asiakastapaamisia baarissa

tiukkapipo

Työpaikkani kehittämispäällikkö vihjaisi, että minua on kaavailtu eräänlaiseen b to b -markkinointiin. Kyseessä kuitenkin kuntasektori. Esimieheni on kyllä puhunut saman suuntaisia suunnitelmia ja ilmeisesti tehtävää on laajemminkin suunniteltu minulle. Olen vastustanut ideaa, koska en ole luonteeltani lainkaan markkinointihenkinen ja erittäin huono verkostoituja.

Eilisessä muuhun asiaan liittyvässä keskustelussamme kehittämipäällikkömme otti taas esille tuon markkinoin kehittämistehtävän. Hän kuvaili tehtävän "toimenkuvaa" ja mainitsi, että "sitten, kun istut asiakkaan kanssa iltaa olutlasillisen ääressä, voit keskustella näistä ja näistä".

Nyt minua on alkanut ahdistaa. Olen siis koko ajan ollut moista b to b -markkinointi ja kehittämistehtävää vastaan ja nyt vihjaillaan, että tehtävään kuuluu kaikenlaiset illanistujaiset. Voinko kieltäytyä tehtävästä, kun sitä viralliselta taholta esitetään? Meidän organisaatiossamme on usein tietynlainen sanelupolitiikka, eli kun muutama ideanikkari saa idean, siitä kiertää ensin huhu ja sen jälkeen asia yhtäkkiä muuttuukin todeksi ja tehtäväjaot sanellaan.

Markkinointi ja verkostoituminen ei siis ole vahvinta alaani, mutta voin virallisissa työ- ja organisaatiokuvioissa asiakeskeiset asiat hoitaa. Mutta illanistujaisiin en tule menemään. En yksinkertaisesti jaksa jaaritella turhanpäiväisyyksiä jossain epävirallisessa ympäristössä. Niitä kun kukaan ei muista enää jatkossa ja tietyllä tavalla kyseinen "markkinointiaika" menee aivan hukkaan. Otan siiderin kerran vuodessa juhannuksena, joten tulisin aina istumaan vesilasillinen edessäni ja olisin aina liikkeellä autolla. Minkäänlaista smalltalkia en oluista ja viineistä enkä urheilusta hallitse, koska ne eivät kiinnosta. En jaksa valvoa myöhään, joten kotiintuloaikani on max klo 21.

Mielummin viettäisin virka-ajan ulkopuoliset ajat perheeni parissa. Asialliset asiat työajalla ja virallisen organisaation puitteissa hoidan erinomaisesti. Sen takia ilmeisesti minut haluttaisiin em. haastavahkoon tehtävään. Voiko työnantaja ylipäätään edellyttään työntekijältä tuollaisia iltaan ajoittuvia viihteellisiä asiakastapaamisia? Kyseessä koulutusala, ei varsinainen myynti- markkinointi- tai hotelli/ravintola-alan työ.

1

186

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en edes yritä

kyllä ne ohrapirtelöistuskelut tiedetään, vouhotetaan ja ollaan keksivinään jotain viisasta ja yritetään saada aikaan mutta siihen se jää. muisto vain

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      85
      1186
    2. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      73
      952
    3. Jasmin Vähäkangas paljastelee

Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      910
    4. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      57
      690
    5. Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta

Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.
      Sinkut
      183
      652
    6. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      157
      646
    7. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      245
      625
    8. Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat

Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t
      Hyrynsalmi
      4
      616
    9. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      43
      615
    10. Ei mulle kelpaa kukaan muu...

Kuin "hän"
      Ikävä
      30
      602
    Aihe