Ovatko 34 tuuman farkut isot?

Ihmetys

Itse käytän lähes poikkeuksetta vyötäröltään 34 tuuman farkkuja ja olen hämmentenyt miten monet omassa kaveripiirissäni menevät jopa 31 tuuman farkkuihin. Pituutta itselläni 185 cm ja painoa 73 kg. Ostanko yksinkertaisesti liian suuria farkkuja?

19

3033

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei samasta muotista

      Ihan omien mittojen mukaan...

      • Fits for all

        Niin ja eri valmistajilla ja asumalleissa nuo kokomerkinnät vaihtelevat.


    • dddddddddd1

      kuullostaa vähän isolta 73kg painoselle

    • donato

      Kuulostaa TODELLA isolta 73-kiloiselle. Tosin suurin osa suomalaisista miehistä ostaa kokoa tai kahta liian isot farkut, koska sovituksen lomassa tehdään niitä voimisteluliikkeitä ja mietitään, että onko ne tarpeeksi mukavat. Kyseess'h'n ei ole collarit tai verkkarit! Farkkujen tulee olla ISTUVAT ja erityisesti ostettaessa napakat, koska farkkukangas löystyy käytössä. Itse olen noin 80 kiloinen ja menee nykyään 31-tuumaset jalkaan - mallista riippuen tietenkin, mutta pääosin 31-32 tuumasia on kaikki farkut.

      • El colorado

        Hölmöt! PAINO ei ratkaise mitään farkkujen ostossa vaan VYÖTÄRÖN YMPÄRYS. Tietysti farkkujen leikkaus vaikuttaa jotain, ovatko lantiomalliset vai korkeammalla vyötäröllä. Mutta yhtä kaikki, 32 tuumaiset farkut ovat aika lailla epämukavat jos vyötärö on 34 tuumaa...


      • donato
        El colorado kirjoitti:

        Hölmöt! PAINO ei ratkaise mitään farkkujen ostossa vaan VYÖTÄRÖN YMPÄRYS. Tietysti farkkujen leikkaus vaikuttaa jotain, ovatko lantiomalliset vai korkeammalla vyötäröllä. Mutta yhtä kaikki, 32 tuumaiset farkut ovat aika lailla epämukavat jos vyötärö on 34 tuumaa...

        Koska 185-senttisellä 73 kiloa painavalla voi olla 34 tuuman vyötärö? WHAAAT?! Ei voi - ikinä. Kyseessä on kuitenkin pitkä, hoikka henkilö, jonka vyötärö on lähempänä sitä 31:stä kuin 34.
        Ihan näin siis esimerkkinä: olen ALTA 180 senttiä ja painan sen 80 kiloa ja farkkukokona 31-32
        Ja el coloradon viimeinen kommentti todistaa pointtini: farkkujen "kuuluu" olla alkuun epämukavat, koska ne löystyvät käytössä. Tämä on jotain, mitä suomalaisten miesten tulisi oppia naisilta. Naisten sovittaessa farkkuja, he änkevät ne väkisin päälleen hengittämättä ja sivellen itsensä ruokaöljyllä ennen testausta :)


      • vähän överiä
        donato kirjoitti:

        Koska 185-senttisellä 73 kiloa painavalla voi olla 34 tuuman vyötärö? WHAAAT?! Ei voi - ikinä. Kyseessä on kuitenkin pitkä, hoikka henkilö, jonka vyötärö on lähempänä sitä 31:stä kuin 34.
        Ihan näin siis esimerkkinä: olen ALTA 180 senttiä ja painan sen 80 kiloa ja farkkukokona 31-32
        Ja el coloradon viimeinen kommentti todistaa pointtini: farkkujen "kuuluu" olla alkuun epämukavat, koska ne löystyvät käytössä. Tämä on jotain, mitä suomalaisten miesten tulisi oppia naisilta. Naisten sovittaessa farkkuja, he änkevät ne väkisin päälleen hengittämättä ja sivellen itsensä ruokaöljyllä ennen testausta :)

        Joskus kyllä tulee joidenkin muijien kohdalla ihmeteltyä sitä että kuinka kireitä farkkuja voi oikein pitää? Kun on niin kireät persvako ja cameltoe näkyy... tai sitten kun joku jätkä pitää kireitä farkkuja ja etumus pullottaa irstaasti...

        Kaikella rajansa!


      • ----
        vähän överiä kirjoitti:

        Joskus kyllä tulee joidenkin muijien kohdalla ihmeteltyä sitä että kuinka kireitä farkkuja voi oikein pitää? Kun on niin kireät persvako ja cameltoe näkyy... tai sitten kun joku jätkä pitää kireitä farkkuja ja etumus pullottaa irstaasti...

        Kaikella rajansa!

        Riippuu iästä, vaikka miten hoikka olisi nuorena, jo 35-vuotiailla on lantio levinnyt, ettei ole ihme jos on 33-tuumaiset farkut, on kyse sitten miehestä tai naisesta.
        Moni on yrittänyt valehdella ikäänsä 10 vuotta nuoremmaksi, kun katsoo lantiota sen näkee, vaikkei olisi ylipainoinen.
        Voidaanhan siitä puhua voiko keski-ikäinen enää käyttää farkkuja.


      • donato
        vähän överiä kirjoitti:

        Joskus kyllä tulee joidenkin muijien kohdalla ihmeteltyä sitä että kuinka kireitä farkkuja voi oikein pitää? Kun on niin kireät persvako ja cameltoe näkyy... tai sitten kun joku jätkä pitää kireitä farkkuja ja etumus pullottaa irstaasti...

        Kaikella rajansa!

        Itse asiassa toi etumuksen pullotus johtuu useimmiten liian isoista farkuista, jotka kiristetään vyöllä. Tällöin etumukseen muodostuu "säkki"...
        Jokainen voi käydä tämän vaikka ihan itse kokeilemassa läheisessä vaatekaupassa pari kokoa liian isoilla farkuilla.


      • tässä hyvännäköiset fark
        donato kirjoitti:

        Itse asiassa toi etumuksen pullotus johtuu useimmiten liian isoista farkuista, jotka kiristetään vyöllä. Tällöin etumukseen muodostuu "säkki"...
        Jokainen voi käydä tämän vaikka ihan itse kokeilemassa läheisessä vaatekaupassa pari kokoa liian isoilla farkuilla.

        Tarkoitatko tällaista säkkiä kuten James Deanilla:
        http://2.bp.blogspot.com/-9HQ9vwoXvps/TfPoMj66bXI/AAAAAAAAAaw/Zu8z6W1oJX4/s1600/jamesdean.jpg
        Tässähän kyseessä on juuri optimaalisen sopivat ja hyvännäköiset kunnon farkut.
        Monet trendipellet käyttävät liiankin kireitä ja luihuja pillifarkkuja, jonne ei mahdu edes kännykkää taskuun.


      • ....
        donato kirjoitti:

        Koska 185-senttisellä 73 kiloa painavalla voi olla 34 tuuman vyötärö? WHAAAT?! Ei voi - ikinä. Kyseessä on kuitenkin pitkä, hoikka henkilö, jonka vyötärö on lähempänä sitä 31:stä kuin 34.
        Ihan näin siis esimerkkinä: olen ALTA 180 senttiä ja painan sen 80 kiloa ja farkkukokona 31-32
        Ja el coloradon viimeinen kommentti todistaa pointtini: farkkujen "kuuluu" olla alkuun epämukavat, koska ne löystyvät käytössä. Tämä on jotain, mitä suomalaisten miesten tulisi oppia naisilta. Naisten sovittaessa farkkuja, he änkevät ne väkisin päälleen hengittämättä ja sivellen itsensä ruokaöljyllä ennen testausta :)

        "Naisten sovittaessa farkkuja, he änkevät ne väkisin päälleen hengittämättä ja sivellen itsensä ruokaöljyllä ennen testausta :)"

        Naisten farkuthan ovat kuminauhan tyyppistä elastaania, ne joustavat ja mukautuvat ihon ympärille samaan tapaan kuin aluskalsarit. Miesten puuvillafarkkuja ei pidä ostaa liian pienikokoisena.


      • juuulli pylly
        donato kirjoitti:

        Itse asiassa toi etumuksen pullotus johtuu useimmiten liian isoista farkuista, jotka kiristetään vyöllä. Tällöin etumukseen muodostuu "säkki"...
        Jokainen voi käydä tämän vaikka ihan itse kokeilemassa läheisessä vaatekaupassa pari kokoa liian isoilla farkuilla.

        Mistähän olet tuon keksinyt. Ei se lantio mihinkään iän mukana leviä, luuston kehitys ja kasvu kun loppuu joskus teini-iän jälkeen... Eri asia tietysti jos läskillä alkaa persettään kasvattamaan. Sillä tavoinhan voi paisua lähes joka suuntaan.


      • niku..
        donato kirjoitti:

        Koska 185-senttisellä 73 kiloa painavalla voi olla 34 tuuman vyötärö? WHAAAT?! Ei voi - ikinä. Kyseessä on kuitenkin pitkä, hoikka henkilö, jonka vyötärö on lähempänä sitä 31:stä kuin 34.
        Ihan näin siis esimerkkinä: olen ALTA 180 senttiä ja painan sen 80 kiloa ja farkkukokona 31-32
        Ja el coloradon viimeinen kommentti todistaa pointtini: farkkujen "kuuluu" olla alkuun epämukavat, koska ne löystyvät käytössä. Tämä on jotain, mitä suomalaisten miesten tulisi oppia naisilta. Naisten sovittaessa farkkuja, he änkevät ne väkisin päälleen hengittämättä ja sivellen itsensä ruokaöljyllä ennen testausta :)

        Olen 185 cm ja painan 82 kg. Ei millään mahtuisi alle 34 tuuman farkut


      • .......
        juuulli pylly kirjoitti:

        Mistähän olet tuon keksinyt. Ei se lantio mihinkään iän mukana leviä, luuston kehitys ja kasvu kun loppuu joskus teini-iän jälkeen... Eri asia tietysti jos läskillä alkaa persettään kasvattamaan. Sillä tavoinhan voi paisua lähes joka suuntaan.

        Usko tai älä -
        lantiosta näet onko joku 25 vai 35, luut eivät kehity, mutta sisäelimet muuttuvat, eikä ihminen ole silti ylipainoinen vaan ei enää nuori.


      • nikke..
        ....... kirjoitti:

        Usko tai älä -
        lantiosta näet onko joku 25 vai 35, luut eivät kehity, mutta sisäelimet muuttuvat, eikä ihminen ole silti ylipainoinen vaan ei enää nuori.

        Olen samaa mieltä. Ei aikuinen hoikkakaan mies mahdu 31 tuuman farkkuihin.


    • riippuu valmistajasta

      Riippuu merkistä, esim. Nudie 34" on vielä kireämpi kuin esim. Bodyguard 32".

    • Walfe

      Yleinen kropan koko varmaan vaikuttaa. Minulla oli parikymppisenä, 70-kiloisena ja 180-senttisenä muistaakseni tuumakokoa 33 olevat farkut. Painoa on sittemmin tullut melkein parisenkymmentä lisää ja nyt koko 35.

      Mutta tuumakoko 31 kuulostaa semmoiselle joka oli minulla hyvin nuorena, ei enää aikuisena.

    • Mietin vain...

      Krhmm... Oon 13 ja mul on 34 kokoa olevia farkkuja ja olen 160cm pitkä ja painan n. 40kg... En sitten tiedä on kyseessä tuumat vai jotkut muut, mutta aina vyötäröltä liian leveät, mutta mun jalat on aivan sairaan pitkät, harvoin löydän istuvia farkkuja joissa on pituus se 34 ja vyötärö omaa luokkaani. :( Sitten on myös yhdet kokoa 36 ja ne ovat pituudeltaan melkein lyhkäiset, mutta myös leveys, jopa pienempi kuin koon 34 farkuissa....?

    • lihasta

      Olen 183 cm pitkä ja painan 96 kiloa. 34 tuumaiset farkut voivat olla joko liian isot tai pienet, se riippuu farkkujen merkistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      218
      1703
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1574
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1278
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1209
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      126
      1177
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      93
      1125
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1085
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      1026
    9. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      93
      997
    10. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      63
      993
    Aihe