John Coltrane on jazzin God ja sai sieluni aukeamaan jazzille :)

Katsoin tv:stä jazzin vuosisata sarjaa ja siellä tuli esiin John Coltrane ja hänen levynsä Love Supreme v.64. Ohjelmassa Allman Bothersin edesmennyt loistava kitaristi Duane Allman kertoi, ettei hän kuunnellut muuta levyä, kuin Love Suprimea vuoteen. Tilasin levyn Digeliuksesta ja he ihmettelivät, kun levyä meni niin paljon!! Minä, joka olin ollut rockin kävelevä tietosanakirja, kiinnostuin Coltranesta myös heti. Levyllä Coltrane tykittää mieletöntä improvisointia ja bändi svengaa aivan sairaan hienosti. Coltranen soitto on äärimmäisen kaunista ja sen läpi kuunteleminen on upea puhdistava kokemus. Nyt olen kerännyt 28 Coltranen cd:tä, koko keskeisen tuotannon. Esim. cdon.com myy lähes koko Coltranen tuotannon alle 10e/kpl. Levyt on alkuperäisistä masternauhoista tehty ja saundit on jumalaisen hyvät. Wikipedian kautta saat lisää tietoa. Älä ihmeessä menetä tätä kokemusta olit sitten blues, rock, soul jne. musan diggari. Coltrane vapauttaa sielun uusiin ulottuvuuksiin. Lähde mukaan!!

3

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rieskapaskaa

      Hirveetä paskaahan se on mutta kukaan ei myönnä sitä ettei saisi juntin mainetta. Minulla se on jo, joten voin sanoa sen suoraan. JC:n musa on umpipaskaa yliarvostettua jööttiä josta
      nauttiakseen täytyy joko teeskennellä tai vetää happoa.

      • Lush Life

        Älä yritä. Salaa kuuntelet kuitenkin. Ainakin Prestige-pakettia. Sitä voi kuunnella myös ilman happoa.


      • jc1
        Lush Life kirjoitti:

        Älä yritä. Salaa kuuntelet kuitenkin. Ainakin Prestige-pakettia. Sitä voi kuunnella myös ilman happoa.

        On se vaan kumma että heti leimataan jonkin musa tyylin diggari vaikkapa juntiksi,itte kuuntelen pääosin Coltrainia,mulle on aivan sama mitä mieltä muut on,itte nautin musasta ja that´s it!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      1992
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1427
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1285
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      66
      1194
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      112
      1090
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1020
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      986
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe