Apua! Olen menossa ensimmäisillle treffeille treffisivulla tapaamani miehen kanssa. Enhän voi tietää miten asiat menevät, mutta pelottaa tilanne, jossa hän olisi kiinnostunut minusta, mutta minä en hänestä!
Kuinka treffailukäytännöt yleensä menevät? Tapaavatko ihmiset mieluusti jokaisen edes vähän varteenotettavan vaihtoehdon kasvokkain, ilman suuria odotuksia, vai lähdetäänkö treffeille vain harvojen ja valittujen kanssa?
Olemme kirjoitelleet pitkiä viestejä netissä ja "tutustuttu". Mies tuntuu olevan kiinnostunut, minä en ole aivan varma, haluan kuitenkin tavata hänet ja toivon, että kemiat toimivat. Me molemmat olemme selvästi vakavissamme etsimässä seuraa, olisiko siinä tapauksessa jopa kohteliasta sanoa suoraan ilman tekosyitä, jos ei kiinnosta?
Ekat treffit, entä jos ei synkkaa?
8
2191
Vastaukset
- lifemocker
todennäköisesti mies on kiinnostunut sinusta jos et mikään susiruma ole
Sehän on aivan normaali tilanne, että toinen kiinnostuu ja toinen ei. Jokaiselle, joka vähänkin enemmän treffailee, tulee varmasti vastaavia tilanteita molempiin suuntiin. Joskus itse on se, joka kiinnostuu enemmän, ja joskus se treffikumppani. Ja tietysti aika usein tulee niitä tapauksia, että kumpikaan ei näe syytä tavata uudestaan, Joskus harvoin taas homma toimii niin hienosti, että molemmat tykästyvät - ja sehän se tietty onkin se ihannetilanne.
On täysin yksilökohtaista, millaista rimaa itsellään pitää treffeille lähtemisen suhteen. Toiset pitävät riman kohtalaisen matalalla ja lähtevät treffeille, jos toinen vain vaikuttaa suht järkevältä ja ainakin ns. paperilla ok:lta. Toiset taas lähtevät treffeille vain sellaisten kanssa, jotka ovat jo valmiiiksi jotenkin poikkeuksellisen osuvalta tuntuvia tapauksia. Eli kukin tavallaan.
Itse suosin tuota ensimmäistä vaihtoehtoa. On mukava piipahtaa treffeillä, vaikka ei paljon olisikaan tutustunut sitä ennen. Uuteen ihmiseen on aina mukava tutustua ja samalla on aina myös olemassa se mahdollisuus, että hommasta kehittyykin jotain enemmän. Jos ei kehity, niin saa kuitenkin viettää sen mukavan rupatteluhetken yhdessä.
Tottakai kannattaa kommunikoida suoraan ja rehellisesti - mutta samalla tietenkin myös toista kunnioittaen. Jos kiinnostusta ei kehity, niin sano suoraan, että nyt ei tunnu siltä, että kannattaisi nähdä uudestaan. Ja kiitä tietysti samalla treffeistä. Eihän se sen kummempaa ole. Homman voi hoitaa myös puhelimitse tai tekstiviestitse sitten jälkeenpäin, jos ei halua kasvokkain sanoa. Eli ei todellakaan kannata mitään tekosyitä alkaa keksiä. Aikuismaisesti vaan suoraan, mutta kohteliaasti.- Varokaa vääristymiä
Mielestäni suurin virhe ensitreffeillä on että on suuret odotukset puolin ja toisin. Varsinkin jos vain meilien perusteella ollaan tutustuttu ja alettu haaveilemaan kaikenlaisista elokuva tähdistä, mutta paikalle tuleekin vain Matti/Maija Meikäläinen.... voi pettymys olla suuri.
Usein myös ihmiset jännittävät paljon ekoja treffejä, ovat hieman hermostuneita, lievästi tunnelma kireänä ainakin ekat 15min ja ehkä pientä epämääräistä sekoilua puheessa. Sitten kun vastapuoli tekee suuria universaalisia päätelmiä toisesta ja yhteensopivuudesta, niin on suuri vaara Titanicilla törmätä jäävuoreen... VAIN YHDEN TREFFIEN PERUSTEELLA, jotka ei todellisuudessa kerro toisesta juuri mitään oikeasti. Mielestäni olisi hyvä käydä vielä ainakin toisilla treffeillä ellei ekoilla tule jo voimakasta ällötystä.
Muistan kun eräs nainen kertoi innoissaan että deitti.netissä match palvelu (vertaa parin sopivuutta) oli osunut jopa 100% muutaman miehen kanssa, vaikka siinä on PALJON kysymyksiä. Treffeillä naiselle tuli jo 15min kohdalla tunne että pitää etsiä hätäuloskäyntiä. Varoituksen sana että mielikuvat, haavekuvat, tekninen sanankaltaisuus kysymyksillä/mielipiteillä jne. ei takaa yhtään mitään siitä LOPULLISESTA KEMIASTA.
Joten avointa mieltä ja "ei odota suurta" heti ensimmäisillä treffeillä niin sujuu paremmin. :) - NäinMeillä
Jos heti tuntuu että nyt ei kyllä nappaa niin treffit voi hyvin jättää yhteen kertaan. Jos taas tunnelma on että "ihan kiva ja mukavaakin oli" mutta ei mitään kauheaa säkenöintiä ei heti ole välillä, itse menisin kyllä vielä uudestaan. Olen usein huomannut että ensikerran pieni jännitys voi hyvin estää sen varsinaisen kemian muodostumisen. Jos toinen vaikuttaa potentiaaliselta, voin hyvin mennä pari kolme kertaa treffeille ja katsoa josko sitä kemiaa kuitenkin löytyisi. Joistain sitten tosiaan huomaa heti alussa että sitä ei tule löytymään ja niihin ei kannata tuhlata sitten enempää aikaa.
- 6+12
Näinhän sitä kuuluukin toimia. Hyvin harvoissa tapauksissa mitään syntyy heti ensitapaamisella vaan ihmiset tutustuvat hiljalleen. Jos haluaa jotain löytää, niin pitää olla itsessäänkin sitä kärsivällisyyttä ja tahtoa tutustua ihmisiin. Ei se kumppani tule vain jostain eteen kuin manulle illallinen.
- ähöm-
Onko se mies kalju ja tatuoitu ?
- ....................
Kävin nettitreffeillä muutamia vuosia sitten. Olihan se ikävää sanoa netissä jos ei kiinnostanut, mutta entä sitten kun oli jo tavannut? En todellakaan halunnut satuttaa ketään.
Tässä kolme tapausta:
Tapasin pojan josta en kiinnostunut mutta joka kirjoitti minulle pian tapaamisen jälkeen (sähköpostin). Vastasin hänelle etten ollut kiinnostunut enää tapaamaan, yritin olla ystävällinen.
Yksien treffien jälkeen sanoimme jotain sellaista että kirjoitellaan. En kiinnostunut hänestä eikä hänkään vaikuttanut erityisen innostuneelta minusta. En lähettänytkään mitään viestiä eikä pojaltakaan tullut enää mitään yhteydenottoa, joten asia oli ratkaistu :)
Yhtä poikaa tapasin useamman kerran, koska hän oli todella mukava. Valitettavasti en tuntenut häntä kohtaan mitään erityistä ja kun kerran viestittelimme niin jouduin kertomaan hänelle, etten ollut kiinnostunut sillä tavalla. - miesyli50
Minäpäs olen harrastanut tätä deittailua. Kolme vuotta sitten aloitin. Tapasin aika pian kolmekin eri naista, yksi ei ollut kiinnostunut, mutta kaksi kutsui myöhemmin kylään. Kivempi, ei sitten pitkän välimatkat takia tykännyt, kun olisi halunnut nähdä useammin ja se oli aika mahdoton tilanne. Sitten hän löysi läheltä uuden ihastuksen ja meni yhteen. Vuoden päästä oli onneton ja kirjoitteli minulle. On edelleen huonossa suhteessaan mutta ollaan kavareita ja vaihdetaan maileja silloin tällöin.
Se vähempi kiva taas oli.. no hän takertui minuun liikaa ja se alkoi ahdistaa. Olisi pitänyt olla hänen kanssaan koko ajan.
Hänkin silloin tällöin mielä meiliä laittaa,
Sitten kolmannella keralla osui ja upposi. Tapasin ihanan naisen, jonka kanssa aika pian muutettiin yhteen ja ostettiin talo, kaikki oli kuin elokuvissa. Mutta, arki tuli ihastuksen jälkeen ja huomasin, ettei nainen enää ollut onnellinen. Juteltiin ja hän sanoi haluavansa vielä jotain muuta elämässä.
Itse rakastin ihan täysillä vielä ja teki aika kipeää. Nyt sitten ollaan erossa kaukana toisitamme. tekstareita vaihdellaan, mutta tun teet taisivat kuolla.
Elämä on surullista välillä, mutta ei saa itkeä liikaa.
Laitoin uuden profiilin s24:ään ja vastauksia tuli, kaksilla kahveilla kävin, kumpikaan ei syttynyt, eka oli kiva, mutta minä en saanut hänessä värähdyksiä aikaan. Toine taas ei ollut oikein minun makuuni.
Mutta kolmas olikin sitten oikein sopiva ja taisi kemiat kohdata.
Nyt sitten seurustellaan ja ollaan kumpikin tietenkin omissa oloissammekin välillä, mutta melkein joka toinen päivä nähdään, ja soitellaan, skypeillään jne.
Ihastunut ainakin olen ja tulevaisuus näyttää mitä meille on varattuna.
Kivasti on mennyt. Ei tarvitse kyllä olla yksin, kun lähtee trteffeille avoimin mielin ja uskaltaa jutella oudollekin ihmiselle avoimesti omista jutuistaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan603368Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282970- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 111396
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13812