mikä merkitys näillä erilaisilla tangoilla on, ja mitä liikkeitä milläkin tangolla kuuluu tehdä? Omalla salillani on hirveä määrä erilaisia tankoja sekä ylä- että alataljaan, ja olen ihan hukassa niiden kanssa...
ylä- ja alataljan erilaiset tangot?
2
535
Vastaukset
- ssooppii
Ainakin sen verran luulen tietäväni, että oteleveys vaikuttaa siihen miten ja mitkä lihakset toimivat. Leveä selkälihashan siinä on pääasiassa toiminnassa mutta jos ote on kapea, hauis toimii voimakkaammin kuin leveämmällä otteella.
Paitsi oteleveys vaikuttaa, niin merkitys on myös sillä ovatko kämmenet sisäänpäin vai rinnakkain. Jos ne ovat sisäänpäin olka-värttinäluulihas aktivoituu enemmän.
Edelleen on myötä - ja vastaote. Alataljassa vastaote eristää epäkäslihasta alaosastaan ja kaksipäistä olkalihasta, jos ottaa käyttöönsä leveän tangon. Myötäote eristää hartialihaksen takaosaa ja epäkäslihaksen keskiosaa.
On siinä miettimistä. Kannattanee käyttää yleisimmin käytössä olevia, sillä ne ovat helpoimpia ja selkeitä käyttää. Olen harjoitellessani koettanut vetää kyynärpäät mahdollisimman taakse ja ottanut voimakkaan hengityksen mukaan liikkeeseen. Myös lapoja voi yrittää lähentää toisiinsa liikkeen lopussa. - --..--
Alataljassa nimenomaan olisi tarkoituskin vetää lapoja yhteen liikkeen lopussa.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TO7kexLSMJs#!
Tossa erinomainen selostus siitä mitä alatalja soudussa kuuluu tehdä.
Ei kannata liikaa päätä vaivata niillä erileveyksisillä tangoilla. Niillä saa mukavaa vaihtelua tosiaan liikeratoihin ja aktivoi hieman eri kohdista selän lihaksia.
Kokeile ja tunnustele millainen ero tulee milläkin tangolla sehän se on paras tapa huomata mikä sopii mihinkin liikkeeseen. vaihtelu on plussaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa452397Vaskikello osaa asiakaspalvelun
Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc581780Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,4141699Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen111570Eipäs sitten ryypätä kesälomalla
Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo1311435- 96983
Pysyä yhdessä vai ei
En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p70956Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m224905Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘33867En halua sua enää
joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha37678