Näinkin on sattunut...

Ravintolatyöntekijä..

Olin ollut nyk.duunissa alta puol vuotta kun varakkaan näkönen lapsiperhe tuli kassalle. Ennenku kukaan ehti sanoa mitään, perheen pieni tytär (n.8-10v) tuijotti minua hämmästyneenä ja huudahti halveksivalla äänellä: "Laittaako ne HARJOITTELIJAN palvelemaan meitä?!?" Vanhemmat eivät tietenkään reagoineet tai kertoneet tyttärelleen että oli vähän epäkohteliasta käytöstä..Mulla oli siis harjoittelija-kyltti vielä paidassa kun tietyn ajan se pitää olla ennenku on "täysin pätevä"... Arvatkaa vain miten paljon mun teki mieli kuristaa se kauhukakara!! Millaisia aikuisia tollaisistakin tulee, voin vaan kuvitella..Hyi hitto. Palvelin herrasväen ja rukoilin mielessäni että he eivät enää koskaan sattuisi mun kassalle, koska en välttämättä enää pystyisi hillitsemään itseäni. Arvatkaa lensikö harjoittelija-kyltti kauas tämän tapauksen jälkeen??

10

2292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyi hemmetti

      Voiko tuollainen edes olla mahdollista nykyään!!! Ei hemmetti mitä ihmisiä...

    • Ellu

      No se penska vaan käyttäytyi kotoa oppimansa mallin mukaisesti. Mistäs muualta tuollainen asenne olisi noin nuoreen tenavaan tarttunut?? Sitäpaitsi jokaikisessä duunissa olet aina harjoittelija aluksi, harva on niin täydellinen työntekijä että osaa asiansa sataprosenttisesti from day one.

      Itse paiskin töitä osa-aikaduunissa kaupan kassalla ja olen huomannut, että osa asiakkaista pitää tämäntyyppisissä palveluammateissa olevia suunnilleen ihmiskunnan pohjasakkana. Joille ei tietenkään tarvitse edes yrittää olla kohtelias tms. Välillä näkee tosissaan punaista tällaisten asiakkaiden kohdalla, ei ole herkkua kun hienostodaamit ja -herrat kohtelevat kuin halpaa makkaraa.

      Heh heh, "meidän" marketin kassatytöt ja -pojat ovat pääasiassa tulevia maistereita tai amk-tutkintoa suorittavia. Eivät todellakaan mitään luusereita joiden älynlahjat eivät riitä mihkään vaativampaan työhön. Jotain on kuitenkin tehtävä toimeentulonsa eteen, vaikkapa sitten kassalla ahkeroiden. Ehkä se ketuttaakin vanhuksia, me kun ollaan vielä nuoria ja elämä on vasta edessä ;D

      • erica

        Mä teen myös työtä "kassaneitinä" ja olen huomannut saman.
        Ja nämä "hienostoihmiset" jaksavat aina kaataa kaiken paskan kassalla työskentelevän niskaan.
        Ihan kun kaikki olisi meidän vikaa.
        Esin. minunko vika se on jos kaupan valikoimasta puuttuu jotain tms.
        Siinä otat haukkuja vastaan, yrittäen vain hymyillä ja odottaa että painuis jo hevon kuuseen siitä. Tai menköön valittamaan ylemmälle portaalle..


      • Hahattaja

        Mitä ihmettä tekee korkeasti koulutettu ihminen kaupan kassalla?ekan opiskelu syksyn nyt ymmärtää kun ei vielä mitään osaa mutta kyllä sen jälkeen kannattaa jo siirtyä alan hommiin jotta on sitten sitä alakohtaista työkokemusta valmistumisen jälkeen.
        Luulisi että sinne kaupan kassalle olisi tulossa ihan tavallisiakin työttömiä mutta te opiskelijaketkulit viette niiden työpaikat pilkkomalla työpäivät siten osiin ettei työttömän kannata tehdä 4 tuntia/päivä kun työkkäristä sossusta saa enemmän käteen.


      • Ellu
        Hahattaja kirjoitti:

        Mitä ihmettä tekee korkeasti koulutettu ihminen kaupan kassalla?ekan opiskelu syksyn nyt ymmärtää kun ei vielä mitään osaa mutta kyllä sen jälkeen kannattaa jo siirtyä alan hommiin jotta on sitten sitä alakohtaista työkokemusta valmistumisen jälkeen.
        Luulisi että sinne kaupan kassalle olisi tulossa ihan tavallisiakin työttömiä mutta te opiskelijaketkulit viette niiden työpaikat pilkkomalla työpäivät siten osiin ettei työttömän kannata tehdä 4 tuntia/päivä kun työkkäristä sossusta saa enemmän käteen.

        Palkan takia, siinä se. Kaupan alan lisät (ilta, lauantai, sunnuntai) on sen verran hyviä, että vähilläkin työtunneilla/viikko ansaitsee ihan kiitettävän tilipussin. Jos ja kun nostaa lisäksi opintotukea, niin voipi elellä jossei leveästi niin ainakin suht mukavasti.

        Vaihtuvuus on muuten suurta kassahommissa, harva viihtyy kovin monta vuotta (tai kuukautta) tässä duunissa. Opiskelijat varsinkaan. Oman alan työt alkaa kummasti houkuttelemaan jossain vaiheessa :) Työttömiltä ei myöskään kukaan vie töitä, esim. omaan markettiin palkataan opiskelijoita tarkoituksella koska ovat "nuoria ja ahkeria". Miksi ylipäätään vaivaudut edes pohtimaan tällaista?? Työnteko ei kuule ole koskaan pahasta, oli omaa alaa tai ei, ja se ei ole keneltäkään pois. Sinulta ainakaan.


      • ilotyttö
        Ellu kirjoitti:

        Palkan takia, siinä se. Kaupan alan lisät (ilta, lauantai, sunnuntai) on sen verran hyviä, että vähilläkin työtunneilla/viikko ansaitsee ihan kiitettävän tilipussin. Jos ja kun nostaa lisäksi opintotukea, niin voipi elellä jossei leveästi niin ainakin suht mukavasti.

        Vaihtuvuus on muuten suurta kassahommissa, harva viihtyy kovin monta vuotta (tai kuukautta) tässä duunissa. Opiskelijat varsinkaan. Oman alan työt alkaa kummasti houkuttelemaan jossain vaiheessa :) Työttömiltä ei myöskään kukaan vie töitä, esim. omaan markettiin palkataan opiskelijoita tarkoituksella koska ovat "nuoria ja ahkeria". Miksi ylipäätään vaivaudut edes pohtimaan tällaista?? Työnteko ei kuule ole koskaan pahasta, oli omaa alaa tai ei, ja se ei ole keneltäkään pois. Sinulta ainakaan.

        Sen sijaan ilotyttö saa pokasta 100-200e ja ei illassa tarvii tehdä kuin puoli tuntia. Jää aikaa opiskeluun!


      • Jaska
        Hahattaja kirjoitti:

        Mitä ihmettä tekee korkeasti koulutettu ihminen kaupan kassalla?ekan opiskelu syksyn nyt ymmärtää kun ei vielä mitään osaa mutta kyllä sen jälkeen kannattaa jo siirtyä alan hommiin jotta on sitten sitä alakohtaista työkokemusta valmistumisen jälkeen.
        Luulisi että sinne kaupan kassalle olisi tulossa ihan tavallisiakin työttömiä mutta te opiskelijaketkulit viette niiden työpaikat pilkkomalla työpäivät siten osiin ettei työttömän kannata tehdä 4 tuntia/päivä kun työkkäristä sossusta saa enemmän käteen.

        Mikä siinä on, että yhtään viestiketjua ei täällä voi kirjoittaa asiallisesti kun joku älyn jättiläinen (kuten sinä Hahattaja) tulee laukomaan haukkujansa.

        Hahattaja taitaa kuulua näihin kassojen lemppariasiakkaisiin: itseään muita parempina pitäviin, joilla pohjalla ylpeydellä hankittu ammattikorkean tutkinto.


      • tyttö
        ilotyttö kirjoitti:

        Sen sijaan ilotyttö saa pokasta 100-200e ja ei illassa tarvii tehdä kuin puoli tuntia. Jää aikaa opiskeluun!

        Taidankin heti ryhtyä ilotytöksi. Kiitti, en olis itse tätä keksinytkään!


    • sama tapaus?

      Millon tää oikein on tapahtunut? Tää on kyllä tosi vanha viesti, mutta joskus oon vissiin törmänny johonki ton tapaiseen tapaukseen niin mietin vaan olisko ollut sama tapaus(toivottavasti oli).

    • vielä tästä

      Että ei tuon ikänen lapsi vielä ymmärrä välttämättä kunnolla mikä loukkaa ja mikä ei, kotoa on ottanut mallia.. Oli kyllä varmaan tukala tilanne..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe