viininkorjuuseen

pahkahullu 46

Viinitilat kuulemma palkkaavat poimijansa suoraan paikan päällä, ilman mitään rekrytointikonsultteja.

Kukapa osaisi neuvoa, minne kannattaisi lentää ja minne sieltä suunnistaa. Siis vaikka ihan yksittäisiä seutuja ja paikkakuntia, mistä työtä voisi löytyä. Lähinnä Keski- ja Etelä-Eurooppa kiinnostavat. Ja milloin sesonki alkaa, syyskuun alussako? Kauanko kestää? Hankkiiko ruokarahat matkat. Miten majoitus? Myö muu luonnontuotteiden korjuu kiinnostaa.

Kokemusta on kyllä puolukka- ja sienimetsästä sekä mansikkapelloilta...

10

1890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karu

      Italiaan taikka Kreikkaan/Kreetalle oliivinpoimintaan!
      Ota enämpi seikkailun ja kokemuksen kannalta, ei siellä tienaamaan pääse. Ruuassa pysyy ja punaviinissä, majoitus jossain yhteismajoituksessa, suihku jossain katoksessa ym. Mutta oletan että olen nuori (mitä minä en enää ole), ja nuorenahan sitä jaksaa eikä ole niin nogon nuukaa toi fasiliteetit.
      Jengi siis kiertää alueita ja etsii pestiä. Että Europpan kartta esille, ja niin tarkka mittakaava, että todella kaikki pienemmätkin maantiet näkyy. Etsivä löytää.
      Netistä löytyy tietty perustietoa tiloista ja alueista, tutustu niihin ekaks. Sitte vaan lentolippu käyttöön ja paikalle!
      Itse olin Kreetalla oliiveja poimimassa (aikoinani...)
      Suomalaisilla viinin maahantuojilla (siis tukkukauppiailla, edustajilla, joillakin ravintoloilla esim. Via) on tietoa omista tiloistaan. Niiden tuotanto on ainakin sen verran suurta ja teollista, että luulisi sitä työvoimaakin tarvittavan. Mutta ei ne kyllä sulle mitään lentolippuja maksa, vaan itse pitää hankiutua paikalle.

      • esa

        terve
        tietoa, toita lyotyy. alueena esim Du Var etela ranskasta. Jos tosiaankin oot pahkahullu, niin vastaileppa tahan.
        majoittavat kylla, ranskassa on minipalkka 1000 eur kuussa kateen. viininkorjuu on yleensa 2 viikkoa toita tehaan kait joka paiva kaksi viikkoo, joten voishan siita ehka 1000 euroo saada. se on ok. majoituksella, ja sapuskoilla ?
        asun ite ranskassa, mun ranskalainen tyttoystava just sano etta korjuu on about 5 viikon paasta, riippuen kesasta, kuinka kuuma kesa, kuinka paljon sataa, jne.
        oon ite talla hetkella rakennushommissa, mutta voin otta lomia milloin haluan. Eli maksavat meikalle silloin kun teen toita.
        jos pahkahullu viela juo viinia illalla tyopaivan jalkeen, se on sitten diili. ma hommaan tyopaikan, mun muija tuntee viinitarhojen omistajia....
        nooh siina miettimista. vastailkaapa. juu ja jos joku muu viela innostuu niin mikas siina ??

        tassa olis sitten summary: tyo alkaa 5 paasta, ja pystyn sen jarjestamaan. Jos tosissaan kiinnostaa niin mennaan sen jalkeen yksityiskohtiin.


      • unicco
        esa kirjoitti:

        terve
        tietoa, toita lyotyy. alueena esim Du Var etela ranskasta. Jos tosiaankin oot pahkahullu, niin vastaileppa tahan.
        majoittavat kylla, ranskassa on minipalkka 1000 eur kuussa kateen. viininkorjuu on yleensa 2 viikkoa toita tehaan kait joka paiva kaksi viikkoo, joten voishan siita ehka 1000 euroo saada. se on ok. majoituksella, ja sapuskoilla ?
        asun ite ranskassa, mun ranskalainen tyttoystava just sano etta korjuu on about 5 viikon paasta, riippuen kesasta, kuinka kuuma kesa, kuinka paljon sataa, jne.
        oon ite talla hetkella rakennushommissa, mutta voin otta lomia milloin haluan. Eli maksavat meikalle silloin kun teen toita.
        jos pahkahullu viela juo viinia illalla tyopaivan jalkeen, se on sitten diili. ma hommaan tyopaikan, mun muija tuntee viinitarhojen omistajia....
        nooh siina miettimista. vastailkaapa. juu ja jos joku muu viela innostuu niin mikas siina ??

        tassa olis sitten summary: tyo alkaa 5 paasta, ja pystyn sen jarjestamaan. Jos tosissaan kiinnostaa niin mennaan sen jalkeen yksityiskohtiin.

        Hei!
        Mä haluaisin kans lähtä jonnekin Etelä Euroopan maahan poimimaan viinirypäleitä tai oliiveja. Uskaltaako sitä ostaa vaan lentolipun ja lähtä kiertämällä kyseleen töitä? Mitenkä on, kelpaako naisetkin sinne poimijoiksi, vai otetaanko töihin vain karskeja uroita?


      • pahkahullu
        esa kirjoitti:

        terve
        tietoa, toita lyotyy. alueena esim Du Var etela ranskasta. Jos tosiaankin oot pahkahullu, niin vastaileppa tahan.
        majoittavat kylla, ranskassa on minipalkka 1000 eur kuussa kateen. viininkorjuu on yleensa 2 viikkoa toita tehaan kait joka paiva kaksi viikkoo, joten voishan siita ehka 1000 euroo saada. se on ok. majoituksella, ja sapuskoilla ?
        asun ite ranskassa, mun ranskalainen tyttoystava just sano etta korjuu on about 5 viikon paasta, riippuen kesasta, kuinka kuuma kesa, kuinka paljon sataa, jne.
        oon ite talla hetkella rakennushommissa, mutta voin otta lomia milloin haluan. Eli maksavat meikalle silloin kun teen toita.
        jos pahkahullu viela juo viinia illalla tyopaivan jalkeen, se on sitten diili. ma hommaan tyopaikan, mun muija tuntee viinitarhojen omistajia....
        nooh siina miettimista. vastailkaapa. juu ja jos joku muu viela innostuu niin mikas siina ??

        tassa olis sitten summary: tyo alkaa 5 paasta, ja pystyn sen jarjestamaan. Jos tosissaan kiinnostaa niin mennaan sen jalkeen yksityiskohtiin.

        Kiitos!
        Joo, jos laskut ei kaadu päälle, voisin lähteä 16.9. jälkeen, pari viikkoa ois ihan ok aika. Kuivahko valkoviini kyllä maistuu, miksei joskus punkkukin.
        Olen 46 v. ja tällä hetkellä tuntarina, joten töitten puolesta pääsen kyllä lähtemään. Voit kirjoitella tarkemmin osoitteeseen [email protected]. Kaikki marjanpoimijat vain liikkeelle että ehditään varata oma charter-kone...


      • pahkahullu
        unicco kirjoitti:

        Hei!
        Mä haluaisin kans lähtä jonnekin Etelä Euroopan maahan poimimaan viinirypäleitä tai oliiveja. Uskaltaako sitä ostaa vaan lentolipun ja lähtä kiertämällä kyseleen töitä? Mitenkä on, kelpaako naisetkin sinne poimijoiksi, vai otetaanko töihin vain karskeja uroita?

        Lähde vaan messiin, yksin lähtö arveluttaa minuakin.
        Olen 46 v. mies, kehitysvammaisia hoitelen tällä haavaa. Lähtemään pääsisin 16.9. jälkeen ja pari viikkoa ois ihan hyvin aikaa. Jos tästä projektista olet kiinnostunut, kirjoitella voit suoraankin, os. [email protected]. Tähän palstalle en viitsi vielä ihan sosiaaliturvatunnusta laittaa...


      • tomas
        esa kirjoitti:

        terve
        tietoa, toita lyotyy. alueena esim Du Var etela ranskasta. Jos tosiaankin oot pahkahullu, niin vastaileppa tahan.
        majoittavat kylla, ranskassa on minipalkka 1000 eur kuussa kateen. viininkorjuu on yleensa 2 viikkoa toita tehaan kait joka paiva kaksi viikkoo, joten voishan siita ehka 1000 euroo saada. se on ok. majoituksella, ja sapuskoilla ?
        asun ite ranskassa, mun ranskalainen tyttoystava just sano etta korjuu on about 5 viikon paasta, riippuen kesasta, kuinka kuuma kesa, kuinka paljon sataa, jne.
        oon ite talla hetkella rakennushommissa, mutta voin otta lomia milloin haluan. Eli maksavat meikalle silloin kun teen toita.
        jos pahkahullu viela juo viinia illalla tyopaivan jalkeen, se on sitten diili. ma hommaan tyopaikan, mun muija tuntee viinitarhojen omistajia....
        nooh siina miettimista. vastailkaapa. juu ja jos joku muu viela innostuu niin mikas siina ??

        tassa olis sitten summary: tyo alkaa 5 paasta, ja pystyn sen jarjestamaan. Jos tosissaan kiinnostaa niin mennaan sen jalkeen yksityiskohtiin.

        Onkohan se kovinkin raskasta hommaa? Meinaan, että näkeekö paikasta yhtään mitään jos kykkii rypälepensaassa aamusta iltaan.
        En ollut koskaan hyvä mansikanpoimija, entäs jos ei saa tarpeeksi kerättyä niin saako kenkää?

        Meitä olis 2, mutta...Pitääkö olla verokortti vai saako ne vähät roposet pimeenä?


      • ensivuoden lähtijät
        pahkahullu kirjoitti:

        Kiitos!
        Joo, jos laskut ei kaadu päälle, voisin lähteä 16.9. jälkeen, pari viikkoa ois ihan ok aika. Kuivahko valkoviini kyllä maistuu, miksei joskus punkkukin.
        Olen 46 v. ja tällä hetkellä tuntarina, joten töitten puolesta pääsen kyllä lähtemään. Voit kirjoitella tarkemmin osoitteeseen [email protected]. Kaikki marjanpoimijat vain liikkeelle että ehditään varata oma charter-kone...

        Muitakin viinirypäleiden poiminnasta kiinnostuneita! Täällä herättiin vähän myöhään, mutta tuleehan se korjuuaika ensivuonnakin. Kirjoittakaa ja kertokaa, jos pääsitte lähtemään ja miten meni. Tässä on nyt hyvää aikaa valmistautua :)
        Kaikki vinkit korjuussa mukana olleilta otetaan mielellään vastaan!


      • Leenu, Liinu ja Tiinu
        esa kirjoitti:

        terve
        tietoa, toita lyotyy. alueena esim Du Var etela ranskasta. Jos tosiaankin oot pahkahullu, niin vastaileppa tahan.
        majoittavat kylla, ranskassa on minipalkka 1000 eur kuussa kateen. viininkorjuu on yleensa 2 viikkoa toita tehaan kait joka paiva kaksi viikkoo, joten voishan siita ehka 1000 euroo saada. se on ok. majoituksella, ja sapuskoilla ?
        asun ite ranskassa, mun ranskalainen tyttoystava just sano etta korjuu on about 5 viikon paasta, riippuen kesasta, kuinka kuuma kesa, kuinka paljon sataa, jne.
        oon ite talla hetkella rakennushommissa, mutta voin otta lomia milloin haluan. Eli maksavat meikalle silloin kun teen toita.
        jos pahkahullu viela juo viinia illalla tyopaivan jalkeen, se on sitten diili. ma hommaan tyopaikan, mun muija tuntee viinitarhojen omistajia....
        nooh siina miettimista. vastailkaapa. juu ja jos joku muu viela innostuu niin mikas siina ??

        tassa olis sitten summary: tyo alkaa 5 paasta, ja pystyn sen jarjestamaan. Jos tosissaan kiinnostaa niin mennaan sen jalkeen yksityiskohtiin.

        Ihan oikeasti, pystyisitkö näin pitkän tähtäimen suunnitelmana auttamaan meitä vuoden päästä? Tässä ehtisimme saada sinulta ehkä paljon hyvää, tarvittavaa lisäinfoa?


    • hei mun piti lähtä tänä vuonna mut sairaus yllättävästi iski ja homma siityi ens vuoteen. sen verran kävin netissä bongaamassa paikkoja et huomasin ettei rypäleiden poimijoille ole yleensä järjestetty/luvattu asuntoa. pitääkö sinne mennä teltan kans takapihalle vai miten asia on järjestetty? onko tiatoo?
      t. lea

    • Mikätilanne

      Onko aiheesta uusia kokemuksia? Kauden alkuun on kuukauden verran aikaa.

      Tuli mieleen sellainenkin, että nyt kun Euroopassa on paljon pakolaisia, onko tiloilla tilaa muualta tulleille? Tarkoittaako tämä myös sitä, että tiloilla ei ole tarvetta maksaa niin paljon kuin aikaisempina vuosina?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2022
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1305
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      68
      1245
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1105
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe