Antilla on asiaa

oikeaa puhetta

VIRALLISET DIABETESSUOSITUKSET OVAT HENGENVAARALLISIA, EIKÄ NIILLÄ PARANE YKSIKÄÄN POTILAS

http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=292

Tämän pitäisi olla selvää tekstiä.

61

2492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karppaava sika

      Kyllä nuo Antin luettelemat asiat ovat kylmä totuus tämän päivän 2-tyypin hoidosta.
      Entistä irvokkaammaksi asian tekee virallisen tahon karppaamalla itsensä tervehtyneistä vaikeneminen. Samoin muutamien terveysviranomaisten aivan tahallaan levittämä väärä informaatio karppauksesta. Onneksi on tämä netti/sosiaalinen media jossa ihmiset voivat aivan suoraan saada muutakin kun THL:n tietoa, unohtamatta toisten kokemuksia.

    • Late Hansen

      Antin kannattaisi itse varoa, ettei sairastu diabetekseen. Liikkumattomuus ja kasvanut elintasovatsa tekevät Antista RISKITAPAUKSEN

      • pahakarppi1

        Lisäksi Antti ei ymmärrä tieteellisestä tutkimuksesta yhtikäs mitään. Nyt se raukka luulee että sen havainnot omista potilaista todistaa jotain, mutta kun ei ne vaan nyt riitä mininkään. Anttihan on onnistunut saamaan julkisuutta karppilekurina. Nyt sen vastaanotolle tulee ihmisiä jotka on jo sisäistäneet karppiuskomuksia, jotka ovat lihavia pikkupossuja ja jotka on hyvin halukkaita alkaa laihduttamaan karppioppien mukaan. Nyt kun laihduttaminen alkaa niin ihmiset jättää sitten pois muutamia pikkunautintoja, joista ei siellä vastaanotolla ollut mitään puhetta. Kun oluet, siiderit, karkit, limsat,sipsit, burgerit, pitsat ja puolen kilon suklaalevyt jätetään nauttimatta niin kyllähän paino alkaa tippua. Näistä asiosta ei tee niin mieli lääkärille puhua kun täytyy jättää itsestään hyvä kuva eikä näistä karppitohtori ole kiinnostunutkaan, koska se ei täsmää karppilekurin oppijärjestelmään.


      • Ei ymmärtänyt
        pahakarppi1 kirjoitti:

        Lisäksi Antti ei ymmärrä tieteellisestä tutkimuksesta yhtikäs mitään. Nyt se raukka luulee että sen havainnot omista potilaista todistaa jotain, mutta kun ei ne vaan nyt riitä mininkään. Anttihan on onnistunut saamaan julkisuutta karppilekurina. Nyt sen vastaanotolle tulee ihmisiä jotka on jo sisäistäneet karppiuskomuksia, jotka ovat lihavia pikkupossuja ja jotka on hyvin halukkaita alkaa laihduttamaan karppioppien mukaan. Nyt kun laihduttaminen alkaa niin ihmiset jättää sitten pois muutamia pikkunautintoja, joista ei siellä vastaanotolla ollut mitään puhetta. Kun oluet, siiderit, karkit, limsat,sipsit, burgerit, pitsat ja puolen kilon suklaalevyt jätetään nauttimatta niin kyllähän paino alkaa tippua. Näistä asiosta ei tee niin mieli lääkärille puhua kun täytyy jättää itsestään hyvä kuva eikä näistä karppitohtori ole kiinnostunutkaan, koska se ei täsmää karppilekurin oppijärjestelmään.

        En nyt ymmrätänyt, onko sinusta huono asia, jos joku jättää ruoakvaliostaan pois oluet, siiderit, karkit, limsat, sipsit, burgerit, pitsat ja puolen kilon suklaalevyt?!

        Eikö kalorirajoitetulla THL:n suosittelemalla ruokavaliolla jätetä ne samat? Tai ainakin yritetä jättää? Se, että se onnistuu VHH:lla, on taas vhh:n ominisuus, kun ihmisen ei tarvitse jättää kaikkea hyvää pois, vaan rasvaiset juustot esimerkiksi saa jäädä ja muutenkin ruoka on hyvää ja täyttävää.

        Minä en ymmärtänyt viestiäsi lainkaan. Miten niin ei täsmää oppijärjestelmään? Mihin? JA miksei karppitohtori oel kiinnostunut nopeista hiilihydraateista?? Nehän jätetään pois?

        Puhutko nyt tosiaankin karppaamisesta? Vai tarkoitatko jotain muuta?


    • Saituri eläkeläinen

      Tuossa nyt "Late Hansen" aloitti tuon diabetikkojen Heikkilän mustamaalaamisen ja solvaamisen. Minulla tuo on totisinta totta mitä Heikkilä tekstissään kertoo.
      Toisaalta ei ole hänen vikansa jos lukija ei ymmärrä selvää tekstiä, eikä tietysti minunkaan. Itse olen lukenut ja vieläpä kokeillut, mutta kyllä nuo Latet tietää parmmin mikä sopii Heikkilän tuhansilla asiakkaille.

      Toisaalta on helppo myös ymmärtää että toisilla on tuo vaarallinen munuaisvika, jossa "maksa toimii väärinpäin ja pumppaa k***ta päähän". Tuoss voisi tarvita hyvää tietoa jostakin kunnon psykologista, niitä voisi löytyä THL:n asiantuntijapiireistä paremmin.

      • pahakarppi1

        Saiturille tiedoksi.


        Viidakon vanha sananlasku "Karppimaakaria ei tarvi solvata koska se tekee sen itse"


    • Veijo Puustinen

      Heikkilä on pihalla kuin lumiukko. Voi pellinki sentään no pakkohan se on pelotella että saa omia satukirjojaan kaupaksi.

    • Ei ole selvää tekstiä.
      1) Metformiini on erittäin erittäin yleisesti käytössä oleva diabeteslääke. Ns. pohjalääke.
      2) Actos ja Avandia ovat käytännössä poissa käytöstä. Januvia ei ole ollut kenellekään vaarallinen minun käsissäni koskaan. On heikko, vahvempaakin on jo. Mutta kiltti on.
      3) Uusista lääkkeistä kuten Victozasta tai Byetasta tai Bydureonista ei ole ilm. mitään tietoa. Loistavia ja ihan uutta ideologiaa tuovia fysiologisia hormonilääkkeitä.
      4) Koko uusi inkretiini-ideologia puuttuu. Lääketieteen historia kiinnostaa enemmän.
      5) Nykyisillä lääkkeillä paranee jopa kokonaan, jos potilas on sopiva ja lääke ja hoito myös.
      6) Ykköselle tiukka VHH on huono idea.

      • Niin ja kakkonen karpatkoon, jos tykkää. Minun karppaajapotilaani ovat lihavia ja hermostuneita, mutta karpatkoon. Diabetespolille toisaalta kertyy vaikeampia tapauksia. Yhden karppaajan olen nähnyt onnistuvan, mutta hänkin söi niitä keksejä, joten ilm. ei ollut ihan akateeminen karppaaja.


      • boxi kirjoitti:

        Niin ja kakkonen karpatkoon, jos tykkää. Minun karppaajapotilaani ovat lihavia ja hermostuneita, mutta karpatkoon. Diabetespolille toisaalta kertyy vaikeampia tapauksia. Yhden karppaajan olen nähnyt onnistuvan, mutta hänkin söi niitä keksejä, joten ilm. ei ollut ihan akateeminen karppaaja.

        150g hiilihydraattia / vrk on hyvä raja. Sillä voi onnistuakin.


      • Saituri eläkeläinen
        boxi kirjoitti:

        150g hiilihydraattia / vrk on hyvä raja. Sillä voi onnistuakin.

        Täällä alkaa taas olemaan noita "lumiukkoja" lääkemerkkejä ja muita satusetiä aivan tarpeeksi, joku osaa vain moittia Heikkilää. Kenen järkevän ihmisen luulette noita numeroita ja tietoja tarvitsevan. Itse yritän käyttää järkeäni ja ajatella omillani. Itse vähensin yhden diabetesläkkeen puoleen kun vähensin hiilihydraatteja. Sydänlääkeen olen voinut myös vähentää noin puolikkaaksi.
        Enkä minä mikään lääkenarkomaani ole, vaan yritän syödä vain terveellisemmin ja tuo 150 g lienee kohtuullinen taso Heikkilänkin mukaan.


      • Saituri eläkeläinen kirjoitti:

        Täällä alkaa taas olemaan noita "lumiukkoja" lääkemerkkejä ja muita satusetiä aivan tarpeeksi, joku osaa vain moittia Heikkilää. Kenen järkevän ihmisen luulette noita numeroita ja tietoja tarvitsevan. Itse yritän käyttää järkeäni ja ajatella omillani. Itse vähensin yhden diabetesläkkeen puoleen kun vähensin hiilihydraatteja. Sydänlääkeen olen voinut myös vähentää noin puolikkaaksi.
        Enkä minä mikään lääkenarkomaani ole, vaan yritän syödä vain terveellisemmin ja tuo 150 g lienee kohtuullinen taso Heikkilänkin mukaan.

        Lääkemerkit olivat Heikkilän tekstistä suoraan, paitsi ne, joita hän ei tuntenut eli ne ylivoimaisesti parhaat ja potilaide toivomat. Yritin päivittää hänen tietojaan.
        Kun Heikkilä suosittaa 150 g hh päivässä, olen hänen kanssaan samaa mieltä. Tähän asti tuo 150g ei ole kelvannut. Mikä diabeteslääkkeen puolitit?


      • pahakarppi1
        Saituri eläkeläinen kirjoitti:

        Täällä alkaa taas olemaan noita "lumiukkoja" lääkemerkkejä ja muita satusetiä aivan tarpeeksi, joku osaa vain moittia Heikkilää. Kenen järkevän ihmisen luulette noita numeroita ja tietoja tarvitsevan. Itse yritän käyttää järkeäni ja ajatella omillani. Itse vähensin yhden diabetesläkkeen puoleen kun vähensin hiilihydraatteja. Sydänlääkeen olen voinut myös vähentää noin puolikkaaksi.
        Enkä minä mikään lääkenarkomaani ole, vaan yritän syödä vain terveellisemmin ja tuo 150 g lienee kohtuullinen taso Heikkilänkin mukaan.

        Mailma ei pyöri ympärilläsi saituri evp. Sinä olet onnistunut laihtumaan yhdellä konstilla. Joku toinen laihduttaa toisella tavalla. Järkevimmät ei ole milloinkaan itseään lihottaneetkaan. Näitä aina hoikkina pysyneitä tutkittaessa on selvinnyt että monipuolinen kasvikunnan tuotteiden syöminen auttaa painonhallinnassa. Lihan ja eläinrasvan syömisestä taas on päinvastaista näyttöä. Vaikkei uskoisikaan tiedemiehiin ja heidän tutkimuksiin niin on kuitenkin aika paksua yleistää omat kokemuksensa joksikin luonnonlaiksi.


      • Balleriina Lutuunen
        pahakarppi1 kirjoitti:

        Mailma ei pyöri ympärilläsi saituri evp. Sinä olet onnistunut laihtumaan yhdellä konstilla. Joku toinen laihduttaa toisella tavalla. Järkevimmät ei ole milloinkaan itseään lihottaneetkaan. Näitä aina hoikkina pysyneitä tutkittaessa on selvinnyt että monipuolinen kasvikunnan tuotteiden syöminen auttaa painonhallinnassa. Lihan ja eläinrasvan syömisestä taas on päinvastaista näyttöä. Vaikkei uskoisikaan tiedemiehiin ja heidän tutkimuksiin niin on kuitenkin aika paksua yleistää omat kokemuksensa joksikin luonnonlaiksi.

        Eläinrasvat, muut kun rasvaiset kalat, ei tule koskaan terveystuotteeksi.


      • Saituri eläkeläinen
        boxi kirjoitti:

        Lääkemerkit olivat Heikkilän tekstistä suoraan, paitsi ne, joita hän ei tuntenut eli ne ylivoimaisesti parhaat ja potilaide toivomat. Yritin päivittää hänen tietojaan.
        Kun Heikkilä suosittaa 150 g hh päivässä, olen hänen kanssaan samaa mieltä. Tähän asti tuo 150g ei ole kelvannut. Mikä diabeteslääkkeen puolitit?

        Tosissaan puolitin lääkärin suositteleman Diforminin jota otin ennen 4 4 nyt 1 1 ja lukemat osapuilleen normaalitasossa, eli laskeneet. En myöskään ole mikää granttu ruokapöydässä ja maistelen mitä hyvää ruokaa on tarjolla, mutta hieman vähemmän kuin ennen ja sitten omaan aikaan rajoitetumpaa.
        Heitin pois myös nuo kolestrolilääkkeet kun Heikkilän mukaan ne ovat toisille lääkkeille vastamyrkkyjä, eliminoi toisten lääkkeiden vaikutusta.

        Olen kokeillut myös QMEDi yrityksen ProQD yhdistelmävalmistetta ja olotila tuntuu olevan kuin nuorella pojalla. Huomasin kuitenkin kun pidin kesän taukoa siinä aineissa, että mieliala heikkeni ja painokin hieman kohosi, mutta kun aloitin uudelleen pillerin popsimisen niin painokin alkoi taas laskemaan. Onko käsitystä tilanteesta mistä johtuu, no syömistäkin on hieman kohdennettu.

        Tuo hiilarimäärä 150 g lienee kansainvälistä käytännön kokemustietoa.

        Tuossa "pahakarppi1" puolestaan yleistää omia käsityksiään ja minä olen kertonut pääosin omasta kropastani napani ympärillä, enkä paina kuin alla 100 kg eli riisitautisten sarjassa, ennen 130 josta koirat veivät pois osan.


      • Artoj.
        pahakarppi1 kirjoitti:

        Mailma ei pyöri ympärilläsi saituri evp. Sinä olet onnistunut laihtumaan yhdellä konstilla. Joku toinen laihduttaa toisella tavalla. Järkevimmät ei ole milloinkaan itseään lihottaneetkaan. Näitä aina hoikkina pysyneitä tutkittaessa on selvinnyt että monipuolinen kasvikunnan tuotteiden syöminen auttaa painonhallinnassa. Lihan ja eläinrasvan syömisestä taas on päinvastaista näyttöä. Vaikkei uskoisikaan tiedemiehiin ja heidän tutkimuksiin niin on kuitenkin aika paksua yleistää omat kokemuksensa joksikin luonnonlaiksi.

        Sanon vain, että toivottavasti et koskaa sairastu 2-diabetekseen. Silloin voi tulla Heikkilän opit mieleen tai vaihtoehtoisesti syöt lääkkeitä loppuikäsi.
        Minulla on muutama tuttava, jotka eivät ole yhtä pöljiä, kuin sinä, vaan alko noudattamaa kuultuaan sairastavansa dibetestä Heikkilän neuvoja.
        Kukaan heistä ei ole tarvinut lääkkeitä. Laihtuneetkin ovat mokomat samalla.
        Diabetes on vakava tauti. Jostain syystä olet neuvomassa ilman parempaa tietoasi ja vain sen takia, että VHH on sinulle kiro sana. Ihmisten terveydellä ei tässä tapauksessa ole niinkään väliä.
        Ruotsissa olla tässäkin asiassa pitemmällä. Siellä itse saa valita millaisen hoidon haluaa ravinnon puoleen. Jos taas Suomessa saa vhh:la sokeri arvot kuntoon, niin kaltaisesi tyypit terveyskeskuksessa haukkuu kyseisen potillaan.
        Kyllä leipää pitää syödä sanottaan. Katsos lääkeet ei muuten tee kauppaansa.
        Tämä on hyvä veikkonen puhdasta liiketoiminta. Olet ilmeisesti kyseisen busineksen agentti.


      • T2D

        "3) Uusista lääkkeistä kuten Victozasta tai Byetasta tai Bydureonista ei ole ilm. mitään tietoa. Loistavia ja ihan uutta ideologiaa tuovia fysiologisia hormonilääkkeitä."

        Hyviä lääkkeitä muuten, mutta Kela on nuiva korvaamaan niitä. Ne joilla on BMI alle 35 eivät saa Kela-korvauksia ollenkaan. Maksavat yli 100 euroa kuussa.

        Ne, joilla BMI on yli 35 voivat erikoislääkärin todistuksella saada Kelalta peruskorvauksen. Hintaa jää silloinkin, mutta sisältyvät lääkekustannusten vuosikaton alle.

        Toisaalta useat saavat hiilareita vähentällä verensokerinsa niin hyviksi, että voivat pärjätä ilman lääkkeitä tai ainakin paljon vähemmillä kuin THL:n ja kumppaneiden ravintosuosituksilla.

        Diabetes ei parane koskaan. Sen oireet voi saada pysymään piilossa hyvällä hoidolla. Se on kuin veden alle painettu pallo, joka pompahtaa taas pinnalle hoitokurin löystyessä


      • Artoj. kirjoitti:

        Sanon vain, että toivottavasti et koskaa sairastu 2-diabetekseen. Silloin voi tulla Heikkilän opit mieleen tai vaihtoehtoisesti syöt lääkkeitä loppuikäsi.
        Minulla on muutama tuttava, jotka eivät ole yhtä pöljiä, kuin sinä, vaan alko noudattamaa kuultuaan sairastavansa dibetestä Heikkilän neuvoja.
        Kukaan heistä ei ole tarvinut lääkkeitä. Laihtuneetkin ovat mokomat samalla.
        Diabetes on vakava tauti. Jostain syystä olet neuvomassa ilman parempaa tietoasi ja vain sen takia, että VHH on sinulle kiro sana. Ihmisten terveydellä ei tässä tapauksessa ole niinkään väliä.
        Ruotsissa olla tässäkin asiassa pitemmällä. Siellä itse saa valita millaisen hoidon haluaa ravinnon puoleen. Jos taas Suomessa saa vhh:la sokeri arvot kuntoon, niin kaltaisesi tyypit terveyskeskuksessa haukkuu kyseisen potillaan.
        Kyllä leipää pitää syödä sanottaan. Katsos lääkeet ei muuten tee kauppaansa.
        Tämä on hyvä veikkonen puhdasta liiketoiminta. Olet ilmeisesti kyseisen busineksen agentti.

        1) omat potilaani saavat olla ihan millä dieetillä haluavat. Suosittele hh vähentämistä, koska niitä syo helposti heittämällä liikaa. Maistuvat hyviltä ja osa ei oikein täytä. Poikkeus ovat ykköstyypin diabeetikot. En nykyään tykkää tiukasta VHH:sta heidän kohdallaan.
        2) Kyllä minä yhden kakkostyypin diabeetikon remissioon sain eli jos ei sano parantumaan, niin remissioon ainakin eli tautia ei ole. Siihen tarvittiin kyllä yksi noista uusista lääkkeistä, mutta ei nyt markkinoida. Painokin putosi. Annika Dahlqvistin kokemuksia hiilihydraattien siedosta voit lukea ihan hä'nen omana tekstinään, jonka olen kääntänyt toisaalla. Hän on se ruotsalainen edistyksellinen. Kun on VHH:lla ei siedä hh. Kun syö hh, on normaali sokerirasitus. ??????

        3) En hauku potilaitani. En aio olla niin tollo sentään. En saa haukkumisesta palkkaani.
        4) Olen kouluttanut lääkäreitä yhden lääkkeen käyttöön kerran koulutustilaisuudessa, sen joka paransi sen diabeteksen. Ihmelääke parhaassa tapauksessa, mutta en kerro, mikä!!


      • T2D kirjoitti:

        "3) Uusista lääkkeistä kuten Victozasta tai Byetasta tai Bydureonista ei ole ilm. mitään tietoa. Loistavia ja ihan uutta ideologiaa tuovia fysiologisia hormonilääkkeitä."

        Hyviä lääkkeitä muuten, mutta Kela on nuiva korvaamaan niitä. Ne joilla on BMI alle 35 eivät saa Kela-korvauksia ollenkaan. Maksavat yli 100 euroa kuussa.

        Ne, joilla BMI on yli 35 voivat erikoislääkärin todistuksella saada Kelalta peruskorvauksen. Hintaa jää silloinkin, mutta sisältyvät lääkekustannusten vuosikaton alle.

        Toisaalta useat saavat hiilareita vähentällä verensokerinsa niin hyviksi, että voivat pärjätä ilman lääkkeitä tai ainakin paljon vähemmillä kuin THL:n ja kumppaneiden ravintosuosituksilla.

        Diabetes ei parane koskaan. Sen oireet voi saada pysymään piilossa hyvällä hoidolla. Se on kuin veden alle painettu pallo, joka pompahtaa taas pinnalle hoitokurin löystyessä

        Jos ei saa korvausta, voi ottaa pienempää määrää, jolloin hinnaksi tulee oin 2,15 E vrk. Se on suklaapatukan hinta. Keskustele lääkärisi kanssa. Heikkilä ei näitä sitten kyllä tuntenutkaan.


      • Saituri eläkeläinen kirjoitti:

        Tosissaan puolitin lääkärin suositteleman Diforminin jota otin ennen 4 4 nyt 1 1 ja lukemat osapuilleen normaalitasossa, eli laskeneet. En myöskään ole mikää granttu ruokapöydässä ja maistelen mitä hyvää ruokaa on tarjolla, mutta hieman vähemmän kuin ennen ja sitten omaan aikaan rajoitetumpaa.
        Heitin pois myös nuo kolestrolilääkkeet kun Heikkilän mukaan ne ovat toisille lääkkeille vastamyrkkyjä, eliminoi toisten lääkkeiden vaikutusta.

        Olen kokeillut myös QMEDi yrityksen ProQD yhdistelmävalmistetta ja olotila tuntuu olevan kuin nuorella pojalla. Huomasin kuitenkin kun pidin kesän taukoa siinä aineissa, että mieliala heikkeni ja painokin hieman kohosi, mutta kun aloitin uudelleen pillerin popsimisen niin painokin alkoi taas laskemaan. Onko käsitystä tilanteesta mistä johtuu, no syömistäkin on hieman kohdennettu.

        Tuo hiilarimäärä 150 g lienee kansainvälistä käytännön kokemustietoa.

        Tuossa "pahakarppi1" puolestaan yleistää omia käsityksiään ja minä olen kertonut pääosin omasta kropastani napani ympärillä, enkä paina kuin alla 100 kg eli riisitautisten sarjassa, ennen 130 josta koirat veivät pois osan.

        Metformiinin teho on hieman annoksesta riippumaton siten, että 2 g on teholtaan lähes sama kuin 3 g, joten annoksen puolittamaan pystyminen ei ole lääketieteellisesti se kovin juttu, mutta hyvä tietysti. Ruokamäärän ja hh määrän rajoittaminen sen tietty tekevät, että voi paremmin. Painon pudotus on tietty aivan upea suoritus! Sillä lähtevät lääkkeet!
        Voi Heikkilä, Heikkilä!! Mitä ihmeen vastamyrkkyä! Kolesterolilääkkeet vaikuttavat suonen inflammaatioon, kolesteroliin sekä lisäksi vähentävät erilaisten mikrobien vaikutusta suonen seinämään. Eivät eiliminoi yhtään mitään! Kun Heikkilä ei näytä yhtään mitään nykyisistä diabeteshoidoista tietävän (koko lääkeoppi blogissaan oli väärin), miksi uskot kun kertoo jostain muusta lääkkeestä samanlaista soopaa?
        Minulle ei ole koskaan valjennut, miksi hän ei vain rohkaise potilaitaan VHH:lle ja tsemppaa sitten siinä. Miksi puhua ihan puuta heinää, josta kollega heti lukee, ettei mies ole ollut missään diabeteskoulutuksessa tai sairaalassa miesmuistiin!


      • vääristynyttä
        boxi kirjoitti:

        Jos ei saa korvausta, voi ottaa pienempää määrää, jolloin hinnaksi tulee oin 2,15 E vrk. Se on suklaapatukan hinta. Keskustele lääkärisi kanssa. Heikkilä ei näitä sitten kyllä tuntenutkaan.

        boxi rakas, Antti Heikkilä ei ole tällä palstalla ole kirjoittanutkaan. Ja nämä jotka täällä kirjoittaneet ovat lukeneet Heikkilän kirjat huonosti sillä kirjoittavat väärää tietoa.


      • vääristynyttä kirjoitti:

        boxi rakas, Antti Heikkilä ei ole tällä palstalla ole kirjoittanutkaan. Ja nämä jotka täällä kirjoittaneet ovat lukeneet Heikkilän kirjat huonosti sillä kirjoittavat väärää tietoa.

        Ei ole kirjoittanut juu. Nämä kommentoimani kehnot lääketiedot luin ihan itse tuosta blogista, joka tuohon aloitukseen oli liitetty -Heikkilän omaa tekstiä.


      • Anonyymi

        Olen 1.s diabeetikko ja vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Paino kohdallaan, verensokeri hyvä ja insuliinia menee 6-8" yksikköä/vrk. Kuntoilen sekä nostan puntteja. Lihasmassa kasvaa ja energiaa riittää. Hiilihydraatit ova myrkkyä, itse pyrin korkeintaan 50g/vrk.SUOSITTELEN!


      • Anonyymi

        Olen keskustellut lääkärien (ei diabeteslääkärien) kanssa vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta ja monet ovat samaa mieltä eli hyvä! Diabeteslääkärit sekä hoitajat ovat niin myrkytettyjä syöttämään hiilihydraatteja että hirvittää. "Voit syödä mitä vaan kunhan pistät riittävästi insuliinia", onko tuttua?!


    • ei ihan mustavalkois

      Kuinka moni teistä tietää diabeteksen vaurioittavan munuaisia? Ja ettei munuaisille ole hyväksi runsas proteiini, jota rasvaisissa ruoissa on? Kenellä on munuaisten vajaatoiminta, heille on oma ruokavalionsa, johon tuskin karppaus kuuluu... Ja ennekuin vhh on ehtinyt parantaa diabeteksen, siinä on kerennyt tapahtua muulle elimistölle varmasti jo kaikenlaista.

      • T2D

        Tuon takia onkin syytä pitää verensokerinsa mikäli vain mahdollista terveen arvoissa. Tällöin välttyy munuaisvauriolta ja muilta elimistön vaurioilta, joita korkea verensokeri ajan mittaan aiheuttaa.

        Terveille munuiaisille ei proteiini aiheuta vaurioita, mutta jos on saanut jo munuaisiinsa vaurioita, on proteiinirajoitus paikallaan.

        Puhdasoppisessa karppauksessa ei syödä proteiinia sen enempää kuin virallissuojellussakaan ruokavaliossa. Vain hiilihydraatteja on vähennetty ja rasvaa lisätty.


      • Veijon mummo
        T2D kirjoitti:

        Tuon takia onkin syytä pitää verensokerinsa mikäli vain mahdollista terveen arvoissa. Tällöin välttyy munuaisvauriolta ja muilta elimistön vaurioilta, joita korkea verensokeri ajan mittaan aiheuttaa.

        Terveille munuiaisille ei proteiini aiheuta vaurioita, mutta jos on saanut jo munuaisiinsa vaurioita, on proteiinirajoitus paikallaan.

        Puhdasoppisessa karppauksessa ei syödä proteiinia sen enempää kuin virallissuojellussakaan ruokavaliossa. Vain hiilihydraatteja on vähennetty ja rasvaa lisätty.

        " Vain hiilihydraatteja on vähennetty ja rasvaa lisätty. "

        Ja karppaus ei ole rasvausta?


      • pahakarppi1
        T2D kirjoitti:

        Tuon takia onkin syytä pitää verensokerinsa mikäli vain mahdollista terveen arvoissa. Tällöin välttyy munuaisvauriolta ja muilta elimistön vaurioilta, joita korkea verensokeri ajan mittaan aiheuttaa.

        Terveille munuiaisille ei proteiini aiheuta vaurioita, mutta jos on saanut jo munuaisiinsa vaurioita, on proteiinirajoitus paikallaan.

        Puhdasoppisessa karppauksessa ei syödä proteiinia sen enempää kuin virallissuojellussakaan ruokavaliossa. Vain hiilihydraatteja on vähennetty ja rasvaa lisätty.

        "Tuon takia onkin syytä pitää verensokerinsa mikäli vain mahdollista terveen arvoissa. Tällöin välttyy munuaisvauriolta ja muilta elimistön vaurioilta, joita korkea verensokeri ajan mittaan aiheuttaa."

        Ei kannata kuitenkaan huolehtia niistä verensokereista syömällä elimistölle haitallista tönkkösuolattua ja -rasvattua karppieinestä. Munuaisille ei ole hyväksi kun ravinnosta tulee liikaa natriumkloridia ja liika vähän kalium- ja magnesiumsuolaa. Näitä mineraaleja saa aina riittävästi ja sopivasti syömällä kasvikunnan tuotteita, mutta teollisesta karppiruuasta tulee vain liikamäärä natriumkloridia. Kun suurimman osan lautasesta täyttää pekonit, makkarat, rasvaiset juustot, lohipaistokset ja kaikki on vielä smetanalla kuorrutettua niin ei se TOSIAANKAAN ole munuaisille hyvä juttu.


    • AKKfani

      "VHH, pahempaa ei oo, alistus Kari, alistus Veijo" ;)

      • Fiksumpi mummo

        "Äly hoi, älä jätä, järki syö pas*** (ei pastaa). Ja Heikkilä tietää paremmin mitä itse kirjoittaa. Menköön mummot lumihankeen ja palttoo päälle ja Älä AKKAfani syö mitään sinulle sopimatonta jos et tykkää. Vai olko niin että "et tykkää kun on pienenä pakotettu".


    • lääke-boxi

      Summa summarum. Sivulla häärivä lääkäri boxi ja hänen yksi sivupersoonistaan, Balleriina Lutuunen ovat todenneet Antti Heikkilän tiedot vajaiksi. Heikkilä ei tunne 2-tyypin diabetesta eikä sen lääkitystä lainkaan tai jos tuntee tieto on peräisin viime vuosisadalta. Juuri tuo ruokavaliolla hoitaminen kuuluu 1900 luvun alkuun, ei tähän päivään, koska kunnon lääkkeet on jo keksitty.

      • Heikkilä ei tunne kakkostyypin diabeteksen hoitoa lainkaan. Koska jokaisella kakkostyypin diabeetikolla (muutamin poikkeuksin) on metformiini päällä ensimmäisenä lääkkeenä nykyään, miksi hän ei sitä huomaa, jos niitä diabeetikoita on kahmalokaupalla parantanut VHH:lla? Minkä lääkkeen hän sitten on pois jättänyt? Onko hän keksinyt ne potilaansa? En tajua ollenkaan.
        Saituri eläkeläinenkin uskoo Heikkilään kuin kiveen, vaikka kirurgi ei edes saiturin lääkettä tunne. Saiturilla on asianmukainen lääke, mutta Heikkilä sanoo, että sitä ei nykyään käytetä? Mitä lääkkeitä hän sitten ottaa pois potilailtaan? Insuliininkin kanssa on se metformiini.
        Hän mainitsee Avandian ja Actocsen, jotka näin viimeksi joskus kuusi vuotta sitten. Niitä ei nykyään käytetä.


      • boxi kirjoitti:

        Heikkilä ei tunne kakkostyypin diabeteksen hoitoa lainkaan. Koska jokaisella kakkostyypin diabeetikolla (muutamin poikkeuksin) on metformiini päällä ensimmäisenä lääkkeenä nykyään, miksi hän ei sitä huomaa, jos niitä diabeetikoita on kahmalokaupalla parantanut VHH:lla? Minkä lääkkeen hän sitten on pois jättänyt? Onko hän keksinyt ne potilaansa? En tajua ollenkaan.
        Saituri eläkeläinenkin uskoo Heikkilään kuin kiveen, vaikka kirurgi ei edes saiturin lääkettä tunne. Saiturilla on asianmukainen lääke, mutta Heikkilä sanoo, että sitä ei nykyään käytetä? Mitä lääkkeitä hän sitten ottaa pois potilailtaan? Insuliininkin kanssa on se metformiini.
        Hän mainitsee Avandian ja Actocsen, jotka näin viimeksi joskus kuusi vuotta sitten. Niitä ei nykyään käytetä.

        Eli suora kysymys: kun Heikkilä parantaa diabeetikon, minkä lääkkeen hän poistaa?


      • pahakarppi1
        boxi kirjoitti:

        Heikkilä ei tunne kakkostyypin diabeteksen hoitoa lainkaan. Koska jokaisella kakkostyypin diabeetikolla (muutamin poikkeuksin) on metformiini päällä ensimmäisenä lääkkeenä nykyään, miksi hän ei sitä huomaa, jos niitä diabeetikoita on kahmalokaupalla parantanut VHH:lla? Minkä lääkkeen hän sitten on pois jättänyt? Onko hän keksinyt ne potilaansa? En tajua ollenkaan.
        Saituri eläkeläinenkin uskoo Heikkilään kuin kiveen, vaikka kirurgi ei edes saiturin lääkettä tunne. Saiturilla on asianmukainen lääke, mutta Heikkilä sanoo, että sitä ei nykyään käytetä? Mitä lääkkeitä hän sitten ottaa pois potilailtaan? Insuliininkin kanssa on se metformiini.
        Hän mainitsee Avandian ja Actocsen, jotka näin viimeksi joskus kuusi vuotta sitten. Niitä ei nykyään käytetä.

        Ei tuo "tyyppi" taida ortopedian alan hoitoja sen enempää. Kyllä siinä on ollut hyvät syyt taustalla kun "tyypin" leikkaustoiminnalle tuli stoppi. Jokainen kunnon ortopedi leikkaa ja viettää normielämää eikä päivystä nettiä 24/7 etsimässä uusia karppijuttuja.


    • Saituri eläkeläinen

      Julkisesta lehtikirjoittelusta olen todennut Heikkilän oppeja käyttävien henkilöiden päässeen eroon lähse kaikista lääkkeistään ja monilla jopa insuliinistakin. Ei noissa kirjoituksissa ole kerrottu yhtään mitään lääkemerkeistä mistä on päästy eroon. Parhailla 50-60 kg painoa pois, lääkkeet hevon kuuseen ja ihminen voi nauttia elämästään.
      Minulle Antti Heikkilän viesti on ollut enemmän elämänfilosofiaa miten kannattaa elää ja mitä laittaa suuhunsa.
      Toinen suunta tietysti on ollut mitä ei missään tapauksessa kannata nautiskella, kevyttuotteet, transrasvat, liikaa viljatuotteita jne.
      Kolmas suunta hänen viesteissään on tuo lääke-, leipomo- ja rasvateollisuuden markkinavoima joka jyllää yli terveydenhuoltoa edustavien järjestöjenkin yli varsin epäisänmaalliseen tapaan.

      • Miksi Heikkilä ei sitten itse tiedä, mitä lääkkeitä potilailla on, jos hän niitä hoitaa?


      • boxi kirjoitti:

        Miksi Heikkilä ei sitten itse tiedä, mitä lääkkeitä potilailla on, jos hän niitä hoitaa?

        Eli ehkä hän tekee niin,kuin itse ehdottaisin, eli tsemppaa vain VHH:n kanssa. Siitä sitten seuraa, mitä seuraa, hyvää tai ei mitään.
        Silloin ei kuitenkaan kannata esitelmöidä blogissa negatiiviseen sävyyn yhtään mistään lääkkeestä, koska siitä heti lukee, että niistä hän ei tiedä. En minäkään hauku jotain leikkausta, josta en mitään tiedä.
        VHH:lle menevälle ihmiselle täytyy antaa ohjeet, miten lääkkeiden kanssa toimitaan, joten jotenkin kummallista tuo blogin juttu kuitenkin on. Pitäisi kyllä olla nänhyt käytännössä esim. sen saiturin käyttämän lääkkeen jo monta kertaa?.


      • Saituri eläkeläinen
        boxi kirjoitti:

        Miksi Heikkilä ei sitten itse tiedä, mitä lääkkeitä potilailla on, jos hän niitä hoitaa?

        Maalikkona uskallan satavarmasti vastata Heikkilän ja jonkun muunkin pätevöituneen lääkärin puolesta, että POTILAAN tiedot ovat takuuvarmasti kirjattuna johonkin potilaskorttiian. Sitten jos LÄÄKÄRI julkistaa jonkun potilaan henkilökohtaisia tietoja hän on seuraavksi ENTINEN LÄÄKÄRI.

        Minä Antti Heikkilän kirjan lukijana olen ekä lähinnä LUKIJA ja teen omia päätöksiäni harkintani mukaan, niin lienee tilanne monilla muilla ylipainoisella diabetikolla.
        Minä itse voin laittaa vaikka Suomi 24 sivulle lääkenimiäkin mitä olen poistanut. Antti Heikkilä voi puolestaan luetellä esimerkkinä ja yleisluonteisesti joitakin lääkemerkkejä joita on olemassa, mutta ei myöskään takuuvarmasti anna ohjetta minkämerkkisen lääkkeen voi joku lukija poistaa näkemättä POTILASTA.

        Oliko ymmärrettävää palautetta.


      • Veijo Puustinen
        Saituri eläkeläinen kirjoitti:

        Maalikkona uskallan satavarmasti vastata Heikkilän ja jonkun muunkin pätevöituneen lääkärin puolesta, että POTILAAN tiedot ovat takuuvarmasti kirjattuna johonkin potilaskorttiian. Sitten jos LÄÄKÄRI julkistaa jonkun potilaan henkilökohtaisia tietoja hän on seuraavksi ENTINEN LÄÄKÄRI.

        Minä Antti Heikkilän kirjan lukijana olen ekä lähinnä LUKIJA ja teen omia päätöksiäni harkintani mukaan, niin lienee tilanne monilla muilla ylipainoisella diabetikolla.
        Minä itse voin laittaa vaikka Suomi 24 sivulle lääkenimiäkin mitä olen poistanut. Antti Heikkilä voi puolestaan luetellä esimerkkinä ja yleisluonteisesti joitakin lääkemerkkejä joita on olemassa, mutta ei myöskään takuuvarmasti anna ohjetta minkämerkkisen lääkkeen voi joku lukija poistaa näkemättä POTILASTA.

        Oliko ymmärrettävää palautetta.

        " Oliko ymmärrettävää palautetta. "


        En ymmärtänyt pätkääkään.

        Voitko kirjoittaa uudestaa?


      • Saituri eläkeläinen
        Veijo Puustinen kirjoitti:

        " Oliko ymmärrettävää palautetta. "


        En ymmärtänyt pätkääkään.

        Voitko kirjoittaa uudestaa?

        Taitaa pian loppua sinunkin toisten nimien väärinkättö ym lain vastaisena, eli katsotaan ymmärtääkö operaattorien edustaja, vaiko luotsiko se nykyään olikaan jolle ilmoitukset tehdään laittomasta toiminnasta.

        Olen itse tehnyt ilmoituksen hetki sitten.


      • Saituri eläkeläinen kirjoitti:

        Taitaa pian loppua sinunkin toisten nimien väärinkättö ym lain vastaisena, eli katsotaan ymmärtääkö operaattorien edustaja, vaiko luotsiko se nykyään olikaan jolle ilmoitukset tehdään laittomasta toiminnasta.

        Olen itse tehnyt ilmoituksen hetki sitten.

        Ongelma eri lailla määriteltynä:
        Jos joku väittää olevansa Suomen paras Mersujen korjaaja ja väittää hoitavansa muiden huonosti hoidetut Mersut kuntoon, hän kyllä tietää tasan tarkkaan, miten ne on hänelle tuotuina väärin hoidettu ja miten hän muuttaa ne paremmaksi.
        Heikkilä ei edes tiedä, mitä lääkkeitä niillä diabeetikoilla nykyään on,joiden hoitoa hän haukkuu ja omaansa kehuu.Mitä potilaita hänellä sitten on, kun diabeetikkojen peruslääkkeeseen ei ole edes törmännyt. Se sama on juuri saiturilla eläkeläiselläkin. Onko hän hoitanut diabeetikkoja? En usko, että on. Jokainen kandikin tuntee metformiinin ihan heittämällä. Ihan outoa.


      • Saituri eläkeläinen
        boxi kirjoitti:

        Ongelma eri lailla määriteltynä:
        Jos joku väittää olevansa Suomen paras Mersujen korjaaja ja väittää hoitavansa muiden huonosti hoidetut Mersut kuntoon, hän kyllä tietää tasan tarkkaan, miten ne on hänelle tuotuina väärin hoidettu ja miten hän muuttaa ne paremmaksi.
        Heikkilä ei edes tiedä, mitä lääkkeitä niillä diabeetikoilla nykyään on,joiden hoitoa hän haukkuu ja omaansa kehuu.Mitä potilaita hänellä sitten on, kun diabeetikkojen peruslääkkeeseen ei ole edes törmännyt. Se sama on juuri saiturilla eläkeläiselläkin. Onko hän hoitanut diabeetikkoja? En usko, että on. Jokainen kandikin tuntee metformiinin ihan heittämällä. Ihan outoa.

        boxille tiedoksi että "Saituri eläkeläisellä" on tosissaan tohtorin tittelit ja paperit, jotenk en kaipaa epäilyjäsi millään tavoin. Toisaalta yhdistät minut hyvään kastiin Heikkilän kanssa, joka on myös Suomen parhaita asiantuntijoita.


      • Saituri eläkeläinen kirjoitti:

        boxille tiedoksi että "Saituri eläkeläisellä" on tosissaan tohtorin tittelit ja paperit, jotenk en kaipaa epäilyjäsi millään tavoin. Toisaalta yhdistät minut hyvään kastiin Heikkilän kanssa, joka on myös Suomen parhaita asiantuntijoita.

        Hyvä on, että on tittelit. Mikä tohtori? Mistä yliopistosta ja minä vuonna? Hieno suoritus. Kyllä minä epäilen, jos joku epäilyttävältä kuullostaa. Ei se ole kenenkään kaipuusta kiinni.
        Jos jotain hoitaa ja kommentoi, se maailma pitää vain nykyvaatimusten mukaan sitten hyvin tuntea. Epäile sinäkin, kun aika on ja ota se, mikä hyvää on!


      • boxi kirjoitti:

        Hyvä on, että on tittelit. Mikä tohtori? Mistä yliopistosta ja minä vuonna? Hieno suoritus. Kyllä minä epäilen, jos joku epäilyttävältä kuullostaa. Ei se ole kenenkään kaipuusta kiinni.
        Jos jotain hoitaa ja kommentoi, se maailma pitää vain nykyvaatimusten mukaan sitten hyvin tuntea. Epäile sinäkin, kun aika on ja ota se, mikä hyvää on!

        Huomasin, että suomen kieli teki minulle tepposet. Tarkoitin, että en usko, että Heikkilä on hoitanut kovin montaa diabeetikkoa noilla tiedoilla. Saituri eläkeläiseen en viitannut kuin tämän lääkityksen osalta. Hän ei ole hoitanut tietenkään diabeetikkoja. Viittausvirhe minulta.


      • tavall. diabeetikko
        boxi kirjoitti:

        Ongelma eri lailla määriteltynä:
        Jos joku väittää olevansa Suomen paras Mersujen korjaaja ja väittää hoitavansa muiden huonosti hoidetut Mersut kuntoon, hän kyllä tietää tasan tarkkaan, miten ne on hänelle tuotuina väärin hoidettu ja miten hän muuttaa ne paremmaksi.
        Heikkilä ei edes tiedä, mitä lääkkeitä niillä diabeetikoilla nykyään on,joiden hoitoa hän haukkuu ja omaansa kehuu.Mitä potilaita hänellä sitten on, kun diabeetikkojen peruslääkkeeseen ei ole edes törmännyt. Se sama on juuri saiturilla eläkeläiselläkin. Onko hän hoitanut diabeetikkoja? En usko, että on. Jokainen kandikin tuntee metformiinin ihan heittämällä. Ihan outoa.

        Kyllä se Heikkiläkin tuntee metformiinin ja muut diabeteslääkkeet.

        Kun ei saa mainostaa, en tässä kerro kirjan nimeä, mutta hänen kirjoittamassaan
        opuksessa on kerrottu useamman eri nimisen lääkkeen vaikutuksista ja metformiini mainittu parhaimpana noista lääkkeistä.


    • kokoavi1

      VHH ruokavalio on ihmisen alkuperäinen ruokavalio, siksi se toimii keholle paremmin kuin hyvin.

      Pakko niitä hiilihydraatteja on joidenkin puollusteltava koska niistä on joidenkin yhtä vaikea päästä eroon kuin huumeista tai tupakasta. Sokeri ja viljat on pahimpia. Eikä kumpikaan kuulu ihmisen tai minkään muunkaan eläimen ruokavalioon.

      Niskasta kiinni ja turhat ruoat vähemmälle. Kaupat ovat täynnä enemmän turhia tuotteita kuin oikeaa ravintoa.

      • Juu, hevonenkin tarttuu huomattavasti mielummin pekoniin kuin kaurapeltoon! Kyllä pekoni on hevosen peruskauraa!


    • K.J.MattiIa

      " VHH ruokavalio on ihmisen alkuperäinen ruokavalio "

      Smetana, pekoni, kukkakaali, maito, voi (muuta en juurikaan syö)... ihmisen alkuperäinen ruokavalio?

      • kikiou

        SIIS - Kaikki mitä on syöty luonnosta aina - kasvikunnan tuotteet, liha, kala, marjat ym. ovat vähähiilihydraattisia luonnostaan. Alkuperäiseen ruokavalioon ei siis kuulu teolliset tuotteet, eivät 'terveystuotteet' eikä teolliset maito ja vilja tuotteet.


      • kikiou kirjoitti:

        SIIS - Kaikki mitä on syöty luonnosta aina - kasvikunnan tuotteet, liha, kala, marjat ym. ovat vähähiilihydraattisia luonnostaan. Alkuperäiseen ruokavalioon ei siis kuulu teolliset tuotteet, eivät 'terveystuotteet' eikä teolliset maito ja vilja tuotteet.

        Voi ei, tämä on taas tätä alkuperäistä.....
        Alkuperäiseen elämään ei kuulunut keski-ikä eikä lasten henkiin jääminen. Sen sijaan siihen kuului äitikuolleisuus ja kuoleminen tauteihin joskus 30-vuotiaana. Itse olisin alkuperäisellä tavalla kuollut infektioon 11-vuotiaana. Viljaa on syöty kaikki se aika, kun jotenkin ollaan henkiin edes hiukan jääty. Mene sinne metsään keräilemään niitä juuria ja tappamaan kaniinit, mitä kiinni saat ja katso, mikä on elinenuusteesi.


      • moro
        boxi kirjoitti:

        Voi ei, tämä on taas tätä alkuperäistä.....
        Alkuperäiseen elämään ei kuulunut keski-ikä eikä lasten henkiin jääminen. Sen sijaan siihen kuului äitikuolleisuus ja kuoleminen tauteihin joskus 30-vuotiaana. Itse olisin alkuperäisellä tavalla kuollut infektioon 11-vuotiaana. Viljaa on syöty kaikki se aika, kun jotenkin ollaan henkiin edes hiukan jääty. Mene sinne metsään keräilemään niitä juuria ja tappamaan kaniinit, mitä kiinni saat ja katso, mikä on elinenuusteesi.

        Onneksi nämä löytyy kaupasta. En tiedä ymmärsitkö pointtia vai et vain halunnut ymmärtää.


    • minä vaan

      Olisipa isänikin tiennyt vhh:sta yli 20 vuotta sitten, mutta kun ei tiennyt.
      Virallisterveellisellä, diabeetikkona kuoli 47 vuotiaana kun munuaiset lakkasi toimimasta ja sitä ennen oli jo kaikenlaisia muita vaivoja

      • lautasmallin

        diabetesläääkkeet tuhosivat munuaiset


      • pahakarppi1

        "Olisipa isänikin tiennyt vhh:sta yli 20 vuotta sitten, mutta kun ei tiennyt.
        Virallisterveellisellä, diabeetikkona kuoli 47 vuotiaana kun munuaiset lakkasi toimimasta ja sitä ennen oli jo kaikenlaisia muita vaivoja "

        Paras asia mitä ihmiset voisi tehdä diabeteksen ehkäisemiseksi olisi alkaa noudattaa niitä ravintosuosituksia. Ei lihavuuden ja aikuistyypin diabeteksen taustalla kuitenkaan 99%:lla ole mitään muuta kuin ylensyöminen ja liikkumattomuus. Niitä ravintosuosituksia noudatetaan Suomessa ainoastaan laitosruokailussa ja mitä lihavalle ihmiselle yleensä tapahtuu jos se joutuu laitosruokailun varaan? Paino lähtee nopeasti tippumaan malliin 2kg viikossa paitsi jos se saa täydennyksia kanttiinista tai vierailta.

        Rasvaus-VHH-pöperöt ei muuten sovi ollenkaan ihmisille, joilla on diabetesriski koholla. Ylenpalttinen eläinvalkuaisen ja rasvan tankaamminen materialisoi sen riskin aika nopeasti.


      • kikikuo
        lautasmallin kirjoitti:

        diabetesläääkkeet tuhosivat munuaiset

        Moni diabeetikko on jättänyt lääkkeet kun on siirtynyt VHH-ruokavaliolle. Lääkkeitä ei tarvittaisi näin paljoa jos keskitytään ruokavalioon


      • Artoj.
        pahakarppi1 kirjoitti:

        "Olisipa isänikin tiennyt vhh:sta yli 20 vuotta sitten, mutta kun ei tiennyt.
        Virallisterveellisellä, diabeetikkona kuoli 47 vuotiaana kun munuaiset lakkasi toimimasta ja sitä ennen oli jo kaikenlaisia muita vaivoja "

        Paras asia mitä ihmiset voisi tehdä diabeteksen ehkäisemiseksi olisi alkaa noudattaa niitä ravintosuosituksia. Ei lihavuuden ja aikuistyypin diabeteksen taustalla kuitenkaan 99%:lla ole mitään muuta kuin ylensyöminen ja liikkumattomuus. Niitä ravintosuosituksia noudatetaan Suomessa ainoastaan laitosruokailussa ja mitä lihavalle ihmiselle yleensä tapahtuu jos se joutuu laitosruokailun varaan? Paino lähtee nopeasti tippumaan malliin 2kg viikossa paitsi jos se saa täydennyksia kanttiinista tai vierailta.

        Rasvaus-VHH-pöperöt ei muuten sovi ollenkaan ihmisille, joilla on diabetesriski koholla. Ylenpalttinen eläinvalkuaisen ja rasvan tankaamminen materialisoi sen riskin aika nopeasti.

        Mikä on sinun motiivisi valehdella?
        Uskotko ihan tosissa sokerin (hiilihydraattien) olevan diabeetikoille hyväksi? Enpä usko, jos itse sairastuisit diabetekseen.
        Motiivisia enkä tietojasi tunne, mutta vaikkuttaa kuin haluat kinata vain tunteittesi ja mielipiteittesi pohjalta.
        Tämäkin kirjoitaja puhuu isästään, joka olisi voinut parantua vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Mikä olisin ollut aivan totinen tosi. Jos sinulta olisi asiaa kysytty, niin olisi käynyt kuten kävi.
        Minun ystävä sairaanhoitaja on pelastanut monta diabeetikkoa kehoittamalla heitä noudattamaan vhh:ta työpaikkansa menetyksen uhallakin. Hänen omatuntonsa ei hyväksy tälläistä ja hän haluaa nukkua yönsä rauhassa. Hän tietää kuinka monelta on jalkakin viety väärin hoidetun dibeteksen takia ja nykyisin hän näkeen niistä panajaisia. Sinuahan tälläinen nettikirjoittajana ei liikuta.


      • pahakarppi1
        Artoj. kirjoitti:

        Mikä on sinun motiivisi valehdella?
        Uskotko ihan tosissa sokerin (hiilihydraattien) olevan diabeetikoille hyväksi? Enpä usko, jos itse sairastuisit diabetekseen.
        Motiivisia enkä tietojasi tunne, mutta vaikkuttaa kuin haluat kinata vain tunteittesi ja mielipiteittesi pohjalta.
        Tämäkin kirjoitaja puhuu isästään, joka olisi voinut parantua vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Mikä olisin ollut aivan totinen tosi. Jos sinulta olisi asiaa kysytty, niin olisi käynyt kuten kävi.
        Minun ystävä sairaanhoitaja on pelastanut monta diabeetikkoa kehoittamalla heitä noudattamaan vhh:ta työpaikkansa menetyksen uhallakin. Hänen omatuntonsa ei hyväksy tälläistä ja hän haluaa nukkua yönsä rauhassa. Hän tietää kuinka monelta on jalkakin viety väärin hoidetun dibeteksen takia ja nykyisin hän näkeen niistä panajaisia. Sinuahan tälläinen nettikirjoittajana ei liikuta.

        Mistähän sitten olen valehdellut. Artoj se vaan suosittelee munuaisvauriosta kärsiviä diabeetikkoja noudattamaan dieettiä missä kaikki hyvätkin hiilihydraatit pitää poistaa ravitsemuksesta mutta eläinrasvaa ja -valkuaista saa syödä miten mielii. Missä on todisteet tuollaisen dieetin hyödystä em. porukalle? Kun ei tällaisen dieetin hyödyllisyydestä tosiaankaan ole pienintäkään näyttöä niin on vastenmielistä pahoittaa läheisensä menettänyttä ihmistä esittämällä kaikenlaista spekulaatiota.


      • Artoj.
        pahakarppi1 kirjoitti:

        Mistähän sitten olen valehdellut. Artoj se vaan suosittelee munuaisvauriosta kärsiviä diabeetikkoja noudattamaan dieettiä missä kaikki hyvätkin hiilihydraatit pitää poistaa ravitsemuksesta mutta eläinrasvaa ja -valkuaista saa syödä miten mielii. Missä on todisteet tuollaisen dieetin hyödystä em. porukalle? Kun ei tällaisen dieetin hyödyllisyydestä tosiaankaan ole pienintäkään näyttöä niin on vastenmielistä pahoittaa läheisensä menettänyttä ihmistä esittämällä kaikenlaista spekulaatiota.

        Minä en ole munuaisvaurioisista diabeetikoista puhunut mitään.
        Mitkä ovat mielestäsi hyviä hiilihydraatteja. Eivät ainakaan viljat.
        Viljat sisältävät useita proteiineja, joista osaa kutsutaan lektiineiksi (joita ei pidä sekoittaa hormoniin nimeltä leptiini). Lektiinit kiinnittyvät tiettyihin molekyyleihin ja ovat siten “tunnistajan” roolissa biologisissa järjestelmässä. Katsotaan esimerkiksi vehnänalkion agglutiinia (WGA), joka on yksi ilkeimmistä lektiineistä, mutta myös yksi parhaiten tunnetuista. Jos immuunisolut hyökkäävät WGA:n kimppuun ja tuottavat vasta-aineita (koska elimistö tulkitsee WGA:n bakteeriksi tai virukseksi), nämä vasta-aineet eivät tartu vain WGA:han, vaan ne voivat takertua myös haimasi proteiiniin. Kun WGA:n vasta-aine tarttuu haimaasi, se aiheuttaa immuunireaktion haiman kudosta vastaan. Haimasi vahingoittuu tai tuhoutuu ja sinusta tulee ykköstyypin diabeetikko. Jos tuo proteiini olisi ollut aivojesi myeliinituppi, tuloksena kehittyisi MS-tauti.
        Kasvikset sisältää riittävästi hiilihydraatteja, joita ihminen tärvitsee.
        Viljat voivat olla myös syynä munais vajaa toimintaan.


      • pahakarppi1
        Artoj. kirjoitti:

        Minä en ole munuaisvaurioisista diabeetikoista puhunut mitään.
        Mitkä ovat mielestäsi hyviä hiilihydraatteja. Eivät ainakaan viljat.
        Viljat sisältävät useita proteiineja, joista osaa kutsutaan lektiineiksi (joita ei pidä sekoittaa hormoniin nimeltä leptiini). Lektiinit kiinnittyvät tiettyihin molekyyleihin ja ovat siten “tunnistajan” roolissa biologisissa järjestelmässä. Katsotaan esimerkiksi vehnänalkion agglutiinia (WGA), joka on yksi ilkeimmistä lektiineistä, mutta myös yksi parhaiten tunnetuista. Jos immuunisolut hyökkäävät WGA:n kimppuun ja tuottavat vasta-aineita (koska elimistö tulkitsee WGA:n bakteeriksi tai virukseksi), nämä vasta-aineet eivät tartu vain WGA:han, vaan ne voivat takertua myös haimasi proteiiniin. Kun WGA:n vasta-aine tarttuu haimaasi, se aiheuttaa immuunireaktion haiman kudosta vastaan. Haimasi vahingoittuu tai tuhoutuu ja sinusta tulee ykköstyypin diabeetikko. Jos tuo proteiini olisi ollut aivojesi myeliinituppi, tuloksena kehittyisi MS-tauti.
        Kasvikset sisältää riittävästi hiilihydraatteja, joita ihminen tärvitsee.
        Viljat voivat olla myös syynä munais vajaa toimintaan.

        Tässä teoriassa on varsin isoja aukkoja kuten se että DM1:n esiintyvyys on kasvanut nopeasti viime vuosikymmeninä samaan aikaan kun viljojen kulutus on huomattavasti alempi kuin esimerkiksi sata vuotta sitten. Toisaalta Suomessa tätä diabetesta on paljon enemmän kuin Venäjän Karjalassa ilman että viljojen kulutuksessa olisi eroja. Tutkijoiden mukaan näitä autoimmuunisairauksia lisää immuunijärjestelmän muokkautuminen liian steriilissä ympäristössä. Suomessa on myös astmaa ja allergoita paljon enemmän kuin Karjalassa. Vielä on hyvä huomioida se, että monissa maissa joissa viljaa kulutetaan enemmän kuin Suomessa on DM1:stä vain murto-osa Suomen luvuista. Diabetestutkijoilla on muuten aika vakuuttavaa näyttöä siitä että lehmän maidon valkuaiset voisi aiheuttaa immunologisen toleranssin pettämistä haiman insuliinisoluja kohtaan. Suomella sattuu olemaan maailman kärkitila sekä lehmänmaidon kulutuksessa että DM1:ssä. Asiasta ei pidetä Suomessa suurta meteliä kun täällä Keskustapuolue ja maanviljelijät on poliittisesti niin vaikutusvaltaisia. Maidon lipittämisen terveellisyys ja luonnollisuus on Suomessa oikea kansallinen ja isänmaallinen myytti. Katsokaa vaikka mitä mielikuvamainontaa Valio harrastaa.


      • Artoj.
        pahakarppi1 kirjoitti:

        Tässä teoriassa on varsin isoja aukkoja kuten se että DM1:n esiintyvyys on kasvanut nopeasti viime vuosikymmeninä samaan aikaan kun viljojen kulutus on huomattavasti alempi kuin esimerkiksi sata vuotta sitten. Toisaalta Suomessa tätä diabetesta on paljon enemmän kuin Venäjän Karjalassa ilman että viljojen kulutuksessa olisi eroja. Tutkijoiden mukaan näitä autoimmuunisairauksia lisää immuunijärjestelmän muokkautuminen liian steriilissä ympäristössä. Suomessa on myös astmaa ja allergoita paljon enemmän kuin Karjalassa. Vielä on hyvä huomioida se, että monissa maissa joissa viljaa kulutetaan enemmän kuin Suomessa on DM1:stä vain murto-osa Suomen luvuista. Diabetestutkijoilla on muuten aika vakuuttavaa näyttöä siitä että lehmän maidon valkuaiset voisi aiheuttaa immunologisen toleranssin pettämistä haiman insuliinisoluja kohtaan. Suomella sattuu olemaan maailman kärkitila sekä lehmänmaidon kulutuksessa että DM1:ssä. Asiasta ei pidetä Suomessa suurta meteliä kun täällä Keskustapuolue ja maanviljelijät on poliittisesti niin vaikutusvaltaisia. Maidon lipittämisen terveellisyys ja luonnollisuus on Suomessa oikea kansallinen ja isänmaallinen myytti. Katsokaa vaikka mitä mielikuvamainontaa Valio harrastaa.

        Täälä missä asun TV tohtori mainitsi kerran, että rypöljy tuotteita tulisi välttää, koska GM rypsit aiheuttavat lapsille astmaa.
        Tuttava perhe muutti lapsineen Eglannista takaisin Suomeen.
        Lapset kerkisivät käydä koulua pari vuotta Englannissa.
        Nyt he ihmettelevät juuri tätä astma hommaa. Joka toisella heidän koulussa on astma tai jokin muu allerginen sairaus. Ei kuulemma heidän koulussa Englannissa ollut tälläistä allergia epidemiaa.
        Ruoka on ala-arvoista. Varsinki puuropäivinä nälkä on kammottava päästyään koulusta kotiin.
        Leipää saa tietysti puuron kanssa, johon sivellää keijua. Lapset eivät ole tottuneet mihinkään margariineihin. Maito on kevytmaitoa, missä ei ole mitään ravinto arvoja ja maistuu kuulemma kamalalta. Kyseissä koulussa muutenkin sairastellaan paljon, mutta ei tuttavani perheen lapset. Koska ovat tottuneet syömään ravitsevasti.
        Mihin Suomessa ollaan menossa näinden ravitsemusohjeiden kanssa?
        Onhan diabeteksen kehittymiseen monia syitä. Se on selvä se.
        Puhuimmekin diabeteksen hoidosta. Mutta jääkööt se asia tällä erää.
        Jokainen tulee uskollaan autuaaksi. Jos joku sairastuun diabetekseen ja haluaa noudattaa virallisia hoito-ohjeita ja syödä lääkkeitä, niin se on tietysti jokaisen oma asia. Minä uskon luonollisempaan hoitomenetelmään.
        Sen vuoksi olenkin ottanut terveyden omiin käsiini. Jos olisin noudattanut lääkärini neuvoja olisin luultavasti monia lääkkeitä nauttiva henkilö. (vernpaine, kolestroli ja/tai diabetes pillereitä. Alku ennen ruokavalioni muutosta oli ainakin lupaava.


    • JormaJormaJormaJorma

      Eikös Antilla ole omakohtaista kokemusta AA:sta? Näin olen kuullut en tiedä onko totta.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe