Rakastunut varattuun

tuntematon4

Olen rakastunut varattuun ja hän minuun. Juttu ei ole suunniteltu vaan ihan uskomatonta kohtaloa. En ole varma miten tässä käy. Toivon vain että olemme molemmat vielä onnellisia.

52

7309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tukija Taivaan

      Jos molempien ääni rakastamiseen tulee syvältä sydämestä, niin silloin täytyy asioiden antaa mennä omalla painollaan. Rakkaus tulee yllättäen ja se ei tule käymään vaan asumaan ja sen tunnetta ei voi poistaa millään vaikka kuinka haluaa. Vaikka kohde olisikin varattu ei rakkaus katso aikaa, ei paikkaa, ei kohdetta vaan antaa luvan rakastaa oikeasti.

      • aikuinen nainen

        Höpsistä. Tuolla logiikalla niitä avioeroja juuri tulee.

        "Rakkaus tulee yllättäen ja se ei tule käymään vaan asumaan ja sen tunnetta ei voi poistaa millään vaikka kuinka haluaa. Vaikka kohde olisikin varattu ei rakkaus katso aikaa, ei paikkaa, ei kohdetta vaan antaa luvan rakastaa oikeasti. "

        Eikä tule. Kun on "varattu" (siis esim. mennyt naimisiin ja/tai tehty lapsia), niin sellaisia tunteita ei aikuiselle ihmiselle edes tule ja jos olisi tullakseen, niin niitä ei pidä ruokkia. Ne laitetaan sivuun ja keskitytään siihen omaan parisuhteeseen.

        Totta kai vuosien varrella tulee vastaan ihmisiä, jotka ovat mukavia ja joista voisi kiinnostua jos olisi vapaa ja "haku päällä", mutta kun on jo sitoutunut, niin silloin pitää muistaa missä se oma elämä on ja panostaa siihen. Kypsälle, vastuuntuntoiselle aikuiselle tämä ei ole mikään ongelma.


    • Tunne voitti tahdon

      Hienoa. Koette, ette itse ole vastuussa omasta väärästä käytöksestänne ja väärästä teosta. Ulkopuolinen voima, kohtalo ja rakkaus on omaa tahtoanne ja oikeudentajunne suurempi. Kohtalo, 'suuri rakkaus' ohjasi teidät suunnittelematta, ihan sattumalta ja omalla paiinollaan, ilman omaa myötävaikutustanne tilanteeseen jossa elätte nyt. Te ette päättäneet itse tehdä väärin, se oli kohtalo, joka päätti puolestanne omat tekonne. Joten mitään väärää ei ole tullut tehdyksi.

      • x.x.x

        Tunne voitti tahdon: Hyvin sanottu!


    • väärinväärin

      Mitenkö käy? Jos toinen osapuoli on varattu, niin siitä seuraa ennenpitkää vain itkua ja hammasten kiristystä. Sinulle nimittäin. Ihastuksia tulee ja menee. En menisi hetken huumaa ihan rakkaudeksi luokittelemaan. Sä jo sielusi silmillä näet, miten varattu eroaa puolisostaan, koska rakkaus voittaa kaikki esteet. Eikö? Saahan sitä haaveilla.

      Pettäminen on niin väärin. Ja siitä hehkuttaminen suorastaan typeryyttä. Sua ei kai koskaan ole petetty, kun noin tyytyväiseltä vaikutat?

      • been there...

        Oletpa sinä kyyninen! Aikuinen ihminen eroottaa kyllä vahvan ihastumisen rakastumisesta. Se on kokonaisvaltaisempi tunne joka kestää ja muuttaa muotoaan. Etenkin, kun rakastuu varattuun, jolloin tietää esteitä ja haasteita olevan edessä, rakkaus antaa tahdon ja voiman kestää ja voittaa ne esteet, ihastuminen häviää viimeistään noiden vaikeuksien myötä.


      • x.x.x
        been there... kirjoitti:

        Oletpa sinä kyyninen! Aikuinen ihminen eroottaa kyllä vahvan ihastumisen rakastumisesta. Se on kokonaisvaltaisempi tunne joka kestää ja muuttaa muotoaan. Etenkin, kun rakastuu varattuun, jolloin tietää esteitä ja haasteita olevan edessä, rakkaus antaa tahdon ja voiman kestää ja voittaa ne esteet, ihastuminen häviää viimeistään noiden vaikeuksien myötä.

        Jep - "been there..." kuluu juuri tuohon selkärangattomien ryhmään, joka ei osaa itse tehdä päätöksiä, vaan menee virran mukana, primitiivisten halujen ohjaamana ongelmasta toiseen - lopputuloksen saamme lukea avioerotilastoista.


      • x.x.x

        väärinväärin: Hyvin sanottu!


      • been there...
        x.x.x kirjoitti:

        Jep - "been there..." kuluu juuri tuohon selkärangattomien ryhmään, joka ei osaa itse tehdä päätöksiä, vaan menee virran mukana, primitiivisten halujen ohjaamana ongelmasta toiseen - lopputuloksen saamme lukea avioerotilastoista.

        Höpö höpö, kyllä sitä yritettiin puolin ja toisin asiaa ja tilannetta järkeistää. jopa tunteita. Se kun ei ole vaan niin, että erotaan ja aloitetaan uuden kanssa. Lopulta kuitenkin myönnettiin, emme ole olleet enää aikoihin onnellisia liitoissamme, joten erosimme. Nyt olemme rakentamassa yhteistä elämää, mutta kun kuvioissa on lapset ja elettyä elämää, niin tosi rauhassa tässä mennään.


      • szdgxfch
        been there... kirjoitti:

        Höpö höpö, kyllä sitä yritettiin puolin ja toisin asiaa ja tilannetta järkeistää. jopa tunteita. Se kun ei ole vaan niin, että erotaan ja aloitetaan uuden kanssa. Lopulta kuitenkin myönnettiin, emme ole olleet enää aikoihin onnellisia liitoissamme, joten erosimme. Nyt olemme rakentamassa yhteistä elämää, mutta kun kuvioissa on lapset ja elettyä elämää, niin tosi rauhassa tässä mennään.

        Toisten rauniot ne jaloissanne käryää, ja palaneen lihan haju saa teidät ilmeisesti rakkaudesta nälkäisiksi?


    • tahdon asia

      Niin tai juuri siksi että niitä esteitä on haaveillaan vaan entistä enemmän ja jatketaan varatun kanssa vaikka hammasta purren. Vahvin tunne taitaa olla se täyttymätön rakkaus. Sitä jaksaa vaikka vuosikausia odottaa, niinkuin monelle toiselle naiselle käy, ainakin jos on uskominen tämän palstan sisältöön.

      Kyllä ihmisellä, joka on varattu ja tällainen "kohtalo" kolahtaa on jotakin selvittämätöntä omassa parisuhteessa tai yleensäkin joku elämän kriisi. Kannattaisi ensin selvittää se olemassa oleva parisuhdetilanne ja sitten vasta ajatella uutta rakkautta. Ihmisellä on kuitenkin oma tahto, ei me olla niin vain tunteiden vietävissä, kuin tuulen kuljeteltavissa.

      • x.x.x

        Asiaa: "Kannattaisi ensin selvittää se olemassa oleva parisuhdetilanne ja sitten vasta ajatella uutta rakkautta. Ihmisellä on kuitenkin oma tahto, ei me olla niin vain tunteiden vietävissä, kuin tuulen kuljeteltavissa. "


    • voihan..

      Voi, voi... ei muuta voi sanoa. Tämä aloittaja näkee kaiken VAIN omalta kannaltaan...ja hänen johon nyt on NIIN rakastunut! "Toivon vain että molemmat olemme onnellisia" Mikä tai kuka unohtui? Osaatko tyhjällä päälläsi vastata tähän kysymykseen, aloittaja? Onko juolahtanut pieneen miellesikään? (todella pieneen mieleen)

    • Sinun puolellasi

      Rakkaus ei kysy lupaa eikä pyydä anteeksi. Rohkeasti tartu onneesi kaksin käsin, älä anna pikkusieluisten ihmisten olla esteenä, vain sinä ja hän merkitsette, ei moralistit. Rakkaus voittaa kaiken!

    • rakkauttako

      Voittaako se myös vastuun?

      • tärkeysjärjestys!

        Jokaisella on vastuu omasta elämäsrtä ja onnellisuudesta - eikö se ole aika hiton tärkeä?! Kukaan toinen ei pidä huolta sinun onnestasi!!


      • minä itse viis muist
        tärkeysjärjestys! kirjoitti:

        Jokaisella on vastuu omasta elämäsrtä ja onnellisuudesta - eikö se ole aika hiton tärkeä?! Kukaan toinen ei pidä huolta sinun onnestasi!!

        Nykyajan tärkeysjärjestys on minä, minä ja minun rakkaus, kaikki muu saa olla.


      • tärkeysjärjestys2
        tärkeysjärjestys! kirjoitti:

        Jokaisella on vastuu omasta elämäsrtä ja onnellisuudesta - eikö se ole aika hiton tärkeä?! Kukaan toinen ei pidä huolta sinun onnestasi!!

        Joo, oma napahan se on tärkein. Eikö meillä ole myös vastuu lähimmäistemme hyvinvoinnista ja sehän lähtee esim.siitä ettei valehtele ja loukkaa.


    • Rakkaus ei loukkaa

      "Rakkaus ei ... pyydä anteeksi"

      Hieno juttu, että kirjoittaja "Sinun puolellasi" on tiedostamattaan sisäistänyt, että jutussa on anteeksipyydettävää. Siitä se pikkuhiljaa lähtee, vastuulliseksi aikuiseksi kasvaminen.Aikuiseksi, joka ei edes rakkauden vuoksi anna itselleen lupaa loukata muita ihmisiä. Aito rakkaus ei loukkaa, vaan haluaa hyvää, kaikille ihmisille.

      • Aloittajan puolella

        Rakkaus ei kysy lupaa eikä pyydä anteeksi sillä rakkaudelle ei voi mitään kun se eteen tulee. Sinä ja kaltaisesi eivät tätä tule koskaan ymmärtämään koska ette ole ikinä oikeasti rakastuneet. Teille avioliitto on kaupallinen sopimus, raha siinä ratkaisee, siksi pidätte puolisostanne kynsin ja hampain kiinni. Rahanhimosta, ei minkään muu takia.


    • voihan..

      Niin, mihin hukkuu todellinen, toiset ihmiset huomioon ottava rakkaus? Todella kapeakatseista rakkautta tässä puolustetaan...tai eihän sellainen mitään rakkautta edes ole joka katsoo vaan omaa etuaan! Hyi, tuollaiselle!

    • vaimot itsekkäitä

      Minä, minä, minun mieheni, minun perheeni, minun huomioon ottamiseni, minun parisuhteeni, viis siitä ketä mies rakastaa ja onko tämä onnellinen. Itsekkyyttä vaimoilta! Jos rakastaa toista, toivoo tämän onnea siitäkin huolimatta että joutuu itse luopumaan. Se on rakkautta.

      • höpönlöpön

        Kai vaimolla on oikeus olettaa, että mies keskittyy vain yhteen parisuhteeseen. Siihen heidän kahden väliseen suhteeseensa. Ja että myös mies kertoo ja keskustelee, jos ei ole tyytyväinen liittoonsa. Näinhän kuuluisi vastuuntuntoisen aikuisen toimia. Ei niin, että salassa pelataan uusi suhde ja sitten pudotetaan toisen niskaan pommi kun on itse valmis eroamaan. Se on suurta itsekkyyttä ja pelkuruutta.


      • mikä neuvoksi

        Siis petetetty vaimo itsekäs? Jo on aikoihin eletty! Monesti vaimo kyllä antais miehen mennä jos on mennäkseen, mutta jos ei mies tunnusta salasuhdettaan ja tee ratkaisujaan, niin minkäs teet?


      • eivaanvoiymmärtää

        Hah. Onpas taas. Jaksaako tähän edes kommentoida. Mitä se miehen rakkaus sitten toista naista kohtaan on, jos ei halua erota? Vaikka vaimo käskisi, että tee itsesi onnelliseksi ja mene? Kyllä ne usein on ne miehet ihan itse, kun eivät tiedä mitä haluavat ja kipuilevat naistensa välissä.
        Seuraavaksi sitten kakkoset uikuttaa, kuinka vaimon olisi heitettävä mies pihalle. Miksei se kakkonen heitä miestä, hänhän se on se ylimääräinen, avioliiton ulkopuolinen, vaimo on kuitenkin se joka on sitoutunut myötä- ja vastamäkiin ja perheeseen?


      • Mrs Robinsson
        mikä neuvoksi kirjoitti:

        Siis petetetty vaimo itsekäs? Jo on aikoihin eletty! Monesti vaimo kyllä antais miehen mennä jos on mennäkseen, mutta jos ei mies tunnusta salasuhdettaan ja tee ratkaisujaan, niin minkäs teet?

        Niin, minkäs teen, kun miehellä ei ole halua eikä munaa tunnustaa salasuhdettaa. Valehtelee vain entistä paremmin suhteen olevan ohi. Ja minäkö tässä olen se itsekäs? Ei siis tuo mies joka haluaa pitää sekä vaimonsa, talonsa, lapsensa, toisen naisensa ja vaihtuvat kolmannet naiset? Minun puolestani mies on vapaa tällä minuutilla, kunhan vain saisi suunsa auki.


      • Mietteitä....

        Sinulle "vaimot itsekkäitä"

        Naurettavan yksikertaista väittää että vaimot ovat itsekkäitä! Vaimot joutuu paljosta myös luopumaan lasten ja miehen takia.
        Eikö juuri mies halunnut mennä vaimonsa kanssa naimisiin ja rakastaa häntä myötä- ja vastoinkäymisissä? Yhtä lailla kuin vaimokin lupasi rakastaa miestään. Sinä kakkosena tulit kuvioon myöhemmin?
        Perhe on aina oma yhteisö johon ei ulkopuolisen ole lupa mennä sotkemaan perheen sisäisiä asioita ellei ne ole pahasti vialla!
        Jos uskoton mies avaa itse "takaovensa" sille että vieras tunkeutuu heidän perheensä elämään, hän on itse syypää onnettomuuteen joka tulee valheellisesti "rakkauden" muodossa. Usein se on enemmänkin himoa, todellinen rakkaus kun on paljon laajempi käsite.
        Lapsellisen naivisti sanot sen olevan itsekkyyttä vaimolta vaikka vaimonsa kanssahan mies naimisiin meni.
        Itsekkyyttä se on sinulta jos sinä olet tuo miehen toinen pettävä osapuoli. Eikö tuo liene itsekkyyttä myös mieheltä poukkoilla sinne tänne vastuuntunnottomasti niin ettei sitoudu lupauksiinsa vaimolle. Itse mies asiansa joko sotkee tai osaa hoitaa ne. Tuskinpa siihen on vaimolta lupaa kysytty.
        Kun maailmassa on myös muita viehättäviä ihmisiä, tartutko joka tilanteeseen saada tuo ihminen pettämään kanssasi oli hän kuka tahansa? Ja oletpa itse parisuhteessa tai et, sinä kun "rakastuit". Ja kun tuo tunne menee joskus ohi voitkin heittää miehen ulos kuin käytetyn rukkasen.
        Jos kakkonen oikeasti rakastaa miestä, hän jättää aviomiehen rauhaan omilta rakkauden kuvitelmiltaan. Kakkonen käyttää miestä vain oman onnensa pönkittämiseen. Oikeaa rakkautta on ajatella perhettä kokonaisuutena, lapsia myös. Kovin itsekkäästi näitä asioita katsellaan kakkosenkin näkökulmasta.


      • seela.

        Niin, minun mieheni on minun mieheni eikä kenenkään muun, niin kauan kuin naimisissa ollaan. Tuntuu epäoikeudenmukaiselta, että aina vaimo syyllistetään, jos ei heti jätä miestään kun avioliitossa on ongelmia.
        Vaimon pitäisi ikäänkuin ratkaista ongelmat sysäämällä miehensä oitis toiselle naiselle. Kyllä kai aikuinen mies jättää vaimonsa, jos niin haluaa. Ja eikös se toinen nainenkin voisi tehdä jotakin niin ihmellistä, että miehen ei tarvitsisi miettiä kenen kanssa haluaa elämäänä elää. Kirjoituksestasi paistaa läpi, että olet todella katkera ja kateellinen "toinen nainen".


    • voihan..

      Joo-o, kyllä täälä on pahasti monelta puurot ja vellit sekasin. Jos kerran mies ja nainen ovat mennet ja ovat edelleen parisuhteessa/naimisissa, niin kait hitossa sillä joku merkitys on? Miksi sitä sitten perustetaan vakisuhteita ja avioidutaan jos toisen voi jättää kuin koira paskansa ilman mitään velvotteita, vastuuta, selityksiä tai edes hitusen huonoa omaatuntoa tai katumusta jätettyä ja petettyä kohtaan?? Jos menee naimisiin niin ei ole ollenkaan sama asia jos rakastuu kuin vapaalla ihmisellä. Jos rakastuu naimisissa olevaan/perheelliseen ihmiseen, ei ole ollenkaan sama asia kuin rakastua vapaaseen. Sitten vielä surkutellaan OMALTA kannalta hankalaa tilannetta, eikä tule mieleenkään ajatella sen petetyn osaa...voi, voi!

      • selvää kauraa

        Pitääkö pysyä suhteessa velvollisuudentunteesta tai vastuun takia vai olisiko rakkaus parempi syy??? Olisiko oikeasti parempi että jää jatkamaan liittoaan samalla kun rakastaa toista, vain velvollisuudentunnosta? EN usko.


      • voihan..
        selvää kauraa kirjoitti:

        Pitääkö pysyä suhteessa velvollisuudentunteesta tai vastuun takia vai olisiko rakkaus parempi syy??? Olisiko oikeasti parempi että jää jatkamaan liittoaan samalla kun rakastaa toista, vain velvollisuudentunnosta? EN usko.

        Rakastua voi toiseen, MUTTA sen verran pitää puolisoaan kunnioittaa ja olla selkärankaa ja vastuuta tilanteesta, että asiat selvittää niinkuin ne on, omalle puolisolleen. Alhaista on pettää ja vakuuttaa puolisolleen jotain ihan muuta. Se on suurta pelkuruutta ja raukkamaisuutta. Sitten vielä jotkut vellihousut selittää, ettei halua loukata puolisoaan. Oman nahkansa vaan haluavat pelestaa ja kuvittelevat vieläpä toimivansa oikein, koska ovat niin syvällä sielä itsepetoksessa, että tuskin sinne enää mikää valon pilkahduskaan osuu! No, parhaiten pettävät itseään!


      • Tellervo Munakas
        selvää kauraa kirjoitti:

        Pitääkö pysyä suhteessa velvollisuudentunteesta tai vastuun takia vai olisiko rakkaus parempi syy??? Olisiko oikeasti parempi että jää jatkamaan liittoaan samalla kun rakastaa toista, vain velvollisuudentunnosta? EN usko.

        Useimmat salasuhteet kyllä perustuvat pettävän miehen puolelta johonkin ihan muuhun kuin rakkauteen. Esimerkiksi kiimaan.


      • x.x.x.
        Tellervo Munakas kirjoitti:

        Useimmat salasuhteet kyllä perustuvat pettävän miehen puolelta johonkin ihan muuhun kuin rakkauteen. Esimerkiksi kiimaan.

        Kiimaan? Minkälaista se on, voisitko selventää? Paneeko pettävä mies salarakastaan joka päivä kolmen vuoden ajan, esimerkiksi? Olisiko tuo kiimaa?


      • Tellervo Munakas
        x.x.x. kirjoitti:

        Kiimaan? Minkälaista se on, voisitko selventää? Paneeko pettävä mies salarakastaan joka päivä kolmen vuoden ajan, esimerkiksi? Olisiko tuo kiimaa?

        Ei tuo ole enää kiimaa, kolmessa vuodessa kiima on auttamattomasti ohi. Tuo on enää vain totuttu tapa, vähän niin kuin tupakanpoltto. Tietää kyllä, että pitäisi lopettaa, mutta niin sitä sontaa aina vaan vetää.


    • Mitähän tässä

      kahden naisen loukussa tekisi? Voi onneton paukku!!!

    • Este!

      Minua ei ainakaan rakkaus vaimoon pidä vanhassa toimimattomassa suhteessa vaan raha estää, hirveä velkataakka jne. vaihtaisin heti vaimon kakkosnaiseeni jos voisin ilman taloudellista katastrofia.

      • Miten olis

        Huolisiko sinua edes se kakkosnainen jos velkataakastasi tietäisi.


      • nimimerkitönkö

        Se kyllä järjestyy. Älä jää katkeroitumaan.


      • kohtalotoveris

        Samassa tilanteessa on moni mies. Velat ja raha-asiat estää lähdön toimimattomasta suhteesta. Niitäkin on, jotka vaihtaisi vaimon kakkoseen, jos ilman hengenvaaraa voisi.


      • Rakkaus vai raha

        Mistä tiedät ettei kakkosellasi ole tarpeeksi rahaa? Minulla olisi mutta mies ei silti saa lähdettyä.!


      • Säälittävää
        kohtalotoveris kirjoitti:

        Samassa tilanteessa on moni mies. Velat ja raha-asiat estää lähdön toimimattomasta suhteesta. Niitäkin on, jotka vaihtaisi vaimon kakkoseen, jos ilman hengenvaaraa voisi.

        Tai sitten se pikkukakkonen...


    • maksaako

      No joskus valinnoistaan täytyy maksaa. Se on sitä vatuunottoa. Ei se että valehtelee suut ja silmät täyteen.

    • ei se kannata

      Jokainen voi onnellisessakin pitkässä parisuhteessa rakastua. Se on sitä samaa alkulumoa kuin koki rakastuessaan puolisoonsa. Tunne voi olla vielä vopimakkaampaa kun siinä on kielletyn hedelmän maku ja asia tuntuu saavuttamattomalta. Tämäkin uusi romasii lakastuu sitten pikkuhiljaa ja lässähdyksen jälkeen huomaa että olen ole ollut uskonton ja epärehellinen puoliolle mutta myös omille ihmisyyden periaatteille. Ajattele et hyväksy varastamista mistään hinnasta ja sitten vain joudut suureen kiusaukseen ottaa toien omaa. Ennen piktää alat itsekkin halveksia että otit luvatta toisen omaa ja olet epärehellinen. Masennut, koet itseinhoa, koet oelvasi huono ihminen, petturi luihu ym. Näin saa monet milenterveysongelmat alkunsa.
      Järkiintykää ja lopettakaa salavuoteilu.

      • Taivaan Tukija

        Ajatelkaa myös sitä, että takana on jo pitkä eletty suhde josta ei välttämättä ole saanut kaikkea tunnetta ja lämpöä. Liitossa on oltu jo niin kauan että kaikki velvollisuudet on hoidettu ja lapset saatu maailmaan. Ja liitto on alkanut nuorena kokemattomana, jolloin ei ole ollut tunnettu oikeaa rakkauden ja lämmön läheisyyttä vaan kaveripiirin painostusta ja painetta seurusteluun sekä näyttämisen halu. Rakkaus syntyy vain kerran elämässä ja se oikeaa. Vanhempikin henkilö sen oivaltaa kun kerran kohdalle kolahtaa ja silloin täytyy rakastaa kun rakkauden aika on oikea.


    • Syy vai seuraus

      Yleisesti täällä ajatellaan, että pettäminen on seuraus huonosta avioliitosta.

      Meillä oli hieno avioliitto, joka meni rikki pettämisen vuoksi. Miehen paha olo alkoi ja kasvoi käsi kädessä kun kakkosen ja miehen suhde pikkuhiljaa kaveruudesta eteni.

      Pettäminen voi olla syy, miksi tunteet hyvässäkin avioliitossa 'kuolevat' ja syy miehen pahaan oloon. Uskon että moni kakkossuhde kestää vuosia juuri tästä syystä. Liitto on hyvä, mutta haetaan jännitystä tms ja salasuhteeseen. Kestää kauna, ennenkuin pettämisen aiheuttamat negatiiviset vaikutukset miehen avioliittoon etenevät niin pitkälle, että avioliitto on erokunnossa.

    • oikean voi löytää

      Tai sitten vain löytää oikean ja rakastuu. Miksi tyytyä hyvään, jos löytää paremman, jonka kanssa kaikki kohillaan.

      • Anonyymi

        Jep. Eletään vain kerran täällä.
        Tunteille ei voi mitään mut miten käyttäytyy niiden pohjalta, sille voi. Rakastuminen toiseen ei ole pettämistä mut se jos fyysisyydessä jotain tapahtuu, on kahden ihmisen välisesti päätettävä asia.

        Erosin jokunen vuosi sitten, itse tein aloitteen. Mies olisi myöhemmin halunnut jatkaa, ja vielä 4v jälkeen haluaisi kai vieläkin.

        Jos olisin rakastunut suhteen aikana toiseen, niin tähän pätee aika hyvä sanonta ”jos suhteessa on tilaa, siihen mahtuu kolmas”. Se ei toki oikeuta pettämistä tietenkään.

        Mut olisin -jos olisin sattumalta törmännyt toiseen- lähtenyt jo aiemminkin, ehkä, koska elämä on niiiin niin lyhyt et miksi olla onnettomana perheen kanssa kun siitä kärsii koko perhe, ja sillä antaa esimerkin lapsille, ettei kunnioita itseään ja tyytyy olemaan onneton.


    • onko muitakin

      rakastuin itsekkin tulisesti varattuun ukko mieheen,suhteemme oli kuumaa intohimoa täynnä,mies myöhemmin erosi vaimostaan ja me jatkoimme suhdetta uuden tyttöystävän selän takana.Kunnes tämä mies lähetteli tekstiviestejä minulle,ihan milloin häntä huvitti,ja kaiken kukkuraksi jätti ne niin että tämä tyttöystäväkin luki ne.Tyttöystävä sitten lähetteli minulle viestejä miehen nimissä ja uhkasi tulla oven taakse.Suhde loppui siihen,mutta edelleenkin kun ko miehen näkee niin sydän pakahtuu,mutta suhdetta en enää aloita hänen kanssaan.myöhemmin kuulin että tehnyt saman myös muillekkin.onko vastaavanlaisia tilanteita.

    • kuis nyt näin

      Tässä, kuten monessa muussakin ketjussa joku ottaa aina esille sen näkökulman, että "Miksi olet sitten aikanaan mennyt naimisiin sen ihmisen kanssa, jos et kerran enää halua hänen kanssaan olla?!"

      Voi elämä miten vaikeaa on tajuta, että ihmiset muuttuvat, ja aina se muutos ei tapahdu "samaan suuntaan". Toisinaan liitto voi tulla tiensä päähän vaikka mukana ei olisi uskottomuutta, väkivalltaa, alkoholismia, mielenterveysongelmaa, lapsettomuutta... siis ihan vaan "luonnollisista syistä".

      Kun itse aikanaan exäni kanssa kävimme terapeutilla, hän, kuten ilmeisesti suurin osa pariterapeuteista, kysyi meiltä, mihin me aikanaan toisissamme rakastuimme, että siitä tulisi voida edelleen pitää kiinni. Mutta hei haloo, me emme todellakaan enää 35-vuotiaina ole "samoja ihmisiä" kuin 16-vuotiaina!

    • <33

      Kohtalotoveri...

    • Anonyymi

      Sano puolisollisesi: ' et tää on tässä,
      nyt astiat jakoon'. Sitte riennä uuden puolisosi vekkutiin.

    • Anonyymi

      On helppoa "rakastua" tai tuntea rakkauden tunnetta, kun tapaillaan salaa joitain kertoja viikossa kahviloissa, autossa, hotellissa. Tapaileminen on jännittävää, ja on ihanaa viettää aikaa yhdessä ilman mitään vaatimuksia. Ei huolta raha-asioista, ruuanlaitosta, pyykinpesusta. Ei mitään kokemusta yhteisestä arkipäivästä. Mitäpä sitten, kun erotaan entisistä puolisoista ja mennään yhteen? Alkaa se sama arjen pyörittäminen. Alkaa raha-asioiden, taloustöiden ja muun tavallisen elämän pyöritys. Kestääkö rakkaus samalla tasolla kuin salasuhteen aikana? Saattaa kestääkin jonkun aikaa, mutta voi käydä niinkin, että alkaa tehdä mieli jotain jännittävämpääkin...vaikkapa salasuhde jonkun uuden kanssa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      2110
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1793
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1654
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1586
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1555
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1475
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1336
    8. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      101
      1314
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1301
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    Aihe