Hirmuisen paljon näyttää olevan tuolla treffeillä naisia joilla koulutuksen kohdalla seisoo" maisterin tutkinto", ko. naiset ovat usein profiilikirjoituksensa perusteella fiksuja ja kuvansa perusteella ihan hyvännäköisiä, useimmiten ovat jossain kohtuupalkkaisessa työssäkin, silti ovat yksin vaikka potentiaalia olis vaikka mihin.
Kerrotaankohan maisterikoulutksen alussa sinkkutytöille että perheestä haaveilut kannattaa sitten unohtaa, valmistuttuasi ei sinusta enää ole pullantuoksuiseksi perheenäidiksi tai et halua sellaiseksi, varmaan pitäisi kertoa. "Koulutus kannattaa aina", kannattaakohan kun Ihmetyttää vähän miksi se maisterin tutkinto nousee noin selkeästi esiin tuolta, no onhan niitä erilaisia maistereita paljon mutta siltikin.
Maisterin tutkinto = sinkkunainen
76
797
Vastaukset
- .. ..x
Tunnetko sä yhtään naista jolla on maisterin tutkinto?
Noin niinkuin ihmisenä tai ystävänä?- Ikisinkku M
En hirveään läheisesti tunne oikeastaan, joitakin tiedän ja niistä kyllä suurin osa on innellisesti parisuhteellisia mutta paljon näkyy olevan treffipalstallakin vapaana. Ei minusta kyllä ole juurikaan ole eroa ihmisenä oli tutkinnolla tai ilman niin siksihän se ihmetyttääkin miksi profiileissa niin paljon juuri maisterin tutkinto nousee esiin.
- .. ..x
Ikisinkku M kirjoitti:
En hirveään läheisesti tunne oikeastaan, joitakin tiedän ja niistä kyllä suurin osa on innellisesti parisuhteellisia mutta paljon näkyy olevan treffipalstallakin vapaana. Ei minusta kyllä ole juurikaan ole eroa ihmisenä oli tutkinnolla tai ilman niin siksihän se ihmetyttääkin miksi profiileissa niin paljon juuri maisterin tutkinto nousee esiin.
En voi puhua muiden naisten puolesta mutta kerron esimerkin:
olen opiskellut Suomessa ja ulkomailla, uteliaisuuttani, kauhea tiedonjano ja ne ihanat onnistumisen tunteet!! Ja koska luotin siihen, että opiskelu helpottaisi työnhakua. Olisi sellainen palkka, että voisin kantaa korteni tulevan perheeni kekoon. En ole rahanahne vaan koska olen elänyt lamasta toiseen ja työttömyys kohtaa yhä useampaa, niin molemmilla olisi hyvä olla paremmat mahdollisuudet....edes toinen olisi töissä. Kun se kivijalan osa on kunnossa, voisi keskittyä läheisiin ja rakkaisiin.
Olen tuntenut paljon ihmisiä mutta vain yhtä miestä voin sanoa päivänpaisteekseni. Olen tuntenut hänet ...aina. Elämäni vei minut pitkin maailmaa, mutta (harvoin) aina kun näen hänet, hymyilen. Miksi? Koska hänen seurassaan voin olla minä. Lempeä, pehmeä minä. Koska se ei muutu. Hän on aina suhtaunut minuun niin ja kiitos siitä. Tottakai olen kasvanut ja aikuistunut, mutta ihmisen perusminä on ja pysyy. Ja on ihme että hän on pysynyt sellaisena....ihanana.
Arvaa miten uudet tuttavuudet ottavat minut? Kun näkevät tämän kuoren ja kuulevat jotain elämästäni? He eivät näe minua....sitä joka etsii rakkautta ja haluaisi olla kotona...vain minä.
Uuden tuttavuuden reaktio on aika äkkiä isottelu ja röyhkeys. Ruvetaan kilpailemaan kummalla on enemmän ja jos minulla ei olekkaaan yhtäpaljon (kuin hän peloissaan oletti) olen arvoton. Lyöty ja poisheitettävä. Jos esittäydyn ystävällisenä, se tulkitaan heikkoudeksi ja yritetään ties mitä kolttosta.
Mitä mä haen? Mitä mun pitäisi löytää? Miestä terveellä itsetunnolla, joka uskaltaa lähestyä ihmisenä ja samalta tasolta. Ottaa ihminen sellaisena kuin on ja antaa anteeksi, etten ole niin JÄREÄ kuin hän oletti tai pelkäsi.
Miksi mies demonisoi opiskelleen naisen?
Ja miksi mies haluaa esittäytyä minulle ihan saakelin pelottavana ja mahtavana? Jätän jokaisen audi/golffaajan etsimään parempaa ja kiiltävämpää ihan suosiolla. Meillä ei ole samat tavoitteet.
En pidä myöskään siitä, että mies lähestyy madellen. "Mä vaan tässä". jokainen on arvokas sellaisenaan. Kieltämättä arvostan ystävällisyyttä, elämänkokemusta ja käytöstapoja.
AP: tutustu ja kuuntele. Pelissä ei ole vain sinä, kuulemasi kertoo kertojasta. Eli jos joku torjuu sinut, se on hänen/ sinun häviö/ tai voitto. Sinä tunnet itsesi...älä ali/yliarvioi (vaan ota sellaisena kuin on). Ne luo pohjan pettymykselle.
Ja monelle muullekin: jos haluaa kuuliaisien, kotiin hautautuvan vaimon, niin ei kannata ihan heti etsiä sitä opiskelleesta naisesta. Miksi vapaa haluaisi orjaksi? - Ikisinkku M
.. ..x kirjoitti:
olen opiskellut Suomessa ja ulkomailla, uteliaisuuttani, kauhea tiedonjano ja ne ihanat onnistumisen tunteet!! Ja koska luotin siihen, että opiskelu helpottaisi työnhakua. Olisi sellainen palkka, että voisin kantaa korteni tulevan perheeni kekoon. En ole rahanahne vaan koska olen elänyt lamasta toiseen ja työttömyys kohtaa yhä useampaa, niin molemmilla olisi hyvä olla paremmat mahdollisuudet....edes toinen olisi töissä. Kun se kivijalan osa on kunnossa, voisi keskittyä läheisiin ja rakkaisiin.
Olen tuntenut paljon ihmisiä mutta vain yhtä miestä voin sanoa päivänpaisteekseni. Olen tuntenut hänet ...aina. Elämäni vei minut pitkin maailmaa, mutta (harvoin) aina kun näen hänet, hymyilen. Miksi? Koska hänen seurassaan voin olla minä. Lempeä, pehmeä minä. Koska se ei muutu. Hän on aina suhtaunut minuun niin ja kiitos siitä. Tottakai olen kasvanut ja aikuistunut, mutta ihmisen perusminä on ja pysyy. Ja on ihme että hän on pysynyt sellaisena....ihanana.
Arvaa miten uudet tuttavuudet ottavat minut? Kun näkevät tämän kuoren ja kuulevat jotain elämästäni? He eivät näe minua....sitä joka etsii rakkautta ja haluaisi olla kotona...vain minä.
Uuden tuttavuuden reaktio on aika äkkiä isottelu ja röyhkeys. Ruvetaan kilpailemaan kummalla on enemmän ja jos minulla ei olekkaaan yhtäpaljon (kuin hän peloissaan oletti) olen arvoton. Lyöty ja poisheitettävä. Jos esittäydyn ystävällisenä, se tulkitaan heikkoudeksi ja yritetään ties mitä kolttosta.
Mitä mä haen? Mitä mun pitäisi löytää? Miestä terveellä itsetunnolla, joka uskaltaa lähestyä ihmisenä ja samalta tasolta. Ottaa ihminen sellaisena kuin on ja antaa anteeksi, etten ole niin JÄREÄ kuin hän oletti tai pelkäsi.
Ja miksi mies haluaa esittäytyä minulle ihan saakelin pelottavana ja mahtavana? Jätän jokaisen audi/golffaajan etsimään parempaa ja kiiltävämpää ihan suosiolla. Meillä ei ole samat tavoitteet.
En pidä myöskään siitä, että mies lähestyy madellen. "Mä vaan tässä". jokainen on arvokas sellaisenaan. Kieltämättä arvostan ystävällisyyttä, elämänkokemusta ja käytöstapoja.
AP: tutustu ja kuuntele. Pelissä ei ole vain sinä, kuulemasi kertoo kertojasta. Eli jos joku torjuu sinut, se on hänen/ sinun häviö/ tai voitto. Sinä tunnet itsesi...älä ali/yliarvioi (vaan ota sellaisena kuin on). Ne luo pohjan pettymykselle.
Ja monelle muullekin: jos haluaa kuuliaisien, kotiin hautautuvan vaimon, niin ei kannata ihan heti etsiä sitä opiskelleesta naisesta. Miksi vapaa haluaisi orjaksi?Hieno kirjoitus ja varmaankin upea, varmasti ainakin fiksu nainen siellä taustalla, toivottavasti osaat tunnistaa ja saat pysähtymään sen miehen kun hänet viimein kohtaat.
- Dawn brings light
.. ..x kirjoitti:
Ja monelle muullekin: jos haluaa kuuliaisien, kotiin hautautuvan vaimon, niin ei kannata ihan heti etsiä sitä opiskelleesta naisesta. Miksi vapaa haluaisi orjaksi?Damn, pakko astua taas varjoista esiin, kun on niin mielenkiintoinen kirjoitus. Neiti...x, anteeksi suorasukaisuuteni, mutta miksi et ole suhteessa tämän "Yhden Miehen" kanssa? Tämä kiinnostaa minua erityisesti, koska joku aika sitten jouduin ulkoistetuksi omasta parisuhteestani juuri tällaisen "ideaali"-miehen vuoksi. Siis sellaisen, joka ponnahti esiin vain naisen muistojen ja myös kuvitelmien kautta. En siis riittävästi vastannut tätä ideaalia, tosin sen selvittäiseen meni jostain syystä useita vuosia.
Vielä toinen kysymys, voiko kukaan muu mies oikeasti saada paikan sydämessäsi kun se näyttää olevan jo varattu?
W.B.R.
DBL - .. ..x
Dawn brings light kirjoitti:
Damn, pakko astua taas varjoista esiin, kun on niin mielenkiintoinen kirjoitus. Neiti...x, anteeksi suorasukaisuuteni, mutta miksi et ole suhteessa tämän "Yhden Miehen" kanssa? Tämä kiinnostaa minua erityisesti, koska joku aika sitten jouduin ulkoistetuksi omasta parisuhteestani juuri tällaisen "ideaali"-miehen vuoksi. Siis sellaisen, joka ponnahti esiin vain naisen muistojen ja myös kuvitelmien kautta. En siis riittävästi vastannut tätä ideaalia, tosin sen selvittäiseen meni jostain syystä useita vuosia.
Vielä toinen kysymys, voiko kukaan muu mies oikeasti saada paikan sydämessäsi kun se näyttää olevan jo varattu?
W.B.R.
DBLHän ehti mennä naimisiin ja perustaa perheen. Olen vilpittömästi iloinen hänen puolestaan. Ja sellaisena asia saa pysyä.
Maailmassa pitää olla hyviäkin esimerkkejä. Hänen onnensa on sellainen. - Dawn brings light
.. ..x kirjoitti:
Hän ehti mennä naimisiin ja perustaa perheen. Olen vilpittömästi iloinen hänen puolestaan. Ja sellaisena asia saa pysyä.
Maailmassa pitää olla hyviäkin esimerkkejä. Hänen onnensa on sellainen.Ahhh...a major let-down tämä vastaus. Odotin ensimmäisen emailin perusteella laajempaa asian käsittelyä. No ei hätää, poistun taakse häiritsemästä. Kiitos ja kummarrus.
- Äly hoi älä jätä!
Ehkä se tutkinto on hankittu juuri siksi, että saisi elämässa tehdä muutakin kuin leipoa pullaa itseriittoiselle miehelle?!
- ::::::::::::
Niinpä, ei kai kukaan hanki koulutusta siksi, että saisi itselleen miehen tai perheen. :D
- Ikisinkku M
Mutta miksi sitten hakea sitä miestä ylipäätään kun ne kaikki kuitenkin tahtoo pullaa :D
kuuleppa, itse mainostat Ikisinkkuutta. Sulla lienee se ongelma.
Yksin olo on monelle VAIN välivaihe.
Eikä kaikkien tarvitse olla pullantuoksuinen äiti, sen voi hoitaa vähemmän kouluttautunut mieskin.- Ikisinkku M
"kuuleppa, itse mainostat Ikisinkkuutta. Sulla lienee se ongelma."
Niin se taitaa olla mutta se on minun ongelmani.
"Yksin olo on monelle VAIN välivaihe."
Näinhän see lienee mutta sitä vaan ihmettelin kun paljon on fiksunoloisia maisterisinkkunaisia miestä hakemassa.
"Eikä kaikkien tarvitse olla pullantuoksuinen äiti, sen voi hoitaa vähemmän kouluttautunut mieskin"
Eipä tietenkään, pullaa saa kaupastakin kyllä, tosin pullaa leipova nätti maisterisnainen olisi varmaan hieno "löytö" Ikisinkku M kirjoitti:
"kuuleppa, itse mainostat Ikisinkkuutta. Sulla lienee se ongelma."
Niin se taitaa olla mutta se on minun ongelmani.
"Yksin olo on monelle VAIN välivaihe."
Näinhän see lienee mutta sitä vaan ihmettelin kun paljon on fiksunoloisia maisterisinkkunaisia miestä hakemassa.
"Eikä kaikkien tarvitse olla pullantuoksuinen äiti, sen voi hoitaa vähemmän kouluttautunut mieskin"
Eipä tietenkään, pullaa saa kaupastakin kyllä, tosin pullaa leipova nätti maisterisnainen olisi varmaan hieno "löytö"ilmeisen nuori on Ikisinkku M, kyllä se vielä osuu kohdilleen, jos maisterin tahdot. Tsempit sinne
- jkhkjhkhjkhkhkh
Mun mielestä naiset on pitkään asettaneet perheen ja uran toistensa vastakohdiksi. Eli vain toiseen pitäisi panostaa täysillä.
Eli naiset jotka eivät löydä suhdetta sanovat "Keskityn uraan, eikä ole aikaa perheelle". Eli Mä pidän tuota koulutusta enemmänkin tekosyynä sille ettei löydä parisuhdetta.
Toinen tekosyy on että "nykyisin nainen ei tarvitse miestä taloudelisesti".
Naisilla on siis tarve keksiä tekosyitä sinkkuilulleen, mutta omia vikoja ei missään nimessä haluta myöntää, tai että parisuhteettomuus johtuisi omasta persoonasta. Aina vika on kelpaamattomissa miehissä, uraan keskittymisessä, tai siinä ettei miestä tarvitse taloudellisesti.- Ikisinkku M
Kun ne koulutetut naiset ovat niin itsetietoisia pienikin vihjaus mieheltä pullantuoksuun keittiössä saa niskakarvat pystyyn jo pelkkänä ajatuksena, huomaahan sen tästäkin ketjusta, miehen toiveet ja todellisuus eivät kohtaa.
Ennenvanhaan on ollut helppoa kun nainen piti kodista huolen ja mies talouden rahavirrasta, silloin harvoin kun on ulkona käyty mies maksoi ilman muuta ja sai vastineeksi siistin kodin ja pullantuksun keittiöön, oli niukkaa mutta onnellista. Koulutettu nykynainenkin haluaa että mies maksaa ja toimii muutenkin "ritarillisesti" ja perinteisesti mutta ei halua antaa vastineeksi puhtoista ja pullantuoksuista kotia, mies siivotkoon ja kokkailkoon itse jos haluaa, samalla siitä tulee vähän nössö naisen silmissä. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista mutta silti jotain puuttuu. - .. ..x
Ikisinkku M kirjoitti:
Kun ne koulutetut naiset ovat niin itsetietoisia pienikin vihjaus mieheltä pullantuoksuun keittiössä saa niskakarvat pystyyn jo pelkkänä ajatuksena, huomaahan sen tästäkin ketjusta, miehen toiveet ja todellisuus eivät kohtaa.
Ennenvanhaan on ollut helppoa kun nainen piti kodista huolen ja mies talouden rahavirrasta, silloin harvoin kun on ulkona käyty mies maksoi ilman muuta ja sai vastineeksi siistin kodin ja pullantuksun keittiöön, oli niukkaa mutta onnellista. Koulutettu nykynainenkin haluaa että mies maksaa ja toimii muutenkin "ritarillisesti" ja perinteisesti mutta ei halua antaa vastineeksi puhtoista ja pullantuoksuista kotia, mies siivotkoon ja kokkailkoon itse jos haluaa, samalla siitä tulee vähän nössö naisen silmissä. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista mutta silti jotain puuttuu.Se oli helppoa miehelle. Ei naiselle. Se oli opetettua orjuutta.
...
.
.
Näkisin ( en ole kaikki naiset), että nainen maksaa itse elämänsä ja toivoo mieheltä enemmän henkisiä ominaisuuksia ja kumppanuutta. Ei miestä pomoksi.
Mitä sä tarjoat? Orjan paikkaa....niinkuin ennenvanhaan?
Josko ritarina leipoisit itse ne pullat tai osta pakastepullaa ja lämmitä ne kun naisesi tulee töistä kotiin? - Ikisinkku M
.. ..x kirjoitti:
Se oli helppoa miehelle. Ei naiselle. Se oli opetettua orjuutta.
...
.
.
Näkisin ( en ole kaikki naiset), että nainen maksaa itse elämänsä ja toivoo mieheltä enemmän henkisiä ominaisuuksia ja kumppanuutta. Ei miestä pomoksi.
Mitä sä tarjoat? Orjan paikkaa....niinkuin ennenvanhaan?
Josko ritarina leipoisit itse ne pullat tai osta pakastepullaa ja lämmitä ne kun naisesi tulee töistä kotiin?"Se oli helppoa miehelle. Ei naiselle. Se oli opetettua orjuutta. "
Ei välttämättä orjuutta kuitenkaan, varmaankin ihan yksilöllistä miten on itsekullakin ollut silloin, osa naisistakin varmaan ihan onnellisia rooleissaan silloin.
"Näkisin ( en ole kaikki naiset), että nainen maksaa itse elämänsä ja toivoo mieheltä enemmän henkisiä ominaisuuksia ja kumppanuutta. Ei miestä pomoksi."
Näinhän se nykypivänä on enemmänkin, tuskin kovin moni edes haluaa pomoksi vaan juuri sitä tasavertaista kumppanuutta.
"Mitä sä tarjoat? Orjan paikkaa....niinkuin ennenvanhaan? "
En kun sitä kumppanuutta, jos orjan tahtoisin kai sitten hakisin kumppania alemman koulutustason maista.
"Josko ritarina leipoisit itse ne pullat tai osta pakastepullaa ja lämmitä ne kun naisesi tulee töistä kotiin? "
Pakastepullaan on tyytyminen nykytilanteessa, hyvinkin voisin kyllä opetella leipomaan jos löytyisi nainen joka "riittävästi rahaa kantaisi kotiin niin että itse voisin downshiftata :)
- En jaks
En kestä enää tätä miestä! En, en ja en.
- Ikisinkku M
Taidat olla vähn ihastunut kuitenkin :D
- En jaks
Ikisinkku M kirjoitti:
Taidat olla vähn ihastunut kuitenkin :D
No tuo oli Sinulta hauskin veto pitkään aikaan! Tänks! :D
- Yksin forever
Jos nyt kerron maisterinaisena oman näkemykseni. Opiskelin aikoinaan siksi, että saisin kevyemmän työn, koska en ole fyysisesti kovin vahvaa tekoa. Olen elänyt parisuhteissa suurimman osan elämästäni, mutta nyt olen tahtomattani joutunut jälleen sinkuksi. Viimeisin mies eli kanssani kuin hotellissa, melkein kaikki kotityöt lankesivat minulle, vaikka olenkin ollut kaiken aikaa kokopäivätyössä. Lapsia meillä ei ollut, kun siihen ei enää olisi aika riittänyt.
Kaikista kuluista maksoin aina puolet sekä omat henkilökohtaiset menoni. Mies maksoi omansa. Vihdoin mies löysi tämän "Ikisinkku M:n kuvaileman" kodinhoitajan, joka ei käy työssä vaan puunaa päivät pitkät kotona paikkoja. Mies joutuu nyt elättämään uuden vaimonsa ja tekemään ns. miesten työt - on siinä miehellä oppimista.
Minun työmääräni väheni huomattavasti miehen lähdön jälkeen, enkä enää kaipaa holhoojan virkaa.- Ikisinkku M
Kukapa sitä pelkästään passariksi tahtoisi, varmaan oli ihan hyvä teille molemmille kuitenkin että vakka löysi kantensa.
- .. ..x
Jos tahtoo vaimostaan kodinhoitajan, niin se pitää mainita se profiilissa.
Ehkä joku työtön nappaa siitä itselleen duunin.
Elätät sitten yksin koko huushollin ja nainen on kotona siivoamassa.
Tiedän naisia jotka haluavat olla kotirouvia. Kerro ja pelaa avoimin kortein äläkä huijaa. Korkea aika opetella neuvottelemaan rehellisesti.- Ikisinkku M
Itse en todellakaan hae sitä kodinhoitajaa kun talouteni osaan kyllä hoitaa. Et ihan täysin ymmärtänyt mitä tarkoitin sillä pullantuoksulla, ei sen jatkuvasti tarvitse tuoksua mutta joskushan se on mukavaa jos nainen innostuu leipomaan. Tuntuu olevan niin että pienikin viittaus keittiötöihin käynnistää naisissa mustavalkoisuusajattelun että se on joko tai ja mies on välittömästi vaatimassa nyrkin ja hellan väliin vaikka näin ei todellakaan ole. Luutavasti kokkaan paremmin kuin monet naisista, aika tasan mennyt ruualaitot ja siivoukset suhteissani.
"Kerro ja pelaa avoimin kortein äläkä huijaa."
Aina pelaan avoimin kortein enkä huijaa koskaan. Ikisinkku M kirjoitti:
Itse en todellakaan hae sitä kodinhoitajaa kun talouteni osaan kyllä hoitaa. Et ihan täysin ymmärtänyt mitä tarkoitin sillä pullantuoksulla, ei sen jatkuvasti tarvitse tuoksua mutta joskushan se on mukavaa jos nainen innostuu leipomaan. Tuntuu olevan niin että pienikin viittaus keittiötöihin käynnistää naisissa mustavalkoisuusajattelun että se on joko tai ja mies on välittömästi vaatimassa nyrkin ja hellan väliin vaikka näin ei todellakaan ole. Luutavasti kokkaan paremmin kuin monet naisista, aika tasan mennyt ruualaitot ja siivoukset suhteissani.
Aina pelaan avoimin kortein enkä huijaa koskaan.ja sitäpaitsi, on muitakin koulutuksia sinkuissa kuin Maisterit. Sillä koulutuksella voi päätyä mihin vain, hyvään tai huonoon, myös työttömyyteen (kts tilastot)
Mä olen kuulemma kaunis/nätti, hyvässä toimessa, kasvattunut 2 lasta pullantuoksuisena äitinä ja hyvänä työntekijänä ja nyt "sinkkuna", mutta valitettavasti EN omasta tahdosta, vaan koska korkeampi voima päätti näin.
Ja profiilissa ei lue koulutustani, en näe syytä siitä täällä ilmoittaa.- Ikisinkku M
talullah69 kirjoitti:
ja sitäpaitsi, on muitakin koulutuksia sinkuissa kuin Maisterit. Sillä koulutuksella voi päätyä mihin vain, hyvään tai huonoon, myös työttömyyteen (kts tilastot)
Mä olen kuulemma kaunis/nätti, hyvässä toimessa, kasvattunut 2 lasta pullantuoksuisena äitinä ja hyvänä työntekijänä ja nyt "sinkkuna", mutta valitettavasti EN omasta tahdosta, vaan koska korkeampi voima päätti näin.
Ja profiilissa ei lue koulutustani, en näe syytä siitä täällä ilmoittaa.On juu muitakin mutta usein naisella on tuo maisterin koulutus, äkkiä kun voisi kuvitella että yleisempää olisi joku ammattitutkinto tms. niin siksi vähän ihmettelenkin suht't korkeasti koulutettujen suurta määrää kun periaatteessa luulisi tämänpäivän maailmassa että siitä koulutuksesta olisi vain etua parisuhdemarkkinoillakin mutta näyttäisi olevan päinvastoin tai sitten koulutetut naiset ovat paljon ronkelimpia miesten suhteen ja siksi vapaana.
Valitettavastihan en aina ei asiat mene ihan niin kuin piti mutta eiköhän se siitä taas elämä lutviinnu. Ei tuo koulutuksen maininta varmaan olekaan kovin tärkeää, itseäni ainakin enemmän kiinnostaa se millainen on ihmisenä, hyvä koulutus voi olla plussaa muttei sillä ihmissuhdetta rakenneta. Ikisinkku M kirjoitti:
On juu muitakin mutta usein naisella on tuo maisterin koulutus, äkkiä kun voisi kuvitella että yleisempää olisi joku ammattitutkinto tms. niin siksi vähän ihmettelenkin suht't korkeasti koulutettujen suurta määrää kun periaatteessa luulisi tämänpäivän maailmassa että siitä koulutuksesta olisi vain etua parisuhdemarkkinoillakin mutta näyttäisi olevan päinvastoin tai sitten koulutetut naiset ovat paljon ronkelimpia miesten suhteen ja siksi vapaana.
Valitettavastihan en aina ei asiat mene ihan niin kuin piti mutta eiköhän se siitä taas elämä lutviinnu. Ei tuo koulutuksen maininta varmaan olekaan kovin tärkeää, itseäni ainakin enemmän kiinnostaa se millainen on ihmisenä, hyvä koulutus voi olla plussaa muttei sillä ihmissuhdetta rakenneta.Ikisuínkku M.. Olen nyt "seuraillut" näitä keskusteluja pari kk.. Kovasti olet kommentoimassa, mikä on sallittua keskustelupalstalla, mutta josko sulkisit koneen ja lähtisit ulos katsomaan mitä maailmalla on Oikeasti tarjota! On kaikenmoisia ihmisiä ja jopa naisia liikkeellä. Jos olet sitä mitä annat ymmärtää, tuskin ikisinkkuus on lopullista. Netistä voi löytää jtain hyvää, mutta liian syvälliseksi täällä ei kannata mennä. Kukaan ei ota vastuuta mistään.
Itsellä on profiili, mutta tällä hetkellä tapaan tuolla liikenteessä ne mukavimmat miehet; ei tarvita prepaid numeroita tai niitä ihme sähköpostiosoitteita.
Profiili poistuu minultakin aikanaan.
Ja on se koulutu mikä vain, jokainen valitkoon miten elää; leipooko pullaa vai ostaako kaupasta. Kunhan on Onnellinen.- IKisinkku M
talullah69 kirjoitti:
Ikisuínkku M.. Olen nyt "seuraillut" näitä keskusteluja pari kk.. Kovasti olet kommentoimassa, mikä on sallittua keskustelupalstalla, mutta josko sulkisit koneen ja lähtisit ulos katsomaan mitä maailmalla on Oikeasti tarjota! On kaikenmoisia ihmisiä ja jopa naisia liikkeellä. Jos olet sitä mitä annat ymmärtää, tuskin ikisinkkuus on lopullista. Netistä voi löytää jtain hyvää, mutta liian syvälliseksi täällä ei kannata mennä. Kukaan ei ota vastuuta mistään.
Itsellä on profiili, mutta tällä hetkellä tapaan tuolla liikenteessä ne mukavimmat miehet; ei tarvita prepaid numeroita tai niitä ihme sähköpostiosoitteita.
Profiili poistuu minultakin aikanaan.
Ja on se koulutu mikä vain, jokainen valitkoon miten elää; leipooko pullaa vai ostaako kaupasta. Kunhan on Onnellinen."josko sulkisit koneen ja lähtisit ulos katsomaan mitä maailmalla on Oikeasti tarjota!"
Ihan hyvä ajatus, välilä kyllä käyniin katselemassa, tämä on vain niin helppoa kommentoida kun on kone auki ja käsillä kuitenkin kotona ollessa.
"Itsellä on profiili, mutta tällä hetkellä tapaan tuolla liikenteessä ne mukavimmat miehet; ei tarvita prepaid numeroita tai niitä ihme sähköpostiosoitteita."
Tuo kyllä aika totta mutta netillekin täytyy antaa madollisuus
"Ja on se koulutu mikä vain, jokainen valitkoon miten elää; leipooko pullaa vai ostaako kaupasta. Kunhan on Onnellinen."
Tämä lienee tärkeintä - 13+16
Ikisinkku M kirjoitti:
Aina pelaan avoimin kortein enkä huijaa koskaan.Tämä palsta on siitä hassu, että täällä ihmiset eivät jostain syystä osaa ajatella kuin mustavalkoisesti ja puhua ainoastaan ääripäistä. Ja etenkin naisten puolelta asia tuntuu olevan näin. Kuka oikeasti jaksaa ihmisiä, jotka eivät näe asioita tarpeeksi monitahoisesti tai yleensä esillä olevat asiat ovat jotain aivan muuta kuin niitä ääripäitä ja mustavalkoisuuksia? Sinulla on täällä monesti ihan hyviä pointteja. On valitettavaa, että kovin moni ei ole kykenevä ymmärtämään esille tuomiasi asioita.
- sinkkuna on hyväolla
Sinä nimimerkki "ikisinkku M" kommentoit täällä vähän väliä johonkin asiaan. Mikset ITSE keskity siihen seuranhakuun tosissasi? Sen sijaan että keskittyisit tosissasi omiin ongelma-alueisiisi, kommentoit ja toisinaan myös arvostelet täällä vähän väliä muiden elämäntilannetta ja valintoja.
Sitäpaitsi ei sinkkuus ole sen kummempi asia maisterinaisella kuin amisnaisellakaan. Täällä on varmaan ihan yhtä paljon vähemmän kouluttautuneita naisia. Kaikki naiset eivät ensinnäkään halua äideiksi ja varsinkaan pullantuoksuisiksi. Enkä usko, että koulutustaustalla on tässä mitään tekemistä. Jos mies ei itse osaa tai viitsi leipoa mitään, niin silloin olisi syytä opetella eikä odottaa, että nainen passaa ja tuo kaiken miehen nenän eteen ruoista lähtien. Kai äiti on tehnyt kaiken aikoinaan poikansa puolesta ja siinä on sitten lopputulos. Monilla nykyajan miehillä on omatoimisuus ja aloitteellisuus ihan hukassa. Nainen on mielummin sinkkuna kuin palvelevana pullantuoksuisena äitihahmona tällaiselle saamattomalla miehelle.
Eihän sinkkuudessa ei ole mitään ihmeellistä. Elämäntilanteet muuttuvat, välillä tulee eroja ja välillä ollaan suhteessa tai sinkkuja. Tuskin täällä paljon on ihmisiä, jotka ovat koko elämänsä olleet oikeasti ikisinkkuina. Ei sinkkuus ole mikään tauti, josta olisi päästävä eroon. Sinkkuus voi olla paljon miellyttävämpää kuin parisuhteessa olo. Sinuna keskittyisin itseesi ja miettisin, miksi olet ikisinkku, kun et ilmeisesti sitä edes halua olla. Ja jos vastaat jollekin "se on minun ongelmani", niin voit vain odottaa muilta samanlaista vastausta kysymyksiisi!- Ikisinkku M
"Sinä nimimerkki "ikisinkku M" kommentoit täällä vähän väliä johonkin asiaan"
Tämä on keskustelupalsta, täällä on tarkoitus keskustella ja kommentoida. Ei ole pakko lukea kirjoituksiani jos ne ahdistavat tai aiheuttavat vihareaktion, aina voi kääntää katseensa muualle.
"Mikset ITSE keskity siihen seuranhakuun tosissasi? Sen sijaan että keskittyisit tosissasi omiin ongelma-alueisiisi, kommentoit ja toisinaan myös arvostelet täällä vähän väliä muiden elämäntilannetta ja valintoja. "
Kyllä minä aika tosissani olen mutta profiili pyydystää ihan itsekseen, silläaikaa voin kirjoitella tänne keskusteluketjuihin, kätevää eikö totta :) - 4+15
Ikisinkku M kirjoitti:
"Sinä nimimerkki "ikisinkku M" kommentoit täällä vähän väliä johonkin asiaan"
Tämä on keskustelupalsta, täällä on tarkoitus keskustella ja kommentoida. Ei ole pakko lukea kirjoituksiani jos ne ahdistavat tai aiheuttavat vihareaktion, aina voi kääntää katseensa muualle.
"Mikset ITSE keskity siihen seuranhakuun tosissasi? Sen sijaan että keskittyisit tosissasi omiin ongelma-alueisiisi, kommentoit ja toisinaan myös arvostelet täällä vähän väliä muiden elämäntilannetta ja valintoja. "
Kyllä minä aika tosissani olen mutta profiili pyydystää ihan itsekseen, silläaikaa voin kirjoitella tänne keskusteluketjuihin, kätevää eikö totta :)"Tämä on keskustelupalsta, täällä on tarkoitus keskustella ja kommentoida."
Juuri näin. Monilla tuntuu olevan välillä vaikeuksia ymmärtää keskustelupalstan funktiota. Mielestäni on ainoastaan hyvä asia, että erilaisista deittailuun liittyvistä ilmiöistä keskustellaan. Sen sijaan kovin arvokasta keskustelua ei ole se, että valitetaan jonkun kirjoittamista asioista ja käsketään keskittymään omiin asioihin yksinään. Yleensä keskustelemalla asioihin saa myös laajempaa näkökulmaa ja sitähän sinä tälläkin aiheella varmasti haet. Ihan yhtälailla minuakin on kummastuttanut se kuinka suurin osa naisista nettideitissä tuntuu olevan maistereita. - 222222222
4+15 kirjoitti:
"Tämä on keskustelupalsta, täällä on tarkoitus keskustella ja kommentoida."
Juuri näin. Monilla tuntuu olevan välillä vaikeuksia ymmärtää keskustelupalstan funktiota. Mielestäni on ainoastaan hyvä asia, että erilaisista deittailuun liittyvistä ilmiöistä keskustellaan. Sen sijaan kovin arvokasta keskustelua ei ole se, että valitetaan jonkun kirjoittamista asioista ja käsketään keskittymään omiin asioihin yksinään. Yleensä keskustelemalla asioihin saa myös laajempaa näkökulmaa ja sitähän sinä tälläkin aiheella varmasti haet. Ihan yhtälailla minuakin on kummastuttanut se kuinka suurin osa naisista nettideitissä tuntuu olevan maistereita."Ihan yhtälailla minuakin on kummastuttanut se kuinka suurin osa naisista nettideitissä tuntuu olevan maistereita."
Tämä ei pidä paikkaansa.
Tein äsken seuraavat haut, hakukriteereinä vain siis mainittu ikä ja koulutus:
26-34 -vuotiaat naiset:
Maisterin tutkinto: 625
AMK: yli 1000
Ammattikoulu: 823
35-42-vuotiaat naiset:
Maisterin tutkinto: 441
AMK: 653
Ammattikoulu: 448
43-50- vuotiaat naiset:
Maisterin tutkinto: 231
AMK: 560
Ammattikoulu: 392
- maisteriMH
Eikö aloittajalla itsellään ole maisteripapereita vai mikä on hänen ongelmana?
- Ikisinkku M
Miksi pitäisi olla ongelma, hauskaa kun ihmettelyni että "onpas paljon maistereita sinkunaisissa" kääntyykin siihen että "aloittajalla on selkeästi joku ongelma"
- DI-akka
Olen maisterinainen ja aina v*tuttaa, kun tulee miehiltä viestiä, mitäs maisteri? Tai hakevat tietoisesti korkeasti koulutettua naita koska itsekin ovat. Olen vielä erittäin miehisen alan maistereita ja en jaksa sellaista junttiutta, että siitä koulutuksesta tehdään joku elämää suurempi ihmetyksen aihe!
- Ikisinkku M
Onhan se nyt mahdoton paikka kun on maisterisnainen, ja vielä DI, kyllä siinä haavi auki toljottaa profiilia useampikin ukko että voe tokkiisa, tuon kun saisi ihan ihtellensä omaks, loppuis köyhyys ja kippeys eikä tarttis elättää kun emäntä toisi leivän pöytään.
- DI-akka
Ikisinkku M kirjoitti:
Onhan se nyt mahdoton paikka kun on maisterisnainen, ja vielä DI, kyllä siinä haavi auki toljottaa profiilia useampikin ukko että voe tokkiisa, tuon kun saisi ihan ihtellensä omaks, loppuis köyhyys ja kippeys eikä tarttis elättää kun emäntä toisi leivän pöytään.
Ei tuo rahapuoli se ongelma olekaan. En tosiaan ole se pullantuoksuinen mamma. Ikää kolmen kympin yli, lapsia en halua. Mies voisi muuttaa minun lähes maksettuun asuntooni, mutta kotihommia joutuisi tekemään. Lisäksi tarvitsisi kestää tapojani, ystäviäni ja minun elämääni. :)
- Ikisinkku M
DI-akka kirjoitti:
Ei tuo rahapuoli se ongelma olekaan. En tosiaan ole se pullantuoksuinen mamma. Ikää kolmen kympin yli, lapsia en halua. Mies voisi muuttaa minun lähes maksettuun asuntooni, mutta kotihommia joutuisi tekemään. Lisäksi tarvitsisi kestää tapojani, ystäviäni ja minun elämääni. :)
Tästähän voisi avata keskustelun kuinka koulutettu nykynainen alistaa miehen nyrkin ja hellan väliin :D
Varkaaan naisen tapauksessa kuten sinä en ehkä muuttaisi naisen asuntoon pysyvästi, väliaikaisena ratkaisuna ehkä mutta pysyväisratkaisuksi parempi varmaan olisi että kumpikin myy entiset ja maksaa puolet uudesta vähän hulppeammasta. Joka siihen yhteishankintaan lähtee on sitten varmaan oppinut jo tapoja, ystäviä ja elämää kestämään. - Di-akka
Ikisinkku M kirjoitti:
Tästähän voisi avata keskustelun kuinka koulutettu nykynainen alistaa miehen nyrkin ja hellan väliin :D
Varkaaan naisen tapauksessa kuten sinä en ehkä muuttaisi naisen asuntoon pysyvästi, väliaikaisena ratkaisuna ehkä mutta pysyväisratkaisuksi parempi varmaan olisi että kumpikin myy entiset ja maksaa puolet uudesta vähän hulppeammasta. Joka siihen yhteishankintaan lähtee on sitten varmaan oppinut jo tapoja, ystäviä ja elämää kestämään.Opiskeluaikaan seurustelin miehen kanssa, jolla oli omakotitalo. Mies sanoi minulle ettei minun tarvitsisi koskaan käydä töissä jos en halua. Riittäisi, että huolehdin kodista ja lapsista, niitä lapsia olisi saanut tulla mieluiten per heti. Miten tuo ei ole alistamista?
Tässä tullaan siihen,että kun anisella on riittävä koulutus ja asema, miehestä saatava hyöty jää seksiin. Itse voi tehdä suurin piirtein kaiken muun. No se kodinhoitaja olisi kiva, niin varmaan miehestäkin!
Sellainen seurustelu ja roolien vääntö olisi tässä iässä kamalan työlästä, varsinkin jos mies huomaisi olevansa parisuhteessa toisen "miehen" kanssa. Naisen roolia en pysty sellaisena perinteisenä täyttämään enkä edes halua. - Ikisinkku M
Di-akka kirjoitti:
Opiskeluaikaan seurustelin miehen kanssa, jolla oli omakotitalo. Mies sanoi minulle ettei minun tarvitsisi koskaan käydä töissä jos en halua. Riittäisi, että huolehdin kodista ja lapsista, niitä lapsia olisi saanut tulla mieluiten per heti. Miten tuo ei ole alistamista?
Tässä tullaan siihen,että kun anisella on riittävä koulutus ja asema, miehestä saatava hyöty jää seksiin. Itse voi tehdä suurin piirtein kaiken muun. No se kodinhoitaja olisi kiva, niin varmaan miehestäkin!
Sellainen seurustelu ja roolien vääntö olisi tässä iässä kamalan työlästä, varsinkin jos mies huomaisi olevansa parisuhteessa toisen "miehen" kanssa. Naisen roolia en pysty sellaisena perinteisenä täyttämään enkä edes halua.Kaikki missä toinen haluaa tekevän tai elävän oman tahtonsa vastaisesti on alistamista. Tuossa ehkä mies ajatteli tekevänsä hyvänkin tarjouksen kun lupasi ettei sinun ole pakko käydä töissä, jos olisit miehen suunnittelmaan rooliin halunnut sittenhän se ei olisi alistamista ollut mutta jos et sitä samaa halunnut ja mies alkaa vaatimaan sinulta jotain roolia menee se alistamisen puolelle.
"Tässä tullaan siihen,että kun anisella on riittävä koulutus ja asema, miehestä saatava hyöty jää seksiin. Itse voi tehdä suurin piirtein kaiken muun. No se kodinhoitaja olisi kiva, niin varmaan miehestäkin! "
Noinhan se nykyään on kun ei ole toimeentulon tms. vuoksi pakko naisen olla miehen varassa, ihan hyväkin ehkä niin mutta se kyllä vain lisää sinkkutalouksien määrää. Kodinhoitaja toki olisi kiva itsekustakin, palaamme jälleen aiheeseen pullantuoksu keittiössä :)
"Sellainen seurustelu ja roolien vääntö olisi tässä iässä kamalan työlästä, varsinkin jos mies huomaisi olevansa parisuhteessa toisen "miehen" kanssa. Naisen roolia en pysty sellaisena perinteisenä täyttämään enkä edes halua. "
Näinhän se on, minusta tähän päivään ja ehkä meillekin molemmille sopiva parisuhde voisi olla sellainenkin että kumpikin elää omia talouksiaan mutta oleilee toisen nurkissa aina välistä, vähän kuin jatkuvaa seurustelua siis ilman paineita yhteenmuutosta, läheisyys ym. tarpeet tulisivat täytetyiksi ja kumpikin silti vois elää silti "omaa" elämää, tällainen järjestely ei vaan yleensä naisille riitä. - DI-akka
Ikisinkku M kirjoitti:
Kaikki missä toinen haluaa tekevän tai elävän oman tahtonsa vastaisesti on alistamista. Tuossa ehkä mies ajatteli tekevänsä hyvänkin tarjouksen kun lupasi ettei sinun ole pakko käydä töissä, jos olisit miehen suunnittelmaan rooliin halunnut sittenhän se ei olisi alistamista ollut mutta jos et sitä samaa halunnut ja mies alkaa vaatimaan sinulta jotain roolia menee se alistamisen puolelle.
"Tässä tullaan siihen,että kun anisella on riittävä koulutus ja asema, miehestä saatava hyöty jää seksiin. Itse voi tehdä suurin piirtein kaiken muun. No se kodinhoitaja olisi kiva, niin varmaan miehestäkin! "
Noinhan se nykyään on kun ei ole toimeentulon tms. vuoksi pakko naisen olla miehen varassa, ihan hyväkin ehkä niin mutta se kyllä vain lisää sinkkutalouksien määrää. Kodinhoitaja toki olisi kiva itsekustakin, palaamme jälleen aiheeseen pullantuoksu keittiössä :)
"Sellainen seurustelu ja roolien vääntö olisi tässä iässä kamalan työlästä, varsinkin jos mies huomaisi olevansa parisuhteessa toisen "miehen" kanssa. Naisen roolia en pysty sellaisena perinteisenä täyttämään enkä edes halua. "
Näinhän se on, minusta tähän päivään ja ehkä meillekin molemmille sopiva parisuhde voisi olla sellainenkin että kumpikin elää omia talouksiaan mutta oleilee toisen nurkissa aina välistä, vähän kuin jatkuvaa seurustelua siis ilman paineita yhteenmuutosta, läheisyys ym. tarpeet tulisivat täytetyiksi ja kumpikin silti vois elää silti "omaa" elämää, tällainen järjestely ei vaan yleensä naisille riitä."parisuhde voisi olla sellainenkin että kumpikin elää omia talouksiaan mutta oleilee toisen nurkissa aina välistä, vähän kuin jatkuvaa seurustelua siis ilman paineita yhteenmuutosta, läheisyys ym. tarpeet tulisivat täytetyiksi ja kumpikin silti vois elää silti "omaa" elämää, tällainen järjestely ei vaan yleensä naisille riitä."
Minulla on tällä hetkellä kolme miestä, joiden kanssa tällainen suhde. Voin vain kuvitella, millainen sota syttyisi jos saisivat tietää toisistaan! :D - Ikisinkku M
DI-akka kirjoitti:
"parisuhde voisi olla sellainenkin että kumpikin elää omia talouksiaan mutta oleilee toisen nurkissa aina välistä, vähän kuin jatkuvaa seurustelua siis ilman paineita yhteenmuutosta, läheisyys ym. tarpeet tulisivat täytetyiksi ja kumpikin silti vois elää silti "omaa" elämää, tällainen järjestely ei vaan yleensä naisille riitä."
Minulla on tällä hetkellä kolme miestä, joiden kanssa tällainen suhde. Voin vain kuvitella, millainen sota syttyisi jos saisivat tietää toisistaan! :DTaidatkin olla pelinainen, kyllä siinä pelimiestä ketuttaa jos toisista saa tietää. Parasta olla ihan hiljaa vaan :D
- wanhan liiton äijä
Di-akka kirjoitti:
Opiskeluaikaan seurustelin miehen kanssa, jolla oli omakotitalo. Mies sanoi minulle ettei minun tarvitsisi koskaan käydä töissä jos en halua. Riittäisi, että huolehdin kodista ja lapsista, niitä lapsia olisi saanut tulla mieluiten per heti. Miten tuo ei ole alistamista?
Sellainen seurustelu ja roolien vääntö olisi tässä iässä kamalan työlästä, varsinkin jos mies huomaisi olevansa parisuhteessa toisen "miehen" kanssa. Naisen roolia en pysty sellaisena perinteisenä täyttämään enkä edes halua."Mies sanoi minulle ettei minun tarvitsisi koskaan käydä töissä jos en halua. Riittäisi, että huolehdin kodista ja lapsista, niitä lapsia olisi saanut tulla mieluiten per heti. Miten tuo ei ole alistamista? "
Miten ihmeessä tuo on alistamista?
Jos sinun mielestäsi parisuhteen kulmakivat naiselle ovat pelkästään seksi ja elätys, niin on tosiaan parempi pysyä sinkkuna.
"Naisen roolia en pysty sellaisena perinteisenä täyttämään enkä edes halua"
Ihan hyvä että tuon myöntää rehellisesti itselleen. - DI-nainen
Ikisinkku M kirjoitti:
Taidatkin olla pelinainen, kyllä siinä pelimiestä ketuttaa jos toisista saa tietää. Parasta olla ihan hiljaa vaan :D
Ja yhdelläkään treffailemistani miehistä ei ole korkeakoulututkintoa. Hyvä asema työelämässä kylläkin!
- DI-akka
wanhan liiton äijä kirjoitti:
"Mies sanoi minulle ettei minun tarvitsisi koskaan käydä töissä jos en halua. Riittäisi, että huolehdin kodista ja lapsista, niitä lapsia olisi saanut tulla mieluiten per heti. Miten tuo ei ole alistamista? "
Miten ihmeessä tuo on alistamista?
Jos sinun mielestäsi parisuhteen kulmakivat naiselle ovat pelkästään seksi ja elätys, niin on tosiaan parempi pysyä sinkkuna.
"Naisen roolia en pysty sellaisena perinteisenä täyttämään enkä edes halua"
Ihan hyvä että tuon myöntää rehellisesti itselleen."Miten ihmeessä tuo on alistamista?" Siten, että molemmilla on yhtä vaativat työt ja sama taloudellinen panostus. Toiselle länttäistään peruspletuksena kantovastuu kodista ainoastaan siihen perustuen, että mies olisi valmis tarvittaessa kantamaan yksin taloudellisen vastuun. Juu, ei tarvinnut minun tapauksessani, voin ostaa vakuutuksen!
Jos sinun mielestäsi parisuhteen kulmakivat naiselle ovat pelkästään seksi ja elätys, niin on tosiaan parempi pysyä sinkkuna."
Ei toki kulmakivet. Se, että kumpikin saa tarvitsemansa asian suhteesta on tärkeintä. Sellainen sukupuolten roolijakoon perustuva suhde vain harvoin koulutettujen naisten kanssa toimii. Siis, että mies suojelee, nainen huolehtii.
- maisterimies
Ei taida "Ikisinkku M":llä olla maisterin papereita ja häntä keljuttaa, koska palstalla on paljon maisterinaisia. Hänen pitää heti tarttua aiheeseen hieman negatiivisesti, vaikka monelle sinkkumiehelle vapaa, kivannäköinen ja akateemisesti koulutettu nainen on hyvä asia. Kai se on joku alemmuuskompleksi joillekin miehille, jos nainen on korkeammin koulutettu kuin hän itse. Silloin on etsittävä syytä tällaisen naisen sinkkuuteen. Kuten aiemmin joku mainitsi, sinkkuus ei tosiaan ole mikään tauti, vaan ihan hyvä vaihe elämässä kaikenlaisten suhteilujen jälkeen. Jokainen jossain vaiheessa elämäänsä on sinkku. Sinkkuuden ja parisuhteen vuorottelu on normaalia.
- Ikisinkku M
Tutkihan noita ketjun kirjoituksia niin huomaat että en ole negatiivisesti noita naisia käsitellyt, pikemminkin päinvastoin.
"vapaa, kivannäköinen ja akateemisesti koulutettu nainen on hyvä asia"
Siksihän heidän suurta määrää ihmettelenkin kun ottajia kyllä luulisi olevan
"Kai se on joku alemmuuskompleksi joillekin miehille, jos nainen on korkeammin koulutettu kuin hän itse"
No minulle ainakaan ei ole, sinusta en tiedä
Sen verran pitää tähän tylyttää maisteriudesta ettei se näytä estävän hätiköintiä ja leimaamista eikä kaikilla maistereillakaan näytä olevan lukutaito saati ymmärrys kovin korkealla tasolla.
- hermes---->
Naiset taistelevat sitä realistista käsitystä vastaan josta miehet pitävät eli uunituoreen pullantuoksusta ja hymyilevästä naisesta. :)
- drtfyguhiopå
Orjalle ei kannata vihjailla kahleista.
Pullantuoksuinen vaimo = 50 luvun kotirouva.
Kannattaisi vähän tarkentaa mitä takoittaa sillä.
Selitys hukkuu jo ennalta asetetuun kiukkuun.
Ettei kahleet tarkoita kirjaimellisesti kahleita vaan harrastusta.- ukko sdfsf sf
Mitä ihmeen vikaa on 50-luvun kotirouvassa, jos joku semmoinen haluaa olla?
Onko tämä nykyajan feminismi sitä, että nainen saa kyllä olla ihan sitä mitä haluaa, kunhan haluaa samoja asioita kuin feministit?
Nainen saa toteuttaa itseään miten haluaa, kunhan ei toteuta itseään alkamalla kotirvovaksi.
Naisen seksuaalisuuden täytyy olla täysin vapaata, paitsi tietenkin siinä tapauksssa kun nainen päättää muuntaa sen seksuaalisen vapauden rahaksi.
Vähän ristiriitaisia ovat nykyajan feministit. Muka vapautta, hah, pakkopaitaa he tarjoilevat, paidan väri on vaan vähän eri kuin ennen!!!! - DI-nainen
ukko sdfsf sf kirjoitti:
Mitä ihmeen vikaa on 50-luvun kotirouvassa, jos joku semmoinen haluaa olla?
Onko tämä nykyajan feminismi sitä, että nainen saa kyllä olla ihan sitä mitä haluaa, kunhan haluaa samoja asioita kuin feministit?
Nainen saa toteuttaa itseään miten haluaa, kunhan ei toteuta itseään alkamalla kotirvovaksi.
Naisen seksuaalisuuden täytyy olla täysin vapaata, paitsi tietenkin siinä tapauksssa kun nainen päättää muuntaa sen seksuaalisen vapauden rahaksi.
Vähän ristiriitaisia ovat nykyajan feministit. Muka vapautta, hah, pakkopaitaa he tarjoilevat, paidan väri on vaan vähän eri kuin ennen!!!!Tässä ketjussa puhutaan maisterinaisista. Toki saa olla perinteinen 50-lukulainen kotirouva, mutta sellaisilla ei aikanaan maisterin tutkintoja juuri ollut.
Eikö ole vähän hukkaan heitettyä aikaa käyttää yliopistossa yli viisi vuotta elämästä? Sinä aikanahan ehtisi jo monet pellilliset leipoa ja pikkuiset synnyttää.
- tasapainotonta
Mielummin sitä hoitaa päivät pitkät suurta ja kiukuttelevaa lapsikatrasta pullantuoksuisessa tuvassa ja tekee päivän ruoat valmiiksi työn rasittamalle miehelleen kuin tuhlaa vuosia saavuttaakseen akateemisen tutkinnon ja tietyn vapauden elää itsenäistä ja omatoimista elämää. Koulutus ei kannata, koska silloin ei voi nauttia pullantuoksusta kodissaan eikä tarjoilla ihanalle miehelleen omatekoista uunituoretta pullapitkoa.
Mistähän se kertoo, että palstalla on paljon ei-akateemisesti koulutettuja miehiä? Ehkä heidän kannattaisi hankkia enemmän koulutusta ja naisten vähemmän, niin silloin asiat tasaantuisivat ja palstallakin vallitsisi tasapaino :D.- karutotuus
Kirjoitti katkera yksinäinen maisterisnainen tyhjässä asunnossaan ja jonka ainoat läheiset ovat ikääntyvät vanhemmat.
- tavispetteri
"Ei tuo rahapuoli se ongelma olekaan. En tosiaan ole se pullantuoksuinen mamma. Ikää kolmen kympin yli, lapsia en halua. Mies voisi muuttaa minun lähes maksettuun asuntooni, mutta kotihommia joutuisi tekemään. Lisäksi tarvitsisi kestää tapojani, ystäviäni ja minun elämääni."
Tässä di-akka antoikin jo aika kattavan vastauksen siihen, miksi tuolla treffit palstalla on vinot pinot tiedostavia maisterinaisia seuraa vailla. Eli nykynainen (etenkin akateeminen) on varsin tiedostava ja ei todellakaan lähde parisuhteeseen toisen ehdoilla, vaan laittaa kumppanilleen kohtuulliset kriteerit. Se taas toki karsii potentiaalisten ehdokkaiden määrää sangen rankalla kädellä, mutta hehän toki tiedostavat tämän.
Tosin maisterisnaisia, niin kuin naisia ylipäätään on monen sorttisia. Kyllä niitä pullatuoksuisiakin maisterisnaisia löytyy, mutta toki prosentuaalisesti vähemmän kuin AMK ja amispohjaisista. Nämä väittämät siis perustuvat omiin sangen laajoihin kenttätutkimuksiin, joita on kertynyt jo muutaman vuosikymmenen ajalta.
Itse olen tavis duunari, mutta kohdalleni on osunut eniten juuri maistereita. Tämä toki johtuu pitkälti siitä, että liikun sellaisissa piireissä, joissa pyörii kohtalaisen paljon akateemista väkeä. Toinen porukka, joka on ollut hyvin edustettuna suhdetoiminnassani on hoitoalan väki (lähinnä sairaanhoitajia). Nuorenpana kohdalleni osui myös sangen paljon kampaajia, mutta heitä ei taas viime vuosina ole juurikaan näkynyt, sen sijaan maistereita (opettajia) kylläkin.
Itselleni ei partnerin koulutuksella ole mitään merkitystä, vaan persoona ratkaisee. Esimerkiksi maistereissa on kohdalle osunut vaikeitakin tapauksia, mutta myös niitä ihan tavallisia ja pullantuoksuisiakin.
Niin ja mainittakoon, että kaikki suhteeni on hommattu live elämästä. En ole koskaan kirjoittanut ainoallekaan treffipalstalle. Tuonne suomi24 treffit palstalle rekisteröidyin kyllä, jotta pääsin katsomaan minkälaista väkeä siellä pyörii. Jos suhdetoimintani olisi treffit palstan varassa, niin tuskin minulla olisi ollut ainoatakaaan maisteri kumppania, koska heillä 95 prosenttisesti kriteerinä on akateeminen koulutus. Eikä siinä mitään jokainenhan hakee niillä kriteereillä kuin itse haluaa ja minulla tuskin on jatkossakaan ongemia löytää live-elämästä kumppania ja maistereitakin osuu varmasti kohdalleni, vaikka siis ammatilla ja koulutuksella ei ole itselleni mitään merkitystä, vain persoona ratkaisee.- DI-akka
Kiitos kirjoitukseni siteeraamisesta. Itselläni miehet ovat harvemmin akateemisia. Työelämässä menestyneitä kylläkin. En etsi akateemista seuraa, koska sellainen elämäntapa ei kiehdo minua. Korkeakulttuurin harrastamiseni rajoittuu muutamaan kertaan vuodessa ja en edes pidä jossain yliarvostetuissa kekkereissä pelleilystä. Eiväthän kaikki akateemiset miehet tällaista toki harrasta, mutta iso osa kyllä.
- DI-ukko
Puutunpa sitten minäkin tähän ketjuun. Siellä yksi kaveri käy yksinäistä sotaa koko maailmaa vastaan, käyköön minun puolesta..
Asiaan - olen seurustellut/tapaillut useampaa koulutettua "maisteris"naista... ja ehkä yksi yhteinen nimittäjä näille oli se, että heillä oli aika tarkkoja vaatimuksia miesten suhteen. Ehkä se on se kuuluisa "taso", mitä kokivat heillä olevan, koulutuksesta johtuen. Ja kyllä nämä keskimääräisesti olivat aika vaikeita ihmisiä (empatiakyvyttömyyttä, mustasukkaisuutta...) mutta ei mitenkään mahdottmia (minuun verrattuna ;) ). Samoja piirteitä olen havainnut myös kouluttamattomissa naisissa mutta en siinä määrin kuin koulutetuissa.
Jollakin tapaa näkisin että nuo yllä mainitsemani haasteet ovat liittyneet huonoon itsetuntoon, ja yllätys yllätys, se ei minun kokemusten perusteella riipu koulutuksesta. Vaikka on menestynyt, hyvä esiintymään ja puhumaan, voi olla tosi huono itsetuntoinen, kokemusta on tällaisestakin. Vastaavasti lähihoitajaksi opiskeleva voi olla hyvin suora ja rehellinen myös ikävissä tilanteissa, mikä kertoo hyvästä itsetunnosta. Nämä koulutetut osaavat kyllä piilottaa tuon vajavaisuuden ja vain tarkkasilmäisin huomaa sen maskin takaa sitä.
Näistä koulutetuista oikeastaan vain kaksi on olleet sellaisia jotka ovat tykänneet hoitaa kotia ja tehdä ruokaa. Vähemmän koulutetuissa on ollut enemmän näitä. Toki työkiireet yms. selittävät osan tästä, mutta kyllä näillä "maisterisnaisilla" on ollut ihan päivätyö ja illat vapaata.- FM-ukko
Tippainssillä näyttää olevan elämänkokemusta huokuvia ajatuksia. Vaikka vaatimustaso koulutetuilla naisilla korkeampi, täytyy sanoa että nykyisessä suhteessa on viihtynyt ja viihtyy edelleenkin. Sen sijaan aloittajasta huokuu alemmuuden tunne kun naisella on parempi koulutus. Yleensä ottaen maisterisnaisen kanssa on helpompi olla samalla aaltopituudella, mikä on parisuhteen perusedellytys. Useimmat kertovat lisäksi, että on ollut todella vaikea löytää kiinnostavaa miestä. Vakka ja kansi pitää olla samaa paria.
- Ikisinkku M
FM-ukko kirjoitti:
Tippainssillä näyttää olevan elämänkokemusta huokuvia ajatuksia. Vaikka vaatimustaso koulutetuilla naisilla korkeampi, täytyy sanoa että nykyisessä suhteessa on viihtynyt ja viihtyy edelleenkin. Sen sijaan aloittajasta huokuu alemmuuden tunne kun naisella on parempi koulutus. Yleensä ottaen maisterisnaisen kanssa on helpompi olla samalla aaltopituudella, mikä on parisuhteen perusedellytys. Useimmat kertovat lisäksi, että on ollut todella vaikea löytää kiinnostavaa miestä. Vakka ja kansi pitää olla samaa paria.
"Sen sijaan aloittajasta huokuu alemmuuden tunne kun naisella on parempi koulutus"
Taidat olla järjestyksessä jo toinen tähän ketjuun kommentoinut maisterismies joka on näkevinään viesteissäni jotain alemmuudentunnetta? Lukaisepa mitä vastasin sille toiselle kaverille ylempänä, sama pätee sinuun vai oletko kenties sama ukko?
Olen kyllä naisissakin joskus huomannut samaa mutta eritysesti maisterismiehillä näkyy olevan sellainen kuvitelma että me jotkun muun koulutuksen hankkineet katsoisimme heihin jotenkin ylöspäin? Miksiköhän pitäisi kun ette tuon kummempaan verbaliikkaan kykene eikä se teidän koulutus kovinkaan ihmeellinen ole, aikani kuluksi kerran yhtä maisterikoulutusta kävin vilkaisemassa, samoja asioita kuin muuallakin. Lisäksi kun tunnen/tiedän muutamia maistereita eipä nuo kaikki kovin fiksuja ole, osa on ja osa aikamoisia tolloja varsinkin käytännön asioissa.
Useinhan maisterismiehet työskentelevät jossain todellisuudesta etääntyneellä alalla niin ovat maailman menosta vähän pihalla, se heille anteeksi annettakoon mutta tuota en oikein sulata että muka asiantuntevana esitetään asioita joista ei ole mitään käsitystä, onnistunee jossain suojatyöpaikassa mutta kun näinkin ilmeisessä asiassa esittää mukafaktoja voisi myös lyödä perusteita pöytään, mutut ei valitettavasti minua vakuuta . - FM-ukko
Ikisinkku M kirjoitti:
"Sen sijaan aloittajasta huokuu alemmuuden tunne kun naisella on parempi koulutus"
Taidat olla järjestyksessä jo toinen tähän ketjuun kommentoinut maisterismies joka on näkevinään viesteissäni jotain alemmuudentunnetta? Lukaisepa mitä vastasin sille toiselle kaverille ylempänä, sama pätee sinuun vai oletko kenties sama ukko?
Olen kyllä naisissakin joskus huomannut samaa mutta eritysesti maisterismiehillä näkyy olevan sellainen kuvitelma että me jotkun muun koulutuksen hankkineet katsoisimme heihin jotenkin ylöspäin? Miksiköhän pitäisi kun ette tuon kummempaan verbaliikkaan kykene eikä se teidän koulutus kovinkaan ihmeellinen ole, aikani kuluksi kerran yhtä maisterikoulutusta kävin vilkaisemassa, samoja asioita kuin muuallakin. Lisäksi kun tunnen/tiedän muutamia maistereita eipä nuo kaikki kovin fiksuja ole, osa on ja osa aikamoisia tolloja varsinkin käytännön asioissa.
Useinhan maisterismiehet työskentelevät jossain todellisuudesta etääntyneellä alalla niin ovat maailman menosta vähän pihalla, se heille anteeksi annettakoon mutta tuota en oikein sulata että muka asiantuntevana esitetään asioita joista ei ole mitään käsitystä, onnistunee jossain suojatyöpaikassa mutta kun näinkin ilmeisessä asiassa esittää mukafaktoja voisi myös lyödä perusteita pöytään, mutut ei valitettavasti minua vakuuta .Päivän parhaat naurut.... alemmuuden tunto paistaa läpi. No, aika tavallinen syy suoltaa suu vahhdossa omia totuuksiaa. Mutta pidä tyylisi, kyllä sillä ikisinkkuna pysyy!
- Ikisinkku M
FM-ukko kirjoitti:
Päivän parhaat naurut.... alemmuuden tunto paistaa läpi. No, aika tavallinen syy suoltaa suu vahhdossa omia totuuksiaa. Mutta pidä tyylisi, kyllä sillä ikisinkkuna pysyy!
Sulla sitä on aikaa kirjoitella tänne keskellä päivää. Kilahtiko maininta suojatypaikasta nilkkaan? Toivottavasti kuitenkin jotain hyödyllistä sait aikaan naureskelun lomassa.
- yks niistä
Niin ja säkin olet oikeasti eronnut ikisinkku, kun et tunnu kelpaavan. Tämä naismaisteri kyllä löysi etsimänsä kumppanin treffeiltä.
- miesvm67
Itse olen vältellyt korkeasti koulutettuja naisia ihan vain siitä syystä että heidän elämäntyylinsä ei sovi omaani. Pääsääntöisesti he ihailevat korkeakulttuurisia juttuja kuten teatteria, oopperaa ja muita taide-elämyksiä. Itse olen paljon maanläheisempi mies vaikken syö makkaraa, en makaa sohvassa olutta latkien enkä katso edes urheilua telkusta. Kroppani on hoikka, urheilullinen ennemminkin että ei ole kaljamasuakaan ja olen ihan hyvässä fyysisessä kunnossa. Maanläheisyys tarkoittaa mulle ihan muita juttuja.
Okei, voin minäkin lähteä taidenäyttelyyn mutta tiedän että mun juttuni se ei ole joten tapaa siitä ei tule mutta voin toki kokeilla. Turha näytellä jotain mitä ei oikeasti ole. Omasta mielestäni elämässä vain on paljon tärkeämpiä asioita kuin jotkut akvarellit tms. Elämyksiä saa ihan tuolta ulkoa luonnosta ihan riittävästi, sen vuoksi en näe syytä mennä mihinkään näyttelyyn. Katsokaapa joskus auringonnousu tai -lasku merellä.. siinä on kaikkeus kauniimmillaan ja ihan ilmaiseksi. Entä poutapilvet, niiden monimuotoisuus ja muutos taivaankannessa? Tähdet.. näettekö enää tähtitaivasta, muistatteko mitä isänne tai isoisänne sanoi tähdistä? Kaupungissa tähtiä ei edes näe, itse asun sen verran kaupungin ulkopuolella että saatan ne vielä nähdä ja muistaa mitä vaarivainaani minulle tähdistä kertoi.
Itse näen nämä citymaisterit varsin itsekeskeisinä ihmisinä, olen varmasti osin väärässä tästä mutta myös osin oikeassa. Maisterinaisten harrastuksiin kuuluu myös zumbat ja muu huvittava roskaharrastelu, kuntosalit jne. Metsässä on tilaa kävellä, kalliolla kiipeillä, se riittää ihmisen kropalle mainiosti kunhan syö oikein eikä mässäile sipseillä ja pitsoilla.
Ehkä minun koulutukseni ei ole niin korkea kuin maisterisnaisen mutta on minulla 5 ammattinimikettä. Typerä tuskin olen. Väittelyssä tuskin tulee maisteri minun kanssani pärjäämään joten en pelkää sitäkään että jäisin toiseksi. Entä sitten jos jäisin.. olisiko sillä niin väliä, romahtaisiko miehinen egoni? Enpä usko.
Näen vain nuo maisterisnaiset pinnallisina höpöttäjinä ja luulen että niiden kanssa ei sielu koskaan kohtaa, siellä syvällä pinnan alla missä todellinen ihmisyys piilee. Voin toki olla väärässäkin koska en koskaan kokeillut. Yksi tunnevammainen riitti minulle, toista en halua joten en ota riskiäkään.
Minun ajatusmallini oli sitten vain minun omani, en esitä mallia todeksi enkä kehoita ketään kokeilemaan tuota kotona. Tämä oli maisteriohje :D miesvm67 kirjoitti:
Itse olen vältellyt korkeasti koulutettuja naisia ihan vain siitä syystä että heidän elämäntyylinsä ei sovi omaani. Pääsääntöisesti he ihailevat korkeakulttuurisia juttuja kuten teatteria, oopperaa ja muita taide-elämyksiä. Itse olen paljon maanläheisempi mies vaikken syö makkaraa, en makaa sohvassa olutta latkien enkä katso edes urheilua telkusta. Kroppani on hoikka, urheilullinen ennemminkin että ei ole kaljamasuakaan ja olen ihan hyvässä fyysisessä kunnossa. Maanläheisyys tarkoittaa mulle ihan muita juttuja.
Okei, voin minäkin lähteä taidenäyttelyyn mutta tiedän että mun juttuni se ei ole joten tapaa siitä ei tule mutta voin toki kokeilla. Turha näytellä jotain mitä ei oikeasti ole. Omasta mielestäni elämässä vain on paljon tärkeämpiä asioita kuin jotkut akvarellit tms. Elämyksiä saa ihan tuolta ulkoa luonnosta ihan riittävästi, sen vuoksi en näe syytä mennä mihinkään näyttelyyn. Katsokaapa joskus auringonnousu tai -lasku merellä.. siinä on kaikkeus kauniimmillaan ja ihan ilmaiseksi. Entä poutapilvet, niiden monimuotoisuus ja muutos taivaankannessa? Tähdet.. näettekö enää tähtitaivasta, muistatteko mitä isänne tai isoisänne sanoi tähdistä? Kaupungissa tähtiä ei edes näe, itse asun sen verran kaupungin ulkopuolella että saatan ne vielä nähdä ja muistaa mitä vaarivainaani minulle tähdistä kertoi.
Itse näen nämä citymaisterit varsin itsekeskeisinä ihmisinä, olen varmasti osin väärässä tästä mutta myös osin oikeassa. Maisterinaisten harrastuksiin kuuluu myös zumbat ja muu huvittava roskaharrastelu, kuntosalit jne. Metsässä on tilaa kävellä, kalliolla kiipeillä, se riittää ihmisen kropalle mainiosti kunhan syö oikein eikä mässäile sipseillä ja pitsoilla.
Ehkä minun koulutukseni ei ole niin korkea kuin maisterisnaisen mutta on minulla 5 ammattinimikettä. Typerä tuskin olen. Väittelyssä tuskin tulee maisteri minun kanssani pärjäämään joten en pelkää sitäkään että jäisin toiseksi. Entä sitten jos jäisin.. olisiko sillä niin väliä, romahtaisiko miehinen egoni? Enpä usko.
Näen vain nuo maisterisnaiset pinnallisina höpöttäjinä ja luulen että niiden kanssa ei sielu koskaan kohtaa, siellä syvällä pinnan alla missä todellinen ihmisyys piilee. Voin toki olla väärässäkin koska en koskaan kokeillut. Yksi tunnevammainen riitti minulle, toista en halua joten en ota riskiäkään.
Minun ajatusmallini oli sitten vain minun omani, en esitä mallia todeksi enkä kehoita ketään kokeilemaan tuota kotona. Tämä oli maisteriohje :D"Pääsääntöisesti he ihailevat korkeakulttuurisia juttuja kuten teatteria, oopperaa ja muita taide-elämyksiä."
Vaikka olenkin korkeasti koulutettu, nämä ovat minunkin kauhuni, joilla on pitkät perinteet.
"Maisterinaisten harrastuksiin kuuluu myös zumbat ja muu huvittava roskaharrastelu, kuntosalit jne."
Huh, joo. Skippaan tällaiset profiilit välittömästi, mutta tällaisia profiileja on naisilla valitettavasti pilvin pimein. Tuo "roskaharrastus" oli kyllä oikea sanavalinta.- miesvm67
m36-intj kirjoitti:
"Pääsääntöisesti he ihailevat korkeakulttuurisia juttuja kuten teatteria, oopperaa ja muita taide-elämyksiä."
Vaikka olenkin korkeasti koulutettu, nämä ovat minunkin kauhuni, joilla on pitkät perinteet.
"Maisterinaisten harrastuksiin kuuluu myös zumbat ja muu huvittava roskaharrastelu, kuntosalit jne."
Huh, joo. Skippaan tällaiset profiilit välittömästi, mutta tällaisia profiileja on naisilla valitettavasti pilvin pimein. Tuo "roskaharrastus" oli kyllä oikea sanavalinta.Hienoa tavata korkeasti koulutettu mutta fiksu mies :D Saatat pärjätä elämässäsi :D :D
- Ikisinkku M
Kelpaaminen on hyvin monipiippuinen juttu, ehkä niin onkin etten kelpaa sellaiselle jota haen mutta itse koen kohtaamisen vaikeuden suurimmaksi haasteeksi, en niinkään sitä kelpaamista.
- jeninall
Jos maisterit ovat aloittajalle "ei kovin fiksuja" ja tolloja niin keskity niihin alemman koulutuksen AMK- ja amisnaisiin! Ensin pohdit asiaa mukamas muuten vain ja kuitenkin paljastat todellisen mielipiteesi maistereista edellisessä puheenvuorossa. Tämän perustella taidat tosiaan tuntea alemmuutta koulutuksesi tai sen puutteen vuoksi ja teet raflaavia aloituksia, jotta saat tilaisuuden haukkua maisterit pystyyn. Laitapa sinäkin faktat pöytään ja kerro, montako maisterinaista on treffeillä, montako AMK-naista ja montako amisnaista. Miksi maisterinaisen pitäisi edes haluta perheenäidiksi ja pullanleipojaksi jollekin? Eiköhän pullanleipojia ole kaikissa koulutusasteen käyneissä. Moni nainen tuskin ryhtyisi pullanleipojaksi ikisinkuksi julistaneelle miehelle, oli maisteri tai ei.
- miesvm67
Minä lähetin kerran viestiä maisterisnaiselle kanssa mutta tulin katumapäälle koska hänellä oli vaatimuksena yliopistokoulutus.. pistin vain viestin että "aika kovat noi sun koulutusvaatimukset" mihin hän vastasi "saahan sitä aina toivoa" :D En sitten kuitenkaan jatkanut tuosta edemmäs, selitys asialle löytyy edellisestä viestistäni. Tosin ihan kivaltahan se nainen vaikutti myös profiilissaan, ei ollenkaan pahalta eikä tuo vastauskaan sen paskempi ollut, ihan huumorintajuinen ja hyväntahtoinen.
- miesvm67
Ihan kuten sinäkin paljastat todellisen mielipiteesi "alemista ihmisluokista". Ehkä tuo onkin se perussyy miksei teistä korkeakoulutetuista niin perusteta? Lähdette uraputkeen ja unohdatte inhimillisyyden tajuamatta että samaa heikkoa lihaa olette kuin me alemmin koulutetut jotka olemme kai sitten "sivistymättömiä ja tyhmiä"?
Minä olen katsos ollut kloppina ruumishuoneella töissä ja tiedän ihan varmuudella missä ollaan tasa-arvoisia lopultakin, kalpeat kalmot ilman rihmoja.. siinä ei mikään tutkinto enää auta siinä peltivadilla. Että sopii olla nöyrempi elämän edessä, ei yliopisto mitään jumalia valmista.
No, minä lakkaan murehtimasta näitä koulutuspohjaongelmia ja lähden nukkumaan :) - Ikisinkku M
Kuten olen aiemminkin tuolla koettanut mainita, lukekaa ja ymmärtäkää, ei luulisi olevan vaikeaa. laitan tähän vielä mitä kirjoitin:
"Lisäksi kun tunnen/tiedän muutamia maistereita eipä nuo kaikki kovin fiksuja ole, osa on ja osa aikamoisia tolloja varsinkin käytännön asioissa."
Mitä tuossa lukee on se että kaikki maisteritkaan eivät ole kovin fiksuja mutta osahan toki on fiksuja ihan niin kuin muissakin ryhmissä, enhän heidän kanssaan muuten olisi ystävystynytkään. Tuo käytännön asiat taas tulee siitä että usein he ovat aika teoreettisissa työpaikoissa eikä siinä mitään pahaa ole minusta. Yleisesti ottaen tässä ketjussa olen kehunut maistrisnaisia fiksuiksi, näteiksi ym. minusta se ei ole pystyyn haukkumista, noille maisterismiehillle piti vähän terävämmin vastata kun aloittivat päänaukomisen.
Faktat pöytään on niin kuin aloituksessa mainitsen, minun hakuuni tulee hirveän paljon maisterinaisia jostain syystä, ehkä siksi kun haen lapsetonta naista? Ei tarvitsekaan haluta mutta minusta on mukavaa jos nainen osaa leipoa ja on lisäksi vielä kaunis, älykäs ja itsenäinen, maisterinaisista ihan hyvä mahdollisuus semmoinenkin ehkä löytyä.
- eräs maisterinainen
Kauheaa yleistystä siitä, mitä maisterikoulutuksen saaneet ovat ei-maistereiden (tai joidenkin maistereiden) mielestä. Ettekö tajua, että ihmiset ovat yksilöitä ja koulutus on vain osa ihmisen kokonaisuutta? Olen tavannut todella fiksuja ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaista koulutusta. Olen myös tavannut todella fiksuja ihmisiä, joilla on akateeminen tutkinto. Samoin olen tavannut yksinkertaisia ja tyhmiä ihmisiä sekä akateemisissa että vähemmän kouluttautuneissa. Ei yhtä ihmistä voi lokeroida jonkun tietyn asian vuoksi jonkinlaiseksi, oli kyse koulutuksesta, ihonväristä, kansalaisuudesta, iästä, ruumiinrakenteesta tms. Tyhmät ihmiset näkevät ihmisessä vain jonkin ominaisuuden ja luokittelevat hänet sen ominaisuuden perusteella. Koko aloitus ja siitä käyty keskustelu on tyhjänpäiväistä yleistämistä!
- miesvm67
Totta, puhut kyllä ihan asiaa :)
- miesvm67
miesvm67 kirjoitti:
Totta, puhut kyllä ihan asiaa :)
Hitsi kuitenkin että pippelini on lyhyt.. pitäiskös mun vaihtaa nimimerkkiä?
maisterimiesvm67 vois pidentää piliä kivasti vaikka parilla sentillä, ehkä mä tartun tähän oljenkorteen.
Bwahahha!! - maisterimiesvm67
miesvm67 kirjoitti:
Hitsi kuitenkin että pippelini on lyhyt.. pitäiskös mun vaihtaa nimimerkkiä?
maisterimiesvm67 vois pidentää piliä kivasti vaikka parilla sentillä, ehkä mä tartun tähän oljenkorteen.
Bwahahha!!sorge maisterinainen, en malttanut olla möläyttämättä mutta mä nyt vaan olen mä :P
- miesvm67
maisterimiesvm67 kirjoitti:
sorge maisterinainen, en malttanut olla möläyttämättä mutta mä nyt vaan olen mä :P
Uuh miten raskasta, korkeakoulutus on myös raskaskoulutusta ilmeisesti, palaan omiin kumppareihini.. ah heti tuntuu paremmalta :P
- Ikisinkku M
Juuri näin, olen täysin samaa mieltä eikä aloituksessa kyllä mikään mihinkään muuhun viittaakaan, aloituksen ei olekaan ollut tarkoitus käsitellä ihmisten fiksuuden suhdetta koulutukseen mutta näyttävät nämä ihmiset sen väkisin siihen vääntävän kun eivät ymmärrä lukemaansa tai eivät malta edes lukea kaikkea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215784- 601947
- 251379
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2281202- 741115
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531067Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️661039Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1431036- 501012
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58975