John Coltrane on jazzin God ja sai sieluni aukeamaan jazzille :)

Katsoin tv:stä jazzin vuosisata sarjaa ja siellä tuli esiin John Coltrane ja hänen levynsä Love Supreme v.64. Ohjelmassa Allman Bothersin edesmennyt loistava kitaristi Duane Allman kertoi, ettei hän kuunnellut muuta levyä, kuin Love Suprimea vuoteen. Tilasin levyn Digeliuksesta ja he ihmettelivät, kun levyä meni niin paljon!! Minä, joka olin ollut rockin kävelevä tietosanakirja, kiinnostuin Coltranesta myös heti. Levyllä Coltrane tykittää mieletöntä improvisointia ja bändi svengaa aivan sairaan hienosti. Coltranen soitto on äärimmäisen kaunista ja sen läpi kuunteleminen on upea puhdistava kokemus. Nyt olen kerännyt 28 Coltranen cd:tä, koko keskeisen tuotannon. Esim. cdon.com myy lähes koko Coltranen tuotannon alle 10e/kpl. Levyt on alkuperäisistä masternauhoista tehty ja saundit on jumalaisen hyvät. Wikipedian kautta saat lisää tietoa. Älä ihmeessä menetä tätä kokemusta olit sitten blues, rock, soul jne. musan diggari. Coltrane vapauttaa sielun uusiin ulottuvuuksiin. Lähde mukaan!!

3

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rieskapaskaa

Hirveetä paskaahan se on mutta kukaan ei myönnä sitä ettei saisi juntin mainetta. Minulla se on jo, joten voin sanoa sen suoraan. JC:n musa on umpipaskaa yliarvostettua jööttiä josta
      nauttiakseen täytyy joko teeskennellä tai vetää happoa.

• Lush Life

Älä yritä. Salaa kuuntelet kuitenkin. Ainakin Prestige-pakettia. Sitä voi kuunnella myös ilman happoa.

• jc1
        Lush Life kirjoitti:

Älä yritä. Salaa kuuntelet kuitenkin. Ainakin Prestige-pakettia. Sitä voi kuunnella myös ilman happoa.

On se vaan kumma että heti leimataan jonkin musa tyylin diggari vaikkapa juntiksi,itte kuuntelen pääosin Coltrainia,mulle on aivan sama mitä mieltä muut on,itte nautin musasta ja that´s it!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      319
      7544
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1843
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1171
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe