joviaali luonne

mikäsinuntärkeysjärj

Niinkö todellakin yleisesti nähdään, että työtön ja omaa asuntoa vailla olevalla ei ole elämä kunnossa ja mielenterveyskin rakoilee. Minulla on nyt näin asiat, ollut kohta parisen vuotta ja itse ajattelen, että aikansa kutakin ja on elämässä muutakin kuin työ ja koti. En koe olevani tuuliajolla ja mielenterveyskin OK. Asun sukulaiseni kanssa. Olen hyvin koulutettu ja tilanteeni muuttuu kun sen aika tulee.

9

234

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nasdaq

Mä ymmärrän vuokralla asumista sen verran, että se on stadissa sama kuin syytäisi rahaa ikkunasta ulos.

Siinä ei vaan ole mitään järkeä. Ja jos joku haluaa puolustaa tätä elämänmuotoa, niin minä mielelläni siirryn vuokraajaksi ja lähden lappiin läppärini kanssa. Ottajia on pilvin ja pimein.

Tämä on kirkkaasti omistamisen maailma. Mikään ei mene sen yli ei juridisesti eikä jumalallisesti..

• Tilanteet muuttuu. Nykypäivänä varmaan jokainen aikuinen ihminen on joskus ollut työtön. Omistaminen ei ole pakollista. Omistaminen sitoo ja vangitsee. Kuten myös vakkari-kokopäivätyö. Nauti tuon elämän vaiheen parhaista puolista. Koulutus on aina hyödyksi, myös vapaa-ajalla ja työttömänä.

• mikäsinuntärkeysjärj

Kiitos myötäelämisestä. Toki kouluttaa ja sivistää voi itsetseenkin, siitä ei vain ikävä kyllä saa papereita eikä noteerata töitä hakiessa. En vaan ymmärrä sellaista turhaan koulutusta, vaikkei se toisaalta turhaakaan ole.

• mikäsinuntärkeysjärj

Tarkennan sanomaani, siis tarkoitiin turhaalla koulutuksella ns. koulun penkillä istumista, jota tarjotaan vaihtoehdoksi työttömille, se vaan on aika kallista. Kannatan kisällikoulutussysteemiä, opettaja-oppilastyöpareja ja saisi ulottua yliopistomaailmaan asti.

• Juu, en mäkään pakkokoulutuksia puolla.

Tarkoitin, että jo saadusta koulutuksesta, jos on muutenkin sydäntä lähellä ala, jota on opiskellut ,voi nauttia myös usein mm. harrastuksen muodossa, vaikkei töitä oliskaan. Tyyliin: kirjallisuutta opiskellut kirjoista, biologiaa opiskellut luonnosta jne.

• Ujo tyttelix

Joskus voi toki olla syytön tilanteisiin. Onko tavallaan kuitenkin huonosti korttinsa pelannut jos näin on tapahtunut. Mielenterveysvikaa ei tarvitse olla ollakseen koditon.

Moniko on valmis ottamaan luokseen kodittomaksi joutuvan tuttavan?

• fh5ie7y4yt6

Luulen, että olisi paljon esimerkiksi yksinäisiä ihmisiä, joilla tilaa asua ja voisivat ottaa tutun ihmisen luokseen asumaan, jos sellainen olisi yleisesti hyväksyttävä tapa, mutta sitähän se ei ole. Ja tutun siksi että kemiat olisivat sopivat ja ihmisen historiaakin osaltaan tiedossa. On vaan niin paljon ihmisiä, joilla ahtaat näkemykset asioista ja sehän riittää vesittämään tällaiset molempia osapuolia hyödyttävät ratkaisut.

• S Etämies

Kokoomus haluaa immeiset Savosta lypsettäväksi maat ja mannut pankkien voitontuottoon....
        Jo yksiön vuokralla elelee thaikkulassa hotellissa täysylöspidolla ja voi riisisäääkillä palkata nuorikkokaunotatren pitämään seuraa pyhkimassa hikeä napojen välistä öisin--nyt stadin tantat kyntävät adventtisohjoa viluissansa
        thaikkulassa bongataan nättejä peppuja beachilla---janokaljan saa 20sentillä
        isommissa kaupungeissa on suomalaisyhteisöjä--suomenkieliset koulutkin
        Nyt Pattayan neitoset puhuvat kaikki Turun murretta sujuvasti He-hee:D

• Kyllä noissa elämänmuutoksissa on aina joku kriisi taustalla. :) Eli se on mielenterveys"ongelma".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4392
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1833
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1553
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      40
      1331
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1093
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      939
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      855
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe