Oltaisiinko sitten tyytyväisiä?
Olisiko kirkko sitten henkilökuntineen tyytyväisiä myös?
Eli mentäisiin vähän fiilispohjalta, uskotaan johonkin ja tietenkin asian täytyy olla niin, koska me niin uskotaan, mitä väliä vaikka tieto olisikin ristiriitaista,
uskon voimalla mikä tahansa voi käydä toteen!
Painoitan tuota "voi"!
Mieti nyt! Mies on ollut "ylitöissä", tietenkin hän on ollut vieraisiia, koska minä uskon niin :) asiahan voi olla näin, joten miehen on täytynyt olla vieraissa!
entä sitten jos puhelisemi katoaa väkijoukossa laukustasi, tietenkin rosvo vei sen! Tietenkin! Päivänselvä asia, oho, muistitpas, että puhelin jäikin työpaikalle, no ei se mitään, uskon silti, että varas sen vei, joten sen täytyy olla totta.
Älä usko liikoja!
En minä usko, että tuo influenssa lääke oikeasti toimii, senhän ovat kehittäneet ateisti tiedemiehet paholaisen seurassa, moraalittomat, ties vaikka se tappaakin ihmisiä, tietenkin näin voi olla, joten sen täytyy olla totta.
Oho, eipäs vaan, se paransi... no, minä uskon, että se ei toimi, joten tämän täytyy olla totta!
Minä kyllä uskon, että Maapallo on Jumalan luoma, näin tietenkin voi olla, joten minä olen varmasti oikeassa, oho, eipäs näin olekkaan... mutta minä uskon, että näin on, vaikka se ei olekkaan, silti minä olen oikeassa, koska uskon, joten minun täytyy olla oikeassa, uskon voimalla.
Uskominen on kyllä ihan anuksesta, sori vaan.
Jos kaikki tieto hankittaisiin uskomalla.
43
81
Vastaukset
Uskominen tarkoittaa sitä, että pitää jotain totena. Minä uskon Jumalaan ja voin hankkia uskoni perusteeksi tietoa ja kokemusta. Uskominen ja uskottelu ovat eri asioita.
Leena, pappi- hmm..
.... etkö uskottele itsellesi, että Jumala on olemassa, tai, että Taivas on todellinen, tai, että olet Jumalan lapsi?
- aikuinen nainen
Leena,pappi, mitä tietoa voit uskomuksiisi tuoda?
- foksmalder
Menet perse edellä puuhun jos ensin uskot ja sitten yrität jälkikäteen perustella uskoasi.
aikuinen nainen kirjoitti:
uskomuksia?
Raamatun, jonka Leenukka uskoo olevan totta?- ???
Leena-pappi uskoo jumalaan ja voi hankkia uskonsa perusteeksi tietoa. mitä tietoa? Raamatustako, jossa oletetaan jumala olevaksi, ja josta saa tiedon jumalan olemassa olosta, koska raamattu oletta hänet olemassa olevaksi.....mikään tutkimuksissa saatu havainto, joka on siinä määrin todistein vahvistettu että sitä voi tietona pitää, ei näe merkkiäkään jumalasta missään
- tyitiyyy
kyllä se on juurikin itselleen uskottelua jos uskoo että raamatun kertomukset on jumalasta. on ne sen verran väkivaltaisia ja ristiriitaisia.
Hei aikuinen nainen, ja muutkin.
Ketjun otsikko on Jos kaikki tieto hankittaisiin uskomalla. Minä Jumalaan uskovana en väitä tietäväni vaan uskovani. Uskon monista eri syistä, joista yksi tärkeä on se, että Jumala on minulle totta. Monet omat kokemukseni ja kuulemani muiden kokemukset vahvistavat uskoani Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Uskominen ei ole lainkaan vaikeata vaikken ole Jumalasta saanut mitään tieteellistä faktaa, en edes kaipaa sellaista. Olen saanut Jumalasta paljon kokemuksellista hyvää.
Sitä joskus ihmettelen, miksi uskovien on selitettävä ja perusteltava omaa uskoaan ja sitä suorastaan halveksitaan ja vähätellään. Eikös se nyt kuitenkin ole aivan samalla tavalla meidän oma asiamme kuten silläkin, joka ei usko, asia on hänen omansa. En ole koskaan kyseenalaistanut kenenkään vakaumusta, ateismia tai ei uskomistaan. Kukin miettiköön nämä asiat kuten parhaaksi näkee. Miksi minun uskoani ja sen takia myös järkeäni ja ajattelukykyäni voi mitätöidä? En ymmärrä.
Pirkko-pappi- hmm..
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei aikuinen nainen, ja muutkin.
Ketjun otsikko on Jos kaikki tieto hankittaisiin uskomalla. Minä Jumalaan uskovana en väitä tietäväni vaan uskovani. Uskon monista eri syistä, joista yksi tärkeä on se, että Jumala on minulle totta. Monet omat kokemukseni ja kuulemani muiden kokemukset vahvistavat uskoani Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Uskominen ei ole lainkaan vaikeata vaikken ole Jumalasta saanut mitään tieteellistä faktaa, en edes kaipaa sellaista. Olen saanut Jumalasta paljon kokemuksellista hyvää.
Sitä joskus ihmettelen, miksi uskovien on selitettävä ja perusteltava omaa uskoaan ja sitä suorastaan halveksitaan ja vähätellään. Eikös se nyt kuitenkin ole aivan samalla tavalla meidän oma asiamme kuten silläkin, joka ei usko, asia on hänen omansa. En ole koskaan kyseenalaistanut kenenkään vakaumusta, ateismia tai ei uskomistaan. Kukin miettiköön nämä asiat kuten parhaaksi näkee. Miksi minun uskoani ja sen takia myös järkeäni ja ajattelukykyäni voi mitätöidä? En ymmärrä.
Pirkko-pappiJa "uskon" perusteella sinullako on oikeus puputtaa uskoasi muille herkkäuskoisille?
jaahas. - Jumala on olemassa
"Leena,pappi, mitä tietoa voit uskomuksiisi tuoda?"
En ole Leena-pappi, mutta vastaan omasta puolestani.
Kysymys ei ole uskomuksista, vaan uskosta, eikä siihen tarvitse tuoda mitään tietoa. Jumala on olemassa kirjoitti:
"Leena,pappi, mitä tietoa voit uskomuksiisi tuoda?"
Kysymys ei ole uskomuksista, vaan uskosta, eikä siihen tarvitse tuoda mitään tietoa.Lapsetkin uskovat joulupukkiin, eivätkä he tarvitse siihen mitään tietoa.
Ja sama juttu, kun muslimiit uskovat Allahiin. Miksi aikuiset haluavat näyttää itsensä lapsellisina pelleinä? Näin maailman 7 miljardia uskovaa koen.- Jumala on olemassa
ambulo kirjoitti:
uskomuksia?
Raamatun, jonka Leenukka uskoo olevan totta?"uskomuksia?
Raamatun, jonka Leenukka uskoo olevan totta?"
Sekoitat käsitteet usko ja uskomus. Uskomme, että Raamattu on totta, koska tiedämme, että se on totta.
Aivan samalla tavallahan me uskomme siihenkin, että Helsinki on Suomen pääkaupunki. Ei se ole mikään uskomus. - Jumala on olemassa
hmm.. kirjoitti:
Ja "uskon" perusteella sinullako on oikeus puputtaa uskoasi muille herkkäuskoisille?
jaahas."Ja "uskon" perusteella sinullako on oikeus puputtaa uskoasi muille herkkäuskoisille"
Evankeliumi on niin iloinen asia, että sitä kannatta ja pitääkin "puputtaa" niin monelle kuin mahdollista. - Jumala on olemassa
helsinkijokkeri kirjoitti:
Lapsetkin uskovat joulupukkiin, eivätkä he tarvitse siihen mitään tietoa.
Ja sama juttu, kun muslimiit uskovat Allahiin. Miksi aikuiset haluavat näyttää itsensä lapsellisina pelleinä? Näin maailman 7 miljardia uskovaa koen."Lapsetkin uskovat joulupukkiin, eivätkä he tarvitse siihen mitään tietoa"
Joulupukki ei ole Jumala ja siksi siihen ei sovelleta samaa uskoa kuin Jumalaan..
"Ja sama juttu, kun muslimiit uskovat Allahiin. Miksi aikuiset haluavat näyttää itsensä lapsellisina pelleinä? Näin maailman 7 miljardia uskovaa koen"
Muslimit uskovat Jumalaan, joka arabiaksi on Allah.
Usko Jumalaan ei ole lapsellisuutta, vaan pikemminkin viisautta. Raamattu sanookin osuvasti:
"Hullu sanoo sydämessänsä: Ei ole Jumalaa...." (Psalmi14:1 v. 1938 käännös) - Jumala on olemassa
tyitiyyy kirjoitti:
kyllä se on juurikin itselleen uskottelua jos uskoo että raamatun kertomukset on jumalasta. on ne sen verran väkivaltaisia ja ristiriitaisia.
"kyllä se on juurikin itselleen uskottelua jos uskoo että raamatun kertomukset on jumalasta. on ne sen verran väkivaltaisia ja ristiriitaisia"
Väkivaltaa ja ristiriitaisuuksia on maailmassakin, eikä niihin uskominen ole mitään uskottelua. - Jumala on olemassa
??? kirjoitti:
Leena-pappi uskoo jumalaan ja voi hankkia uskonsa perusteeksi tietoa. mitä tietoa? Raamatustako, jossa oletetaan jumala olevaksi, ja josta saa tiedon jumalan olemassa olosta, koska raamattu oletta hänet olemassa olevaksi.....mikään tutkimuksissa saatu havainto, joka on siinä määrin todistein vahvistettu että sitä voi tietona pitää, ei näe merkkiäkään jumalasta missään
"Leena-pappi uskoo jumalaan ja voi hankkia uskonsa perusteeksi tietoa. mitä tietoa? Raamatustako, jossa oletetaan jumala olevaksi, ja josta saa tiedon jumalan olemassa olosta, koska raamattu oletta hänet olemassa olevaksi.....mikään tutkimuksissa saatu havainto, joka on siinä määrin todistein vahvistettu että sitä voi tietona pitää, ei näe merkkiäkään jumalasta missään"
Täyttä hölynpölyä! Koko maailmankaikkeus on tietoa ja havaintoa Jumalan olemassaolosta.
Samalla perusteella kuin ateisti väittää, ettei ole todistettua tietoa Jumalasta, voidaan väittää myös ettei ole todistettua tietoa yhdestäkään ateistista eikä ateismista. Jumala on olemassa kirjoitti:
"Lapsetkin uskovat joulupukkiin, eivätkä he tarvitse siihen mitään tietoa"
Joulupukki ei ole Jumala ja siksi siihen ei sovelleta samaa uskoa kuin Jumalaan..
"Ja sama juttu, kun muslimiit uskovat Allahiin. Miksi aikuiset haluavat näyttää itsensä lapsellisina pelleinä? Näin maailman 7 miljardia uskovaa koen"
Muslimit uskovat Jumalaan, joka arabiaksi on Allah.
Usko Jumalaan ei ole lapsellisuutta, vaan pikemminkin viisautta. Raamattu sanookin osuvasti:
"Hullu sanoo sydämessänsä: Ei ole Jumalaa...." (Psalmi14:1 v. 1938 käännös)Joulupukki ei ole Jumala, joten siihen ei sovelleta samaa uskoa. Molempiin kuitenkin uskotaan ilman epäilystä.
Muslimit kyllä uskovat "Allahiin", jumalaan, mutta pitävät sinua vääräuskoisena ja saatanallisena. Sinut saa tapaa vääräuskoisena. Väärä Jumala.
Miksi yrität sumuttaa minua? Enkä pidä itseäni hulluna, mutta pitäisin jos alkaisin uskomaan johonkin vain uskomisen vuoksi. Missä se Jumala on, johon uskot?Jumala on olemassa kirjoitti:
"kyllä se on juurikin itselleen uskottelua jos uskoo että raamatun kertomukset on jumalasta. on ne sen verran väkivaltaisia ja ristiriitaisia"
Väkivaltaa ja ristiriitaisuuksia on maailmassakin, eikä niihin uskominen ole mitään uskottelua.Jumala on olemassa. Tarkoitatko, että Jumalan tekemät julmuudet, joita Raamatussa on, on hyväksyttävää, koska väkivaltaa on maailmassakin?
Minulle sellainen ei anna kuvaa Jumalasta. Jumalan pitäisi olla jotain enemmän kuin ihmiset. Siinä on ainakin minulle liian suuri ristiriita.
Toki Raamatussa on kaikenlaisia julmuuksia kuten on meidänkin aikana. Samalla alueella tehdään iskuja taas päivittäin. Uskon kaiken sen, mutta odottaisin Jumalasta jotain muuta.
Mutta minulle Raamattu ilmoittaa Jumalien olevan ihmisiä, joten sen parempaa ei voi odottaakaan. Eli ristiriitaa ei todellakaan ole.Jumala on olemassa kirjoitti:
"uskomuksia?
Raamatun, jonka Leenukka uskoo olevan totta?"
Sekoitat käsitteet usko ja uskomus. Uskomme, että Raamattu on totta, koska tiedämme, että se on totta.
Aivan samalla tavallahan me uskomme siihenkin, että Helsinki on Suomen pääkaupunki. Ei se ole mikään uskomus.Jumala on olemassa. Selitä minulle selvällä suomen kielellä, miten Nooan arkkiin mahtui 80 mlijoonaa eläintä, porotkin haalittiin, ja miten vettä tuli 9 kilometrin korkeuteen.
Raamattu on totta? Vai valetta? Todista minulle!- foksmalder
Jumala on olemassa kirjoitti:
"Leena-pappi uskoo jumalaan ja voi hankkia uskonsa perusteeksi tietoa. mitä tietoa? Raamatustako, jossa oletetaan jumala olevaksi, ja josta saa tiedon jumalan olemassa olosta, koska raamattu oletta hänet olemassa olevaksi.....mikään tutkimuksissa saatu havainto, joka on siinä määrin todistein vahvistettu että sitä voi tietona pitää, ei näe merkkiäkään jumalasta missään"
Täyttä hölynpölyä! Koko maailmankaikkeus on tietoa ja havaintoa Jumalan olemassaolosta.
Samalla perusteella kuin ateisti väittää, ettei ole todistettua tietoa Jumalasta, voidaan väittää myös ettei ole todistettua tietoa yhdestäkään ateistista eikä ateismista."Samalla perusteella kuin ateisti väittää, ettei ole todistettua tietoa Jumalasta, voidaan väittää myös ettei ole todistettua tietoa yhdestäkään ateistista eikä ateismista. "
Voihan sitä väittää mutta voin tuoda eteesi ateistin tai voimme tuoda laboratorioon ateistin, kytkeä valheenpaljastuskoneeseen ja kysyä uskooko mihinkään jumalaan.
Näin todistimme, että ateisteja ja ateismia on. Mites jumalien laita, suostuuko tulemaan laboratorioon? - siinä ero
" Leena,pappi, mitä tietoa voit uskomuksiisi tuoda? "
" Uskominen ja uskottelu ovat eri asioita."
Osaatko lukea tai ymmärrätkö lukemasi ? - anna jo olla
foksmalder kirjoitti:
"Samalla perusteella kuin ateisti väittää, ettei ole todistettua tietoa Jumalasta, voidaan väittää myös ettei ole todistettua tietoa yhdestäkään ateistista eikä ateismista. "
Voihan sitä väittää mutta voin tuoda eteesi ateistin tai voimme tuoda laboratorioon ateistin, kytkeä valheenpaljastuskoneeseen ja kysyä uskooko mihinkään jumalaan.
Näin todistimme, että ateisteja ja ateismia on. Mites jumalien laita, suostuuko tulemaan laboratorioon?No se on jo täällä nähty, että teitä höynäytettyjä ateisteja on , tuskin konekkaan kestäsi tuota fanaattisuuttanne.
Mutta mitä tämä tyhjään uskova ateismi ihmiselle antaa ?
Muuta,kun tuon tyhjään uskomisen, sehän vasta naurettavaa onkin.
Usko Jumalaan antaa meille paljon, niin miksi tyrkytät tyhjää. Ja usko sinä vaikka puu-ukkoon minä ja muut uskovat Jumalaan.
Ensimmäinen Johanneksen kirje 3 luku
Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. 8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. - hanki elämä
tyitiyyy kirjoitti:
Ja ateistitko ovat väkivallattomia.? Pohjois Korea ? Kiina ? Kommunistit ovat 100% ateisteja. Turha muuta väittää. Hyvä on pistää päänsä pensaaseen..
Vanhatestamentti on väkivaltainen , mutta se oli elämää 2th. vuotta sitten.
Apostolien teot 16
Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?" 31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, ... anna jo olla kirjoitti:
No se on jo täällä nähty, että teitä höynäytettyjä ateisteja on , tuskin konekkaan kestäsi tuota fanaattisuuttanne.
Usko Jumalaan antaa meille paljon, niin miksi tyrkytät tyhjää. Ja usko sinä vaikka puu-ukkoon minä ja muut uskovat Jumalaan.
Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. 8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti.Tyhään uskova ateismi?
- foksmalder
hanki elämä kirjoitti:
Ja ateistitko ovat väkivallattomia.? Pohjois Korea ? Kiina ? Kommunistit ovat 100% ateisteja. Turha muuta väittää. Hyvä on pistää päänsä pensaaseen..
Apostolien teot 16
Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?" 31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, ..."Kommunistit ovat 100% ateisteja"
Pohjois-Koreassa on vähemmän ateisteja kuin Etelä-Koreassa tai jopa Israelissa.
Kommunistit eivät ole 100% ateisteja, ihan älytön väite. Kommunismi ja teismi eivät ole toisiaan pois sulkevia asioita, vaikka useissa kommunistisissa valtioissa on hyökätty järjestäytynyttä uskontoa vastaan, sillä ne ovat kilpailevia ideologiota.
Mutta ateismi ei johda väkivaltaan. Ateismi ei ole aate, eikä ideologia. Kuka on väittänyt etteivät ateistit ole ihmisiä? Tietenkin ateistit tekevät virheitä, kuten teistitkin. Ateistitkin voivat sortua aatteisiin ja jopa irrationaalisiin uskontoihin/filosofioihin, ihan niin kuin teistitkin.
Ateismi on kuitenkin ja yhä vain jumaliin uskomattomuutta. hanki elämä kirjoitti:
Apostolien teot 16
Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?" 31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, ...hanki elämä. Tulisko sinustakin välittömästti ateisti, jos vaikkapa Suomessa tehtäisiin samanlainen kommunistinen vallankaapaappaus kuin on tehty?
Eiköhän ole niin, että kansa uskoi johonkin jumalaan, mutta kommunstinen johto kitki kaiken uskonnollisuuden pois. Se tekee johtoportaan ateisteiksi, muttei sentään kaikkia kansalaisia.
Mutta kommunismin nimissä on todellakin tehty paljon järkyttäviä asiota. Mutta esim. Hitler ei ollut ateisti eikä kommunisti. Asiat ovat niin monimuotoisia, ettei selvää kuvaa saa, kuka on se suurin pahis ja mistä ryhmittymästä. Kun Raamatussakin tapahtuu julmuuksia ihan Jumalan tekeminä.- foksmalder
anna jo olla kirjoitti:
No se on jo täällä nähty, että teitä höynäytettyjä ateisteja on , tuskin konekkaan kestäsi tuota fanaattisuuttanne.
Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. 8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti."No se on jo täällä nähty, että teitä höynäytettyjä ateisteja on , tuskin konekkaan kestäsi tuota fanaattisuuttanne. "
Eli vastaus kysymykseeni on ei, jumalista ei ole mitään näyttöä.
"Mutta mitä tämä tyhjään uskova ateismi ihmiselle antaa ?
Muuta,kun tuon tyhjään uskomisen, sehän vasta naurettavaa onkin."
tyhjään uskova ateismi? Mitä helvettiä soperrat?
Ateismi on jumaluskon puutetta, siihen ei sisälly uskoa tyhjään. Uskotko sinä tyhjään kun et omaa uskoa yksisarvisiin?
"Usko Jumalaan antaa meille paljon, niin miksi tyrkytät tyhjää."
Miksi kuvittelet minun tyrkyttävän kun kysyn rehellisen kysymyksen? Usko pois mutta älä tule tekemään väitteitä jos panokset eivät riitä, niiden perusteluun. - EL: ak:IM
kuunteleva_kirkko
Leena rakas. Komppaan sua vastentahtoisesti:) Mutta ei tohon voi sanoa, kuin Aamen.
- Tuutikki
Niin, mikä on luulon ja uskon ero? Monia asioita luulemme, mutta harvoin uskomme.
Tieto on taas aivan eri asia. On tutkittu että asia oikeasti on niin, toisaalta kaikkia asioita ei kuitenkaan voida todistaa, joten täytyy tyytyä uskon varaan.
Mitä taas tulee uskoon, mistä on henkilökohtaisia kokemuksia, niitä ei voi tieteellisesti todistaa vaikka usea ihminen on saman kokenut.
Eikö henkilökohtainen kokemukset sitten riitä todisteeksi?
Ajattelin vain kun rikosasiassa riittää usein yksikin todistaja, mutta uskonasioissa vaikka on kuinka monta todistajaa silti ei uskota.
On siis asioita mihin mihin helpommin uskomme ja mihin emme.- Jumala on olemassa
"Eikö henkilökohtainen kokemukset sitten riitä todisteeksi?
Ajattelin vain kun rikosasiassa riittää usein yksikin todistaja, mutta uskonasioissa vaikka on kuinka monta todistajaa silti ei uskota.
On siis asioita mihin mihin helpommin uskomme ja mihin emme"
Puhut asiaa!
Kysymys onkin siitä, että ateisti ei HALUA uskoa Jumalaan, vaikka sisimmässään tietääkin, että Jumala on olemassa.
Ja koska hän ei halua uskoa, juuri hän on se, joka USKOTTELEE itselleen ja toisille, että Jumalaa ei ole olemassa.
Ateisti elää siis koko ajan itsepetoksessa ja valheessa Jumala on olemassa kirjoitti:
Puhut asiaa!
Kysymys onkin siitä, että ateisti ei HALUA uskoa Jumalaan, vaikka sisimmässään tietääkin, että Jumala on olemassa.
Ja koska hän ei halua uskoa, juuri hän on se, joka USKOTTELEE itselleen ja toisille, että Jumalaa ei ole olemassa.
Ateisti elää siis koko ajan itsepetoksessa ja valheessaJumala on olemassa. Huomaan että ateistit ja uskovat ajattelevat toistaan samalla tavalla. Tai ainakin mä.
Minun mielestäni uskovat uskottelevat Jumalan olevan olemassa. Minun ei tarvitse lainkaan uskotella ettei jumalaa ole. Sitä vain ei näy eikä kuulu. Miten voisinkaan uskoa? Enhän mä mikään hullu sentään ole!
Haluan uskoa, mutta en halua uskoa olettammalla. Jos Jumala on, niin sitten on. Ei sen tarvitse olla uskon asia vaan tosiasia. Sitä odotellen.
Moni uskova vaikuttaa silmissäni houkalta.- foksmalder
Jos sinulle todistajat riittävät, niin uskot kai muihinkin jumaliin kuin Jumalaan, sekä avaruusolioiden sieppauksiin, homeopatiaan, kummituksiin, taikuuteen, astraaliprojektioon, enneuniin, yksisarvisiin, chubacabraan, Isojalkaan jne.
Rikosasioissa harvemmin käytetään pelkkää todistajalausuntoa, ihmisethän valehtelevat mutta kuitenkin me tiedämme että rikoksia tapahtuu. Me emme tiedä, että jumalia on, joten se vaatii pikkasen järeämmät todisteet kuin triviaalit arkiset asiat. - foksmalder
Puhut asiaa!
Ateisti elää siis koko ajan itsepetoksessa ja valheessaJoo ja kristityt eivät HALUA uskoa hindujumaliin, vaikka sisimmässään tietävätkin, että ne ovat olemassa.
Ja koska he eivät halua uskoa, juuri he ovat niitä, jotka USKOTTELEVAT itselleen ja toisille, ettei hindujumalia ole olemassa.
Kristityt elävät siis koko ajan itsepetoksessa ja valheessa.
Huono trolli olet.
- ;:;
Olen kyllä iloinen, että sellaiset Jumalaan ja luomiseen uskovat ihmiset kuten Newton, Galilei, Bacon, Pascal, Joule, Pasteur, Kelvin, Maxwell jne. ovat eläneet, että meillä nykyään on tietoa ja mahdollisuuksia melkein mahdottomuuksiin.
http://creation.com/biblical-roots-of-modern-science
http://creation.com/scientists-of-the-past-who-believed-in-a-creator- Jumala on olemassa
"Olen kyllä iloinen, että sellaiset Jumalaan ja luomiseen uskovat ihmiset kuten Newton, Galilei, Bacon, Pascal, Joule, Pasteur, Kelvin, Maxwell jne. ovat eläneet, että meillä nykyään on tietoa ja mahdollisuuksia melkein mahdottomuuksiin"
Ateistit väittävät usein, että ei ole tieteellistä todistetta Jumalasta. Kuitenkin kaikki suurimmat tieteen uranuurtajat ja pioneerit olivat Jumalaan uskovia, kuten luettelemasi tiedemiehet. He edustavat tiedettä ja todistavat tieteen nimissä, että Jumala on olemassa. Voidaan siten hyvällä syyllä sanoa, että tiede todistaa Jumalan olevan olemassa. Onneksi tieto kumuloituu ajan saatossa, tieto on siis täydentänyt ja laajentanut merkittävästii emmekä juuttuneet tuon ajan käsityksiin lopullisina totuuksina. Jos olisimme niin emme tietäisi yhtään enempää kuin tuolloin. Emme siis yhtään enempää eikä meillä olisi mahdollisuuksia mihinkään tuon ajan ihmisiä enempään.
Olen kuitenkin iloinen, että Galileikin oli osaltaan kumoamassa kristinuskonkin ylläpitämää maakeskeistä todellisuuskäsitystä.
Tuon ajan ansioituneiden tähtitieteilijöiden havaintoja nimitetetäänkin Kopernikaaniseksi vallankumoukseksi koska se sai tuon ajan ihmiset ymmärtämään ettei maapallo ole erityisasemassa maailmankaikkeudessa eikä sen keskipiste.
Kaikki eivät ymmärrä sitä kuitenkaan vielä tänäpäivänäkään.
Galilei ja Kopernikus kumppaneineen onkin tehnyt hienon pohjatyön sen eteen mitä nykyään ymmärrämme esimerkiksi alkuräjähdyksestä.
Mainitaan nyt sellainen sivuseikka vielä, että Jumalaan uskominen oli ennen yleisempää siksikin, että rangaistus Jumalan kieltämisestä oli usein varsin lopullinen tieteen tekijän uran jatkumisen kannalta :DDD- roviot palaa
Rovioiden valaistessa pimeyttä päätti päivänsä moni yhtä merkittävä tiedemies mitä listassasi olevat ovat.
- rtyuijhgfdfg
Roger Bacon ammensi tieteelliset näkemyksensä arabimaailmasta, tolihan arabimaailma tuolloin kehittyneempi kuin kristityt maat. Antiikissa ja arabimaailmassa on länsimaisen tieteen juuret.
- foksmalder
"Olen kyllä iloinen, että sellaiset Jumalaan ja luomiseen uskovat ihmiset kuten Newton, Galilei, Bacon, Pascal, Joule, Pasteur, Kelvin, Maxwell jne. ovat eläneet, että meillä nykyään on tietoa ja mahdollisuuksia melkein mahdottomuuksiin"
Ateistit väittävät usein, että ei ole tieteellistä todistetta Jumalasta. Kuitenkin kaikki suurimmat tieteen uranuurtajat ja pioneerit olivat Jumalaan uskovia, kuten luettelemasi tiedemiehet. He edustavat tiedettä ja todistavat tieteen nimissä, että Jumala on olemassa. Voidaan siten hyvällä syyllä sanoa, että tiede todistaa Jumalan olevan olemassa."Kuitenkin kaikki suurimmat tieteen uranuurtajat ja pioneerit olivat Jumalaan uskovia"
Tykkääkö Jeesus kun valehtelet? - Newton?
Ateistit väittävät usein, että ei ole tieteellistä todistetta Jumalasta. Kuitenkin kaikki suurimmat tieteen uranuurtajat ja pioneerit olivat Jumalaan uskovia, kuten luettelemasi tiedemiehet. He edustavat tiedettä ja todistavat tieteen nimissä, että Jumala on olemassa. Voidaan siten hyvällä syyllä sanoa, että tiede todistaa Jumalan olevan olemassa.Newtonkin oli harhaoppinen areiolainen joka ei edes uskonut kolminaisuusoppiin.
Newton? kirjoitti:
Newtonkin oli harhaoppinen areiolainen joka ei edes uskonut kolminaisuusoppiin.
Tuon ajan, kuten myöhemmänkin ajan tiedemiehistä monet olivat uskonnollisia, olihan joukossa lukuisia pappismiehiäkin. Se ei kuitenkaan estänyt heitä kyseenalaistamasta vallitsevia käsityksiä. He kuitenkin loivat perustan nykyiselle tieteelle jossa uskonnot eivät voi asettaa ennakkoehtoja tieteen tuloksille.
Useat heistä ajautuivat ristiriitoihin Katolisen kirkon kanssa, kuten Galilei joka joutui lähtemään maanpakoon. Jotkin menettivät päänsäkin mutta todellisuudessa kuitenkin harva, kyse kun oli henkilöistä joilla oli yhteiskunnallisiasuhteita ja vaikutusvaltaakin.
Newton kyllä oli varmasti uskonnollinen, olkoonkin, että keretteliläinen, eikä nykymittapuun mukaan kai edes kristitty sillä hän lisäsi ratalaskelmiinsa Jumalan käden ohjauksen koska ratalaskelmissa oli selittämättömiä poikkeamia.
Tämäkin oli liikaa, joillakin tahoilla katsottiin Newtonin pilkkaavan Jumalaa sillä eihän Jumalan tarvitse korjata luomaansa. Jumalan kättä ei tietenkään enää tarvita ratapoikkeamia selittämään. Tuolloin se kuitenkin saattoi olla Newtonille järkeenkäyvin selitys asialle jolle hän ei keksinyt järkiperäistäkään selitystä.
Eikä Newton ole ainoa aikansa tiedemies joka ylivoimaisia ongelmia kohdatessaan vetosi johonkin jumalalliseen vaaihtoehtoon. Aikansa lapsia.
On uskoa ja uskoa. Suomen kielen sanat ovat toisinaan monitulkintaisia. Uskoa tarvitaan silloin, kun jostain ei ole varmaa tietoa. Meillä on jotain, mistä voimme päätellä – suuntaan tai toiseen.
Ajatusleikki. Valtion pääksi on hakeutumassa henkilö, jolla tuntuu olevan hyvät ja pätevät ajatukset ratkaista ongelmia. Vaikka työttömyys. Puolustajat löytävät paljon perusteluja, että tämä henkilö todella osaa tehdä sen mitä lupaa. Mutta niin vastustajatkin löytävät yhtä hyviä perusteluja, jotka kertovat että henkilö ei ole pätevä.
Koittaa äänestyspäivä. Jokainen uskoo tässä vaiheessa omalla tavallaan. Kukaan ei tiedä. He tietävät vasta sitten, kun on kulunut aikaa, miten pätevä tämä päämies olikaan.
Toinen leikki. Talousmaailma. Raha on liikkunut aina ja kauppaa on käyty maailman läpi. On koetettu tutkia, kuinka ihmisten käyttäytyminen vaikuttaa talouteen ja mikä vaikuttaa mihinkin. Siitä on luotu teorioita yksi jos toinenkin. Nyt vallalla on teoria, jossa valtioiden ei tulisi puuttua millään tavalla yritysten taloudelliseen toimintaan vaan kaiken annettaisiin vain tapahtua ja näin saavutettaisiin kaikille mahdollisimman hyvä elintaso. Kukaan ei tiedä, kuinka siinä oikeasti käy. Siihen vain uskotaan!
Niin, emme me mitään uskoa enää tarvitsisi jos tietäisimme Jumalan olevan olemassa. Sehän olisi arkipäivän juttu, eikä olisi uskontoja eikä ateisteja. Nyt me emme tiedä, meillä on vain perusteluja, joilla koetamme päätellä uskoako vai ei. Minä uskon. Uskon siihen, että tulee se päivä, jolloin emme enää tarvitse uskoa vaan saamme tietää Jumalan.- Jumala on !
" jos tietäisimme Jumalan olevan olemassa. Sehän olisi arkipäivän juttu, eikä olisi uskontoja eikä ateisteja. Nyt me emme tiedä, meillä on vain perusteluja, joilla koetamme päätellä uskoako vai ei. Minä uskon. Uskon siihen, että tulee se päivä, jolloin emme enää tarvitse uskoa vaan saamme tietää Jumalan. "
Evankeliumi Johanneksen mukaan 3
1. Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:
"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5. Jeesus vastasi:
"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee;
niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
9. Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme,
ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
Mieti tuota !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915248
- 534086
- 252209
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271997Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151454
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281270Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201056- 211000
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991