Kotona karvojen laserointi

Turkki Hiiteen!

Tästä on keskusteltu jo ennenkin, ja väitteet ja kokemukset ovat ristiriitaisia. Mutta kysyn, jos ilmaantuisi jotain uutta tietoa. Eli kotona tehtävistä karvojen laseroinneista kysyn. Voiko niillä oikeasti saada jotain aikaan? Olen kyllästynyt epiloimaan, ja jos epilointiin tulee taukoja, on uudelleen aloitus kivuliasta. Kohtuullisen tummakarvainen ja vaaleaihoinen olen.

Sitäkin olen miettinyt, että kävisikö kokeiluun joku muu laserhärveli kuin nimenomaan karvojen poistoon tarkoitettu. Omalla riskillä tietysti. Kun sanotaan, että kotikäyttöön tarkoitettujen laserlaitteiden teho on vähäinen. Ammattilaiselle en mene, en pysty satsaamaan niin paljon taloudellisia resursseja sinne suuntaan.

6

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nolo Sika

      Nuo "lailliset kotilaaserit" on leluja, niillä ei tee juuri mitään, koska sallitut tehot on niin pieniä

      Mutta kiinastaa saa tilattua 5 milliwatin VALOTEHOLLA olevia lasereita, näillä saa jo karvatuppia tapettia, eli aja karvat pois (ettei ne pala suorra) ja käy laserilla alue läpi muutaman sentin päästä, jos alkaa jossain kohtaa sattumaan/tuntumaan liian kuumalta, siirrä pois, ettei tule palovammoja tms, myöskin suojalasien käyttö on suotavaa ettei osu vahingossa silmiin.

      Tosin noin tehokkaat laserit on suomessa kiellettyä, joten nettikauppaa tulee pyytää lähettämäämn tuotteet, niin että sisällöksi on merkattu joku muu

    • Läväri69

      Tv:ssä mainostetaan jotain laitetta, joka vähentää karvojen kasvua huomattavasti. Niitä saa gigantista. Hinta kyllä kirpaisee: 250€!

      • Tuttua touhua

        Noin halvalla ei saa mitään tehokasta ja toimivaa. Käytä mieluummin summa ensimmäiseen laskehoitokertaan. Tai ajele säännöllisesti epilaattorillasi, sillä ne karvat pysyy kurissa eikä maksa mitään.


      • Karvat Hiiteen!
        Tuttua touhua kirjoitti:

        Noin halvalla ei saa mitään tehokasta ja toimivaa. Käytä mieluummin summa ensimmäiseen laskehoitokertaan. Tai ajele säännöllisesti epilaattorillasi, sillä ne karvat pysyy kurissa eikä maksa mitään.

        Aika säännöllisesti olenkin epilaattorilla ajanut. Mutta ilmeisesti osa karvoistani katkeaa karvatupesta irtoamisen sijaan, eli lopputulos ei kestä pitkään. Hiukset ja kynnet kasvavat hitaasti ja heikosti, mutta kaikki muut karvat nopeasti. Onpa naisellista. Sääret ja kainalot pysyvät epiloimalla varsin siistinä, mutta hävyn alue ei. Siinähän ei epilaattoria suositellakaan, mutta ajelen silti. Puolessa päivässä ilmaantuvaa höyläsänkeä en siedä. Pari viikkoakin on liian pitkä epilointiväli, pitäisi epiloida kahdesti viikossa. Ja herkkien alueiden iholle jää siitä aina jälkiä. Varmaan laseroinnissakin kertoja tarvittaisiin tavallista enemmän.


      • Tuttua touhua
        Karvat Hiiteen! kirjoitti:

        Aika säännöllisesti olenkin epilaattorilla ajanut. Mutta ilmeisesti osa karvoistani katkeaa karvatupesta irtoamisen sijaan, eli lopputulos ei kestä pitkään. Hiukset ja kynnet kasvavat hitaasti ja heikosti, mutta kaikki muut karvat nopeasti. Onpa naisellista. Sääret ja kainalot pysyvät epiloimalla varsin siistinä, mutta hävyn alue ei. Siinähän ei epilaattoria suositellakaan, mutta ajelen silti. Puolessa päivässä ilmaantuvaa höyläsänkeä en siedä. Pari viikkoakin on liian pitkä epilointiväli, pitäisi epiloida kahdesti viikossa. Ja herkkien alueiden iholle jää siitä aina jälkiä. Varmaan laseroinnissakin kertoja tarvittaisiin tavallista enemmän.

        Riippuu siitä minkä merkkisen epilaattorin omistaa. Jotkut epilaattorimerkit katkoo karvaa, omani on Braunin enkä ole havainnut karvojen katkeilua. Myös epilaattorin käyttötapa voi vaikuttaa asiaan.

        Epilaattorillakin voidaan poistaa vain sillä hetkellä kasvavat karvat (kuten laserillakin). Kun sitten lepovuorossa olleet karvat kasvaa näkyviin, voidaan luulla että karvat katkesi. Eron huomaa siitä onko karvan pää karkea ja paksu kuten sheivatessa vai hento ja ohut kun uusi karva kasvaa esiin.

        Varsinkin alussa kannattaa ajella epilaattorilla maksimissaan viikon välein, silloin karvat eivät ehdi kasvamaan liian vahvoiksi ja epilointi tuntuu vain nipistelynä.

        Minulla on laserilla poistettu karvat kasvoista ja jonkin verran bikinirajasta, loput ajelen epilaattorilla (myös kainalot).


    • Viiksilady

      Minua kiinnostaa myös kovasti, näin jossain mainoksen näistä laitteista. Säärikarvoista haluaisin eroon ne kasvaa nopeasti ja ovat vahvoja. Mutta ennen kaikkea kasvojen ("viikset" ja jonkin verran "partaa"). Olen tummaverikkö ja ihokarvani ovat mustia, ihoni kuitenkin suht vaalea, joten karvat erottuu ikävästi. Ärsyttää, kun lapset joilta kuulee totuuden kommentoi,että sulla on parta tai viikset. Joillakin on kyllä paljon erottuvammatkin karvat kun mulla, mutta silti...

      Oisko jollain omakohtaista kokemusta näistä laitteista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1679
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1568
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1169
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1124
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1102
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      6
      1012
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    8. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      971
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      965
    10. 6
      960
    Aihe