missä olisi sellainen kylä/paikka lapissa että sinne uskaltaisi tulla asumaan muualta, että vieraspaikkakuntalainen otettasi neutraalisti vastaan? lapista tykkään paljon muuten mutta peräkylien vihamielinen junttiasenne pelottaa.
lappiin avomielisyyttä
7
162
Vastaukset
- raatikkaaaa
Turhaa sie sitä pelkäät. Nuo vihamieliset asenteet on vähän liioteltuja juttuja. Kyllä täällä saapii olla oma ittensä. Korkeinthan joku vähän juoruaa, mutta mitä sitte, sitä tapahtuu joka paikassa.
Keskisessä lapissa Sodankylä, Kittilä, Kemijärvi ihan hyvä asua. 19 vuotta asumista sodankylän Jeesiössä. Kyllähä täällä paljon roskaporukkaa riittää, väkilukuun suhteutettuna. Lue samaisen nimimerkin kirjoitukset Sodankylän vaali osuudesta, ehkä jotakin käsitystä aidosta mitäänsanomattomasta hölmöydestä saat. Täytyy huomioida vielä, että he edustavat parhaimistoa, koska osaavat tänne "kirjoittaa" Riippuu tietenkin sinusta, millainen olet. On täällä järki porukkaakin, tosin he ovat tulleet tuolta Vantaa Turku akselilta tai muualta etelä-S. Paljon olisi kerrottavaa näiltä raiskioilta ja kestävän metsätalouden mailta, Inari on aika hyvä paikka. Olin siellä opiskelemassa v.2001. Saamelaisissa löytyy sitä mitä lapissa tarvitaan ja ymmärrystaso luonnosta paikallaan.
- mahoton yhtälö
Junantuoma on kyllä aina junantuoma.
- omalla autolla
Entäs jos ei tule junalla ?.
- Näin se mennee
Ei sellaista kylää olekkaa .Kaikki ovat sisäänpäin lämpiäviä kyliä.Ystäviä,ehkä saat,mutta juorut kulkee ympäri kylää.Luottoystävästä on turha haaveilla.Koettu on.
- jos sielläkään
Neutraalisti ei kyllä vastaan oteta missään kylässä.
Rovaniemelle jos muutat, niin ehkä sitten siellä, mutta muualla oot se ulkopaikkakuntalainen. - HILASU
Hei,olen asunut täällä nelisen vuotta ja sanoisin että asenne täytyy olla
kohdallaan silloin pärjäät missä vain.Asenne tarkoittaa mm.elä omaa
elämääsi,älä puutu muiden tekemisiin ja älä puhu asioitasi kenellekään.
Minä viihdyn hyvin mieheni ja koirieni kanssa täällä,paitsi että joskus
täytyy päästä käymään etelässä.
Jos sulla on työ,sehän tuo sisältöä elämään,sekä harrastuksia,niin pärjäät
siinä missä muutkin.
Täällä on paljon muualta tulleita,joten TERETULEMAS.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205303- 501371
- 11797
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 46752
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52747Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49736- 46734
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132725Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8724