Työn teettäminen

on halpaa

Taas julkaistiin tutkimus tieto että suomessa työn teettäminen on euroopassa halvinta heti uusien Eu maiden jälkeen. Pitäskö työtä tehdä ilmaiseksi ennenkuin työnantajat olisivat tyytyväisiä ? Yhteiskunnan verenimiöitä/kusettajia on moneksi !

13

749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei AY:lle

      Vai halpaa, huomasit varmaan samassa uutisoinnissa sen että todettiin suomessa olevan pienet palkkaerot.

      Siitä kun pähkäilet, niin huomaat että ylemmät toimihenkilöt tekevät työt selvästi edullisemmin kuin eurooppalaiset kolleegat ja vastaavasti vähemmän tuottavilla aloilla ns.työntekijät eivät enää olekkaan sen edullisempia.

      Joillakin aloilla (mm.metalli) suomessa olevat työntekijöiden palkat ovatkin suuremmat kuin euroopan vastaavat.

      Mutta meidän pitää globaalissa kilpailussa pystyä pärjäämään myös amerikkaa ja aasiaa vastaan. Emme voi tehdä vientiä pelkästään euroopan jämähtäneille markkinoille.

      Ja suomen tasolla se on niin yksinkertaista että jos meillä on jättityöttömyyss (kuten nyt on) niin silloin palkat ovat liian suuret, eli olemassa olevalla hintatasolla ei löydy työvoiman kysyntää.

      Ja työn hinnan määrää suomessa AY-liike jonka pitäisikin kantaa vastuu työttömyydestä. Mutta he puhuvat korkean tuottavuuden aloista (mm.SAK) vaikka heidän jäsenensä työskentelevät pääasiassa matalan tuottavuuden aloilla.

      Eli tästä voi vetää johtopäätöksen ettei SAK:ta kíinnosta omien jäseniensä työpaikat.

      Mielestäni niitä ns.verenimijöitä ovat ne jotka elävät toisten rahoilla ei ne jotka elättävät heitä.

      Mutta rupekaa yrittäjiksi, jos se on niin helppoa.

      • siis

        "Mielestäni niitä ns.verenimijöitä ovat ne jotka elävät toisten rahoilla ei ne jotka elättävät heitä." tällä näitä pörssiloisia jotka saavat rahaa tekemättä ollenkaan työtä?

        Insinöörien yms. palkat eivät ole vieläkään suomessa kilpailukykyisiä Intian ja Kiinan vastaaville, kyllä pitäisi tulla vielä paljon alaspäin.


      • ei AY:lle
        siis kirjoitti:

        "Mielestäni niitä ns.verenimijöitä ovat ne jotka elävät toisten rahoilla ei ne jotka elättävät heitä." tällä näitä pörssiloisia jotka saavat rahaa tekemättä ollenkaan työtä?

        Insinöörien yms. palkat eivät ole vieläkään suomessa kilpailukykyisiä Intian ja Kiinan vastaaville, kyllä pitäisi tulla vielä paljon alaspäin.

        En tarkoita verenimijöillä sijoittajia, sehän on kaikille vapaata toimintaa eikä ollenkaan niin helppoa kun monet luulevat (harrastan sitä itsekkin).

        Sijoittajia tarvitaan jotta yritykset saavat tarvitsemaansa pääomaa.

        Yleensä homma menee näin että AY-liike ja vasemmisto mielellään olisi jakamassa yrityksen voittoja mutteivat tappioita.

        Monet sijoittajat (ne sinun verenimijät) tekevät myös tappiollisia sijoituksia, onko he silloin hyväntekijöitä?

        Insinöörien palkat ovat kohtuukilpailukykyisiä sillä perusteella että he työllistyvät hyvin. Ei ole mitään järkeä silloin tiputtaa heidän palkkaansa, koska silloin heitä ei ole saatavilla.

        Toinen esimerkki on paperimiesten palkat, vaikka niitä tiputettaisiin niin siltikin paperitehtaille tulijoita riittäisi.

        Se miten Intian ja Kiinan demokratisoituminen ja vapautuminen edistyy tulee vaikuttamaan automaattisesti palkkojen tasaantumiseen euroopan ja aasian välillä.

        Aasiassa liksat nousee ja euroopassa laskee, mutta vaikka suomessa bruttopalkat laskisivatkin niin ei se tarkoita sitä että ostovoima heikkenee.

        Sillä meillä on edelleen maailman kireimpiä verotuksia jonka alentamisella voidaan turvata ostovoimaa ja kilpailukykyä.

        Ne ns.verenimijät ovat AY-liike, työttömät, poliittisissa suojatyöpaikoissa roikkuvat, maataloustuella olevat, viroissa roikkuvat, ansiosidonnaisella opiskelevat jne.

        Huom! koittakaa ymmärtää ns.verenimijä termi, tarkoitan sillä tulonsiirroilla eläviä jotka eivät halua elättää itseään rehellisellä työllä.


      • Tutkain
        siis kirjoitti:

        "Mielestäni niitä ns.verenimijöitä ovat ne jotka elävät toisten rahoilla ei ne jotka elättävät heitä." tällä näitä pörssiloisia jotka saavat rahaa tekemättä ollenkaan työtä?

        Insinöörien yms. palkat eivät ole vieläkään suomessa kilpailukykyisiä Intian ja Kiinan vastaaville, kyllä pitäisi tulla vielä paljon alaspäin.

        IBM kehui, että kannatti siirtää tuotekehitystä Intiaan, koska siellä on edullisemmat palkkakustannukset. Palkka oli pari vuotta sitten ilmoituksissa 40 000 USD ->. Siihen insinööri pääsee Suomessa 5-10 vuoden uran jälkeen.

        Suomi on taistellut kauan aikaa insinöörien palkkavertailussa tasapäisesti sellaisten talousmahtien, kuten Thaimaa ja edellä mainittu Intia, kanssa. Tässä yksi syy, miksi mm. HP avasi suuren yksikön Itä-Suomessa vuosi kaksi sitten. Tuotekehitys on Suomessa halpaa, valmistus ei.


      • näitä
        ei AY:lle kirjoitti:

        En tarkoita verenimijöillä sijoittajia, sehän on kaikille vapaata toimintaa eikä ollenkaan niin helppoa kun monet luulevat (harrastan sitä itsekkin).

        Sijoittajia tarvitaan jotta yritykset saavat tarvitsemaansa pääomaa.

        Yleensä homma menee näin että AY-liike ja vasemmisto mielellään olisi jakamassa yrityksen voittoja mutteivat tappioita.

        Monet sijoittajat (ne sinun verenimijät) tekevät myös tappiollisia sijoituksia, onko he silloin hyväntekijöitä?

        Insinöörien palkat ovat kohtuukilpailukykyisiä sillä perusteella että he työllistyvät hyvin. Ei ole mitään järkeä silloin tiputtaa heidän palkkaansa, koska silloin heitä ei ole saatavilla.

        Toinen esimerkki on paperimiesten palkat, vaikka niitä tiputettaisiin niin siltikin paperitehtaille tulijoita riittäisi.

        Se miten Intian ja Kiinan demokratisoituminen ja vapautuminen edistyy tulee vaikuttamaan automaattisesti palkkojen tasaantumiseen euroopan ja aasian välillä.

        Aasiassa liksat nousee ja euroopassa laskee, mutta vaikka suomessa bruttopalkat laskisivatkin niin ei se tarkoita sitä että ostovoima heikkenee.

        Sillä meillä on edelleen maailman kireimpiä verotuksia jonka alentamisella voidaan turvata ostovoimaa ja kilpailukykyä.

        Ne ns.verenimijät ovat AY-liike, työttömät, poliittisissa suojatyöpaikoissa roikkuvat, maataloustuella olevat, viroissa roikkuvat, ansiosidonnaisella opiskelevat jne.

        Huom! koittakaa ymmärtää ns.verenimijä termi, tarkoitan sillä tulonsiirroilla eläviä jotka eivät halua elättää itseään rehellisellä työllä.

        hyvinkoulutettuja näkyy olevan, myös "inssejä":

        "Akateeminen työttömyys rehottaa
        Työvoimaministeriön työttömyystilastot ovat karua luettavaa Suomen akateemisesta työttömyydestä, joka on voimakkaasti lisääntynyt.

        Esimerkiksi toukokuun 2001 lopusta toukokuun 2004 loppuun on kehitys ollut hyvin masentavaa.

        - Insinöörejä oli työttömänä 2001 2662, nyt 2004 3852

        - Diplomi-insinöörejä oli työttömänä 2001 745, nyt 2004 1257

        - Kauppatieteen maistereita oli työttömänä 2001 726, nyt 2004 1216

        - Tradenomeja oli työttömänä 2001 476, nyt 2004 1419

        - Oikeustieteen kandidaatteja oli työttömänä 2001 296, nyt 2004 384 "

        http://www.kaleva.fi/cf/keskustelu.cfm?expand=283881&start1=1&rows1=25&start2=1&rows2=15

        Onko havaittavissa työhaluttomuutta vai? Siitähän näitä vähemmänkoulutettuja aina syytellään. Kyllä siivoojanpaikkoja kulemma aina löytyy, parin tunnin pätkiä muutama per päivä, eihän sillä toimeen tule, mutta osoittaa työhalukkuutta ja säästää veronmaksajien rahoja.

        Eikö pörssistä saa rahaa tekemättä työtä? Joillakin on jopa rengit sijoittamassa puolestaan, ettei itse tarvitse vaivautua:-)


      • Ulla

        Osuit aivan naulan kantaan todetessasi, että verenimijöitä ovat ne jotka elävät toisten rahoilla, ei ne jotka elättävät toisia.
        Ilman pienyrityksiä Suomessa olisi vielä enemmän työttömiä kuin nyt on.
        Kaikki kateelliset, ryhtykää yrittäjiksi, siitä se riemu alkaa.


      • ei AY:lle
        näitä kirjoitti:

        hyvinkoulutettuja näkyy olevan, myös "inssejä":

        "Akateeminen työttömyys rehottaa
        Työvoimaministeriön työttömyystilastot ovat karua luettavaa Suomen akateemisesta työttömyydestä, joka on voimakkaasti lisääntynyt.

        Esimerkiksi toukokuun 2001 lopusta toukokuun 2004 loppuun on kehitys ollut hyvin masentavaa.

        - Insinöörejä oli työttömänä 2001 2662, nyt 2004 3852

        - Diplomi-insinöörejä oli työttömänä 2001 745, nyt 2004 1257

        - Kauppatieteen maistereita oli työttömänä 2001 726, nyt 2004 1216

        - Tradenomeja oli työttömänä 2001 476, nyt 2004 1419

        - Oikeustieteen kandidaatteja oli työttömänä 2001 296, nyt 2004 384 "

        http://www.kaleva.fi/cf/keskustelu.cfm?expand=283881&start1=1&rows1=25&start2=1&rows2=15

        Onko havaittavissa työhaluttomuutta vai? Siitähän näitä vähemmänkoulutettuja aina syytellään. Kyllä siivoojanpaikkoja kulemma aina löytyy, parin tunnin pätkiä muutama per päivä, eihän sillä toimeen tule, mutta osoittaa työhalukkuutta ja säästää veronmaksajien rahoja.

        Eikö pörssistä saa rahaa tekemättä työtä? Joillakin on jopa rengit sijoittamassa puolestaan, ettei itse tarvitse vaivautua:-)

        Jos tätä sinun tilastoa katsoo tarkemmin niin ei hyvin koulutettujen työttömyysluvut pahoja ole,

        insinöörejä työelämässä 70 000 hlö työttömyys % 5,5 (3852 työtöntä)
        diplomi-insinöörejä 49 000 hlö ” 2,6 (1257)
        ekonomeja 35 000 hlö ” 3,5 (1216)
        tradenomeja 28 000 hlö ” 5,1 (1419)
        oik.kandeja    12 000 hlö ” 3,2 (384)

        Vapaissa talouksissa työttömyysluvut ovat yleensä 3-5 %:in paikkeilla, (työpaikan vaihtoa, omia vapaita jne). Eli näitä ammetteja voi kyllä suositella jos haluaa työllistyä, laskin prosentit noista 2004 toukokuun työttömyysluvuista. Tilastosta voisi päätellä myös sen että ekonomien ja lakimiesten opiskelupaikkoja voitaisiin vähän lisätä, DI opiskelu paikkoja on jo hyvin (ei vain löydy tarpeeksi opiskelija materiaalia).

        Eli tästä voi päätellä että työhaluttomuutta on näissä ammateissa aika vähän. Ja toi on totta etelä-suomessa, että siivoojan paikkoja kyllä löytyy kuten ratikka ja linja-autonkuljettajan hommiakin ja noista kuljettajan töistä vielä maksetaan aika hyvin.

        Minun mielestä pörssistä ei saa rahaa tekemättä työtä, ensiksi sinun pitää työllä hankkia pääoma jota sitten voit taitavasti sijoitella (luoda yrityksille pääomaa) joka ei ole ihan helppoa. Jos aiot sijoittamalla vaurastua niin kyllä se työstä käy, muutenhan kaikki olisi sijoittajia ja kukaan ei tekisi töitä.

        Se että jotkut henkilöt käyttävät sijoituspalveluja on vain hyvää työllistämistä, aivan kuten palkkaisi kotiinsa siivoojan tai lastenhoitajan.


      • jopa
        ei AY:lle kirjoitti:

        Jos tätä sinun tilastoa katsoo tarkemmin niin ei hyvin koulutettujen työttömyysluvut pahoja ole,

        insinöörejä työelämässä 70 000 hlö työttömyys % 5,5 (3852 työtöntä)
        diplomi-insinöörejä 49 000 hlö ” 2,6 (1257)
        ekonomeja 35 000 hlö ” 3,5 (1216)
        tradenomeja 28 000 hlö ” 5,1 (1419)
        oik.kandeja    12 000 hlö ” 3,2 (384)

        Vapaissa talouksissa työttömyysluvut ovat yleensä 3-5 %:in paikkeilla, (työpaikan vaihtoa, omia vapaita jne). Eli näitä ammetteja voi kyllä suositella jos haluaa työllistyä, laskin prosentit noista 2004 toukokuun työttömyysluvuista. Tilastosta voisi päätellä myös sen että ekonomien ja lakimiesten opiskelupaikkoja voitaisiin vähän lisätä, DI opiskelu paikkoja on jo hyvin (ei vain löydy tarpeeksi opiskelija materiaalia).

        Eli tästä voi päätellä että työhaluttomuutta on näissä ammateissa aika vähän. Ja toi on totta etelä-suomessa, että siivoojan paikkoja kyllä löytyy kuten ratikka ja linja-autonkuljettajan hommiakin ja noista kuljettajan töistä vielä maksetaan aika hyvin.

        Minun mielestä pörssistä ei saa rahaa tekemättä työtä, ensiksi sinun pitää työllä hankkia pääoma jota sitten voit taitavasti sijoitella (luoda yrityksille pääomaa) joka ei ole ihan helppoa. Jos aiot sijoittamalla vaurastua niin kyllä se työstä käy, muutenhan kaikki olisi sijoittajia ja kukaan ei tekisi töitä.

        Se että jotkut henkilöt käyttävät sijoituspalveluja on vain hyvää työllistämistä, aivan kuten palkkaisi kotiinsa siivoojan tai lastenhoitajan.

        laistoa veroista, tekemättä työtä:

        "YLE24 TORSTAI

        Lisäosinkoja jo kymmeneltä yhtiöltä

        Jo kymmenen suomalaista pörssiyhtiötä
        on ilmoittanut jakavansa tänä vuonna
        lisäosinkoja, ja määrän uskotaan
        kasvavan, kertoo TV-uutiset.

        Osinkoinnon taustalla on veromuutos.
        Ensi vuoden alusta lähtien osingon-
        saaja joutuu maksamaan veroa.

        Osalla yrityksistä on myös liikaa
        varallisuutta, jota nyt jaetaan
        omistajille. Osinko on hyvä ylivahvan
        taseen purkaja, arvioi Opstockin
        pääanalyytikko Pekka Spolander.

        Esimerkiksi Orionissa osinkoja on
        maksettu jopa velkarahalla, jotta
        omistajat saisivat osansa verotta. "

        Siis, jopa maassa käytetään velkarahaa, että saadaan moraalittomille maksaa tekemättömästä työstä... Melkoisia loisia ovat nämä verenimijät:

        "- Globaalin kapitalismin suhde markkinatalouteen on kuin syövän suhde ihmiskehoon. Syöpä kehittyy, kun yksi solu unohtaa olevansa osa kokonaisuutta ja ryhtyy kasvamaan hallitsemattomasti. Lopulta se tuhoaa koko kehon.."
        http://www.verkkouutiset.fi/arkisto/Arkisto_1998/30.lokakuu/MARK4298.HTM


    • Paskaa

      Perustapa firma ja ota sinne muutama henkilö töihin ni näät miten halpaa se onkaan! Yllätyt miten halpaa! Ihanvitunkallista se on!

      • työtön

        Halpaa se työvoima Suomessa on ainakin tilastojen valossa. Suomen herrat vain ovat niin kovia verenimijöitä, että niille ei kelpaa kuin vain suuret voitot.


      • valhe-emävalhe-tilasto
        työtön kirjoitti:

        Halpaa se työvoima Suomessa on ainakin tilastojen valossa. Suomen herrat vain ovat niin kovia verenimijöitä, että niille ei kelpaa kuin vain suuret voitot.

        On se jo 9% (jos otetaan eri palkansaajadesiileiltä tasaisesti). Jos se sama 30% otetaan kahdelta ylimmältä desiililtä, on se n. 20-30% palkkasummasta. 20%:han se tilasto väitti suomalaisen työn olevan halvempaa...


      • Ulla
        työtön kirjoitti:

        Halpaa se työvoima Suomessa on ainakin tilastojen valossa. Suomen herrat vain ovat niin kovia verenimijöitä, että niille ei kelpaa kuin vain suuret voitot.

        rupea sinäkin "suureksi herraksi". Mikä sinua pidättelee?


    • ulkopuoleiset

      ei hesari tai sdp

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe