Ovatko Nokian kontiot kirosana?

Bisnesmies

Tämä kesähän on ollut tunnetusti vähäluminen mutta sitäkin kosteampi.
Eräänä aamuna, kun loma oli jo loppu, vettä tuli aamulla kuin esterin ahterista, ja päätin vetäistä jalkaani uudet Nokian kontio-saappaat (mustat), kun menin toimistolle. (Siellä mulla on tietenkin vaihto-nappaskengät)

Katsoin säälien niitä kaupungilla kahlaajia, joilla oli mm. korkkareita, avokkaita ja miehillä kalliita nahkakenkiä. Lompsin tyytyväisenä töihin.

Paikalla oli jo joukko kollegoita, ja he repesivät täysin, kun näkivät, että tulen lantsarit jalassa sisään.

En todellakaan edes hätkähtänyt asiasta, sillä olen huumormiehiä, mutta pikkasen alkoi ihmetyttää, kun kaikki taivastelivat ja hekottelivat kontioillani koko päivän.

Eri juttu olisi ollut, jos olisin tullut multaiset, kulahtaneet kontiot jalassa ja samalla saanut koko lattian siivouskuntoon.

Mun mielestäni kontiot jalassa kehtaa kävellä sadesäällä kaupungilla. En minäkään asiakkaalle saapastele ne jalassa, mutta kyllähän ne käytännölliset Suomen olosuhteisiin ovat.

Kertokaapa mielipiteenne/vastaavia kokemuksia..

Terveisin maalta muuttanut

8

1949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teemu

Herrasmies käyttää kumisaappaita ainoastaan maaseudulla tai ehkä poikkeustapauksina esim. tulvan sattuessa, tosin silloin suosittelen ennemminkin kainaloihin ylettyviä kalastajahaalareita. Kaupungissa herrasmies käyttää kalosseja nahkakenkiensä päällä.

• moustache

Normaaliin käyttäytymiseen kuuluu että osaa pukeu-
      tua oikein. Jos sataa, valitaan sopivat jalkineet ja
      vaatteet että EI KASTUTA. Eihän kumisaappaita ja sa-
      deasuja valmistettaisi ellei niille olisi käyttöä.
      Se nyt on tyhmää että ollaan valmiit pilaamaan hyvät
      nahkaiset kävelykengät sateessa vaikka on saatavissa
      kumisaappaita. Ne jotka arvostelivat sinua, näytti-
      vät oman junttiutensa. Minä käytän sateella kumi-
      saappaita jotta voin liikkua normaalisti.

• sepe

Esim. Perkele on kirosana.

• Emporio Armani

Bisnesmiehelle ei kyllä mielestäni kumisaappaat sovi. Ei ne vaan oikein istu puvun kanssa...
      Jos nyt on tuollainen koiranilma ja joutuu kävelemään niin pitkään sateessa, että kengillä on vaara mennä pilalle, niin kyllä siinä vaiheessa bisnesmies todennäköisesti ottaa taksin. Ainakin mikäli hän on menestynyt liike-elämässä niin ettei talous hetkahda yhdestä taksimatkasta. Usein liikemiehillä on käytettävissään myös henkilöauto ja kaupungeissa julkinen liikenne, mitä voi käyttää sateen sattuessa...

• OK!

Oot kyllä harvinaisen fiksu kaveri. Itsekin maalta kaupunkiin muuttaneena olen kiinnittänyt ihmisten pukeutumiseen huomiota.Onko mitään sen älyttömämpää, kun valita pikkukengät kun vettä tulee taivaan täydeltä. Toki jos ei tarvitse mennä lainkaan ulos, niin silloin on kyllä kengät paikallaan. Mutta jos joutuu ulkosalla liikkumaan, niin miksi pitäisi jotenkin hävetä sitä, että osaa pukeutua sään mukaan. Kumisaappaat ja Goretexit kunniaan, ja vaihtovaatteet ja -jalkineet mukaan, niin ei tarvii märillä sukilla litistellä koko loppupäivää. Sitä paitsi Kontiot on kyllä Armanien veroiset kostean kelin jalkineet. Jos olisit laittanut jotkut kiinalaiset Otsot tai jotkin muut Tarjoustalojäljitelmät jalkaasi, niin silloin olisin nuo naureskelut ymmärtänyt.

• Saapastelija

Olen lukemattomat kerrat hämmästellyt myös tä-
      män ajan ihmisten pukeutumista. Vaikka vettä
      sataa kaatamalla tai kadulla on loskaa nilk-
      koihin saakka, ei monellakaan vastaantulijalla
      ole kumisaappaat jalassa.

Olen bisnesmiehen tavoin kaikesta hämmäste-
      lyistä huolimatta vetänyt sateella Kontiot jal-
      kaani ja marssinut kaupungilla kuivin jaloin.
      Enkä koe, että kumisaappaat kuuluisivat sen
      enempää agraariympäristöön kuin Helsingin kesk-
      kustaan. Kaiketi pukeutuminen pitää olla kui-
      tenkin sään mukaista ainakin työmatkoilla. Ei
      Kontiot kuulu minunkaan juhla-asuuni, eikä yli-
      päätään puvun kanssa pidettäviksi.

• Kontiomies minäkin

Mielenkiintoista keskustelua pukeutumisesta. Vaikka tänä kesänä ei juuri sateiden
      suhteen ole ollut ongelmia, kyllä Suomessa on sadepäiviäkin ja silloin joutuu miet-
      timään, millaisilla jalkineilla työmaalle. Jos työpaikalla on mahdollisuus vaihtaa
      työasua, on luonnollista käyttää työmatkalla vaikkapa Kontiosaappaita. Saappaat
      vaativat tietynlaisen pukeutumisen, en minäkään puvun kanssa Kontioissa liiku
      Mutta kyllä Kontiot ovat nimen omaan sadesään jalkineet.

• lop8

Kontiot ei kelpaa muualle kuin lannan luomiseen navettaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2775
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2615
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      267
      1575
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1174
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1088
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      879
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe