Ärsyttää toi ukko kun se ei tee mitään muuta vapaaehtosesti kun surffailee netissä. Meillä on pieni lapsi ja ei ole pyytämättä leikkinyt kertaakaan sen kanssa kahdenvuoden aikana. Ärsyttää kun pitää pyytää joka asiaa. Oon kokeillu, etten viikkoon pyydä tekemään mitään niin istuu vaan nenä kiinni tietokoneessa kaikki vapaa-ajan. Surullista myös lapsen kannalta, ettei halua viettää aikaa hänen kanssa. Mies vielä itse halusi lapsen, muttei nyt ole kiinnostunut pätkääkään viettämään aikaa hänen kanssa. Pyydettäessä leikkii vastahakoisesti vähän aikaa ja vaihtaa vaipan tai syöttää. Syöttäminenkään ei häneltä usein onnistu, mutta jos yritän antaa vinkkejä ei kuuntele niitä. Käyttäytyy usein kuin olisi murkkuikäinen lapsi ja minä hänen äitinsä vaikka on jo reippaasti yli kolmekymmentä.
Passiivinen mies
29
2750
Vastaukset
- m 47
Olisko synnytyksenjälkeinen masennus?otan osaa sinusta tuli 2 lapsen yh. Laita ukko meneen ja soita varamies palveluun:)
- kortit pöydälle
Lakkaa olemasta ns. äiti miehellesi.Olet äiti vain omalle lapsellesi.Sano miehelle, että et ole tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen ja kerro mitä muutoksia haluat ja mitä mieheltä odotat.Suoraa puhetta määrätietoisesti kuitenkin ilman huutoa ja kirosanoja.Normaalia puhetta siis.Katsot miten asia etenee ja jos ei tule muutosta ja edelleen olet väsynyt sitten sanot, että muutosta ei ole tapahtunut eikä näin voi jatkua.Eroatte ja silloin vihdoin olet tyytyväinen ilman tätä väsyttävää hyödytöntä nahjusta.Piste.
- tarjous ei toistu
Tunne yhen naisen jolla kans mies joka pelailee tietokoneen kanssa päivät pitkät. Saivat kans just lapsen. Nainen tekee kaiken kotityöt hoitaa lapsen ja mies vaan on koneella. naien on vieläpä kovin kaunis. Sanoin sit sille naiselle et jättää sen miehen ja alkaa olemaan mun kanssa. Minä olisin hyvä apu lastenhoidossa ja tekisin vaika ruokaa. olisin hyvä mies ja tukena ettei sen naisen tarttis tehdä kaikkea. No eipä nainen halunnut erota työttömästä miehestään joka vaan pelailee tietokoneella. ja toiseks en ole kuulemma ulkonäöllisesti mikään komea ja pitkä.
Nainen siis haluaa olla luuseri miehen kanssa joka ei ole koskenut siihen lapseen syntymänsä jälkeen. Tollasii ne naiset vaan on. Sinunkin on tyytyminen siihen laiskaan huonoon mieheesi joka ei auta sua lainkaan lapsen hoidossa. Minä sentään en pelaile koneella koko ajan. Lisäksi tää pariskunta elelee soskun tuella. Tuksin kovin ruusuista tulevaisuutta on sillä mukulalla.- lifemocker
tuo on nimenomaan sitä luuserin toimintaa, että yrittää sekaantua toisten suhteisiin
- ämäootta..
Voi sinua pässi, se nainen taisi olla paljon kypsempi ja viisaampi kuin sinä.Et vain vielä sitä oikein tajua.
Vähän kun kasvat, jos nyt järki kasvaa niin saatat ymmärtää...
- väsyny
Oon kyllä sanonut ihan suoraan, ilman mitään agressiota miehellekin tämän saman asian, mutta käyttäytyy kuin välinpitämätön teini, sanoo joo joo ja mikään ei muutu. En ole viitsinyt erolla uhata, koska olen sitä mieltä että jos sen teen pitää minun olla valmis myös eroamaan tarvittaessa ja tällä hetkellä olen niin väsynyt ja ilmeisesti myös masentunut etten koe pystyväni siihen vaikka tiedän että se voisi olla parempi vaihtoehto ja todennäköisesti edessä lähivuosina.
- väsyny
Olen yrittänyt välttää olemasta äiti miehelle, mutta kun toinen käyttäytyy täysin teinimäisesti sitä on vaikeaa välttää täysin.
- 9 + 19
"Mies vielä itse halusi lapsen, muttei nyt ole kiinnostunut pätkääkään viettämään aikaa hänen kanssa."
Kaikkien naisten pitäisi lukea tuo virke, ennen kuin lähtee lapsentekoon.
No, mitenkäs sinun tilanteessasi? Mies ei tuosta muutu. Hän on tyypillinen mies, jonka perhe-elämä kuihduttaa ja joka haluaisi paeta siitä, jos suinkin pystyy. Älä nälvi, nalkuta ja syyllistä häntä siitä. Sitä et voi muuttaa.
On jo paljon, että mies suostuu tekemään työtä käskettyä. Kiitä tähtiä siitä onnesta ja käytä sitä eduksesi! Eli anna miehelle selkeitä, kohteliaita ohjeita äläkä menetä hermoja, kun hän hoitaa tehtävät "väärin" tai sinun pitää toistaa pyyntö. Anna hänen keskittyä töihin, jotka eivät voi mennä väärin: astianpesuun, imurointiin, roskien vientiin, petaukseen jne.
Vauvat ovat miehille usein aika hyödyttömiä olentoja. Mutta muutaman vuoden päästä saatat olla mustasukkainen, kun miehesi haluaa viedä lapsen koko ajan potkimaan palloa pihalle. Mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa, sitä mielekkäämmäksi yhteinen oleminen voi muuttua. Kuka tietää.
Ikävintä tässä on parisuhdekierre. Kun mies käyttäytyy passiivisesti, nainen menettää täysin intohimonsa, jolloin mies vetäytyy perheestä vielä varmemmin. Tapahtuu varmaan useimmissa perheissä. Puolet eroaa, toinen puoli puree hampaat yhteen, ja muutama jaksaa vielä vakuuttaa onnea. - Konstit on monet!!!
Piuha irti koneesta ja omaan taskuun, lapsi iskälle syliin. Silleen loppuivat vaihtoehdot ja jätkä joutuu vihdoin vastuunkantajaksi, joka hänen pitäisi nyt viimeistään olla kun hänellä on jälkeläinenkin.
Pidä puolesi, nainen! Ei äiti ole lapsen ainut vanhempi! - rumamies
Sellasta se on elämä. Luuserit saa naisia ja tekee niiden kanssa vielä lapsen ja sit hylkää kun jonkun eläimen.
- lifemocker
mielestäni ainut luuseri tässä on nainen, joka on päättänyt että nyt tehdään pentu, nähtävästi miehen mielipiteestä välittämättä!
- asiantuntija joo
lifemocker kirjoitti:
mielestäni ainut luuseri tässä on nainen, joka on päättänyt että nyt tehdään pentu, nähtävästi miehen mielipiteestä välittämättä!
Luuseri olet sä, joka kuvittelet voivas ottaa kantaa normielämään sieltä luolastas, varsinkaan niiden mahtavien parisuhdekokemusten jälkeen, joita olet "luuserinaisilles" antanu :D Katoppa Mokkeri vaan peiliin ja hanki muutama lisäsentti. Siis niinku sielulliseen pituutees, eiks joo? :)
- asdgsadg
Turha valittaa. Ei se siitä miksikään muutu ellet tee konkreettisiä päätöksiä ja tekoja.
- 68 / 64
Kovat ovat vaatimukset!
Elimme auvoisen onnellista aikaa lastemme ollessa pieniä.
Vaimo hoiti kaikki lapsukaisten tarpeet.
Minä en vaihtanut vaippoja, en syöttänyt enkä leikkinytkään.
Kun ensimmäisellä tenavalla oli ilmavaivoja kävin työntelemässä sitä vaunuissa pitkin sorateitä jolloin se nukkui.
Toisen tenavan ollessa rintaruokinnalla niin alkuviikkoina, vaimon ollessa väsynyt, pidin vanhempaa penskaa vatsani päällä ollessani selinmakuulla katsomassa töllöä.
Penskojen ollessa esikoulu ja ala-asteikäisiä, ryhdyin lauantaisin touhuamaan heidän kanssaan siivoamisen merkeissä vaimon ollessa lauantait marketin kassalla.
Ei tästä mitään numeroa tehnyt kumpikaan.
Meille molemmille tuo oli täysin luonnollista!
Tietsikkaa ei ollut ja keskeneräisessä ok:ssa ja pihalla riitti laiskalle ukolle viimeistelypuuhia muutamaksi vuodeksi- aroigar
Nimenomaan. Mies saa olla mies ja nainen nainen jos mies sentään tekee jotain hyödyllistä ja ansaitsee arvostuksen, eikä istusekele jossain koneella kuin ärsyttääkseen. Mutta kunnon miehiä ei enää olekaan näissä sukupolvissa!
- väsyny
No sehän on hyvä kun sun vaimo on jaksanu hoitaa yksin lapset, meillä tilanne eri mä en enään jaksa kattella ku ukko pelailee pelejä ja röhnöttää sohvalla koko illan, kun itse joudun pyytämään jokaisen vapaahetken häneltä. Ja juuri sen takia en haluaisi pyytää ja käskeä kaikkeen tekemiseen, koska se tekee juuri sen äiti/lapsi asetelman meidän välille.
- 15 + 17
"Ja juuri sen takia en haluaisi pyytää ja käskeä kaikkeen tekemiseen, koska se tekee juuri sen äiti/lapsi asetelman meidän välille."
Miehet ovat usein hyvin hierarkkisia toiminnassaan. Jokaisella on omat reviirit tai sitten selkeät, pomo-alainen -asetelmat. Yhteistyö, jossa tehdään jotain yhdessä, ei toimi, vaan miehet lamaantuvat.
Nainen ottaa itselleen tyypillisesti aktiivisen roolin kodin sisäpuolella. Mies tulkitsee asian niin, että kotona nainen on pomo. Nainen taas haluaisi, että mies osallistuu yhtä aktiivisesti.
Mutta oikeasti et varmaankaan suostuisi siihen, että mies sisustaisi huushollinne olohuoneen. Ei kasveja, ei tauluja, ei valokuvia, ei pöytäliinoja, ei mattoja, ei kauniita huonekaluja.
Et siis marise sitä, että mies käyttäytyy lapsen kaltaisesti, vaan sitä, ettei hän käyttäydy naisen kaltaisesti. Älä pyydä mitään vapaahetkiä. Ota.
Sano sille ukolle, että sä olet nyt sen verran kyllästyny tekemiseen, että lähdet nyt päiväksi kauppoihin rentoutumaan ja illalla vielä syömään ja ravintolaan ystäviesi kanssa ja mies saa olla kahden lasten kanssa. Jos rupeat pyytelemään, niin ukkosi käsittää asian niin, että tässä on jotain valinnanvaraa.
Mitä apua ajattelit täältä nettikeskustelusta saada? Että joku tulisi ja komentaisi miehen leikkimään lapsen kanssa? Ei se kuule enää toimi niin kuin silloin lapsena, kun juostiin kertomaan vanhemmille, että toinen ei leiki sovituilla säännöillä.
Voit olla yhden lapsen yksinhuoltaja tai kahden lapsen yksinhuoltaja, joista toista alat ennen pitkää hävetä ja myöhemmin muutut katkeraksi.- vit.tu..2
Miks naiset tekee lapsia tollasten miesten kanssa. Heivaa se mies vit.tuun jos sitä ei kiinnosta sen lapsen hyvinvointi. Ota joku yksinäinen mies tilalle joka olisi tosi onnellinen jos sillä olis joku joka välittää.
- lifemocker
miehiltä sitä ei yleensä kysytä, haluaako nämä perustaa perheen...
- hohhoijaa taas
lifemocker kirjoitti:
miehiltä sitä ei yleensä kysytä, haluaako nämä perustaa perheen...
no minkähän takia he sitetn vapaaehtoisesti luovuttavattai päästävät siemeniään naisen vaaralliseen pilluun
- väsyny
Kai se on sitten käskytettävä kuin lasta, oon vaan itse seurustellut aiemmin vähän erilaisten miesten kaa, jotka ajattelee myös itse että mitä voisi tehdä. Tää nykyinen on kyllä niin itsessään ja tietokoneessaan jumissa, ettei huomaisi vaikka olisin romahtamispisteessä. Eipä se niin helppoa oo heivata entistä ja ottaa uutta tilalle, mitä jotkut täällä kuvittelee, varsinkin kun on ujo ihminen. Kiitti vastauksista, siellä oli joitain jotka sai miettimään.
Olen yksinäinen.
- lifemocker
niin halusikos mies sitä lasta vai päätitkö sinä että sellainen nyt tehdään?
- väsyny
Kyllä meillä mies oli se joka halusi lapsen jopa minua varmemmin. Itse olin vähän epävarma, miehen lapsellisuuden ja itsekeskeisyyden vuoksi, mutta ajattelin isyyden kasvattavan.
- sääliks_käy
Mies halusi sitoa sinut itseensä lapsen avulla, ettet pääse livistämään. ja niinhän siinä kävi, nyt näet tämän "syyn" lapsenhankintaan itsekin. Ei hän lapsirakas ole, ei kiinnosta oikeastaan pätkääkään, mutta ajattelee nyt saaneensa sinulta elinikäisen täyshoidon itselleen tällä kurin.
Nyt nainen, itsekin aikuistu! Mee ekaksi neuvolassa juttelemaan neuvolapsykologin tms. asiantuntijan kanssa omasta tilanteesyasi, keksitte yhdessä apuja sinulle. Masennusta, estyneisyyttä ja heikkoa itsetuntoa täytyy myös hoitaa, jos tarvis, jotta pystyt hoitamaan tehtäväsi äitinä. Onko teistä kumpikaan töissä? Mistä rahat elämiseen tulevat? Kaksivuotiaskin kaipaa jo sosiaalisia virikkeitä ja harjoittelua monenlaisiin tilanteisiin. Onko lapsi hoidossa, käyttekö jossakin kerhossa tms. harrastuksissa??
Hoida itsesi kuntoon, niin pystyt arvioimaan paremmin missä menette. Parempaa jatkoa sinulle ja lapsellesi!- todennäköistä
nimenomaan moni mies tekee näin et sais mamman itselleen ja tuohan se perhe mukavan kodikkaan tunnelman, ikävähn sitä pizzalaarikoiden keskellä yksin on elellä vuodesta toiseen
- Idyllit hakusessa
Luin äsken tutkimusartikkelin, joka todisti kuinka tunneköyhissä perheissä, puhumattomissa liitoissa joissa ei tunteita näytetä eikä niistä puhuta, kasvaa tunneköyhiä lapsia. Kaikkea lieveilmiötä seuraa, eikä hyvää. Artikkelista aiheen haulla tähän, ja voi että tekee heikkoa. Siis kun kaiken luin ketjusta. On se perrrrrrkle ettei kaikki vaan tajua kuinka tärkeetä on luoda avoimet, lämpimät suhteet perheensä jäseniin, ennen muita lapsiin jotka perheessä elää ja aikuisten luomaa ilmapiiriä itseensä imee kuin pesusienet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311021
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452473- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6916