Nissan nv200

koirakauppias

Onko tuosta tai muista vastaavan kokoluokan pakuista kokemuksia. Eniten tietysti kiinnostaa tuo nissan, mutta minkälainen se on käytössä? Onko kulutus se n 5 l minkä lupaa ja entä kestävyys? Mitä vikoja niissä on ollut?

43

16086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jore5

      Nissan NV200 on omaan käyttötarkoitukseensa täysin soiva peli. Ei tuollaiset kulutuslukemat ole niin tärkeitä, että pitääkö ne nyt kutinsa vai ei. Suomen olosuhteissa harvemmin pitää, lisäksi jokaisella kuskilla on oma ajotapansa yms. Pienen kulutuslukeman ilmoittamalla valmistaja saa autolle pienen CO2-lukeman.

    • l87seew

      Kyllä kestää on nyyjorkin uusi taksimalli

      • htrhtrhhthtrh

        Hiukan antoivat ymmärtää että Nissaninkin myy jos välttämättä haluaa mutta Opel Combossa isommat tilat ja fiksummat koneet tehoiltaan ja päästöt.


    • koirakauppias

      No lähinnä kulutuksista, että onko se edes noin arviona lähellä. Ei mun maailma kaadu onko se 5 vai 7 l mutta nykyisessä kun kulutus on 13-15 l niin se on jo vähän liikaa.

      Kestävyys ja toimivuus on suurempi kysymys. Yrityskäyttöön kun tulee, niin mieluummin autoa käyttää kun makuuttaa korjaamoilla.

    • nissan fani

      Tuskin pääsee viidellä litralla sataa kilometriä edes matka-ajossa, on jo paljon isompi ilmanvastua kuin henkilöautossa. Mutta tosiaan on jenkeissä valittu taksiksi ja se on mielestäni erittäin hyvä mainos, taitaa olla jotain miljoona kyytiä päivässä.

    • patteriauto

      ens vuonna tulee sähkäversio kyseisestä autosta tai 2014
      ite ootan sinne , nyt ei autoa ,kun paloi

      • koirakauppias

        No nyt on tilattuna uus nv200. Käytössä sen tulee näkemään mikä se on. Muina vaihtoehtoina mulla oli Transit connect ja Scudo eri merkeillä. Mulla on ollut Ducato eikä kyllä ollut paras mahdollinen ja nuo Scudot on kuuleman mukaan aika hankalia, siinä vaiheessa kun niitä myydään eteenpäin. Scudon ja Transitin hylkäsin silti suurimmaksi osaksi hinnan vuoksi. Nissan oli kuitenkin n 7000 e halvempikin.


    • nissan fani

      Onnea uuteen Autoon, kuinka kauan toimitus kestää?

    • Niilo-Ville

      Itselläni työautona NV 200. Todellinen kulutus 5,9l/100km ja kaupungissa todella kätevä, maantiellä painajainen! Tuuli puistelee ja melu on kova.

      • joopi 1

        rellu se nv 200 nenkin on nissanin ulko kuoressa kangoon tekniikalla


      • Yugi

        Pitää paikkansa itellä ollu yli 3 vuotta muuten ihan tyytyväinen


      • 4v.66t-km
        joopi 1 kirjoitti:

        rellu se nv 200 nenkin on nissanin ulko kuoressa kangoon tekniikalla

        kiiseli on ns. nissanin ja rellun yhteistyö- ei haukuta päin puuta :-) tavallaan 99% nissan. luetampas auto uudisia enemmän ku torilla mummojen tarinoita :-D


    • koirakauppias

      Toimitus oli max 3 viikkoa. Auto tulee kuulemma nopeamminkin, mutta varustelussa menee enemmän aikaa. Toivottavasti on toimiva ratkaisu. Kattelin aluksi vähän halvempaa, mutta ajattelin tuon olevan riittävä ja saa kuitenkin uuden takuullisen kapistuksen. Eikä tarvi murehtia korjauksia kun on takuu ja merkkihuolto viä minun liikkeen viereisessä rakennuksessa.

    • koirakauppias

      Nyt se on haettu. Ajettu noin 650 km. Kaikin puolin tuntuu kivalta autolata ja erittäin näppärä. Yksi miinus on jota en huomannut koe ajolla, mutta en tiedä olisiko sitä voinut huomatakaan mun koeajo on kuitenkin aina aika lyhyt. Ikkunan avausnapit, tai paremminkin niiden kotelo ottaa polveen. kulutus on nyt ollut n 5,4 l/100 km ajo ollut vaihtelevaa ja kuormia on ollut n 100-300 kg ja kuski 100 kg.

      Pääpiirteittäin auto on vastannut odotuksia.

      • patteri.

        entäs melu, vanetessa oli aikakova kun oli moottori kopin alla.


      • koirakauppias
        patteri. kirjoitti:

        entäs melu, vanetessa oli aikakova kun oli moottori kopin alla.

        Melusta ei ole mitään moittimista, radionkin saa laittaa aina pienemmälle siitä minkä se asettaa itse käynnistäessä. Olen ajanut tällä nyt noin 3000 km ja pari pientä moitetta.... Väliseinä pitää verhoilla, koska kylmä peltinen seinä hohkaa niskaan kylmää, mutta tämä taitaa olla sama ongelma jokaisessa, jossa on peltinen väliseinä, eikä ole lämmitettävää tavaratilaa. Toinen vika, ei kyllä iso ja menee takuuseen, niin apukuskin penkin turvavyönlukon muovikuoret meni rikki, mut se oli selvä valmistusvika, kun tällä penkillä ei ole kukaan viä istunut eikä turvavyö ole ollut viä kertaakaan kiinni. Oleellinen puute on myös lämpömittarin puuttuminen. Mulla oli myös vanette silloin kun ne tuli joskus 90 luvun puolivälissä, ja siä oli sitä melua ihan kivasti. Positiivinen yllätys ollut kantokyky, kun ihan täydellä kuormallakin se on ihan hyvä ajaa eikä viistä vielä maata. Kulutuksesta viä, että se oli alussa 7,3 l/100 km mutta nyt kun ajellut hetken niin se on pudonnut 1-2 d tankillisella kun on vähän tekeentynyt moottori. Tällä hetkellä 6,9 l/100 km Tämän kokemuksen perusteella suosittelen.


      • Niilo-Ville
        koirakauppias kirjoitti:

        Melusta ei ole mitään moittimista, radionkin saa laittaa aina pienemmälle siitä minkä se asettaa itse käynnistäessä. Olen ajanut tällä nyt noin 3000 km ja pari pientä moitetta.... Väliseinä pitää verhoilla, koska kylmä peltinen seinä hohkaa niskaan kylmää, mutta tämä taitaa olla sama ongelma jokaisessa, jossa on peltinen väliseinä, eikä ole lämmitettävää tavaratilaa. Toinen vika, ei kyllä iso ja menee takuuseen, niin apukuskin penkin turvavyönlukon muovikuoret meni rikki, mut se oli selvä valmistusvika, kun tällä penkillä ei ole kukaan viä istunut eikä turvavyö ole ollut viä kertaakaan kiinni. Oleellinen puute on myös lämpömittarin puuttuminen. Mulla oli myös vanette silloin kun ne tuli joskus 90 luvun puolivälissä, ja siä oli sitä melua ihan kivasti. Positiivinen yllätys ollut kantokyky, kun ihan täydellä kuormallakin se on ihan hyvä ajaa eikä viistä vielä maata. Kulutuksesta viä, että se oli alussa 7,3 l/100 km mutta nyt kun ajellut hetken niin se on pudonnut 1-2 d tankillisella kun on vähän tekeentynyt moottori. Tällä hetkellä 6,9 l/100 km Tämän kokemuksen perusteella suosittelen.

        Oma NV:ni kuluttaa 5,9l/100km ja on mitattu aina tankatessa. Ajotietokone näyttää 5,6l. Rengasmelu on aika pirun kova. Auto on aika kevyessä käytössä. Tosi näppärä kaupungissa.


    • Elvis oli kala

      Tuttu kuriiri ajoi NV200 80 000km ja vaihtoi VW Caddyyn kulutuksen takia. 1,7l / 100km pienempi kulutus vaikuttaa, kun kilometrejä tulee reilu 50 000 / vuosi.
      Eihän se tee kuin n. 1300€/vuosi, mutta yrittäjän on mietittävä kaikki säästökohteet. Sen lisäksi alle 100 000km matkalla Caddyn huollot on halvempia.
      Kaiken lisäksi Caddy säilyttää jälleenmyyntiarvonsa paremmin=pienempi arvonalennus.

    • Nissan fani

      Mutta jos Caddyä joutuu korjaamaan enemmän:) se vasta maksaa.

      • patteri

        onhan nvssä enemmän tilaa, lähempänä transittia kuin caddya.


      • Elvis oli kala

        Sen takia niillä ajetaan ammattikäytössä max. takuuaika, jotta ei tule niin paljoa korjauskuluja.


    • sakke 63

      Nv 200 ollut käytössä vuoden. Hyvää on vakkarin toiminta ja näppäryys kaupungissa. Huonoja asioita hirveä melu maantie nopeuksissa, tuuliherkkyys, eteneminen lumessa ja huollon toiminta. Lisäksi hytti on ahdas jo 185 senttiselle. Menettelee mutta ensikerralla joku muu. Onhan se halpa ja halvempi käyttää mutta
      vanhaan primastaariin verrattuna vitsi .

    • Nv200

      Itsellä ollut työ-autona 3v ja 150tkm
      Leaseplanin kautta liissattu karvalakki vehje.

      Plussat
      Yllättävän hyvin tilaa (tavaratilassa)
      Pieni kulutus

      Miinukset
      Rengas melu maantiellä (korjaantuu isommilla renkailla)
      Uraherkkyys (Akseliväli)
      Ahdas toimisto (2 paikkanen, säilytys tilat)

      Vikoja

      Pieni ensi asennus akku! Diiseli, wepasto ja gprs paikannin niin meinas akku loppua ekana talvena. Vaihdettiin huollossa.

      120tkm niin jätti koti pihaan! Ruiskupumppu, ruiskutus yksikköineen simahti.
      Meni ilmeisesti takuuseen.

      Muuten ihan ok ajettava pikku paku. (ei saa valittaa kun ilmaasta ajoa) :)
      Öljyä menee hiukan (0,5l) vaihtovälin aikana 30tkm

    • vanhavileeni

      Isellä ollut noi puoli vuotta ostin käyttynä ajettu 95t km, regasmelu riippuu paljon rekaista tässä oli 17tuumaiset muutin katsatukseen 14t olisi pitänyt muutoskatsastaa, olen pääosin tyytyväinen kun oppii kaiken elektoriikan avaimen, lukitukset, valot, vebasto ym.

    • LittleRedVan

      Samat sanat omistusajan suhteen ja tuoreet kokemukset yksityiskäytöstä jossa ajetaan terveisten lisäksi joskus jotain,mitä milloinkin muttei painavaa.
      Tosi ahdas kajuutta jos olet miehen kokoinen,"kukkakepeille" passeli.
      2 penkin systeemi huono,pitkä 3 hengen penkki toiveissa koska "keskikonsoli systeemi"onneton ja kuka lie ideoinut koska säilytystiloja ei ole,hansikaslokeron kansi hukassa,ovitaskut surkeat kaikin puolin mutta joku typerä koukku hansikalokeron suulla apukuskin jalkatilassa,lie hikipyyhkeelle??
      Kylmä kuin autiotalo(tyyliin nykydieselit) jo pikkupakkasilla,onneksi penkinlämmittimet mutta lämmitettävä tuulilasikin olisi poikaa kun takaoven ikkunoissakin vastukset.
      Webasto lie hyvä ja suositeltava ostos NV200:seen?
      Rengasmeteliä piisaa ja varsinkin karkealla tyypillisellä asfaltilla jota ei esiinny Hki-Tre ym Etelä Suomessa,muualla muuta ei juuri olekkaan kuoppien lisäksi...
      Meteli vaimenee vähän kun tuumii mitkä renkaat ostaa(desibelit)ja massaa pyöränkotelot.
      Ruostesuojausta ei minkäänlaista,siis nykyaikaa.
      Hihnakone on sieltä syvältä keksintönä luotettavuudeltaan ja ideana huono varsinkin näihin olosuhteisiin.
      Muuten kone ok,pirteä,taloudellinen ja hiljainen pitkän linjan yleispuurtaja,tosin huoltotilat unohtuneet,siis sekin nykyaikaa.
      Edulliset H4 ,hyvät valot ja helppo itse polttimot vaihtaa!!
      Laadukas&luotettava vaikutelma hallintalaitteissa "Japanilaistyyliin" niin katkaisimissa,sähkölaitteissa,liittimissä ja korissa,vaikka Espanjassa onkin tehty.
      Vaihteisto toimii kevyesti,kytkin hyvä mutta sähköinen ohjaustehostin vaatii totuttelua,ei pätkä tai taajama-ajossa mutta pitkillä taipaleilla korostuu outo "tahmeus"ja korjausliikkeiden tarve,ei se nyt paha ajella ole tai vika mutta makuasia.
      Jarrut huipputehokkaat,käsijarru helppokäyttöinen hyvä.
      Nuo 14"renkaat ovat naurettavan pienet nykyaikana pakettiautoon,suunniteltukin toki city pakuksi ahtaisiin olosuhteisiin maailmalla,mutta kun moiset renkaat ovat jo "tilaustavaraa"ja hinnaltaan kalliimmat kuin 15"tuumaisetkin ja C renkaina varsinkin.
      Tuuninkimiehet muutoskatsastavat tietty 15"ja jotkut matalaprofiiliset täryjyrät alle=alusta nivelet tykkää,rahaa palaa tietty muutoksiin mutta paremman näköinen kait kylläkin mahdollisesti tuonne maanteille eli oletamme tämän olevan enempi kaupunkipaku kun välityksetkin ovat lyhyet.
      Kuljettajan kyynärtuen puutos on todella ärsyttävä puute ja ei olisi montaa euroa maksanut.
      Istuimet keskinkertaiset,hennohkot kuin henkilöautossa.
      Lämpömittarin puutos on pohjanoteeraus,olisi jätetty vaikka noin hieno radio pois jos rahasta kiinni(siitä pahemmin iloa melun takia) eikä tuo onnettoman pieninäyttöinen hankalakäyttöinen ajotietokone sekään pisteitä kerää.
      Tavaratila rakenteeltaan ja ovet ok toiminnaltaan,paitsi jos kuskaat ylipitkää kuormaa ja ovi jätettävä auki/raolleen,ei mitään kiinnityslenkkiä/koukkua/ideaa mistä "naruttaa"oven ettei heilu.
      Tavaratilan valo on maailman pienin ja missä paikassa eli tein itse paremman rinnalle "ihan itte"
      Ovien kaukosäädin hyvä,siis keskuslukituksessa.
      Se muovikahva sisällä ei kestä moista,eikä niistä typeristä liukuvista lelukiinnikkeistä seinillä ole kuin tilantäytteeksi,täysin onneton idea sekin vaikka tämähän on Van of the Year 2010.
      Siinä plussia ja miinuksia,tyytyväinen ja tärkeintä minulle olisi tekninen toimivuus ja viattomuus,siksi Nissan Transitin tilalle joka rupesi hajoamaan käsiin alle 200tkm:ssa hirvein korjauskustannuksin,toki se oli muuten kaikinpuolin tilavampi,kolhompi ja oikea pakettiauto äijätyyliin,huonosti vaan aikaa ja km kestävä.
      Mitäpä sitä tekee millään autolla,olipa hienokin tai kallis kaikilla vipstaakeilla jos sen ylläpito käy taakaksi toimimattomuudellaan,tämä Suomi kumminkin alue missä itse perusrakenteiden oltava lujia mahd toimintavarmoja,nippelit varsinkin pakuissa minusta ihan turhaa ongelmien hakua.

    • LittleRedVan

      Lisäys ja harvan pään jälkikatsaus:Se muovikahva tavaratilan takaovessa ei kestä narutuksia,hento muovinen tietty.
      Ilmastointi on hyvä toimiva kuin mittaristojen valaistuskin väritykseltään kiva.
      Puhallin-nopeuksia piisaa ja suuntaukset ihan toimivat.
      Peilit ovat tosi hyvät,niin tausta kuin sivupeilit jotka saa lämmitettyä toki säädeltyä sähköllä.
      Kuskin penkin alla liukulaatikko joka se ainut kunnon säilytystila=ei käytettävissä ajon aikana oikein..
      Turvavöiden korkeus-säätöä ei ole.
      Lohkolämmitin on teholtaan muodollinen ja onko ihan "oikea"lohkolämmitin en tiedä kun pohja muovin peitossa moottorin kohdalta.
      Öljynsuodattimen vaihto vaatii akrobaatin käden,mikään avain ei taatusti sovi sinne eikä sinne edes näe mistään eli käsinkiristys/avaus sokkona näppituntumalla ranne verillä ja tuurilla saatko auki tai tarpeeksi(muttei avausta ajatellen)liian kireälle ettei vuoda.
      Osoittaa että kone vaan pudotettu tilaansa,huollot omistajan/korjaamon ongelma,sekin nykytyyliä ja eihän ne noissa Etelän maissa suodattimia,jakohihnoja,kiilahihnoja tai vesipumppuja ym huolto-ohjelman mukaan vaihtele jos mitään muutakaan.
      Ajetaan niin kauan kuin peli toimii ja kun leviää kunnolla=takapihalle/paaliin.

    • Kaupunkijakeluun

      Laadukkaan,pitkäikäisen sekä huolettoman ajopelin oloinen ja tyypillinen Japanilainen(tehdään näitä sielläkin ja monessakin muussa paikassa) huoleton,toimiva pikkupaku joka ei varmaankaan tukevuuden ja ainepaksuuksien osalta mikään panssarivaunu,mutta näinhän ne nykyään on joka merkki rakennettu.
      Kevyt käsitellä,hyvin henkilöautomainen ajettava ja liekö lyhyen akselivälin jousituksen yhdistelmä joka tyhjänä ajaessa antaa "nypyttävän"tunnelman joka jotenkin outo,niinkuin kone nykisi vaikka ei nyi ja ongelma poistuu kuorman kera.
      Suurin ongelma ja nykyautoihin enää kuulumaton on hirveä rengasmelu,teit mitä teit ja häiritsevää etenkin maantieajossa,kaupunkipyörityksessähän tuo ei ongelma.
      Ei lähde edes rengasvalinnoilla,eristysaineilla pyöränkoteloihin tms,vaan lienee jollain tavoin rakenteellinen kömmähdys joka jotenkin kumiheloin tms vaimennettu noissa kalliimmissa NV tila-autoissa.

    • hokasu

      Minulla menossa jo toinen seitsenpaikkainen Nissan NV 200 1.5 Diesel taksikäytössä.
      Pieni kääntösäde, erinomainen näkyvyys, muunneltavissa helposti seitsenpaikkaisesta viisipaikkaiseksi tai kaksipaikkaiseksi. Tilaa melko mukavasti vielä kolmannellakin rivillä ja tavaraa mahtuu vielä seitsenpaikkaisenakin. Vääntö riittää melko mukavasti vielä täydellä kuormallakin. Etupenkkien istumakorkeus miellyttävä. Keskikulutus lienee jossakin 6.5 litran paikkeilla. Erinomainen etenkin kaupunkiajossa.
      Rengasmelu on etenkin maantieajossa melko suuri.
      Yksi selkeä tyyppivika on tuulettimen moottori. Ensimmäisessä moottori hajosi runsaan vuoden käytön jälkeen. Toisessa moottori hajosi noin puolen vuoden käytön jälkeen. Nyt autolla on ajettu noin puolitoista vuotta ja moottori on taas hajoamassa.

    • vaari79

      Ostin näkemätä konkurssihuutokaupasta NV200 Nissanin vm 11 ajettu 90t, auto oli tietenkin katsastamatta oli väärät renkaat 15 t alut ja valovikoja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia kun jälkiasennetuissa vakkarissa ja vebastossa olen tyytyväinen jätin Volvo v70 seisontaan olen hyvin tällä pärjännyt.

    • UrbanVan

      Vanha ketju, mutta NV200-mallit ovat edelleen liikenteessä.

      Mallilla vaikuttaa olevan perustekniikaltaan ja toimivuudeltaan kestävän maine, joskin soveltuu parhaiten urbaanialueille, mutta ei niinkään pidempään matkantekoon (rajallinen teho ja meluisuus).

      "Nissan NV200 van review" - Last updated: 14 Mar, 2016

      "Both engines have enough grunt to keep pace with traffic – they deliver 200Nm and 240Nm of torque respectively – but the Nissan is at its best on urban roads, and isn’t as good to drive as the Fiat Doblo Cargo or Ford Transit Connect."

      - http://www.autoexpress.co.uk/nissan/nv200

    • nissanpower

      NV600 on jo sitten talon kokoinen , mahtuu catepillar boksiin!

    • omu51k

      Minulla on Nissan NV 200 ollut 4 vuotta pelannut loistavasti ja keskikulutus vaihtelee 5,5 - 6,1 riipuen ajosta jajaako kaupungissa vai matka-ajoa.

    • UrbanVan

      PSA:n nyt täysin uusi paku riskeeraa olla kokoluokassaan vahva kilpailija Nissanille, ellei sitten mene huomattavasti kalliimmaksi.

      Se on mitoiltaan maltillinen ja siitä on kolme eri pituutta, lyhyyin 4.60m ja kaikilla korkeus 1.90m eli parkkihallitkaan ei pitäisi aiheuttaa murheita.

      Uudessa mallissa PSA on painottanut mukavuutta ja ensiesittelyssä olikin vain bussi-henkilömalli esillä. Osaan saa myös automaatin joka on Aisinin käsialaa ja jonka kanssa PSA on jo kauan tehnyt yhteistyötä.

      "Peugeot Expert 2016 and Citroen Dispatch 2016 preview" - 04 April 2016

      "Next year though, PSA is set to launch the third generation Peugeot Expert and Citroen Dispatch, and Toyota has confirmed it will be part of the alliance with the second generation Toyota Proace. Codenamed the K0, it will be based on the same platform as the Citroen C4 Picasso and built at the Sevel Nord plant in Valenciennes, north-eastern France."

      "All engines are mated to a six-speed manual transmission, except for the entry-level 94bhp output (five-speed manual), and the top-end 178bhp output (six-speed EAT6 automatic transmission). There is also the option of a six-speed ETG6 robotised manual transmission on the 94bhp output."

      - http://www.parkers.co.uk/vans/news-and-advice/2015/may/peugeot-expert-2016-and-citroen-dispatch-2016-preview/

      "The all new Toyota PROACE 2016" ( eli uusi Peugeot Expert et Citroën Jumpy)

      - https://www.toyota.com.cy/new-cars/new-proace/index.json

      .

    • J650

      Vanha aihe, mutta nostetaanpa silti. Tekisi mieli vaihtaa hiace pienempään ja vähemmän kuluttavaan pakuun. Netistä löytyy nv200:sta paljon kokemuksia, mutta ei tuoreita. Miten on autot pelanneet vielä takuuajan päätyttyä? Onko vikoja ilmennyt ja millaiset käyttökustannukset ovat olleet?

    • Urmas.K

      On pelannut,luja peli teknisesti luotettava,on valittu tarkkojen testien jälkeen mmTokiooon,Lontooseen kuin New Yorkkiin taksiiin,henkilöversoina tietty.
      Muovinenhan tuo on kuten 100%kaikki muutkin nykypakut mutta rippuu hyvin paljon mitä millaiseen käyttöön sitä ajattelit?
      On vain ja ainoastaan kaupunkikäyttöön,ei missään tapauksessa pidempiin siirtymiin tai maanteiden mittailuun taajamien ulkopuolella koska:

      -On jollain tavoin kuin leluauto pienine pyörineen ollen ahtaisiin kaupunkeihin oiva peli pyöristellä.
      -menee vähällä polttoaineella n5-6l ajoi pitkää tai pätkää ympäri vuoden ja ihan normaalityylillä,pihistellen mennyt n4,5l kesäkeleillä maantieajossa.
      -kohtuulämmin nykydieseliksi mutta kylmä entisajan dieseliksi.
      -penkit on surkeat ja kelpaa siihen jakeluun enempikin.
      -mitään säilytystiloja ei kajuutassa ole(??)vaikka jakeluun työkäyttöön alkunperin tehty=ovitaskuihin ei mitään sovi,ei edes käsi,hansakalokerosta puuttuu kansi ja tavarat seilaa pitkin lattioita koska kallistus sinne avolokeroon olematon,kuskin pekin alla on lokero mutta erittäin hankala käyttää ajon aikana kuten ns keskikonsoli sen lokerokin onnettomasti ajateltuja.
      -kättä ei saa ajon aikana lepuutettua missään
      -ajovalot on hyvät(ja H4 halpa&helppo vaihtaa,tilaa on käsille) mutta nippelin nappelien valaistus puuttuu monistakin namikoista eli pimeällä käsikopelohommia.
      -lämpömittari on idioottivalo kylmä-ei mitään(normaali) ja kuuma mikä huono juttu täällä,toki moisen voi asentaa.
      -mittaristo perusmallien perusmalli,tykkää tai ei.
      -etsi auto jossa on webasto tai jos sähköä käytössä niin pumpullinen letkulämmitin,vakiona asennettu säteilylämmitin ei hyödytä kuin sähkölaitosta ja on täysin nolla(kuten muutkin moiset) jos tarkoitus säästää konetta tai kuskia kylmän tuhoilta.
      -melu on kaameaa luokkaa Suomen karkeilla tiepinnoilla,ei nykyautoon milläänmuotoa sopivaa vaan toki käy kaupunkiajoon koska kyse nimenomaan rengasmelusta,ei moottorista&vaihteensiirrosta.
      -radion hyöty kyseenalainen juuri tuosta syystä.
      -vaihteet pelaa kuin unelma kuten jarrutkin.
      -on sitten oikeasti vain 2 paikkainen,hätinä sitäkään koska on kapea.
      -jakohihnakone mutta muuten luotettava ja koeteltu Renault perusmoottori joka myös ihan ripeä olipa tehoversio mikä hyvänsä,ainakin minun mielestäni koska auto on pieni kevyt.
      -tavaratila on kokoisekseen ihan ok ja ovat aukeaa reippaasti.
      -pakkanen on tavaratilan lukoille myrkkyä,ainakin omassani noin -20 on rajana teitpä mitä temppuja tahansa,etulukot toimii on mutta hankalaa jos tavaratilassa on jotain varastettavaa ja ovia ei saa lukkoon tai voi myös käydä niin ettei ne aukea jos pakkanen kiristynyt .
      Itse asentanut irrallisen lämmittimen tavaratilaan valmiiksi "on" asentoon ja siitä jatkojohdon sinne kajuuttaan josta saa pistokkeeseen eli lämmitystä että saa lukot auki....
      -minkäänmoista ruostesuojausta ei nykytyyliin ole ellei ex omistaja tai sinä tehnyt/tee asialle jotain.
      -ohjaus on outo,sähköinen tehostin joka kevyt mutta tuntuma tahmea ,ei se huono ole mutta vaatii tottumista.
      -lumihangessa etenemiskyky ei pikkupyörin ole kehuttavaa vaikka liukkaus ei sinänsä tuotakkaan ongelmia kunnon renkailla.
      -tavaratilan valo on ns muodollinen(helppo päivittää parempaan)
      -moottoritila on ahdas,ei sinne vaihdella moniurahihnaa siitä vaan edes pikkulapsen käsin tai jäähdyttimeen pääse käsiksi jne,tuttua nykyautoista eikö vain.
      Tarkoittaa että jakohihnan vaihto-operaatiossa vaihdetaan mieluusti kaikki mahdollinen kun paikat levällään,siis mm tuo moniurahihna.
      -polttoainesuodatin on auton alla mutta helppo vaihtaa ilmaa itsensä hyvin ja ellei niin löytyy käsipumppu(kumipallo)jota voi puristella joko auton alla tai luukusta apukuskin penkin alta(älykäs idea).
      -mitään teknisiä murheita ei ole ollut n115tkm aikana,ainoastaan etujarrulevyt vaihdettu lisätyönä normaalien kulutusosien lisäksi(v mäinen katsuri,niissä ei ollut oikeasti kuin pientä pintaruostetta) mutta ei laakereita,niveliä tms jotka monissa autoissa niitä kulutusosia nykyään ja surkeilla nykyteillä.
      -päästöjen kanssa ei mitään ongelmia eikä mitään urea,hiililoukkuja tai muitakaan murheenpesiä tuon pakollisen katin lisäksi.
      -moottoriltila on alta täysin muovitettu ja kun sen levyn pariin kertaan pois otat(jos otat)niin muovikiinnikkeet entiset jotka korvataan...nippusiteillä jotka toimivat hyvin ja halpoja.
      -näkee hyvin kajuutasta eteen, kaikki nurkat kääntyessä sinne sivulle tavaratilat taka sivuikkunoista ja peilit hyvät.
      -käsijarru hyvässä paikassa mutta penkkien säädöt ei (apparilla ei säätöjä)
      -ohjaamo on oikeasti niin pienille olennoille että ahdistaa,kaikki on liian lähellä pientä eli paksu toppatakki päällä menee isommalla ihmisellä järki!!
      -etupenkkien taakse ei saa mitään tavaraa ja jos sinne jotain tunkee niin pois onkiminen käsikopeloa.
      -korityön laatu hyvä,kuten maalipinnankin ja ei eroa henkilöautoista.
      -pakkasilla tarkkana ovikahvojen kanssa,heppoista muoviahan ne tietty nykytyyliin..

      Mitäs vielä,eikö tuossa lie sinulle hyvä läpileikkaus=)

    • J650

      Kiitoksia kattavasta vastauksesta! Ei kai sitä auta kuin lähteä koeajolle

    • Urmas.K

      Oleppa hyvä,toivottavasti sain jotain valoa niihin sinua askarruttaviin kysymyksiisi.
      Hyvä ja luotettava auto nykyautoksi,valitettavasti minun kohdallani muut asiat saisi kelvata tuollaisenaankin ja antaisin pienet puutteet olla enempi pikkuauton tyyppiongelmina tai varustepuutteina tuon yksilön osalta mutta kun tarviisin 3 istuttavan kajuutan ja pikkasen enempi tuota avaruuttakin sisätilohin joten jotain muuta on nyt hakusassa joka myös olisi yhtä luotettava mutta pikkasen tilavampi.
      Siinäpä pohdittavaa.

    • Nissanänvee200

      Ajettu 170 tkm vm 2011 tähän mennessä ei moitittavaa muuta kuin meteli ajaessa kovemmilla nopeuksilla. Nyt viimeaikoina vaihteet alkaneet "jumittaan" varsinkin vaihtaessa ykköseltä kakkoselle.Talvella h...lvetin kylmä.Renkaita saa vaihtaa melko usein, kuluu nopeasti.

    • Lujiavehkeitä

      Talvella lämmin auto, 100tkm takana.

    • Urmas.K

      Kuten jo ketjuun kirjoitellutkin mutta kun uudelleen ylös aihe nostettiin niin kyllä siinä tarkeni,hyttihän on älyttömän pieni ja jopa nykydieselin lehmänhenki lämppäristä riitti ikkunoiden aukipysymiseen MUTTA jalat jäätyivät!!
      Suuntausta kun pakko pitää ikkunoihin,muuten ei oikein talviajo tai kosteilla keleillä ajo onnistu ellei tuuletinta käännä täysille vaan sitten taas jo ennestään hirveä melu nykyautoksi lisääntyy entisestäänkin.
      Varmaan laadukas auto MUTTA ken moisella kilometrejä tehtailee ja ylpeileekin ajomäärillään niin auto on tyystin väärä siihen ollen kaupunkipyörittelyyn oiva laite ja ahtaille kujille,muuten ei mihinkään pidempään edes 100km reissuun jos haluaa korviaan säästää,säälii selkää persustaan ja radiollahan NV:ssä ei tee yhtään mitään maantieajossa koska kaiuttimen sijainti huono ja jo se sileinkin asfalttisortti tulee läpi kuin tyhjää vaan saati se karkeampi sortti joka suorastaan jyrisee eli auto tarvitsee ehdottomasti tee-se-itse lisäeristystä pyöränkoteloihin ulko sisäpuolelle ym kriittisiin paikkoihin kajuuttaan.
      Outo juttu kun tuo äänieristys noin huono mutta tietty maailmalla tiet sileitä ja autot tosiaankin kaupunkiajossa johon se näppärä onkin.

      Talveen ehdottomasti pumpullinen letkulämmitin must!
      TT thermo oli helppo asentaa ihan itse on halpakin ja max puoli tuntia piisasi paukkupakkasillakin,edes kylmän koneen merkkivalo ei enää syttynyt ja ihanan lämmin ilma tulvi heti lämppäristä toisin kuin lisähintaan asennetuissa lämpöpaketeissa joissa talven viilein vitsi=säteilylämmitin sisätilanlämppäri jonka hyöty ainoastaan sulat ikkunat mutta moottoriinhan tuolla ei mitään apua ole ja kyllä oli karmeaa kuunneltavaa koneen sahaus ja vaikeaakin käyntiinlähdön kannalta -20 pakkasissa vaatien useamman hehkutuksenkin joskus.
      Eipä taida tekniikka jakohihnan kera kiittää kestävyydellään moisia talvitemppuja umpijäisessä koneessa
      NV vaihtui kesällä alle 40tkm ajettuun ja 3v vanhaan yks käytössä ollesseen Vivaro 2l CDTI EcoFlexiin ja siinä Eber,ilman moista en enää autoa edes harkitse ja totuin webasto merkkiseen Transitissani ennen NV:tä ja ehdoton värkki.
      Ei töpseleitä eikä johtoja ja ihan sama mistä lähtö on kunhan varttitunnin lämittää niin matkaan lämpimällä autolla.
      Akku tietty kannattaa pitää tiptop latingissa ellei ajele pidempiä pätkiä.

    • Evalia

      Te joilla Evalia versio niin oletteko tyytyväisiä autoon. Onko meluisa? Miten mahtuu tavarat kyytiin 7 jakkaran kanssa? Onko mukava pitkillä matkoilla?

    • Pepshukka

      Ulkomittoja kun tutkit niin eihän tuo iso ole ja 7 jakkaran jälkeen vielä vähemmän tilaa,voidaan puhua enää pienehkön farmariauton kapasiteetista.
      Ei ole mukava pitkillä matkoilla,älä edes harkitse moista siihen tarkoitukseen koska NV on suunniteltukin ahtaiden kujien näppäräksi jakeluautoksi pakettiautomuodossaan ja istuimilla varustettuna on metropoleissa tuolla maailmalla yleinen taksina tms käytössä mutta meluongelma on matka-ajossa tallella siinäkin versioissa.
      Huomattavaa on että meidän tiestö karkeudeltaan ja kunnoltaan on jotain tyystin muuta kuin ihmisten ilmoilla joissa sileää,uratonta ja hyväkuntoista paljon hiljaisempaa tienpintaa joissa tuo melupuolikin toki kohtuullisempaa.
      Lopullisesti homman pilaa surkeat istuimet jotka ei matka-ajoon sovellu vaan ovat istuinosaltaan lyhyet( tempulla saadaan edes jotakin tilaa reisille ratin alle),ne eivät tue häävisti ristiselkää ja ovat todellakin päältä kauniit vaan oikeasti enempi jakkarat mutta toki jakeluautoon ihan kelvolliset ellei siihen ole asennettu parempia lisävarusteena saatavia istuimia kuten esim noissa taksiautoissa.
      Yksi asia on vielä mainittava ja se on sähköinen ohjaustehostin joka minusta outo tuntumaltaan ja vaste keskialueella jotenkin kummallinen "siirappitahmeus" juurikin matka-ajossa,liekö makuasia tai tiestöstä,ehkä renkaistakin kiinni.
      100km on ainakin minun selälleni maksimimatka jolloin persus reidet tarvii jaloittelua ja selkä kaipaa oikomista,säädöistä ei ole ainakaan minulle lääkkeeksi eikä tuo melukaan houkuttele pidempiin pätkiin,radio on NV:ssä kohtuullisen hyödytön.
      Mutta laadukas auto ja tarkoitukseensa varmasti hyvä jakeluautona tai kaupunkitaksina tms.

      Kannattaa käydä heittämässä kunnon lenkki eri tienpinnoilla niin ymmärrät mitä tarkoitan mutta voihan olla että tykästytkin,makuasioitahan nämä=)

      • Evalia

        Kiitos kommenteista. Sivuillaan Nissan lupailee 870 litraa tavaratilaa 7 jakkaralla, mutta juuri tuon auton pituuden takia epäillyttää tämä tieto. Caddy Maxissa on tilaa 530 litraa 7 jakkaralla ja auto on huomattavasti pidempi. Noita NV200 evalioita on aika vähän liikkeellä ja kaupoilla ei yhtään uuttakaan koe ajettavana. Ehkäpä tosiaan kannattaa katsoa vaikka syksyllä tuleva uusi Berlingo, jolla pituutta on jo Caddy Maxin verran tai sitten ihan kunnon minibusseja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe