Jutta Gustafsberg määrittelee ihannenaisen.

Totuus paljastettu!

Meillä jokaisella on varmasti mielessään kuva ihannevartalosta. Olit sitten mies tai nainen, niin joku tietty vartalotyyppi miellyttää silmääsi, niin samassa kuin vastakkaisessakin sukupuolessa. Mikä sinua miellyttää näistä naisvartaloista?

http://blogit.iltasanomat.fi/liv/2012/11/18/ihannevartalo/tumblr_l1wj89kwz31qzxzwwo1_500/

0 ja 1 vartalot ovat hyvin sairaannäköisiä. Tämä on pelottava ihmistyyppi, jonka ihannoinnista onneksi ollaan viimeisen parin vuoden aikana päästy aika hyvin eroon.

Vartalotyypit 8 ja 9 vaativat tiukkaa ja armotonta ruokavaliota ja paljon treeniä. Näillä vartaloilla voisi hyvin kiivetä fitness-kisalavalle. Nämä vartalotyypit saavat osakseen myös eniten arvostelua. Johtuneeko siitä, että jokainen tietää, että tälläisen kropan eteen on tehtävä töitä ja paljon!
http://blogit.iltasanomat.fi/liv/2012/11/18/ihannevartalo/

Näin puhuu Jutta Gustafsberg, joka itse omistaa valokuva 8:n mukaisen ihannevartalon. Lisäksi hän kuuluu suomenruotsalaiseen yläluokkaan.

62

2844

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---------

2. ja 8. on parhaat.

• lifemocker

sanoisin 2 ja 3 ... toi 8 alkaa olemaan jo liian epänaisellinen mun silmään

• Eräs mies

Mielestäni nainen vartalotyypiltään 3-5 olisi ihan jees. Naiselle ei vaan sovi liian ylitreenattu kroppa, siitä vaan on luonnollisus ja naisellisuus kaukana. Mutta, makunsa kullakin.

Toki, tuo numero 6 vielä menettelee, ei paha. Mutta kun ikää tulee, niin ihanteetkin vaihtuvat. Nuorempana olin liian pinnallinen, ja sain siitä näpeilleni ja nyt keskityn enemmän naisen korvien väliseen tilanteeseen.

Summa summarum, liika pinnallisuus on pahasta.....

• -------

Mutta tässä varmaan olikin nyt kyse ulkonäöstä. Yhtä hyvin sillä huonokroppasellakin voi olla pissaa päässä.

• Kyllä ylitreenaus

sopii naiselle aina!

• Slimlady

Että toi jutta on ärsy. Mix poikamainen ruuminrakenne on pelottava? Sixkö kun jotkut nyt vaan sattuu olemaan sellasia luonnostaan ja jutallehan se ei passaa?

• mnvbkjbhj

Jutta muuten EI ole suomenruotsalainen.
      En muista mitä on sukuaan, mutta ehta suomalainen persjalka-pikkurinta (mallia A) keskisestä Suomesta, jostain sieltä Ähtärin nurkilta.

Sittemmin Jutalle on tehty kumipallot rintaan tisseiksi. Tai no, silikoniahan ne lienevät eivätkä kumia.

Kovasti on naama kurttuuntunut, liekö solariumilla asian kanssa tekemistä?

Olen yhdeltä kaverilta kuullut, että oli jo nuorena vittumainen pyrkyriluonne. Mene ja tiedä.

• 8+11

Jutta on Virroilta ihan siitä Pirkanmaan ja Etelä-Pohjanmaan rajalta (kuitenkin hämäläinen). Niin suomenkielistä seutua kuin olla ja voi. Syntyessään sukunimenä oli Virtanen ja Gustafsberg Jutasta tuli toisen avioliittonsa myötä.

• aseveli70

Totta turiset,,,siivellä eläjähän se on aina ollut,,,oikea puutiainen!tuohon jutan roppaan vielä että seon vaatinut työtä varmasti sitä en sano mutta tyhmäkin tietää et tuollainen roppa ei tule pelkällä syömällä ja kovalla reenillä,,tarvii vähän nappia ja piikkiä ravinto lisäksi!lihas ei tuollain kasva naiselle!

• 17+4

Uskon, että noilla fitness-typyilläkin on jonkinlainen minä-identiteetin ja ruumiinkuvan häiriö. Ei se ole oikein normaalia, että nainen haluaa hartioiden olevan lantiota leveämmät. Tai vatsan muistuttavan enemmän miehen vatsaa kuin naisen vatsaa. Luonnekin on yleensä aika maskuliininen ja käyttäytyminen karkeaa.

• "Uskon, että noilla fitness-typyilläkin on jonkinlainen minä-identiteetin ja ruumiinkuvan häiriö. "

-Ei sen enempää tai vähempää kuin keskivertonaisellakaan. Ja tämä perustuu ihan ensikäden omakohtaisiin kokemuksiin vuosien ajalta. Eli metsään meni tämä olettamus..

• K o v a
        TheOne kirjoitti:

"Uskon, että noilla fitness-typyilläkin on jonkinlainen minä-identiteetin ja ruumiinkuvan häiriö. "

-Ei sen enempää tai vähempää kuin keskivertonaisellakaan. Ja tämä perustuu ihan ensikäden omakohtaisiin kokemuksiin vuosien ajalta. Eli metsään meni tämä olettamus..

Paljoko nostat penkistä?

• K o v a kirjoitti:

Paljoko nostat penkistä?

Perustele, että miten mun penkkitulos liittyy ko aiheeseen, niin kerron sulle. ;)

• 18+16

Ihanteeni on numero 2 timmillä kropalla varustettuna. Jos on numero 2 laihaläskinä, on rumahko. Timminä 2 painaa keskimittaisena 58-62kg. Laihaläskinä samainen painaa n. 55kg ja löysää löytyy hieman. Kolmonen on curvy ja painaa suunnilleen 5kg enemmän, kuin 2:n. Samoin nelonen painaa noin 5kg enemmän, kuin kolmonen. Kuvan 5 kohdalla sen sijaan tehdään huima harppaus, vitonen painaa jo lähestulkoon 20kg enemmän, kuin nelonen! Kutonen painaa vielä enemmän, keskimäärin 150kg.

t. kakkosen ja kolmosen välimuoto

• 13+13

"Timminä 2 painaa keskimittaisena 58-62kg. "

Toki, jos on 170 cm pitkä. Noista kuvista vasta nelonen alkaa olla sitä luokkaa, jossa paino on pituus vähennettynä sadalla.

• MatamiMeduusa

Oon noista lähimpänä numero 2sta pituudella 172 ja painoa 54, en ainakaan hirvitävä laihaläski ole koska kuntoilen lähes päivittäin, syön terveellisesti ja rasvaprosenttini on 19 (ei siis supermatala mutta normaalia matalampi silti, esim. misseillä rasva% usein lähemmäs 25). Ikääkin on jo yli 30.

• 5+11

'"Timminä 2 painaa keskimittaisena 58-62kg. "

Toki, jos on 170 cm pitkä. Noista kuvista vasta nelonen alkaa olla sitä luokkaa, jossa paino on pituus vähennettynä sadalla.'

Kyllä, jos nelonen on laihaläski.

Nimenomaan jos on 170 cm. Keskimittainen nainen on 167-173cm. Lyhyt nainen on 157-163cm. Väliinputoaja sitten 162-166cm. Kyllä, pituus luonnollisestikin vaikuttaa painoon ja ulkomuotoon. Pitkä on hoikka suuremmassa painossa, kuin lyhyt. Tietenkin ;)

• 7+11

Edellinen korjaa. Siis 4 alkaa olla laihaläskinä luokkaa pituus -110. Timmihkönä luokkaa pituus -100. Timmihän nelonen, ei nimittäin ole koskaan. Timmiä alkaa olemaan vasta 3 ja 2. Tämäkin vain, jos ei ole laihaläski.

• 13+18

Millä ihmeellä sinä saat nelosesta laihaläskin? Et taida tietää mitä sillä tarkoitetaan.

• 7+11 vastaa
        13+18 kirjoitti:

Millä ihmeellä sinä saat nelosesta laihaläskin? Et taida tietää mitä sillä tarkoitetaan.

Jos nelonen on esim. 170cm pitkä ja painaa pituus - 110, eli 60kg ja silti näyttää samalta, kuin neloskuvassa, hän on laihaläski, eli pituuteensa nähden kevyt, mutta silti pullean löysä. Jos sama nainen samassa pituudessa ja samassa painossa kumminkin näyttää kakkoselta (nelosen lookin sijaan), hän on Ei-laihaläski. Elikäs, yleensä 170cm/60kg näyttää normaalissa tilanteessa kakkoselta ja laihaläskinä neloselta. Peilikuva ratkaisee, ei puntarilukema.

• 11+19

Kaikki pituudet huomioiden vaatekoot suunnilleen seuraavasti.

0. alle 30
      1.30-32
      2.34-36
      3.36-38
      4.38-40
      5.44-48
      6. yli 55
      7. ??? yli 60?
      8.36-38
      9.38-40

• .........

itse olen noista lähimpänä nelosta ja vaatekoko on s/36

• ............
        ......... kirjoitti:

itse olen noista lähimpänä nelosta ja vaatekoko on s/36

tai no kasin ja nelosen sekoitus. Kasiin pyritään :)

• 18+8
        ............ kirjoitti:

tai no kasin ja nelosen sekoitus. Kasiin pyritään :)

Sinulla ei ole varmaankaan kovin paljon/tarpeeksi lihasta edellinen, jos olet s36 ja silti näet itsesi nelosena? Tietenkään kolmonenkaan ei voi olla, jos ei ole malliltaan tiimalasi. Et ole ilmeisesti? s36 olisi jo kakkonen, jos olisi enemmän lihasta.

• ................

Veikkaisin ennemminkin näin:

1-2: 32-34
        3-4: 36-38
        5: 40-42
        6: 44
        7: yli 50
        8: 36
        9: 38-40

Itse olen jotain 5 ja 6 väliltä ja vaatekokoni on 42.

• JOssuProssu
        ................ kirjoitti:

Veikkaisin ennemminkin näin:

1-2: 32-34
        3-4: 36-38
        5: 40-42
        6: 44
        7: yli 50
        8: 36
        9: 38-40

Itse olen jotain 5 ja 6 väliltä ja vaatekokoni on 42.

Oho, minä olin juuri tulossa sanomaan olevani myös 5 ja 6 väliltä, ja kokoni on 48. Tuo kuutonen ei kyllä mitenkään mahdu kokoon 44. Tai no mahtuuhan se Tuksukin kokoon 36 vaikka olisi minkäkokoinen. :D Joten kai sitä survottua saa.

• ................
        JOssuProssu kirjoitti:

Oho, minä olin juuri tulossa sanomaan olevani myös 5 ja 6 väliltä, ja kokoni on 48. Tuo kuutonen ei kyllä mitenkään mahdu kokoon 44. Tai no mahtuuhan se Tuksukin kokoon 36 vaikka olisi minkäkokoinen. :D Joten kai sitä survottua saa.

Jos kokosi on 48 olet selvästi pulskempi kuin no 5. 48 on selvästi ns. isojen tyttöjen koko ja vitosta en kyllä millään tavalla isona näe.

Ja kutosesta muuten kannattaa huomata se, että suurin osa läskistä on nimenomaan vatsan seudulla, olkavarret ja reidet eivät ole niin kovin isot. Lisäksi kun nainen on tuossa asennossa, niin vatsamakkarat oikein korostuvat. Jos nainen seisoisi kuvassa, hän ei näyttäisi ihan yhtä "pahalta".

• ...........
        18+8 kirjoitti:

Sinulla ei ole varmaankaan kovin paljon/tarpeeksi lihasta edellinen, jos olet s36 ja silti näet itsesi nelosena? Tietenkään kolmonenkaan ei voi olla, jos ei ole malliltaan tiimalasi. Et ole ilmeisesti? s36 olisi jo kakkonen, jos olisi enemmän lihasta.

Minulla on omituinen kroppan malli. Luut törröttävät helposti. En siis oikeastaan koe olevani mikään noista ja siksi välimuoto. Alamahassa hieman löysää ja ei ihan kaikki vatsapalat vielä näy. Rasvoja siis pitäisi saada alemmaksi.

• 20+14

Jos oikeesti näytät vitosen ja kutosen välimuodolta, en mitenkään voi uskoa sulle mahtuvan koko 42, ainakaan housuissa. Paidassa voi mahtuu ehkä, jos joustava kangas. Koossa 42 on vain 104cm lantio ja 80cm vyötärö.

Otas mittanauha käteen ja tarkista! Viittaa läskisokeuteen kommenttisi.

Se, että koko 42 meniskin housuissa siten, ettei melkeen henki kulje, ei tarkoita, et koko olis sopiva.

• ...................

No olen lähempänä vitosta kuin kutosta. Eihän tuo vitonen ole ollenkään läski (pyöreähkö kyllä), kutonen jo selvästi on. Itseltäni haluaisin muutamia kiloja ja senttejä tiputtaa.

Lantioni on 109 ja vyötäröni 78. Housujen suhteen voit olla oikeassakin. Olen viimeisen vuoden aikana käyttänyt vain yksiä pareja housuja, jotka on mulle ommeltu. Viihdyn enemmän hameissa ja mekoissa.

Mutta joka tapauksessa arvio siitä, että vitosella olisi jopa 46-48 vaatekoko, on liioittelua, korkeintaan 44.

• Kokoa riittää
        ................... kirjoitti:

No olen lähempänä vitosta kuin kutosta. Eihän tuo vitonen ole ollenkään läski (pyöreähkö kyllä), kutonen jo selvästi on. Itseltäni haluaisin muutamia kiloja ja senttejä tiputtaa.

Lantioni on 109 ja vyötäröni 78. Housujen suhteen voit olla oikeassakin. Olen viimeisen vuoden aikana käyttänyt vain yksiä pareja housuja, jotka on mulle ommeltu. Viihdyn enemmän hameissa ja mekoissa.

Mutta joka tapauksessa arvio siitä, että vitosella olisi jopa 46-48 vaatekoko, on liioittelua, korkeintaan 44.

Minä olen aika lähellä nelosta. Pituuteni on 174 ja housut kokoa 40 (tuumakoko 30 tai 31, lahjepituus 34),paidat ja takit 42 ja joskus jopa 44 koska rinnat on.

• ErkkiKerkki

5 on paras. namnam

• ja olkaa

Heittäkää ne numerot vittuun.

• 5 on minun silmääni kaunein, naisellisin.

• hshsfr57783

Viitonen on läski. Pitääkö olla läski ollakseen naisellinen?

• hshsfr57783 kirjoitti:

Viitonen on läski. Pitääkö olla läski ollakseen naisellinen?

Ei tuo mielestäni läski ole. Pyöreä, mutta ei lihava. Bi-naisena pidän itseäni isommista tytöistä, en kuitenkaan läskeistä niinkuin aikuisesti asian ilmaisit. :) Onko sinulla jokin ongelma mielipiteeni kanssa?

• mis.sy kirjoitti:

Ei tuo mielestäni läski ole. Pyöreä, mutta ei lihava. Bi-naisena pidän itseäni isommista tytöistä, en kuitenkaan läskeistä niinkuin aikuisesti asian ilmaisit. :) Onko sinulla jokin ongelma mielipiteeni kanssa?

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että viitosella on todella eroottinen vartalo. Pehmeät muodot, nam :) Ei lihava.

Itse olen mallia 3, tykkään vartaloni mallista mutta viitosen ja kolmosen lisäksi myös 8 on kaunis.

• trölöllöö

Jutalla on yksi tämän maan parhaista kropista, joten omat suosikkini ovat 8 ja 9, vaikka olenkin tavallinen laiskanpulskea mies enkä liikuntaa harrasta

• Itse olen numero 5 :D
      En mielestäni ollenkaan lihava, vaan pyöreä :)
      Mutta mielipiteet kullakin ^^;

• taas tätä

5 painaa 85-100kg riippuen pituudesta. Jos pidätte vitosta ei-läskinä, taidatte olla läskisokeita.

• Normaali kroppa

Huono provo! Vitonen painaa korkeintaan 70 kg ja saa olla siihen painoon aika pitkä, eli yli 170 cm.

• pöh
        Normaali kroppa kirjoitti:

Huono provo! Vitonen painaa korkeintaan 70 kg ja saa olla siihen painoon aika pitkä, eli yli 170 cm.

Ei ollut provo! yli 170cm ja 70kg näyttää neloselta. Taidat itse olla pituudeltasi kääkiö, kun et osaa arvioida pitkien naisten painoja. Perus selvästi pullukka yli 170cm nainen painaa aina 85-100kg.

• 17+18
        Normaali kroppa kirjoitti:

Kaltaisiesi idioottejen vuoksi valloo yleinen harhaluulo, että pituudesta viis kaikki 70kg painavat naiset näyttäisivät vitoselta.

Lisäksi 180cm/70kg nainen näyttää jo kakkoselta. Enkä vitussa ole provo.

Jos nainen on 160cm ja 70kg, kyllä sitten on vitonen.

• mhörtjt öty

Minä olen tuon 2 vartalon mallinnen eniten noista. Tai ehkä joku 2 ja 3 sekoitus. Tahtoisin olla 5! Se on kaikkein seksikkäin noista vartaloista. Harmittaa vaan kun mulla ei ole kovinkaan suuria rintoja :(

• 2-3 paras

En ymmärrä täysin tuota fitness-touhua naisilla. Mielestäni nainen on kaikista viehättävin ollessaan mallia 2-3. Tällöin ylävartalo on sopivan kapea, kädet sopusuhtaiset, ja lantio näyttää naisen lantiolta. Olen pohtinut usein, onko noilla fitness-kilpaharrastajilla kuukautisia lainkaan. Useat ovat terveissä mitoissa, mutta näkee tapauksiakin, jossa rasvaprosentti on naiseksi hälyttävän alhainen. Tuo nelonen alkaa olla jo vähän sitä mallia, että vois vähän laihduttaa ja alkaa käysä salilla.

Sinällään kyllä arvostan Jutan asennetta, että hän, vaikkakin tekee tuota täyspäiväiseksi työkseen, on kuitenkin kannustamassa ihmisiä terveellisiin elämäntapoihin ja syö terveellistä ruokaa. Muistan Jutan alun perin Suuren seikkailun ajoilta tv:stä, ja silloin hän oli vielä todella lihava.

http://www.seiska.fi/c/87840/3570_JUTTA6.jpg

Sen jälkeen hän on aloittanut kuntoilun ja ottanut itseään niskasta kiinni. Olisi suotavaa suurimmalle osalle suomalaisista naisista, vaikken tuota fitness-touhua noin äärimmilleen vietynä kannatakaan. Olisi kuitenkin tärkeää, että ihmiset söisivät terveellisesti ja pyrkisivät terveelliseen sopusuhtaiseen vartaloon. Nuo bodaajatytsyt ovat aivan oma genrensä, ja naiselta tuollainen kehonrakennus oikeasti vaatii todella paljon.

• 16+13

Jutta Gustafsberg, tai mikä hänen nimensä silloin olikaan, sijoittui toiseksi Miss Galaxy (fitness-kilpailu) EM-kisoissa 1999. Suuri seikkailu oli vasta vuonna 2001.

http://www.iltalehti.fi/nainen/2012012514992598_na.shtml

• 4+2
        16+13 kirjoitti:

Jutta Gustafsberg, tai mikä hänen nimensä silloin olikaan, sijoittui toiseksi Miss Galaxy (fitness-kilpailu) EM-kisoissa 1999. Suuri seikkailu oli vasta vuonna 2001.

http://www.iltalehti.fi/nainen/2012012514992598_na.shtml

Niin, eli pieni repsahdus tuohon väliin, mutta sitten palasi taas hoikkiin mittoihin. Muistan kun katselin Suurta seikkailua, niin ajattelin, että onpa lihava nainen. Tuli mieleen joku tavis-perhemamma. Nykyäänhän tuo ei edes olisi mikään lihava, kun lihavuuden määritelmä on muuttunut kansan kasvaessa kokoa. Nykyisin Jutta on todella lihaksikas. Vähempikin riittäisi.

• Ihanne1912

www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288527683330.html?ref=hs-tf-promo4

• 5+12

Ei ihanne 1912, vaan Milon Venuksen mittasuhteilla varustettu nainen 1912. Ihanne siitä tulee, jos Milon Venusta pidetään ihanteena kuten alkuperäisessä jutussa on tehty, mutta missään ei ole sanottu että Milon Venus olisi ollut vuonna 1912 sen enempää ihanne kuin se on nyt tai antiikin aikanakaan.

• näitä löytyy

Tuon mukaan ihannenainen olisi joku yli 77 kiloa painava roskaruokaa syövä ja autoja tuunaileva ronski eukko jolla pienet rinnat ja leveä perse ja vaalea sinisilmäinen. Eli suomessa on ihannenaisia lähes jokainen.

• Hyvä ihminen

6-7 joutaa pois.

• 68 / 64

Vartaloa ajatellen ehdottomasti 8! = vaimoni 5-kymppiseksi saakka. Synnytykset aiheuttivat välillä häiriöitä ja iho löystyi hölvöistä huolimatta.

Oikeassa elämässä ihennenaiseni on se jonka mielestä minä olen maailman upein jätkä tai ainakin paras mahdollinen mies hänelle!

• ....

2.,3. ja 8. parhaat.

• 3+12

Jutta ja puolen vuoden superdieetit starttaavat huomenna livillä!

Käykääpä tekin palstan naiset salilla ja syökää terveellistä ruokaa. Suurimmalla osalla täällä kirjoittelevistakin kun olisi pudotettavaa ainakin se 10-15 kg.

• 16+13

En kyllä pidä tuon ihmisen joistakin kommenteista. Mutta... Tykkään 2:sta eniten. Kaikki nollasta kutoseen ja sekä 8 että 9 voivat olla viehättäviä riippuen henkilöstä, tavasta liikkua ja kantaa itsensä. Luusto vaikuttaa myös paljon. 7 näyttää epäterveelliseltä, mutta ei tuollainenkaan vartalo estä minua ihastumasta. Ja kuvassa nainen istuu, jolloin makkarat korostuu. Seisaaltaan näyttäisi varmaan erilaiselta. Vähän pöljää, että nuo isommat naiset on kuvassa mahdollisimman epäedullisissa asennoissa, kun taas muut poseeraa kauniisti.

Itse olen kutakuinkin samannäköinen kuin 3. Nyt on laihdutuskuuri meneillään, sillä haluan hoikemman vartalon. En kyllä uskalla puhua laihdutuksestani kenellekään, kun leimattaisiin heti syömishäiriöiseksi.

• Hyvä ihminen

Ei määrittele. Kauneus on katsojan silmissä.

• Messi-Jesse

Skinnyn ja curvyn väliin pitää mahtua.

• antti tuuri

Se on ihmisenä niin turha roinan vetäjä kuten oli
      miehensäkkin..se uimamaisteri, että en oo noteeraanut koko ihmsitä.
      Paitti jos se yhtään samalla kantilla oli kuin tää sukeltaja
      niin sekin myssyttelee.Turha tommosen on päteä,
      kun virtsa on vihreää ja se siitä anaboliset ei innosta.Sori

• Luojako?

Kuka on Jutta Gustafsberg?

• minäminäminä

pinnallinen nainen, joka on yksi niistä lukuisista fitnessmalleista, joille oma kroppa on tärkein.

• Muutakin kuin pintaa

Oman kropan tärkeyttä voi katsella ja ajatella aika monelta kantilta. Terveys on tärkein, sitten liikkuvuus ja kunto, ulkonäkö tulee vasta jossain hengen ja sisällön jälkimainingissa.

Jos joku kykenee omalla tahdonvoimallaan muokkaamaan itsestään, omasta kropastaan, tietynlaisen, ns. täydellisen (kenelle=?) niin kyllähän se kuitenkin jonkinlaista sisäistäkin elämää tarkoittaa; tahtoa, lujuutta, tietoa, taitoa, näkemystä siitä, mitä haluaa, mikä on päämäärä ...

• Olen puhunut

Kakkonen (ja kolmonen) ehdottomasti. Muut ei nappaa yhtään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4586
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe