Vielä kerran kysymys miehille. Miksi ette jätä vaimoa ja lähde, jos olette rakastuneet toiseen? Onko joku lähtenyt? Miten asia eteni?
Mies - miksi et jätä vaimoasi, jos olet rakastunut toiseen?
117
7086
Vastaukset
- Kovinyksinkertaista
Avioliittoni perustuu muuhun kuin rakkauteen. Lapsiin ja rahaan.
- johnjohn3
Raha ratkaisee täälläkin.
- rakkaus voittakoon
Eikö se olisi kohtuullista, että kakkonen maksaisi päästäkseen ykköseksi, nykyisen ykkösen paikalle? Mitä sitä nyt ei rakkauden vuoksi tekisi....
- kokemus sekin
rakkaus voittakoon kirjoitti:
Eikö se olisi kohtuullista, että kakkonen maksaisi päästäkseen ykköseksi, nykyisen ykkösen paikalle? Mitä sitä nyt ei rakkauden vuoksi tekisi....
tai takaisi lainoja miehelle
- yks erakko
Suku ja miehen vanhemmat vaikuttavat myös paljon siihen uskaltaako
sukkamatti erota vai ei ? - Kysyn vain
Eikä... eikö asioita (rahaakin) saa kuntoon. Miten sitä jaksaa henkisesti pelkän rahan takia?
- kovinyksinkertaista
Sitä jaksaa ennen kaikkea lasten takia. Onko sitä niin vaikea ymmärtää?
- vastuuta
kovinyksinkertaista kirjoitti:
Sitä jaksaa ennen kaikkea lasten takia. Onko sitä niin vaikea ymmärtää?
Minusta tuntuu, että lapset ovat lopulta tekosyy sille, että ei uskalleta lähteä. Niin paljon muuttuu. Itse elin liitossa, jossa ei ollut lapsia, ei liioin omaisuutta, jonkamies olisi menettänyt erossa, päin vastoin itse lähdin vuokra-asuntoon asumaan eron tullessa. Siksipä jäljelle jäi kysymys, miksi mies ei älyä erota, kun on kerran rakastunut toiseen ja pitkään, todella pitkään ollut salasuhteessa.
Mies jossain vaiheessa väitti että kun vielä välitti, mutta mitä välittämistä se on kun koko ajan valehtelee?
Ottakaa miehet vastuuta teoistanne. - hmmmmmmmm........
vastuuta kirjoitti:
Minusta tuntuu, että lapset ovat lopulta tekosyy sille, että ei uskalleta lähteä. Niin paljon muuttuu. Itse elin liitossa, jossa ei ollut lapsia, ei liioin omaisuutta, jonkamies olisi menettänyt erossa, päin vastoin itse lähdin vuokra-asuntoon asumaan eron tullessa. Siksipä jäljelle jäi kysymys, miksi mies ei älyä erota, kun on kerran rakastunut toiseen ja pitkään, todella pitkään ollut salasuhteessa.
Mies jossain vaiheessa väitti että kun vielä välitti, mutta mitä välittämistä se on kun koko ajan valehtelee?
Ottakaa miehet vastuuta teoistanne.Entäpä sitten, kun jatkaa valehtelua vielä sen jälkeenkin, kun tajuaa, ettei enää edes välitä?!
- voi voi voi
hmmmmmmmm........ kirjoitti:
Entäpä sitten, kun jatkaa valehtelua vielä sen jälkeenkin, kun tajuaa, ettei enää edes välitä?!
Ja kun valehtelee yhdelle, niin valehtelee toisellekin. Millainen on sellainen ihminen, joka valehtelee jo kavereilleenkin? Luotettava???!
- ---erkki---
vastuuta kirjoitti:
Ottakaa miehet vastuuta teoistanne.Kun olet elänyt lapsettomassa liitossa, et tiedä liitosta, jossa on lapsia, YHTIKÄS MITÄÄN!
- vastuuta1
---erkki--- kirjoitti:
Kun olet elänyt lapsettomassa liitossa, et tiedä liitosta, jossa on lapsia, YHTIKÄS MITÄÄN!
Niin en varmaan sitten tiedäkään, mutta olen ollut lapsena perheessä jossa ei rakkautta paljon ollut, eikä sitä ainakaan näytetty, joten tiedän miltä tuntuu lapsen olla perheessä josta puuttuu läheisyys. Ainaista riitelyä ja toisten sanallista loukkaamista. Vanhemmat ei lapsilleen läsnä jne.
- vastuuta1
vastuuta1 kirjoitti:
Niin en varmaan sitten tiedäkään, mutta olen ollut lapsena perheessä jossa ei rakkautta paljon ollut, eikä sitä ainakaan näytetty, joten tiedän miltä tuntuu lapsen olla perheessä josta puuttuu läheisyys. Ainaista riitelyä ja toisten sanallista loukkaamista. Vanhemmat ei lapsilleen läsnä jne.
Niin ja vaikka minulla EI ole lapsia, ihmetyttää tuo salasuhteen toinen puolisko jolla oli. Hän vei varatun miehen kotiinsa, toteutti siellä salasuhdettaan lasten läsnäollessa. Oma mies asui toisella paikkakunnalla työn takia, ehkä olivat eronneet.
Millaisen mallin silloin antaa lapsilleen? Että on ok tuoda ukkomies kotiin? - Faktaon..
vastuuta kirjoitti:
Ottakaa miehet vastuuta teoistanne...entäpä jos syy onkin niin yksikertainen, että se mies ei rakasta. Kyllä se lähtee, jos rakastaa, ei siinä enää ihmetellä.
- ...............
vastuuta1 kirjoitti:
Hyvin normaalia, ettei vanhemmat ole lapsilleen läsnä. Monesti vähintään toinen vanhemmista on töissä väintään 10h/pv. Joinain enemmänkin. Nukutaan, tehdään ruokaa ja peseydytään. Ei ihme, että pinna kiristyy kaikilta.
Sanoisin, että toisen tahallinen loukkaaminen on kiduttavaa, ei niinkään riitely. - ero perheen lapsi
---erkki--- kirjoitti:
Kun olet elänyt lapsettomassa liitossa, et tiedä liitosta, jossa on lapsia, YHTIKÄS MITÄÄN!
Mutta minä tiedän vaikka olenkin lapseton sinkku! ja jokainen aviolitto kriisi perheessä elänyt lapsi tietää! johan ne lapset siellä kärsii kun päivät on tappelua ja huutoa, mykkäkoulu, kireää ilmapiiriä, ovien paukkumista, tavaroiden lentelyä, itkua ja ehkä jopa alkoholismia, pettämistä ja väkivaltaa.
MINÄ ainakin sanoin itse jo 9-vuotiaana vanhemmilleni että erotkaa nyt jo kun eihän täällä enää halua asua kun koko ajan vaan tapellaan! - Tagliatelle
ero perheen lapsi kirjoitti:
Mutta minä tiedän vaikka olenkin lapseton sinkku! ja jokainen aviolitto kriisi perheessä elänyt lapsi tietää! johan ne lapset siellä kärsii kun päivät on tappelua ja huutoa, mykkäkoulu, kireää ilmapiiriä, ovien paukkumista, tavaroiden lentelyä, itkua ja ehkä jopa alkoholismia, pettämistä ja väkivaltaa.
MINÄ ainakin sanoin itse jo 9-vuotiaana vanhemmilleni että erotkaa nyt jo kun eihän täällä enää halua asua kun koko ajan vaan tapellaan!Kaikki perheet, joissa on uskottomuutta, eivät ole tuollaisia. Varsinkin jos petetty osapuoli ei edes epäile, niin perheessä eletään ihan niin kuin ennenkin. Siksi pettäjille on niin tärkeää se, ettei suhteesta jää kiinni. Kaikki halutaan säilyttää samanlaisena kuin tähänkin saakka, siksi sitä eroakaan ei tule. Lapset ovat sata kertaa tärkeämmät kuin oma toinen ihmissuhde. Eikä kaikki vaimot, jotka tietävät miehen suhteesta, anna edes sen vaikuttaa lasten elämään. Joten myös petetty vaimo pysyy pettäjän kanssa yhdessä niin kauan kuin mahdollista. Avioero on molemmille se viimeinen vaihtoehto, jos elämä kotona kuitenkin jatkuu niin kuin ennenkin.
- toinen eroperh.lapsi
Tagliatelle kirjoitti:
Kaikki perheet, joissa on uskottomuutta, eivät ole tuollaisia. Varsinkin jos petetty osapuoli ei edes epäile, niin perheessä eletään ihan niin kuin ennenkin. Siksi pettäjille on niin tärkeää se, ettei suhteesta jää kiinni. Kaikki halutaan säilyttää samanlaisena kuin tähänkin saakka, siksi sitä eroakaan ei tule. Lapset ovat sata kertaa tärkeämmät kuin oma toinen ihmissuhde. Eikä kaikki vaimot, jotka tietävät miehen suhteesta, anna edes sen vaikuttaa lasten elämään. Joten myös petetty vaimo pysyy pettäjän kanssa yhdessä niin kauan kuin mahdollista. Avioero on molemmille se viimeinen vaihtoehto, jos elämä kotona kuitenkin jatkuu niin kuin ennenkin.
se EI muuta tosi seikkaa että lapset on fiksuja ja ilmapiirin aistii. jos vanhempien suhteessa joku mättää lapsi aistii sen muutoksen herkästi. itse aistin oman isäni ahdistuneisuuden jo 4-5 vuotiaana. ei perheessäni riidelty ei tapeltu mutta painostava hiljainen ahdistus meillä ilmapiirissä leiju. sanaton hijainen painostava ilmapiiri.
itse sairastuin masennukseen ja ahdistuneisuuteen myöhemmin ja osa syy kuulemma oli juurikin kotona pitkään jatkunut painostava huono ilmapiiri.
lapset on yllättävän fiksuja. älkää hyvät aikuiset ihmiset aliarvioiko heidän hoksottomia ja ilmapiiri aistimis taitojaan.
pettänyt osapuoli muuttuu erilaiseksi on poissa oleva, ehkä syyllisyyden takia ahdistunut. seksi ei vanhempien välillä ehkä suju normaaliin tapaan vaan sillä puolen ongelmia. se aiheuttaa vanhempien välillä kireyttä. jos tilanne jatkuu kauan se on haitaksi koko perheen voinnille ja vaikuttaa vuorovaikutus suhteisiin ja sitä kautta haittaa mahdollisesti jopa lapsen psyykkistä kehitystä.
suhteen toinen osapuoli voi itsekseen miettiä paljon että jokin on muuttunut suhteessa, mikä ja olenko tehnyt jotain väärää? jne.. (siis vaikka ei pettämistä osaisi aavistaa) puolisot jotka toisensa hyvin tuntee kyllä tuntee että jokin suhteessa ja puolisossa on muuttunut ei vain osaa ehkä aavistaa mikä.
Tämä kaikki muuttaa perheen vuorovaikutus tapoja ja ilmapiiriä vaikka ei riitoja olisikaan - ero perheen lapsi
toinen eroperh.lapsi kirjoitti:
se EI muuta tosi seikkaa että lapset on fiksuja ja ilmapiirin aistii. jos vanhempien suhteessa joku mättää lapsi aistii sen muutoksen herkästi. itse aistin oman isäni ahdistuneisuuden jo 4-5 vuotiaana. ei perheessäni riidelty ei tapeltu mutta painostava hiljainen ahdistus meillä ilmapiirissä leiju. sanaton hijainen painostava ilmapiiri.
itse sairastuin masennukseen ja ahdistuneisuuteen myöhemmin ja osa syy kuulemma oli juurikin kotona pitkään jatkunut painostava huono ilmapiiri.
lapset on yllättävän fiksuja. älkää hyvät aikuiset ihmiset aliarvioiko heidän hoksottomia ja ilmapiiri aistimis taitojaan.
pettänyt osapuoli muuttuu erilaiseksi on poissa oleva, ehkä syyllisyyden takia ahdistunut. seksi ei vanhempien välillä ehkä suju normaaliin tapaan vaan sillä puolen ongelmia. se aiheuttaa vanhempien välillä kireyttä. jos tilanne jatkuu kauan se on haitaksi koko perheen voinnille ja vaikuttaa vuorovaikutus suhteisiin ja sitä kautta haittaa mahdollisesti jopa lapsen psyykkistä kehitystä.
suhteen toinen osapuoli voi itsekseen miettiä paljon että jokin on muuttunut suhteessa, mikä ja olenko tehnyt jotain väärää? jne.. (siis vaikka ei pettämistä osaisi aavistaa) puolisot jotka toisensa hyvin tuntee kyllä tuntee että jokin suhteessa ja puolisossa on muuttunut ei vain osaa ehkä aavistaa mikä.
Tämä kaikki muuttaa perheen vuorovaikutus tapoja ja ilmapiiriä vaikka ei riitoja olisikaanSamaa mieltä. itse muistan omien vanhempien riitoja ajalta jolloin olin vasta 3 vuotias. yksittäisiä sanoja jäi mieleen paljon.. sanoja joiden merkitystä sen ikäinen ei ymmärtänyt. (kirosanoja: kuten prkle, stna jne)
Muistan myös äitini mustat silmät joiden meikki oli levinnyt itkusta ja tavaroiden heittelyä, ovien pauketta. Muistan pelänneeni tosi paljon.
Mulla oli 1 vuotias pikkuveli joka itki peloissaan. sitä halasin ja yhdessä oltiin piilossa peiton alla. Kun tappelun äänet loppui uskaltauduin käveleen katsomaan mitä oli tapahtunut.
Mutta pelko oli voimakkaana tunteena ja hätä.. miksi äiti itkee? miksi molemmat huutaa? mitä ne oudot sanat tarkoittaa? Mitä oikein tapahtuu?
Kun vanhempani erosivat ollessani 4 vuotias. Muistan isäni viimeisenä päivänä pakkaavan tavaroitaan hermostuneena.. yritin juosta syliin ja halata. mutta isäni ei halannut takaisin vaan jatkoi pakkaamista.
sitten se yhtäkkiä oli poissa enkä ymmärtänyt mihin isä katosi. pitkään oli ikävä ja aina niin onnellisena juoksi isäni syliin kun hänet näin.
Kyllä lapsi muistaa ja huomioi paljon. Ihan oikeasti aikuiset vanhemmat puhuu täällä niin tietävänä lasten vanhempina ja mitätöi niitä joilla lapsia ei ole. mutta aliarvioi lapsiaan kokoajan koska eivät enää muista omaa lapsuuttaan ja sitä että jokainen meistä on ollut lapsi vaikka omia lapsia ei olekaan vielä.
itse tosiaan lapseton mutta olen ollut lapsi ja muistan millaista oli olla lapsi ja kokee se kaikki lapsena asemassa. siitä teillä tappelevat vanhemmat ei ole hajua jos ette omaa lapsuuttanne enää muista. Ette pääse lapsen tunne maailmaan vaikka olettekin lapsenne vanhempia. lapset ei myöskään kaikkia tunteitaan ja ajatuksiaa krro vanhemmillee.
kaverit, päiväkirjat, oma mieli saattaa olla ainoat paikat minne jotain asioita kerrotaan. vanhemmat ei tiedä kaikkea lapsistaan. älkää antako vanhemmuuden nousta hattuun. vaan olkaa avoimia ja nöyriä ja ymmärtäkää että ette pakosti tunne lastanne läpikotaisin. ettekä voi tietää ihan kaikkea mitä lapsenne tuntee ja ajattelee. - ero perheen lapsi
ero perheen lapsi kirjoitti:
Samaa mieltä. itse muistan omien vanhempien riitoja ajalta jolloin olin vasta 3 vuotias. yksittäisiä sanoja jäi mieleen paljon.. sanoja joiden merkitystä sen ikäinen ei ymmärtänyt. (kirosanoja: kuten prkle, stna jne)
Muistan myös äitini mustat silmät joiden meikki oli levinnyt itkusta ja tavaroiden heittelyä, ovien pauketta. Muistan pelänneeni tosi paljon.
Mulla oli 1 vuotias pikkuveli joka itki peloissaan. sitä halasin ja yhdessä oltiin piilossa peiton alla. Kun tappelun äänet loppui uskaltauduin käveleen katsomaan mitä oli tapahtunut.
Mutta pelko oli voimakkaana tunteena ja hätä.. miksi äiti itkee? miksi molemmat huutaa? mitä ne oudot sanat tarkoittaa? Mitä oikein tapahtuu?
Kun vanhempani erosivat ollessani 4 vuotias. Muistan isäni viimeisenä päivänä pakkaavan tavaroitaan hermostuneena.. yritin juosta syliin ja halata. mutta isäni ei halannut takaisin vaan jatkoi pakkaamista.
sitten se yhtäkkiä oli poissa enkä ymmärtänyt mihin isä katosi. pitkään oli ikävä ja aina niin onnellisena juoksi isäni syliin kun hänet näin.
Kyllä lapsi muistaa ja huomioi paljon. Ihan oikeasti aikuiset vanhemmat puhuu täällä niin tietävänä lasten vanhempina ja mitätöi niitä joilla lapsia ei ole. mutta aliarvioi lapsiaan kokoajan koska eivät enää muista omaa lapsuuttaan ja sitä että jokainen meistä on ollut lapsi vaikka omia lapsia ei olekaan vielä.
itse tosiaan lapseton mutta olen ollut lapsi ja muistan millaista oli olla lapsi ja kokee se kaikki lapsena asemassa. siitä teillä tappelevat vanhemmat ei ole hajua jos ette omaa lapsuuttanne enää muista. Ette pääse lapsen tunne maailmaan vaikka olettekin lapsenne vanhempia. lapset ei myöskään kaikkia tunteitaan ja ajatuksiaa krro vanhemmillee.
kaverit, päiväkirjat, oma mieli saattaa olla ainoat paikat minne jotain asioita kerrotaan. vanhemmat ei tiedä kaikkea lapsistaan. älkää antako vanhemmuuden nousta hattuun. vaan olkaa avoimia ja nöyriä ja ymmärtäkää että ette pakosti tunne lastanne läpikotaisin. ettekä voi tietää ihan kaikkea mitä lapsenne tuntee ja ajattelee.karuin esimerkki tästä on ystäväni joka yritti 4 kertaa itsemurhaa lääkkeillä 13 vuotiaana kenenkään tietämättä. Vanhemmilla ei ollut aavistustakaan kuin paha olla lapsellaan oli. lapsi oli peittänyt niin hyvin pahan olonsa. puhunut vain päiväkirjaansa pahasta olostaan ja koulukiusaamisesta. kirjoittanut että joka puolella täytyy vain esittää että kaikki hyvin..
tämä 13 vuotias päätyi tehohoitoon lopulta ja vanhemmille paljastui silloin totuus lapsestaan. Heidän lapsi oli vuosi takaperin sairastunut vakavaan depressioon ja vuoden aikana lääkkeillä yrittänyt 4 kertaa tappaa itsensä.
Miettikääpä vanhemmat sitä. lapsen pahoinvointia ei aina voi aavistaa. ei edes ne kaikki tietävät vanhemmatkaan. se saattaa iskeä kovaa tajuntaan se totuus kun tällainen uutinen lapsesta kerrotaan ja alkaa ymmärtään että lapsi on voinut 365 päivää heidän silmiensä alla tosi huonosti ja ollut kuolla heidän silmiensä alla. - Kunnonmie
Faktaon.. kirjoitti:
..entäpä jos syy onkin niin yksikertainen, että se mies ei rakasta. Kyllä se lähtee, jos rakastaa, ei siinä enää ihmetellä.
Minä ainakin vain "rakastan" eli tahdon ..llua.
- Pohtii ja puntaroi
Oletteko kuitenkin ihan tosissaan rakastuneita toiseen ja silti jäätte järkisyiden takia? Eikö mikään voi muuttaa tilannetta?
- Mrs Robinsson
Tilanteen voi muuttaa vain se, että vaimo kyllästyy ja eroaa itse vieraissa juoksevasta pikkupukistaan.
- ^^^^^^
Ihan ok, jos vaimot tietävät miesten olevan liitossa vain lasten tai rahan takia. Jos vaimon annetaan ymmärtää toisin(ei kerrota totuutta) kyse on valehtelusta. Harva varmasti haluaa olla ns. ei haluttu tai ei arvostettu henkilö. Yrittäkää nyt ottaa vähän muidenkin tunteita ja elämää huomioon, kun omaanne. Jos äiti on onneton on lapsikin sitä, joten tuossa ei loppupeleissä ajatella edes lapsia.
- Lasten takia?
Lasten takia, joo, ymmärrän tavallaan, tavallaan en. Lapset kyllä tajuavat. Onko se oikea malli parisuhteesta se, että siinä on ok olla onneton?
- sonjaOz
Varmaan jos parisuhde on hyvin onneton, silloin yleensä erotaan. Siinä ei merkitse enää raha eikä lapset. Mutta jos rakastuu toiseen ja parisuhde on ihan ok, niin silloin ei erota.
- ...........
sonjaOz kirjoitti:
Varmaan jos parisuhde on hyvin onneton, silloin yleensä erotaan. Siinä ei merkitse enää raha eikä lapset. Mutta jos rakastuu toiseen ja parisuhde on ihan ok, niin silloin ei erota.
"Varmaan jos parisuhde on hyvin onneton, silloin yleensä erotaan"
Ihan yksinkertaisuudessaan näin. Kun parisuhde menee oman sietokyvyn yli aivan miinukselle, vasta sitten erotaan.
- kovinyksinkertaista
Ei sitä välttämättä täysin onnettomia olla, parisuhde on vaan ajautunut melko etäiseksi. Vaimo ei kaipaa läheisyyttä ja seksiä, minä kaipaan. Emme riitele, joten eivät lapset juuri mitään huomaa. Arki siis sujuu.
- 07gjnredofg70
Just tällälailla on asiat itsellä. Perhe-elämä on jatkunut samanlaisena vuosikaudet, jo ennen kuin ihastuin/rakastuin toiseen. Vaimolla on aina ollut omat harrastuksensa, joissa viihtyy, minä olen ollut enemmän kiinni töissäni ja lasten mukana harrastuksissa. Emme varmaankaan näytä lasten suuntaan sen riitaisemmilta tai onnettomammilta kuin aiemminkaan. Vaimon mielestä meillä on kaikki hyvin, niin on sanonut. Olen psyykannut itseni siihen, ettei tätä kuviota rikota lasten ollessa alaikäisiä.
07gjnredofg70 kirjoitti:
Just tällälailla on asiat itsellä. Perhe-elämä on jatkunut samanlaisena vuosikaudet, jo ennen kuin ihastuin/rakastuin toiseen. Vaimolla on aina ollut omat harrastuksensa, joissa viihtyy, minä olen ollut enemmän kiinni töissäni ja lasten mukana harrastuksissa. Emme varmaankaan näytä lasten suuntaan sen riitaisemmilta tai onnettomammilta kuin aiemminkaan. Vaimon mielestä meillä on kaikki hyvin, niin on sanonut. Olen psyykannut itseni siihen, ettei tätä kuviota rikota lasten ollessa alaikäisiä.
Ja mikähän isku vasten kasvoja se on sitten lapsille, kun tajuavat, että olet odottanut heidän täysi-ikäistymistään. Saatikka vaimolle joka saa sitten kuulla, ettei ollutkaan ainoa eikä elämä oikeasti ollut sellaista kun hän kuvitteli. Itselleni kävi näin. Olin tyytyväinen, koska oletin myös miehen olevan tyytväinen ja onnellinen kanssani. Sitten tuo otettiin minulta pois. Olinkin elänyt tietämättäni valheellista elämää. Muut tiesivät miehelläni olevan, eivät tietenkään kaikki, toisen naisen, minä en. Kyllä se tuntui pahalta. Olin hukannut aikaani ja energiaani ihmiseen joka piti minua pilkkanaan.
- säluulitmuttakysyitk
******** kirjoitti:
Ja mikähän isku vasten kasvoja se on sitten lapsille, kun tajuavat, että olet odottanut heidän täysi-ikäistymistään. Saatikka vaimolle joka saa sitten kuulla, ettei ollutkaan ainoa eikä elämä oikeasti ollut sellaista kun hän kuvitteli. Itselleni kävi näin. Olin tyytyväinen, koska oletin myös miehen olevan tyytväinen ja onnellinen kanssani. Sitten tuo otettiin minulta pois. Olinkin elänyt tietämättäni valheellista elämää. Muut tiesivät miehelläni olevan, eivät tietenkään kaikki, toisen naisen, minä en. Kyllä se tuntui pahalta. Olin hukannut aikaani ja energiaani ihmiseen joka piti minua pilkkanaan.
Musta tuo edellinen kirjoittaja on siinä mielessä reilu, että haluaa pitää lapsistaan huolta parhaansa mukaan. Ei kai kukaan mene lapsille sanomaan, että teidän takianne mä eroa pitkitin? Hän ilmiselvästi rakastaa lapsiaan. Kysyitkö sä koskaan mieheltäsi, onko hän tyytyväinen elämäänne vai pelkästäänkö oletit? Ihmisillä on nimittäin taipumus kuvitella, että kaikki on hyvin, kun itsellä on asiat hyvin.
säluulitmuttakysyitk kirjoitti:
Musta tuo edellinen kirjoittaja on siinä mielessä reilu, että haluaa pitää lapsistaan huolta parhaansa mukaan. Ei kai kukaan mene lapsille sanomaan, että teidän takianne mä eroa pitkitin? Hän ilmiselvästi rakastaa lapsiaan. Kysyitkö sä koskaan mieheltäsi, onko hän tyytyväinen elämäänne vai pelkästäänkö oletit? Ihmisillä on nimittäin taipumus kuvitella, että kaikki on hyvin, kun itsellä on asiat hyvin.
Kysyin. Koskaan ei mitään valituksen sanaa kuulunut, eikä näin ollen myöskään yritystä parantaa sitä mikä oli pielessä.
- tregfdiukjhmngbfvd
************ kirjoitti:
Kysyin. Koskaan ei mitään valituksen sanaa kuulunut, eikä näin ollen myöskään yritystä parantaa sitä mikä oli pielessä.
Entä jos mies olisi vastannut, ettei ole tyytyväinen teidän kahden liittoonne, mutta ei siitä sen enempää, koska ei halua hajoittaa perhettä?
- asianmontapuolta
tregfdiukjhmngbfvd kirjoitti:
Entä jos mies olisi vastannut, ettei ole tyytyväinen teidän kahden liittoonne, mutta ei siitä sen enempää, koska ei halua hajoittaa perhettä?
Aika tyhmää mieheltä todeta vain, että ei ole tyytyväinen. Mihin hän jättää sen rakentavan keskustelun, joka silloin pitäisi käydä ja puida oman parisuhteensa asiat niiden kahden välillä, joille ne kuuluu? Kyllä selkärankaisen miehen pitää pystyä keskustelemaan miksei halua hajottaa perhettä. Kuulostaa niin tyypilliseltä suomalaismieheltä, joka vonkaa vierasta naista kertoen kakkospanolleen ne asiat, jotka olisi pitänyt jo omalle puolisolle kertoa. Terapiaan ei uskalleta lähteä, avaudutaan mieluiten kakkoselle, joka kyllä osaa hyväksikäyttää tilannetta varsinkin tilanteissa, joissa pettäjä ei ole tyhjätasku. Siinä sitä ammattitaitoa kerrassaan.
- kmitssa
Mistä tiedät ettei vaimo kaipaa läheisyyttä ja seksiä. Sinä saat sitä vieraalta, tuskin kovin aktiivisesti olet puolisoasi lähestynytkään. Puoliso haluaisi myös keskustella ja uskon, että sinä käyt ne henkevät keskustelusi toisen naisen kanssa, uskon niin. Näin tapahtui meidän perheessä myös. Kun puoliso ruikutti seksin puutetta, sanoin, että sitä on saatavilla koska hän vain haluaa, niin ihme, kyllä eipä niitä haluja hänenkään puolelta tullut. Oli vain tapapettäjällä tekosyy, jolla selitteli syrjähyppynsä jälleen kerran. Ja jos lapsia oikeasti arvostaa, eläisi perheelleen ja olisi läsnä, eikä juoksisi vieraiden hameiden perässä.
- pettäjä
kmitssa kirjoitti:
Mistä tiedät ettei vaimo kaipaa läheisyyttä ja seksiä. Sinä saat sitä vieraalta, tuskin kovin aktiivisesti olet puolisoasi lähestynytkään. Puoliso haluaisi myös keskustella ja uskon, että sinä käyt ne henkevät keskustelusi toisen naisen kanssa, uskon niin. Näin tapahtui meidän perheessä myös. Kun puoliso ruikutti seksin puutetta, sanoin, että sitä on saatavilla koska hän vain haluaa, niin ihme, kyllä eipä niitä haluja hänenkään puolelta tullut. Oli vain tapapettäjällä tekosyy, jolla selitteli syrjähyppynsä jälleen kerran. Ja jos lapsia oikeasti arvostaa, eläisi perheelleen ja olisi läsnä, eikä juoksisi vieraiden hameiden perässä.
itse olen nainen ja pettänyt exääni. jatkoimme yhdessä pettämisen tultua ilmi mutta lopulta itse jätin koska se sama syy jonka takia ajauduin pettämään oli ja pysyi vaikka pettäminen tuli ilmi. mikään ei suhteessa muuttunut joten en nähnyt syytä miksi enääjatkaisin ahdistavassa suhteessa kaine sen paskan jälkeen.
pettämiselle on aina syynsä. meillä se oli parisuhde väkivalta. sain turpaani miheltäni joka viikko ja aloin hakeen lämpöä ja lohtua&hellyyttä suhteen ulkopuolelta kun suhteessani sitä ei tippunut. vain hellällä nyrkilä sitä silitystä välillä sai. esim. kun maito purkki oli avattu väärällä tavalla.
pettämiseen on syynsä. kannataa puhua puolisonsa kanssa toista syyllistämättä jos yhdessä haluaa jatkaa. jos ei halua niin älä enää mieti vaan eroa. turva valitus ei asioita muuta.
- kovinyksinkertaista
Ei sitä välttämättä täysin onnettomia olla, parisuhde on vaan ajautunut melko etäiseksi. Vaimo ei kaipaa läheisyyttä ja seksiä, minä kaipaan. Emme riitele, joten eivät lapset juuri mitään huomaa. Arki siis sujuu.
- pettynyt3
olettako olleet kauan yhdessä?
- pettynyt3
haluaisitko erota mut et voi ja pysty?
- Vapaa lintu
En ole mies, mutta voin sanoa ainakin toistaiseksi perheensä luoksi jääneen ja minuun rakastuneen miehen puolesta - sikäli kun tiedän - että kyse on yhteisestä omaisuudesta (talo, auto, kesämökki jne.) ja lapsista. Myös siitä, että hän ei kilttinä miehenä kykene ja halua lähteä, etenkin kun vaimo uskottomuuden paljastuttua on takertunut tiukasti kiinni, jopa niin tiukasti, että ukkomiehellä ei ole lainkaan omaa elämää, kaikkea vahditaan. Puhelinta tarkkaillaan ja rahankäyttöä kontrolloidaan. Aika hurjaa peliä. En tiedä, olisiko minun pitänyt auttaa häntä enemmän lähtemään (esim. kertomalla, että raha ei täältä suunnasta ole mikään ongelma, että asuntoon saa tulla jne.). Tekisi mieli auttaa joku tuollaisesta helvetistä ulos, vaikka suhteemme tulevaisuus olisi mitä. Olen vapaa sielu, enkä ymmärrä kiinnipitämisvimmaa.
- Raha ja seksi tärkeinkö?
Ihminen joka pettää mutta pelkän rahan vuoksi ei eroa on jo kovan luokan hyväksikäyttäjä.Hyvin itsekäs omaa etuaan ja omaa nautintoa etsivä.
- uskollinenjapetetty
Oletko sinäkään niin vapaa sielu kuin esität.....
Oletko varma, että tietosi ovat oikeat ja ajan tasalla.... - sonjaOz
Raha ja seksi tärkeinkö? kirjoitti:
Ihminen joka pettää mutta pelkän rahan vuoksi ei eroa on jo kovan luokan hyväksikäyttäjä.Hyvin itsekäs omaa etuaan ja omaa nautintoa etsivä.
Sinäkö muka et aja omaa etuasi ja viis veisaat nautinnoista? Muidenko se pitäisi tehdä? Kaikenlaista sitä lukee...
- Tarkennos sinulle
sonjaOz kirjoitti:
Sinäkö muka et aja omaa etuasi ja viis veisaat nautinnoista? Muidenko se pitäisi tehdä? Kaikenlaista sitä lukee...
Kaikki haluavat nautintoa ja omaa etua. Useimmat loukkaamatta muita. Siksi he sellaisista kiusauksista, jotka aiheuttaisivat toisille kärsimystä. Hyväksikäyttäjää johtaa omat mielihalut ilman empatiaa, huolta siitä mitä teot muille aiheuttavat.
Aika hurjalta peliltähän tuo tietysti kuulostaa, mutta toisaalta ymmärrettäväkin reaktio vaimolta. Hurjaa ja likaista peliä se on puolisolle valehtelukin ja luottamuksen pettäminen. Joskus, siis en nyt puhu sinun tapauksestasi, kun en sinua tunne, enkä miestäkään, mutta joskus miehet liioittelevat tuota vaimon takertuvaa käytöstä ja käyttävät sitä tekosyynä, kun kantti ei kestä erota syystä tai toisesta. Kakkoselle on helppo vähän liioitella asioita, eihän hän ole näkemässä mitä siellä kotona todellisuudessa tapahtuu.
- mmmmmmmmmmmmm-
Tarkennos sinulle kirjoitti:
Kaikki haluavat nautintoa ja omaa etua. Useimmat loukkaamatta muita. Siksi he sellaisista kiusauksista, jotka aiheuttaisivat toisille kärsimystä. Hyväksikäyttäjää johtaa omat mielihalut ilman empatiaa, huolta siitä mitä teot muille aiheuttavat.
"Kaikki haluavat nautintoa ja omaa etua. Useimmat loukkaamatta muita."
Jos kumartaa yhdelle, pyllistää toiselle. Näin se menee. Useinkaan oma etu ei mene yksiin toisen/toisten edun kanssa. Aina pitää puntaroida ja tehdä valintoja sekä kompromisseja.
Pitää myös muistaa, että vaikka uskottomuus voi loukata kumppania, niin ero voi ja loukkaakin monessa tapauksessa uskottomuutta pahemmin. - nyt höpö höpö
mmmmmmmmmmmmm- kirjoitti:
"Kaikki haluavat nautintoa ja omaa etua. Useimmat loukkaamatta muita."
Jos kumartaa yhdelle, pyllistää toiselle. Näin se menee. Useinkaan oma etu ei mene yksiin toisen/toisten edun kanssa. Aina pitää puntaroida ja tehdä valintoja sekä kompromisseja.
Pitää myös muistaa, että vaikka uskottomuus voi loukata kumppania, niin ero voi ja loukkaakin monessa tapauksessa uskottomuutta pahemmin.On itsepetosta väittää, että ero uskottomasta puolisosta loukkaa petettyä pahemmin kuin puolison uskottomuus!
- zsxcvbnm
nyt höpö höpö kirjoitti:
On itsepetosta väittää, että ero uskottomasta puolisosta loukkaa petettyä pahemmin kuin puolison uskottomuus!
Koskettaa enemmän. Taloudellinen hätä voi olla tuntuvaa. Puhutaan sitten ahdingosta.. se on todellisuutta, rakkauden puute ei. Taloudellisessa ahdingossa naiset voivat jopa myyvät itseään.
- fdghyjukiloö
zsxcvbnm kirjoitti:
Koskettaa enemmän. Taloudellinen hätä voi olla tuntuvaa. Puhutaan sitten ahdingosta.. se on todellisuutta, rakkauden puute ei. Taloudellisessa ahdingossa naiset voivat jopa myyvät itseään.
.. ja lisätään, että nyt ymmärrän sen. Ennen olin liian hyvin toimeentuleva, jotta asia olisi koskettanut.
Totuus on, että naiset hankkivat vähemmän. Naisten työpaikat ovat epävarmempia. Lapsien elintaso laskee ja huolenpito vähenee. On paljon asioita, joilta huonokin avioliitto suojaa olemassaolollaan.
Anyway, miten tahansa. Mut tuo rakkaus on lässytystä. Se ei kestä. Pitää olla kova saadakseen koko perheelle hyvää - myös sille petturille niinä aikoina, jolloin perhe ja pitkäaikainen kumppani ei merkitse yhtään mitään. - 1212
fdghyjukiloö kirjoitti:
.. ja lisätään, että nyt ymmärrän sen. Ennen olin liian hyvin toimeentuleva, jotta asia olisi koskettanut.
Totuus on, että naiset hankkivat vähemmän. Naisten työpaikat ovat epävarmempia. Lapsien elintaso laskee ja huolenpito vähenee. On paljon asioita, joilta huonokin avioliitto suojaa olemassaolollaan.
Anyway, miten tahansa. Mut tuo rakkaus on lässytystä. Se ei kestä. Pitää olla kova saadakseen koko perheelle hyvää - myös sille petturille niinä aikoina, jolloin perhe ja pitkäaikainen kumppani ei merkitse yhtään mitään.En ymmärrä kommenttejasi ollenkaan,Mitä se huono avioliitto tekee niille lapsille?
Kirjoitit että elintaso laskee, mitä siitä? Vähemmälläkin rahalla selviää ja tulee toimeen tänä päivänä. Huolenpito vähenee? Miten lapsista huolehtiminen voi vähentyä jos eroaa?
Tänä päivänä monet naiset tienaavat enemmän kuin miehet, ja yhtälailla miehillä on vaara menettää työpaikkansa kuin naisilla.
Kyllä olet aikamoisia tekosyitä keksinyt, ja toivon että joskus voit pehmentää itseäsi jotta voit ehkä kokea oikean rakkauden. - xyz12
nyt höpö höpö kirjoitti:
On itsepetosta väittää, että ero uskottomasta puolisosta loukkaa petettyä pahemmin kuin puolison uskottomuus!
Ei itsepetosta, vaan todellisuutta. Ero loukkaa aina eniten.
- xyz12
zsxcvbnm kirjoitti:
Tuo on täysin totta "zsxcvbnm". Naisilla ehkä taloudellinen ahdinko. Miehillä usein henkinen ahdinko. Ei ole ystäviä, ei harrastuksia. Muuta kuin vaimo ja sohva.
- xyz12
1212 kirjoitti:
En ymmärrä kommenttejasi ollenkaan,Mitä se huono avioliitto tekee niille lapsille?
Kirjoitit että elintaso laskee, mitä siitä? Vähemmälläkin rahalla selviää ja tulee toimeen tänä päivänä. Huolenpito vähenee? Miten lapsista huolehtiminen voi vähentyä jos eroaa?
Tänä päivänä monet naiset tienaavat enemmän kuin miehet, ja yhtälailla miehillä on vaara menettää työpaikkansa kuin naisilla.
Kyllä olet aikamoisia tekosyitä keksinyt, ja toivon että joskus voit pehmentää itseäsi jotta voit ehkä kokea oikean rakkauden.1212
Et taida tietää elävästä elämästä mitään...
Vähemmällä rahalla toki selviää ja tulee toimeen, mutta ihmiset, etenkin nuoret ymmärtävät rahan päälle, oikeastaan jo kouluiässä alkaa vertailu kenellä on mitäkin ja kuinka kallista. Erityisesti kysytään "saanko minäkin?" ja "miksen saa?" Niin kummallista kuin se onkin, niin jo varhaislapsuudessa lapset kantavat huolta vanhemman/vanhempien taloudesta. Hekin stressaavat aikuisten tapaan riittääkö rahat mihinkään. Etenkin, jos vanhemmat joutuvat selittämään jokapäivä huonoa rahatilannetta. Suomessa huono rahatilanne on jo keskituloisellakin yhden aikuisen ja lasten taloudessa. Asumismenot syövät budjetista puolet tai enemmänkin.
"Tänä päivänä monet naiset tienaavat enemmän kuin miehet"
Totisesti olen mielissäni siitä, että tienaan exääni enemmän. Lieneekö tämä sitten syy miksei ex halunnut eroa, ei sitten millään.
Lapsista huolehtiminen meillä ei vähentynyt, koska se muutenkin oli exän kohdalla 0. Mutta jos hän olisi huolehtinut lapsista 50/50, niin erotilanteessa hänen osuutensa olisi laskenut ihan käytännön syistä. Kun ei ole läsnä 100% lasten elämässä, niin lapsista on mahdotonta kantaa yhtäpaljon vastuuta eron jälkeen kuin eroa ennen. - 1212
xyz12 kirjoitti:
1212
Et taida tietää elävästä elämästä mitään...
Vähemmällä rahalla toki selviää ja tulee toimeen, mutta ihmiset, etenkin nuoret ymmärtävät rahan päälle, oikeastaan jo kouluiässä alkaa vertailu kenellä on mitäkin ja kuinka kallista. Erityisesti kysytään "saanko minäkin?" ja "miksen saa?" Niin kummallista kuin se onkin, niin jo varhaislapsuudessa lapset kantavat huolta vanhemman/vanhempien taloudesta. Hekin stressaavat aikuisten tapaan riittääkö rahat mihinkään. Etenkin, jos vanhemmat joutuvat selittämään jokapäivä huonoa rahatilannetta. Suomessa huono rahatilanne on jo keskituloisellakin yhden aikuisen ja lasten taloudessa. Asumismenot syövät budjetista puolet tai enemmänkin.
"Tänä päivänä monet naiset tienaavat enemmän kuin miehet"
Totisesti olen mielissäni siitä, että tienaan exääni enemmän. Lieneekö tämä sitten syy miksei ex halunnut eroa, ei sitten millään.
Lapsista huolehtiminen meillä ei vähentynyt, koska se muutenkin oli exän kohdalla 0. Mutta jos hän olisi huolehtinut lapsista 50/50, niin erotilanteessa hänen osuutensa olisi laskenut ihan käytännön syistä. Kun ei ole läsnä 100% lasten elämässä, niin lapsista on mahdotonta kantaa yhtäpaljon vastuuta eron jälkeen kuin eroa ennen.Ikävä kyllä kirjoitin ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä. Olen nimittäin itse eronnut mieheni pettämisen takia ja olin yksinhuoltaja äiti. Nyt lapset jo isoja ja kotoota pois muuttaneita.
Juuri tästä syystä en ymmärtänyt kommenttiasi ollenkaan.,
Olen "kituuttanut" omilla tuloillani ja elättynyt samalla lapseni (ex-mieheltä en sanut latiakaan, eikä hän myöskään tavannut lapsiaan). Lapsetkin/nuoretkin ymmärtävät että kaikkea ei voida saada kun sen oikein selittää. Lapseni sanovat nyt aikuisena, että he eivät ole jääneet mistään paitsi ja heistä on tullut normaaleja täysipäisiä aikuisia.
Silti vaikka olin yksin, lapseni eivät jääneet huomiota vaille ja kaiken oikeasti tarpeellisen he saivat.
Joten nuo sinun puheesi ovat todellakin hyviä tekosyitä! - .............
1212 kirjoitti:
Ikävä kyllä kirjoitin ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä. Olen nimittäin itse eronnut mieheni pettämisen takia ja olin yksinhuoltaja äiti. Nyt lapset jo isoja ja kotoota pois muuttaneita.
Juuri tästä syystä en ymmärtänyt kommenttiasi ollenkaan.,
Olen "kituuttanut" omilla tuloillani ja elättynyt samalla lapseni (ex-mieheltä en sanut latiakaan, eikä hän myöskään tavannut lapsiaan). Lapsetkin/nuoretkin ymmärtävät että kaikkea ei voida saada kun sen oikein selittää. Lapseni sanovat nyt aikuisena, että he eivät ole jääneet mistään paitsi ja heistä on tullut normaaleja täysipäisiä aikuisia.
Silti vaikka olin yksin, lapseni eivät jääneet huomiota vaille ja kaiken oikeasti tarpeellisen he saivat.
Joten nuo sinun puheesi ovat todellakin hyviä tekosyitä!Mikä sinä olet sanomaan toisten syitä "tekosyiksi"?Jokainen ero on erilainen, syineen ja seurauksineen. Jokaisen parin oma asia. Ei sinun eikä minun.
- Yksilölliset tunteet
zsxcvbnm kirjoitti:
Mikä loukkaa ja kuinka paljon, on henkilökohtainen, yksiköllinen kokemus. Toisen mielipahojen suuruuksia ei voi asettaa järjestykseen hänen puolestaan.
- minni*
nyt höpö höpö kirjoitti:
Kokonaan "hylätyksi" tuleminen loukkaa ja koskettaa aina enemmän kuin mikään muu.
- laila.
Miten voit olla noin sinisilmäinen. Mies ei halua lähteä sinun vuoksesi, noihin syihin on helppo vedota, kaikki miehethän ovat kautta aikain käyttäneet tuota samaa tekosyytä. Jos elämä olisi helvettiä, kyllä aikuinen, tervepäinen mies olisi jo nostanut kytkintä. Sinähän olet katkera, koska jäit toiseksi, vaimon ja perheen jälkeen. Sait maistaa omaa lääkettäsi. Niin se vaan menee....
- vilpitön rakkaus
laila. kirjoitti:
Miten voit olla noin sinisilmäinen. Mies ei halua lähteä sinun vuoksesi, noihin syihin on helppo vedota, kaikki miehethän ovat kautta aikain käyttäneet tuota samaa tekosyytä. Jos elämä olisi helvettiä, kyllä aikuinen, tervepäinen mies olisi jo nostanut kytkintä. Sinähän olet katkera, koska jäit toiseksi, vaimon ja perheen jälkeen. Sait maistaa omaa lääkettäsi. Niin se vaan menee....
Mutta loppupeleissä mies on siinä se joka "häviää" ja saa kantaa huonon mantunnon. Jos mies lähtee rinnakkaissuhteeseen, kertoo rakastavansa, puhuu erosta ja yhteisestä tulevaisuudesta, ei se ole kakkosen syyllisyyttä, että hän uskoo ja rakastaa. Kakkonen on vilpittömästi sitoutunut heidän suhteeseen ja toiveeseen yhteisestä tulevaisuudesta. Hän antaa itsensä ihmissuhteeseen, kuten uskoo miehenkin tekevän. Jos ukkomies vain käyttää kakkosta hyväkseen, ukkomies on se, jolle jää karvas maku suuhun. Kakkonen voi vain sanoa itselleen, että ainakin oli vilpitön rakkaudessaan miestä kohtaan.
- laila.
vilpitön rakkaus kirjoitti:
Mutta loppupeleissä mies on siinä se joka "häviää" ja saa kantaa huonon mantunnon. Jos mies lähtee rinnakkaissuhteeseen, kertoo rakastavansa, puhuu erosta ja yhteisestä tulevaisuudesta, ei se ole kakkosen syyllisyyttä, että hän uskoo ja rakastaa. Kakkonen on vilpittömästi sitoutunut heidän suhteeseen ja toiveeseen yhteisestä tulevaisuudesta. Hän antaa itsensä ihmissuhteeseen, kuten uskoo miehenkin tekevän. Jos ukkomies vain käyttää kakkosta hyväkseen, ukkomies on se, jolle jää karvas maku suuhun. Kakkonen voi vain sanoa itselleen, että ainakin oli vilpitön rakkaudessaan miestä kohtaan.
Pitää vaan etsiä vapaita miehiä, ukkomiehet pitävät vaan hauskaa hetken ja se on siinä, vaimoaan ja perhettään ei jätä. Vaikka mies tuntuu kuinka ihanalta tahansa, niin aina kannattaa miettiä kaksi kertaa, koska niinhän siinä käy, että tulee itku pitkästä ilosta. Ja oma vaimo ei koskaan saa edes tietää miehen hetken hairahduksista. Mitä on vilpitön rakkaus petollista miestä kohtaan?? Miestä kiinnostaa ihan joku muu asia kuin sinun vilpitön rakkautesi.
- aino*
vilpitön rakkaus kirjoitti:
Huhhuh. Kyllä on kakkonen sinisilmäinen hölmö, jos vilpittömästi sitoutuu suhteeseen varatun kanssa. Toiveeseen yhteisestä tulevaisuudesta sitoutuminen on vielä enemmän hullun hommaa. Ei toiveeseen voi sitoutua.
Hm. Vai että miehelle jää karvas maku suuhun. No ei kyllä jää.
Ihmissuhteissa ei ole häviäjiä ja voittajia. Jokainen vastaa itse siitä mitä tekee. Missä menee omat rajat. Miten selkeästi ja todellisesti näkee toisen. Uskooko kaikkeen hömpänpömppään mitä toinen sanoo.
- rentomies2
Ihan eri asioita.
Toinen on kunnioitettava asia, toinen taas mahis hauskanpidolle. - Vapaa lintu
Kyllä, ymmärtäväinen ja vapaa. En halua pakottaa ketään päätöksiin millään tavalla. Tiedot ovat ajan tasalla ikävä kyllä. Oletko uskollinen ja petetty vaimo?
- yksi uskollinen
Kuulostaa siltä, että sinulle on kerrottu ihan eri tarinat kuin mies kertoo kotona. Luultavasti mies on polvillaan rukoillut, että vaimo ei jättäisi ja että ei menettäisi perhettään. He ovat keskenään päässeet yhteisymmärrykseen ja ns. valvonta kuuluu sopimukseen. Ukkomies on itselleen tuon elämän ja parisuhteen valinnut ja sinä et sille mahda mitään. Sinähän taidat olla se joka roikkuu kolmantena pyöränä. Et ole vielä sitä ymmärtänyt, että et vaan ole tarpeeksi tärkeä miehelle, että hän haluaisi erota vuoksesi. Aikuinen mies kyllä osaa tehdä päätöksiä ja erota, jos vaan itse niin haluaa. Muu selittely on vaan itsepetosta.
- Miksi rahaa vahditaan
yksi uskollinen kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että sinulle on kerrottu ihan eri tarinat kuin mies kertoo kotona. Luultavasti mies on polvillaan rukoillut, että vaimo ei jättäisi ja että ei menettäisi perhettään. He ovat keskenään päässeet yhteisymmärrykseen ja ns. valvonta kuuluu sopimukseen. Ukkomies on itselleen tuon elämän ja parisuhteen valinnut ja sinä et sille mahda mitään. Sinähän taidat olla se joka roikkuu kolmantena pyöränä. Et ole vielä sitä ymmärtänyt, että et vaan ole tarpeeksi tärkeä miehelle, että hän haluaisi erota vuoksesi. Aikuinen mies kyllä osaa tehdä päätöksiä ja erota, jos vaan itse niin haluaa. Muu selittely on vaan itsepetosta.
Rahankäytön kontrolloinnin ymmärrän. Pettävä ex- mies käytti kaikki rahansa takseihin, ostamalla viinaa ja ruokaa ja muuta salarakkaalleem. Laskin jälkikäteen että kaikki tuo maksoi miehelle noin 700 e kuussa. Miehen rahat ei enää riittäneet kodin menoihin, ja perheessä kärsittiin ymmärtämättä miksi miehen rahat on aina loppu ja minä vaimo jouduin maksamaan yksin kodin menoja, ruoat yms. Minä erosin, mutta jos olisin jatkanut, olisin varmasti kärystä eteenpäin pitänyt huolta, että mies maksaa kodin menoista ja laskuista hänelle kuuluvan osuuden.
- Vapaa lintu
Hienoa jos noin on, varmaan kovin usein onkin. Tässä tapauksessa ei harmiksi vaan ole. Olisiko niitä miesten kommentteja saatavilla...
- ex-orja
Piti säästää, ei mitään uutta itselle, sillä mies tarvitsi hienon auton, johon minulla ei ollut asiaa, sillä kaikki lopulta paljastui-toinen nainen eli mies eli mahtavaa elämää toisen naisen kanssa, minun rahaani myös käyttäen..
Onneksi, lähdin ajoissa ja nyt olen onnellinen, opin sen, etten enää mene parisuhteeseen, miten niin kiltti mies, sen teki? - monesko kerta
Taas kerran vaimo luulee miehen jättäneen kakkosen, viikonloppu on muka selvitetty asioita. Kakkoselle mies riensi kertomaan että vaimo saa jäädä. Uskooko vaimo TAAS miehen tarinoita, hei haloo nyt?!? Kakkonen ei sentään usko että vaimo olisi nyt jätetty. Eikö vaimon usko valehtelevaan mieheensä ikinä lopu? Kannattaa ottaa selvää ja kysyä kakkoselta eikä uskoa miestä.
- Lässyn lässyn
Uskooko kakkonen, että viikonloppuna olisi asioita selvitetty? Hei haloo, suhteestanne ei ole puhuttu sanaakaan, koska sinuthan on jätetty jo kuukausia sitten. Niin varmaan, mutta eipä voisi enää vähempää kiinnostaa kuin toi valheissaan kiemurteleva säälittävä ääliö ja sinä samanlainen idiootti.
- Ex-vaimo kysyy samaa
Kävi käry, josta kakkonen sai myös heti tietää. Kutsuttakoon tästä alkanutta aikaa harkinta-ajaksi. Käry tuli minulle puun takaa, mitään erovalmisteluja tai -ajatuksia minulla ei aiemmin ollut. Jouduin shokkiin ja traumaan uskottomuuskriisiin. Aloitin sairaana, kuten parhaani kykenin, erovalmistelut, tietämättä tulevaisuudesta, pahimman varalle.
Annoin miehelle aikaa, mahdollisuuden katua, pistää poikki kakkoseen, jatkaa liittoa. Mies halusikin jatkaa. Mies ei osallistunut erojärjestelyihin, hoidin niitä hänenkin puolestaan.Mies kulki kuin koiranpentu perässäni, vietti arkipäiviä kanssani. Mutta samaan aikaan ylläpiti myös kakkossuhdetta viikonloppuisin. Valehteli edelleen kotona minulle, kuten ennen käryä. Luulen että samoin kakkoselle, varmaan juuri näitä "vittumainen vaimo ei pääsä musta irti" tarinoita.
Melkein 6kk kului, mikään miehessä ei muuttunut. Vihdoin sain päätökseen eroon liittyvät käytännön asiat, osituksen yms. Miksi ero kesti 6kk? Aloitin puun takaa, ja hoidin erojärjestelyjä samaan aikaan kun pyöritin arkea uni- ja masennusulääkkeiden avulla, sillä sairastin uskottomuuskriisissä vaikeaa traumaa. Mies ei edistänyt eroa eikä auttanut, päinvastoin yritti torpedoida eroa. Pitkitti omia päätöksiään, siirsi tapaamisiaan lakimiehensä kanssa, ei suostunut muuttamaan yhteisestä kodista pois, pelkät asumisjärjestelykin kestivät pari kk. Kun kaikki oli valmista eroon, päätin lopullisesti yhteydenpitoni mieheen. Suhde kakkoseen jatkuu yhä, olen ymmärtänyt.
En osaa miehen puolesta vastata, miksi ei halunnut erota. Väitti koko ajan rakastavansa minua,minkä haluaisin toki uskoa, mutta en kyllä voi. Minäkin, exvaimo, haluaisin tietää saman, "miksi mies ei halunnut jättää vaimoaan". - åuhrhåjhjo
HÄÄÄH?
Mitä se patja siellä oikein ruikuttaa?
Miks ite ROIKUT varatussa? - :))
Sama mielipuoli joka ketjussa, samaa "patjoista" jauhamista. Täällä et saa mielenterveysongelmaasi tarvittavaa hoitoa vaan pitäisi ihan lääkärille asti vaivautua. Kun lukee sairaita kirjoituksiasi ei tarvitse ihmetellä miksi miehesi on löytänyt paremman. Hänen on vain tarvinnut etsiä joku jolla ei viiraa päässä.
- e-a-g-l-e
Vapaalle linnulle: Kotkat lentää joskus matalalla, kanat ei koskaan korkealla, ymmärsitkö???
- lifemocker
miksi naiset eivät jätä aviomiestään, vaikka käyvät vieraissa?
- minä vaan
Tilastojen mukaan jättävät useammin kuin miehet.
- Nainen täällä
Olen jättämässä ja jätän jos varattu mies jättää oman puolisonsa. Nyt olen niin rikki toisen miehen takia. En tiedä mitä tekee. Että en siis jaksa itse käydä lopullista eroa omastani läpi.
- uskomatonta!!!???
Nainen täällä kirjoitti:
Olen jättämässä ja jätän jos varattu mies jättää oman puolisonsa. Nyt olen niin rikki toisen miehen takia. En tiedä mitä tekee. Että en siis jaksa itse käydä lopullista eroa omastani läpi.
Oksettavaa luettavaa tämä "nainen täällä" kirjoitus. Et siis anna mitään arvoa omalle puolisollesi - odottelet vain, että salasuhteesi jättää vaimonsa? Etkö pysty mitenkään jättämään miestäsi rehellisesti jo nyt, jos kerran et häntä rakasta? Jätä hänet reilusti ja anna hänelle mahdollisuus löytää itselleen upea, rakastava ja häntä arvostava nainen. Joku sellainen, jota sinä et hänelle ole.
Uskomatonta, että tällaista hyväksikäyttöä kehtaa edes tänne tulla mainostamaan! Tästä näkee, millaista härskiyttä näissä salasuhteissa on. Otetaan vain se, mikä on itselle tärkeää ja mikä itselle merkitsee. Niin kauan, kun ei saa toista miestä, voi pitää sitä "vanhaa", joka osaltaan maksaa laskuja ja lainoja ja tekee kotitöitä siinä, kun itse huitelee jossain huo**amassa.
Katsokaa nyt edes joskus peiliin itseänne ja miettikää, mitä te olette? Mitä olette jo tehneet? Mitä, jos puolisonne saisi nyt tietää teoistanne? Laittaisi samantien pihalle? Ette enää hallitsisi tilannetta, vaan joutuisittekin vastaamaan jollekin teoistanne? Olisiko mukavaa? - varamies/nainen
uskomatonta!!!??? kirjoitti:
Oksettavaa luettavaa tämä "nainen täällä" kirjoitus. Et siis anna mitään arvoa omalle puolisollesi - odottelet vain, että salasuhteesi jättää vaimonsa? Etkö pysty mitenkään jättämään miestäsi rehellisesti jo nyt, jos kerran et häntä rakasta? Jätä hänet reilusti ja anna hänelle mahdollisuus löytää itselleen upea, rakastava ja häntä arvostava nainen. Joku sellainen, jota sinä et hänelle ole.
Uskomatonta, että tällaista hyväksikäyttöä kehtaa edes tänne tulla mainostamaan! Tästä näkee, millaista härskiyttä näissä salasuhteissa on. Otetaan vain se, mikä on itselle tärkeää ja mikä itselle merkitsee. Niin kauan, kun ei saa toista miestä, voi pitää sitä "vanhaa", joka osaltaan maksaa laskuja ja lainoja ja tekee kotitöitä siinä, kun itse huitelee jossain huo**amassa.
Katsokaa nyt edes joskus peiliin itseänne ja miettikää, mitä te olette? Mitä olette jo tehneet? Mitä, jos puolisonne saisi nyt tietää teoistanne? Laittaisi samantien pihalle? Ette enää hallitsisi tilannetta, vaan joutuisittekin vastaamaan jollekin teoistanne? Olisiko mukavaa?Ei nämä pettäjät taida uskaltaa mennä omilleen asumaan, edes vähäksi aikaa, että voisi rauhassa selvittää ajatukensa. Ei, pitää olla joku aina varalla.
- lifemocker
varamies/nainen kirjoitti:
Ei nämä pettäjät taida uskaltaa mennä omilleen asumaan, edes vähäksi aikaa, että voisi rauhassa selvittää ajatukensa. Ei, pitää olla joku aina varalla.
jep näillä pettäjillä on vähän päässä vikaa, joku huomionkipeys tai läheisyysriippuvaisuus, ettei kestetä olla hetkeäkään yksin. kannattaisi vähän miettiä terapiaa asian tiimoilta!
- sä oletkin pelkuri
Nainen täällä kirjoitti:
Jos jos olisi kun, niin lehmätkin lentäisi! Mä en naisena voi ymmärtää sunlaistasi ruikuttajaa. Mitään ratkaisuja ei uskalleta tehdä, jos ei ole jo uusi mies katsottuna. Miesten varaanko säkin elämäsi rakennat? Säälittävää.
Anna edes miehellesi vapaus löytää nainen, joka häntä arvostaa ja rakastaa. Lopeta ruikutus. Ei se ole jaksamisesta kiinni vaan pelosta. Sä pelkäät, ettei sulla kohta ole kumpaakaan miestä. - Musta Papana
Nainen täällä kirjoitti:
Säälittävä lumppu.
- tilastonainen
Naiset nimenomaan eroavat käytyään vieraissa. Rinnakkaissuhteenkaan takia naiset eivät kuitenkaan eroa, vaan sen takia, ettei liitto toiminut/ollut tyydyttävä ikiaikoihin.
Naiset kyllä eroavat paljon "mieluummin"kuin miehet, joka syystä, tilastojen mukaan. - ..............
uskomatonta!!!??? kirjoitti:
Katsokaa nyt edes joskus peiliin itseänne ja miettikää, mitä te olette? Mitä olette jo tehneet? Mitä, jos puolisonne saisi nyt tietää teoistanne? Laittaisi samantien pihalle? Ette enää hallitsisi tilannetta, vaan joutuisittekin vastaamaan jollekin teoistanne? Olisiko mukavaa?Kaikella on aikansa. Jotkut eivät jaksa erota. Ei ole mikään pakko.
- katkera vaimoko?
Mies kuvittelee olevansa rakastunut ja kertoo näin kakkoselle. Siinä ihanassa huumaavassa tunteessa, kun saa jakamatonta huomiota, on yhteinen salaisuus ja intohimoakin varmasti riittää, mies todella tuntee oikean elämänsä tylsäksi ja vaimonsa etäiseksi. Ei niissä salaisissa tapaamisissa keskustella laskunmaksuista ja harrastuksiin kuskaamisista, ei huomioida toista lastenhoidon välillä.
Kun päätös pitäisi tehdä, ei mies pysty siihen. Kakkosen arvo on todellisuudessa paljon pienempi kuin puolison ja perheen.- Näinmul
Tämä on totta.
Naisten ja miesten tunne-elämät ovat niin erilaisia.
Olin ite kerran salasuhteessa ja todella " rakastunut ".Olin kotona lähes aina odottamassa, että mies soittaisi.Mies oli kotona ja valitti aina nähdessämme koko ajan, kuinka menee huonosti vaimon kanssa.
Kuvittelin aina, että miehellä on lähes kestämätöntä.Totta, heillä olikin pientä kriisiä.Nyt heillä menee hyvin.
Jälkeenpäin olen säälinyt itteäni, kuinka lapsellisesti luulin vaikka mitä.On päivänselvää, etten ole toista kertaa haksahtanut.Mies ei edes sanonut kaikkia juttuja, mitä kuvittelin.Oli kai rehti, kun aatteli että olen tarpeeksi pöhkö loihtimaan itsekin asioita.
Jäi oikein paha maku.Luulin olevani rakastunut, vaikka olin hyväksikäytetty. - provoilua
Näinmul kirjoitti:
Tämä on totta.
Olin ite kerran salasuhteessa ja todella " rakastunut ".Olin kotona lähes aina odottamassa, että mies soittaisi.Mies oli kotona ja valitti aina nähdessämme koko ajan, kuinka menee huonosti vaimon kanssa.
Kuvittelin aina, että miehellä on lähes kestämätöntä.Totta, heillä olikin pientä kriisiä.Nyt heillä menee hyvin.
Jälkeenpäin olen säälinyt itteäni, kuinka lapsellisesti luulin vaikka mitä.On päivänselvää, etten ole toista kertaa haksahtanut.Mies ei edes sanonut kaikkia juttuja, mitä kuvittelin.Oli kai rehti, kun aatteli että olen tarpeeksi pöhkö loihtimaan itsekin asioita.
Jäi oikein paha maku.Luulin olevani rakastunut, vaikka olin hyväksikäytetty.provo?
- Totuudesta toiseen
Näinmul kirjoitti:
Tämä on totta.
Jäi oikein paha maku.Luulin olevani rakastunut, vaikka olin hyväksikäytetty.Näin juuri. Varatun puheista voi helposti saada sen kuvan että kotielämä on yhtä helvettiä vaikka kyse olisi pelkästään jostain elämään kuuluvasta kriisistä.
En sitten tiedä onko se oikein tai väärin. Varmasti hän kokee ahdistusta jos niin sanoo, ei välttämättä lainkaan niin paljoa että edes harkitsisi tosissaan eroa. - sekäettä
Kyllä kakkosenkin kanssa puhutaan laskuista ja lasten kuskaamisista - rinnakkaissuhde on suhde siinä missä virallinenkin, tosin harvemmin muilla tiedossa kuin asianosaisilla itsellään. Irtopanot varmaan sitten erikseen.
- ärsyttävää
Näinmul kirjoitti:
Tämä on totta.
Jäi oikein paha maku.Luulin olevani rakastunut, vaikka olin hyväksikäytetty.Kuka sua hyväksikäytti? Jos tietää toisen olevan varattu ja silti jatkaa suhdetta, niin sä olet siinä mukana ihan vapaaehtoisesti.
- piimäpääkö?
Kerroin, muutin pois, erottiin mutta ei mene kaaleen!
- hölmö kysymys
Totta kait jättäisin vaimon jos rakastaisin panoani.... panolle kannattaa vannoa rakkautta vaikka sitä ei tunne koska helpottaa pillun saantia ja pitää panon kuuliaisena.
- En halua
Itse en kyllä valehtelisi rakastavani. Se on törkeää.
- Vakavin julmuus
En halua kirjoitti:
Suurin henkinen. julmuus, jolla satuttaa toisen ihmisen kaikkein syvimpiä tunteita on valehdella hänelle rakastavansa. Vain todella julma, itsekäs ja epäempaattinen henkilö kykenee sellaiseen.
- ,,,,,,,
En halua kirjoitti:
Onko teidän rakkaus vain kumppanin sanojen varassa? Minusta rakkaus on ennenkaikkea tekoja, sen tuntee.
- Katkera vaimoko??
,,,,,,, kirjoitti:
Onko teidän rakkaus vain kumppanin sanojen varassa? Minusta rakkaus on ennenkaikkea tekoja, sen tuntee.
Tää on niin totta!! Minä pettäjä miehen vaimo aloin vaistota rakkauden hiipuvan ja kysyin useaan kertaan.. Miksi minusta ei tunnu, että rakastat? Olisitko mielummin muualla? Onko sulla joku toinen? No mies rakasti, oli vaan työstressiä. Ei ollut muuta eikä halunnut muualla. Näin minusta alkoi tuntua, kun suhdetta oli kestänyt nelisen kuukautta.
Nyt vuosi suhteen paljastumisesta tunnen taas miehen rakkauden. Me yritämme korjata avioliitomme molempia tyydyttäväksi. - et vai
En halua kirjoitti:
Riippuu summasta, mitä valheella tienaa.
- pettynyt3
Vakavin julmuus kirjoitti:
Suurin henkinen. julmuus, jolla satuttaa toisen ihmisen kaikkein syvimpiä tunteita on valehdella hänelle rakastavansa. Vain todella julma, itsekäs ja epäempaattinen henkilö kykenee sellaiseen.
sinä puhut suoraan ja todella asiaa.
- pettynyt3
Vakavin julmuus kirjoitti:
itse uskollinen.haluaisin kysyä mikä saa toisen ihmisen tekeen tosi julmaa siis pettää
- ykkönen ja kakkonen
Eihän sitä vaimoa voi jättää, kun sen kanssa on kerran mennyt naimisiin. Suurikin rakkaus kakkoseen voi yhtäkkiä vuosien kuluessa muuttua harmaaksi arjeksi. Sitten saa tilalle uuden harmaan arjen, puolet vähemmän omaisuutta, viikonlopputapaamiset lapsien kanssa etc. On parempi olla katon alla kuin taivasalla. Näin se vaan on, pojat ja tytöt.
- sdfghjkl1
Näin on. Monen miehen velkavankeus alkaa avioerosta. Uusi naikkoken natisee koko ajan, kun entiselle perheelle pitää antaa rahaa. Ja muita uusia ongelmia..
- niin on
Suuri rakkaus kakkoseen saa vauhtia mieheen, jos kakkosella on suuri omaisuus. Vaimo jää kuin nalli kalliolle. Ihan kuten tuossa sanotkin.
- äsh
Moni jättää, naimisiinmeno kun ei merkitse yhtään mitään. Purkautuu puolessa vuodessa koko sopimus. VÄhän sama kuin vuokrasopimksen tekisi. On kokemusta että suhde voi olla harmaata arkea yhden kanssa ja ihan erilaista toisen kanssa. Tosirakkaus ei ruostu,ei harmaannu eikä arkiinnu, näin se menee!
- Nykymies = simpanssi
Ei pääse siitä mihinkään, että nykyajan miehistä 99 % on vellihousuja.
Tekevät lapsia monelle naiselle ja sitten on rahat loppu elatusmaksujen takia.
Pettävät, varastavat ja valehtelevat, keräävät haaremia kun eivät uskalla existä erota..aina tulee vaan uutta naista ja kaikille valehdellaan että olet rakkain.
Ennen en ymmärtänyt lesboutta, nyt ihmettelen että on enää ainuttakaan heteronaista maapallolla.
- happy together
Oli miten oli,,mutta yhtä asiaa en kestä, sitä että kun sitten nämä liittoja pilaavat ''salarakkaat'' ja kolmannet osapuolet, jotaka ovat syyllisiä, niin miten he vielä kehtaavat kommentoida näitten avo - ja avioparien kirjoituksia, ottamalla kantaa näihin heidän itse aiheuttamiinsa avo ja avioliitto-huoliin ...
puhukoot ''harput'' vaan omista asioistaa ja jättäkööt kommentoimatta kunnollisten seurustelevien parien asia ja nimenomaan parisuhde ongelmat !!!- happy forever
Jokaisella ihmisellä on kuitenkin oikeus omaan mielipiteeseen ja oikeus se myös ilmaista, pidit siitä tai et. Jos sun syyllinen pitää löytää pettämisen aiheuttamiin parisuhteen ongelmiin, niin se syy ei suinkaan löydy siitä kolmannesta pyörästä. Se löytyy aika läheltä sua. Se syyllinen on sun oma puolisosi. Tuliko yllätyksenä?
Pettäjä ei aina petä sen vuoksi, että parisuhde on huono. Sitä kannattaa kysyä häneltä itseltään, miksi petti. Väkisin häntä ei ole kukaan vienyt. Pettäminen on aina ihmisen oma päätös. Tietoinen päätös. Siitä ei voi syyttää esim. viinaa tai vierasta naista. Valitettavasti ne selitykset taitaa upota moneen petettyyn naiseen.
Musta on erittäin mielenkiintoista lukea, miten kukakin osapuoli kokee nämä asiat. Mä olen ollut parisuhteessa petetty. Mä olen ollut pettäjä. Mä olen myös ollut se vihatuin eli kakkonen. Ei mun parisuhdetta kukaan ulkopuolinen pilannut. Ihan itse se tehtiin eks-puolison kanssa.
Ongelmattomia parisuhteita ei ole olemassakaan. Jos joku muuta väittää, niin valehtelee. Säkin valehtelet itsellesi, että teidän suhteen ongelmat johtuu ulkopuolisesta ihmisestä.
- tuttu juttu
Mies jättää vaimon salarakkaan vuoksi, jos salarakas on varakkaampi kuin vaimo. Jos vaimo on varakkaampi, mies ei lähde vaikka olisi kuinka kurja liitto.
- Raha ratkaisee
Ja jos vaimo on varakkaampi, niin mies saa salasuhteen paljastuttua kenkää. Joten nyt kaikki pers'aukiset kakkoset, jotka ukkomiehestä haaveilette, niin kipin kapin käräyttämään mies varakkaalle vaimolle.
- tuttua
Raha ratkaisee kirjoitti:
Ja jos vaimo on varakkaampi, niin mies saa salasuhteen paljastuttua kenkää. Joten nyt kaikki pers'aukiset kakkoset, jotka ukkomiehestä haaveilette, niin kipin kapin käräyttämään mies varakkaalle vaimolle.
Nämä varakkaiden naisten miehet ovat taitavia pelaajia ja heille harvoin käy käry. Jos vahinko sattuu, mies vannoo jättäneensä salarakkaan, ja elämä jatkuu kuten ennenkin.
- Mrs Robinsson
tuttua kirjoitti:
Nämä varakkaiden naisten miehet ovat taitavia pelaajia ja heille harvoin käy käry. Jos vahinko sattuu, mies vannoo jättäneensä salarakkaan, ja elämä jatkuu kuten ennenkin.
Niinhän sitä saattaisi tyhmempi luulla. Tämä varakkaampi rouva kyllä nyt luovuttaa mielellään pers'aukisen miehensä vielä pers'aukisemmalle kakkoselle. Hienoa loppuelämää vaan teille luottotietohäiriöiden ja maksamattomien vuokrien kanssa.
- vaimo ratkaisee
"Mies jättää vaimon salarakkaan vuoksi...."
Ehei. Mies jättää vaimonsa aniharvoin. Vaimon varallisuus ei asiaan vaikuta, koska miehet ovat romanttisia hupsuja. Sen sijaan vaimolle ja/tai rakastajattarelle miehen varakkuudella saattaa olla merkitystä, ja hyvin usein onkin. - lompakko kertoo
vaimo ratkaisee kirjoitti:
"Mies jättää vaimon salarakkaan vuoksi...."
Ehei. Mies jättää vaimonsa aniharvoin. Vaimon varallisuus ei asiaan vaikuta, koska miehet ovat romanttisia hupsuja. Sen sijaan vaimolle ja/tai rakastajattarelle miehen varakkuudella saattaa olla merkitystä, ja hyvin usein onkin.Jos kakkonen on varakkaampi, mies jättää vaimon. Se on vain näin. Jos mies on käryn jälkeenkin yhä kotosalla, on se merkki kakkosen köyhyydestä.
- aino*
lompakko kertoo kirjoitti:
Jos kakkonen on varakkaampi, mies jättää vaimon. Se on vain näin. Jos mies on käryn jälkeenkin yhä kotosalla, on se merkki kakkosen köyhyydestä.
"Jos kakkonen on varakkaampi, mies jättää vaimon."
Kakkoset ovat aina köyhempiä kuin rakastajansa. Ja elleivät satu olemaan, niin mies pysyy vain rakastajana. Eivät huoli pettävää miestä rinnalleen.
Sekä vielä. Mikä ei ole menoa, se on tuloa. Jos mies eroaa vaimostaan, joutuu hommaamaan toisen asunnon, maksamaan elareita ym. niin kalliimmaksihan se tulee kuin pysyä liitossa. Vähän varattomammankin vaimon kanssa.
Näin se menee.
- 16+11
Otsikossa sen sanoit. Jos. Vaan elämä ei oikeasti ole jos. Rakastaahan ne vaimoa, siinä se.
- tällanen diili
Mieheni jätti minut, sillä salarakas oli varakas. Jos olisimme jatkaneet yhdessä, olisimme olleet köyhiä. Nyt mieheni on varakas, koska nainen huolehtii kaikesta ja mies voi laittaa omat rahat säästöön. Minä, kuten jo ilmeni, olen köyhä, ja siksi hyvää kakkosainesta.
- liisa ihmemaassa
tällainen diili:
Oletko varma että salarakas tiesi sinusta kun otti miehesi ?
Ainakin minun miehestäni epäilen, nyt kun hänet paremmin tunnen, että tokko oli vapaa minuun tutustuessaan. Vaikka väitti olleensa useamman vuoden yksin.
Varma en ole, mutta epäilen puhuiko hän totta.
Varattuun en koskisi pitkällä tikullakaan, mutta huomatessani miten sujuvasti mieheni valehtelee kaikille kaikkea, en ole enää lainkaan varma siitä, etteikö olisi valehdellut sinkkuuttaan minullekin.
Ainakin nyt tämä netissä esiintyy mieluusti sinkkumiehenä, vaikka on oltu yksissä jo vuosia.
Mietin mitähän pahaa minäkin olen tehnyt kun tuollaisen miehen sain.
Aina olen kunnioittanut toisten perheitä/ parisuhteita, nyt sitten varsinaisen Satusepon kanssa elelen.
- ei ikinä enää
kakkosena voi olla jos on vaikkapa eronnut ja tuntuu yksinäiselle elämä, muuten se on turhaa touhua, mitä pidempää on kakkonen, sitä varmemmin mies pysyy aviossa, sillä varattukkin kyllästyy myös kakkoseen..hehän hakee vaan vaihtelua..
- Kaksi naista,
tuplasti enemmän pimppaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3762386IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk641854- 1541423
Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten131247Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021201Vastuunkantoa
Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu48945- 90874
- 71842
Ruohonpolttoa Suomussalmella
Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla43815- 28813