Turvotuksen hoito leikkausten jälkeen

LillaNainen

Kertoisitteko kauneusleikkausten jälkeisestä voimakkaasta turvotuksesta kärsineet,, että pidittekö päivittäin useamman kerran kylmägeelipusseja kasvojen päällä?

Nukuitteko puoli-istuvassa asennossa kuinka pitkään?

Noiden keinojen sanotaan auttavan, mutta auttavatko ne? Itselläni esim. yläluomien leikkauksen jälkeen turvotus oli ihan hurjaa ja sitä riitti vielä kolmen viikon kuluttuakin, vaikka ei poistettu kuin ihoa vain, ei siis edes rasvaa.

Kuinka sitten selviäisin isommista turvotuksista, esim. kohotusten jälkeen, hui!

Kiitos vastauksistanne! :)

15

4562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lymfaterapia

      Lymfahoito auttaa.... Ennen ja jälkeen leikkauksen.

    • Laski nopeasti

      Jotain poikkeuksellista on tapahtunut jos yläluomileikkauksen jälkeen on ollut turvotusta vielä kolmen viikonkin kuluttua. Kyllähän minullakin oli yläluomileikkauksen jälkeen paha turvotus, leikkauksen jälkeen seuraavana aamuna ei meinannut saada silmiä auki. Mutta se oli vain pari päivää ja laski sitten kohtalaisen ripeästi. Pikkuisen yli viikon kuluttua kun ompeleet poistettiin, turvotusta ei ollut enää, vain leikkaushaava oli pikkuisen pullea. Pidin kylmägeelisilmikkoa silmillä 2-3 päivää parin tunnin välein 10-15 minuuttia kerrallaan. Vuoteen pääpuoli oli korotettuna ehkäpä 15-20 senttiä.

      En oikein ymmärrä miten lymfahieronta auttaisi silmäluomileikkauksessa.

      • näinon

        Todennäköisesti sinulla on ollut tulehdus niissä haavoissa ja olisi pitänyt hoitaa tulehdus pois jo ensimmäisellä viikolla.


      • leyis

        Kyllä mä luulen että lymfaterapia voisi siihenkin auttaa, kyllähän sieltä kasvoista luulisi aika näppärästi saavan ohjattua nesteet kaulan imusolmukkeita kohti. Kannattaa tietty tarkistaa alan ammattilaiselta, mutta tällainen ajatus meikäläiselle ainakin tuli - ideanahan siinä lymfaterapiassa käsittääkseni nimenomaan on ohjata ne turvotusnesteet imusolmukkeiden käsiteltäväksi.


      • Laski nopeasti
        näinon kirjoitti:

        Todennäköisesti sinulla on ollut tulehdus niissä haavoissa ja olisi pitänyt hoitaa tulehdus pois jo ensimmäisellä viikolla.

        Siis minun turvotukseni ensimmäisenä yönä oli leikkauksen jälkivaikutusta, yöllä ei voinut pitää kylmää silmillä. Seuraavana päivänä kun laitoin heti kylmää niin turvotus laski eikä enää tullut toisena yönä niin pahana. Tulehduksia ei ollut koko toipumisaikana.

        Ilmeisesti tarkoitit viestin aloittajalle vaikka vastasitkin minulle, mutta tarkensinpa kuitenkin edellistä vastaustani.


    • LillaNainen

      Hei ja kiiitos vastauksista.

      Ei minulla ollut tulehdusta, vaan haavat paranivat tosi nopeasti. Kun viikon kuluttua poistettiin tikit, niin hoitajakin kehui, kuinka hyvin haavat on parantuneet.

      Kun kävin 3 viikon kuluttua leikkaavan lääkärin luona, hänkin ihmetteli turvotusta, mutta itse en ihmettele.

      Jos nykyäänkin pikkuisen itkeä tirautan ja syön vähänkään suolalisempaa ruokaa (suolapitoisuus silti ns. kevytsuolainen) illalla tai nukun tavallista pitempään, niin kyllä on turvoksissa sekä ylä- että alaluomet koko seuraavan päivän.

      Siksi harmittaakin, ettei ko. kirurgi poistanut niitä rasvoja luomista, sillä hän sanoi, minulla olevan sellainen rasvakudostyyppi, joka kerää kovasti turvotusta ympärille, mutta koska sitä rasvaa oli niin vähän, hän päätti olla sitä poistamatta, vaikka niin sovittiin.

      Hirvittää ajatuskin, kuinka pullollaan olisi kasvot ja kuinka pitkään, jos tehtäisiin kasvojenkohotusleikkaus.

    • Mirtsu

      Hei!

      Turvotus on todella yksilöllistä. Voit päätellä jotain siitä, turpoavatko silmänympäryksesi kun itket tai syöt suolaista. Jos ei yhtään, niin ehkä pääset vähän vähemmillä turvotuksilla leikkauksista kuin ne turpoilevat tytsyt.

      Minulla auttoi kyllä kylmän pitäminen yläluomilla. Pakastemarjoja laitoin noin 8-10 pakastepussin nurkkaan ja sitten niitä pidin luomien päällä. Välissä pidin sideharsoja, eli ei suoraan iholla kannata jääkylmää laittaa. Ainakin parin tunnin välein pidin viitisen minuuttia, mutta en ihan koko aikaa, vaan kun alkoi tuntua liian jäätävältä, niin otin vähän irti ja taas kohta jatkoin.

      • Oikeat välineet

        Kun haudoin kylmällä leikattuja yläluomiani, käytin tuohon tarkoitukseen tehtyjä geelitäytteisiä silmikoita. Ostin kahdet Anttilasta eikä maksanut montaa euroa kappaleelta. Kun toiset oli silmillä, toiset olivat jäähtymässä jääkaapissa (pakastin on liian kylmä).


    • Laitteet

      Hei, onko noista laitehoidoista jotka poistaa turvotusta apua? Ja voiko niitä käyttää leikkauksen jälkeen?

    • minttiili

      kokemuksia siitä istualtaan nukkumisesta ja kylmähoidoista?

    • Sirkkuliiniz

      Istualtaan nukkuminen auttoi minua. Nukuin välillä normiasennossa ja kyllä oli aamulla tosi turvoksissa yläluomet.

    • Tiinuliini

      Millaista se turvotus teillä on ollut? Pehmeää, pullottavaa,kovaa, kipeää?

      Minulla on viikko faceliftin jälkeen kovat vähän möykkyisen tuntuiset posket niin leuan alueella kuin poskipäissäkin.

      Pieniä möykkyjä tuntuu muutamia ja näkyykin ja kuulemma tasoittuvat ajan kanssa. Poskissa on laajat kovat möykyt.

    • Helpsiä

      Viisi viikkoa liftauksesta ja edelleen voimakasta turvotusta leukapielissä, kaulalla ja poskipäissäkin.

      Onko tää enää normaalia, ettei turvotus on samalla tasaolla kuin kaksi viikkoa leikkauksen jälkeen?'

      Help?

    • Mirttis

      Hei!

      Olen kuullut, että joillakin on auttanut Hirudoit forte ja joillakin se taas tuntuu pahentaneen turvotusta.

      Onko kenelläkään kokemusta tuosta tai trompojostain fortesta?

    • lpg?

      Eikö toi Hirudoid oo huono voide toimenpiteiden jälkeen? Onko kokemusta lpg hoidosta turvotuksen poistossa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe