysyä suhteessa myös huonoina aikoina. Eli mieshän ei tähän ole pystynyt exänsä kanssa eikä sinun. Jos miehellä olisi selkärankaa hän olisi jo lähtenyt suhteesta ja asuisi yksin, miettisi itseään ja elämää, kasvaisi ihmisenä ja sen jälkeen alkaa haikailemaan suhteen perään.
        Vuosia saat odottaa miestä, joka ei oikeasti halua lähteä.
        Petti vaimoaan, miksi ei pettäisin sinuakin, pohdipa sitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpön löpö. Ei ole mitään Suurta Rakkautta, on olemassa sitoutuminen Tahdon Asia ja päätös pysyä suhteessa myös huonoina aikoina. Eli mieshän ei tähän ole pystynyt exänsä kanssa eikä sinun. Jos miehellä olisi selkärankaa hän olisi jo lähtenyt suhteesta ja asuisi yksin, miettisi itseään ja elämää, kasvaisi ihmisenä ja sen jälkeen alkaa haikailemaan suhteen perään.
        Vuosia saat odottaa miestä, joka ei oikeasti halua lähteä.
        Petti vaimoaan, miksi ei pettäisin sinuakin, pohdipa sitä

        Hmmmm. Nii. Vie pois. Ota. On ihqu.


    • voi jäädä ihan yksin

      Vastaan vaimon ominaisuudessa.. Mieheni kertoi tapaamalleen naiselle, että avioliittonsa on tosi huono ja ero on vaan ajan kysymys. Oli selittänyt ummet ja lammet miten olimme keskenämmekin asiasta keskustelleet ja miettineet parasta myyntiaikaa talolle jne. Puolen vuoden päästä nainen alkoi vaatia jotain näyttöä, että ero on tulossa.. Kotonahan ei asiasta oltu puhuttu mitään, vaan niin paljon mies minua rakasti..
      Sitten uskotteli naiselle, että eropaperit on täytetty ja heti kun minä saan ne vietyä on ero vireillä. Edelleenkään ei mitään puhetta kotona. No sitten mies jäi kiinni. Toki minua oli pettänyt, mutta pahemmin kuitenkin ehkä kakkosta huijannut.

      Mies jäi sitten yksin. Eihän millään olisi perheestään halunnut luopua, mutta minkäs teet.. Minä en pettävän ja valehtelevan ihmisen kanssa elämääni jaa. Eikä tämä toinen nainenkaan häntä sitten halunnut.

      • poks

        Olitpas jämäkkä ja kakkonen oli sitä myös. Oikein sille valehtelijalle! Näitä tarinoita lisää naiset!


      • Paskoja ei pidä
        poks kirjoitti:

        Olitpas jämäkkä ja kakkonen oli sitä myös. Oikein sille valehtelijalle! Näitä tarinoita lisää naiset!

        palkita. Oikein toimittu sekä vaimolta että kakkoselta


    • ei todellakaan kanna

      Minä odotin eroa kaksi vuotta kunnes tajusin, että ei se odottamalla tule. Ilmoitin sitten vaimolle, eikä se liitto loppunut vielä siihenkään. Nyt en tiedä ovatko vielä yhdessä, eikä edes kiinnosta.Takaisin en ottaisi edes maksusta. Eikä se oma rakkauskaan niin isoa ollut näin jälkikäteen arvioituna. Hukkaan meni ne vuodet.

    • kellokäy1234

      No nämä eivät ole naimisissa, mutta juuri näin..kaikenlaisia ajatuksia alkaa tulla mieleen, että mihin sitä voikaan luottaa. Vaikka henkilö ei olisikaan mikään ihan uusi tuttavuus..
      Vähän aikaa vielä odotan, sitten sanon että ottaa yhteyttä, sitten kun on ihan oikeasti muuttanut omilleen ja ero on selvä.

    • Rakkautta vain

      Miten pitkään teillä on jo ollut suhde? Miten pitää mies eroa tehnyt ei käynyt tuosta kirjoituksesta ilmi.

      Meillä suhteen alkamisesta puoli vuotta kun asiat puhuttiin selväksi. Sanoin että minun takia ei tarvitse erota mutta, meidän suhde päättyy. Eroa ei pidä vaatia sen pitää tulla toisen omasta halusta. Ei siksi että minä haluan, vaan siksi ettei hän voi jatkaa vanhassa suhteessa.
      Mies muutti pois kotoaan omaan asuntoon ja muutaman kuukauden päästä siitä käytiin julkisesti yhdessä kulkemaan.

    • en päivääkään

      Sinuna jättäisin perheen rauhaan jopa kannustaisin miestä olemaan entisen perheen kanssa. Tee nyt selvä ero. Sitten kun asunto on myyty, ero voimassa ja kaikki eroon liittyvät asiat: lasten tapaamiset, omaisuus ym. on kondiksessa. Jos mies on tosissaan, niin sitte homma lähtee käytniin.
      Jos jäät siinä sivussa roikkumaan, asia vitkistyy. Mies ei saa tehtyä ratkaisua, toisipaikan tullessa sitten näkee, haluaako han todella erota vai voiko nauttia kahden naisen suomasta etuudesta. Se kyllä monelle miehelle sopii erittäin hyvin. Jos roikut voi pikkuhiljaa uutuuden viehtäsy sinuun alkaa lopahtamaan ja tapaamiset harventuvat ja lopuksi saat jäädä sinuun lopullisesti.

      • kellokäy1234

        Kiitos, tätä vähän olin ajatellutkin, mutta tämä jotenkin selkiytti ajatuksia ja mitä miehelle sanon!
        Ollan vasta vajaa pari kk tapailtu ja toki asiat ovat mutkikkaita, kun lapsikin on mukana. Mutta siksi juuri pelottaa, että vaikka mies olisi ihan tosissaan - on kyllä sanonut rakastavansa minua(huom. ollaan vanhoja tuttuja). Muta jos tämä jatkuu näin, niin hyvällekin suhteen alulle voi käydä huonosti.
        Toisaalta niin siinä voi käydä sittenkin, jos sanon että ei nähdä ennen kun ero on selvä. Niin voi käydä, vaikka olisi tosissaan vielä aikomus olla yhdessä.
        :/


      • outoa(ko?)!

        MIksi pitäisi kannustaa olemaan nykyisen puolison kanssa, jos toinen oikeasti haluaa erota?!


      • Kellokäy1234
        outoa(ko?)! kirjoitti:

        MIksi pitäisi kannustaa olemaan nykyisen puolison kanssa, jos toinen oikeasti haluaa erota?!

        En kyllä aio kannustaa heitä pysymään yhdessä, koska ovat joka tapauksessa eroamassa. Tuntuu vaan että pitäisi jotenkin tehdä selväksi että en odota ikuisesti. Vaikka en tähän mennessä ole mitenkään painostanut. Teki mieli kysellä kauan olisi kohtuullista odottaa.


      • outoa(ko?)!
        Kellokäy1234 kirjoitti:

        En kyllä aio kannustaa heitä pysymään yhdessä, koska ovat joka tapauksessa eroamassa. Tuntuu vaan että pitäisi jotenkin tehdä selväksi että en odota ikuisesti. Vaikka en tähän mennessä ole mitenkään painostanut. Teki mieli kysellä kauan olisi kohtuullista odottaa.

        Niin minäkin tein. Olen aina sanonut miehelle, etten aio laittaa häntä valintatilanteeseen, enkä aio sitä tehdä, vaikka omat voimavarat ja limitti alkavat olla vähissä. Sen sijaan sanoin miehelle, että minä alan olla tilanteessa, jossa en enää jaksa kauaa odottaa, että minun on tehtävä valintani.

        Mies ymmärtää asian, ja on sanonut minulle järjestävänsä asiat niin, että voimme olla yhdessä. Hän haluaa sitä, ja tietää, että oma liitto on lopussa.

        Mutta siis minusta toista ei voi laittaa siihen tilanteeseen, että "eroa tai minä lähden"! Mutta voi sanoa, että omalla jaksamisella on raja.


      • heta*
        kellokäy1234 kirjoitti:

        Kiitos, tätä vähän olin ajatellutkin, mutta tämä jotenkin selkiytti ajatuksia ja mitä miehelle sanon!
        Ollan vasta vajaa pari kk tapailtu ja toki asiat ovat mutkikkaita, kun lapsikin on mukana. Mutta siksi juuri pelottaa, että vaikka mies olisi ihan tosissaan - on kyllä sanonut rakastavansa minua(huom. ollaan vanhoja tuttuja). Muta jos tämä jatkuu näin, niin hyvällekin suhteen alulle voi käydä huonosti.
        Toisaalta niin siinä voi käydä sittenkin, jos sanon että ei nähdä ennen kun ero on selvä. Niin voi käydä, vaikka olisi tosissaan vielä aikomus olla yhdessä.
        :/

        Jokaisessa ihmissuhteessa on se riski, että voi käydä huonosti. Siksi vain pitää uskaltaa elää, tarttua hetkeen. Myöhemmin sen vasta näkee miten käy.


      • kello käy1234
        outoa(ko?)! kirjoitti:

        Niin minäkin tein. Olen aina sanonut miehelle, etten aio laittaa häntä valintatilanteeseen, enkä aio sitä tehdä, vaikka omat voimavarat ja limitti alkavat olla vähissä. Sen sijaan sanoin miehelle, että minä alan olla tilanteessa, jossa en enää jaksa kauaa odottaa, että minun on tehtävä valintani.

        Mies ymmärtää asian, ja on sanonut minulle järjestävänsä asiat niin, että voimme olla yhdessä. Hän haluaa sitä, ja tietää, että oma liitto on lopussa.

        Mutta siis minusta toista ei voi laittaa siihen tilanteeseen, että "eroa tai minä lähden"! Mutta voi sanoa, että omalla jaksamisella on raja.

        Ei minustakaan niin voi sanoa. Varsinkin, kun tiedän ettei mies kestäisi sitä. Minäkin välitän hänestä sen verran, että en tuollaisia ukaaseja pysty sanomaan. Sitten kun sanon, sanon juuri niin että minä en kestä, tämä on rankkaa minulle. Ja että alkaa pelottaa miten tämä suhde kestää pidemmän päälle tällaisen tilanteen.
        Ilman uhkailua siis.

        Huoh, ajatukset sekaisin.


      • Anonyymi
        kellokäy1234 kirjoitti:

        Kiitos, tätä vähän olin ajatellutkin, mutta tämä jotenkin selkiytti ajatuksia ja mitä miehelle sanon!
        Ollan vasta vajaa pari kk tapailtu ja toki asiat ovat mutkikkaita, kun lapsikin on mukana. Mutta siksi juuri pelottaa, että vaikka mies olisi ihan tosissaan - on kyllä sanonut rakastavansa minua(huom. ollaan vanhoja tuttuja). Muta jos tämä jatkuu näin, niin hyvällekin suhteen alulle voi käydä huonosti.
        Toisaalta niin siinä voi käydä sittenkin, jos sanon että ei nähdä ennen kun ero on selvä. Niin voi käydä, vaikka olisi tosissaan vielä aikomus olla yhdessä.
        :/

        2kk tapailtu ja jo suunnitteilla yhteinen tulevaisuus. Ei hyvää päivää....


    • voihan..

      Nämä ovat näitä: "minä, minä, minä" -ihmisiä....ei ole tullut mieleen ajatella vähän toisiakin? No, ehkä te kaksi itsekästä typerystä tosiaan ansaitsette toisenne, mutta miehen vaimoa käy sääliksi tai koko perhettä!

    • Vastakysymys

      Voisi kysyä, kuinka kauan vaimo katselee miehen touhuja kakkosensa kanssa ennen kuin uskaltaa pistää pihalle tai valintatilanteen eteen?

      • pää pensaaseen!

        Minun suhteeni ukkomieheen on kestänyt kohta kaksi vuotta, josta vaimo on tiennyt meistä 1,5 vuotta. Edelleen ainakin katselee...


      • pää pois piilosta
        pää pensaaseen! kirjoitti:

        Minun suhteeni ukkomieheen on kestänyt kohta kaksi vuotta, josta vaimo on tiennyt meistä 1,5 vuotta. Edelleen ainakin katselee...

        En voi todellakaan mitenkään tajuta, miksi kukaan vaimo alistuu tollaseen?!?


      • Miettikää nyt!!
        pää pois piilosta kirjoitti:

        En voi todellakaan mitenkään tajuta, miksi kukaan vaimo alistuu tollaseen?!?

        Mieshän se uuden on löytänyt? Ei kai vaimon vastuulla ole eron ottaminen vaan miehen itse olisi se haluttava ottaa? luulisi rakkauden antavan rohkeutta tehdä valinta? Jos vaimolla ei ole toista niin mitä hänen tarvitsee tehdä enään, mieshän on jo menetetty siinä mielessä? Nyt voi sitten katsella sitä ihan toisella mielellä eikö? Vaikka vaan lapsensa isänä tai rahan tuojana kotiin tai vaikka auton korjaajana, Itse en ottaisi eroavaa miestä suoraan toisesta kodista toiseen. Miehen pitäisi elää vähintään vuosi itsekseen ennenkuin suostuisin edes harkitseen syvempää tuttavuutta. En huoli edes vapaata miestä joka on juuri eronnut.


      • samaa mieltä!!!
        Miettikää nyt!! kirjoitti:

        Mieshän se uuden on löytänyt? Ei kai vaimon vastuulla ole eron ottaminen vaan miehen itse olisi se haluttava ottaa? luulisi rakkauden antavan rohkeutta tehdä valinta? Jos vaimolla ei ole toista niin mitä hänen tarvitsee tehdä enään, mieshän on jo menetetty siinä mielessä? Nyt voi sitten katsella sitä ihan toisella mielellä eikö? Vaikka vaan lapsensa isänä tai rahan tuojana kotiin tai vaikka auton korjaajana, Itse en ottaisi eroavaa miestä suoraan toisesta kodista toiseen. Miehen pitäisi elää vähintään vuosi itsekseen ennenkuin suostuisin edes harkitseen syvempää tuttavuutta. En huoli edes vapaata miestä joka on juuri eronnut.

        Samoilla linjoilla olen sinun kanssasi. Ei todellakaan ole vaimon tehtävä eroa hakea, mies sen tekee itse, jos niin haluaa. Musta se ei ole vaimon alistumista vaan silkkaa kylmäpäisyyttä. Itsekin varmaan toimisin noin, ihan piruuttani. Ihme vässyköitä tuntuvat nuo vieraissa juoksevat miehet olevan, mistään eivät osaa itse päättää.

        Suoraan suhteesta toiseen hyppäävät tuovat taatusti mukanaan edellisen suhteen virheet uuteen suhteeseen. Eiväthän he ehdi kasvaa ihmisenä, eivät ehdi tajuta, missä meni vikaa, mitä pitää seuraavassa suhteessa tehdä toisin. Ihmisen täytyy ensin oppia olemaan onnellinen yksin, vasta sitten on uuden suhteen paikka.

        Tuo kakkosena ukkomiehen itselleen haluava kirjoittaja varmasti selittää kohta, että mies on pyöritellyt eroa mielessään vuosia ja on valmis uuteen suhteeseen. Jos olisi valmis, niin ottaisi eron. Eikä tuottaisi enempää tuskaa vaimolleen.


      • samaa mieltä myös
        samaa mieltä!!! kirjoitti:

        Samoilla linjoilla olen sinun kanssasi. Ei todellakaan ole vaimon tehtävä eroa hakea, mies sen tekee itse, jos niin haluaa. Musta se ei ole vaimon alistumista vaan silkkaa kylmäpäisyyttä. Itsekin varmaan toimisin noin, ihan piruuttani. Ihme vässyköitä tuntuvat nuo vieraissa juoksevat miehet olevan, mistään eivät osaa itse päättää.

        Suoraan suhteesta toiseen hyppäävät tuovat taatusti mukanaan edellisen suhteen virheet uuteen suhteeseen. Eiväthän he ehdi kasvaa ihmisenä, eivät ehdi tajuta, missä meni vikaa, mitä pitää seuraavassa suhteessa tehdä toisin. Ihmisen täytyy ensin oppia olemaan onnellinen yksin, vasta sitten on uuden suhteen paikka.

        Tuo kakkosena ukkomiehen itselleen haluava kirjoittaja varmasti selittää kohta, että mies on pyöritellyt eroa mielessään vuosia ja on valmis uuteen suhteeseen. Jos olisi valmis, niin ottaisi eron. Eikä tuottaisi enempää tuskaa vaimolleen.

        Koska plussat kirjoituksellesi eivät toimineet. Myös täysin samaa mieltä. Miksi syyttömästä ja uhrista tehdään aina syyllinen? Mies pettää ja on tehnyt sitä salassa, sillä aikaa vaimo on huolehtinut kodista, lapsista ja arkielämän sujuvuudesta täysin tietämättä. Miksi ero olisi vaimon tehtävä, sillä hänen ihmisarvonsa yhteisön jäsenenä on vielä tallella?


      • ,
        samaa mieltä myös kirjoitti:

        Koska plussat kirjoituksellesi eivät toimineet. Myös täysin samaa mieltä. Miksi syyttömästä ja uhrista tehdään aina syyllinen? Mies pettää ja on tehnyt sitä salassa, sillä aikaa vaimo on huolehtinut kodista, lapsista ja arkielämän sujuvuudesta täysin tietämättä. Miksi ero olisi vaimon tehtävä, sillä hänen ihmisarvonsa yhteisön jäsenenä on vielä tallella?

        Minä eroaisin pettäjästä ihan siitä syystä, että en olisi pettäjän vaimona onnellinen. En myöskään voisi kunnioittaa tällaista miestä.

        Jotenkin tuntuu, että jos vaimo jää pettäjämiehensä kanssa yhteen, vaikka tietää miehen hässivän muualla, niin vaimo kyynistyy. Sellainen asenne on muuten luettavissa myös edellä olevista viesteistä. Liekö taustalla pettävä mies.


      • Vastuun ottoa
        , kirjoitti:

        Minä eroaisin pettäjästä ihan siitä syystä, että en olisi pettäjän vaimona onnellinen. En myöskään voisi kunnioittaa tällaista miestä.

        Jotenkin tuntuu, että jos vaimo jää pettäjämiehensä kanssa yhteen, vaikka tietää miehen hässivän muualla, niin vaimo kyynistyy. Sellainen asenne on muuten luettavissa myös edellä olevista viesteistä. Liekö taustalla pettävä mies.

        Mies pääsee liian helpolla jos vaimo heittää pihalle. Mies voi asettua sitten uhriksi joka on nakattu ulos kodistaan. On parempi kun ottaa itse sen vastuun siitä lähtemisestään mutta voi voi ympäristön syyllistäminen pelottaa ja koittaa välttää sitä. Ikävää kun muu suku sättii perheen hylkääjäksi?


      • jämäkkä vaimo
        Vastuun ottoa kirjoitti:

        Mies pääsee liian helpolla jos vaimo heittää pihalle. Mies voi asettua sitten uhriksi joka on nakattu ulos kodistaan. On parempi kun ottaa itse sen vastuun siitä lähtemisestään mutta voi voi ympäristön syyllistäminen pelottaa ja koittaa välttää sitä. Ikävää kun muu suku sättii perheen hylkääjäksi?

        Minä en katselisi miestä joka tulee kakkosen luota sänkyyni ties mitä tauteja tuoden. En haluaisi kuunnella hänen selityksiään menoistaan enkä valheita että suhde on ohi. En sietäisi miestä näköpiirissäni vaan haluaisin miehenkuvatuksesta eroon. Siksi hakisin eroa enkä odottaisi että mies lemppaa minut aikansa valehdeltuaan ja pidettyään pellenään.


      • oma valinta!!
        jämäkkä vaimo kirjoitti:

        Minä en katselisi miestä joka tulee kakkosen luota sänkyyni ties mitä tauteja tuoden. En haluaisi kuunnella hänen selityksiään menoistaan enkä valheita että suhde on ohi. En sietäisi miestä näköpiirissäni vaan haluaisin miehenkuvatuksesta eroon. Siksi hakisin eroa enkä odottaisi että mies lemppaa minut aikansa valehdeltuaan ja pidettyään pellenään.

        Juuri näiden asioiden ja tuntemuksien vuoksi minä en pysty ymmärtämään, miksi vaimo jää katsomaan ja kuuntelemaan pettäjää. Harrastaa kuukausia, ehkä vuosiakin vielä seksiä hänen kanssaan. Kuuntelee valheita, katsoo läpi sormien... Huh huh, huolimatta siitä, että mies on tehnyt päätöksen pettää, ja vastuu erosta monen mielestä kuuluu siksi myös pettäjääle. Mutta, eikö juuri sen vuoksi kannata itsensä takia erota pettäjästä, että tämä on tehnyt tietoisen valinnan pettää ja aloittaa rinnakkaissuhteen?!


      • oma valinta!!
        jämäkkä vaimo kirjoitti:

        Minä en katselisi miestä joka tulee kakkosen luota sänkyyni ties mitä tauteja tuoden. En haluaisi kuunnella hänen selityksiään menoistaan enkä valheita että suhde on ohi. En sietäisi miestä näköpiirissäni vaan haluaisin miehenkuvatuksesta eroon. Siksi hakisin eroa enkä odottaisi että mies lemppaa minut aikansa valehdeltuaan ja pidettyään pellenään.

        Juuri näiden asioiden ja tuntemuksien vuoksi minä en pysty ymmärtämään, miksi vaimo jää katsomaan ja kuuntelemaan pettäjää. Harrastaa kuukausia, ehkä vuosiakin vielä seksiä hänen kanssaan. Kuuntelee valheita, katsoo läpi sormien... Huh huh, huolimatta siitä, että mies on tehnyt päätöksen pettää, ja vastuu erosta monen mielestä kuuluu siksi myös pettäjääle. Mutta, eikö juuri sen vuoksi kannata itsensä takia erota pettäjästä, että tämä on tehnyt tietoisen valinnan pettää ja aloittaa rinnakkaissuhteen?!


      • jämäkämpi vaimo
        jämäkkä vaimo kirjoitti:

        Minä en katselisi miestä joka tulee kakkosen luota sänkyyni ties mitä tauteja tuoden. En haluaisi kuunnella hänen selityksiään menoistaan enkä valheita että suhde on ohi. En sietäisi miestä näköpiirissäni vaan haluaisin miehenkuvatuksesta eroon. Siksi hakisin eroa enkä odottaisi että mies lemppaa minut aikansa valehdeltuaan ja pidettyään pellenään.

        Pakko on vaan katsella, sillä ei ole enää montaa vuotta elinaikaa ja loppuaikaa en halua tapella jostain omaisuudesta. Aikuiset lapset kertoo isälle sitten kummun ääressä, kuinka kaikki tiesivät pettämisen jo aikaa sitten.


      • miksi pitäisi erota?
        samaa mieltä!!! kirjoitti:

        Samoilla linjoilla olen sinun kanssasi. Ei todellakaan ole vaimon tehtävä eroa hakea, mies sen tekee itse, jos niin haluaa. Musta se ei ole vaimon alistumista vaan silkkaa kylmäpäisyyttä. Itsekin varmaan toimisin noin, ihan piruuttani. Ihme vässyköitä tuntuvat nuo vieraissa juoksevat miehet olevan, mistään eivät osaa itse päättää.

        Suoraan suhteesta toiseen hyppäävät tuovat taatusti mukanaan edellisen suhteen virheet uuteen suhteeseen. Eiväthän he ehdi kasvaa ihmisenä, eivät ehdi tajuta, missä meni vikaa, mitä pitää seuraavassa suhteessa tehdä toisin. Ihmisen täytyy ensin oppia olemaan onnellinen yksin, vasta sitten on uuden suhteen paikka.

        Tuo kakkosena ukkomiehen itselleen haluava kirjoittaja varmasti selittää kohta, että mies on pyöritellyt eroa mielessään vuosia ja on valmis uuteen suhteeseen. Jos olisi valmis, niin ottaisi eron. Eikä tuottaisi enempää tuskaa vaimolleen.

        Miksi ihmeessä vaimon pitäisi ero ottaa? Voihan vaimo jatkaa kuten ennenkin ja antaa miehen käydä rauhassa kakkosen luona. Jokainen elää tavallaan. Eron ottaminen on niin työlästä, että ottakoon se eron, joka sitä tarvitsee.


      • --------
        Vastuun ottoa kirjoitti:

        Mies pääsee liian helpolla jos vaimo heittää pihalle. Mies voi asettua sitten uhriksi joka on nakattu ulos kodistaan. On parempi kun ottaa itse sen vastuun siitä lähtemisestään mutta voi voi ympäristön syyllistäminen pelottaa ja koittaa välttää sitä. Ikävää kun muu suku sättii perheen hylkääjäksi?

        "Mies pääsee liian helpolla jos vaimo heittää pihalle. Mies voi asettua sitten uhriksi joka on nakattu ulos kodistaan" "vastuun ottoa".

        Jos tai kun vaimo ns. heittää miehen pihalle tämän uskottomuuden takia, niin silloinhan juuri miehen on otettava vastuu uskottomuudestaan ja siitä että liitto hajosi. Jos vaimo syyllistetään miehen uskottomuudesta, niin "ympäristö" on typerä ja pitäisi hakeutua muihin maisemiin. Muuten katkeroituu ja kyynistyy.


      • sitä se on!
        miksi pitäisi erota? kirjoitti:

        Miksi ihmeessä vaimon pitäisi ero ottaa? Voihan vaimo jatkaa kuten ennenkin ja antaa miehen käydä rauhassa kakkosen luona. Jokainen elää tavallaan. Eron ottaminen on niin työlästä, että ottakoon se eron, joka sitä tarvitsee.

        Onpa tosi työlästä joo, sen kun printtaa kaavakkeen, täyttää sen ja kiikuttaa käräjäoikeuteen.


      • YKSTarina
        oma valinta!! kirjoitti:

        Juuri näiden asioiden ja tuntemuksien vuoksi minä en pysty ymmärtämään, miksi vaimo jää katsomaan ja kuuntelemaan pettäjää. Harrastaa kuukausia, ehkä vuosiakin vielä seksiä hänen kanssaan. Kuuntelee valheita, katsoo läpi sormien... Huh huh, huolimatta siitä, että mies on tehnyt päätöksen pettää, ja vastuu erosta monen mielestä kuuluu siksi myös pettäjääle. Mutta, eikö juuri sen vuoksi kannata itsensä takia erota pettäjästä, että tämä on tehnyt tietoisen valinnan pettää ja aloittaa rinnakkaissuhteen?!

        Kuka tietää että se vaimo harrastaa seksiä pettävän miehensä kanssa? Mistä kaikki tietää miten se vaimo siellä kotona käyttäytyy vaikka ei heittäisikään miestä pihalle? Onhan kuitenkin tosiasia että mies siellä sitä kaksoiselämää ja valhetta elää jos ei itse hae sitä eroa. Sen kaksoiselämän eläminen lienee kuitenkin raskaampaa kuin se että elää itse uskollisena omien arvojensa mukaisesti vaikka toinen sinua pettäisikin. Vaikka et heittäisi sitä pihalle. Mikä kiire siinä nyt sitten enään on vaimon tehdä mitään jos kerran kestää itse sen tilanteen? En usko että hänkään pystyy kunnioittamaan pettävää miestään vaikka ei eroa heti haekkaan? Vaimohan voi ja mielestäni saakin laskelmoida miten parhaaksi näkee. Tiedän yhden vaimon joka tiesi miehensä pettämisistä (niitä oli enemmän kuin yksi) mutta odotti lasten tulemista tiettyyn ikään muutamia vuosia ennen kuin haki miehestä eron. Miehelle kas tämä pihalle heitto tulikin yllätyksenä ja mies itki vaimoa takasin monet kerrat. Vaimolla oli myös jo siinä vaiheessa uusi mies katsottuna ja kaikki järjestelyt tehtynä uuteen elämäänsä. Pihalle nakatun ukon otti vielä joku hänen rakastajattaristaan ihme kyllä suojiinsa ja hän sai vielä lapsenkin tämän kanssa mutta edelleen soittelee exrouvalle ikäväänsä. Tollo.

        Tuo vaimo oli kyllä minun mielestäni melkoinen sissi kun kesti tilanteen missä eli tuon pettävän miehen kanssa. Tuskin siinä kiva on olla kun toinen pettää? Vaimo vielä itse rakasti miestään ja oli todella surullinen miehensä touhuista. Kun mies jäi niistä kiinni niin vaimosta tuli tietenkin eri ihminen. Ei vaimo uskonut eikä luottanut mutta piti roolinsa hyvin tiettyyn pisteeseen saakka. Kai lasten takia ja sen takia että osasi ennakoida mahdolliset ongelmat mitä olisi hätiköydystä ratkaisusta tullut siinä tilanteessa? Joka tapauksessa se kannatti. Nyt hän on onnellinen ja varmasti luopui jo miehestä aikaisemmin mielessään ennenkuin teki ratkaisun. Kävi eroa siis koko ajan läpi samaan aikaan kun mies luuli elävänsä täyttä elämää juosten välillä vieraissa ja kotona. Ero olikin sitten miehelle tiukka paikka.


      • nn
        sitä se on! kirjoitti:

        Onpa tosi työlästä joo, sen kun printtaa kaavakkeen, täyttää sen ja kiikuttaa käräjäoikeuteen.

        Lapsellista.

        Ehkä näin jos asuu vuokrakaksiossa ja yhteisomaisuus rajoittuu kahvinkeittimeen. Mutta entäs kun on vuosien aikana kertynyt lapsia,omaisuutta, yhteistä historiaa useita vuosia jne jne.? Lähde sitä sitten purkamaan ja "parempaan" vaihtamaan.
        Helpompaa vain ottaa rusinat molemmista pullista.


      • sitä se on!
        nn kirjoitti:

        Lapsellista.

        Ehkä näin jos asuu vuokrakaksiossa ja yhteisomaisuus rajoittuu kahvinkeittimeen. Mutta entäs kun on vuosien aikana kertynyt lapsia,omaisuutta, yhteistä historiaa useita vuosia jne jne.? Lähde sitä sitten purkamaan ja "parempaan" vaihtamaan.
        Helpompaa vain ottaa rusinat molemmista pullista.

        Otin vain suoraan kantaa yllä olevaan viestiin, jossa kirjoitettiin että "eron ottaminen on niin työlästä...". Eron ottaminen ei ole työlästä, tiedän sen, koska olen itse eroa hakenut. Yllä olevassa viestissä vedottiin eron ottamisen työläyteen, että siksi se ottakoon eron, joka sitä tarvitsee. Niin, sen jälkeen kun eropaperit on jätetty, alkaa se työläs vaihe, joka tapauksessa. Sillä ei ole väliä kumpi ne paperit toimittaa, omaisuuden jakaminen ja kaikesta sopiminen on työlästä. Mutta siitä selviää, ihan jokainen - ei se mitään rakettitiedettä ole, ja uskottomuusdraamassa elämiseen verrattuna myös tunnetasoltaan helpompaa. Senkin voin kertoa ihan omasta kokemuksesta.

        Jos joku ennemmin valitsee jatkaa liittoaan ja katsoa sitä pettävää ukkoa, koska ei jaksa miettiä talon myyntiä, tavaroiden jakamista tai lasten huoltajuussopimuksia, niin siitä vaan. Mutta väitänp, että usein lapsille olisi parempi, että erottaisiin, samoin kuin kummallekin puolisolle. Osituksen työläys on vain tekosyy. Samoin kuin se, että "lapset kasvaisivat ensin vähän vanhemmiksi". Senkin tiedän kokemuksesta vaikka yleistää ei pidäkään. Meidän lapsemme olivat erotessamme kaikki alle kouluikäisiä, ja he sopeutuivat kaikkeen todella hyvin ja nopeasti. Sen sijaan nykyisen mieheni lapset olivat heidän erotessaan teinejä, ja heiltä kesti todella pitkään sopeutuminen.


      • kaksoiselämääkin
        sitä se on! kirjoitti:

        Otin vain suoraan kantaa yllä olevaan viestiin, jossa kirjoitettiin että "eron ottaminen on niin työlästä...". Eron ottaminen ei ole työlästä, tiedän sen, koska olen itse eroa hakenut. Yllä olevassa viestissä vedottiin eron ottamisen työläyteen, että siksi se ottakoon eron, joka sitä tarvitsee. Niin, sen jälkeen kun eropaperit on jätetty, alkaa se työläs vaihe, joka tapauksessa. Sillä ei ole väliä kumpi ne paperit toimittaa, omaisuuden jakaminen ja kaikesta sopiminen on työlästä. Mutta siitä selviää, ihan jokainen - ei se mitään rakettitiedettä ole, ja uskottomuusdraamassa elämiseen verrattuna myös tunnetasoltaan helpompaa. Senkin voin kertoa ihan omasta kokemuksesta.

        Jos joku ennemmin valitsee jatkaa liittoaan ja katsoa sitä pettävää ukkoa, koska ei jaksa miettiä talon myyntiä, tavaroiden jakamista tai lasten huoltajuussopimuksia, niin siitä vaan. Mutta väitänp, että usein lapsille olisi parempi, että erottaisiin, samoin kuin kummallekin puolisolle. Osituksen työläys on vain tekosyy. Samoin kuin se, että "lapset kasvaisivat ensin vähän vanhemmiksi". Senkin tiedän kokemuksesta vaikka yleistää ei pidäkään. Meidän lapsemme olivat erotessamme kaikki alle kouluikäisiä, ja he sopeutuivat kaikkeen todella hyvin ja nopeasti. Sen sijaan nykyisen mieheni lapset olivat heidän erotessaan teinejä, ja heiltä kesti todella pitkään sopeutuminen.

        Teineillä kun on jo oma käsitys oikeasta ja väärästä, moraalista jne. Kun ensin on kuva toisesta vanhemmasta niin syvästi vaurioitunut ja teini on nähnyt käytännössä kuinka pettäminen tapahtuu, on varmaa, että sopeutuminen kestää. On mahdollista, että pettäjä vanhempi rikkoo välinsä lopullisesti teineihinsä, varsinkin silloin kun pettäjä on tullut haukkuneeksi koko perheen.


      • murrrrrrrrrrrrrrrrr
        kaksoiselämääkin kirjoitti:

        Teineillä kun on jo oma käsitys oikeasta ja väärästä, moraalista jne. Kun ensin on kuva toisesta vanhemmasta niin syvästi vaurioitunut ja teini on nähnyt käytännössä kuinka pettäminen tapahtuu, on varmaa, että sopeutuminen kestää. On mahdollista, että pettäjä vanhempi rikkoo välinsä lopullisesti teineihinsä, varsinkin silloin kun pettäjä on tullut haukkuneeksi koko perheen.

        Välit voivat mennä myös siksi, että petetyllä vaimolla on niin vahva tarve mustamaalata miestään teineille. Ja kertoa heille, että eron syynä on toinen nainen. Vaikka ikeasti eron syynä on heidän avioliittonsa ja parisuhteensa toimimattomuus, syystä tai toisesta. Lapset pitäisi ehdottomasti säästää tuollaisilta "faktoilta"!


      • leppistyttö**
        nn kirjoitti:

        Lapsellista.

        Ehkä näin jos asuu vuokrakaksiossa ja yhteisomaisuus rajoittuu kahvinkeittimeen. Mutta entäs kun on vuosien aikana kertynyt lapsia,omaisuutta, yhteistä historiaa useita vuosia jne jne.? Lähde sitä sitten purkamaan ja "parempaan" vaihtamaan.
        Helpompaa vain ottaa rusinat molemmista pullista.

        Se joka sanoo, että "helpompaa vain ottaa rusinat pullasta" ei varmastikaan ole elänyt osana uskottomuusdraamaa, ainakaan hiukankaan pidemmässä sellaisessa. Vaikka itse elin "vain" kaksi kuukautta niin, että olin rakastunut toiseen mieheen, se oli niin raastava ja kestämätön tilanne, että eron tekeminen ja läpikäyminen oli iso helpotus.

        Suhde rakastamaani mieheen on jatkunut koko ajan, nyt jo kohta kaksi vuotta, ja hän on edelleen naimisissa. Hänestä näen, että myöskään hänelle tilanne ei ole todellakaan helppo. Eroaminen todella pitkästä liitosta on toki vaikeaa, etenkin kun on todella vastuuntuntoinen ja mukana on lapsia. Ja kun on pitkään ollut siinä roolissa liitossaan, että on olemassa pitkälti muita varten, ei itseään. Hän on todella ahdistunut ja kuka tahansa tällaisessa tilanteessa elävä/elänyt ymmärtää, miten ristiriitaiselta kaikki tuntuu. Se piste, kun tajuaa, että tunteet omaa puolisoa kohtaan ovat oikeasti kuolleet, vaikka ehkä tähän asti on halunnut uskoa, että liitto vielä saadaan korjattua ja sitten voi katkaista suhteen kakkoseen. Mutta kun tajuaa, ettei paluuta entiseen ole, on pakko jossain vaiheessa kertoa puolisolleen, ja niin tekopyhältä kuin se tuntuukin, ei kuitenkaan haluaisi loukata toista (tiedän, paljon enemmän loukkaa, kun on uskoton).

        Ja sen petetyn puolison asema, ei kyllä ole helppoa sekään. Voin vain kuvitella, vaikka siinä tilanteessa en ole itse ollutkaan. Mutta kun ensin aistii ja sitten saa tietää, että puolisolla on toinen, että oma puoliso rakastaa toista ja on jo pitkään jakanut intiimin suhteen myös jonkun toisen kanssa; se on taatusti kaikkea muuta kuin helppoa.


      • syyntakeeton
        leppistyttö** kirjoitti:

        Se joka sanoo, että "helpompaa vain ottaa rusinat pullasta" ei varmastikaan ole elänyt osana uskottomuusdraamaa, ainakaan hiukankaan pidemmässä sellaisessa. Vaikka itse elin "vain" kaksi kuukautta niin, että olin rakastunut toiseen mieheen, se oli niin raastava ja kestämätön tilanne, että eron tekeminen ja läpikäyminen oli iso helpotus.

        Suhde rakastamaani mieheen on jatkunut koko ajan, nyt jo kohta kaksi vuotta, ja hän on edelleen naimisissa. Hänestä näen, että myöskään hänelle tilanne ei ole todellakaan helppo. Eroaminen todella pitkästä liitosta on toki vaikeaa, etenkin kun on todella vastuuntuntoinen ja mukana on lapsia. Ja kun on pitkään ollut siinä roolissa liitossaan, että on olemassa pitkälti muita varten, ei itseään. Hän on todella ahdistunut ja kuka tahansa tällaisessa tilanteessa elävä/elänyt ymmärtää, miten ristiriitaiselta kaikki tuntuu. Se piste, kun tajuaa, että tunteet omaa puolisoa kohtaan ovat oikeasti kuolleet, vaikka ehkä tähän asti on halunnut uskoa, että liitto vielä saadaan korjattua ja sitten voi katkaista suhteen kakkoseen. Mutta kun tajuaa, ettei paluuta entiseen ole, on pakko jossain vaiheessa kertoa puolisolleen, ja niin tekopyhältä kuin se tuntuukin, ei kuitenkaan haluaisi loukata toista (tiedän, paljon enemmän loukkaa, kun on uskoton).

        Ja sen petetyn puolison asema, ei kyllä ole helppoa sekään. Voin vain kuvitella, vaikka siinä tilanteessa en ole itse ollutkaan. Mutta kun ensin aistii ja sitten saa tietää, että puolisolla on toinen, että oma puoliso rakastaa toista ja on jo pitkään jakanut intiimin suhteen myös jonkun toisen kanssa; se on taatusti kaikkea muuta kuin helppoa.

        Siinähän sinulle on sitten tulevaisuudenkuva kun sinua tämä samainen mies pettää.
        Kyllä se pettää sinuakin kun on pystynyt olemaan valheellisessa suhteessa kanssasi jo kaksi vuotta ja elää vaimonsa kanssa.
        Minun nykyinen erosi kahden viikon kuluttua kun olimme varmoja suhteemme laadusta.
        Ja tällä tiellä ollaan nyt, minulla on uusi mies ja en ole vieläkään vuoden hänen kanssaan oltuani eronnut, en ole varma suhteestamme.
        Eli hölynpölyä löytyy aina.


      • leppistyttö**
        syyntakeeton kirjoitti:

        Siinähän sinulle on sitten tulevaisuudenkuva kun sinua tämä samainen mies pettää.
        Kyllä se pettää sinuakin kun on pystynyt olemaan valheellisessa suhteessa kanssasi jo kaksi vuotta ja elää vaimonsa kanssa.
        Minun nykyinen erosi kahden viikon kuluttua kun olimme varmoja suhteemme laadusta.
        Ja tällä tiellä ollaan nyt, minulla on uusi mies ja en ole vieläkään vuoden hänen kanssaan oltuani eronnut, en ole varma suhteestamme.
        Eli hölynpölyä löytyy aina.

        Sinä siis olet taas yksi niistä, jotka olette varmoja, että kun on kerran pettänyt, tulee aina pettämään. Siksi onkin varmasti hyvä, ettet eroa miehestäsi tämän miehen takia, joka erosi vuoksesi, koska pettäisit kuitenkin häntäkin. Anna hänen mennä ja löytää nainen, joka ei petä häntä!


      • tauditon nainen
        jämäkkä vaimo kirjoitti:

        Minä en katselisi miestä joka tulee kakkosen luota sänkyyni ties mitä tauteja tuoden. En haluaisi kuunnella hänen selityksiään menoistaan enkä valheita että suhde on ohi. En sietäisi miestä näköpiirissäni vaan haluaisin miehenkuvatuksesta eroon. Siksi hakisin eroa enkä odottaisi että mies lemppaa minut aikansa valehdeltuaan ja pidettyään pellenään.

        Onko kaikki vapaat naiset tautisia? Näinkö nainen toisesta naisesta ajattelee?
        Mistä sen tietää vaikka mies olisi taudin saanut vaimostaan. Vaimojakin kun on monenlaisia.


      • minun ratkaisu
        murrrrrrrrrrrrrrrrr kirjoitti:

        Välit voivat mennä myös siksi, että petetyllä vaimolla on niin vahva tarve mustamaalata miestään teineille. Ja kertoa heille, että eron syynä on toinen nainen. Vaikka ikeasti eron syynä on heidän avioliittonsa ja parisuhteensa toimimattomuus, syystä tai toisesta. Lapset pitäisi ehdottomasti säästää tuollaisilta "faktoilta"!

        Meillä oli tytär teini-ikäinen eron aikaan. Vielä nytkään melkein kymmenen vuoden jälkeen hän ei tiedä että eron syynä oli isän toinen nainen. Äitinä en halunnut pilata isän ja tyttären suhdetta asialla.


      • syntakeeton
        leppistyttö** kirjoitti:

        Sinä siis olet taas yksi niistä, jotka olette varmoja, että kun on kerran pettänyt, tulee aina pettämään. Siksi onkin varmasti hyvä, ettet eroa miehestäsi tämän miehen takia, joka erosi vuoksesi, koska pettäisit kuitenkin häntäkin. Anna hänen mennä ja löytää nainen, joka ei petä häntä!

        Niin olenkin, koska olen myös pettänyt aiemmin ja minähän petän tätä nykyistä uuden kanssa, mutta en ajattele eroa.
        Ei ole tehtykää ihmistä joka ei käyttäisi tilaisuutta hyväkseen, paina vaan kalloosi jo nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan.


      • murrrrrrrrrrrrrrrrrr
        minun ratkaisu kirjoitti:

        Meillä oli tytär teini-ikäinen eron aikaan. Vielä nytkään melkein kymmenen vuoden jälkeen hän ei tiedä että eron syynä oli isän toinen nainen. Äitinä en halunnut pilata isän ja tyttären suhdetta asialla.

        Todella fiksu valinta. Kunpa minunkin mieheni ex olisi älynnyt toimia yhtä aikuismaisesti. Purki omaa oloaan ja sen seurauksena isä saa edelleen paikkailla välejään lapsiinsa.


      • leppistyttö**
        syntakeeton kirjoitti:

        Niin olenkin, koska olen myös pettänyt aiemmin ja minähän petän tätä nykyistä uuden kanssa, mutta en ajattele eroa.
        Ei ole tehtykää ihmistä joka ei käyttäisi tilaisuutta hyväkseen, paina vaan kalloosi jo nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

        Lapsellista!! Aivan varmasti on ihmisiä, jotka pystyvät vastuulliseen toimintaan. Ihmisiä, jotka osaavat oppia tekemistään virheistä ja kasvaa ihmisinä. On yksisilmäistä väittää muuta. Vain, koska itse olet sellainen, ei tarkoita että kaikki muutkin olisivat.


      • nn
        leppistyttö** kirjoitti:

        Se joka sanoo, että "helpompaa vain ottaa rusinat pullasta" ei varmastikaan ole elänyt osana uskottomuusdraamaa, ainakaan hiukankaan pidemmässä sellaisessa. Vaikka itse elin "vain" kaksi kuukautta niin, että olin rakastunut toiseen mieheen, se oli niin raastava ja kestämätön tilanne, että eron tekeminen ja läpikäyminen oli iso helpotus.

        Suhde rakastamaani mieheen on jatkunut koko ajan, nyt jo kohta kaksi vuotta, ja hän on edelleen naimisissa. Hänestä näen, että myöskään hänelle tilanne ei ole todellakaan helppo. Eroaminen todella pitkästä liitosta on toki vaikeaa, etenkin kun on todella vastuuntuntoinen ja mukana on lapsia. Ja kun on pitkään ollut siinä roolissa liitossaan, että on olemassa pitkälti muita varten, ei itseään. Hän on todella ahdistunut ja kuka tahansa tällaisessa tilanteessa elävä/elänyt ymmärtää, miten ristiriitaiselta kaikki tuntuu. Se piste, kun tajuaa, että tunteet omaa puolisoa kohtaan ovat oikeasti kuolleet, vaikka ehkä tähän asti on halunnut uskoa, että liitto vielä saadaan korjattua ja sitten voi katkaista suhteen kakkoseen. Mutta kun tajuaa, ettei paluuta entiseen ole, on pakko jossain vaiheessa kertoa puolisolleen, ja niin tekopyhältä kuin se tuntuukin, ei kuitenkaan haluaisi loukata toista (tiedän, paljon enemmän loukkaa, kun on uskoton).

        Ja sen petetyn puolison asema, ei kyllä ole helppoa sekään. Voin vain kuvitella, vaikka siinä tilanteessa en ole itse ollutkaan. Mutta kun ensin aistii ja sitten saa tietää, että puolisolla on toinen, että oma puoliso rakastaa toista ja on jo pitkään jakanut intiimin suhteen myös jonkun toisen kanssa; se on taatusti kaikkea muuta kuin helppoa.

        Tarkoitin "rusinoilla pullasta" juurikin ap:n ja sinun kuvaamasi kaltaista tilannetta. Eli pitkään liitossa olleen on tosi vaikea lähteä huonostakaan liitosta, koska on niin paljon menetettävää. Eli menee omaisuus jakoon, ihmissuhteet uusiksi, lapset kärsii,jne, jne.

        Ja samalla mielessä pyörii, että vaikka uusi rakkaus onkin aivan ihana, niin entäs jossei sittenkään jatku samana, tai jokin muu alkaa tökkiä.

        Niinpä tuntuu houkuttelevalta ottaa rusinat molemmista pullista, eli nauttia sivusuhteesta hekumoineen ja siitä vanhasta turvallisine vanhoine kuvioineen.

        Nuo kaksi suhdessa yhdessä täyttävätkin kaikki tarpeet eikä muutokselle lopulta enää ole tarvetta. Eri asia tietysti jos on väkivaltaa tai alkoholismia tms.

        Mutta siis jos kyse on vain läheisyyden puutteesta, niin sehän korjaantuu läheisyyden lisääntymisellä jota ymmärtääkseni sinä ja ap tarjoavat miesystävilleen.


      • Aikuiselle tietoa
        murrrrrrrrrrrrrrrrrr kirjoitti:

        Todella fiksu valinta. Kunpa minunkin mieheni ex olisi älynnyt toimia yhtä aikuismaisesti. Purki omaa oloaan ja sen seurauksena isä saa edelleen paikkailla välejään lapsiinsa.

        Aikuiselle lapselle eron todellisen syyn voisi minusta jo kertoa. Tyttären mieleen on voinut jäädä erosta vastaamattomia kysymyksiä, jotka hiertävät hänen mielessään yhä. Vanhemmille ei asiasta voi puhua, koska ei voi asettaa heidän auktoriteettiaan ja kertomuksiaan eron syistä kyseenalaiseksi.

        Oikea tieto auttaisi anäkemään tapahtunut oikein ja tytär voisi saada hänkin mielenrauhan.


      • minun ratkaisu
        Aikuiselle tietoa kirjoitti:

        Aikuiselle lapselle eron todellisen syyn voisi minusta jo kertoa. Tyttären mieleen on voinut jäädä erosta vastaamattomia kysymyksiä, jotka hiertävät hänen mielessään yhä. Vanhemmille ei asiasta voi puhua, koska ei voi asettaa heidän auktoriteettiaan ja kertomuksiaan eron syistä kyseenalaiseksi.

        Oikea tieto auttaisi anäkemään tapahtunut oikein ja tytär voisi saada hänkin mielenrauhan.

        Kerrottiin yhdessä silloin 15v tytölle että muutetaan erilleen. Yhteiselämää oli lähes 30v . Nyt tytär on aikuinen ja luulen ja tiedänkin että hänellä on mielenrauha asian osalta. Meillä kaikilla oli eron jälkeen ihan ok välit. Minäkään en vihaa kantanut hänen isälleen koska ei ero maailmaani kaatanut. Mentiin aikoinaan tosi nuorena yhteen ja toisaalta halusin kokea vielä itsenäistäkin elämää.

        Tyttären isä on kuollut pari vuotta sitten. Tytär on surrut isäänsä niinkuin lapsi suree poismennyttä vanhempaansa. Miksi ruveta repostelemaan vanhaa asiaa ainakin kun toinen nainen aikoinaan ei edes jäänyt miehen elämään.


    • myrskytuuli***

      Jos mies on oikeasti eroamassa, ja oikeasti rakastatte toisianne ja haluatte olla yhdessä, antaisin teille aikaa. En missään nimessä asettaisi ehtoja tai ukaaseja vaan antaisin aikaa ja eläisin sitä suhdetta.

      Kovin moni tuntuu pelaavan suhteilla peliä, jossa heitellään arpaa sinne sun tänne ja yritetään saada erilaisin peliliikkein suhteen osapuolet liikahtamaan johonkin suuntaan. Minusta ihmissuhteilla ei voi eikä saa pelata. Jos ei itse jaksa, lopettaa suhteen.

      Tulee väkisinkin sellainen olo, että ne jotka pelaavat noin, tai kehottavat muita pelaamaan, eivät ole vielä kohdanneet todellista, suurta rakkautta. Sellaista, joka kestää tyynet ja myrskyt.

      • Mies pelaa kyllä

        Se pettävä ukkomies, joka ei ota eroa, pelaa kyllä, ja erittäin kovaa peliä.


      • ei kaikille
        Mies pelaa kyllä kirjoitti:

        Se pettävä ukkomies, joka ei ota eroa, pelaa kyllä, ja erittäin kovaa peliä.

        Eivät kaikki pelaa, suurin osa ei varmasti pelaa. Monille vaan eroaminen pitkästä suhteesta ei ole ihan simppeli juttu, että mennään vaan kotiin ja lauotaan totuus vaimolle.


      • Peliaika?
        ei kaikille kirjoitti:

        Eivät kaikki pelaa, suurin osa ei varmasti pelaa. Monille vaan eroaminen pitkästä suhteesta ei ole ihan simppeli juttu, että mennään vaan kotiin ja lauotaan totuus vaimolle.

        Ja mikä on sinusta kohtuullinen aika ottaa asia vaimon kanssa puheeksi pitkässä suhteessa? Kaksi vuottako ? Hei haloo: tuomari viheltää pelikatkon viimeistään tässä kohtaa! Kandeis ottaa ainakin aikalisä.


      • 1234567898766
        ei kaikille kirjoitti:

        Eivät kaikki pelaa, suurin osa ei varmasti pelaa. Monille vaan eroaminen pitkästä suhteesta ei ole ihan simppeli juttu, että mennään vaan kotiin ja lauotaan totuus vaimolle.

        Samaa mieltä, toisaalta varattu on kuitenkin useimmiten tehnyt tietoisen valinnan pettää tai hankkia salasuhde helpottamaan elämää, kun ei ole valmis eroamaankaan. Mutta sitten rakastuu ja elämä vain mutkistuu. Uskon että tämä tulee kuitenkin monelle yllätyksenä.

        Joku täällä joskus kirjoittikin että yksi syy on ryhtyä rinnakkaissuhteeseen, koska on niin kiltti! Eli ei halua erota, loukata puolisoa, rikkoa lasten kotia, mutta ilman rakkautta ei tahdo jaksaa arkea. En tiedä, nämä ovat hyvin vaikeita asioita jos kyseessä on velvollisuudentuntoinen mies ja lapset ovat miehellä kaikki kaikessa.

        Aina joutuu luopumaan jostain, ihan kaikkea ei yleensä voi saada. Ja vaikka kakkonen jaksaisikin rinnalla pitkään, ei se "kunnon" miehelle ole kuitenkaan helppoa, voi olla hyvinkin raskasta ja tuntuu kuin olisi umpikujassa.


      • erilaisuus
        1234567898766 kirjoitti:

        Samaa mieltä, toisaalta varattu on kuitenkin useimmiten tehnyt tietoisen valinnan pettää tai hankkia salasuhde helpottamaan elämää, kun ei ole valmis eroamaankaan. Mutta sitten rakastuu ja elämä vain mutkistuu. Uskon että tämä tulee kuitenkin monelle yllätyksenä.

        Joku täällä joskus kirjoittikin että yksi syy on ryhtyä rinnakkaissuhteeseen, koska on niin kiltti! Eli ei halua erota, loukata puolisoa, rikkoa lasten kotia, mutta ilman rakkautta ei tahdo jaksaa arkea. En tiedä, nämä ovat hyvin vaikeita asioita jos kyseessä on velvollisuudentuntoinen mies ja lapset ovat miehellä kaikki kaikessa.

        Aina joutuu luopumaan jostain, ihan kaikkea ei yleensä voi saada. Ja vaikka kakkonen jaksaisikin rinnalla pitkään, ei se "kunnon" miehelle ole kuitenkaan helppoa, voi olla hyvinkin raskasta ja tuntuu kuin olisi umpikujassa.

        No vähän toista mieltä. Salasuhde on harvemmin tietoinen päätös "helpottaa" elämää, koska todellisuudessa se aina hankaloittaa ja mutkistaa elämää. Riippumatta siitä rakastuuko salasuhdehenkilöön vai ei.

        Jos rakastuu toiseen mieheen/naiseen, ja tuntee rakastavansa vielä puolisoaankin - tosin toisella tavalla, niin se jos mikä hankaloittaa ja mutkistaa elämää. Lähes jokainen tietää, ettei voi jatkaa niin. Ainakaan kovin kauaa. Jokin ratkaisu olisi löydyttävä.

        Mikäli taas rakastuu toiseen naiseen/mieheen, ja huomaa, ettei enää rakasta puolisoaan, niin se vasta hankaloittaa ja mutkistaa elämään. Tietoisuus siitä, ettei enää rakasta puolisoaan tulee usein monelle yllätyksenä. Mistä tuntee syyllisyyttä ym. ikäviä tunteita. Sitten vielä olisi ikäänkuin velvollisuus itseä kohtaan alkaa järjestämään eroa puolisostaan.

        Mutta jos salasuhteessa ei ole rakkautta (tai myöhemmin huomaa rakkautensa olleen vaan ihastusta tai hullaantumista), eikä sitä ole oikein puolisoakaan kohtaan, niin helposti jää jumiin tähän. Kun ei ole tunteita mukana kummassakaan.

        Kaikkea ei tosiaan voi aina saada. Joskus pitää luopua. Jännittävää kyllä, kuten jo tuossa sanoinkin: helpompi on luopua rakkauden takia tai jopa kumppanista tämän rakastuttua toiseen (mikäli siis rakastaa kumppaniaan, joka on rakastunut toiseen). Jos ollaan ja elellään puolison kanssa kämppiksinä. Arvostetaan samaa osoitetta enemmän kuin mitään ja siinä sivussa pidetään salasuhdetta yllä, niin on vaikea luopua mistään.


      • tahto
        erilaisuus kirjoitti:

        No vähän toista mieltä. Salasuhde on harvemmin tietoinen päätös "helpottaa" elämää, koska todellisuudessa se aina hankaloittaa ja mutkistaa elämää. Riippumatta siitä rakastuuko salasuhdehenkilöön vai ei.

        Jos rakastuu toiseen mieheen/naiseen, ja tuntee rakastavansa vielä puolisoaankin - tosin toisella tavalla, niin se jos mikä hankaloittaa ja mutkistaa elämää. Lähes jokainen tietää, ettei voi jatkaa niin. Ainakaan kovin kauaa. Jokin ratkaisu olisi löydyttävä.

        Mikäli taas rakastuu toiseen naiseen/mieheen, ja huomaa, ettei enää rakasta puolisoaan, niin se vasta hankaloittaa ja mutkistaa elämään. Tietoisuus siitä, ettei enää rakasta puolisoaan tulee usein monelle yllätyksenä. Mistä tuntee syyllisyyttä ym. ikäviä tunteita. Sitten vielä olisi ikäänkuin velvollisuus itseä kohtaan alkaa järjestämään eroa puolisostaan.

        Mutta jos salasuhteessa ei ole rakkautta (tai myöhemmin huomaa rakkautensa olleen vaan ihastusta tai hullaantumista), eikä sitä ole oikein puolisoakaan kohtaan, niin helposti jää jumiin tähän. Kun ei ole tunteita mukana kummassakaan.

        Kaikkea ei tosiaan voi aina saada. Joskus pitää luopua. Jännittävää kyllä, kuten jo tuossa sanoinkin: helpompi on luopua rakkauden takia tai jopa kumppanista tämän rakastuttua toiseen (mikäli siis rakastaa kumppaniaan, joka on rakastunut toiseen). Jos ollaan ja elellään puolison kanssa kämppiksinä. Arvostetaan samaa osoitetta enemmän kuin mitään ja siinä sivussa pidetään salasuhdetta yllä, niin on vaikea luopua mistään.

        Rakkaus ei ole rakastumisen tunnetta, vaan sitä että haluaa oppia rakastamaan toista sellaisena kuin on. Monesti se tunne voi kadota pitkässä suhteessa, mutta joskus sen voi löytää myös uudelleen.
        Ihastuminen ja seksuaalinen lataus ei ole vielä rakkautta. Muutenhan kaikki vaihtaisi kumppania 1,5 vuoden välein.


    • voipyhäsylvi

      Kunnon mies ei petä.

      • erilaisuus

        Ei ole olemassa "kunnon miehiä/naisia", "rehellisiä miehiä/naisia" jne. Jokaisessa on jotain pahaa, jotain hyvää. Jokainen valehtelee, vähintään tai ennimmäkseen ainakin itselleen.


      • so sääli
        erilaisuus kirjoitti:

        Ei ole olemassa "kunnon miehiä/naisia", "rehellisiä miehiä/naisia" jne. Jokaisessa on jotain pahaa, jotain hyvää. Jokainen valehtelee, vähintään tai ennimmäkseen ainakin itselleen.

        Missä maailmassa oikein elät? On todellakin olemassa kunnon ihmisiä, joille ei tulisi mieleenkään pettää. Itse kuulun tähän ihmisryhmään.

        Väitteellä "ei ole olemassa kunnon ihmisiä", yritetään ilmeisesti oikeuttaa pettämistä. Säälittävää.


      • muukalainen--
        erilaisuus kirjoitti:

        Ei ole olemassa "kunnon miehiä/naisia", "rehellisiä miehiä/naisia" jne. Jokaisessa on jotain pahaa, jotain hyvää. Jokainen valehtelee, vähintään tai ennimmäkseen ainakin itselleen.

        Aivan totta. Jokainen valehtelee, yleensä itselleen pahimmin. Huvittavaa määritellä kunnon ihmiseksi vain ihminen joka ei esim. petä. Todellisuus on kuitenkin toinen. Uskollinen ihminen voi olla kaikkea muuta kuin kunnollinen.

        Surkuhupaista on, että määrittelee itsensä kunnolliseksi yhden ainoan kriteerin perusteella... Hohhoijaa.


      • äly hoi muukalainen
        muukalainen-- kirjoitti:

        Aivan totta. Jokainen valehtelee, yleensä itselleen pahimmin. Huvittavaa määritellä kunnon ihmiseksi vain ihminen joka ei esim. petä. Todellisuus on kuitenkin toinen. Uskollinen ihminen voi olla kaikkea muuta kuin kunnollinen.

        Surkuhupaista on, että määrittelee itsensä kunnolliseksi yhden ainoan kriteerin perusteella... Hohhoijaa.

        TOki kunnollisuus vaatii muutakin kuin pelkän uskollisuuden, mutta vuorenvarmasti uskoton ihminen ei voi olla kunnollinen.


      • äly
        äly hoi muukalainen kirjoitti:

        TOki kunnollisuus vaatii muutakin kuin pelkän uskollisuuden, mutta vuorenvarmasti uskoton ihminen ei voi olla kunnollinen.

        "vuorenvarmasti uskoton ihminen ei voi olla kunnollinen"

        Vuorenvarmasti voi. Ihan yhtä kunnollinen tai kunnollisempi kuin uskollinenkin. Hyvä myös pitää mielessä, että ihminen voi olla uskollinen vaikkapa 30v ja kerran uskoton. Jos tämän kerran perusteella pitää ihmistä kunnottomana, niin on itse todella kunnoton :).

        Kaikenlisäksi uskottomuuden perusteella on vähän hankalaa leimata ja tuomita toiset kunnottomiksi, koska uskottomuus jää usein ikuiseksi salaisuudeksi.

        Itse pidän tuomitsevia ja leimaamia ihmisiä hyvin kunnottomina.


    • Hyviä ihmisiä on

      Kylläpäs on olemassa kunnon miehiä ja naisia. Ihmisiä joilla on korkea moraali ja hyvät elämänarvot, joita he toteuttavat myös käytännössä. Tunnen monta.

      "Jokainen valehtelee" ei sekään ole totta. Ihminen, jolla on korkea ja kehittynyt moraali (vaatii tietoista ja usein pitkäaikaista opettelua, esim. elämänfilosofioiden, uskonnon tms avulla, hyvä kasvatus auttaa, ja sivistys) , ei valehtele ja osaa katsoa totuutta, elämää suoraan valehtelematta itselleenkään.

      • muukalainen--

        ""Jokainen valehtelee" ei sekään ole totta."

        Tottahemmetissä on totta, että jokainen valehtelee. Sinäkin juuri tuossa lauseessa.


      • äly
        muukalainen-- kirjoitti:

        ""Jokainen valehtelee" ei sekään ole totta."

        Tottahemmetissä on totta, että jokainen valehtelee. Sinäkin juuri tuossa lauseessa.

        Miinuksistasi päätellen "muukalainen--" ihmiset eivät halua hyväksyä tosiasioita. Moni haluaa eläää valheellisessa maailmassaan "minä olen hyvä ja kunnollinen ihminen. Toiset jotka eivät elä laillani, ovat huonoja ja kunnottomia"

        On selvää, että avioliitossa tulee kaikenlaisia ongelmia, jos toinen pitää itseään kunnollisena ja parempana kuin toista. Mielenkiintoista onkin miten nämä kunnolliset ihmiset jatkavat liitossaan kelvottoman puolison kanssa.


      • Henkiset kyvyt
        muukalainen-- kirjoitti:

        ""Jokainen valehtelee" ei sekään ole totta."

        Tottahemmetissä on totta, että jokainen valehtelee. Sinäkin juuri tuossa lauseessa.

        Teille jotka olette kyynikkoja, ettekä usko hyviä ihmisiä olevan olemassa, suosittelen sivistävää kirjallisuutta. Gandhi, Dalai Lama, raamattu,elämänkatsomusopit. Korkeatasoiset romaanit. Tietokirjallisuus.

        Itsensä kehittäminen hyväksi ihmiseksi vaatii työtä. Kun pääsee alkuun, silmät avautuvat huomaamaan, että on paljon ihmisiä, jotka elävät ja toimivat korkeiden ja arvostettavien periaatteiden mukaan myös käytännössä.

        Jos vapaa-aika kuluu tv-viihteen ja sensaatiolehdistön parissa, jos e kehitä omia henkisiä taitojaan mitenkään, jää sielultaan vaillinaiseksi. Moraali voi jäädä seiskalehden tasolle. Ja kun itse toimii väärin,ja hyväksyy itselleen omat väärät teot ja valehtelun, luulee että kaikki muutkin ihmiset ovat samanlaisia. Eivät ole.


    • 4t5re2qwea

      Alun alkaen en odottanut mitään. Mies oli pitkässä parisuhteessa, lapset kouluikäisiä. Itse olin eronnut vähän aiemmin, myös kouluikäiset lapset. Mies ei luvannut mitään enkä minä kysellyt hänen eroamisensa tai eroamatta jättämisensä perään. Olin realisti ja ajattelin, että miksi ihmeessä mies vaihtaisi hyvän ja tasaisen elämän vaimon ja perheen kanssa minuun... Toki huomasin varsin nopeasti olevani totaalisen rakastunut mieheen, mutta se oli oma ongelmani.

      Elämä yllättää. Kolmen salavuoden jälkeen mies muutti pois perheensä luota ja laittoi eron vireille. Nyt olemme olleet muutaman vuoden yhdessä, helppoahan se ei ympäristön paineista johtuen ole kaikin ajoin ollut, mutta olen onnellisempi kuin koskaan. Lapseni pitävät miehestä ja hänen lapsensa minusta.

      • Toinen tarina

        Meilläkin elämä yllätti, toisinpäin. Pitkästä salasuhteesta kiinni jäätyään mies heti katkaisi tuskitta välit kakkoseen ja lähti kanssani terapiaan. En tiedä otanko takaisin.


      • esitystäkö vain
        Toinen tarina kirjoitti:

        Meilläkin elämä yllätti, toisinpäin. Pitkästä salasuhteesta kiinni jäätyään mies heti katkaisi tuskitta välit kakkoseen ja lähti kanssani terapiaan. En tiedä otanko takaisin.

        Katkaisi tuskitta välit kakkoseen?? Mistä sinä hänen tuskattomuudesta olla niin varma? Sen "luotettavan" miehesi sanoihinko uskot? Mistä voit edes olla varma, etteivät ole enää yhteydessä?

        Siksi kommentoin, koska osuu kohdalle. Minäkin nimittäin LUULIN että exäni tuskattomasti vain kakkosen jätti, mutta hups....ei se ollutkaan sitä. Mieheni oli keksinyt vain uudet keinot olla häneen yhteydessä ja minä kyttäilin vain tuttuja posteja, puhelinta jne...
        Lopulta kävi ilmi, että minun kanssani oltiin vain omaisuuden ja muun yhteisen tuttuuden vuoksi, tätä toista hän rakasti. Esitti kyllä pirun hyvin. Minäkin menin lankaan, mutta onneksi vain hetkeksi.


      • R1
        esitystäkö vain kirjoitti:

        Katkaisi tuskitta välit kakkoseen?? Mistä sinä hänen tuskattomuudesta olla niin varma? Sen "luotettavan" miehesi sanoihinko uskot? Mistä voit edes olla varma, etteivät ole enää yhteydessä?

        Siksi kommentoin, koska osuu kohdalle. Minäkin nimittäin LUULIN että exäni tuskattomasti vain kakkosen jätti, mutta hups....ei se ollutkaan sitä. Mieheni oli keksinyt vain uudet keinot olla häneen yhteydessä ja minä kyttäilin vain tuttuja posteja, puhelinta jne...
        Lopulta kävi ilmi, että minun kanssani oltiin vain omaisuuden ja muun yhteisen tuttuuden vuoksi, tätä toista hän rakasti. Esitti kyllä pirun hyvin. Minäkin menin lankaan, mutta onneksi vain hetkeksi.

        Tuttua, minäkin luulin että välit kakkoseen olivat poikki. Mies uskotteli vaikka mitä potaskaa, ja minä tyhmä luotin. Oli vaan löytänyt uusia keinoja huijata ja salata yhteytensä kakkoseen,,koko ajan oli sama touhu jatkunut.
        Lopulta tunnusti rakastuneensa kakkoseen. Tuskin olisi muuten jatkanut salassa suhdetta tai olisi edes etsinyt uuden panon. En ota takaisin vaikka mikä tulisi. Jos on tunteita kakkoseen niin ei se miehes ole tuskitta katkaissut mitään, tuskin katkaissut lainkaan.


      • miten miten
        esitystäkö vain kirjoitti:

        Katkaisi tuskitta välit kakkoseen?? Mistä sinä hänen tuskattomuudesta olla niin varma? Sen "luotettavan" miehesi sanoihinko uskot? Mistä voit edes olla varma, etteivät ole enää yhteydessä?

        Siksi kommentoin, koska osuu kohdalle. Minäkin nimittäin LUULIN että exäni tuskattomasti vain kakkosen jätti, mutta hups....ei se ollutkaan sitä. Mieheni oli keksinyt vain uudet keinot olla häneen yhteydessä ja minä kyttäilin vain tuttuja posteja, puhelinta jne...
        Lopulta kävi ilmi, että minun kanssani oltiin vain omaisuuden ja muun yhteisen tuttuuden vuoksi, tätä toista hän rakasti. Esitti kyllä pirun hyvin. Minäkin menin lankaan, mutta onneksi vain hetkeksi.

        Miten joku voi kuvitella ja luulla, että mies kiinni jäätyään katkaisee pitkään jatkuneen suhteen kakkoseen? Täytyy olla tosi yksinkertainen, jos niin uskoo.


      • Näin se katkeaa
        miten miten kirjoitti:

        Miten joku voi kuvitella ja luulla, että mies kiinni jäätyään katkaisee pitkään jatkuneen suhteen kakkoseen? Täytyy olla tosi yksinkertainen, jos niin uskoo.

        Tuskitta ei minunkaan pettäjä-mieheni kakkossuhde ole katkaistu. Mutta on katkaistu. Mies on näytellyt kakkoselle roolia, joka ei ole totta, valehdellut ja peitellyt asioitaan. Mutta minä tiedän totuuden,joten mies on pakotettu katkaisemaan välit. Mies tietää että jos suhde jatkuisi, tulen olemaan kakkosen piireihin yhteydessä ja tuomaan totuuden ilmi.

        Puhutaan usein, haluaisiko vaimo tietää. Kysyä voi toisinpäikinn, haluaisiko kakkonen tietää mitä kaikkea hänelle on valehdeltu.


      • Ei voi olla totta
        Näin se katkeaa kirjoitti:

        Tuskitta ei minunkaan pettäjä-mieheni kakkossuhde ole katkaistu. Mutta on katkaistu. Mies on näytellyt kakkoselle roolia, joka ei ole totta, valehdellut ja peitellyt asioitaan. Mutta minä tiedän totuuden,joten mies on pakotettu katkaisemaan välit. Mies tietää että jos suhde jatkuisi, tulen olemaan kakkosen piireihin yhteydessä ja tuomaan totuuden ilmi.

        Puhutaan usein, haluaisiko vaimo tietää. Kysyä voi toisinpäikinn, haluaisiko kakkonen tietää mitä kaikkea hänelle on valehdeltu.

        Miksi et samantien pistä kakkoselle tietoa mitä kaikkea mies on valehdellut? Pelkäätkö ettei tämä jätä sittenkään miestäsi ja kiristyskeinosi loppuvat? Tiedot saatuaanhan joko kakkonen jättää miehen tai ei. Käytät siis kaikkia keinoja jotta mies joka rakastaa toista joutuisi sietämään sinua loppuelämäsi ajan, eipä kuulosta kovin onnelliselta tulevaisuudelta. Luuletko että mies tuossa tilanteessa rakkaudesta sinuun on kanssasi?


        Surullista että joudut pitämään miehen kiristämällä itselläsi.


      • Tuskimpa
        Näin se katkeaa kirjoitti:

        Tuskitta ei minunkaan pettäjä-mieheni kakkossuhde ole katkaistu. Mutta on katkaistu. Mies on näytellyt kakkoselle roolia, joka ei ole totta, valehdellut ja peitellyt asioitaan. Mutta minä tiedän totuuden,joten mies on pakotettu katkaisemaan välit. Mies tietää että jos suhde jatkuisi, tulen olemaan kakkosen piireihin yhteydessä ja tuomaan totuuden ilmi.

        Puhutaan usein, haluaisiko vaimo tietää. Kysyä voi toisinpäikinn, haluaisiko kakkonen tietää mitä kaikkea hänelle on valehdeltu.

        Näin se katkeaa, Luulet että suhde on katkennut mutta en olisi niin tyhmä että uskoisin. Todennäköisesti jatkuu.


      • voi vaimo parka
        Näin se katkeaa kirjoitti:

        Tuskitta ei minunkaan pettäjä-mieheni kakkossuhde ole katkaistu. Mutta on katkaistu. Mies on näytellyt kakkoselle roolia, joka ei ole totta, valehdellut ja peitellyt asioitaan. Mutta minä tiedän totuuden,joten mies on pakotettu katkaisemaan välit. Mies tietää että jos suhde jatkuisi, tulen olemaan kakkosen piireihin yhteydessä ja tuomaan totuuden ilmi.

        Puhutaan usein, haluaisiko vaimo tietää. Kysyä voi toisinpäikinn, haluaisiko kakkonen tietää mitä kaikkea hänelle on valehdeltu.

        Ompa teillä mahtava avioliitto. Kasvatat miestä rakastamaan vain sua kiristämällä, uhkaamalla ja kohta lahjot jotenkin. Tepsii pieniin lapsiin ja näköjään myös pettäjiin. Mitä sä sillä voittaisit, jos kakkosen läheisiin olisit yhteydessä? Eikö sua nolottaisi kertoa heille, miten luuseri sun miehes on, valehdellut suuntaan sun toiseen? Ne kakkosen tutut aivan varmasti tietää jo suhteesta.

        Kakkonen voi olla onnellinen, kun valehteleva paskiainen on nyt täysin sun armoilla. Valehdellut sullekin, sitä totuutta et voi muuksi muuttaa. Aika sokea sä olet, jos uskot kaiken, mitä mies muka on kakkoselle tarinoinut. Kuulostaa erittäin säälittävältä toi sun toiminta. Onko mies niin hyvä, että hänestä pakolla pidät kiinni?


      • Vastaus:pohdin
        Ei voi olla totta kirjoitti:

        Miksi et samantien pistä kakkoselle tietoa mitä kaikkea mies on valehdellut? Pelkäätkö ettei tämä jätä sittenkään miestäsi ja kiristyskeinosi loppuvat? Tiedot saatuaanhan joko kakkonen jättää miehen tai ei. Käytät siis kaikkia keinoja jotta mies joka rakastaa toista joutuisi sietämään sinua loppuelämäsi ajan, eipä kuulosta kovin onnelliselta tulevaisuudelta. Luuletko että mies tuossa tilanteessa rakkaudesta sinuun on kanssasi?


        Surullista että joudut pitämään miehen kiristämällä itselläsi.

        Näistä asioista ei päätetä yhdellä kerralla. Kyse on paljosta muusta kuin rakkaudesta ja minun ja mieheni suhteesta tai meidän erosta.

        Harkitsen yhä, kerronko kakkoselle vain en. Mikä olisi oikea teko minulta. Missä mittakaavassa minulla on oikeus kertoa tietoja, kun on riski että ne voivat satuttaa myös sivullisia syyttömiä, perheiden lapsia ja lähisukulaisia.

        Lisäksi:vaikka suhde kakkoseen on päättynyt, se ei tarkoita että välttämättä haluan miestä enää takaisin. Pohdin tätäkin, ja seuraan tekojaan.


      • Toinen vastaus
        voi vaimo parka kirjoitti:

        Ompa teillä mahtava avioliitto. Kasvatat miestä rakastamaan vain sua kiristämällä, uhkaamalla ja kohta lahjot jotenkin. Tepsii pieniin lapsiin ja näköjään myös pettäjiin. Mitä sä sillä voittaisit, jos kakkosen läheisiin olisit yhteydessä? Eikö sua nolottaisi kertoa heille, miten luuseri sun miehes on, valehdellut suuntaan sun toiseen? Ne kakkosen tutut aivan varmasti tietää jo suhteesta.

        Kakkonen voi olla onnellinen, kun valehteleva paskiainen on nyt täysin sun armoilla. Valehdellut sullekin, sitä totuutta et voi muuksi muuttaa. Aika sokea sä olet, jos uskot kaiken, mitä mies muka on kakkoselle tarinoinut. Kuulostaa erittäin säälittävältä toi sun toiminta. Onko mies niin hyvä, että hänestä pakolla pidät kiinni?

        Kyse ei ole kiristäminestä. Kyse on minun sietokykyni rajoista ja ihmisoikeuksista.

        Mies tietää rajani, että suhteen yhä jatkuessa rajani ovat ylitetyt ja ero on 100% selvä.

        Kaikilla hmisillä on sanan vapaus, puheoikeus, siitä en luovu. Ihminen saa itse päättää, mitä puhuu ja kenelle puhuu. Kuulija saa päättää, haluaako kuunnella.

        Miehen valheista ja vääristä teoista kakkoselle minulla on kiistattomia todisteita, jotka eivät perustu miehen puheisiin.


      • Vastaan lisää
        Toinen vastaus kirjoitti:

        Kyse ei ole kiristäminestä. Kyse on minun sietokykyni rajoista ja ihmisoikeuksista.

        Mies tietää rajani, että suhteen yhä jatkuessa rajani ovat ylitetyt ja ero on 100% selvä.

        Kaikilla hmisillä on sanan vapaus, puheoikeus, siitä en luovu. Ihminen saa itse päättää, mitä puhuu ja kenelle puhuu. Kuulija saa päättää, haluaako kuunnella.

        Miehen valheista ja vääristä teoista kakkoselle minulla on kiistattomia todisteita, jotka eivät perustu miehen puheisiin.

        ..jatkan vielä. Eromme on siinä vaiheessa, ositukset omat asunnot ym on valmiit. että mies voi päättää poistua, jos haluaa, niin kakkosen luo kuin myös ihan omaan elämään. Olisi varmaan kova pala miehelle, jos kakkonen kuulisi mieheni valheet, mutta ei niin kova pala, ettäkö mies ei sitä kestäisi, jos erota tahtoisi. Eivät ne ole niinkään pahoja, ettäkö kakkonen ei niitä miehelleni anteeksi antaisi, jos rakastaisi.

        Toisten liitosta voi tehdä tyhmän päätelmän, että mies on liitossa pakolla, kiristyksen vuoksi. Eihän mikään liitto niin toimi. Liitossa pysyminen on ihmisen oma valinta. Riippumatta siitäkään, mitä ulkopuolisille tai kakkosille kerrotaan.


    • kellokäy1234

      Hyvää keskustelua aihe herättänyt! Eniten joukosta erottui myrskytuulen kommentti ja muutama sen jälkeen. En todella itsekään ole ikinä pitänyt minkään sortin pelaamisesta, olen aika tunteellinen ihminen ja niiden vietävissä. Koska tänään on taas parempi päivä, aion katsella vielä ihan rauhassa miltä tämä näyttää.
      Kyllä olemme ihan oikeasti rakastuneita, rakastuttiin jo 10 vuotta sitten ja nyt tauon jälkeen kun kohdattiin ja kumpikin oli eronnut/eroamassa, niin siellä ne tunteet oli - parempina jopa.
      Eikä suhde sinänsä ole mikään salasuhde, miehen avokki tietää että ero tulee, asunto on menossa myyntiin, mies on öitä luonani jne.

      Ei, en todellakaan haluaisi loukata ketään sivullisia, mutta mitä siitä elämästä tulee, jos aina vaan miellyttää ja varoo muita. Niin olen tehnyt tähän asti, tyytynyt ja ollut onneton väärän ihmisen kanssa. Nyt todella tuntuu että ansaitsen oikeaa rakkautta:)

      • o+pkäl-

        Eiköhän tuo asia ole "selvä kuin pläkki" - eli teistä tulee virallisesti pari, kunhan käytänön asiat on selvitetty. Malttia nyt vaan! Mitä muutamasta viikosta tai kuukaudesta, kun edessä on kuitenkin elämä rakastamasi miehen kanssa :-)


      • Mistä tieto on?

        Mistä tiedät että avokki tietää? Ihmettelin jo alussa, mikä asunnon myyntiin laittamisessa muka kestäisi. Päätöksestä, ettäasunto myydään menee pari-kolme viikkoa, sitten oikotiellä on jo ilmoitus. Jos tietosi ovat yksin miehen puheiden varassa, olehan varovainen.


      • kellokäy1234
        Mistä tieto on? kirjoitti:

        Mistä tiedät että avokki tietää? Ihmettelin jo alussa, mikä asunnon myyntiin laittamisessa muka kestäisi. Päätöksestä, ettäasunto myydään menee pari-kolme viikkoa, sitten oikotiellä on jo ilmoitus. Jos tietosi ovat yksin miehen puheiden varassa, olehan varovainen.

        Tuota aikaa ei ole vielä mennyt, mutta toki olen varovainen, enkä heti usko ihan kaikkea. Vaikka kävi tässä miten vaan, niin tahallaan ja suunnitelmallisesti mies ei mitään tee.
        Hän on itse kertonut avokista.

        Sanokaa naiviksi, mutta mielummin olen hieman sellainen, kuin kyyninen, joka epäilee kaikkea ja jokaista.


    • M35_

      Itselläni on suurin piirtein sama tilanne, mutta niillä eroilla että olen itse mies ja odotan naista. Kyseinen nainen ei kyllä ole "kuin" kihloissa ja avoliitossa että avioeroa ei olla kyhäämässä.
      Omassa tilanteessani on mennyt nyt vuosi. Joskus kyllästyn odotteluun kun tuntuu että naisen sanat ovat vain sanoja, eivätkä ole edes muuttumassa teoiksi.

      • kellokäy1234

        Tässä siis alkuperäinen kirjoittaja: mies ja avokkinsa eivät tosiaan ole naimisissa, mutta lapsi löytyy.
        Odotetaan siis että asunto saadaan myyntiin.


      • M35_
        kellokäy1234 kirjoitti:

        Tässä siis alkuperäinen kirjoittaja: mies ja avokkinsa eivät tosiaan ole naimisissa, mutta lapsi löytyy.
        Odotetaan siis että asunto saadaan myyntiin.

        Aivan aivan. Sekoitin siis johonkin "välitarinaan", anteeksi siitä :) Mutta lapsia heillä ei ole.


    • en ymmärrä

      Nyt joku osa mussa ei tajua. Jos siis ollaan jo niin pitkällä, että asuntoa ollaan laittamassa myyntiin, niin miksi miehen täytyy asua kotona?

      Kun me miehen kanssa erosimme (ilman pettämisiä) niin erilleen me muutimme pian päätöksen jälkeen ja kun lapsille oli kerrottu. Asuntokaupat ym tehtiin sitten rauhassa ajan kanssa. Lastenkin kannalta on huonoa, jos vanhemmat ilmoittavat eroavansa, mutta jäävät silti yhteen. Lapsi ei pääse käsittelemään erosuruaan vaan elää jatkuvasti kauhun tasapainossa toivoen, että ero peruuntuisi. Ei uskalla näyttää tunteitaan ja pelkojaan, koska pelkää sillä ajavansa toisen vanhemman pois. Näin sanoi meille asiantuntija.

      Eli ei mene uskottavasti jakeluun, että eroa tehdään kuukausitolkulla. Ei se mene niin. Ei ainakaan minun tuttavapiirissäni. Päätökseen pääsemisessä voi mennä vuosia, mutta päätöksen jälkeen asiat etenevät yleensä nopeaa tahtia.

      • kellokäy123

        Tämä on se mikä itseäkin mietityttää. Mutta mitä jos ei ole varaa maksaa sekä lainaa, että vuokraa? Ennen kun asunto myyty.
        Ei ole kuukausitolkulla aikaa mennyt.


      • slut nyt
        kellokäy123 kirjoitti:

        Tämä on se mikä itseäkin mietityttää. Mutta mitä jos ei ole varaa maksaa sekä lainaa, että vuokraa? Ennen kun asunto myyty.
        Ei ole kuukausitolkulla aikaa mennyt.

        Minun mittani täyttyi 10.10 melkein vuoden odottelun jälkeen. En jaksanut enää. Oman mielenterveyteni takia tämän on nyt päätyttävä tai hulluksi tulen. Mies vaan sanoo odota odota. EN odota enää.


      • ----------

        "Jos siis ollaan jo niin pitkällä, että asuntoa ollaan laittamassa myyntiin, niin miksi miehen täytyy asua kotona?"

        Jos esim mies haluaa asua kotona, eikä halua erota, vaikka vaimo haluaa. Vaimolla taas ei ole heti kassassa rahaa, jotta voisi vuokrata asunnon ja muuttaa lasten kanssa sinne. Ennen muuttoa pitää myös saada lasten huoltajuusasia sovittua. Tähän menee usein kuukausia, jos mies haluaa riidellä. Tämä siitä huolimatta, että kaikki lapset ovat yli 15v.


      • omillaan asuva
        kellokäy123 kirjoitti:

        Tämä on se mikä itseäkin mietityttää. Mutta mitä jos ei ole varaa maksaa sekä lainaa, että vuokraa? Ennen kun asunto myyty.
        Ei ole kuukausitolkulla aikaa mennyt.

        Siksi, että mies valehtelee. Ei uskalla mennä asumaan omilleen.


      • Ehkä koska
        kellokäy123 kirjoitti:

        Tämä on se mikä itseäkin mietityttää. Mutta mitä jos ei ole varaa maksaa sekä lainaa, että vuokraa? Ennen kun asunto myyty.
        Ei ole kuukausitolkulla aikaa mennyt.

        Ehkä siksi että raha on sinua tärkeämpää tälle pettäjälle. Jos rakastaa, ottaa pariksi kuukaudeksi vaikka velkaa, hommaa oman väliaiksenkin asunnon heti, ja poistuu huonosta suhteesta heti.


      • Oikeita tekoja
        ---------- kirjoitti:

        "Jos siis ollaan jo niin pitkällä, että asuntoa ollaan laittamassa myyntiin, niin miksi miehen täytyy asua kotona?"

        Jos esim mies haluaa asua kotona, eikä halua erota, vaikka vaimo haluaa. Vaimolla taas ei ole heti kassassa rahaa, jotta voisi vuokrata asunnon ja muuttaa lasten kanssa sinne. Ennen muuttoa pitää myös saada lasten huoltajuusasia sovittua. Tähän menee usein kuukausia, jos mies haluaa riidellä. Tämä siitä huolimatta, että kaikki lapset ovat yli 15v.

        Että petetty jättää kodin, ei toimi erossa. Pettäjän, väärintehneen , tulisi jättää yhteinen koti, ei uhri, jos tämä on petetyn valita.

        Myöskään, kakkosen ja pettäjämiehen mahdollinen uusi liitto ei saa hyvää alkua, jos pettäjä jää vanhaan kotiin. Pahimmat kakkoset muuttavat vaimon tilalle, en ymmärrä. Miehen vanhemmille, sukulaisille ja lapsille, onpa heille kiva tulla kylään isää katsomaan vanhaan kotiin jossa on uusi puoliso.

        Uudelta parilta tulisi löytyä inhimillistä ymmärrystä petettyä uhria kohtaan ja toimia tilanne huomioonottaen mahdollisimman hienovaraisesti. Kuten siten, että antaa uhrille tilaisuuden valita asumisjärjestely.


      • inhimillinen tekijä
        Oikeita tekoja kirjoitti:

        Että petetty jättää kodin, ei toimi erossa. Pettäjän, väärintehneen , tulisi jättää yhteinen koti, ei uhri, jos tämä on petetyn valita.

        Myöskään, kakkosen ja pettäjämiehen mahdollinen uusi liitto ei saa hyvää alkua, jos pettäjä jää vanhaan kotiin. Pahimmat kakkoset muuttavat vaimon tilalle, en ymmärrä. Miehen vanhemmille, sukulaisille ja lapsille, onpa heille kiva tulla kylään isää katsomaan vanhaan kotiin jossa on uusi puoliso.

        Uudelta parilta tulisi löytyä inhimillistä ymmärrystä petettyä uhria kohtaan ja toimia tilanne huomioonottaen mahdollisimman hienovaraisesti. Kuten siten, että antaa uhrille tilaisuuden valita asumisjärjestely.

        Niin kävi minulle. Kun miehen pettäminen tuli ilmi, en jäänyt "rakkauden raunioille" ruikuttamaan vaan hankin ítselleni asunnon. Luulin että mies panisi talon myyntiin, naiivi kun olin, mitä vielä! Hän vei kakkosen sinne parin kuukauden päästä asumaan. Ja siellä ne asustaa uusperheineen minun sisustamassa kodissa. Raha-asiat saatiin silti sovulla ratkottua.
        Mitään inhimillistä ymmärtämystä ei kannata odottaa. Eräällä tuttavalla kävi samalla tavalla. Paitsi että uus nainen muutti jo viikon päästä exänasuntoon!


      • ,,,,,,,
        Oikeita tekoja kirjoitti:

        Että petetty jättää kodin, ei toimi erossa. Pettäjän, väärintehneen , tulisi jättää yhteinen koti, ei uhri, jos tämä on petetyn valita.

        Myöskään, kakkosen ja pettäjämiehen mahdollinen uusi liitto ei saa hyvää alkua, jos pettäjä jää vanhaan kotiin. Pahimmat kakkoset muuttavat vaimon tilalle, en ymmärrä. Miehen vanhemmille, sukulaisille ja lapsille, onpa heille kiva tulla kylään isää katsomaan vanhaan kotiin jossa on uusi puoliso.

        Uudelta parilta tulisi löytyä inhimillistä ymmärrystä petettyä uhria kohtaan ja toimia tilanne huomioonottaen mahdollisimman hienovaraisesti. Kuten siten, että antaa uhrille tilaisuuden valita asumisjärjestely.

        Ei ole mitään merkitystä sillä kumman "pitäisi" jättää koti, pettäjän vai petetyn. Eikä myöskään sillä, josko vaikka molemmat muuttavat uuteen kotiin. Tilanteessa, jossa toinen haluaa erota ja toinen ei, lähtee se, joka haluaa erota. Muuten erosta ei tule mitään.


      • On merkitystä
        ,,,,,,, kirjoitti:

        Ei ole mitään merkitystä sillä kumman "pitäisi" jättää koti, pettäjän vai petetyn. Eikä myöskään sillä, josko vaikka molemmat muuttavat uuteen kotiin. Tilanteessa, jossa toinen haluaa erota ja toinen ei, lähtee se, joka haluaa erota. Muuten erosta ei tule mitään.

        Sillä, kumpi jättää kodin on merkitystä. Kodista poistuminen on pettäjältä vastuullinen teko, jolla hän ilmaisee puolisolleen, että ymmärtää toimineensa väärin puolisoaan kohtaan.

        Toisinpäin: Mies, joka pettää, valehtelee ja lopuksi vielä ajaa vaimon ulos omasta kodistaan on härski ja raaka.

        Kiitos kommentista, sain uutta näkökulmaa. Nyt ymmärrän miksi ex-miehelleni oli tärkeää, että minä teen erohakemusken, eikä hän osallistu siihen, vaikka hän oli eron aloitteentekijä.

        Mies halusi jäädä asumaan kotiin ja yritti ajaa minut lähes väkisin ulos. Kommenttisi avasi silmäni siihen, miksi jouduin yksin hakemaan eroa. Mies olisi halunnut selittää ulkopuolisille, että koska se olin minä joka hain eroa, siksi minä muutin pois. Muut petetyt vaimot, varokaahan tätä!


      • inhimillinen tekijä
        On merkitystä kirjoitti:

        Sillä, kumpi jättää kodin on merkitystä. Kodista poistuminen on pettäjältä vastuullinen teko, jolla hän ilmaisee puolisolleen, että ymmärtää toimineensa väärin puolisoaan kohtaan.

        Toisinpäin: Mies, joka pettää, valehtelee ja lopuksi vielä ajaa vaimon ulos omasta kodistaan on härski ja raaka.

        Kiitos kommentista, sain uutta näkökulmaa. Nyt ymmärrän miksi ex-miehelleni oli tärkeää, että minä teen erohakemusken, eikä hän osallistu siihen, vaikka hän oli eron aloitteentekijä.

        Mies halusi jäädä asumaan kotiin ja yritti ajaa minut lähes väkisin ulos. Kommenttisi avasi silmäni siihen, miksi jouduin yksin hakemaan eroa. Mies olisi halunnut selittää ulkopuolisille, että koska se olin minä joka hain eroa, siksi minä muutin pois. Muut petetyt vaimot, varokaahan tätä!

        No merkitystä on valitettavasti myös taloudellisella asemalla. MInulla ei olisi ollut varaa ostaa taloa mieheltä. Enkä olisi halunnut sitä yksin ylläpitääkään. Kipeitä muistoja. Ei nähtävästi tee tiukkaa exälle ja hänen uudelle vaimolleen.

        Totta on myös meidän kohdalla tuo että mies yritti löytää keinoja että kaikki näyttäisi paremmalta ulospäin. Ehdotti että ostaisin kerros- tei rivitalo-osakkeen. Olisihan se näyttänyt paremmalta, kuin että asun vuokra-yksiössä :) En ostanut. En halunnut sitoutua sellaiseen, kun en tiedä jäänkö paikkakunnalle.

        Luulen että asumisjärjestely-soppaan on oman kauhansa laittanut myös kakkonen; vaikutti siltä, että hän olisi halunnut että mies lähtee väliitömästi siltä istumalta tämän luo asumaan, sinä iltana kun eroa tehtiin.(soitteli meille kotiin myöhään ja aikaisin aamulla)


      • meillä näin
        inhimillinen tekijä kirjoitti:

        No merkitystä on valitettavasti myös taloudellisella asemalla. MInulla ei olisi ollut varaa ostaa taloa mieheltä. Enkä olisi halunnut sitä yksin ylläpitääkään. Kipeitä muistoja. Ei nähtävästi tee tiukkaa exälle ja hänen uudelle vaimolleen.

        Totta on myös meidän kohdalla tuo että mies yritti löytää keinoja että kaikki näyttäisi paremmalta ulospäin. Ehdotti että ostaisin kerros- tei rivitalo-osakkeen. Olisihan se näyttänyt paremmalta, kuin että asun vuokra-yksiössä :) En ostanut. En halunnut sitoutua sellaiseen, kun en tiedä jäänkö paikkakunnalle.

        Luulen että asumisjärjestely-soppaan on oman kauhansa laittanut myös kakkonen; vaikutti siltä, että hän olisi halunnut että mies lähtee väliitömästi siltä istumalta tämän luo asumaan, sinä iltana kun eroa tehtiin.(soitteli meille kotiin myöhään ja aikaisin aamulla)

        Meillä kakkonen tarjosi heti kotiaan miehelle, mies ei halunnut muuttaa sinne vaan meni omaan.


    • itsesuojeluvaistoa

      En odottaisi päivääkään miestä, jolla eroprosessi vasta alkamassa. Jos mies mut tahtoisi, niin hoitaisi ensin eronsa kunnolla loppuun. Asuisi sen jälkeen yksinään, oppisi tuntemaan itsensä. Vasta sen jälkeen, jos vielä mut haluaisi, harkitsisin asiaa.


      Ihanko oikeesti sä meinaat miehen kanssa saman katon alle muuttaa heti kun mies saa eronsa hoidettua? En tiedä, mitä susta ajattelisin. Missä sun itsesuojeluvaisto on? Miten voit olla varma, ettet ole parin vuoden kuluttua samassa tilanteessa kuin nykyinen puoliso? Uhkarohkea sä ainakin olet.

      • kellokäy1234

        Kuka on mistään saman katon alle muuttamisesta puhunut?! Ihan omissamme asutaan.
        Se on kyllä yllättävän yleistä, että ihmiset tapaavat vielä edellisen suhteen ollessa kesken. Itse arvostan näitä tunteita enemmän, kuin sitä että tekee kaiken moraalisesti juuri oikein. Edelleenkin, väheksymättä yhtään sivullisia, mutta jokaisen kuuluisi laittaa itsensä etusijalle, viimekädessä. Ei niitä muita.
        En voisi kuvitellakaan olevani kenenkään muun kanssa.

        Voin olla uhkarohkea, kadun mielummin asioita joita tehnyt, kuin suren miksi jätin tekemättä.


    • ei ikinä

      Eihän varatun miehen kanssa ollakaan sen takia että siitä oikean kumppanin saisi. Ei pettäjä miehestä saa uskollista kumppania. Jos kumppanin haluaa niin parempi katsella vapaata miestä alunperin.

    • 2+14

      Vaimo voi nyt aivan viileästi ottaa tästä kaiken irti. Jos panettaa ja toinen vielä innokkaasti antaa, niin hyvä. Talousasioita voi nyt suunnitella välittämättä miehen tunteista tai siitä miten hänelle erossa käy.. Mies saa aivan itse hakea eroa, mutta jos hänestä ei ole siihen niin voi voi... :D

    • hohhoijaa vaan

      vaimon "viileys"=säälittävyys, roikkuminen, epätoivo, huono itsetunto, taloudellinen kyvyttömyys, henkinen riippuvuus, hylätyksi tulemisen pelko, pelko menettää mies toiselle, selkärangattomuus, kynnysmatoksi tottuminen jne.

      • hohhoijaa itsellesi

        Olet luettelosta päätellen tosi katkera vaimolle. Ei nyt kaikki tuo mahdu samaan ihmiseen:)). Jos nyt vain olisi, että kun mies ei aktiivisesti toimi, hän ei halua vaimosta erota. Miksi vaimon se pitäisi tehdä. Jos mies kakkostaan rakastaa, hakee hän eron, luovuttaa kiltisti vaimolle puolet omaisuudesta ja vahingonkorvauksena enemmänkin. Näin on tehty ja nähty. Riippuu kakkosen arvosta.


      • 044770755668021
        hohhoijaa itsellesi kirjoitti:

        Olet luettelosta päätellen tosi katkera vaimolle. Ei nyt kaikki tuo mahdu samaan ihmiseen:)). Jos nyt vain olisi, että kun mies ei aktiivisesti toimi, hän ei halua vaimosta erota. Miksi vaimon se pitäisi tehdä. Jos mies kakkostaan rakastaa, hakee hän eron, luovuttaa kiltisti vaimolle puolet omaisuudesta ja vahingonkorvauksena enemmänkin. Näin on tehty ja nähty. Riippuu kakkosen arvosta.

        Juurikin näin. Jos mies kakkostaan rakastaa, hakekoon eron ja luovuttakoon vaimolle kiltisti puolet omaisuudesta ja vahingonkorvaus henkisestä väkivallasta niin vaimolle kuin lapsillekin, sitten voi kakkosen syliin mennä.


      • Katellaan

        Ohuesti lapsellista tekstiä. Minä en todellakaan roiku petturimiehessäni, hän on aivan vapaa lähtemään aivan mikä päivä tahansa. Saatte te pers'aukiset, huonolla itsetunnolla varustetut, selkärangattomat luuserit vihdoinkin toisenne.


      • Strange-
        Katellaan kirjoitti:

        Ohuesti lapsellista tekstiä. Minä en todellakaan roiku petturimiehessäni, hän on aivan vapaa lähtemään aivan mikä päivä tahansa. Saatte te pers'aukiset, huonolla itsetunnolla varustetut, selkärangattomat luuserit vihdoinkin toisenne.

        Onhan tämä kysymyksenasettelu vitsi :D?

        No ei kaan kukaan täysijärkinen odota petturia?Maailmassa on ihan kunnollisiakin ihmisiä, miksi siis siis odotella valehtelijaa?


    • Weird indeed

      Valehtelijasta pidetään tiukasti kiinni liitossa jonka pitäisi perustua luottamukseen. Vitsi monessa mielessä ;D

      • secondonsekundaa

        Aika vähän kakkonen taitaa tietää liiton onnenhetkistä ja todellisesta välittämisestä.
        Miksi mies sellaista kertoisikaan?Menee helpon pillun saanti horolta, jolle voi sanella enemmän toivossa vaikka mitä.
        Kakkoset ovat kyllä tosi horoja.Hävettää olla samaa sukupuolta.
        Mikä siinä mättää, ettette saa miestä?Oletteko rumia, epänaisellisia ( jaksaa vain vähän aikaa miestä )?Ulkonäkö ei vaikuta, sen tiedän.
        Miehelle on tärkeintä koti.Se, että mies noteerataan mieheksi :).
        Miehen rooli on aika toisenlainen kuin naisen.Nainen voi hyvinkin olla miestään älykkäämpi, mutta mies vaan on erilainen.Pettävä mies on luuseri, muunlainen ihana, kunnioitettava.Ei tarvitse huonovaistoista kakkosta!


    • realismia vaimolle

      Hyvin vähän vaimo tietää miehen suhteesta kakkoseen, matkusteluista, hellistä hetkistä, yhteisistä suunnitelmista. Helppoa pillua mies saa kotona, ja välillä pitää uhrautua vaimoakin panemaan ettei epäile. On erilaisia miehiä, joillekin tärkeintä on koti, joillekin työ, joillekin seksi, toisille rakkaus. Olet hyvin yksioikoinen käsityksissäsi. Jos koti ja perhe olisi miehelle tärkeintä, ei hän pettäisi eikä riskeeraisi suhdettaan pettämällä, hyvin yksinkertaista. Älä hauku kakkosia jos miehesi ei pidä sinua viehättävänä tai kiinnostavana ja kelpaat vain pyykinpesuun. Jos haluat etsiä syyllistä, etsi sitä miehestäsi ja itsestäsi ja liitostasi. Hyvään liittoon ei ulkopuolisia mahdu.

      • Halvathot

        Aika ohi meni.Tyypillistä kakkosajattelua.
        Ensinnäkin, yllätys yllätys - mies pesee pyykit ( on aina pessyt ) ( ei, ei todellakaan ole tossukka ).Kakkosen miekikuva miehestä kotona on vain hänen omaa mielikuvituksen tuotetta.
        Mies on aina halveksinut halpoja, jopa ilmaisia huoria, kakkosia.Kävin vaan foorumilla ja hiffasin teidät, halvat naiset,
        Toki seksi on tärkeää kaikille.Kakkoselta mies VAATII, ykkösen taas jättää rauhaan jos ei huvita.
        Mies pitää minua hyvin viehättävänä, ja onkin täysin oikeassa.Mies arvostaa minua, sukua ja lapsiaan.Kakkonen on halpa huora, jota kusettaa.
        Mikä sinussa kiinnostaa?Monen miehen koluama pillu?Panisiko koiraa vaiko kakkosta?Koiiralle ei ainakaan tarvitsisi selitellä.


      • Haukuitseäsi

        Ihan oikeaan osuit.Ei ole pettämistä ja halpoja huoria ollut 35-vuotisen avioliiton aikana.Ei ole mies onneksi mitään peruskieroa tekoa, joka valehtelisi naiselle jos toisellekin.

        Kyllä mies pitää minua oikein viehättävänä.Ja sanoo vieraisiin menijöitä huoriksi.Tällaista luonnetta kutsutaan MIEHISEKSI.
        Itse olet hyvin yksioikoinen kusipää, jonka haaroväliin mahtuu joka mies jopa virtsaamaan, jos bajamaja sattuu olemaan varattuna.Mahtuisikohan kakatkin noin käytettyyn revaan?


      • no johan oli
        Halvathot kirjoitti:

        Aika ohi meni.Tyypillistä kakkosajattelua.
        Ensinnäkin, yllätys yllätys - mies pesee pyykit ( on aina pessyt ) ( ei, ei todellakaan ole tossukka ).Kakkosen miekikuva miehestä kotona on vain hänen omaa mielikuvituksen tuotetta.
        Mies on aina halveksinut halpoja, jopa ilmaisia huoria, kakkosia.Kävin vaan foorumilla ja hiffasin teidät, halvat naiset,
        Toki seksi on tärkeää kaikille.Kakkoselta mies VAATII, ykkösen taas jättää rauhaan jos ei huvita.
        Mies pitää minua hyvin viehättävänä, ja onkin täysin oikeassa.Mies arvostaa minua, sukua ja lapsiaan.Kakkonen on halpa huora, jota kusettaa.
        Mikä sinussa kiinnostaa?Monen miehen koluama pillu?Panisiko koiraa vaiko kakkosta?Koiiralle ei ainakaan tarvitsisi selitellä.

        Eipä tuo sun miehesi kovinkaan tasokkaalta kuulosta, kun panisi vaikka koiraa. Lienet itse samaa tasoa miehesi kanssa. Halveksitte vissiin yhdessä sitten niitä "koiria". Yököttävää. Vakka on kantensa valinnut.


    • Täällä saa nauraa :D

      Oli niin lapsellista ja katkeraa tekstiä Halvahotilla että hymyilyttää :))

    • Tyak

      On se vaan niin hauskaa, kun huoraa naurattaa.Nauretaanko yhdessä?
      Tulisikin tosi halvat naurut!

    • ihmettelen 1234

      Ihmetyttää kyllä tuo ero. Meillä oli vastaava tilanne 15v sitten. Jätin mieheni asumaan yhteiseen asuntoon vaikka asunto laitettiinkin myyntiin heti.

      Muutin siis rakkaani luo suoraan kun ero oli puhuttu selväksi. Miksi tämä sinun

      vanha rakkautesi ei voi tehdä selvää pesäeroa jo nyt jos kerran eroaa. Se asunnon myynti on vain juridiikkaa mutta jos mies sua rakastaa se muuttaa luoksesi heti.

      Ero astuu voimaan nopeammin kun muutetaan heti eri osoitteisiin. Vähän haisee tämä sun rakkaus juttusi.

      • kellokäy1234

        En halua että hän muuttaa luokseni heti...! En halua edetä niin nopeasti. Eikä heillä ole mitään lainvoimaista liittoa mistä pitäisi erota. Asunto vain.

        Täällä on näemmä keskustelu rönsyillyt, tiedoksi sitten että minä, alkuperäinen olen koko ajan kirjoittanut tällä samalla nimimerkillä.


    • Tilannekohtaista

      Joillain naisilla on väkivaltainen aviomies jolle ei tuosta vain ilmoitetakaan että löysin uuden miehen ja haluan asunnon myyntiin ja eron.

    • ei pyykkäri

      vieläkin naurattaa kun kakkonen totes, et miksi miehellä on likaiset sukat?, no joo, saipahan hänet ja varmaan sukkapyykiä riittää...

    • näin yleensä

      Mitä te kakksoset olitte sitten niaisia tai miehiä oikein tiedätte salasuhteenne kotioloista. Itse olen joutunut pettymään kun puolisoni käryi salasuhteesta no myönnyin ja annoin anteeksi. Miten kävi suhde oli jatkunut selkäni takana ja nyt sitten todellakin olen muuttamassa pois yhteisestä kodista, koska en vaan halua jatkaa enää avioliittoamme. En luota puolisooni enää yhtään kaikki tuo on mennyt ja samalla suurin osa rakkaudesta. Puolisoni saa kakkosen, koska on halunnut jatkaa suhdetta hänen kanssaan. Minun vaatimus oli salasuhteen lopetus. Nyt yht äkkiä minä olen eroon syypää. Miksi? Koska minä halua erottaa lapset hänestä, minä halua tuhota perheemme. Olen paha ihminen ja puolisoni ei haluaisi mistään hinnasta jättää minua, joten olisiko tässä sinulle hyvä kakkonen pientä fakta tietoa miten asiat parisuhteessa menevät. Kun petetty saa tarpeekseen niin suhde päättyy ja omaisuus menee jakoon ( vaikka olisi avioehto ja pitkäliitto takana niin tuo avioehto ei aina päde silloin nimittäin vaakakupissa painavat myös muutkin tekijät)No, meillä ei ole avioehtoa.Pettäjä yleensä on se joka tekee aloitetta eron suhteen vaikka kakkonen sitä haluaisikin.

      • orava ja käpy

        Niin, sellaisessa tilanteessa, jossa mies ei heti eroa vaimostaan vaan jää vielä liittoon, vaikka jatkaakin samalla suhdetta kakkoseen, ei kakkonen ehkä koskaan saa tietää totuutta siitä, kumpi oikeasti sitten erosi, pettäjä vai petetty.


    • ihmettelen 1234

      Minusta tuo 3 kk tilanteen selviämiseen on se maximi. Mies voi vuokrata asunnon muualta jos ei muuta yhteen. Mutta selvä ero asunto vaimosta näyttää että on tosissaan. Muutenhan tuo on selittelyä.

    • minä ja bobby

      En tiiä mitä kakkoset todella ajattelevat kun ne lempataan, mutta mieheni on sanonut tilanteen nyt rauhoituttua, että hänen pettämisensä todennäköisesti pelasti meidän avioliiton.

      Ja ennen kuin alatte kukaan kaakattaa siellä mitään, kerron että pitkä liittomme junnasi paikallaan, pettäminen, sen paljastuminen ja päättyminen pysäytti totaalisesti mutta avasi myös taas yhteyden omaan puolisoon, vaikka katkeraa on ollut puolin ja toisin, ja että mielestäni elämää kuin avioliitoakaan ei kerta kaikkiaan voi elää niin mustavalkoisesti, kuin mitä useimpien näiden viestien kirjoittajien ajatusmaailma näyttää olettavan.

      Aivan samoin kävi meillä, kun kakkonen kävi kiinni niin miehen ajatuksissa oli vain että nyt elämä muuttuu, kaikki uusiksi.
      Aikansa asioita punniten tuli tulokseen että arki se tulee sielläkin vastaan juhlan jälkeen.
      Tärkein asia oli hänelle että pystyi avautumaan minulle avioliitostamme ja selvittämään miksi roikkui kakkosen kanssa ja että tuntui aina sinne mennessään tekevänsä täysin omaa mieltään vastaan.
      Kakkonen ajatteli minulle että kyllä mies vielä hänen luokseen kuitenkin palaa.
      Meillä kakkonen vaati yhteen muuttamista jatkuvasti.
      Meillä pian eletty vuosi tätä uskottomuuden jälkeistä elämää, Se juttu toisen naisen kanssa kesti monta kuukautta, ei siis kauan mutta enempi kuin vaan joku yhden illan vetäisy. Liittomme oli jo pitkään oireillut, itse keskityin vaativaan työhöni jolle annoin kaiken ajan ja energian, joka lapsiltamme jäi, miehellä sama tilanne, onneksi lapset muistimme. Ei mieheni liioin minusta välittänyt, usein oli riitaa, olemattomista asioista mutta myös oikeista, jollainen mm. oli minun mielestä mieheni liiallinen alkoholinkäyttö. Harvoin muistin ja katsoin niitä hyviä puolia hänessä, samoin oli mieheni laita. Eteenpäin kuitenkin mentiin, itse toivoin muutosta ja jossain ajatus että parempaan suuntaan voitaisiin päästä, vaihtoehtona aina myös ero. Miehellä samat ajatukset, ajatuksistamme emme keskenämme kunnolla koskaan puhuneet.

      Mieheni itse tunnusti tämän vakavimman suhteen, tosin merkkejä oli ollut niin paljon, että ei hän muutakaan enää voinut. Siinä sitten oltiin, vaikka epäillyt olin, järkytys oli tosi suuri. Ensin piti tehdä päätös, kokeillako yhä jatkaa vai antaako mennä saman tien. Saman ratkaisun edessä oli pettänyt mieheni. Päädyttiin katsomaan, miten saadaan olomme jatkumaan eroavana avioparina.
      En tiedä millaisen prosessin mieheni kävi läpi, kun sen toisen naisen jätti, sanoi sen olleen helppoa, mutta sen vannotin, että jos sitä haluaa jatkaa, sitten minut on päästettävä, siinä tilanteessa ei olisi ollut mitään mieltä enää jatkaa minun vedätystäni.

      Helppoa ei ole ollut, alkuun purin asiaa miehelleni, olen tivannut, raivonnut, itkenyt, puolisen vuotta oli vaikein aika. Mutta enimmäkseen on puhuttiin rakentavasti, käytiin läpi aiempaa olemistamme, suhtautumista toinen toiseemme, menty sisälle myös itseemme ja käyttäytymiseemme.

      Nyt näyttää hyvältä, yhdessä on hyvä olla, olkoonkin että silloin tällöin minulle nousee pintaan ajatukset siitä naisesta, tai siitä, jos tuleekin uusi nainen. Mutta aina paremmin pystyn ohittamaan ne. Aiemmin paha ruokki itseään meidän suhteessa, nyt saatu suuntaan muuttumaan, ja nyt hyvät fiilikset ruokailevat.
      Pelkäsin, että mieheni ei kestä raivoamistani, tivaamistani ja yms. Vaikka sanoin itselleni monta kertaa päivässä, että yritän käyttäytyä, niin aina välillä nousivat kuohuvat tunteet esiin. Toki pystyimme keskustelemaan myös asiallisesti ja halusimme jatkaa yhdessä molemmat.
      Kyllä meilläkin mies välillä on tuskastunut, kun samaan asiaan palataan, tai paremmin nyt voi sanoa palattiin, aina vaan uudestaan. Mutta se on mielestäni ehdoton juttu, että petetty saa purkaa tunteita ja käydä sen asian läpi, ikään kuin alta pois, toisaalta myös pettäjän on sitä tehtävä, myönnettävä oma vastuunsa asiasta jne.

      Kokeilkaa sopia, että sinä kerran päivässä tai kerran viikossa tai kahdessa (asian tuoreudesta riippuen) kiukkuat ja purat pahaa oloa? Mutta: myös itsehillintää tässä kohta tarvitaan.

      Joskus jopa miettinyt tässä viime aikoina, että se pettäminen oli loppujen lopuksi aika pientä kun mietin sitä koko meidän liiton ja yhdessäolon janalla.
      Tapaus oli tuore, joten en voinut pitää kiukkuani sisällä. Joka päivä tuli purkauksia, ja helliä sanoja. Tunteet menivät vuoristorataa molemmilla.
      Olemme myös puhuneet, että ilman tätä tapausta liittomme olisi jatkunut "onnettomana". Tämä tapaus pysäytti molemmat miettimään aivan uudessa valossa tätä suhdetta. Tähän ei varmaan auta muu kuin aika ja molempien tahto olla yhdessä.

    • älä_vielä_nuolaise

      Huokaus, tuoltahan se tuntuu nyt. Kohta paljastuu todellisuus että miehen suhde kakkoseen on jatkunut. Kuinka monta vaimoa on juuri tuota samaa mantraa toitottanut: puhutaan avoimesti ja käydään kaikki läpi, suhde nyt parempi kuin koskaan, luottamus palautunut, rakkaus löytynyt jne. Tyyntä ennen myrskyä.

      • korspyrs

        Niin pahalta kuin se tuntuukin, niin noin se usein on, silloin kun rinnakkaissuhde on jatkunut pitkään.

        Me olemme olleet ukkomiehen kanssa yhdessä kaksi vuotta. Vuosi sitten mies jo kertaalleen lopetti tämän, kun ahdistui kaksoiselämästä ja perheen taholta tulevasta paineesta, ettei hän nyt todellakaan voi jättää perhettään. Vaimo siis tiesi meistä. Meni noin kuukausi, kun jatkoimme kuitenkin. Ja koko väliajankin olimme päivittäin puheyhteydessä. Vaimolle mies vannoi ja vakuutti, että meidän suhde on ohitse. Kertoo myös, että sen päätöksen jälkeen kumpikaan heistä ei ole aiheeseen palannut. Vaimo ei halua/uskalla kysyä vaikka aivan varmasti epäilee. Mies on kanssani melkein joka ilta ja ainakin kerran viikossa yötä, työmatkalla muka.

        Miehen on vaikea tehdä aloite eron suhteen. Varmasti juuri siksi, että voisi ulospäin näyttää silti, että ei hän se ollut se aktiivinen osapuoli.Heillä koko perhe oireilee. lapsetkin kuulema jo kyselevät että eroatteko te?! Mies on todella ahdistunut, vaimo samoin. Mies ei kotona juuri puhu, mutta yhdessä olemme nyt aktiivisesti rakentaneet yhteistä tulevaisuuttamme. Olemme varanneet kevääksi vallmistuvasta talosta yhteisen asunnon, ja jouluksi on suunnitteilla yhteinen matka, jonne lapseni tulevat mukaan. Mies siis aktiivisesti tekemmissä lasteni kanssa.

        Minä olen toki vastaan tuommoista salailua ja selän takana puuhaamista, mutta ei ole myöskään minun velvolisuuteni neuvoa, miten aikuinen mies elämäänsä elää. Minun vastuullani on päättää haluanko elää hänen kanssaan, tietäen että kohtelee vaimoaan noin. Minä olen valintani tehnyt. Haluan elää hänen kanssaan. Uskon meihin. Uskon, että kyse ei ole miehen persoonasta vaan parisuhteen toimimattomuudesta. Jos hän joskus pettää minua, sitten hän pettää. En kuitenkaan usko siihen, että pettänyt tekee sen aina uudestaan. uskon siihen, että pettäjä pettää, koska ei saa suhteessaan jotain itselleen olennaisen merkityksellistä eikä enää usko, että se koskaan muuttuisi siinä suhteessa.

        Tämä nyt vaan esimerkkinä siitä, miten pitkällä miehen suunnitelmat toisen naisen kanssa vooivat olla vaikka vaimon suuntaan antaa ymmärtää, ettei suhde enää edes jatku.


      • minä ja boby
        korspyrs kirjoitti:

        Niin pahalta kuin se tuntuukin, niin noin se usein on, silloin kun rinnakkaissuhde on jatkunut pitkään.

        Me olemme olleet ukkomiehen kanssa yhdessä kaksi vuotta. Vuosi sitten mies jo kertaalleen lopetti tämän, kun ahdistui kaksoiselämästä ja perheen taholta tulevasta paineesta, ettei hän nyt todellakaan voi jättää perhettään. Vaimo siis tiesi meistä. Meni noin kuukausi, kun jatkoimme kuitenkin. Ja koko väliajankin olimme päivittäin puheyhteydessä. Vaimolle mies vannoi ja vakuutti, että meidän suhde on ohitse. Kertoo myös, että sen päätöksen jälkeen kumpikaan heistä ei ole aiheeseen palannut. Vaimo ei halua/uskalla kysyä vaikka aivan varmasti epäilee. Mies on kanssani melkein joka ilta ja ainakin kerran viikossa yötä, työmatkalla muka.

        Miehen on vaikea tehdä aloite eron suhteen. Varmasti juuri siksi, että voisi ulospäin näyttää silti, että ei hän se ollut se aktiivinen osapuoli.Heillä koko perhe oireilee. lapsetkin kuulema jo kyselevät että eroatteko te?! Mies on todella ahdistunut, vaimo samoin. Mies ei kotona juuri puhu, mutta yhdessä olemme nyt aktiivisesti rakentaneet yhteistä tulevaisuuttamme. Olemme varanneet kevääksi vallmistuvasta talosta yhteisen asunnon, ja jouluksi on suunnitteilla yhteinen matka, jonne lapseni tulevat mukaan. Mies siis aktiivisesti tekemmissä lasteni kanssa.

        Minä olen toki vastaan tuommoista salailua ja selän takana puuhaamista, mutta ei ole myöskään minun velvolisuuteni neuvoa, miten aikuinen mies elämäänsä elää. Minun vastuullani on päättää haluanko elää hänen kanssaan, tietäen että kohtelee vaimoaan noin. Minä olen valintani tehnyt. Haluan elää hänen kanssaan. Uskon meihin. Uskon, että kyse ei ole miehen persoonasta vaan parisuhteen toimimattomuudesta. Jos hän joskus pettää minua, sitten hän pettää. En kuitenkaan usko siihen, että pettänyt tekee sen aina uudestaan. uskon siihen, että pettäjä pettää, koska ei saa suhteessaan jotain itselleen olennaisen merkityksellistä eikä enää usko, että se koskaan muuttuisi siinä suhteessa.

        Tämä nyt vaan esimerkkinä siitä, miten pitkällä miehen suunnitelmat toisen naisen kanssa vooivat olla vaikka vaimon suuntaan antaa ymmärtää, ettei suhde enää edes jatku.

        Kuten arvata saattoi kakkoset sieltä alkoivat kaakattamaan.
        Valitettavasti on tuotettava teille pettymys; kakkonen asuu jo toisen kanssa jonka sai eroamaan puolessa vuodessa, eli suurta rakkautta se oli sieltäkin puolelta.
        Toivottelin hänelle onnea ilman katkeruutta.
        Nyt teidän vuoro aloittaa että mieheni kuitenkin pettää kohta uuden kanssa.


      • erdytfgyhu
        minä ja boby kirjoitti:

        Kuten arvata saattoi kakkoset sieltä alkoivat kaakattamaan.
        Valitettavasti on tuotettava teille pettymys; kakkonen asuu jo toisen kanssa jonka sai eroamaan puolessa vuodessa, eli suurta rakkautta se oli sieltäkin puolelta.
        Toivottelin hänelle onnea ilman katkeruutta.
        Nyt teidän vuoro aloittaa että mieheni kuitenkin pettää kohta uuden kanssa.

        Samaa mieltä. Tuon kaakattajan lausunto on typeryysasteeltaan kyllä 100%. huh huh


    • Minä uskon, kestää

      Olen eri mieltä edellisen kyynikon kanssa.

      "Minä ja boddy", uskon että sinun liittosi voi kestää.

      Kirjallisuudestakin voi lukea, että jos liitto kestää pitkäaikaisen pettämisen mukana tulleen kriisin yli, voi liitto jatkua vahvana ja aimepoaa parempana, jopa vahvempana kuin ne liitot joissa ei ole ollut samaa traumaattista kokemusta. Kokemusta, josta on yhdessä selvitty eteenpäin. Onnea ja tsemppiä matkallesi!

    • hyi mulkkeromies

      Niin mitään asuntoahan ei myydä jos kummatkin ei aktiivisesti etsi jo uutta asuntoa.

      Kuka ostaa asunnon jossa asuu jo valmiiksi exvaimo jonkun ??

      Ihan hullua luulla että asunto jota mukama myydään ei todellisuudessa olla edes myymässä.

      Mies joka eroaa todella hommaa vaikka vilttipaikan kaverinsa luota jota selittää sitten vaimolle josta eroaa. Vaikka sitten viltteilisi sen uuden naisystävän luona.

      Kylmää kyytiä ja toisen ihmisen tunteiden aliarvostamista on tuollainen

      ukkomiesten kuvio pyörittää kakkosta odottamassa milloin se tippa lopulta tippuu.
      Monella ukkomiehellä ei ole aikomustakaan todella erota vaan pönkittää jotain helvetin egoa toisten äijien silmissä ja hyppyyttää vaimoa kun on se rakastajakin.

      • kellokäy1234

        Olipas ihmeellinen viesti sinulla, miten niin ei asuntoa voi myydä, jos ei kumpikin etsi jo uutta? Myymisestä ei tiedä kauan kestää ja vuokra-asunnon saa sitten nopeasti. Minun luokse en miestä ottaisikaan, edes väliaikaisesti.
        Ja sinulla ei selvästi ole lapsia..lapsen kanssako pitäisi mennä kaverin luokse sohvalle asumaan??


    • pssprr

      Onkohan kysymys vitsi :D
      Eivät kai naiset Ihan näin tyhmiä ole.Ovatko?En usko.

    • Anonyymi

      Sanoisin, että yhteydenpito menee nyt tauolle ja jatkuu sitten, kun ero on virallinen.

    • Anonyymi

      Kakkonen jätti mun miehen. Ei erottu. Nyt mun mies tunnon tuskissaan on kuin lipevä mato. Syytää minun rahaa tolkuttomasti hyvittääkseen tapahtunutta. Rahaa kun sillä riittää tunteet onkin sitten niin ja näin. Mulle passaa. Oon jo niin, "vanha" etten jaksa uusia borotyksiö. Nautin tilanteesta ostelen vaatteita ostelen kaikkea kivaa lapsille harrastelen miehen rahoilla teen kaikkea mukavaa mutta pettämään en lähde sillä en halua olla se pask läjä. Ihn sma nykyään niille tunteille, ennen huusin tuskissani niiden perään mutta kovetin itseni suhteessa mieheeni. Mies näyttää tyytyväiseltä. Minä siivoa hymyilen ja kujerran ja nautin rikkaasta elämästäni. Ennen mies piti visusti rahat itsellä minun maksaessani kaiken lasten tarpeita myöten. Nyt on aika minun ja lasten nauttia. Mies hyvittelee olkoon niin otan kaiken irti mitä saan. Lapsetkin näyttää viihtyvän. Ainoa vaan että aika s mies ei jaa mutta rahaa tulee ja on kohtelias se riittää nyt.

    • Anonyymi

      h*ora

    • Anonyymi

      Minkälainen moraali ja arvomaailma teillä on, kun pitää väkisin roikkua eroa tekevässä varatussa miehessä tai naisessa. Vapaitakin kun on tarjolla.

    • Anonyymi

      Ei tule tapahtumaan ikävä kyllä. Mies vedättää sinua loppuun saakka eli niin kauan kunnes sinä vihellät pelin poikki.

    • Anonyymi

      En päivääkään. Onhan näitä varattuja ihastuneita ollut, mutta en mä lähde mukaan mihinkään kolmiodraamaan. olen sanonut ihan suoraan heti alkuun, että hoida erosi ensiksi ja palaa sitten asiaan, kun olet siitä ylitse. Multa ei kannata mitään odottaa ja mitään en lupaa, mutta kun olet tuon kuvion hoitanut, niin aina saa tietenkin kysyä, että "ootko vielä vapaa". Ehkä olen, ehkä en.

      • Anonyymi

        Juurikin näin.


    • Anonyymi

      Olin reilun puoli vuotta suhteessa naimisissa olevaan mieheen, naimisissa itsekin. Jo suhteen alusta alkaen rakkautemme roihusi. Tapailimme melkein joka arkipäivä ja kun emme olleet yhdessä, viestittelimme päivin ja öin. Molemmin puolinen ikävä riepoi meitä, jos emme nähneet pariin päivään. Tuntui, ettemme voi elää ilman toisiamme.

      Noin suhteen puolivälissä kysyin mieheltä, voisiko hän ajatella meille yhteistä tulevaisuutta. Mies vastasi, että rakastaa vain minua, mutta asiaa pitää miettiä tarkkaan. Rakkautemme vain yltyi ja kesälomamme oli yhtä helvettiä, koska emme päässeet tapaamaan. Kesäloman jälkeen minusta alkoi tuntumaan, että tulevaisuus ilman häntä on mahdottomuus. Toivorikkaana sitten ehdotin, että tekisimme molemmat ratkaisumme omien avioliittojemme suhteen eli eroaisimme puolisoistamme ja olisimme virallisesti pari. Tuntui kuin maa olisi hävinnyt jalkojen alta, kun hän ykskantaan totesi, ettei aio todellakaan erota vaimostaan koskaan. Olin siis ollut vain hetken hupia. Suhde jatkui vielä jonkun aikaa, mutta huomasin sen viilentyneen hänen puoleltaan. Sitten kaikki vain loppui emmekä ole sen jälkeen pitänyt mitään yhteyksiä. Sain opetuksen hyvin julmalla tavalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe