Minkälainen sosiaalinen elämä sinulla on?
Vilkas?
Keskiverto?
Niukka?
Perustuuko sosiaaliset suhteesi enemmän nettiin kuin irl:iin?
Sosiaalinen elämä
25
132
Vastaukset
Vissiin keskiverto. Nuorempana oli oikeinkin vilkas, mutta kun lähes kaikilla kavereilla on tällä hetkellä pieniä lapsia, niin kaikki pysyttelevät enimmäkseen kotinurkissaan.
Eikä netissä mitään sosiaalisia suhteita ole.Jos perhettä tai sukua ei lasketa, niin niukka. Muutun koko ajan erakommaksi, muttei se erityisesti mua huoleta.
Määrällisesti enemmän nettiin. Tosin ei siihenkään mitenkään kauheasti. Irl näen kavereita muutaman kerran vuodessa. Puhelimessa vähän enemmän. Teen paljon etätöitä ja vaikka näen työn merkeissä ihmisiä, en voi laskea niitä sosiaalisiksi suhteiksi.
Miks pitäis olla vilkas sosiaalinen elämä?- .........
Muutun koko ajan erakommaksi, muttei se erityisesti mua huoleta.
Miten erakkous sinussa ilmenee? ......... kirjoitti:
Muutun koko ajan erakommaksi, muttei se erityisesti mua huoleta.
Miten erakkous sinussa ilmenee?On tietysti perheellisenä vähän pöljää kutsua itseään erakoksi, mutta..
No muut sosiaaliset suhteet tuntuu kutistuvan ja vähenevän vuosi vuodelta, ainakin tällä haavaa.. Ja sitä havahtuu usein haaveilevansa päivästä, parista, täysin yksin, ilman perhettä, puhelinta, nettiä, mitään.. Mutta kaipa sitä muutaman päivän päästä alkais kypsyttää.- lesken elämää
yybee kirjoitti:
On tietysti perheellisenä vähän pöljää kutsua itseään erakoksi, mutta..
No muut sosiaaliset suhteet tuntuu kutistuvan ja vähenevän vuosi vuodelta, ainakin tällä haavaa.. Ja sitä havahtuu usein haaveilevansa päivästä, parista, täysin yksin, ilman perhettä, puhelinta, nettiä, mitään.. Mutta kaipa sitä muutaman päivän päästä alkais kypsyttää.vielä tulee se päivä, kun mies on kuollut ja lapset lähteneet.
Hyvinkin vilkas periaatteessa, mutta käytännössä on omia työ,- lapsi ja -muita rajoitteita ettei monesti pääse toteutumaan. Monensorttisia verkostoja onneksi on eikä juuri tule tilanteita ettei olis jotain tarjolla jos haluaa jotain puuhata.
keskiverto/niukka
siinä mielessä perustuu enempi nettiin, et fb on vaan niin pirun helppo keino pitää yhteyttä kaukana asuviin vanhempiin sisaruksiin ja kavereihin,
murSanoisin niukka.
Sosialisoin töissä, kun käyn kaupassa, kotona perheen kanssa ja satunnaisten koiratuttujen ja kavereiden kanssa harvakseltaan.
Kotona haluan olla rauhassa enkä oikeastaan edes tykkää vastata puhelimeen/soitella. Mutta aina jos ihmisten ilmoilla, juttelen mielelläni monien kanssa ja olen avoin. Monesti tullaan kysymään neuvoa/höpöttämään omia juttuja, kun olen jossain.
Nykyään suhteet perustuu enemmän ihan irl.- Nasdaq
Tässä kysymyksessä on kulttuuriantropologinen ote sen lisäksi, että se vastaa kysymykseensä.
Mä olen vuosi vuodelta vetäytynyt yhä kauemmas sosiaalisesta kontekstista. Mitä enemmän mä tunnen ihmisiä ja heitä itseään, niin sitä vähemmän mä haluan heitä kohdata. Tässä on se ristiriita, että mulla on yhä suhteellisen suuri ja siten häiritsevä lähipiiri.
Miten tämän nyt asettaisi sanoiksi, jotta siitä tulisi lyhyt ja avaava sen ammottavaan tyhjyyteen, joka on tulitikkurasian kokoinen?
Ehkä olisi tultava vastaukseen sen knoppina siitä itsestään. Knoppitietous on yksityiskohtien muitamista. Mä muistan yksityiskohtia, mutta en kokonaisuutta. Mitä enemmän kokonaisuus menettää merkitystään niin sitä enemmän yksityiskohdat nousevat esille ilman minkäänlaista sidettä ympäristöönsä.
Mä olin tossa Hartmanin labrassa hetki sitten kyselemässä tietä lobotomiani icr:ään. Mä niin kuin olin odotussalissa näpläämässä fonea, mutta oikeastaan mä imin itseeni yksityiskohtia ilman kokonaisuutta. Mitä vittua mä siinä salissa näin?
(salillinen naurua)- Nasdaq
Ja fanaattinen biisi perään.
http://www.youtube.com/watch?v=wMgqNHrJdqY&playnext=1&list=PL73583A13ED44371E&feature=results_main
- Wanha seilori
Liiankin vilkasta--osa syynä netin mahdollisuudet työnä nessu kaikkeen outoon.
Tänä vuonna kaksi murhayritystä--elokuussa riisuin huumehörön kouluampujan
pistoolin pois --vanha hepo ja pirinarkkari ala-asteen lapsien ampumisaikeista
10 patruunaa lippaassa ja yksi jo piipussa------penskat eviä tajunneet suojauta edes,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kerroimhan jo-kun yx kapiane kysyi. että ku kissalla on9 henkeä ja minulla näköjäänsä enemmän---että paljonko niitä henkiä vielä on jäljellä ;)
Nyt kun sain eläkkeen ammattini vuoksi nuorempana ja seikkailuhenki seestyy
haluan elelä talvet Thaimaassa ja kesät Suomessa
Yllättävän moni thaikutar haluaa Suomen kansalaiseksi,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
MIX HEMMETISSÄ United States of Europa? Kun eräät heistä on jo käynyt Suomessa??- Nasdaq
Jätkän edessä on nyt kokonainen rauhanajan sotalaivasto nähtävillä.
Käy tsiigaas. - ?
Nasdaq kirjoitti:
Käy tsiigaas.Thaimaassa?
- N
? kirjoitti:
Thaimaassa?
Siis Jätkäsaaren edessä, vitun heinäkeppi.
Mä paan kuvia kun tää paskakone antaa myöten. Siis tää leikkuualusta ei sovi ohjelman lataamiseen, toisen ohjelman lukemiseen ja kolmannen brändäämiseen... enää.
(stumppia naurua) - Nasdaq
N kirjoitti:
Siis Jätkäsaaren edessä, vitun heinäkeppi.
Mä paan kuvia kun tää paskakone antaa myöten. Siis tää leikkuualusta ei sovi ohjelman lataamiseen, toisen ohjelman lukemiseen ja kolmannen brändäämiseen... enää.
(stumppia naurua)No niin.
http://aijaa.com/WtevhP - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
No niin.
http://aijaa.com/WtevhPSiinä on kaikki speksitkin mukana, jos jotakuta epäilyttää.
(spesifiä naurua) - meriupseeri anzzy
? kirjoitti:
Thaimaassa?
Eikö nikki ? tiedä, että Pattaya on jenkkien suuri tukikohta ja näkee lentotukialuksiakin......palkkasotrien lomapaikka
siellähän koppksen mieskin hakee lohuta ikäväänsä
Viimevuonna katseli Turussa suurta sotaharjoitusta varten tulleitt sotalaivoja
JEEEEE Itämeren tulivoimasta on Suomen merivoimilla vain 10% - wanha seilori
Nasdaq kirjoitti:
Käy tsiigaas.Nädukille
Ellet ole palvellu merivoimissa, menepäs katsomaan vaikka Rauma-luoka ohjareita ja merisotakoulun opetusalusta Pohojommaata ja funteeraa mitä ne kaikki vempaimet ovat?
Sehän oli Somalian rannikolla ja lahjoitti kumipaatin merirosmoille:(
Jos olisin ollut siellä torjuntapäällkkönä--olisin päästänyt 10 mailin päähän ja testannut 52millin päätykin tarkkuutta.
Meriromot eivät suinkaan ole enää Jack Sparroweita , vaa paha vaara seiloreille.
Serkku -supertankkerin kipparina ja välillä ns. satamaluotsi ja hoitaa kiinnitykset manifoldiin0 tankkerin putkistoon---kertoi, että on vissiin 10km natolankaa
sitä piikkilanngan tapaista valmiina aluksen laidoille, ettei rosmo pysty kiipeämään alukseen
- määmy
Joskus tuntuu liianki sosiaaliselt.
Viikol jutskaan 20 - 50 henkilön kaa per päivä, viikonloppusin 10 - 20 henkilön. Jos meen puolison duunipaikkaan, voi sananvaihto mennä sadan paremmalle puolelle. Osan kaa naamatuste, osan kaa netis/skypes. Minkälainen sosiaalinen elämä sinulla on?
Jos vaimoa, lapsia ja muuta lähisukua ei lasketa niin se on tällä hetkellä lähes olematon. Ei kerta kaikkiaan jaksa.- sxth
Sosiaalinen elämäni on nolon huonoa :)
- laskinko.oikein
Vain mesessä ;P
Niukkaa on kaikin puolin.
Olematon.
Kuukauteen en lie puhunut kenenkään kanssa, paitsi kaupan kassan ja kurssin vuoksi.Niukka. Syystä, että kaverit asuu kaukana ja ovat siis etäisyyksien päässä, työelämän ja perheen parissa aktiivisia. Jolloin semmoisen yhteisen ajan löytäminen tuntuu olevan kortilla. Joten sitten matkan varrella ollaan vetäydytty kauemmas jotenkin ikään kuin automaattisesti, aina vaan vähemmän edes etsimättä sitä yhteistä aikaa.
Puhelin on oiva väline yhteydenpidossa. Mutta ei se tietenkään korvaa sitä näkemistä. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin mä en oikeastaan kovin usein edes kaipaa mitään sosiaalista härdelliä ympärilleni. Mä olen aina ollut enemmän itekseni, kun porukoissa viihtyvä ihmistyyppi. Voi olla, että tavallaan oon joutunut kasvamaan olemaan yksikseni ja lopulta se on alkanut tuntumaan mulle itselleni ja tullut osaksi minua?
Semmonen normaali olotila.
Töissä ollessa oli ihan mukavaa olla ihmisten parissa, mutta joskus siihinkin sosiaaliseen kanssakäymiseen väsyi todella kunnolla. Pääsi kotiin töistä, niin ei halunnut enää nähdä yhtään perheen ulkopuolista ihmistä eikä ottaa mitään kontaktia. Tavallaan se työssä tuleva liiankin aktiivinen 8h putkeen kanssakäyminen kävi tosiaan henkisesti joskus työstä suoraan sanottuna. Useinpina päivinä se riitti täyttämään mun sosiaalisuuden nälkäni vallan mainiosti. Silloin kun se ei uuuttanut mua.
Mulle perhe riittää oikeastaan vallan mainiosti. Vaikka mielelläni kuulen ja vaihdan kuulumisia tuttavieni kanssa, mutta silleen ettei joku pommita joka päivä jollain asialla. Se sopii mulle. Ja netti sopii tämmöseen turinaan, kun tekee mieli turista ihmisien kanssa. Ei tarvi raahautua kaupalle jorisemaan niitä näitä ihmisien kanssa.
Ja sit kun haluaa enemmän kasvotusten kontakteja voi mennä kylään ihan omatoimisesti. :)
Erakko elämää vai ei, ihan sama kunhan se tuntuu itestä luontevalle. Ja omat voimat siihin sosiaaliseen olotilaansa riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172464Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162061859Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021491Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu571447Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491416Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1941257- 941160
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511065Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14971Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !
Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako135851