Kriston Armas Suomen 20 eniten ansaitsevan ja myös veroja maksavan joukossa heti kohta Wahlroosin jälkeen ja Jukka heti perässä.
Siis maksavat myös Pellon kunnan verotuloista yhteensä varmaan enemmän kuin kolmasosa kuntalaisista. Ja täällä haukutaan nimettömänä selän takana, nyrkit taskussa. Hävetkää.
Kuka maksaa ?
16
599
Vastaukset
- kuntalainen4
Verot määrätään tulojen mukaan, ja se on oikein.
- mökkiläinen
En kiellä Armaan veronmaksukykyä, mutta kyse lieneekin yhdenvertaisuuslaista ja siitä miten se suhteutuu muihin kuntalaisiin tai yrittäjiin. Jos esimerkiksi minä maksaisin yrityksestäni veroa 5000 euroa ja Armas 50.000 euroa, mutta saa helpotuksia 20.000 niin tällöin ei toteudu vaatimus yhdenvertaisuudesta lain edessä. Jos minä ja muut saisimme helpotuksia samassa suhteessa ei tätä ongelmaa olisi lain kannalta. Mielestäni kunnan kuitenkin tulee tukea yrityksiä, jotta ne kykenevät työllistämään kuntalaisia, mutta tässä tukemisessa on otettava huomioon tämä yhdenvertaisuus, eli toista elinkeinonharjoittajaa ei voi syrjiä toisen kustannuksella. Tämä voitaisiin toteuttaa myös helposti (teoreettisesti) eli jos Armas työllistää 38 henkilöä ja minä 3 niin tällöin minun suhdelukuni on kolme ja Armaksen 38. Jos Armas saisi helpotuksia 20.000 euroa olisi tällöin helpotus työntekijää kohden noin 526 euroa, jolloin minun pitäisi saada sama summa per työntekijä jotta yhdenvertaisuus lain edessä toteutuisi. Tämä on tosin vain yksi katsantokanta jolta tätäkin asiaa voitaisiin tarkastella. Haukkuminen ei auta ketään minkä vuoksi keskustelu helposti tyrehtyy juupas eipäs vaiheeseen. Nyt toivoisinkin kannanottoja ja aitoa keskustelua omine avauksineen.
- met yhessä
Miksi kunnan pitäisi tukea kaikkia yrittäjiä rahallisesti. Pitääkö palkansaajien ja eläkeläisten verotulot jakaa yrityksille. Ei sellainen ole oikein.
- MasaMj
mitä sitä pellopuulle annettuja alennuksia vuokraan kadehditaan,aramashan maksaa jo omilla veroilla kunnalle sen takaisin vuodessa,joten kannattaa sijoittaa pellopuuhun,mitäpä kolmen työntekijän töpseli firma tuo,kannattee laittaa konkhaan jos tukiaisia meinaa saada,jos ei enmpää kunnan talouteen rahaa tuo,saman tuo jo keskivertopalkkalainenkin kuntaan verotuloja palkallisena työntekijänä
- kyllästetty
Kaikki maksavat veroja, sen määrää laki. Pellopuu on eräs yritys muiden joukossa, joka maksaa veroja siitä mitä jää viivan alle tilinpäätöksessä. Jos Pello on niin huono paikkakunta, niin menkööt vaikka Kiinaan tekemään lamellihirsiä. Mitä tuosta jauhetaan.
- armasfani
Niin ja Pellossa on muutenki niin paljon yrityksiä, että tyhjä halli tois jotenki ilmavuutta ;D
- syrjäkyläläinen
Maksaako Jukka verot Pelloon, luulin että hän kirjoilla Roissa?
- ylävirran puolelta
So pojat niin, että sääli saadaan, kateus ansaitaan.
Yrittäkää itse ja pyrkikää samaan. Jos hän elämäntyönsä löi lihoiksi niin antaa lyödä, yhteiskunta sai siitä omansa. pitäkööt loput ja nauttikoon eläkepäivistään. Ainakin maksaa verot rehellisesti suomeen eikä piilota niitä mihinkään veroparatiisiin.- Mietitään vähän
HÖPÖ; HÖPÖ
Kristotojen verot menevät valtiolle, eikä Pellon kunta saa niitä. - Catzy P
Mietitään vähän kirjoitti:
HÖPÖ; HÖPÖ
Kristotojen verot menevät valtiolle, eikä Pellon kunta saa niitä.Niin - nuohan ovat kätyännössä kokohnaan pääomatuloja.
Olis hyvä tieää ihan perusasioita ennen ko täälä meuhkaa. - Kirnussa
Mietitään vähän kirjoitti:
HÖPÖ; HÖPÖ
Kristotojen verot menevät valtiolle, eikä Pellon kunta saa niitä.Pellon kunta ei saa veroja kuin ansiotuloista eli vähän alle kolmestakymmenestä tonnista. Tekee balttia rallaa viisi tonnia. Sen verran Pellon kunta kostuu. Pääomaverot menee valtiolle. Pääomaveroissa ei ole korvamerkkiä, yhteiseen kirnuun kaikki.
- Surkuhupaisaaaaaaa
huh tätä kateuden mätäpaisetta, mikä täällä velloo.Se on tosi,että kateus on ansaittava,siis joka jotaki yrittää,mutta täällähän on mentaliteetti,ettei mikhään kannata,ainoa mikä kannattaa on kytätä naapuria ja kyläläisiä kuka mitäki tekkee ja jos jotaki tekkee,niin johan on korpit kimpussa.Omat portaat ensin siivoamaan jokainen
- hox hox
Jäi mieheltä kertomatta kuinka paljo Suomen ja Ruottin valtio on antaneet tukimiljoonia. Ne on veronmaksajien rahoja.
- Xoh xoh
Hox hox on aivan oikeassa. Taitaapa surin osa ns. suurituloisista olla juuri tukirahoilla yms. rikkautensa ansainneita.
- lamporg
Xoh xoh kirjoitti:
Hox hox on aivan oikeassa. Taitaapa surin osa ns. suurituloisista olla juuri tukirahoilla yms. rikkautensa ansainneita.
vähän niinkö maajussit
- Tseka
lamporg kirjoitti:
vähän niinkö maajussit
Enpä minä ainakaan ole ruoastani valmis maksamaan sitä, mikä sen kuluttajahinta olisi ilman tukiaisia.
Muistan kuinka kansantaloustieteen professori Svento sanoi luennolla, että oikea asenne menestyvää yrittäjää kohtaan on ajatella: "Jes, minäkin pystyn tuohon!"
Älkääpä siis katheilko, vaan käärikää hihat ja ryhtykää homhiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759