Terve!
Sairastan Masennusta ja paniikkihäiriöö.. Olen syönyt lääkkeitä jo usemman vuoden..
mulla on yleisesti ahdistuneisuutta,mutta pahimmat paniikkikohtauset ovat jääneet pois!
On tullut viikonloppuisin nautittua alkohoolia toki aiva sen verran,että on muistanu kumminki mitä edellisenä iltana tapahtui...
Jokainen sunnuntai ja vielä alkuviikollaki on kurjaa ahdistuneisuutta jos on alkoholia juonut esim: lauantaina ja oireet ovat meleko yleisiä: Sydämmentykytys pelkotilat,ilman loppumisen tunne,ei pysty rentoutumaan,ärstttävä tuntemus keskirinnassa,sellainen puristava tunne..jne jne...
minulla kun oli oikeen pahana tuo paniikkihäiriö niin kohtauksen tultua menin melkeen heti aina terveyskeskukseen,ja he ottivat siellä verikokeet ja sydänfilmin,mutta ei niissä mitää ikinä ollut..Nyt ei ole tarvinnu käydä kun kohtauksia ei suuresti ole enää ollu..
kellä samoja tuntemuksia??
14
240
Vastaukset
Ahdistus/masennushäiriöstä kärsivän olisi hyvä luopua alkoholista mieluummin kokonaan. Miksiköhän? Paristakin syystä.
Alkoholi vähentää serotiinin eritystä ja aiheuttaa masennusta. Toinen juttu on tää liian ankaran yliminän meillä psyykeongelmaisilla.
Saa syyllisyydentunteita jo kohtuullisestakin kupin otosta. Myös pienikin ylipaino tekee olosta 'tuhruisemman'. Niin se vain on.
Saan itse päivittäin helpotusta pitämällä kämmeniä mahdollisimman alhaalla nukkuessa. Ahdistustilat ovat tässä henk. koht. elämäntilanteessa, niin pinnassa, että kaikki keinot on otettava käyttöön.
Nostan tahattomasti kädet rinnalle; ahdistus tulee heti päälle. Asetan kädet suoriksi sivuille tai alavatsan päälle, mieli rauhoittuu välittömästi.
Kannattaa kokeilla. Toimii ihan missä tahansa. Jos on kipuja, kivunpuoleiselle osalle kehoa tuodaan toinenkin käsi samalle puolen.
Kun tätä ajatusten hallintaa kehittää, jo mielikuva käsikontaktista alavatsalla poistaa sekä kivut, että ahdistuksen.- fggfgf
Älä ota kapteenia vakavasti, hän kieltäytyy lääkityksestä ja on harhojen vallassa.
Alkoholia kannattaa välttää jos siitä on seurauksena ahdistusta.
Käsien asennolla ei ole mitään vaikutusta mielentilaan. - darra ahdistus
Itse kärsin paniikki/ahdistuneisuushäiriöstä. Olen kans huomannut että jos on edellisenä iltana juonut alkoholia niin seuraavana päivänä ahistaa sikana.
- mauska1
paniikkihäiriö/ahdistuneisuushäiriö on melko yleillistä nuorilla sekä vähä vanhemmillakin.. Itsellä menee jokunen päivä kun ahdistuneisuus taas helpottaa.. Toinen laukaiseva tekijä on tressi ja jännitys.. kummatki alkoi mulla pikku hiljaa ala-asteella ja lääkkeet jouduin hakemaan kun pääsin ylä-asteelle! Kyllä tämän kans on nyt oppinut jo elämään,mutta ahdistus on kyllä meleko ilkeä vaiva kun se tulee,pitääs vain yrittää ajatella muita asioita eikä vain ahdistusta niin huomattavasti nopiempaa menee ohitsekkin... Mitä oireilua Darra ahdistus sinulla ilmenee?
- 3+8
Mulla on samoja kokemuksia. Näin heikolla psyykellä olis parasta pysyä kokonaan erossa kaikista aineista. Ainakin siinä tapauksessa jos niiden käyttö ei pysy kohtuudessa.
Omasta mielestäni siitä taas ei ole juuri mitään iloa jos ottaa vain vähän. Sitten taas jos ottaa paljon niin seurauksena on kamala ahdistus ja pahimmassa tapauksessa jopa paniikkikohtaus.- mauska1
Minulla käy yleensä myös niin aina,että kun alan juomahan niin seuraavana päivänä ei tuu otetuksi lääkkeitä kun nukun yleensä melko myöhälle,en muutenkaa joka päivä aina ota lääkkeitä,en tiedä miksi,mutta kyllä niitä pitääs säännöllisesti ottaa joka aamu,ettei tuu sitten mitää oireilua.. Yleensä mulle tulee vain masennusta ja ahdistusta,kohtauksia ei nyt juurikaan ole ollu,jotaki lieviä semmosia kylläki! :) kertokaapas vähä teidän ahdistuneisuudesta ja mitä oireilua siihen liittyy? Kaikilla ei ihan ole samoja oireita,joillaki voi olla vielä enemmän tai joillaki taas vähemmän!
Otin käyttöön isotehoisen kirkasvalolaitteen eilen kun on näin auringoton aika. Aivan selvä piristymispiikki näkyy mielenmaisemassa.
Tämäkin toimii kellä toimii. On kuulemma henkilöitä, joille valoisat kevät- ja kesäkuukaudet on kaik pahinta aikaa.
Laitan kv-laitteen päälle aamulla puuronsyönti ja lehden luku ajaksi sekä kahvitaolla ja vielä iltapäivän teen ryystön ajaksi.
v.v.v naapurini on jälleen torppaamassa nimimerkillä fggfgf 5.11 2012 21:49 viestillään kaikkia muita keinoja keinoja kuin raamatusta lähtöisin olevasta...
Käsien asennoilla on niin vahva merkitys, että mm. reumakivut häippäsevät parin minuutin sisällä esim. ajon aikana.
Kädet pidetään ratin alakehällä ja annetaan kehon -puolen saada kontakti vastaavaan -puoleen. Tämä voi olla harjoituksen ansiota.
Toivo Lång
Inkeroinen- fggfgf
"v.v.v naapurini on jälleen torppaamassa nimimerkillä fggfgf 5.11 2012 21:49 viestillään kaikkia muita keinoja keinoja kuin raamatusta lähtöisin olevasta.."
Kapteenille tiedoksi, olet vainoharhainen, en ole naapurisi ja asun toisella puolella Suomea.
kokeileipa siirtää hiustesi asentoa ajatuksen voimalla ja havaitse sen vaikutus mielentilaasi.
- 3+8
En minäkään alkoholista ole saanut mitään varsinaista paniikkikohtausta koskaan mutta pilveä kun poltin niin sain elämäni pahimman paniikkikohtauksen. Mun on ilmeisesti parasta pysyä siitä erossa kokonaan.
Se oli todellakin mun elämän pelottavin kokemus. Luulin saaneeni sydänkohtauksen ja olin aivan varma että kuolen. Olis se mun varmaan pitänyt tietää että niin voi käydä kun mulla kuitenkin on alttius saada paniikkikohtauksia. Vieläkin vähän pelottaa että saan taas paniikkikohtauksen. Ryyppäämisen jälkeen mulla taas ilmenee yleensä ahdistusta ja vain lieviä paniikinomaisia tiloja.
Mitään päivittäistä lääkitystä mulla ei tällä hetkellä ole. Joskus otan rauhoittavia pahimmissa tilanteissa mutta hyvin harvoin. Olis varmaan parasta opetella elämään mahdollisimman päihteetöntä elämää.- mauska1
Mulle tuli ennemmin aika pahojaki paniikkikohtauksia kun join,mutta nyt kun olen opetellut hallitsemaan kohtausta niin ne ovat jääneet kokonaan pois.. Kyllä se on näin,että jos haluaa joskus pään sekaisin,niin kaljalla tai viinalla ei siihen saa mitää mömmöjä käyttää,kun niihin jää hyvin nopiaa riippuvaiseksi.. Ei tuo alkoholi kyllä ole myöskään mikää hyvä lääke jos on paniikkihäiriö,mutta kyllä sitä ny silloin tällöin saa ottaa,että kroppa vähä rentoutuus..
Minä itse kun otan alkoholia,tietty kaljaa ja jotaki lonkeroa harvemmin viinaa niin seuraavana päivänä ahdistaa kohtuu kivasti ja vielä alkuviikostakin,mutta ei voi kun peiliin katsoa ja kysyä miksi ahdistaa! Se on hyvä asia jos ei ole tarvinnut lääkkeitä ottaa,silloin on itseluottamus todella hyvä,mutta mulla tuo paniikkihäiriö vähä pääsi karkaamaan käsistä kun en tiennyt yhtää silloon mitä paniikkihäiriö tarkoittaa ja mitä oireilua siihen liittyy,mutta tuskin noita lääkkeitä tarvii loppuelämää syödä,menee varmasti ohi kokonaan kun ikää kertyy.. :DPaniikkihäiriö kun räjähtää päälle niin kyllä siinä heti rupiaa ajattelemaan,nytkö se lähtö tuli samoin kun ahdistaa oikeen rajusti niin samat ajatukset käy mielessä vaikka se on osa elämää ja sille ei mitään voi.. - 3+8
mauska1 kirjoitti:
Mulle tuli ennemmin aika pahojaki paniikkikohtauksia kun join,mutta nyt kun olen opetellut hallitsemaan kohtausta niin ne ovat jääneet kokonaan pois.. Kyllä se on näin,että jos haluaa joskus pään sekaisin,niin kaljalla tai viinalla ei siihen saa mitää mömmöjä käyttää,kun niihin jää hyvin nopiaa riippuvaiseksi.. Ei tuo alkoholi kyllä ole myöskään mikää hyvä lääke jos on paniikkihäiriö,mutta kyllä sitä ny silloin tällöin saa ottaa,että kroppa vähä rentoutuus..
Minä itse kun otan alkoholia,tietty kaljaa ja jotaki lonkeroa harvemmin viinaa niin seuraavana päivänä ahdistaa kohtuu kivasti ja vielä alkuviikostakin,mutta ei voi kun peiliin katsoa ja kysyä miksi ahdistaa! Se on hyvä asia jos ei ole tarvinnut lääkkeitä ottaa,silloin on itseluottamus todella hyvä,mutta mulla tuo paniikkihäiriö vähä pääsi karkaamaan käsistä kun en tiennyt yhtää silloon mitä paniikkihäiriö tarkoittaa ja mitä oireilua siihen liittyy,mutta tuskin noita lääkkeitä tarvii loppuelämää syödä,menee varmasti ohi kokonaan kun ikää kertyy.. :DPaniikkihäiriö kun räjähtää päälle niin kyllä siinä heti rupiaa ajattelemaan,nytkö se lähtö tuli samoin kun ahdistaa oikeen rajusti niin samat ajatukset käy mielessä vaikka se on osa elämää ja sille ei mitään voi..Itseluottamus mulla ei todellakaan kyllä ole mikään hyvä. Aivan päinvastoin ja varmasti itsekin tarvisin jotain säännöllistä lääkitystä näihin jatkuviin ahdistus ja paniikkiolotiloihin.
En vain enää ole halunnut aloittaa mitään lääkitystä kun kerran jo syönyt lääkkeitä ilman että olisin niistä mitään apua saanut. Masennuslääkityksestä mulle tuli lähinnä vain huonoja kokemuksia. En kyllä tiedä miten pärjätä elämässä eteenpäin. Jatkuvaa selviytymistaistelua tämä on päivästä toiseen ja niin on ollut jo monta vuotta. Aikalailla tässä on usko mennyt elämää kohtaan mut jokin mut on kuitenkin hengissä pitänyt.
- Mies 28v
Nim 3 8, sanon ihan aluksi, että se pössyttely ei todellakaan sovi paniikki/ahdistushäiriöiselle!
Sitten mauska1, onko lääkityksesi muuten varmasti sopiva/riittävä? Jos koet, että on, niin kannattaa ehkä vähän aikaa koittaa pidättyä alkoholista, tai sitten pysyä korkeintaan keppana-linjalla... Puhun tietysti siis vain omasta kokemuksestani (paniikki-, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, lääkityksenä Escitalopram Actavis (Cipralex) 15mg/vrk.) Krapulassa sitä on ihminen muutenkin herkempi kaikenlaisille oudoille tuntemuksille, ja krapulan oireet itsessään muutenkin ovat helposti laukaiseva tekijä ahdistuskohtaukselle.
Suosittelen myös ottamaan ne määrätyt lääkkeet säännöllisesti... Muutama tunti sinne tänne, mutta päivittäin kuitenkin.- mauska1
Mies28v! Lääkitykseni no,paroxetin actavis 20mg on auttanut kyllä todella hyvin mun paniikkikotauksiin,eli en muista edes koska viimmeksi on ollut kunnollinen kohtaus siitä on pitkä aika,jotaki semmosia on voinu olla,että on meinannu tulla,mutta oon saanut pideteltyä sen kurissa..Edronax 4mg on taas mielialahan,mutta en osaa sanoa onko ollu täyttä apua lääkkeestä,kyllä mieli on ollu muuten korkealla ja ei muuten niin masennusta ole ilmennyt paitsi krapula päivinä ja krapula päivästä muutama päivä eteenpäin.. Pitääs kyllä ottaa lääkkeet säännöllisesti eikä joka kerta unohtaa ottamatta niitä... :D
- ghpoå
paroxetin actavis :Tabletti niellään runsaan vesilasillisen kera kokonaisena tai puolitettuna. Sitä ei saa pureskella. Päivän lääkeannos suositellaan otettavaksi aamuaterian yhteydessä. Alkoholin käyttöä sekä mäkikuismaa sisältäviä rohdosvalmisteita on syytä välttää hoidon aikana.
Edronax : Lääkkeen helpottava vaikutus ei ala välittömästi. Yleensä vaikutus alkaa tuntua noin viikon kuluttua hoidon aloittamisesta, mutta täysi teho saadaan vasta 2-4 viikossa.
Eli tuossa selkeästi sanotaa: ei alkoholia !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3768283Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1672627- 76948
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60873- 12860
- 25836
- 55833
- 64812
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss69725