missä olisi sellainen kylä/paikka lapissa että sinne uskaltaisi tulla asumaan muualta, että vieraspaikkakuntalainen otettasi neutraalisti vastaan? lapista tykkään paljon muuten mutta peräkylien vihamielinen junttiasenne pelottaa.
lappiin avomielisyyttä
haaveenako paras
7183
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Paraaneeko Suomen talouselämä rollaattoriväelläEläkeiännostajia ovat ne, jotka eivät nojaa rollaattoriiin 70-vuotiaina vaan ovat karanneet aikoja sitten Fugeen tai Sveitsiin. Absurdia. Pelkkää ikämatematiikka, millä ei ole totuuspohjaa. Ikärajan siirtoko kohottaa ta…
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
Vastaukset 7
Vanhimmat
Turhaa sie sitä pelkäät. Nuo vihamieliset asenteet on vähän liioteltuja juttuja. Kyllä täällä saapii olla oma ittensä. Korkeinthan joku vähän juoruaa, mutta mitä sitte, sitä tapahtuu joka paikassa.
Keskisessä lapissa Sodankylä, Kittilä, Kemijärvi ihan hyvä asua.
19 vuotta asumista sodankylän Jeesiössä. Kyllähä täällä paljon roskaporukkaa riittää, väkilukuun suhteutettuna. Lue samaisen nimimerkin kirjoitukset Sodankylän vaali osuudesta, ehkä jotakin käsitystä aidosta mitäänsanomattomasta hölmöydestä saat. Täytyy huomioida vielä, että he edustavat parhaimistoa, koska osaavat tänne "kirjoittaa" Riippuu tietenkin sinusta, millainen olet. On täällä järki porukkaakin, tosin he ovat tulleet tuolta Vantaa Turku akselilta tai muualta etelä-S. Paljon olisi kerrottavaa näiltä raiskioilta ja kestävän metsätalouden mailta, Inari on aika hyvä paikka. Olin siellä opiskelemassa v.2001. Saamelaisissa löytyy sitä mitä lapissa tarvitaan ja ymmärrystaso luonnosta paikallaan.
Junantuoma on kyllä aina junantuoma.
Entäs jos ei tule junalla ?.
Ei sellaista kylää olekkaa .Kaikki ovat sisäänpäin lämpiäviä kyliä.Ystäviä,ehkä saat,mutta juorut kulkee ympäri kylää.Luottoystävästä on turha haaveilla.Koettu on.
Neutraalisti ei kyllä vastaan oteta missään kylässä.
Rovaniemelle jos muutat, niin ehkä sitten siellä, mutta muualla oot se ulkopaikkakuntalainen.
Hei,olen asunut täällä nelisen vuotta ja sanoisin että asenne täytyy olla
kohdallaan silloin pärjäät missä vain.Asenne tarkoittaa mm.elä omaa
elämääsi,älä puutu muiden tekemisiin ja älä puhu asioitasi kenellekään.
Minä viihdyn hyvin mieheni ja koirieni kanssa täällä,paitsi että joskus
täytyy päästä käymään etelässä.
Jos sulla on työ,sehän tuo sisältöä elämään,sekä harrastuksia,niin pärjäät
siinä missä muutkin.
Täällä on paljon muualta tulleita,joten TERETULEMAS.