Olen ammattikoulun viimeisellä opintovuodella,ja olen pärjännyt tähän asti opionnoissani kohtalaisen hyvin,kuitenkin viime vuoden lopusta lähtien minun ja opettajani välit eivät ole olleet niin hyvät enään, ja mistä tämä välien kiristys johtuu syy on opettajan,hän on on alkanut pitämään minua silmätikkunaan ja kiusannut seuraavilla tavoilla
eräänä päivänä kun saimme pitää joka päiväisen kahvitauon kello 12:00 hän ei päästänyt minua pelkästään pitämään tätä taukoa vaan sanoi että minun pitää jatkaa työskentelya
sitten viime vuoden lopussa, meidän kouluun oli tullut vierailijoita ja minä opastin ja olin ohjaajana näille vieraille esittelin muunmuassa koulua ja kerroin opiskelusta,kuitenkin viikon päästä istuimme luokassa ja juttelimme kavereitten kanssa opettaja oli läsnä ja siinä samalla kaveri kysyi nooh minkälaista oli olla ohjaajana,yht´äkkiä opettaja möläytti ``joo sinä et ollut kyl siin ohjaajan asemassa``
sitten muutenkin hän on alkanut huomauttamaan ihan kiusaksi joka ikisestä virheestä mitä teen ym ja mikä pahinta hän ei enään edes tervehdi minua ei sano huomenta eikä mitään ja lopuksi kuulin nytten perjantaina kun opettaja jutteli puhelimessa käytävällä ja olin tulossa vessasta, kuulin kuinka hän puhui pahaa minusta jollekkin kuulin ku sanoi ``(nimi muutettu) ´´matti on ollut tänään laiska hän ei ole jaksanut pitää kynää kädessä hahahha
tuo on minusta väärin en tiedä mitä on tapahtunu muille hän on ihan mukava ja sosiaalinen mutta minulle aukoo päätä ja huomauttaa tarpeettomista virheistä en tiedä jaksanko katsella tätä peleilyä kauan, mielessäni kävi opintojen keskeyttäminen mut sen suunnitelman peruin heti sillä ei siitä olisi kun haittaa itselleni,muutenkin minulla on ollut keskivaikea masennus parivuotta sitten ja pelkään sen puhkeavan uudestaan, nyt kysyn mitä minun pitäisi tehdä tämän asian kanssa ? onko joku muu ollut vastaavssa tilanteessa? ja miksi opettaja on alkanut kiusaamaan minua ? =(
Opettajan silmätikkuna
9
217
Vastaukset
- =(
Missä opiskelet? Ilmeisesti joku apukoulu, kun et osaa pistää viestiäsi oikealle palstalle. Täällä keskustellaan työpaaikkakiusaamisesta. Vaikka olet noin kauan jo opiskellut, niin et osaa vieläkään käyttää isoja kirjaimia tai välimerkkejä. Pyydäpä tukiopetusta tuohon ongelmaasi.
- opolle viestiä
Kannattaa varmaan käydä juttelemassa kuraattorin tai opon kanssa, millä nimikkeellä se nyt amiksessa oikein onkaan. Opettajat ottavat oppilaita pärstäkertoimen mukaan arvioitavaksi, mutta asiallista kohtelun täytyy olla.
- kiusattu myös
Olet aika paskamisessa tilanteessa koska opettajalla on autoritetti sinuun nähden. Käy terveydenhoitajalla ja koululääkärillä puhumassa. Laita kaikki päivcämäärät ja kelloajat ylös, sillä opetytaja tulee varmasti kiistämään kiusaamisen. Itselläni oli vastaava tilanne ja oli pakko erota koulusta koska ope oli kerennyt mustamaalata minua koko opettajakunnalle. Käy koululääkärillä puhumassa, niin sinulla on faktaa.
- lev
hei =( pönttö
ei tässä kysymys opetuksesta vaan tässä eri teema, Opettajan silmätikkuna - kuraattorin juttusil
Itse olen ollut aikoinaan opettaja tavallisessa ja erityisoppilaitoksessa. On tosiaan tunnustettava, että opettajanhuoneissakin on kiusaavia, pahantahtoisia ihmisiä ihan kuten muissakin työyhteisöissä. Erityisen paheksuttavaa se on tietenkin kohdistuessaan oppilaaseen. Käy juttelemassa terkkarin ja kuraattorin kanssa. Kuraattorit on yleensä asiansa osaavia ja ydinhommaansa vakavasti suhtautuvia ihmisiä. Tsemppiä, ja toivottavasti sinulla on muitakin opettajia!
- kiusaajille luoti
Opettajiakin on kaikenlaisia, onkohan sinua kiusaavalla opettajalla edes ammatillista pätevyyttä, pedagoosia opintoja takanaan?
Itse olen myös saanut pärstäkertoimeen perustuvaa huonoa kohtelua "opettajalta", joka todellisuudessa ei ollut opettajaksi opiskellut vielä tuossa vaiheessa. Hänellä oli vain yliopistokoulutus ko. ammattialalta, jota opiskelin ja hän toimi tuntiopettajana.
Kannattaa nostaa esille kaikki epäkohdat ja epäasiallinen käytös.
Kumma juttu, että opettajissakin kiusaajia löytyy. Tuntuu ihan uskomattomalta. Kukahan tänä päivänä haluaa enää opettajaksi? Joutua kiusatuksi rehtorin tai opettajien taholta, ja sitten vielä oppilaidenkin.
Oppilaat kiusaavat toisiaan, ammatti-ihmiset kiusaavat toisiaan työelämässä... hullujen seurakunta. Ei voi muuta todeta.
- Opiskeletko Espoossa
Opettajasi kuulostaa samalta, joka oli mun ammattikoulun opettaja Espoon Leppävaarassa Kone ja metalli alalla. Opiskeletko samassa ammattikoulussa???
- Hjgfgg
Valitettavasti kokemusta on. Ollessani 13-vuotias matikan opettajani alkoi vihaamaan minua, syy oli jokin täysin mitätön lausahdukseni. Hän käytti sellaista taktiikka, että muutti minut näkymättömäksi, kun jokainen sai vastata vuorollaan, hyppäsi hän aina minun ylitseni. Ei auttanut tehtävien teossa kuten muita. Hän piti minua näkymättömänä. Tuosta kiusaamisesta on jo aikaa yli 30-vuotta. Tuosta oli seurauksena, että tipahdin matikasta, entiset hyvät numerot muuttuiva ala-arvoisiksi. Yläateen selvisin ja menin lukioon, kaikki kaatui matikkaan ja siihen uskoon, että en osaa. Jostain sain itseluottamusta vasta yli 20 vuotiaana ja luin itselleni hyvät tutkinnot ja matematiikka oli kiitettävä.
Mutta se, että opettaja voi olla noin ilkeä lapselle ja melkein tuhota hänen tulevaisuutensa, miettii nyt 45-vuotias...- vikaa korvien väliss
Meistä ihmisistä löytyy vaikka minkälaisia pipipäitä, työelämässä sen jo huomaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602