Miten miestä voi oppia tuntemaan?

pinokki0

Miehet eivät puhu eivätkä pussaa, ja naiset ovat joko hysteerisiä tai nalkuttavat. Yleistyksiä, kyllä. Miesten ja naisten tunne-elämässä kuitenkin on eroja. Tämä kirja kertoo, millaisia ja miksi.

Miten ihmeessä edes kykenemme tulemaan toimeen keskenämme? Onneksi tunteilla on aina järkensäkin: tunneäly. Kun sitä kehittää, paranevat sekä ihmissuhteet että terveys ja muukin elämänlaatu.

Tunne mies, tunne nainen tarjoaa ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta niille, jotka ovat kiinnostuneita niin oman kuin vastakkaisen sukupuolenkin tunne-elämästä.

http://www.kirjapaja.fi/tuotteet/2310-tunne-mies-tunne-nainen

13

164

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otsikkoon, että silleen kun ketä tahansa muutakin ihmistä. Heittämällä ennakkoluulot sivuun ja avaamalla korvat ja aivot ko. ihmiselle. Ei ehkä kirjaimellisesti pääkuorta auki pöydälle, mutta kuvainnollisesti.

Kuuntele, kysele, puntaroi, kysele lisää, kuuntele lisää ja täsmennä/pyydä täsmennystä, jos jotain epäselvää on. Ota vastaan sulle annettavaa informaatiota suht avoimin mielin. Tee löytymatka itseen ja toiseen ihmiseen. Ole valmis oivaltamaan samalla itsestäsi jotain uutta.

Joojoo...blaab blaab. Mee pois, mä meen.

• blaab blaab.

Joojoo...blaab blaab. Mee pois, mä meen.

• Oasis

Viimeksi tänään olen joutunut toteamaan, etten ainakaan minä ole koskaan oppinut miehen tuntemisen taitoa. En tiedä tulenko koskaan tuota taitoa oppimaankaan, enkä sitä haluanko edes. Taitaa olla parempi tallustaa vain yksin itsensä kanssa ja voi luottaa siihen, että ainakin itsensä tuntee.

• ~c~

Mitä on tunteminen? Jonkun ihmisen voi tuntea kuin omat taskunsa, eikä silti ymmärrä, miksi...

Tarkoitan että tuntee toisen niin perinpohjin, että tietää jo etukäteen kuinka toinen reagoi mihinkin, tietää hänen motiivinsa, halunsa ja heikkoutensa. Mutta ei voi ymmärtää sitä, miksi hänellä on sellainen motiivi, halu ja heikkous ja miksi hän ei kykene reagoimaan toisella tavalla.

• Oasis
        ~c~ kirjoitti:

Mitä on tunteminen? Jonkun ihmisen voi tuntea kuin omat taskunsa, eikä silti ymmärrä, miksi...

Tarkoitan että tuntee toisen niin perinpohjin, että tietää jo etukäteen kuinka toinen reagoi mihinkin, tietää hänen motiivinsa, halunsa ja heikkoutensa. Mutta ei voi ymmärtää sitä, miksi hänellä on sellainen motiivi, halu ja heikkous ja miksi hän ei kykene reagoimaan toisella tavalla.

Hyvä kysymys...
        Juuri tuollaisia olen tänään pohtinut enkä päässyt puusta pitkään. Vastausta kysymykseen miksi, tuntuu olevan vaikea, jollei mahdoton löytää. Ehkä se on usein sellainen kysymys, johon ei edes pitäisi olettaa saavansa vastausta.

Pitäisi osata hyväksyä se, ettei koskaan voi ymmärtää täysin ja osata elätä tietynlaisen vaillinaisuuden kanssa. Hiukan opeteltavaa itsellä vielä tuolla saralla...

• Kirja on väistämättä huuhaata, koska mies ja nainen eivät ole henkisiltä ominaisuuksiltaan mikään homogeeninen lajityyppi, vaan yksilöllisiä eroja on paljon. Ellei eroja näe, on itse putkiaivo.

• Mahdoton kysymys.
      Mielestäni miehet ovat usein hyvin monimutkaisia ja vaikeaselkoisia, ajatusmaailma menee ristiin.
      Parisuhteessa erilaisia luonteenpiirteitä sovitellaan yhteen, vaihtelevalla menestyksellä.
      Toisinaan toimii, usein ei. Ehkä ajan kanssa, ehkä ei koskaan.
      Monille se on kasvun paikka, sekä miehille että naisille.

• Me ollaan joko hyvin yksinkertaisia tai hyvin monimutkaisia, naisten mukaan. Koittasitte nyt päättää, niin se yhteiselämäkin vois sujua helpommin :d

• bravo.bravi kirjoitti:

Me ollaan joko hyvin yksinkertaisia tai hyvin monimutkaisia, naisten mukaan. Koittasitte nyt päättää, niin se yhteiselämäkin vois sujua helpommin :d

Vaikka yksinkertaisista onkin kysymys, ei päätöksenteko ole koskaan niiiin yksinkertaista. :)

• bi-nainen
        bravo.bravi kirjoitti:

Me ollaan joko hyvin yksinkertaisia tai hyvin monimutkaisia, naisten mukaan. Koittasitte nyt päättää, niin se yhteiselämäkin vois sujua helpommin :d

En tiedä mistä on joku saanut päähänsä, että miehet olisivat yksinkertaisia. Voiko monimutkaisemmaksi mennä kun on tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa, joka ei osaa puhua tunteistaan eikä osaa käsitellä niitä. Mielestäni on hyvin yksinkertainen prosessi, tunnustella miltä tuntuu ja avata suu ja sanoa se. Vai? Itse seurustellut sekä naisten että miesten kanssa ja vaikka naisetkin on monimutkaisia, olen kuitenkin sitä mieltä että miehet vielä enemmän.

• ..ø..

Kun lopettaa väkisin yrittämästä niin yllättäen alkaa ymmärtää.

• Vilwa

Joskus sitä tahtomattaan haluaa hallita muita ihmisiä, haluavat, että he toimivat kuin sinäkin ja kun näin ei tapahdu, harmittaa. Kun ymmärtää tämän seikan itsessään ja vähän toisessakin, niin selviää jo helpommalla.

Henk.koht. en muuten voi sietää, kun mies sanoo: "Ei naiset ajattele noin". Tulee aina sellainen olo, että olenko minä vain sukupuoleni?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      611
      2525
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      414
      2011
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1930
    4. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1516
    5. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1478
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      66
      1439
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      124
      1233
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      22
      1040
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      968
    10. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      18
      942
    Aihe