Snooker: Pienin pistesaalis "pöydäntyhjentämisessä"

snoukerfan

Eli oon koittanut netistä löytää vastausta seuraavaan kysymykseen: Mikä on pienin pistesaalis mikä on kisoissa saatu kun on ns tyhjännyt pöydän putkeen.

Eli jos tiedätte vastauksen niin ilmoitelkaa...

24

4582

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulisin..

      Eipä ole tietoa,mutta kyllähän se minimissään 90-100 pistettä täytyy olla.

      Eipä ne pallot oikeastaan voi olla siellä päässä,missä on ne 2-4 pisteen pistepallot.

    • jvhgcj

      Kaveri on tehnyt 70. Ei siis virallisissa kisoissa vaan ihan treeneissä.

      • Rzzzhh

        On sulla vaan aika ihmeellinen kaveri ottaen huomioon, että pienin mahdollinen pistesaalis on 72, kun pöytä tyhjennetään putkeen.


      • dehthed
        Rzzzhh kirjoitti:

        On sulla vaan aika ihmeellinen kaveri ottaen huomioon, että pienin mahdollinen pistesaalis on 72, kun pöytä tyhjennetään putkeen.

        Pisti kaksi punaista yhdellä pussituksella... Yritti siis tarkoituksella pelata keltaiselle ja onnistui siinä, tuo tuplapunainen oli vain bonus.


      • hfghfg
        Rzzzhh kirjoitti:

        On sulla vaan aika ihmeellinen kaveri ottaen huomioon, että pienin mahdollinen pistesaalis on 72, kun pöytä tyhjennetään putkeen.

        Tiesitkö muuten, että snookerissa on mahdollista tehdä myös yli 147 pistettä. Teoreettinen maksimi on 155. Onkohan tuota tehnyt kukaan.


      • Anonyymi
        Rzzzhh kirjoitti:

        On sulla vaan aika ihmeellinen kaveri ottaen huomioon, että pienin mahdollinen pistesaalis on 72, kun pöytä tyhjennetään putkeen.

        Pienin mahdollinen pistesaalis pöydäntyhjennyksestä on 44. Eli kaikki 15 punaista yhdellä lyönnillä ja sitten keltainen. Päälle väripallot. Yhteensä 44.


    • my147

      Pienin mahdollinen teoriassa on 44. Sääntöjen puitteissa. Nimittäin; on luvallista pussittaa useampi punainen kerralla ja jos pussittaa kaikki 15 kerralla on saaliina 44 pistettä. Vaikeaa, mutta onnistuu, jos osaa. 72 pistettä, jos pussitetaan yksitellen.

    • kerro mulle..

      "Teoreettinen maksimi on 155."

      -Mistä tuo tulee?

      Onhan mahdollista, että ei osu aloituksessa punaiseen, ja saahan sitä jonkun kerran yrittää, eli mielestäni mitään teoreettista maksimia ei ole..

    • snooqur

      Teoreetinen maksimi on mahdollinen siten, että vastapelaaja jättää kiven snookeriin tehtyään virheen, jolloin saat lyödä väripalloa punaisena pallona (vapaapallo). Sen jälkeen lyöt mustan, ja siinäpä ne ylimääräiset 8 pistettä onkin tullut saatua, pöydällä ollessa edelleen 15 punaista palloa.

      • Anonyymi

        Niitä vapaapalloja voi saada pelin aikana vaikka kuinka monta, jolloin pelin maksimipisteet nousee joka vapaapallolla. Jos puhutaan breikin maksimipisteistä on tuo 155 maksimi.


    • kerro mulle..

      No joo, hyvä vastaus, mutta entäpä sitten jos Trump aloittaa ja laittaa pallon sellaiseen paikaan, että Selby ei osu kymmenellä lyönnillä punaiseen?

      Tämän jälkeen Trump tyhjentää pöydän, niin sehän 40 147 pistettä..

      • my147

        Trumpin breikki alkaa siitä mistä se alkaa, kuten muillakin. Eli pisteitä voi olla ennestään, mutta niitä ei lasketa breikkiin mukaan.


      • Retaattori

        Break = lyöntivuoro ja siinä tehdyt pisteet

        Esimerkissä Selbyn virhepisteet ovat syntyneet Selbyn breikissä ja tuomari toteaa Selbyn lopetettua "Judd Trump forty (40)", sen jälkeen alkaa Trumpin breikki jonka jälkeen tuomari sanoo Judd Trump "hundred and forty-seven (147) and frame (erä)" ... tulostaululla on silloin pisteet 187-0


    • kerro mulle..

      Ja siis" vaikkapa kymmenellä lyönnillä", koska säännöissähän ei ole määrää hutien määrälle.

      Joten vieläkin olen sitä mieltä, että teoreettista maksimipisteiden määrää ei ole.

    • my147

      Korjatkaa jos olen väärässä: Maksimi, minkä voi saada yhden lyöntivuoron aikana on 148. Jos aloittaa lyöntivuoronsa ns. vapaapallolla ja pussittaa jonkun ns. väripallon, se nostetaan takaisin ja siitä saadaan 1 piste. Sen jälkeen edetään normaalijärjestyksessä jossa maksimi on se 147, eli yhden lyötivuoron aikana kertyy 148 pistettä. Sehän on kaikille selvillä, ettei toisen pelaajan lyöntivuorolla virheistä kertyvät pisteet päädy mihinkään "breikkiin".
      Yhteispistemäärä (ei ns. breikki) voi olla ihan mitä vaan.


      • The_Rat kirjoitti:

        Se ensimmäinen "väripallo" on punainen, eli sen jälkeen voi tehdä taas mustan ja siihen päälle 147.

        Maksimi joka kisoissa on tehty, on tietääkseni sattumalta juuri 148. Tehty 12 mustalla.
        http://www.guardian.co.uk/sport/2004/oct/18/snooker.cliveeverton

        Tämä siis merkittävämmissä kisoissa. Treeneissä, jne. varmasti tehty enemmänkin (ja löytyi maininta 149:stä Dragolta 1999).


      • dfgtghgf

    • yksi seuraaja

      15x1 15x2 ja 2,3,4,5,6,7

      Eli 15 plus 30 plus 27

      vastaus on 67

      • Toinen seuraaja

        Ensiksikin 15 30 27 = 72, tämä verran ainakin minulle taottiin päähän jo peruskoulussa. Tämä saadaan siis upottamalla jokaisen punaisen jälkeen keltainen ja lopuksi tyhjentämällä pöydän.

        Punaisiahan voi ja saa lyödä useamman kerrallaan, jolloin lyömällä vaikka vain ekalla lyönnillä 2 punaista kerralla pussiin, niin minimipisteet onkin 1x(1 1) 13x1 14x2 27 = 70. Teoreettinen minimi pöydän tyhjentämiseen on kuten tuolla aiemmin mainittiin (lyömällä kaikki punaiset kertalyönnillä pussiin) 15x1 1x2 27 = 44.

        Mikä sitten käytännössä on minimi, on vaiketa sanoa, koska harva pelaaja sitä tosissaan koskaan yrittää ja aika harvoinhan kahtakaan punaista saa kerralla pussitettua. Kolmea tai useampaa punaista itse en ole nähnyt koskaan kerralla pussitettavan muuten kuin jossain näytöksessä käsin asetelluilla palloilla...


      • yksi seuraaja
        Toinen seuraaja kirjoitti:

        Ensiksikin 15 30 27 = 72, tämä verran ainakin minulle taottiin päähän jo peruskoulussa. Tämä saadaan siis upottamalla jokaisen punaisen jälkeen keltainen ja lopuksi tyhjentämällä pöydän.

        Punaisiahan voi ja saa lyödä useamman kerrallaan, jolloin lyömällä vaikka vain ekalla lyönnillä 2 punaista kerralla pussiin, niin minimipisteet onkin 1x(1 1) 13x1 14x2 27 = 70. Teoreettinen minimi pöydän tyhjentämiseen on kuten tuolla aiemmin mainittiin (lyömällä kaikki punaiset kertalyönnillä pussiin) 15x1 1x2 27 = 44.

        Mikä sitten käytännössä on minimi, on vaiketa sanoa, koska harva pelaaja sitä tosissaan koskaan yrittää ja aika harvoinhan kahtakaan punaista saa kerralla pussitettua. Kolmea tai useampaa punaista itse en ole nähnyt koskaan kerralla pussitettavan muuten kuin jossain näytöksessä käsin asetelluilla palloilla...

        Omasta vastauksesta puutuu yksi keltainen, eli se olis 69 pistettä.

        Mutta jos vetää yhdellä lyönnillä 15 punasta alas, niin tullaan minimipisteiden lisäksi todennäköisyyslaskentaan.


      • Opettele yhteenlasku
        yksi seuraaja kirjoitti:

        Omasta vastauksesta puutuu yksi keltainen, eli se olis 69 pistettä.

        Mutta jos vetää yhdellä lyönnillä 15 punasta alas, niin tullaan minimipisteiden lisäksi todennäköisyyslaskentaan.

        Vielä kerran rautalangasta.

        Ensin 15 punaista ja jokaisella keltainen: 15x1 15x2 = 45
        Sitten väripallot (kel[2]-vih[3]-rus[4]-sin[5]-pink[6]-mus[7]): 27
        Yhteensä: 45 27 = 72

        Miten ihmeessä saat tästä 69 aikaiseksi? Ei siitä ekastakaan vastauksestasi puuttunut mitään, et vaan osaa yhteenlaskua. Jos et todellakaan osaa päässälaskua edes tuon vertaa, kokeile taskulaskinta tai tietokoneesi laskinsovellusta...


    • Anonyymi

      Entä mikä on pienin mahdollinen voittopistemäärä? Eli, jos missaa aina värin punaisen jälkeen ja vastustaja samoin. Väreillä samoin lopussa jokatoisen? 27-26 tai jotain?

      • Anonyymi

        35-7


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe