ONKO SINULLA OLKAPÄÄVAIVOJA?
Teemme Metropolia Ammattikorkeakoulussa opinnäytetyössämme tutkimusta osteopaattisen hoidon vaikutuksesta tennispelaajien olkapäävaivoihin. Tutkimuksessamme keskitymme pelaajien olkapään alueella ilmeneviin vaivoihin ja kiputiloihin.
Opinnäytetyöhön osallistuminen edellyttää olkapään ja hartiaseudun osteopaattista tutkimista opinnäytetyön eri vaiheissa. Mittaamme hoitojakson aikana olkapään liikkuvuutta ja lapaluun asentoa. Tutkimuksessa seuraamme myös pelaajan kokemaa kivun määrää ja hoidon vaikutusta urheilusuoritukseen. Manuaalisen hoidon tukena käytämme tarvittaessa myös kinesioteippausta.
Tutkimukset ja hoidot toteutetaan Marras - Joulukuun 2012 aikana Metropolia ammattikorkeakoulun Etelä-Haagan toimipisteessä Vanhalla Viertotiellä. Hoidamme jokaista tutkimukseen osallistuvaa pelaajaa yksilöllisesti 3-5 kertaa ja hoitokerrat ovat tunnin mittaisia. Pelaajien nimet ja muut henkilötiedot ovat luottamuksellisia, eivätkä näy opinnäytetyössämme. Tutkimukseen osallistuvien hoito on MAKSUTONTA.
Osteopaatti on terveydenhuoltoalan ammattilainen, joka on erikoistunut tuki- ja liikuntaelimistön tutkimiseen ja käsin tehtävään hoitoon. Koulutus ammattikorkeakoulussa kestää 4 vuotta. Osteopatian perusajatuksen mukaan keho on kokonaisuus, jossa eri osaset vaikuttavat toisiinsa ja terveys syntyy kaikkien osien saumattomasta yhteistoiminnasta. Osteopaattinen hoito on pehmeää ja tasapainottaa kehon toimintoja. Hoitojakso suunnitellaan yksilöllisesti.
Osteopaatit kuuluvat terveydenhuollon ammattilaisina Valviran rekisteriin. Osteopaattiopiskelijat ovat vaitiolovelvollisia, tutkimuksen henkilötiedot pidetään anonyymeina eikä tutkimustuloksista pystytä erottamaan yksittäisiä henkilöitä. Tutkimushenkilö voi perua osallistumisensa tutkimukseen missä vaiheessa tahansa. Tällöin hävitämme kaiken häntä koskevan tiedon, emmekä käytä niitä tutkimuksessamme.
Metropolia Ammattikorkeakoulun harjoitteluklinikka Positia sijaitsee Etelä-Haagassa, Vanha Viertotie 23, Helsinki. Harjoitteluklinikka on avoinna syksyn aikana päänsääntöisesti tiistaisin ja torstaisin.
Tutkimukseen haetaan henkilöitä,
• joilla on olkapään alueella kipua tai liikerajotusta
• kiinnostusta osteopaattiseen hoitoon ja
• jotka pystyvät käymään hoidossa arkipäivisin
Lisätietoa oppilaitoksestamme, klinikasta ja osteopatiasta:
http://www.metropolia.fi/palvelut/positia-hyvinvointipalvelut/osteopatiapalvelut/
Mikäli olet kiinnostunut kuulemaan lisää tutkimuksesta tai halukas osallistumaan siihen, ota pikaisesti yhteyttä:
Kevin Collet / [email protected]
Marika Aalto/ [email protected]
Heidi Hautala / [email protected]
ETSITÄÄN TUTKIMUKSEEN TENNISPELAAJIA, JOILLA ON OLKAPÄÄVAIVOJA
0
135
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683159
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753057Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682922On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632594Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442112- 601667
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181639Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,241632- 351625
- 591566