Opettajan silmätikkuna

opetaja uhrina

Olen ammattikoulun viimeisellä opintovuodella,ja olen pärjännyt tähän asti opionnoissani kohtalaisen hyvin,kuitenkin viime vuoden lopusta lähtien minun ja opettajani välit eivät ole olleet niin hyvät enään, ja mistä tämä välien kiristys johtuu syy on opettajan,hän on on alkanut pitämään minua silmätikkunaan ja kiusannut seuraavilla tavoilla

eräänä päivänä kun saimme pitää joka päiväisen kahvitauon kello 12:00 hän ei päästänyt minua pelkästään pitämään tätä taukoa vaan sanoi että minun pitää jatkaa työskentelya

sitten viime vuoden lopussa, meidän kouluun oli tullut vierailijoita ja minä opastin ja olin ohjaajana näille vieraille esittelin muunmuassa koulua ja kerroin opiskelusta,kuitenkin viikon päästä istuimme luokassa ja juttelimme kavereitten kanssa opettaja oli läsnä ja siinä samalla kaveri kysyi nooh minkälaista oli olla ohjaajana,yht´äkkiä opettaja möläytti ``joo sinä et ollut kyl siin ohjaajan asemassa``

sitten muutenkin hän on alkanut huomauttamaan ihan kiusaksi joka ikisestä virheestä mitä teen ym ja mikä pahinta hän ei enään edes tervehdi minua ei sano huomenta eikä mitään ja lopuksi kuulin nytten perjantaina kun opettaja jutteli puhelimessa käytävällä ja olin tulossa vessasta, kuulin kuinka hän puhui pahaa minusta jollekkin kuulin ku sanoi ``(nimi muutettu) ´´matti on ollut tänään laiska hän ei ole jaksanut pitää kynää kädessä hahahha

tuo on minusta väärin en tiedä mitä on tapahtunu muille hän on ihan mukava ja sosiaalinen mutta minulle aukoo päätä ja huomauttaa tarpeettomista virheistä en tiedä jaksanko katsella tätä peleilyä kauan, mielessäni kävi opintojen keskeyttäminen mut sen suunnitelman peruin heti sillä ei siitä olisi kun haittaa itselleni,muutenkin minulla on ollut keskivaikea masennus parivuotta sitten ja pelkään sen puhkeavan uudestaan, nyt kysyn mitä minun pitäisi tehdä tämän asian kanssa ? onko joku muu ollut vastaavssa tilanteessa? ja miksi opettaja on alkanut kiusaamaan minua ? =(

9

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • =(

      Missä opiskelet? Ilmeisesti joku apukoulu, kun et osaa pistää viestiäsi oikealle palstalle. Täällä keskustellaan työpaaikkakiusaamisesta. Vaikka olet noin kauan jo opiskellut, niin et osaa vieläkään käyttää isoja kirjaimia tai välimerkkejä. Pyydäpä tukiopetusta tuohon ongelmaasi.

    • opolle viestiä

      Kannattaa varmaan käydä juttelemassa kuraattorin tai opon kanssa, millä nimikkeellä se nyt amiksessa oikein onkaan. Opettajat ottavat oppilaita pärstäkertoimen mukaan arvioitavaksi, mutta asiallista kohtelun täytyy olla.

    • kiusattu myös

      Olet aika paskamisessa tilanteessa koska opettajalla on autoritetti sinuun nähden. Käy terveydenhoitajalla ja koululääkärillä puhumassa. Laita kaikki päivcämäärät ja kelloajat ylös, sillä opetytaja tulee varmasti kiistämään kiusaamisen. Itselläni oli vastaava tilanne ja oli pakko erota koulusta koska ope oli kerennyt mustamaalata minua koko opettajakunnalle. Käy koululääkärillä puhumassa, niin sinulla on faktaa.

    • lev

      hei =( pönttö

      ei tässä kysymys opetuksesta vaan tässä eri teema, Opettajan silmätikkuna

    • kuraattorin juttusil

      Itse olen ollut aikoinaan opettaja tavallisessa ja erityisoppilaitoksessa. On tosiaan tunnustettava, että opettajanhuoneissakin on kiusaavia, pahantahtoisia ihmisiä ihan kuten muissakin työyhteisöissä. Erityisen paheksuttavaa se on tietenkin kohdistuessaan oppilaaseen. Käy juttelemassa terkkarin ja kuraattorin kanssa. Kuraattorit on yleensä asiansa osaavia ja ydinhommaansa vakavasti suhtautuvia ihmisiä. Tsemppiä, ja toivottavasti sinulla on muitakin opettajia!

      • kiusaajille luoti

        Opettajiakin on kaikenlaisia, onkohan sinua kiusaavalla opettajalla edes ammatillista pätevyyttä, pedagoosia opintoja takanaan?
        Itse olen myös saanut pärstäkertoimeen perustuvaa huonoa kohtelua "opettajalta", joka todellisuudessa ei ollut opettajaksi opiskellut vielä tuossa vaiheessa. Hänellä oli vain yliopistokoulutus ko. ammattialalta, jota opiskelin ja hän toimi tuntiopettajana.
        Kannattaa nostaa esille kaikki epäkohdat ja epäasiallinen käytös.

        Kumma juttu, että opettajissakin kiusaajia löytyy. Tuntuu ihan uskomattomalta. Kukahan tänä päivänä haluaa enää opettajaksi? Joutua kiusatuksi rehtorin tai opettajien taholta, ja sitten vielä oppilaidenkin.
        Oppilaat kiusaavat toisiaan, ammatti-ihmiset kiusaavat toisiaan työelämässä... hullujen seurakunta. Ei voi muuta todeta.


    • Opiskeletko Espoossa

      Opettajasi kuulostaa samalta, joka oli mun ammattikoulun opettaja Espoon Leppävaarassa Kone ja metalli alalla. Opiskeletko samassa ammattikoulussa???

    • Hjgfgg

      Valitettavasti kokemusta on. Ollessani 13-vuotias matikan opettajani alkoi vihaamaan minua, syy oli jokin täysin mitätön lausahdukseni. Hän käytti sellaista taktiikka, että muutti minut näkymättömäksi, kun jokainen sai vastata vuorollaan, hyppäsi hän aina minun ylitseni. Ei auttanut tehtävien teossa kuten muita. Hän piti minua näkymättömänä. Tuosta kiusaamisesta on jo aikaa yli 30-vuotta. Tuosta oli seurauksena, että tipahdin matikasta, entiset hyvät numerot muuttuiva ala-arvoisiksi. Yläateen selvisin ja menin lukioon, kaikki kaatui matikkaan ja siihen uskoon, että en osaa. Jostain sain itseluottamusta vasta yli 20 vuotiaana ja luin itselleni hyvät tutkinnot ja matematiikka oli kiitettävä.
      Mutta se, että opettaja voi olla noin ilkeä lapselle ja melkein tuhota hänen tulevaisuutensa, miettii nyt 45-vuotias...

      • vikaa korvien väliss

        Meistä ihmisistä löytyy vaikka minkälaisia pipipäitä, työelämässä sen jo huomaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe