Pystyykö mikään viemään uskoanne Jumalaan?

hmm..

Vai tuletteko uskomaan Jumalaan ihan sama mitä ikinä tuleekaan tapahtumaan kunnes kuolema tulee?

Ihan sama vaikka saisimme kuinka tarkasti selville miten elämä on pystynyt syntyä luonnossa ilman mitään apuja itsestään, vaikka miten tarkasti saisimme luonnonlait lopulliesti selville, miten maailma on lähtenyt käyntiin ilman taikavoimia jne...

Tuletteko uskomaan Jumalaan, vaikka kaikki todisteet mitä tulemme saamaan selville veisivät vastaukset kauas pois Jumalastanne, jopa kauemmas kuin nyt.

51

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskis

Tulen uskomaan Jumalaa vaikka mitä tapahtuisi :)

• Pettymys!

Minulta katosi usko, kun opiskelin kristinuskon historiaa. Tajusin, miten usko on ihmisen luomus, jota on aina muokattu tarpeen mukaan. Aika huijattu olo tuli, kieltämättä.

• "Minulta katosi usko, kun opiskelin kristinuskon historiaa. Tajusin, miten usko on ihmisen luomus, jota on aina muokattu tarpeen mukaan. Aika huijattu olo tuli, kieltämättä"

Ellei olisi Jumalaa, silloin ei olisi olemassa edes sellaista käsitettä kuin "ihminen" tai "ihmisen luomus".
        Eikä olisi olemassa edes koko maailmankaikkeutta eikä edes olemassaoloa.
        Koko väitteesi on siten ristiriidassa sen kanssa, ettei olisi Jumalaa.

• Pettymys!
        Jaakob kirjoitti:

"Minulta katosi usko, kun opiskelin kristinuskon historiaa. Tajusin, miten usko on ihmisen luomus, jota on aina muokattu tarpeen mukaan. Aika huijattu olo tuli, kieltämättä"

Ellei olisi Jumalaa, silloin ei olisi olemassa edes sellaista käsitettä kuin "ihminen" tai "ihmisen luomus".
        Eikä olisi olemassa edes koko maailmankaikkeutta eikä edes olemassaoloa.
        Koko väitteesi on siten ristiriidassa sen kanssa, ettei olisi Jumalaa.

"Ellei olisi Jumalaa, silloin ei olisi olemassa edes sellaista käsitettä kuin "ihminen" tai "ihmisen luomus".
        Eikä olisi olemassa edes koko maailmankaikkeutta eikä edes olemassaoloa."

Tuo ei ole ihan loogista. Onhan maailmankaikkeus olemassa niillekin jotka uskovat eri tavalla kuin sinä. Sinun Jumalasi ei ole heidän elämänsä ehto. Toisaalta. ethän sinäkään kiitä Allahia siitä, että Hän on sinut luonut.

• Intressi vapaa.
        Pettymys! kirjoitti:

"Ellei olisi Jumalaa, silloin ei olisi olemassa edes sellaista käsitettä kuin "ihminen" tai "ihmisen luomus".
        Eikä olisi olemassa edes koko maailmankaikkeutta eikä edes olemassaoloa."

Tuo ei ole ihan loogista. Onhan maailmankaikkeus olemassa niillekin jotka uskovat eri tavalla kuin sinä. Sinun Jumalasi ei ole heidän elämänsä ehto. Toisaalta. ethän sinäkään kiitä Allahia siitä, että Hän on sinut luonut.

Muista että on vain yksi Jumala ja Allah kuuluu samaan kategoriaa kuin Jumala joka sanoo olevansa MINÄ OLEN:

• "Tuletteko uskomaan Jumalaan, vaikka kaikki todisteet mitä tulemme saamaan selville veisivät vastaukset kauas pois Jumalastanne, jopa kauemmas kuin nyt"

Sellainen ei ole edes teoriassa mahdollista, koska mitään todisteitakaan ei voi olla olemassa ilman, että on Jumala, joka on luonut sellaisen käsitteen kuin "todiste."
      Uskosta luopuminen on siten täydellinen mahdottomuus.

• foksmalder

XD Apua!

• hmm..
        foksmalder kirjoitti:

XD Apua!

On mahdollista, jos väitteesi Jumalastasi on virheellinen, mitä se on, Jaakob.

• Hei hmm...
      Mielenkiintoinen aloitus. Itse en ole oikeastaan koskaan miettinyt sitä, mikä voisi viedä minulta uskon Jumalaan, mutta nytpä asiaa pohdiskelen.

Ajattelen, ettei tieteelliset todisteet pystyisi sitä tekemään. Kukaan tai mikään ei voi ottaa pois minulta sitä kokemusta, joka minulla on rakastavasta Jumalasta. Kukaan ei voi ottaa pois sitä, mitä ajattelen Jumalan minulle antaneen, kun hän todisti olevansa olemassa. En usko, että mikään tieteellinen pystyisi muuttamaan omaa maailmankuvaani.

Pohdiskelen kuitenkin sitä, että jos minun elämässäni tapahtuisi henkilökohtainen katastrofi. Jos menettäisin molemmat lapseni ja mieheni ja perheeni samalla kertaa, kuten Job Raamatussa, niin en tiedä voisinko enää uskoa tai jos uskoisin, niin haluaisinko uskoa Jumalaan, joka on "vienyt" minulta kaikki. Silloin, kun on vaikea nähdä tarkoitusta tai edes kuvitella sitä, niin luulen, että ne katastrofit ja hetket ovat niitä, jotka mahdollisesti ajaisivat minut luopumaan uskostani.

Toki toivon, että sellaisissakin tilanteissa, kun ei ole sanoja, niin usko ja Jumala kantaisivat ja antaisivat uudenlaisen merkityksen ja mahdollisuuden. En tiedä ja toivottavasti en joudu koskaan kokemaan samaa kuin Job.

-KaisaK, pappi

• Thronos

KaisaK, tuo vastauksesi kertoi jotakin hyvin merkittävää uskosta.

Mikään tieteellinen todiste ei siis pystyisi viemään uskoasi Jumalaan mutta jos koko perheellesi tapahtuisi jotakin niin et ehkä jaksaisi uskoa.

Eikö se että on miljoonia ja miljoonia perheitä joissa on tapahtunut kauheita katastrofeja vaikuta uskoosi mitenkään?

Yritän kovasti ymmärtää miten joku voi uskoa Jumalaan ja luulen että jonkin verran voin sitä tunnetta kuvitellakin. Nyt taisin ymmärtää jotakin lisää uskomisen mekanismista.

Jumala todellakin asuu vain sinun päässäsi.

• Thronos kirjoitti:

Mikään tieteellinen todiste ei siis pystyisi viemään uskoasi Jumalaan mutta jos koko perheellesi tapahtuisi jotakin niin et ehkä jaksaisi uskoa.

Eikö se että on miljoonia ja miljoonia perheitä joissa on tapahtunut kauheita katastrofeja vaikuta uskoosi mitenkään?

Yritän kovasti ymmärtää miten joku voi uskoa Jumalaan ja luulen että jonkin verran voin sitä tunnetta kuvitellakin. Nyt taisin ymmärtää jotakin lisää uskomisen mekanismista.

Kaisa, teit hyvin selväksi ajatuksesi,

-- mielikuvitusta 100%

• Thronos kirjoitti:

Thronos,

tietenkin kysyn tarkoitusta sille, miksi toiset joutuvat kärsimään aivan liikaa. Tässä työssä valitettavan usein joutuu kysymään niitä kysymyksiä. Minä kysyn Jumalalta muiden muassa, miksi.

Mutta aiemman vastaukseni ajatuksena on se, että en tiedä, kuinka käyttäydy jos joutuisin käymään läpi sen, mitä Job kävi läpi. En todellakaan tiedä kuinka reagoisin. Mutta jos jossain tilanteessa, niin siinä varmasti kysyisin Jumalan olemassaoloa. Silloin varmasti kyseenalaistaisin sen rakkauden, mutta en osaa sanoa, lakkaisinko luottamasta Jumalaan.

Tämä on enemmän ja vähemmän tällaista jossittelua ja pohdintaa, mitä jos.

-KaisaK, pappi

• Thronos
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Thronos,

tietenkin kysyn tarkoitusta sille, miksi toiset joutuvat kärsimään aivan liikaa. Tässä työssä valitettavan usein joutuu kysymään niitä kysymyksiä. Minä kysyn Jumalalta muiden muassa, miksi.

Mutta aiemman vastaukseni ajatuksena on se, että en tiedä, kuinka käyttäydy jos joutuisin käymään läpi sen, mitä Job kävi läpi. En todellakaan tiedä kuinka reagoisin. Mutta jos jossain tilanteessa, niin siinä varmasti kysyisin Jumalan olemassaoloa. Silloin varmasti kyseenalaistaisin sen rakkauden, mutta en osaa sanoa, lakkaisinko luottamasta Jumalaan.

-KaisaK, pappi

Olemme varmaan sitten siinäkin asiassa erilaisia.

Minä koen koko maailman eläinten ja ihmisten tuskan kuin omassa kehossani eikä minun mielestäni ole Jumalan olemassaoloon uskomisen kannalta mitään eroa sillä tapahtuvatko kauheudet muille vai minulle. Pystyäkseni ylipäätään elämään joudun työntämään tuon kaiken tuskan pois mielestäni niin hyvin kuin pystyn, mutta niin hyvin en sitä voisi häivyttää että pystyisin uskomaan hyvään ja kaikkivaltiaaseen Jumalaan.

Joka hetki joku perhe kuolee, joka hetki joku lapsi jää yksin.

• juutas.

"Jos menettäisin molemmat lapseni ja mieheni ja perheeni samalla kertaa, kuten Job Raamatussa, niin en tiedä voisinko enää uskoa tai jos uskoisin, niin haluaisinko uskoa Jumalaan, joka on "vienyt" minulta kaikki"

Parahin Kaisa,

Voisit siis menettää uskosi Jumalaan, jos menettäisit oman lapsesi ja miehesi.

Mutta ilmeisestikään se, että joku toinen menettää lapsensa ja miehensä, ei sinun uskoasi vie. Ainoastaan siis jos ikävä kohtalo osuu omalle kohdalle, ihmettelet miten Jumala voi viedä ihmiseltä kaikki. Mutta selvästikin hyväksyt sen, että Jumala vie joltain toiselta kaikki.

Onpa se ajattelua tuokin. Todella...

• äiti ja vaimo

Tuntuuko sinusta, että uskomalla Jumalaan pienennät vaaraa, että elämässäsi tapahtuisi jotakin kauheata?

Jos rukoilet lastesi puolesta, niin uskotko heidän olevan paremmin turvassa vaikka auton alle jäämiseltä kuin jos et rukoilisi lainkaan?

Pitäisitkö suurena onnettomuutena sitäkin jos menettäisit vain uskosi ilman että perheellesi tapahtuisi mitään pahaa?

• Intressi vapaa.

KaisaK,pappi:Miten parantaisi uskon vahvuutta se kun muistamme että tuntemattomat ovat Herran tiet ja tarkoitus perät kaikilla tapauksilla ja teoilla on aina merkityksensä jotka ovat ihmisen arvostelun yläpuolella.Ihmisestä varmasti joskus tuntuu että jokin olisi väärin mutta Jumalan mielestä tapahtuma on aina oikein joten siihen luottaen uskon ei tulisi horjua.

• Intressi vapaa. kirjoitti:

KaisaK,pappi:Miten parantaisi uskon vahvuutta se kun muistamme että tuntemattomat ovat Herran tiet ja tarkoitus perät kaikilla tapauksilla ja teoilla on aina merkityksensä jotka ovat ihmisen arvostelun yläpuolella.Ihmisestä varmasti joskus tuntuu että jokin olisi väärin mutta Jumalan mielestä tapahtuma on aina oikein joten siihen luottaen uskon ei tulisi horjua.

hei juutas,
        en sano, ettei minun uskoni järkkyisi, jos joku toinen kohtaisi tuollaisen menetyksen. En ollenkaan. Tietenkin se vaikuttaa uskooni, mutta en minä niiden takia uskoani menettäisi. En myöskään sano, että menettäisin vaikka itseäni kohtaisi kauhea kohtalo, pohdiskelen vain tilannetta entä jos. En osaa ehkä selittää sitä, mitä tarkoitan, mutta en tokikaan tarkoita, että toisten elämät ja katastrofit niissä ei vaikuta minuun mitenkään.

äiti ja vaimo pohdiskelit, että uskomalla Jumalaan pienennän vaaraa. Ei se ehkä mene ihan noin. Uskomalla Jumalaan koen kyllä saavani turvan, koen olevani suojassa ja saavani taustatukea vaikeissa hetkissä. En kuitenkaan usko, että uskoni pelastaa minut vastoinkäymisiltä, mutta antavat ehkä juuri sitä voimaa kulkea niiden läpi. Rukoilen lasteni puolesta jatkuvasti, jotta he saisivat onnellisen elämän, ja uskon siihen, että Jumala heitä suojelee. Kuitenkin, se ei poista sitä mahdollisuutta, etteikö he voisivat jäädä auton alle tai mitä vain. Minä luotan Jumalaan siinä, että vaikka mitä tapahtuisi, niin Jumala kantaisi.

Ehkä ajatukseni kaikessa on se, että uskoani Jumalaan ei poista mikään, mutta ehkä tietoisesti suuren tuskan edessä saattaa tulla halu kääntää Jumalalle selkä. Eikä se tarkoita sitä, ettenkö nyt miettisi useinkin, että miksi Jumala sallii niin paljon kärsimystä, miksi niin monet joutuvat kokemaan hirveitä asioita. Tietenkin, joka päivä sen kanssa elän, mutta silti tässä vaiheessa vielä usko ja Jumala kantaa.

-KaisaK, pappi

• jobijob

"Pohdiskelen kuitenkin sitä, että jos minun elämässäni tapahtuisi henkilökohtainen katastrofi. Jos menettäisin molemmat lapseni ja mieheni ja perheeni samalla kertaa, kuten Job Raamatussa, niin en tiedä voisinko enää uskoa tai jos uskoisin, niin haluaisinko uskoa Jumalaan, joka on "vienyt" minulta kaikki. Silloin, kun on vaikea nähdä tarkoitusta tai edes kuvitella sitä, niin luulen, että ne katastrofit ja hetket ovat niitä, jotka mahdollisesti ajaisivat minut luopumaan uskostani. "

Kuules Kaisa. Tulitko nyt ajatelleeksi että monet MUUT on sinun sijastasi kokeneet lapsien ja läheisten menetyksiä? Miksi heidän kokemuksensa ei vie sinulta uskoa? Koska olet niin itsekäs?

Minun uskoni vei muiden vastaavat ja karmeammat kohtalot. Tajusin ettei mikään Jumala suojele täällä edes avuttomimpia lapsia. Heikot uskoo Jumalaan. Vahvat kestää kylmät tosiasiat todellisuudesta. Onneksi täältä pääsee aikanaan maan poveen pois.

• jfyyii

Thronos,

-KaisaK, pappi

"tietenkin kysyn tarkoitusta sille, miksi toiset joutuvat kärsimään aivan liikaa. "

tarkoitatko että sillä on ylipäätään jotain tarkoitusta että viattomat lapsetkin kärsii aivan järjettömästi? voin sanoa ettei sillä ole. jos jumala antaisi jotain suuriakin tarkoituksia sellaisille asioille kuin vaikka 8 vuotiaan lapsen kuoliaaksi kiduttaminen niin se olisi sairasta. Silti sinä uskot vaikka muille tapahtuu kaikkea kauheaa.

" Minä kysyn Jumalalta muiden muassa, miksi. "

kaikkein loogisin ja yksinkertaisin vastaus tuohon miksi kysymykseen on että siksi, koska ei ole olemassa ihmisistä välittävää jumalaa. tämä tietysti satuttaa uskovaa ihmistä ja hän haluaa kieltää mahdollisuuden.

minä taas kysyn että miksi niin moni uskova on niin heikko etteivät kestä ajatusta jumalan olemattomuudesta vaikka heillä on lähellään perhettä ja rakkaita. moni täysin hylätty ja yksinäinenkin kestää ajatuksen siitä ettei jumalaa ole. ja usein heidän on pakkokin hyväksyä tosiasiat.

• 84hg
        juutas. kirjoitti:

"Jos menettäisin molemmat lapseni ja mieheni ja perheeni samalla kertaa, kuten Job Raamatussa, niin en tiedä voisinko enää uskoa tai jos uskoisin, niin haluaisinko uskoa Jumalaan, joka on "vienyt" minulta kaikki"

Parahin Kaisa,

Voisit siis menettää uskosi Jumalaan, jos menettäisit oman lapsesi ja miehesi.

Mutta ilmeisestikään se, että joku toinen menettää lapsensa ja miehensä, ei sinun uskoasi vie. Ainoastaan siis jos ikävä kohtalo osuu omalle kohdalle, ihmettelet miten Jumala voi viedä ihmiseltä kaikki. Mutta selvästikin hyväksyt sen, että Jumala vie joltain toiselta kaikki.

Onpa se ajattelua tuokin. Todella...

tuota mäkin jäin ajattelemaan suuresti. aika itsekästä on usko pohjimmiltaan ja rakenteeltaan. kunhan ei minulle satu mitään niin ei haittaa vaikka muille.

• eiolejumalaa

hei juutas,
        en sano, ettei minun uskoni järkkyisi, jos joku toinen kohtaisi tuollaisen menetyksen. En ollenkaan. Tietenkin se vaikuttaa uskooni, mutta en minä niiden takia uskoani menettäisi. En myöskään sano, että menettäisin vaikka itseäni kohtaisi kauhea kohtalo, pohdiskelen vain tilannetta entä jos. En osaa ehkä selittää sitä, mitä tarkoitan, mutta en tokikaan tarkoita, että toisten elämät ja katastrofit niissä ei vaikuta minuun mitenkään.

äiti ja vaimo pohdiskelit, että uskomalla Jumalaan pienennän vaaraa. Ei se ehkä mene ihan noin. Uskomalla Jumalaan koen kyllä saavani turvan, koen olevani suojassa ja saavani taustatukea vaikeissa hetkissä. En kuitenkaan usko, että uskoni pelastaa minut vastoinkäymisiltä, mutta antavat ehkä juuri sitä voimaa kulkea niiden läpi. Rukoilen lasteni puolesta jatkuvasti, jotta he saisivat onnellisen elämän, ja uskon siihen, että Jumala heitä suojelee. Kuitenkin, se ei poista sitä mahdollisuutta, etteikö he voisivat jäädä auton alle tai mitä vain. Minä luotan Jumalaan siinä, että vaikka mitä tapahtuisi, niin Jumala kantaisi.

Ehkä ajatukseni kaikessa on se, että uskoani Jumalaan ei poista mikään, mutta ehkä tietoisesti suuren tuskan edessä saattaa tulla halu kääntää Jumalalle selkä. Eikä se tarkoita sitä, ettenkö nyt miettisi useinkin, että miksi Jumala sallii niin paljon kärsimystä, miksi niin monet joutuvat kokemaan hirveitä asioita. Tietenkin, joka päivä sen kanssa elän, mutta silti tässä vaiheessa vielä usko ja Jumala kantaa.

-KaisaK, pappi

Kaisa hyvä, sanot ettet osaa selittää mitä tarkoitat; sanot että uskosi voisi hyvinkin järkkyä jos joku "kohtaisi tuollaisen menetyksen".

Haluan kysyä sinulta, miksi kirjoitat "jos joku kohtaisi", koska maailma on täynnä traagisia kohtaloita. Ei tarvitse miettiä, kohtaakohan joku tällaisia asioita. Kyllä kohtaa. Etkö välitä niistä, joita et henkilökohtaisesti tunne?

Oletko ajatellut asiaa loppuun asti?

Läheiselleni on tehty seksuaalista väkivaltaa. Uskoni meni.

• hmm.. sanoi :
      Pystyykö mikään viemään uskoanne Jumalaan?

Vai tuletteko uskomaan Jumalaan ihan sama mitä ikinä tuleekaan tapahtumaan kunnes kuolema tulee?

• ---

Vaikka kävisi hyvin selväksi, ettei Jumalalla ollut mitään tekemistä ilmoituksen kanssa ja se olikin vain mielikuvitustasi ja liioittelua :)?

• *0*

Ei pysty.

• .,.

Mikään ei pysty viemään uskoani Jumalaan.

• >>>Pystyykö mikään viemään uskoanne Jumalaan?

• Make93s

Tiede vain lisää uskoa. Lääketiede, luonnotiede, maailmankaikkeus jne. Kannattaa katsoa luontodokumentteja. Jos ei usko niin sitten ampuu aivot pihalle itsestään ja näkee sitten.

• >>>Jos ei usko niin sitten ampuu aivot pihalle itsestään

• Jeesuksen seuraaja

Vaikka enkeli taivaasta tulisi julistamaan muuta, mitä Jeesus on Raamatussa sanonut ja miten olen Hänet kohdannut, miään ei muutu, aamen.

hmm, pallo on edelleen sinulla, esitä ne todisteet ?

• Meni jo

Koulu sen vei. Ja Raamatun lukeminen.

• Intressi vapaa.

Tulen uskomaan aina ja iäti Jumalaan.Mitä tulee Jumalan tutkimuksista sellaista tutkinta menetelmää ei ole eikä tule millä voidaan tutkia Jumalan olemassa oloa ihmisen viisaus on liian vähäistä sillä alueella.Tutkimuksella voidaan kyllä jumalan tekoja joita on tapahtunut maanpäällä sekin lienee jo vaikeampaa todentaa.maailman luominen mikä se tänään on on jo ihme sinänsä riippumatta siitä miten maailman synty on tapahtunut on Jumalalta sellainen saavutus jonka edessä voimme vain ihmetellä ja vieläkin ihmetellä.Mitä tulee tutkimuksiin nehän ovat ihmisten tekemiä ovatko ne silloin luotettavia näinhän Raamatun luetettavuutta arvostellaan ihmisten kirjoittamaksi.Raamattuun liittyy lisäarvona Jumalan ilmoitukset ja teot jolloin vaikuttaa ylivoimasen uskottavammalta Raamatun uskottavuus.Pitää myös muistaa että luonnon lait ovat myös Jumalan luomia ei niissä ole mitään ristiriitaa(kaikki on siis JUmalan luomaa)paitsi pahuus.

• Tuutikki

Tuskin mikään, ihmistiedolla ja viisaudella ei pitkälle pötkitä.

• Scio cui credidi

Kyllä on itse elämä vuosikymmenten vieriessä opettanut ja vienyt uskon (rakastavaan) jumalaan.

• pelkoa ilmassa

Ainakin pelko on läsnä, niin helluntailaiset, jehnut kuin lestatkin varoittelevat ahkerasti jäseniään maailmallisen vaaroista.

Noissa lahkoissa myös luopuneisiin suhtaudutaan hyvin nuivasti.Luopumiseksi katsotaan lahkon oppien hylkääminen, uskosta luopumisestahan ei tarvitse olla edes kyse.

Kaikki edellisethän näkevät olevansa Oikeiden Uskovien yhteisöjä ja tapojen sekä oppien kyseenalaistaminen katsotaan hyökkäykseksi koko uskomusjärjestelmää kohtaan.

Ainakaan seurakunnissa ei siis luoteta jäseniensä uskon vahvuuteen kovinkaan paljon. Tämä on tyypillistä näille autoritäärisille yhteisöille.

• ;:;

"Tuletteko uskomaan Jumalaan, vaikka kaikki todisteet mitä tulemme saamaan selville veisivät vastaukset kauas pois Jumalastanne, jopa kauemmas kuin nyt."

Kaikki todisteethan viittaavat Jumalan luomistyöhön ja Raamatun todenperäisyyteen, kuten myös se, että Jumala selvästi puhuu minulle (ei puheella päässäni, mutta aina välillä huomaa, että samaa tiettyä asiaa käsitellään Raamattua lukiessani ja muuallakin siten että se on selvästi opetusta, melkein kuin olisi koulussa).

On siis täysin mahdotonta, että enää uskoisin Darwinistien valheisiin vähääkään. Jumala on todellinen, minun täytyisi alkaa uskoa taruihin ja satuihin, jos luopuisin Jumalasta. Miksi ikinä niin tekisin.

Miksi sinä uskot ihmisten keksimiin satuihin, jos et usko Jumalan olevan olemassa? Ajattelet varmaankin, että Raamattu on yksin ihmisten keksintöä ja siksi et usko sitä, mutta onhan alkuräjähdysteoria tai evoluutioteoria myös ihmisten keksimää historiallista selitystä, miksi siis uskoisit niihinkään?

• Tiedemiesrölli

Heh, tuli vaan mieleen kaikki kognitiiviset biasit joka ihminen tekee ajatusmaailmassaan tuosta ylemmästä kommentista. Mutta ei minun kannata tähän mitään kommentoida. Toivottavasti ";:;" elää iloisesti ja turvallisesti omassa maailmankuvassa. On ylensäkin aika turhauttavaa seurata tällaista keskustelua koska 95% keskusteloista eivät tiedä mitä "tiede" on, tai miten tieteellinen tieto syntyy. Tämä keskustelu on yhtä antoisa kun sitä kun kaksi lasta ritelee keskenään siitä onko kuu tehty juustosta tai ei.

• dghuy

Siis siitä ei ole yhtkään kestävää todistetta että raamattu olisi jumalan sanaa. mutta siitä on ettei se ole. raamatun ristiriidat ja väkivaltaisuus ja monet sairaat asiat todistaa että se on ihmisen keksimää.

• 68tytyu

evoluutiosta on laajat ja vahvat todisteet. ei se ole uskon asia ensinkään. se ei vain miellytä sinä koska totuus ei useinkaan ole mielyttävää.

• uskis
        68tytyu kirjoitti:

evoluutiosta on laajat ja vahvat todisteet. ei se ole uskon asia ensinkään. se ei vain miellytä sinä koska totuus ei useinkaan ole mielyttävää.

Outoa. Tiede on alkanut hiljalleen selvittämään, että evoluutio on liian yksinkertainen selitys maailman kehitykselle. Solututkimuksen kehittyminen. Solu on liian monimutkainen kompleksi, täynnä tehtaita ja muutakin erikoista. Tieteen aarvioima evoluutio aika solulle on liian suuri, jotta se ei olisi ristiriidassa alkuräjähdyksen lasketun ajan kanssa.

Nämä tiedot ovat alkaneet ulkomailla jo saada kannatusta, harmi kun Suomi on niin syrjäytynyt maa täynnä kaikennäköistä sakkia.

• ???
        uskis kirjoitti:

Outoa. Tiede on alkanut hiljalleen selvittämään, että evoluutio on liian yksinkertainen selitys maailman kehitykselle. Solututkimuksen kehittyminen. Solu on liian monimutkainen kompleksi, täynnä tehtaita ja muutakin erikoista. Tieteen aarvioima evoluutio aika solulle on liian suuri, jotta se ei olisi ristiriidassa alkuräjähdyksen lasketun ajan kanssa.

Nämä tiedot ovat alkaneet ulkomailla jo saada kannatusta, harmi kun Suomi on niin syrjäytynyt maa täynnä kaikennäköistä sakkia.

"Tieteen arvioima evoluutio aika solulle on liian suuri, jotta se ei olisi ristiriidassa alkuräjähdyksen lasketun ajan kanssa."

Olisiko jokin lähde tieteelliseen julkaisuun tai artikkeliin. En siis tarkoita kretu-sivustojen 10^150 todennäköisyys väitteitä koska ne ovat vailla pohjaa, kas kun todennäköisyyksiä on mahdoton laskea koska ei tunneta elämän syntymekanismia.

• "On siis täysin mahdotonta, että enää uskoisin Darwinistien valheisiin vähääkään. Jumala on todellinen, minun täytyisi alkaa uskoa taruihin ja satuihin, jos luopuisin Jumalasta. Miksi ikinä niin tekisin."

Evoluutio on fakta halusit sitä tai et. Sinä näköjään kuulut niihin jotka evoluutio karsii pois, koska et halua hyödyntää lääketieteen saavutuksia.

• äpäää
        uskis kirjoitti:

"evoluutio on liian yksinkertainen selitys maailman kehitykselle"

evoluutio ei edes ota kantaa maailman kehitykseen tai syntyyn. ei ole koskaan ottanut. luen nyt ensin mitä on evoluutio. evoluutio on todennettu todistettu fakta. evoluutio on helppo uskoa ilman tieteen todisteitakin.

• Niin on
        68tytyu kirjoitti:

Ei muuten olisi tullut Peugeot 205 evoluutio mallia.

• rehellisyyss

Darwin oli uskova mies joka lähti etsimään luonnosta todisteita luomiselle. hän kuitenkin löysikin päinvastaista. hän havaitsi jo tuolloin evoluution tapahtuneen. maantieteelliset todisteet on selviä evoluutiosta. eri alueiden lajit on saaneet eri alueille vaadittavia ominaisuuksia jne.

tästä on kulunut paljon aikaa ja tiede on löytänyt laajasti todisteita evoluutiosta. evoluution tunnustaa jopa kirkko nykyään koska on ollut pakko hyväksyä todistettu asia. evoluutio on totta, mielyttipä se sinua tai ei. eihän evoluutio minuakaan miellytä mutta on parempi hyväksyä epämielyttävä totuus kuin mielyttävä valhe.

• mikääneipysty

• 6 + 8 =
        rehellisyyss kirjoitti:

Darwin oli uskova mies joka lähti etsimään luonnosta todisteita luomiselle. hän kuitenkin löysikin päinvastaista. hän havaitsi jo tuolloin evoluution tapahtuneen. maantieteelliset todisteet on selviä evoluutiosta. eri alueiden lajit on saaneet eri alueille vaadittavia ominaisuuksia jne.

tästä on kulunut paljon aikaa ja tiede on löytänyt laajasti todisteita evoluutiosta. evoluution tunnustaa jopa kirkko nykyään koska on ollut pakko hyväksyä todistettu asia. evoluutio on totta, mielyttipä se sinua tai ei. eihän evoluutio minuakaan miellytä mutta on parempi hyväksyä epämielyttävä totuus kuin mielyttävä valhe.

" tästä on kulunut paljon aikaa ja tiede on löytänyt laajasti todisteita evoluutiosta. evoluution tunnustaa jopa kirkko nykyään koska on ollut pakko hyväksyä todistettu asia. "

No joo, asia ei muutu yhtään todemmaksi, vaikka sen nykyinen kirkko ( siis julkinen rakennus, vai joku kirkko erityisesti ? ), tunnustaisi. tunnustaahan nykyinen kirkkolaitos muutakin, mikä on Raamatun vastaista.

- vaikka Raamatun pitäisi olla pitkälti ohjeistus, miten tätä, Jeesuksen viitoittamaa tietä mennään eteenpäin.

- valitettavasti se ei enää toimi evlut kirkossa.

• kysyn vain
        6 + 8 = kirjoitti:

" tästä on kulunut paljon aikaa ja tiede on löytänyt laajasti todisteita evoluutiosta. evoluution tunnustaa jopa kirkko nykyään koska on ollut pakko hyväksyä todistettu asia. "

No joo, asia ei muutu yhtään todemmaksi, vaikka sen nykyinen kirkko ( siis julkinen rakennus, vai joku kirkko erityisesti ? ), tunnustaisi. tunnustaahan nykyinen kirkkolaitos muutakin, mikä on Raamatun vastaista.

- vaikka Raamatun pitäisi olla pitkälti ohjeistus, miten tätä, Jeesuksen viitoittamaa tietä mennään eteenpäin.

- valitettavasti se ei enää toimi evlut kirkossa.

Miten evoluutioteoria todista jumalan olemattomaksi?

• kysyn vain kirjoitti:

Miten evoluutioteoria todista jumalan olemattomaksi?

Ei se todistakaan, kuin sen, että raamattu sanatarkkoinen luomiskertomuksineen on taru.
        Mutta kun hyväksytään evoluutio ja muut tieteen faktat, niin koko kristinuskosta jää jäljelle vain jokin epämääräinen toiveiden tynnyri, kun konkreettinen pohja häviää.

• EL: ak:IM
        ikiateisti kirjoitti:

Ei se todistakaan, kuin sen, että raamattu sanatarkkoinen luomiskertomuksineen on taru.
        Mutta kun hyväksytään evoluutio ja muut tieteen faktat, niin koko kristinuskosta jää jäljelle vain jokin epämääräinen toiveiden tynnyri, kun konkreettinen pohja häviää.

ikiateisti

Sano että toi hurtta on jo balsamoitu. Olet muuten elävä todiste, että rukouksiini ei ole vastattu. Nuku piski, nuku. Pois pahasta maailmasta:) . Jos rukous on vasta toteutumassa, niin mietitään sitä konkreettista pohjaa sitten. Kyllä se ennen mua kuolee. Heh, mä voitan aina. Se saa vaan lykkäystä siihen asti kun tarttuu harppuun. Sitten harppukin viedään. Kyltti: EI KOIRILLE. Hauvoista mä tykkään:)

• EL: ak:IM

hmm.

Ei. Olisin mahdollisimman uskollinen Jumalalle, vaikka Jumala sanoisi etten kelpaa. Että kadotukseen vain joudan. Jumalaa ei voi todistaa mulle olemattomaksi. Okei. Mä myönnän että tää ei aukea ihan kaikille. Eikä tarvitsekkaan. Olen rakentanut elämäni sellaiseksi, että Jumalan puuttuminen yhtälöstä kaataa koko korttitalon perustuksineen. Korttitalon olen kaatumisen jälkeen rakentanut lukemattomia kertoja. Mutta samalle perustalle. Rakennan vain paremmin, kuin aikaisemmin. Siperia opettaa. Ja voit olla varma, että on ollut välillä kylmä.

Mutta sä arvioit meitä väärin. Mun fundamentaalismista et huomaisi jälkeäkään kohdatessamme, jos et erikseen kysyisi. Ei me yleensä kuljeta Jeesus lippis päässä. Täällä te kysytte tyhmiä. Elkää ihmetelkö, että vastaukset kuullostaa teistä tyhmiltä. Kysykää politiikasta. Vastaan politiikalla. Kysykää shakista. Vastaan shakki matti. Vähintään shakki. Kysykää siivoamisesta, niin kysyn kuka tulis siivoamaan mun kämpän. Kysytte uskosta. Sitten ihmettelette huuli hölmönä, että ne jaksaa vaahdota uskostansa. Ethän sä mee karkkikauppaankaan kysymään nameista. Ja vastauksen saaneena huutele, että vit.tu mikä karkkifriikki. Mene kirjakauppaan kysmään nameista. Silloin ei tarvitse mesota. Ne sanoo, ettei meillä ole karkkia lainattavaksi.

Jos mä alkaisin pommittaa sua tosta maailman alkamisesta tieteellisesti, niin et ehkä kolmea vastauskertaa enempää samalla nimimerkillä vastaisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      91
      5248
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4086
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2209
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1997
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1454
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1056
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe