Turvotuksen hoito leikkausten jälkeen

LillaNainen

Kertoisitteko kauneusleikkausten jälkeisestä voimakkaasta turvotuksesta kärsineet,, että pidittekö päivittäin useamman kerran kylmägeelipusseja kasvojen päällä?

Nukuitteko puoli-istuvassa asennossa kuinka pitkään?

Noiden keinojen sanotaan auttavan, mutta auttavatko ne? Itselläni esim. yläluomien leikkauksen jälkeen turvotus oli ihan hurjaa ja sitä riitti vielä kolmen viikon kuluttuakin, vaikka ei poistettu kuin ihoa vain, ei siis edes rasvaa.

Kuinka sitten selviäisin isommista turvotuksista, esim. kohotusten jälkeen, hui!

Kiitos vastauksistanne! :)

15

5098

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lymfaterapia

Lymfahoito auttaa.... Ennen ja jälkeen leikkauksen.

• Laski nopeasti

Jotain poikkeuksellista on tapahtunut jos yläluomileikkauksen jälkeen on ollut turvotusta vielä kolmen viikonkin kuluttua. Kyllähän minullakin oli yläluomileikkauksen jälkeen paha turvotus, leikkauksen jälkeen seuraavana aamuna ei meinannut saada silmiä auki. Mutta se oli vain pari päivää ja laski sitten kohtalaisen ripeästi. Pikkuisen yli viikon kuluttua kun ompeleet poistettiin, turvotusta ei ollut enää, vain leikkaushaava oli pikkuisen pullea. Pidin kylmägeelisilmikkoa silmillä 2-3 päivää parin tunnin välein 10-15 minuuttia kerrallaan. Vuoteen pääpuoli oli korotettuna ehkäpä 15-20 senttiä.

En oikein ymmärrä miten lymfahieronta auttaisi silmäluomileikkauksessa.

• näinon

Todennäköisesti sinulla on ollut tulehdus niissä haavoissa ja olisi pitänyt hoitaa tulehdus pois jo ensimmäisellä viikolla.

• leyis

Kyllä mä luulen että lymfaterapia voisi siihenkin auttaa, kyllähän sieltä kasvoista luulisi aika näppärästi saavan ohjattua nesteet kaulan imusolmukkeita kohti. Kannattaa tietty tarkistaa alan ammattilaiselta, mutta tällainen ajatus meikäläiselle ainakin tuli - ideanahan siinä lymfaterapiassa käsittääkseni nimenomaan on ohjata ne turvotusnesteet imusolmukkeiden käsiteltäväksi.

• Laski nopeasti
        näinon kirjoitti:

Todennäköisesti sinulla on ollut tulehdus niissä haavoissa ja olisi pitänyt hoitaa tulehdus pois jo ensimmäisellä viikolla.

Siis minun turvotukseni ensimmäisenä yönä oli leikkauksen jälkivaikutusta, yöllä ei voinut pitää kylmää silmillä. Seuraavana päivänä kun laitoin heti kylmää niin turvotus laski eikä enää tullut toisena yönä niin pahana. Tulehduksia ei ollut koko toipumisaikana.

Ilmeisesti tarkoitit viestin aloittajalle vaikka vastasitkin minulle, mutta tarkensinpa kuitenkin edellistä vastaustani.

• LillaNainen

Hei ja kiiitos vastauksista.

Ei minulla ollut tulehdusta, vaan haavat paranivat tosi nopeasti. Kun viikon kuluttua poistettiin tikit, niin hoitajakin kehui, kuinka hyvin haavat on parantuneet.

Kun kävin 3 viikon kuluttua leikkaavan lääkärin luona, hänkin ihmetteli turvotusta, mutta itse en ihmettele.

Jos nykyäänkin pikkuisen itkeä tirautan ja syön vähänkään suolalisempaa ruokaa (suolapitoisuus silti ns. kevytsuolainen) illalla tai nukun tavallista pitempään, niin kyllä on turvoksissa sekä ylä- että alaluomet koko seuraavan päivän.

Siksi harmittaakin, ettei ko. kirurgi poistanut niitä rasvoja luomista, sillä hän sanoi, minulla olevan sellainen rasvakudostyyppi, joka kerää kovasti turvotusta ympärille, mutta koska sitä rasvaa oli niin vähän, hän päätti olla sitä poistamatta, vaikka niin sovittiin.

Hirvittää ajatuskin, kuinka pullollaan olisi kasvot ja kuinka pitkään, jos tehtäisiin kasvojenkohotusleikkaus.

• Mirtsu

Hei!

Turvotus on todella yksilöllistä. Voit päätellä jotain siitä, turpoavatko silmänympäryksesi kun itket tai syöt suolaista. Jos ei yhtään, niin ehkä pääset vähän vähemmillä turvotuksilla leikkauksista kuin ne turpoilevat tytsyt.

Minulla auttoi kyllä kylmän pitäminen yläluomilla. Pakastemarjoja laitoin noin 8-10 pakastepussin nurkkaan ja sitten niitä pidin luomien päällä. Välissä pidin sideharsoja, eli ei suoraan iholla kannata jääkylmää laittaa. Ainakin parin tunnin välein pidin viitisen minuuttia, mutta en ihan koko aikaa, vaan kun alkoi tuntua liian jäätävältä, niin otin vähän irti ja taas kohta jatkoin.

• Oikeat välineet

Kun haudoin kylmällä leikattuja yläluomiani, käytin tuohon tarkoitukseen tehtyjä geelitäytteisiä silmikoita. Ostin kahdet Anttilasta eikä maksanut montaa euroa kappaleelta. Kun toiset oli silmillä, toiset olivat jäähtymässä jääkaapissa (pakastin on liian kylmä).

• Laitteet

Hei, onko noista laitehoidoista jotka poistaa turvotusta apua? Ja voiko niitä käyttää leikkauksen jälkeen?

• minttiili

kokemuksia siitä istualtaan nukkumisesta ja kylmähoidoista?

• Sirkkuliiniz

Istualtaan nukkuminen auttoi minua. Nukuin välillä normiasennossa ja kyllä oli aamulla tosi turvoksissa yläluomet.

• Tiinuliini

Millaista se turvotus teillä on ollut? Pehmeää, pullottavaa,kovaa, kipeää?

Minulla on viikko faceliftin jälkeen kovat vähän möykkyisen tuntuiset posket niin leuan alueella kuin poskipäissäkin.

Pieniä möykkyjä tuntuu muutamia ja näkyykin ja kuulemma tasoittuvat ajan kanssa. Poskissa on laajat kovat möykyt.

• Helpsiä

Viisi viikkoa liftauksesta ja edelleen voimakasta turvotusta leukapielissä, kaulalla ja poskipäissäkin.

Onko tää enää normaalia, ettei turvotus on samalla tasaolla kuin kaksi viikkoa leikkauksen jälkeen?'

Help?

• Mirttis

Hei!

Olen kuullut, että joillakin on auttanut Hirudoit forte ja joillakin se taas tuntuu pahentaneen turvotusta.

Onko kenelläkään kokemusta tuosta tai trompojostain fortesta?

• lpg?

Eikö toi Hirudoid oo huono voide toimenpiteiden jälkeen? Onko kokemusta lpg hoidosta turvotuksen poistossa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      2545
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1101
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66