Onnellisuus vs. onnettomuus

Katsoin juri A-steramia. Aiheena oli onnellisuus ja onnettomuus. Se herätti kysymyksen, onko juuri sinun lasisi puoliksi täynnä vai tyhjä? Perustelut perään, kiitos!

38

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus puoliksi täynnä, joskus puoliksi tyhjä, koska olen ihminen enkä kone.

• Vaan kumpaako on viime aikoina ollut enemmän? Siitähän tässä on kyse.

• Ihminen minä:.!1%#?+
        Ratikkakuski kirjoitti:

Vaan kumpaako on viime aikoina ollut enemmän? Siitähän tässä on kyse.

.

"Kritisoin kysymystä!!!1!!!!!1!!!!!!!!"

Har!

.

• Ratikkakuski kirjoitti:

Vaan kumpaako on viime aikoina ollut enemmän? Siitähän tässä on kyse.

En todellakaan osaa sanoa, riippuu viikosta, päivästä, tilanteesta, hetkestä jne.

En minä jää märehtimään vanhoja. Juuri nyt on loistava fiilis, enkä oo edes kännissä.

• Tuo vertaus lasista puoliksi täynnä tai tyhjillään viittaa enemmänkin tyytyväisyyteen ja elämän tasapainoon.
      Onnellisuuden tai onnettomuuden hahmotan hieman eri tavalla.

• Mikä ero niillä on?

Mikä ero niillä on?

Arvasin törmäväni tähän kysymykseen. ;)

Onnellisuuden ja/tai onnettomuuden liitän tunnepuolelle, esim. parisuhteeseen ja sen toimivuuteen ja/tai toimimattomuuteen.

• tosi..typy kirjoitti:

Arvasin törmäväni tähän kysymykseen. ;)

Onnellisuuden ja/tai onnettomuuden liitän tunnepuolelle, esim. parisuhteeseen ja sen toimivuuteen ja/tai toimimattomuuteen.

Eli kuppi ei mene nurin, vaikka naapuri sosialisoi puolet tontista tai kunta tai valtio vie teidän käyttömenoista muutaman sata euroa. Tai päivähoidon maksut tuplataan...

Minusta nämä molemmat ovat hyviä syitä otsasuonen pullistumiseen sekä tunne-, että käytännön puolella.

Eli kuppi ei mene nurin, vaikka naapuri sosialisoi puolet tontista tai kunta tai valtio vie teidän käyttömenoista muutaman sata euroa. Tai päivähoidon maksut tuplataan...

Minusta nämä molemmat ovat hyviä syitä otsasuonen pullistumiseen sekä tunne-, että käytännön puolella.

Mielentasapaino tuollaisessa touhussa kyllä menee, sen myönnän.
        Jos perusasiat ja parisuhde on muuten kunnossa, ei sisäinen onnellisuus voi olla yksinomaan kiinni vain ympäriltä tulevista ikävyyksistä.

Vaikeissa tilanteisa kumppanin tuki ja rohkaisu on ehdottoman tärkeää. Elämän esteiden edessä mitataan jokaisen oma vahvuus. Joillekkin vastoinkäymiset ovat liikaa, toiset jaksavat nousta ylös vaikeista tilanteista huolimatta.

Onko sinun lasisi täynnä, puolillaan vai tyhjä?
        Omani on puoliksi täynnä, vaikka en onnellisuuttani sen kummemmin mieti.

• tosi..typy kirjoitti:

Mielentasapaino tuollaisessa touhussa kyllä menee, sen myönnän.
        Jos perusasiat ja parisuhde on muuten kunnossa, ei sisäinen onnellisuus voi olla yksinomaan kiinni vain ympäriltä tulevista ikävyyksistä.

Vaikeissa tilanteisa kumppanin tuki ja rohkaisu on ehdottoman tärkeää. Elämän esteiden edessä mitataan jokaisen oma vahvuus. Joillekkin vastoinkäymiset ovat liikaa, toiset jaksavat nousta ylös vaikeista tilanteista huolimatta.

Onko sinun lasisi täynnä, puolillaan vai tyhjä?
        Omani on puoliksi täynnä, vaikka en onnellisuuttani sen kummemmin mieti.

Minun lasini on puoliksi täynnä, vaikkei se tunnu tällä hetkellä riittävän minulle. Siksipä minä tätä kysyinikin kaikilta palstalaisilta.

Kaikki on hyvin, mutta...

Eli oman elämänohjeeni mukaan pitäisi keksiä uusia toteutettavissaolevia (hieno sanahirviö) haaveita, mitä kohti ponnistella. Vaan kun ei irtoa.

Minun lasini on puoliksi täynnä, vaikkei se tunnu tällä hetkellä riittävän minulle. Siksipä minä tätä kysyinikin kaikilta palstalaisilta.

Kaikki on hyvin, mutta...

Eli oman elämänohjeeni mukaan pitäisi keksiä uusia toteutettavissaolevia (hieno sanahirviö) haaveita, mitä kohti ponnistella. Vaan kun ei irtoa.

Elämä on joskus tylsää ja puuduttavaa. Vaikuttaa siltä, että kaipaat jännittävää ja erikoista irti-ottoa, sekä uusia mielenkiintoisia haasteita arkea piristämään.

Keskustele rouvasi kanssa toteutettavissaolevista haaveista ja unelmista, varmasti löydätte yhteisen kohteen. ;)

• tosi..typy kirjoitti:

Elämä on joskus tylsää ja puuduttavaa. Vaikuttaa siltä, että kaipaat jännittävää ja erikoista irti-ottoa, sekä uusia mielenkiintoisia haasteita arkea piristämään.

Keskustele rouvasi kanssa toteutettavissaolevista haaveista ja unelmista, varmasti löydätte yhteisen kohteen. ;)

Ai niin, unohtui sanoa..
        Onnellisuus ei tule ulkoapäin, vaan sisältäkäsin, omasta itsestämme.

• tosi..typy kirjoitti:

Oikeaan osuit. Minulla on ollut (toteutettavia) haaveita pilvin pimein. Nyt pitäisi alkaa toteuttaa niitä kaukana olevia tai "mahdottomia". Ehkäpä takki on siksi tyhjä.

Vaan eiköhän niitäkin löydy, kun vähän ryhdistäytyy. ;-)

Kiitos kannustuksesta.

• Vähän on alkanut nautintokeskeisessä kulutusyhteiskunnassa toi lasimetafoora kyllästyttämään, vaikka pakko myöntää että se kaikessa simppeliydessään onkin erittäin toimiva ja pistää miettimään sitä dualismia joka kaikkea elämää määrittelee. Eli jos masentaa ja lasi tuntuu puolityhjältä pitäisikin tajuta olla onnellinen siitä että se onkin puolitäynnä.

Oikeastaan tällä hetkellä tajuaa että juomaa kuluu lasista tasaiseen tahtiin ja se on jees MUTTA pahin mitä voi tapahtua on, että lasi särkyy koska silloin ei nesteen määrällä ole enää väliä. Eli puolitäysi, puolityhjä, jämät... whatever, kunhan lasissa on jotain ja se ei vuoda, se tekee onnelliseksi :)

• illan kysymys

Kenen naiskirjoittajan nikki on silverfire?

• hä?
        illan kysymys kirjoitti:

Veikkaisin yybeetä?

• illan kysymys kirjoitti:

Heh, jostain syystä miehet haukkuu mua netissä usein "neidiksi" tai "homoksi" (eikä kumpikaan termi edes ole loukkaava, oikeasti he haluavat sanoa: "antaisin sulle turpaan snägärijonossa koska tahansa jos ärsytät mua", mikä onkin varmaan totta), kirjoitanko jotenkin liian epä-äijämäisesti tai jotain, eikö ole tarpeeksi Ridge Forrester -leuka?

Sori, näillä mennään :)

• Kirjoitit jo vastauksen toiseen avautumiseeni, johon en ehtinyt vastata. Kiitos siitä.

Vaan mikä on elämän tarkoitus jos ei nautinto?

Tarjolla on ollut elämän jatkaminen, oman nautinnon hakeminen muiden kautta jne... Kysymys siis kuuluu, mikä meidät itsekunkin tekee onnelliseksi?

Kirjoitit jo vastauksen toiseen avautumiseeni, johon en ehtinyt vastata. Kiitos siitä.

Vaan mikä on elämän tarkoitus jos ei nautinto?

Tarjolla on ollut elämän jatkaminen, oman nautinnon hakeminen muiden kautta jne... Kysymys siis kuuluu, mikä meidät itsekunkin tekee onnelliseksi?

(ok, hieman punkkua juotu, joten varoituksena että tässä tulee vähän tietynlaisen suodattimen läpi tekstiä...)

No joo, kun tuossa vähän kritisoin nautintokeskeisyyttä niin... tiedostan itsekin, että elämässä on tietty "nautintopolku", jolle on helppo pyhittää elämänsä - nautin itsekin hyvästä ruoasta, urheiluautolla ajamisesta, laadukkaan vaatteen tunnusta, hienoilla rantasaunoilla hengailusta, luontoelämyksistä ja sen sellaisista, no, nautintoelämyksistä.

Mutta omalta osaltani en myöskään ole sellainen luonne, että haluan menestystä tarpeeksi jotta lähtisin kilpailemaan ja luomaan sellaista menestystä jolla voisin saavuttaa aina vaan korkeampia nautintotasoja (vertaa: miljardöörit jotka ostavat paratiisisaaria, käyvät avaruuslennoilla jne.), joten täytyy etsiä sitä lasintäytettä ehkä muualta.

Suvunjatkaminen ja lisääntyminen... no, nautinto sekin mutta se nyt on luonnonvalintaa ja meidän tunteemme ja tietämyksemme on oikeastaan vain olemassa sen mahdollistamiseksi, joten se nyt on mielestäni sellainen itsestäänselvä asia kaiken taustalla, kuin hissimusiikki hississä - joka tottakai voi olla myös nautinnon lähde ja elämän tarkoitus jollekin.

Loppujen lopuksi kallistun sille linjalle, että kunhan lasin pohja näkyy ja juomat on juotu, ja mietimme elämäämme ikäänkuin elokuvana kun se on lopputekstejä vaille valmis niin siihen voi olla onnellinen, että elokuvasta tuli omasta mielestään sellainen johon voi olla tyytyväinen. Jotain sellaista fiilistä ehkä haen, että esiriippu laskeutuu, ihmiset taputtavat ja nousee ohjaajana kumartamaan yleisön eteen tietäen että tämä leffa teki ihmiset onnellisiksi (tai sai heidät ajattelemaan ainakin asioita), se on se onnellisuus...

Fin.

• määmy

Puoliks täys aineellist onnellisuut ja loput henkist onnellisuut.
      Ylipääsemättömii suruja ei oo ja kirjamessut on iloinen tupahtuma.

• No tässä oikeastaan kahdella rivillä tiivistettynä se mihin multa menee 20 riviä sen selittämiseen... :)

• määmy
        silverfire kirjoitti:

No tässä oikeastaan kahdella rivillä tiivistettynä se mihin multa menee 20 riviä sen selittämiseen... :)

Duunis ja netis on pikku pakko tiivistää sanomisiani. Muute menis netis 4-6 tuntii per päivä, faces ku yleensä venaa 10-40 privaa per päivä omat päivitykset s-postit.
        Duunis taas puhutaan duunijuttui.

Puolison ja frendien kans tulee juteltua laajast.

• S Etämies

Ratikka on onnelisin kännissä, kun luulee, ettei kellään muulla ole varaa alekeppanaan ja virolaiseen viinaan

• Bingo!

• S Etämies
        Ratikkakuski kirjoitti:

Bingo!

Alchohlica chronica gravis gradus 6 morbiditeetti 99,99999%

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE Ratikka delaa pois palstalta

• Saku viinoilla pätem
        S Etämies kirjoitti:

Alchohlica chronica gravis gradus 6 morbiditeetti 99,99999%

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE Ratikka delaa pois palstalta

.

Saku viinoilla ei saa nyt lisää katu-uskottavuutta

.

• S Etämies
        Ratikkakuski kirjoitti:

Bingo!

Koko yöön on ryypännyt
        viimeinenkin tölkki tyhjennyt
        Ratikka ja verta oksentaa
        kaksi koppaa keppanaa
        kiljuakin liian happamaa
        reppana ja varpusparven pieraisee

Sappivaahto tulee ylös yökkää hän
        gastriitin piston tuntee terävän
        haima, maksa poksahtaa
        handut skagaa pumppu kapinoi
        stallari makaa, ei ylös nousta enää voi
        lepositeet hoitsut kiristää
        tippaletku takertuu hoitsun sukkanauhaa kumiseen
        hyvästi vaimoni Ratikkakuski alkaa mumiseen

Shalom --Yakov sanoo niin
        exituxsen jälkeen Jerusalemiin
        joutuu Ratikka seurakunnas arveltiin
        mut sielunkin MT-ohjus tuhoaa
        palsta viimein Ratikasta rauhan saa

• P Alstanainen
        S Etämies kirjoitti:

Koko yöön on ryypännyt
        viimeinenkin tölkki tyhjennyt
        Ratikka ja verta oksentaa
        kaksi koppaa keppanaa
        kiljuakin liian happamaa
        reppana ja varpusparven pieraisee

Sappivaahto tulee ylös yökkää hän
        gastriitin piston tuntee terävän
        haima, maksa poksahtaa
        handut skagaa pumppu kapinoi
        stallari makaa, ei ylös nousta enää voi
        lepositeet hoitsut kiristää
        tippaletku takertuu hoitsun sukkanauhaa kumiseen
        hyvästi vaimoni Ratikkakuski alkaa mumiseen

Shalom --Yakov sanoo niin
        exituxsen jälkeen Jerusalemiin
        joutuu Ratikka seurakunnas arveltiin
        mut sielunkin MT-ohjus tuhoaa
        palsta viimein Ratikasta rauhan saa

TA-DAA :d))

• Raikkakuski (kok.)
        Saku viinoilla pätem kirjoitti:

.

Saku viinoilla ei saa nyt lisää katu-uskottavuutta

.

Saan täällä Jakomäessä seinnaapurilta 5€ litrn Talu Vin 40volltista

he-hee! ;-)

• Puoliksi täynnä, mutta kyllä tyhjä puolisko kummittelee. Rikasta elämää kaikin tavoin, paitsi yhtä puuttuu. Rikkaus ei tunnu niin hyvältä, jos sitä ei voi jakaa. Sellaset jutut, joita moni saattaa kadehtiakin, on aika yhdentekeviä loppuviimeksi.

• Ratikan äiti

Sattui vakava onnettomuus minulle, Ratikan äidille, kun kortsu puhkesi

• Minun elämäni on mennyt pieleen siitä lähtien, kun kaksi edesvastuutonta aikuista päätti tehdä kolmannen lapsen.

• älä ruikuta

niinpä, itselläsi ei tietenkään ole vastuuta omasta elämästäsi

• älä ruikuta kirjoitti:

niinpä, itselläsi ei tietenkään ole vastuuta omasta elämästäsi

mln

• Sanotaan, että ne, jotka eivät tyydy nykytilaan, (lasi puoliksi tyhjä?) ovat pessimistejä ja onnettomia. Ja tuollainen yksinkertaistaminen ärsyttää minua.

Jos minulta kysytään, olenko tyytyväinen omaan elämääni tai olenko onnellinen, voin sanoa, että ehdottomasti kyllä! Minulla on kaikkea, mitä tarvitsen ja enemmänkin ja olen saanut elää ja kokea enemmän, kuin ikinä olisin uskaltanut toivoa. Mutta se ei tarkoita sitä, etteikö minulla olisi vielä paljon haaveita ja tavoitteita, ja etteikö asiat voisi olla vieläkin paremmin. Ja silti, jos asiat eivät tästä enää paranisi, ei minua yhtään harmittaisi vaan tietäisin saaneeni elämältä kaiken.

Eli omasta mielestäni minulla on lasi puoliksi täynnä, mutta joidenkin mielestä ilmeisesti ei, kun haluan täyttää sen piripintaan, jos minulla vain on mahdollisuus.

• Juuri nyt

lasini on puolillaan, kohta se on tyhjä ja sitten täydennyksen jälkeen taas täynnä...

• Mun lasi on niin täynnä, kun se tänään voi olla. Jos se vielä täydemmäksi tulee, pitää vaihtaa isompaan lasiin. :)

• miskalkulaattori

Elä alota taas putkee Jaana!! Laskin sun moon shine tynnyrit tarkkaan

En tuu Joulux riiul jos ponut on loppu>:o{

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      213
      1413
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1266
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1057
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      15
      971
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      918
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      890
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      59
      828
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      820
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      758
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      744
    Aihe