mikä merkitys näillä erilaisilla tangoilla on, ja mitä liikkeitä milläkin tangolla kuuluu tehdä? Omalla salillani on hirveä määrä erilaisia tankoja sekä ylä- että alataljaan, ja olen ihan hukassa niiden kanssa...
ylä- ja alataljan erilaiset tangot?
2
513
Vastaukset
- ssooppii
Ainakin sen verran luulen tietäväni, että oteleveys vaikuttaa siihen miten ja mitkä lihakset toimivat. Leveä selkälihashan siinä on pääasiassa toiminnassa mutta jos ote on kapea, hauis toimii voimakkaammin kuin leveämmällä otteella.
Paitsi oteleveys vaikuttaa, niin merkitys on myös sillä ovatko kämmenet sisäänpäin vai rinnakkain. Jos ne ovat sisäänpäin olka-värttinäluulihas aktivoituu enemmän.
Edelleen on myötä - ja vastaote. Alataljassa vastaote eristää epäkäslihasta alaosastaan ja kaksipäistä olkalihasta, jos ottaa käyttöönsä leveän tangon. Myötäote eristää hartialihaksen takaosaa ja epäkäslihaksen keskiosaa.
On siinä miettimistä. Kannattanee käyttää yleisimmin käytössä olevia, sillä ne ovat helpoimpia ja selkeitä käyttää. Olen harjoitellessani koettanut vetää kyynärpäät mahdollisimman taakse ja ottanut voimakkaan hengityksen mukaan liikkeeseen. Myös lapoja voi yrittää lähentää toisiinsa liikkeen lopussa. - --..--
Alataljassa nimenomaan olisi tarkoituskin vetää lapoja yhteen liikkeen lopussa.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TO7kexLSMJs#!
Tossa erinomainen selostus siitä mitä alatalja soudussa kuuluu tehdä.
Ei kannata liikaa päätä vaivata niillä erileveyksisillä tangoilla. Niillä saa mukavaa vaihtelua tosiaan liikeratoihin ja aktivoi hieman eri kohdista selän lihaksia.
Kokeile ja tunnustele millainen ero tulee milläkin tangolla sehän se on paras tapa huomata mikä sopii mihinkin liikkeeseen. vaihtelu on plussaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15974Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829