Miten nopeasti oireet ilmenevät?

kurkkukipee

Kyselen homeen takia sairastuneilta ihmisiltä, että kuinka nopeasti teille tuli oireita homekämppään muuton jälkeen ja minkälaisesta homevauriosta oli kyse? Tarkoitan lähinnä homeen määrää / levinneisyyttä asunnossa.
Kuinka nopeasti oireet pahenivat ja tuliko niitä yksi kerrallaan lisää vai kaikki kerrallaan? Entä sitten, kun muutitte pois, paraniko tilanne nopeasti ja miten hyvin?

11

14435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • kurkkukipee

Ok, kiitos, täytyykin tutustua. :)

• Olet kvht-altistunut

pikkuhilljaa ja herkistynyt oire-testin yli 15-osumaa tasolle, ennenkuin pystyt haistamaan "haisemattoman" homeen! Siitä inho homma, kun ei ole kuin kaksi varmaa konstia todentaa kvht-altistuminen!

Kvht. -altistuneen oiretesti.
      Tämä sivu on päivitetty 30.11.2011

KVHT-altistusta (=KosteusVaurioHomeidenToksiini-/Kemikaali-altistus) ei voida luotettavasti todentaa yksilötasolla veren IgG/IgE vasta-aineista, eikä ihon Prick-testeillä. KVHT-altistus voidaan todentaa alla olevalla oiretestillä, tai keuhkojen BAL-huuhtelulla. Kun epäillään kosteusvaurio-hometta, voi sen olemassa olon varmistaa kotikonstillakin ja poistaa ensiapuna välitön terveyshaitta. Koska kosteusvaurio-hometta ei välttämättä ole näkyvissä, eikä se välttämättä haise, niin on vielä yksi varma kotikonsti todeta sen olemassa olo. Kosteusvaurio-homeen hajusta kantapään kautta koettua ja käytännössä testattua: Asunnossani on todettu jo aiemmin kosteusvaurio-hometta, jonka itse haistan selvästi, koska olen altistunut ja herkistynyt jo pitemmän aikaa kv-homeille. Tein viimeisen testin erään ystäväni kanssa. Kysyessäni häneltä, haistaako hän mitään erikoista asunnossani? Hän vastasi: En, mutta minun on raskasta hengittää täällä, eli jotain täällä on. Mitä tästä opimme?
      No miksei haise? Homeita tunnetaan yli satatuhatta eri lajia, joista noin sadan tiedetään aiheuttavan terveyshaitan, tai vakavan terveyshaitan. Edellä mainituista homeista koostuu rakenteissa muhiva homeiden-cocktail.
      1. Välittömästi haiseva homeiden-cocktail.
      - Tämä ryhmä on vain muutama prosentti kaikista kv-homeiden kohteista.
      2. Haisematon homeiden-cocktail.
      Huom! Tämä ryhmä on valtaosa kaikista kv-homeiden kohteista!
      - Tällaisen homeiden-cocktailin pystyy haistamaan ainoastaan jo pitemmän aikaa(vuosia) kv-homeiden toksiinille altistunut/herkistynyt henkilö, tai koulutettu homekoira.
      Tuon salakavalan haisemattomuuden vuoksi kehitin tämän oiretestin, joka sittemmin on osoittautunut varmimmaksi yksittäiseksi kotikonstiksi todeta kosteusvaurio-homeen olemassa olo ja se voidaan tehdä joka kodissa. Elimistömme on tarkempi kuin yksikään sähköinen mittari. Kv-homeen toteaminen varmuudella ja ilmaiseksi:
      Huomaa testin *-kohdat koska tästä löytyy syy ”outoon” käyttäytymiseen.
      Jatkuu.............. linkissä. Hoito-ohje on testin lopussa:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=96

Tästä on kyse limakalvoillasi:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=19

Mhb opastus:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=67

• kurkkukipee

Kiitos vastauksestasi ja testistä. Minulla oireet ovat ilmenneet parin kuukauden päästä asuntoon muutettuani eli hyvin nopeasti. Voihan se olla niinkin, että edellisissä asunnoissa on ollut kosteusongelmia ja sitä kautta olen altistunut pikkuhiljaa, mutta vasta nyt, kun mikrobikasvustoa oli silminnähden havaittavissa tässä uudessa asunnossa, niin oireet pukkaavat päälle. Tänään huomasin uuden jutun: kaataessani pyykinpesunestettä pesupalloon kurkkuni reagoi siihen kirvelyllä ja pesuaineen haju tuntui todella voimakkaalta sieraimissa ja kurkussa. Ei ole aikaisemmin tuollaista tapahtunut, ja olen aina ollut tyytyväinen siitä, ettei minulla ole ollut minkäänlaisia hengitystienongelmia, kuten siitepölyallergiaa tai astmaa.

• Taisi tulla sinulle
        kurkkukipee kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi ja testistä. Minulla oireet ovat ilmenneet parin kuukauden päästä asuntoon muutettuani eli hyvin nopeasti. Voihan se olla niinkin, että edellisissä asunnoissa on ollut kosteusongelmia ja sitä kautta olen altistunut pikkuhiljaa, mutta vasta nyt, kun mikrobikasvustoa oli silminnähden havaittavissa tässä uudessa asunnossa, niin oireet pukkaavat päälle. Tänään huomasin uuden jutun: kaataessani pyykinpesunestettä pesupalloon kurkkuni reagoi siihen kirvelyllä ja pesuaineen haju tuntui todella voimakkaalta sieraimissa ja kurkussa. Ei ole aikaisemmin tuollaista tapahtunut, ja olen aina ollut tyytyväinen siitä, ettei minulla ole ollut minkäänlaisia hengitystienongelmia, kuten siitepölyallergiaa tai astmaa.

Kemikaaliyliherkkyys lisäksi.
        http://www.sisailmayhdistys.fi/files/attachments/ailan_lisaykset/nordin_inomhusluftverkstaden_4.pdf

• kurkkukipee

• SalakavalaHaisematon
        kurkkukipee kirjoitti:

Kirjoitit: >>>Voihan se olla niinkin, että edellisissä asunnoissa on ollut kosteusongelmia ja sitä kautta olen altistunut pikkuhiljaa, mutta vasta nyt, kun mikrobikasvustoa oli silminnähden havaittavissa tässä uudessa asunnossa, niin oireet pukkaavat päälle.

• myrkynlykkäs

Toivottavasti et pessyt pyykkiäsi sillä aineella.
      Ajattele millainen vaikutus ehtii syntyä esim. kun nukut sillä aineella pestyjen vuodevaatteiden välissä.

• kurkkukipee

Pesin, koska ehdin jo lorauttaa aineen pesukoneen lokerosta. Yksi pesupallo; kaksi konetta, nääs.

• myrkynlykkäs

Sitten kun olet kunnolla kemikaaliherkistynyt, joudut luopumaan paitsi siitä pesuaineesta myös siitä pesukoneesta ja tietysti niistä vaatteista, jotka sillä joskus on pesty. Kemikaalit kuten homeetkin imeytyvät kankaiden kuituihin ja pyykinpesukoneen muoviosiin ja saastuttavat sieltä käsin kaikki tulevatkin pyykit.
      Luulisi että haju loppuu joskus, mutta nämä aineet tuntuvat olevan hyvin riittoisia.
      Kemikaaliherkistyminen johtaa ihan uuteen elämäntapaan.
      Minkä merkkistä pesuainetta se muuten oli?

• kurkkukipee

Toivottavasti noin ei käy. X-tra -niminen halpispesuaine. Se menee vaihtoon...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      116
      2078
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      162
      1571
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1384
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1158
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      164
      1141
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      976
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      882
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      877
    9. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      864
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      821
    Aihe