Moikka Tarja ja tervetuloa uusittuun ketjuumme. Otin pikkuvaltuuden muuttaa vielä vähän otsikkoa:))Tänään on ollut ikävä sadepäivä, mutta lenkillä tuli silti käytyä, sillä onhan koirien päästävä jaloittelemaan. Ei se millään tavoin kyllä tunnu pakkolenkiltä.
Kyllähän sitä välillä itsekkin nappaa herkkupalan, jollei ole muistanut ottaa lisäkromia. Tein tänään taas uusia teehankintoja, kuten piristävä Mate "kuuma tanss" ja rauhoittava Anti-tress yrttitee:) Olen nyt käynyt alkajaisiksi joka aamu vaalla ja kevennystä on ollut -100g/aamu.
Mustikkakiisselistä pitäisi osata tehdä oikea vahvuus, niin se ei ole karvasta, ei liian paljon marjoja, muttei liian vähäkään.
Läskipulla/Sikamunkki hoikaksi:)
62
762
Vastaukset
- läskipulla50
Moikka Anne. Hyvä nimi. Mä olen olllut flunssassa ja liikunta jäänyt vähiin, kun keuhkoihin koskee ja yskittää ihan sairaana jne... Pitää minunkin ostaa tuota kromia. Mitä muita vitamiineja käytät? Mulla omega plus 2 päivässä ja 1 monivitamiini ja c- vitamiinia näin kuurina flunssan aikaan. Tsemppiä taasen. Toivottavasti tämä flunssa lähtee nopeen pois, ollut tämän viikkoa. Ei kiva. Tsemiä meille molemmille terveisin Tarja
- koht ent.sikamunkki
Silloin kun on flunssa päällä, niin otan sinkkiä ja C-vitamiinia isommat annokset. Sinkkiä kantsis ottaa imeskelytaplettina. Ainakin luontaiskaupoissa on aurinkohattu/sinkki yhdistelmä. Myös Mustaseljantuoremehu kuurina juotuna on tosi hyvä flunssaan. Ostin apteekista viimeksi pullon(on myös luontaiskaupassa) ja voi sekoittaa hunajaa joukkoon ja lämmittää. Mustaviinimarja on myös flunssaan vitamiinipommi:)
Toivottavasti paranet pian ja käy lääkärillä tarkistuttamassa, ettei ole pahempaa. Itselläni oli tosi kova kurkkukipu ja ääni lähti pariksi päiväksi ja limaa ja räkää tosi paljon. Kuumetta ei tullut missään vaiheessa. Viikon verran yskin yöllä.
Käytän siis magnesiumia, D-,kalsiumia ja B-vitamiinia. Vehnäalkioöljyä käytän myös, koska siinä on E-vitamiini luonnollisessa muodossa. Sitä saa myös puristeena. Kalaöljykapseleita olen välillä ottanut ja tyrniöljykapseleita, mutta tällä hetkellä en käytä kumpaakaan. Hiukset rasvoittuvat tosi helposti niiden syönnin aikana.
Koeta nyt ottaa rohtoja, että paranet pian:)) Terv:Anne
- läskipulla50
Moikka Anne. Nuha vaan jatkuu kovana, yskiminen vähentynyt codemaxilla hieman. Tämä on varmaan joku super pöpö? Lähtisi nyt pois tai sitten on käytävä lääkärissä, ettei pahempaa esim. keuhkoputken tulehdus, mutta en ole huomannut et oisi kuumetta, kun en pahemmin mittaile sitä. Mutta nk. sanoin lenkit on ollut nyt poissa pelistä, varmaan paino pysynyt samoissa luulisin. Rahkaa illalla ottanut ja hilloa pikkuisen. Ja ruoka ei silleen maistukkaan kun flunssa kovana. En päässyt sinnekkään kehon koko rasvan mittaukseen , kun olin jo silloin super kipeä. Nyt tää flunssa ollut tasan viikon. Hyvät vitamiinit sinulla, minäkin otan joskus magnesiumia, kun suonta vetää jalasta. Luulen et saan D-vitamiinin omegan möllereistä. Nyt otin kuurina c-vitamiinia, tämän flunssan takia ihan. Pitää kokeilla tota vehnänalkio oljyä kanssa, E-vitamiini on hyvä iholle ja mihin kaikkeen se on? Ja sitä kromia on ostettava, tämä sokeri riippuvuus on aika paha minulla, jospa ne siitä lieventyisi mieliteot. Mutta pärjätään ja jaksetaan tsempata toinen toistamme. Pääsisi jo lenkille , niin elämä olisi tasapainossa taas sitten , mutta pitää jaksaa vaan odottaa, ei kannata puolikuntoisena lähteä, tulee pahempana takaisin nim. kokemusta siitäkin on. Tsemppiä Tarja
- koht ent.sikamunkki
Moron! Pysy vaan vielä pois lenkiltä, ettei tauti pahene ja pitää olla ainakin muutama terve päivä välissä. Siltikin kantsii aloittaa kevyesti ikään kuin katsella ja kuulostella jaksamista. Tuo tauti on sen verran pirullista, että jos liian aikaisin lenkittää itteä, niin voi paukattaa jälkitauti pahempana, kuin alunperin.
Joo kyllähän E-vitamiinilisä on hyvä tämän ikäiselle, sillä vaikuttaa suotuisasti limakalvoihin. Toimii myös antioksidanttina elimistössä. Tutkimusten mukaan saattaa estää jopa syöpiä. Sitä löytyy myös paljon aurinkokukkaöljystä. Ostin taannoin vehnäalkio kapseleita, yksi kps sisälsi 50mg luonnollista E-vitamiinia. Sen pitäisi auttaa myös hikoiluun. Tällä hetkellä mulla on öljynä ja 1tl on 11mg E-vitamiinia. Niitä kemiallisia E-vitamiineja ei kannata popsia. Olen myös alkanut syödä pikkasen pähkinöitä n.10kpl/pv niissä, kun on hyvää rasvaa ja pitää kylläisempänä kauemmin. Saksanpähkinät ja Cashewpähkinät ovat lemppareitani.
Mulla on mennyt aika mukavasti painon kanssa ja tuntuu oikein miten kevenee:) Iltaisin ei ole tullut syöppöhulluutta.. vielä ja kiitos yrttiteen:)
Pikaisin paranemisiin: Anne
- läskipulla50
Moikka Anne. Olen vieläkin kipeenä, huomenna yritän päästä lääkäriin. Tänään ei ensiapuun otettu, kun pitkittynyt nuha ja yskä ei ole päivystyksen asioita. Luulen et paino on pompsahtanut vähäsen ylöspäin taas, kun ei pysty liikkumaan ja suoli ei toimi kunnolla silloin , muutenkin laiska toiminta.(suolen). Kirjoittelen enemmän, kun olo parempi. Takaisin sänkyyn. Tsemppiä
Terveisin Tarja- koht ent.sikamunkki
Minä käytän suolen nopeuttamiseen puolukoita ja syön niitä sellaisenaan ja kyllä toimii. Mustikoita silloin, kun on löysyyttä ja vatsakipuja, ovat siis ääripään marjoja. Toivottavasti pääset huomenna lekuriin tutkimuksille ja pikaista paranemista sulle.
- läskipulla50
Moi pitkästä aikaa, kipeä olen edelleen . kÄVIN TÄNÄÄN LÄÄKÄRISSÄ JA SAIN AMORION KUURIN 750 mg*2 tabua päivässä. On ollut olo aikas kauhia, kipuja, nuhaa , huimausta jne jne...,
ei saa vieläkään mennä lenkille, olen nyt ollut 6.11 asti kipeenä ja arvaatko mitä siitä on seurannut. Kilot tuli takaisin (ei ole päässyt liikkumaan ja mies on käynyt kaupassa , perunaa ja makkaralenkkiä) , hyvä, kun edes jotain, mutta ei hyvä mun laihiksen kannalta, mies ei itse ole aloittanut , vaikka minusta hänenkin olisi hyvä jo aloittaa. Yhdessä onnistuisi paremmin . Kuinka sinun laihdutus sujuu?? Kyllä harmittaa ihan sikana ;((( Kai se on aloitettava vaan uudelleen taasen, kun. Mutta kurja juttu tämä on, MUTTA EI MAAILMAA KAATAVA ;) aloitan varmaan niillä pussikeitoilla seuraavaksi, joko herbalife tai easy diet vaikka ovatkin minusta pahoja.... skarppaa mua Anne. Taas sänkyyn . Huono olo . Tsemppiä sulle. Tarja- läskipulla50
Ai niin ja sain vielä kilpirauhas lääkityksen vajaa toimintaan, se on ollut vuosia siinä rajoilla, että onko vajaatoiminta vai ei, ja se selittäisi monta asiaa, kuten hidas suoli , turvotus , väsymys jne....
- koht ent. sikamunkki
läskipulla50 kirjoitti:
Ai niin ja sain vielä kilpirauhas lääkityksen vajaa toimintaan, se on ollut vuosia siinä rajoilla, että onko vajaatoiminta vai ei, ja se selittäisi monta asiaa, kuten hidas suoli , turvotus , väsymys jne....
Moikka vaan! Sä nyt sitte sait pahemman taudin, mutta eikös se ala pian helpottaa, kun sait lääkkeet.
Ei sun nyt kantsi huolestua lisäkiloista, vaan odotella ihan rauhassa paranemista. Sellaisia ne miehet ovat, että eivät osaa ostaa kaupasta, kuin tiettyä tavaraa. Mun mies osaa ostaa vain hedelmiä, omenia, panskuja ja appelsiineja ja makeita jogurtteja.Hedelmät on ihan ok. mutta ne hillopitkot, eivät sitte enää olekkaan:) meikäläinen ei aina voi vastustaa niitä, kun on tarjolla:(
Mulla on paino mennyt kivasti alaspäin. Oletan, että runsas yrttiteen juominen on auttanut.
Hyvä, että sait kilpparilääkityksen ja eiköhän painonpudotuskin ole sitten helpompaa vissiin, kun lähtee turvotukset. Eikös tuo vajaatoimintaan kuulu myös lihominen? Eli sekin voi olla syynä lihomiseen.
Pikaista paranemista Tarja:D
ps.kyllä kaikki vielä hyväksi muuttuu t:Anne
- läskipulla50
Moi Anne. Vähän olen jo tolpillani ollut, mutta nyt meni sitten meidän oma kisumme Kurko. Oli pakko saattaa hänet pois tuskista tänään...ihan kauhea ikävä sitä ja poltetaan vaan kynttilöitä ulkona ja sisällä Kurkon elämän muistoksi
tku kohtauksia koko päivän ja ikäväää .Ei ole ruokakaan pahemmin maistunut tänään enää, mutta pakko ottaa jotain , kun on se antibiootti kuuri. En tiedä sanoa jatkosta , taas mennään päivä kerrallaan vaan. En ole käynyt edes vaa´assa moneen päivään, eikä oikein kiinnostanut nyt mikään. Tsemppiä sinulle.
Tarja- koht ent.sikamunkki
Moi Tarja!
Ne on aina ikäviä asioita, nuo lemmikin loppupäivät. Itselläni oli tosi rakas pikkukoira perhonen, josta ei malttanut millään luopua. Perhonen oli jo melkein 16vuotias ja loppuhomma oli pakko järjestää. Kyllä sitten vasta huomasin miten kuihtunut Perhonen oli, eikä ollut muuta vaihtoehtoa. Tästä on nyt reilu 2v aikaa ja kyllä se ajan kanssa normaalisoituu. Nyt mulla on ihan yhtä rakas koiraprinsessa.
Itse aijon sinnikkäästi jatkaa aloittamallani laihdutusprojektissa.
Olin kyllä vkl laivareissulla ja kilot on tulleet tuplasti takas, mutta on (toivottavasti) vaan turvotusta. Reisulla oli mukana reilusti ylipainoinen kaverini ja sovittiin hänelle tavoitteeksi 15kg pudotusta, hänellä kun on vatsan seudulla tosi paljon terveyttä uhkaava tavaraa. Hänellä kun on suvussa Äidin perimänä sokeritauti. Mulla tavoitteena on 5-8kg
Vietä nyt vaan suruaikasi ja koeta saada itsesi kuntoon. Pidä vaikka pieni paussi täällä ja jos haluat jatkaa, niin tervetuloa takas kimppaan. terveisin Anne
- läskipulla
Kiitos Anne. Meidän Kurko kissa sai kovan iskun päähänsä??? Ei tiedetä, mikä tuli ja jouduttiin lopettamaan , kun osittain halvaantui ja oli kipuja kuumetta. Oli mun rakas vaavi n.13 vuotias. Sai olla yöt ulkona ja sisällä , miten halusi. Voi olla, että auto osui päähän???? Ei saada koskaan tietää, mutta suru suuri nyt meillä. Kurko lähtee huomenna Vernaan , siunataan ja tuhkataan ja uurna tulee Jouluksi kotiin. Sitten akas on taasen kotona. Okei pidän tauon, et pääsen jaloilleni taas kerran . Mutta en aio aloittaa lohtu syömistä, ihan kauheassa määrin, jotain pientä makeaa jos sitä tarttee.. Palaan taasen
Terkuin Tarja - läskipulla50
Hei Anne . Pitkästä aikaa kirjoittelen . Mulla stressi kova, isä ollut sairaalassa kohta kuukauden ja on siitä viimeiset kaksi viikkoa ollut teho-osastolla. Nyt viime perjantaista hengitys koneessa ja nukutettuna. Huh huh. En kerennyt kissan surusta pois, kun uusi suru ja pelko alkoi hetimiten. Minulla syöminen nyt ollut mitä sattuu ja milloin maistuukaan mikään. Välillä päiviä syömättä ja sitten ahmin kaikkea. Ei hyvä asia, painon pudotuksen kannalta, mutta en ole jaksanut oikeesti nyt kunnolla tsempata. Toivotaan, että isä tokenisi ja paranisi. Isän diagnoosi on jäykkä kouristus. Hengen vaarallinen tauti ja vaikeasti hoidettavissa. Rokotus oli vanhentunut jne... Minä kävin eilen ottaa rokotuksen , kun oli mennyt vanhaksi , voimassa 10 vuotta. Kannattaa ottaa heti kaikkien , jos päässyt vanhaksi menemään. Hyvää Joulua sinulle Anne ja tsempataan vaan. Tarja
- koht ent.sikamunkki
Heippa vaan! En ole itsekkään käynyt täällä aikoihin. Laihdutus yksinään ei ole kovin innostavaa, enkä ole vaalla käynyt pitkään aikaan. Luultavasti kiloja tullut lisää:(
Sulla on nyt tosi vaikea aika menossa ja toivon, että Isäsi paranee ja sulla alkaa parempi aika. Rauhallista Joulua Tarja sulle ja jaksamisia. Palataan ensi vuonna laihdutus asioihin..
- läskipulla50
Hei Anne. Jo toivotaan, että alkaisi rauhallisempi aika. Isä teholla edelleen ja olen käynyt katsomassa nyt tällä viikolla 2 kertaa, vaikka matka on pitkä 400 km reissunsa. Onneksi tytär ajaa ja on ollut mukana. Kiitos ja hyvää Joulua sinullekin ja perheellesi. Palataan taas. Tarja
- koht ent.sikamunkki
Jätin 1.1 pullat ja makeat pois ruokavaliostani. Paino alkoi jo karamaan käsistä ja vaaka näytti jo 75,8kg huh huh:) Tässä on nyt 6pv mennyt ja hyvältä näyttää, aamupaino tänään 73,6kg:) eikä muuten tee yhtään mieli syödä turhia makeita. Kaikkein parasta, kun sain miehenikin mukaan tähän kampanjaan, eikä sitten tarvi joutua kiusaukseen, että joka kaapissa olis jotain sokerista. Kyllähän sitä vielä meiltä löytyy joulun jäljiltä, mutta nuutinpäivä on tulossa ja karkit menee jakoon=D
- läskipulla50plus
Hei anne ja Hyvää Uutta Vuotta 2013. Ei taida Tarja olla hoikka vielä toukokuussa. Oon yrittänyt skarpata itseäni, mutta isä edelleen teholla ja käyn siellä usein. Syöminen on ollut lähinnä sitä, mitä saa kiinni, esim.sairaalan kanttiinista. Usein makaroni pohjaisia salaatteja. Ja kahvia, kahvileipää jne....
Ja karkit tullut takaisin eli siis lohtu syöminen. Ajattelen, kuinka isä ei voi syödä mitään suun kautta kurkkuavanteen takia ja hengityskoneen , niin et jos tulisi sama kohtalo, et joutuisi niihin letkuihin haluaa nautia elämästä tässä ja nyt... Varmaan hullu ajatus , ja tuo lohtu mässääminen vaan auttaa vähän, kun ahdistaa ja mielipahaan sitä syö mitä sattuu...Toivon et sinulla mennyt paino alas . Yritän uudelleen vielä saada rytmin kiinni ja isän toipuvan ja normaalin elämän taas alkavan :) Tarja- koht ent.sikamunkki
Kiitos samoin, Onnellista alkanutta vuotta:) Toivottavasti saat elämäsi taas järjestykseen. Ymmärrän huolesi Isästäsi.
Oma Äitini kuoli jo 56veenä ja se kävi niin äkkiä ja meidän kaikkien elämä muuttui sen jälkeen. Isä on jo 88 vuotias ja ollu yksikseen jo 29vuotta. Sitä ei tiiä mitä huominen tuo tullessaan?
Jatkan laihdutustani samaan malliin..
- läskipulla50plus
Moi Anne. Olen taas alkanut käydä vesijumpassa ja vesi voimistelussa. Tänään 30 min. vesijumppa ja 40 min. vesijuoksu. Olo paljon energisempi ja raikkaampi. Syön taas pienempiä annoksia ja vältän karkkeja ja makeaa. Isän kunto on kohentunut ja se vaikuttaa myös heti minuunkin, olen niin onnellinen. Jo pelkkä 3*vesijuoksussa viikko auttaa paljon ja jaksaa paremmin näitä murheitaankin. Tsemppiä meille ja Isälle hyvä terveys taas takaisin ja kunto. Pitkä kuntoutus isälle edessä , tämä on jo toinen viikko tai 3 kuntoutusta??? Menee sekaisin viikoissa jo. Toivon et kaikki on jo nyt paremmin eikä tule takapakkia iskälle enää.
- koht ent.sikamunkki
Moi Tarja! Kiva kuulla, että Isäsi voi paremmin ja Sinä olet virkistynyt=D
Minä jatkan samaan malliin, eli makeat ja pullat pysyneet poissa.
Olen ottanut mukaan käsipainot ja nyt pitäis vielä kaivaa esiin mahatrimmi laite. Eiköhän me tässä hyvin kiinteydytä kesään tullessa :)
- läskipulla50plus
Hei Anne. Olin eilen vesijuoksussa 50 min. ihan ihanaa minusta elementtinä tuo vesi , ja kova vastus sillä on myös. Luulisi olevan tehokasta ;o) . No minä en ole saanut vielä makeaa kaikkea pois ja jatkan Mikkelissä isän luona käyntejä sairaalassa, aina kun vaan voin ja jaksan. Mutta iskä on jo parempi, kunhan jalat vielä liikkuu kunnolla, eli pitkä kuntoutus edessä isällä. Mutta parempikin näin , hiljaa hyvä tulee.... Auttaako se mahatrimmi oikeesti?? Minä meinasin ruveta niille easy diet keitoille pariksi - kolmeksi viikoksi, antaa enemmän motivaatiota, jos tippuu enemmän kerralla pois . Kokeilen ainakin? Aurinko paistaa. Lähden lenkille. Terkuin Tarja
- koht ent.sikamunkki
Moi Tarja! Kiva juttu, että Isäsi alkaa menemään parempaan suuntaan:)
Jatka vaan sitä vesijumppaa, kuulostaa tehokkaalta:)
Itseasiassa en ole vielä ehtinyt hakea mahalaitetta esille:( Laihdutus kyllä jatkuu entiseen malliin ja lenkillä käyn joka päivä. Käsipainoilla yritän saada allit pois. Se Easy diet voisi olla ihan hyvä ponnahduslautana:)
Tsemppi meille: Anne
- läskipulla50plus
Hei. Mulla paino tänään 82,3 kg ei oo tippunut kuin 3kg, viimeisemmästä puntarilla käynnistä ja se oli kauan aikaa sitten 2012....No oma vika , kun oon syönyt mitä sattuu ja missä ja mihin aikaan vaan..... ei säännöllistä rytmiä ole ollut. Osaksi syynä, kun niin paljon ollut matkalla ja syönyt mitä on sattunut olemaan sairaalan kanttiinissa (isän luona sairaalassa, kun olen ollut) , mutta parempi tämäkin kuin toisinpäin. Taidan ostaa netistä ne easy dietit, ovat kuulemma halvempia vähäsen kuin tavan kaupoissa. Alatko mun kanssa keitoille??? Talvi terkuin Tarja
- koht ent.sikamunkki
Heipä hei! Ei mulla nyt ole laskua tapahtunut painossa, mutta samassa on pysynyt.
Mä olen tykästynyt nyt kaurapuuroon ja syön sitä 3krt /pv. En nyt toistaiseksi ala tohon Easyyn, mutta kerro sitten omia kokemuksiasi siitä. Ehkäpä tässä myöhemmin sitten..
Terveisin. Anne
- pullukka1
Nyt on ihan pakko vinkata:
http://ravintoavain.blogspot.fi/2013/01/kevenny-ja-kavennu-kesaksi.html - läskipulla50plus
Moi pullukka1, vinkkaa vaan, en aio osallistua tohon ja aion jatkaa omilla ehdoillani ja omaan tahtiini laihduttamista.... En halua kilpailla , vaan edelleen omilla ehdoillani. Tämä on tarpeeksi . Hirveää rahastusta nk. kaikki muukin
JOKAINEN TAPLAA TYYLILLÄÄN
TERVEISIN TARJA Hei Anne. Olin tänään taas vesi juoksussa 1h. Oli ihan piristävää taasen. Mun pitäisi vaan saada toi makea pois kuvioista sitten se auttaisi jotain, mut eipähän ole tullut ainakaan lisää. En oo tilannut vielä netistä easyjä , mut lähi aikoina meinaan tilata. Kerron sitten kokemuksia, kun sitä olen ottanut sitä muutaman päivän.
Terkuin Tarja- koht ent.sikamunkki
Moi! sä olet vaihtanut vissiin nimmarisi enkeli62 :)
Mulla ei ihme kyllä ole ainakaan vielä iskenyt makeanhimo, toistaiseksi..
Mukavaa, että jaksat lähteä vesijumppaan, kyllä pian varmasti alkaa tulla tuloksia.
Terveisin Anne
- läskipulla50plus
Joo, oon toi enkeli62 suomi 24.n yhteisössä ja sieltä, kun kirjoitin tuli toi nimmari siihen, oon edelleen läskipulla50plus. Joo kävin äsken vähän käveleee noin 30 minuuttia ja mietin lähdenkö tänään vai huomenna juoksee sinne veteen???? Hyvä, et sulla ei oo tullut akean himoa, mulla ei edes lähde pois. No ite otan sitä nk. eilen leivoin mustikka piirakkaa ja pikku pullia joista teeen ukolleni .) laskiais pullia, ota yhden itekkin . Siis läskipulla . Ostan niitä nutri aineita , kun saan rahaa . Ja sitten katotaan miten mimmin käy .::0===)))))
Tsemppiä meille taasen ja otan itseäni niskasta kiinni taasen uudelleen
Moikka- koht ent.sikamunkki
Moron! Tuliko käytyä juoksemassa? Itse teen tunnin reippaan lenkin joka päivä parin koirani kera. Päälliseksi vielä hiukan punttiharjoittelua, jos sais noi allit kesään mennes pois:) Hyvin on alkanut helmikuu, ei sitten pullan pullaa ole eksynyt suuhun, että tässä mallissa täällä mennään =D
Tsemppiä meille juu..
- läskipulla50plus
Moi. Mulla alkaneet kivuliaat selkä säryt. Varmaan se vesi juoksu teki sen ja nyt en uskalla mennä enää siihen hommaan. Luulin aluksi, et se olisi pissi tulehdus mutta ei ollutkaan.. Oon syönyt kuitenkin antibiootti kuurin 7 päivää johonkin seka flooraan, joka kasvoi pissi viljelyssä. Luulen , et se tuli sieltä kylpylästä eli Fontanellasta. Kävelen nyt minkä voin ja venyttelen selkää... luulempa, että mulla on sielläkin välilevy ala selässä kulunut. Onneksi on Kyssiin aika keskivikkona Fysiatrian poliklinikalle. Ja herkkuja on tullut syötyä masennukseen . Paino vaatteet päällä 81,3 kg justiinsa punnitsin itseni.
- koht ent.sikamunkki
Moron! Sain muuten itsekkin kerran kylpyläreissulta pahan virtsatulehduksen.
Mulla on nyt paino laskenut kuukaudessa n.1kg ja vaaka näytti aamulla 72,5kg.
Olen aika tyytyväinen tilani edistykseen ja edelleen menen ilman pullaa ja makeita. Eilenkin olin synttäreillä ja söin vain ruokaa, eikä kakkua edes tehnyt mieli =D
Vesijuoksu on varmaan liika raskasta ja tunti yhteen menoon on vissiin liikaa . Eikös sulla ole paino laskenut kilo mun laskujei mukaan?ja vaatteet painaa helposti ainakin puoli kiloa, et kyllä sul hyvin on menny, vaikka herkkuja välllä napsiskin:)
Mukavaa laskiaisviikkoa! (ps.itse otan varmuuden vuoksi töihin rasian mukaan, jos pomo tarjoaa kuiteski laskipullakahvit:) Tarjoan sitten tyttärelle:)
- läskipulla50plus
Ihanaa Anne. Noin paljon oot edistynyt, olen very happy puolestasi. Se juoksu ei tunnu rankalta siellä vedessä, mutta onhan mulla voinut löytyä uusia lihaksia, jotka nyt sitten ovat vaan kipeytyneet ja toivottavasti niin olisi, en jaksa noita kulumia enää . Joo vähän on laskenut ja laskisi enemmänkin, jos vaan voisin olla syömättä liikaa ja varsinkin makeaa.... Kerro auttaako se kromi?? Ostan heti , jos auttaa ? Hyvää viikkoa sinullekkin ja liikutaan :)21
- koht ent. sikamunkki
En ole nyt edes muistanut käyttää kromia ja paino on ilmankin pysynyt kurissa ja nälkä. Voi olla että ihan oikeesti auttaakin makean himoon, mutta sitä pitää ottaa enemmän mitä purkin kyljessä lukee, ainakin 3krt enempi. Mulla on nyt Spirulina puristeita, joka tukee myös laihdutusta ja kalium tapletteja. Kaikkea täytyy koettaa :)
Mukavaa laskiaisviikkoa ja tulevaa Ystävänpäivää :D:D
- läskipulla50plus
Hyvää ystävän päivää Anne
- koht ent.sikamunkki
Kiitos, samoin mukavaa Ystävänpäivää :D:D
- läskipulla50plus
Moikka Anne. Olen ollut nyt vähemmällä ruoalla ja makeat pois . Lauantaista lähtien. Syön aamulla kaurapuuron ja mehukeittoa siihen. 1/2 palaa kuitu pitoista leipää. Muikkuja, lohta, kasviksia jne.... en käy vaaalla heti , ehkä viikon päästä sitten .... yritän nyt näin, et makeat kaikki pois. Pienen rasvattoman jogurtin oon sallinut itselleni ilta palaksi, jossa on kyllä sokeria. Tsempataan taas
- koht ent.sikamunkki
Moikka vaan Tarja! Sullahan on hyvät suunitelmat ja hyvinpä oot edennyt:, että sitä rataa vaan:)
Oma linjani on pitänyt ja paino hieman alentunut. Nyt kyllä näyttää siltä, että ei kyllä ihan helpolla enää laske :( Vissiin tuon kaksi/kolme kiloa pystyy helposti pudottamaan, mutta sen jälkeen on tosi kysymyksessä. Esteet on voitettavissa ja viikkopunnituksessa näytti 72,4kg ja eka tavoite olis saada tuo kakkonen vaihdettua ykköseksi:)
Tsemppiä meille=D=D
- läskipulla50plus
Moi. Taasen sorruin mässyyn, kun tulin kotiin kahtena iltana jo. Lohdutus ruokaa olen syönyt ja paljon..suklaatakin ja en ole uskaltautunut sinne vesi juoksuun sen tulehduksen jälkeen ja paino nousi heti, kun liikunta on jäänyt minimiin ja kaiken huipuksi vielä sain uudet hormoonikorvaus hoito lääkkeet divitreenit ja lihottaa ja turvottaa ja koskee päähän..jne... nyt ei hyvältä näytä . Tätä menoa olen taas kohta 86 kg. Kyllä potuttaa oma heikkous ja nämä lääkkeet .( KERÄÄ NESTETTÄ IHAN SIKANA ....kerropa Anne mitä nyt sitten tekisin vai jätänkö leikin kesken?? Luovari olo, ei hyvä....
- koht ent.sikamunkki
No Moikka vaan! Ei kannata antaa periksi, sillä kyllä noita alamäkiä aina tulee. Muutamana päivänä, ehkä kantsii mässäillä ja oikein kunnolla, niin ei vähän aikaan tee mieli. Itselläni on ainakin tällaista kokemusta:)
- UusiNaama
Kysyisin, toimiiko laihdutuspiirit todella? Oma laihduttamiseni on vain paikallani rämpimistä ja vaikka kaikenlaista olen yrittänyt, en saa kiloja putoamaan D: Koskaan en kuitenkaan ole kokeillut laihdutuspiiriä ja mietin saako sillä painon putoamaan/ motivaation kasvamaan kun keskustelee muiden kanssa.
- läskipulla50plus
Moikka UusiNaama. En ole itsekkään kokeillut koskaan mitään laihdutus pillereitä, minkälaisia tarkoitit?? Rasva sieppareita?? Nutraus toimii toisilla oikein hyvin .. aloituksessa kun lähtee aika paljon nesteitä pois ja se palkitsee jatkamaan sitten terveellisemmän ruoka valion kanssa. En ole itse kokeillut sitäkään, pitää kai kokeilla jos mieli saada tämä muori hoikemmaksi :) minä olen ainakin sokeri riippuvainen ..... ja lohtu syöjä , iloon ja suruun mässytän...
Jos kokeilet kerro mitä ja mitä tuloksia tuli??? - läskipulla50plus
Moi Uusi Naama, mä luin että laihdutus pillerit jne.... muut laihdutus tuotteet
Sorry huolimattomuuteni :) KYLLÄ KESKUSTELU AUTTAA AINA, oli kyse sitten laihdutuksesta tai jostain muusta riippuvuudesta. Kannattaa kokeilla kaikkea- UusiNaama
Sori, kun meni aikaa vastata. Netti ei ole suostunut toimimaan moneen päivään ):
Kiitti vastauksesta. Mä yritin nutraamista, mutta kilot eivät pudonneet. Jostain keskustelusta luin, ettei se toimi niin tehokkaasti, jos ei paina yli 70 kiloa. Hiukan kummallista, jos multa kysytään :D
Itselläni on myös ongelmana tunnepohjainen mussuttaminen. Aina kun on syytä (ja vaikka ei olisikaan) hankin jotain hyvää/leivon. Lihoan kaiken lisäksi hyvin herkästi, joten mussutukseni ei ole kovin fiksua :D
Karppaamisen olen jättänyt kokeilematta sen fanaattisten kannattajien takia, ja olen vakasti päättänyt, etten kokeile. Sitä mainostetaan niin paljon kaikilla laihdutuspalstoilla ):
Tavoitteena mulla olisi pudottaa 10 kiloa ennen kesää. Se tuntuu aivan mahdottomalta tehtävältä. Kolme kuukautta aikaa. Miten te olette saaneet laihduttamisenne 'käyntiin', vai voitteko vain päättää että nyt laihdutetaan?
-UusiNaama - koht ent.sikamunkki
UusiNaama kirjoitti:
Sori, kun meni aikaa vastata. Netti ei ole suostunut toimimaan moneen päivään ):
Kiitti vastauksesta. Mä yritin nutraamista, mutta kilot eivät pudonneet. Jostain keskustelusta luin, ettei se toimi niin tehokkaasti, jos ei paina yli 70 kiloa. Hiukan kummallista, jos multa kysytään :D
Itselläni on myös ongelmana tunnepohjainen mussuttaminen. Aina kun on syytä (ja vaikka ei olisikaan) hankin jotain hyvää/leivon. Lihoan kaiken lisäksi hyvin herkästi, joten mussutukseni ei ole kovin fiksua :D
Karppaamisen olen jättänyt kokeilematta sen fanaattisten kannattajien takia, ja olen vakasti päättänyt, etten kokeile. Sitä mainostetaan niin paljon kaikilla laihdutuspalstoilla ):
Tavoitteena mulla olisi pudottaa 10 kiloa ennen kesää. Se tuntuu aivan mahdottomalta tehtävältä. Kolme kuukautta aikaa. Miten te olette saaneet laihduttamisenne 'käyntiin', vai voitteko vain päättää että nyt laihdutetaan?
-UusiNaamaMoi UusiNaama!
Minä vaan yksinkertaisesti päätin, että nyt pitää näyttää sellaiselta, että kelpaan itselleni:) Siihen ei oikeastaan auta muu kuin syödä vähemmän ja etenkin iltapuolen napostelut kuriin. Tämä on itselläni päätavoite ja lisäksi pullat ja muut sokerituotteet pannassa. Ei kyllä ole pahasti tehnyt mielikään. Ainoa mitä sallin itselleni on hunaja teessä ja kaurapuurossa ja sekin vain välillä. Kyllähän mäkin innostun mässäilemään ruualla, mutta se on ihan hyvä välillä, niin sitten on helpompi taas jatkaa valitulla linjallaan :) Olen muuten joskus kokeillut joitakin laihdutuspilsuja, mutta niistä ei ollut apua..
- punkero2
Hei,
olen 40 nainen ja ylipainoa on.Josko pääsisi tähän ryhmään mukaan?- koht ent.sikamunkki
Tervetuloa mukaan vaan punkero2:)
- UusiNaama
lähes kaikki laihdutuspillerit joita tuttavani/ itse kokeilin ovat ihan huijausta. Eivät auttaneet mitään ): Pettymys.
Onko kukaan muuten kokeillut paastoa? Olen harkinnut sitä jonkun aikaa jo. - punkero2
Hei
Ja kiitos kun sain liittyä teidän joukkoonne.
Osaako kukaan sanoa, että olisko tonalin kapseleista apua painonpudotukseen?
Itsellä mitat tällä hetkellä 105kg ja pituus 167cm..ja ensimmäinen tavoite on laihtua alle 100kg. - läskipulla50plus
Tervetuloa punkero 2 Annen ja Tarjan laihdutus joukkoon. Samoin uusinaama jos kiinnostaa :)
Olen läskipulla50plus eli Tarja ja en ole käyttänyt koskaan mitään kapseleita en Tonalia enkä muutaakaan. En usko et ne auttaa ...
LIIKUNTA JA PIENEMMÄT KASVIS RUOAT auttaa, kana, kala, kokojyvä ruisleipä, becel......jne....
Mennään yhdessä kohti kevättä ja laihdutaan , ei paniikkkia rauhalliseen tahtiin vaan :) - punkero2
Kiitos läskipulla. Eilen ostin kromia, kun mulla aivan järjetön makeanhimo iskee illalla..toivottavasti auttaa.
Juu rauhalliseen tahtiin mennään, kyllä toi painon tippuminen on todellakin jo hidasta tän ikäisenä.
Olisi kiva kuulla kuinka ja miten paljon te syötte päivisin ja ruokailurytmi? Ja paljon olette saaneet pudotettua tietyssä ajassa? - läskipulla50plus
Moi . MUlla jojoilua, paino tippunu ja tullut takaisin . Semmosesta 96,7 kg.sta läksin ja nyt 85,6 kg , aikaa mennyt kolmisen vuotta. En ole todellakaan laihduttanut mitään pika vauhtia, vaan ajan kanssa itsekseni hiljalleen... enkä ole mikään fanaattinen jos repsahdan välillä, sitten olen taas vähemmällä. Aamulla kaurapuuro marjoja tai kiisseli ja kahvia, pieni pala leipää beceliä hiukan päälle. Sitten joku välipala. Syön vasta illalla lämpimän ruoan, joko valmisruoan tai teen itse lohta , kuhaa, kasviksia , salaattia, leipää 2 palasta jne.... iltapalaksi rasvaton jogurtti ja hedelmä. Näillä pääosin oon mennyt. Sitten voi tulla ranskis ja nakki lihapulla ilta välillä. Tästä se jojoilu johtuu.... laadi itse oma kalorimääräsi ja kulutus sen mukaan...lihominenhan johtuu siitä, että syö enemmän kuin kuluttaa.... ainakin mulla näin
TSEMPPIÄ MEILLE TAASEN :))) - UusiNaama
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11261256
Tosi hyvä ohje, ainakin mun korviin :D Toivon että toimisi mullakin. - läskipulla50plus
Hei Anne ja uudet toverit. Ei oo kenestäkään kuulunut mitään. Miten laihdutus etenee??? Mulla junnaa paikoillaan 1kg oli taas vähemmän kun viimeksi puntarilla kävin. Olisi kiva hiihdellä, mutta polven kuluma estee sen . Olen silti käynyt parisen kertaa noin 1h hiihtelemässä ja on ollut ihana olo sen jälkeen. Vesijuoksussa en taas ole käynyt sen tulehduksen jälkeen . Pitäisi vaan alkaa uudestaan, silloin paino pysyi edes samassa 82,5kg , auttaa se aika paljon. Ja mulle sanottiin, että liikunta on lääke mieleen ja kehoon, siis sellainen hiki oikein ja totta se on , täytyy myöntää se, ainakin sen olon perusteella, joka tulee sen jälkeen. Kirjoitelkaa kamut mitä kuuluu :=) terkuin Tarja
- koht ent.sikamunkki
Moikka vaan! Kyllähän täällä laihiksella ollaan edelleen, vaikkakin paino junnaa paikallaan. Mä olen siis istumatyössä 8t/pv ja pyrin joka päivä vastapainoksi tekemään reippaan lenkin vähintään tunnin ja enempikin. Koirat kiittää ja myöskin ulkonäkö =D Nytkin vielä viiden aikaan paistoi aurinko, eikä tuultakaan ollut, siis todella hieno ulkoilukeli :)
Hiihtäminen onkin tosi mukavaa ja raskasta ja kaloreita polttava laji. Nyt olis lunta, mutta eipäs ole suksia saanut kaivettua esiin.
Mahtaisko sun polvesi tykätä pyöräilystä, siis kesäkautena ja talvella vois ajaa kuntopyörällä?
Mites punkero2 ja UusiNaama?
ps.tässä saa kohta vaihtaa nimimerkkiä, jollei paino ala reilusti laskemaan terveisin: "sikamunkki"
- läskipulla50plus
Minun ongelmani on taasen ne makeat rahka pullat, sekä kaikki pullat. Oikeestaan taas himo pullaan. Ostin eilen kevät pitkon (rahkaa) ja syötiin ukon kanssa puoliksi se. Ihan sairaan hyvää ja tietenkin illalla. Oli pakko kertoa tämä, kun sorruin taas. Mutta onneksi silti olen ulkoillut ja hiihtänyt , jospa taas pääsen vauhtiin ja en OSTA mitään herkkuja. Sitten mulla on alkanut ylä vatsa kipuilu sellainen jomotus ja pahoin voinnin tunne??? Pelottaa sekin aika paljon ja mieli on kummallinen , syö nyt, kun vielä voit tai jotain sinne päin, näin se mulla menee. Se on jokin masennus laji tämäkin ajattelu kait?? Ja sitten se itsensä palkitseminen on nuo pullat?? Auttakaa minua pleese
- sikamunkkiko?
Moi taas! Mulla oli tuota ylävatsakipua muutama vuosi sitten ja oli vissiin liian kahvin juonnin ja ylensyömisen tulos. Närästystä ja happamen nousu suuhun ja tosi ahdistava ja pönkkö olo, sekä paineen tunne ylävatsassa. Siihen aikaan oltiin miehen kans oikein pullanmossottajia ja vedettiin myös hillopitko puoliks:(
Tähystyksessä näkyi mahaportin suun löystyminen eli reflux ja myös tyrä siinä suussa. Hoitona oli Nexium ja ruokavalion muuttaminen.
- läskipulla50plus
Anne moi. En juo kahvia kuin aamulla mukillisen. Puuroa ja leipää. Yleensä juon tuore mehua vedellä laimennettuna. Ja sitten vaan ihan vettä. Mulla on vatsansuoja lääke mennyt jo vuosia zolt 30 mg aamulla . Tähystetty ainakin 6-7 kertaa mun maha ja refluksi tautiin on tuo zolt, sekä suojaamaan vatsaa lääkkeiltä esim. kipulääkkeet, joita on pakko käyttää näiden kulumien takia. Pitänee pistäytyä lääkärissä, eihän se muuten selviä ilman tutkimuksia. Tsempataan kohti kevettä kevyimmillä ruoilla ja ei pullaa....
- punkero2
Hei,
Sorry en ole kerennyt käymään täällä palstalla..olen sairastellut ja mieli maassa niin ei ole tullut paljon koneella oltua. Ikäviä noi vatsavaivat..minulla alkoi noin 2vk sitten alavatsakipu. Noh viimein ja vihdoin sain itseni raahattua lääkäriin ja nyt odotellaan alavatsan ultraa, joka on ensi viikolla. Olen syönyt tosi epäsäännöllisesti ja vaikka mitä. Ei ole ollut nyt jotenkin inspistä olla tarkalla ruokavaliolla. Odotan, että tämä kipuilun syy pian selviäisi ja pääsisi uimaan ja kuntosalille. Tätä ennen se oli amhdotonta, mutta minun iltapainotteinen työ muuttuu aamutyöksi pääsiäisen jälkeen niin sitten alkaa kuntoilu toden teolla. Nyt kävelykin tuottaa tuskaa, joten on tullut oltua vain sisätiloissa ja levättyä ja SYÖTYÄ.
Sikamunkille tiedoksi: minulla aivan sama mieliteko kuin sinulla, niin just pullaan, siksi en ole nyt leiponutkaan kotiin mitään, että ei tule sit syötyä..onhan se hyvää, mutta sitten tulee morkkis kun on sen syönyt. - koht ent.sikamunkki
Moikka vaan punkero2!
Toivottavasti sun mahakipusi syy selviää hyvään päin ja pääset taas sinne kuntosalille ja uimaan:)
En ole itsekkään leiponut tämän vuoden puolella kertaakaan, eikä pullan puolta ole kotiin kiikutettu. Päätös mikä päätös, eikä synttäreilläkään oteta muuta kuin voileipää. Enää ei ole tullut niitä kehoituksia, että "ota nyt kakkua,ei pieni pala lihota" kysymys ei ole enää siitäkään vaan periaatteesta :) - läskipulla50plus
Heippa kaikille . Ompas meillä ollut hiljaista täällä nyt. Ollaanko kaikki jo tavoite painossa? No minä en ainakaan, vaan pudotusta on tullut kuitenkin, pikkasen lissää niin pääsisi 79kg ja sitä kautta sinne tavoite painoon . Aikaa kuluu, mutta sitähän riittää ja kesään onneksi vielä aikaa . Sinne tähtään ja ihaniin kesämekkoihin ...vaikkakin vain hiukan pienempiin, silti ihanaa. Lenkit ovat taas jääneet, kauhean nuha-yskä räkä taudin kourissa ollut jo viikon...mutta kohta onneksi pääsee pyöräilee jne.... nautitaan kevään tulosta ja tsempataan toinen toistamme eteenpäin
- "sikamunkki"
Moikka Tarja!
Kyllä niin kiirettä pittää, ettei ehi täälläkään enää käymään ja saatikka kirjoittemaan.
Kyllähän sitä laihislinjalla ollaan, eikä makeisiin oo koskettu. Tunnin reippaalla lenkillä käyn joka pv, mutta paino vaan ei putoa. Ehkäpä tuota ruokaa ja leipää tulee syötyä liikaa.
Eiköhän tästä vielä nousta, kun pääsis tuosta lumesta ja kylmästä eroon =D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604526Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352079Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1601463- 1651458
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti481442Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2551228Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1931158- 2031102
- 801027
- 61998