kurdimies

Suominainen

Olen hurjaa vauhtia ihastumassa kurdimieheen ja haluaisin kuulla miten Suominaisen ja kurdimiehen jutut menee yhteen. Onko kokemuksia? Olemme netissä vasta kirjoitelleet ja numerot vaihdettu. Näkemistä odotellessa.

93

2673

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Just noin

      "Olen hurjaa vauhtia ihastumassa kurdimieheen ja haluaisin kuulla miten Suominaisen ja kurdimiehen jutut menee yhteen."

      Meneehän ne yhteen, aika "hurjaa vauhtiakin" yleensä. Tervetuloa palstalle sitten jonkin ajan kuluttua julistamaan onneasi ja siitä jonkin ajan kuluttua itkemään onnettomuuttasi.

      • Anonyymi

        Hyvää


      • Anonyymi

        Juuri näin. Voisim kertoa kokemukseni,mutta en halua muistella niitä kamaluuksia..


    • Oleskelulupa....

      Ilmeisesti on maleskelulupa katkolla..

    • Voi huoh

      Tämä palsta on TÄYNNÄ aloituksia ja juttuja kurdeista. Opettele käyttämään hakua, tai skrollaile ihan vaan sivua alaspäin ja seuraaville sivuille.

    • hohhoijjaa2

      no kiitos vaan asiattomista vinkeistä. Rollaan alaspäin ja luen...kiitti!

    • assfopasofspao

      Koittakaa ensin tavata ja tutustukaa rauhassa. Itselläni on kurdimies ja olemme yrittämässä nyt vauvaa. Suhde on ollut hyvä, mutta joitain vaikeuksiakin ollut johtuen kulttuurieroista. Jotkut kotityöt tuntui aluksi passaamiselta, koska sellaiseen en ollut aikaisemmin tottunut ja olen teininä elänyt kuin hemmoteltu prinsessa. Nyttemmin kotityöt menee aika fifty-fifty.

      Suhde toimii vain jos molemmat tulevat vastaan. Kurdeissakin on eroja, tunnen heitä aika paljon. Jotkut ovat perhekeskeisiä, uskonnollisia, jotkut taas enemmän pelimiestyyppisiä.

      • aloittanut n

        lämmin kiitos sinulle! Asiallinen vastaus enkä aio kiirehtiä juurikin sen vuoksi että kulttuurieroja varmasti on. Katsotaan, tutustutaan ja tunnustellaan mitä tapahtuu :) Onnea teille yritykseen :)


    • en suosittele

      Kokemusta on, ja huono maku jäi suuhun..

      Halusi vain hyväksikäyttää rahallisesti, seksuaalisesti ja oppiakseen suomea. Teki kaiken salakavalasti hymyssä suin manipuloiden ja otetta hellittämättä, kun kerran oli kiinni iskenyt. Lupaili kaikenlaista, mikään ei toteutunut. Onneksi tajusin nopeasti jutun juonen, mutta kesti aikansa, että sain riuhtaistua itseni irti suhteesta.

      • Anonyymi

        Minä tajusin koko ajan ja nautin siitä,että mies maksoi ja vei paikkoihin. No onneksi ei väkivaltaa ehtinyt olla. Mutta siitäkin alkoi viitteitä näkyä,kun puristeli käsiään nyrkkiin hermostuessaan. Ehkäpä jälleen kerran oli suojelusenkelini hereillä;) Eli kokeilkaa jokainen ketä haluatte,mutta olkaa varovaisia jookos?


    • pensselitäti

      Suomi on luottamusyhteiskunta, jossa ihmisen puheisiin luotetaan, kunnes ne osoittautuvat valheiksi. Joissakin toisissa kulttuureissa asia ei ole niin. Jostakin syystä tuo tuli mieleen, kun luin kysymyksesi.

    • pärjäilty on

      On kokemusta.
      Yhdessä elettyjen vuosien varrelle on mahtunut kiviä ja kuoppia. Joskus on jopa noussut seinä vastaan.

      Mies on tulinen ja temperamenttinen.

      Alussa, kun hänellä ei oikein vielä kielitaito riittänyt, minä olin tulkki, sihteeri, holhoaja, edunvalvoja, välittäjä ja kuuntelija. Henkilö joka otti vastaan turhautumisen, kiukuttelun, koti-ikävän, mutta myös sen äärettömän hellyyden ja hyvänä pitämisen.

      Minkä ikäinen mies on? Onko oleskellut suomessa kauan ja onko paperiasiat kunnossa, eli onko hänellä jo oleskeluluvat?
      Lähinnä kysyn tuota oleskelulupaa sen vuoksi, että jos hänellä on jo oleskelulupa asiat kunnossa, ei sinun tarvitse mietiskellä etsiikö hän naisseuraa paperien vuoksi.

      Ikä vaikuttaa myös miehen luonteeseen, ihan niin kuin suomalaistenkin miesten luonteisiin.
      Jos kyseon vanhemmasta miehestä, on hän todennäköisesti valmis sitoutumaan ja perustamaan pysyvämpää. Nuoremmat tahtovat vielä kovasti olla ailahtelevaisia ja huvittelujen perään.
      Myös paikkakunnalla, jossa hän asustelee, voi olla merkitystä.
      Onko töissä?

      Omasta ukostani sanon, että vaikka miten kauan olemme yhdessä olleet, ei hän ole osannut lopettaa treffipalstoille profiilien väsäilyä. No nykyään en enää välitä. Aluksi kärsin mustasukkaisuudesta ja epävarmuudesta, nykyään ajattelen, että jos on mennäkseen niin menee.

      Hyvä ukko se on ollut, jos ei turhan syvällisesti mietiskele hänen tekemisiään.

      • 33333333333

        "Hyvä ukko se on ollut, jos ei turhan syvällisesti mietiskele hänen tekemisiään. "

        Niinhän nen kaikki, jos ei liikaa funtsi,että onko se oikeasti hyvä. Kaikkihan on hyvää ja oikein, jos ei asiaa turhan syvällisesti mietiskele. Täytyy kyllä suuresti ihmetellä äijää, joka pitkän yhdessäolon jälkeenkin vielä värkkää jotain deittiprofiileita. Mikä sellaista ihmistä oikein mahtaa vaivata? Ei ainakaan liika selkärankaisuus. Ja kuka sellaista jaksaa katsella? No, ilmeisesti ainakin joku.


      • csznkvfsou

        Ihmettelin vähän minäkin, että vuosia olet katsonut miestä, joka touhuaa edelleen treffiprofiileitten kanssa... Minunkin miehelläni oli profiileita Badoossa ym kun olimme seurustelun alkuvaiheessa. Suhteemme vakavoiduttua, pyysin miestä valitsemaan minut tai treffiprofiilit. Profiilit lähti ja suhteemme on nyt parempi kaikin puolin. Olen alkanut mieheeni luottamaan ja nykyään elämme puolisoina.


      • noi on nähty
        csznkvfsou kirjoitti:

        Ihmettelin vähän minäkin, että vuosia olet katsonut miestä, joka touhuaa edelleen treffiprofiileitten kanssa... Minunkin miehelläni oli profiileita Badoossa ym kun olimme seurustelun alkuvaiheessa. Suhteemme vakavoiduttua, pyysin miestä valitsemaan minut tai treffiprofiilit. Profiilit lähti ja suhteemme on nyt parempi kaikin puolin. Olen alkanut mieheeni luottamaan ja nykyään elämme puolisoina.

        Voi niitä profiileja luoda toisilla nimillä ja nimimerkeillä ja muokkailtuna niin, ettei niistä ole helppo "omaansa" tunnistaa. Ei anna kovin hyvää kuvaa miehestä, jos ei itse älynnyt poistaa profiiliaan, vaan jouduit kiristämään häntä.

        Keneenkään ei kannata luottaa!


      • csznkvfsou
        noi on nähty kirjoitti:

        Voi niitä profiileja luoda toisilla nimillä ja nimimerkeillä ja muokkailtuna niin, ettei niistä ole helppo "omaansa" tunnistaa. Ei anna kovin hyvää kuvaa miehestä, jos ei itse älynnyt poistaa profiiliaan, vaan jouduit kiristämään häntä.

        Keneenkään ei kannata luottaa!

        Voi toki. Ei minun koneellani ole enää näillä sivuilla käynyt (ei osaa poistaa sivuhistoriaa) ja tämä tieto minulle riittää. En ole mikään lapsenvahti.
        Olisi hän elämän sinkkunakin voinut valita. En ymmärrä miksi minussa pitäisi "roikkua" jos treffipalstoilla vonkaaminen olisi kivempaa. Rahaa tai oleskelulupaa ei minulta ole koskaan herunut. Ihan on vapaa menemään lopullisesti jos tahtoo.


      • noi on nähty
        csznkvfsou kirjoitti:

        Voi toki. Ei minun koneellani ole enää näillä sivuilla käynyt (ei osaa poistaa sivuhistoriaa) ja tämä tieto minulle riittää. En ole mikään lapsenvahti.
        Olisi hän elämän sinkkunakin voinut valita. En ymmärrä miksi minussa pitäisi "roikkua" jos treffipalstoilla vonkaaminen olisi kivempaa. Rahaa tai oleskelulupaa ei minulta ole koskaan herunut. Ihan on vapaa menemään lopullisesti jos tahtoo.

        Ne kun tykkäävät vehtailla monen kanssa samaan aikaan. Sinua ei varmaan niin kauan tarvitse jättääkään, kun et tiedä muista naisista ja annat vapauden käyttää tietokonettasi, josta ihan varmasti jokainen osaa poistaa historian (olet siis kumminkin tutkinut..), ellei ole ihan alle kouluikäisen lapsen tasolle kehityksessä jäänyt.


      • csznkvfsou
        noi on nähty kirjoitti:

        Ne kun tykkäävät vehtailla monen kanssa samaan aikaan. Sinua ei varmaan niin kauan tarvitse jättääkään, kun et tiedä muista naisista ja annat vapauden käyttää tietokonettasi, josta ihan varmasti jokainen osaa poistaa historian (olet siis kumminkin tutkinut..), ellei ole ihan alle kouluikäisen lapsen tasolle kehityksessä jäänyt.

        No ei varmasti osaa poistaa historiaa kun ei tajua juuri mitään tietokoneista, ei puhu Suomea, eikä ole ollut suomalaisessa koulussa.
        Edelleenkään, en ole mikään lapsenvahti. Kuka kenestäkään voi varmaksi suomalaisenKAAN puolison tekemiset tietää. Jos koko ajan haluaa elää miettien puolison tekemisiä, niin kyllä sitten kannattaisi olla ennemmin jo sinkkuna. Ja mitä sinä minun miehen touhuista välität :D


      • pärjäilty on
        33333333333 kirjoitti:

        "Hyvä ukko se on ollut, jos ei turhan syvällisesti mietiskele hänen tekemisiään. "

        Niinhän nen kaikki, jos ei liikaa funtsi,että onko se oikeasti hyvä. Kaikkihan on hyvää ja oikein, jos ei asiaa turhan syvällisesti mietiskele. Täytyy kyllä suuresti ihmetellä äijää, joka pitkän yhdessäolon jälkeenkin vielä värkkää jotain deittiprofiileita. Mikä sellaista ihmistä oikein mahtaa vaivata? Ei ainakaan liika selkärankaisuus. Ja kuka sellaista jaksaa katsella? No, ilmeisesti ainakin joku.

        Niin, harvoinpa ne sellaiset miehet, jotka salaseuraa etsii, kertoo vaimolleen noista profiileista.

        Mun ukko ei ole salaillut kun on jonnekin profiilin väsännyt. Useasti ne sen profiilit on pelkkä nimimerkki ja muu pakollinen tieto, jota saitti vaatii, että sitä edes pääsee tarkasteleen. Kuten nyt oli viimenen, olisko ollut be2 tai jotain, josta ukko pyysi minua avuksi poistamaan profiliaan, kun ei itse sitä saanut poistettua, tukki kuulemma sähköpostin.

        Kysyin, että mitäs pirua olet taas jonkun profiilin tekassut, niin sanoi että kun kaverilta tuli s.postiin kutsu ja uteliaana meni katsoon että mikä se on.
        Että sellasia profiileja se mun ukko vääntää, ei salaisia seuranhakuprofiileja. Alkuun kärsin mustasukkaisuudesta ja epävarmuudesta, että jos kuitenkin etsii naisia, mutta enpä jaksa enää.

        Tuossahan tuo on pysynyt ja jos haluaa muualle mennä, niin menköön.

        Tuolla tekemisien mietiskelyllä kyllä tarkoitin jotain ihan muuta, kuin naisten metsästystä. Sanotaan nyt esimerkiksi vaikka tuo hillitön siisteyden vouhotus ja pikkutarkkuus kaikessa värkkäämisessä. Koti pitää olla tiptop ja nurmikko kesällä niin liipattu että.

        Että semmoisia meillä, mutta jokainen lukekoon ja ymmärtäköön miten tahtoo. Pitkässä liitossa nyt ei enää jaksa kovin syvällisesti mietiskellä toisen hössötyksiä.


      • No kyllä
        csznkvfsou kirjoitti:

        No ei varmasti osaa poistaa historiaa kun ei tajua juuri mitään tietokoneista, ei puhu Suomea, eikä ole ollut suomalaisessa koulussa.
        Edelleenkään, en ole mikään lapsenvahti. Kuka kenestäkään voi varmaksi suomalaisenKAAN puolison tekemiset tietää. Jos koko ajan haluaa elää miettien puolison tekemisiä, niin kyllä sitten kannattaisi olla ennemmin jo sinkkuna. Ja mitä sinä minun miehen touhuista välität :D

        Joku profiilin luominen on paljon vaativampi tehtävä kuin historian poisto!
        En minäkään osaa poistaa historiaa mutta osaan silti.


      • ...............
        csznkvfsou kirjoitti:

        No ei varmasti osaa poistaa historiaa kun ei tajua juuri mitään tietokoneista, ei puhu Suomea, eikä ole ollut suomalaisessa koulussa.
        Edelleenkään, en ole mikään lapsenvahti. Kuka kenestäkään voi varmaksi suomalaisenKAAN puolison tekemiset tietää. Jos koko ajan haluaa elää miettien puolison tekemisiä, niin kyllä sitten kannattaisi olla ennemmin jo sinkkuna. Ja mitä sinä minun miehen touhuista välität :D

        netistä löytyy kuvallisia ohjeita myös englanniksi tai hänen kielellään miten poistetaan selaushistoria. älypuhelimillakin voi luoda ja ylläpitää profiilia.


      • 4689422
        ............... kirjoitti:

        netistä löytyy kuvallisia ohjeita myös englanniksi tai hänen kielellään miten poistetaan selaushistoria. älypuhelimillakin voi luoda ja ylläpitää profiilia.

        Ne profiilit on saanut laitettua englanniksi. Hänellä ei ole älypuhelinta, eikä omaa nettiä.
        Pitäisikö minun nyt jättää mieheni, koska teidän mielestä hän TOTTA KAI laittaa uudet profiilit ja TAKUULLA osaa selaushistorian poistaa.
        Luulisi etsivän tyhmemmän naisen, jolle ei tarvitse maksaa vuokraa tai mennä kavereiden luokse majailemaan, jos haluaisi vain seikkailla. :)


      • kyselevä n

        20 ja 30 väliltä ja 3 vuotta Suomessa. Haluaa pitää tapaamisemme meidän välisenä eikä kiirehdi seksin kanssa. Jota harrastimme kuitenkin kun se tapahtui "minun tahdostani ja luotamme ja kunnioitamme toisiamme niin on ok." Ihana ja rakastettava mies ja olisin valmis vaikka avioliittoon hänen kanssaan. Olen ihan täysin hänen lumoissaan jo.


      • Anonyymi

        Heh eli hyväksyt että mies etsii seuraa netissä😂😂


    • xenomania

      "haluaisin kuulla miten Suominaisen ja kurdimiehen jutut menee yhteen"

      Hienostihan ne menee, toinen on feministi ja toinen macho sovinisti. Siitä on hyvä lähteä ammentamaan.

      • It´s worth it :)

        Tässä oli todella hienosti tiivistetty homman ydin!! :)

        Niinhän se on, toinen on macho sovinisti ja toinen feministi, eli oikeastaan koskaan ei olla mistään ihan samaa mieltä. Kumpikin on ajan kanssa oppinut sulattamaan ne toisen radikaalit mielipiteet (toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos), ja kumpikin on tehnyt myönnytyksiä joidenkin asioiden suhteen, koska yhdessä halutaan kuitenkin olla.

        Minä en syö sikaa (miehen nähden), ja mies puolestaan auttelee kotitöissä ja sietää sen että juon silloin tällöin viiniä. Eikä naputa enää vaatteista tms.

        Kolme vuotta on peistä väännetty, eikä vieläkään ole yhtä kokonaista viikkoa, etteikö erilaiset taustamme aiheuttaisi jostakin asiasta äänten korottamista tai riitaa. Toisaalta toisen tuntee jo hyvin ja elämä on asettunut uomiinsa. Erilaisuudesta huolimatta meissä paljon samaakin, ei kai tässä muuten edelleen yhdessä oltaiskaan.


      • 7099494949066050
        It´s worth it :) kirjoitti:

        Tässä oli todella hienosti tiivistetty homman ydin!! :)

        Niinhän se on, toinen on macho sovinisti ja toinen feministi, eli oikeastaan koskaan ei olla mistään ihan samaa mieltä. Kumpikin on ajan kanssa oppinut sulattamaan ne toisen radikaalit mielipiteet (toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos), ja kumpikin on tehnyt myönnytyksiä joidenkin asioiden suhteen, koska yhdessä halutaan kuitenkin olla.

        Minä en syö sikaa (miehen nähden), ja mies puolestaan auttelee kotitöissä ja sietää sen että juon silloin tällöin viiniä. Eikä naputa enää vaatteista tms.

        Kolme vuotta on peistä väännetty, eikä vieläkään ole yhtä kokonaista viikkoa, etteikö erilaiset taustamme aiheuttaisi jostakin asiasta äänten korottamista tai riitaa. Toisaalta toisen tuntee jo hyvin ja elämä on asettunut uomiinsa. Erilaisuudesta huolimatta meissä paljon samaakin, ei kai tässä muuten edelleen yhdessä oltaiskaan.

        Itse sanon, että elä ala millekkää sellasen miehen kanssa joka yrittää hallita sun elämää. Siis sanoo mitä et saa tehdä jne. Esim. pukeutuminen. Se ei todellakaan ole miehen asia. Ja muutenkin tollanen turhanpäivänen naputus ei kuulosta oikeen hyvältä.

        Itelläkin kurdimies ja just 3 vuotta oltu yhdessä ja menossa lähivuosina naimisiin ja mun mies ei ikinä oo naputtanut tollasista asioista ainakaan.


      • It´s worth it :)
        7099494949066050 kirjoitti:

        Itse sanon, että elä ala millekkää sellasen miehen kanssa joka yrittää hallita sun elämää. Siis sanoo mitä et saa tehdä jne. Esim. pukeutuminen. Se ei todellakaan ole miehen asia. Ja muutenkin tollanen turhanpäivänen naputus ei kuulosta oikeen hyvältä.

        Itelläkin kurdimies ja just 3 vuotta oltu yhdessä ja menossa lähivuosina naimisiin ja mun mies ei ikinä oo naputtanut tollasista asioista ainakaan.

        Nuo "naputtamiset" riippuu hyvin pitkälti siitä miten kauan mies on tavatessa Suomessa asunut, kuinka uskonnollinen on, jne. Oma mieheni oli asunut Suomessa kolmisen vuotta kun tapasimme, ei ollut oikein paljoa kokemusta seurustelusta ylipäätään, saati länkkärinaisen kanssa. Olihan hänellä tietyt käsitykset siitä millainen on "kunnon nainen ja vaimo", mutta ne johtuivat ihan hänen saamastaan kasvatuksesta ja oman maan kulttuurista. Kyllä tässä vuosien mittaan on mieskin ihan kantapään kautta oppinut, ettei hän todellakaan asu enää Irakissa, ja että täällä Suomessa IHAN KAIKKI on toisin :)

        Jos vertaan vaikka mieheni kaveriin, joka on alle kouluikäisenä perheensä kanssa Suomeen tullut, niin eihän hän tietenkään odota naisilta neitsyyttä, siveää pukeutumista ja käytöstä, alkoholista kieltäytymistä tms. Tuo kaveri on ihan kuin suomalainen itsekin! Pitää muistaa, että suuri osa näistä meidän kurdeista tulee tänne kuitenkin aikuisiällä, eikä niitä omassa maassa opittuja käsityksiä ihan tuosta vaan muuteta. Omasta kokemuksesta voin kuitenkin sanoa, että tiukka ja konservatiivinenkin mies muuttuu kyllä ajan kanssa ja alkaa itsekin elää enemmän maassa maan tavalla.


      • xanimamin
        It´s worth it :) kirjoitti:

        Nuo "naputtamiset" riippuu hyvin pitkälti siitä miten kauan mies on tavatessa Suomessa asunut, kuinka uskonnollinen on, jne. Oma mieheni oli asunut Suomessa kolmisen vuotta kun tapasimme, ei ollut oikein paljoa kokemusta seurustelusta ylipäätään, saati länkkärinaisen kanssa. Olihan hänellä tietyt käsitykset siitä millainen on "kunnon nainen ja vaimo", mutta ne johtuivat ihan hänen saamastaan kasvatuksesta ja oman maan kulttuurista. Kyllä tässä vuosien mittaan on mieskin ihan kantapään kautta oppinut, ettei hän todellakaan asu enää Irakissa, ja että täällä Suomessa IHAN KAIKKI on toisin :)

        Jos vertaan vaikka mieheni kaveriin, joka on alle kouluikäisenä perheensä kanssa Suomeen tullut, niin eihän hän tietenkään odota naisilta neitsyyttä, siveää pukeutumista ja käytöstä, alkoholista kieltäytymistä tms. Tuo kaveri on ihan kuin suomalainen itsekin! Pitää muistaa, että suuri osa näistä meidän kurdeista tulee tänne kuitenkin aikuisiällä, eikä niitä omassa maassa opittuja käsityksiä ihan tuosta vaan muuteta. Omasta kokemuksesta voin kuitenkin sanoa, että tiukka ja konservatiivinenkin mies muuttuu kyllä ajan kanssa ja alkaa itsekin elää enemmän maassa maan tavalla.

        Onhan täällä asiat toisin kuin Irakin Kurdistanissa, mutta myös on aika paljon samaakin. Sekin riippuu kasvuympäristöstä kuinka suuret ne kulttuurierot sitten edes on.

        Mun mies ei ole koskaan edes odottanut naiselta mitään neitsyyttä tai muslimiksi kääntymistä, koska ei itsekään mikään kova muslimi ole. Mieskin juo alkoholia minä taas en ollenkaan. Ollaan miehen kanssa aika paljonkin samalla aaltopituudella. Sanotaanko, että sovimme täydellisesti yhteen.


    • 96954030

      Sanotaanko näin, että ei se ainakaan tylsää ole! Intohimoista ainakin. Itse ollut suhteessa kurdimieheen 3 vuotta ja ongelmista on selvitty ja hyvin pyyhkii!

    • Suominainen

      kiitos vastauksistanne :)

    • niiinnähty

      "Kysyin, että mitäs pirua olet taas jonkun profiilin tekassut, niin sanoi että kun kaverilta tuli s.postiin kutsu ja uteliaana meni katsoon että mikä se on.
      Että sellasia profiileja se mun ukko vääntää, ei salaisia seuranhakuprofiileja. Alkuun kärsin mustasukkaisuudesta ja epävarmuudesta, että jos kuitenkin etsii naisia, mutta enpä jaksa enää.

      Tuossahan tuo on pysynyt ja jos haluaa muualle mennä, niin menköön"

      Hyväksyt siis miehen vieraissa juoksun ja vasta saatuasi jonkin sukupuolitaudin tajuat että vieraissahan se ukko yhä käy, kukaan joka aidosti haluaa olla vakavassa suhteessa ei jonkun kaverin neuvosta rupea väsäämään uusia treffiprofiileja! sekin on eri asia jos on vanhat profiilit jääneet sivuille ja vanhasa tottumuksesta käy niissä mutta tuo on jo uskomatonta että "hyväss suhteessa" väsää yhä uusia ja uusia profiileja, eri asia jos jonkun kaverin sana merkitsee enemmän kuin sinun, kuten tuossa tapauksessa näkyy. Ja mitä sitten teet kun miehesi kaverilta jälleen tulee uusi pyyntö liittyä yhä uusille treffisivuille, tuskin ainainen valittaminen tehoaa

      • pärjäilty on

        Voi sua.

        Sä et todellakaan taida sisäistää sitä mitä luet.

        Mutta ei se haittaa, minun ukko kun tekee töitä normaalin työpäivän verran ja lopun aikaa istuu kotona. Ei täällä ole vieraita naisia näkynyt. Missä kohti kirjoitin, että mun ukko juoksee vieraissa?? Kun on niin utelias, että joka sivulle, mitä sähköpostiin tupsahtaa, pitää nokkansa työntää, niin sekö on vieraissajuoksemista? On sulla oudot käsitykset elämästä. Ja pitkästä parisuhteesta ei mitään käsitystä.

        hoh hoijaa

        Mutta jos sulla on tarve vääntää asiat jotenkin oudolle mallille, niin ei se minua haittaa.


    • turhaa jankutusta

      Jaksaa jankuttaa pikkuasioista arvasinko oikein olet sinkku liika vainoharhaisuus ei ole hyva suhteessa tollaset profiilit ei ole yhtaan mitaan.

    • tosimies vai maleksi

      Onko tuo mies ollut kauan suomessa?
      Onko töissä tai koulussa?

    • kokemusta liikaa

      Toivon todella, että harkitset tutustumista uudestaan..
      Itku tulee kuintenkin...
      Ei millään pahalla, mutta kulttuurierot ovat LIIAN SUURET. Ainahan sitä haluaa toivoa ja uskoa mutta ei maksa vaivaa.

      • yareee

        Kulttuurierot eivät välttämättä ole liian suuret. Riippuu henkilöstä! Monet monet suomalaiset tai muut eurooppalaiset ovat suhteessa kurdiin ja naimisissa ja heillä on perhe jne... Että ei ole mikään mahdoton homma. Jos mies vaikuttaa mukavalta ihan samalla tavalla kuin joku suomalainenkin niin kannattaa kokeilla jos oikeesti tykkää!


    • maailmanmatkaaja71

      Mieti tarkasti mita suhteeltanne odotat? Haluatko naimisiin - silla muslimit eivat hyvaksy seurustelusuhteita, vaan yleensa mennaan heti naimisiin. Miten on elamantyylisi, kaytatko alkoholia? Et tassa suhteessa pysty kaymaan enaa baareissa ja joudut lopettamaan alkoholin kayton ja sianlihan syomisen.Ei siis kinkkua jouluksi ja kohta ei enaa jouluakaan...

      • faktat haltuun

        Nimimerkki "maailmanmatkaaja" :

        Jos sinä oikeasti olisit maailmanmatkaaja ja siten oletettavasti tietoinen tosiasioista, ymmärtäisit myös olla yleistämättä asioista muslimeista.
        Muslimeita on paljon ja useissa eri maissa, he ovat kaikki erilaisia. Jokainen toteuttaa uskoaan eri tavoin. Muslimien ja muslimimaiden välillä on paljon eroavaisuuksia, aivan kuten kristittyjenkin välillä. Ei ole olemassa tyypillistä muslimia, kuten ei ole olemassa tyypillistä kristittyäkään.

        Selventäviä Vastauksia väittämiisi:
        1) Monet muslimit suhtautuvat seurusteluun hyväksyvästi ja samalla tavalla kuin länsimaissakin suhtaudutaan: hyvänä tapana olla yhdessä ja tutustua toiseen. Monet muslimit siis seurustelevat ja sitten etenevät suhteessaan pidemmälle jos siltä tuntuu, joskus vasta useiden vuosien jälkeen.
        2) Monet muslimit juovat alkoholia ja käyvät baareissa.
        3) Useimmat muslimit eivät syö sianlihaa. Monet muslimit ovat kuitenkin sitä mieltä, että jos puoliso haluaa syödä sianlihaa, se on hänen päätöksensä ja oikeutensa.
        4) Monet muslimit hyväksyvät joulun viettämisen ja myös viettävät sitä puolisonsa ja tämän sukulaisten kanssa.


      • maailmanmatkaaja71
        faktat haltuun kirjoitti:

        Nimimerkki "maailmanmatkaaja" :

        Jos sinä oikeasti olisit maailmanmatkaaja ja siten oletettavasti tietoinen tosiasioista, ymmärtäisit myös olla yleistämättä asioista muslimeista.
        Muslimeita on paljon ja useissa eri maissa, he ovat kaikki erilaisia. Jokainen toteuttaa uskoaan eri tavoin. Muslimien ja muslimimaiden välillä on paljon eroavaisuuksia, aivan kuten kristittyjenkin välillä. Ei ole olemassa tyypillistä muslimia, kuten ei ole olemassa tyypillistä kristittyäkään.

        Selventäviä Vastauksia väittämiisi:
        1) Monet muslimit suhtautuvat seurusteluun hyväksyvästi ja samalla tavalla kuin länsimaissakin suhtaudutaan: hyvänä tapana olla yhdessä ja tutustua toiseen. Monet muslimit siis seurustelevat ja sitten etenevät suhteessaan pidemmälle jos siltä tuntuu, joskus vasta useiden vuosien jälkeen.
        2) Monet muslimit juovat alkoholia ja käyvät baareissa.
        3) Useimmat muslimit eivät syö sianlihaa. Monet muslimit ovat kuitenkin sitä mieltä, että jos puoliso haluaa syödä sianlihaa, se on hänen päätöksensä ja oikeutensa.
        4) Monet muslimit hyväksyvät joulun viettämisen ja myös viettävät sitä puolisonsa ja tämän sukulaisten kanssa.

        Olen matkustellut paljon, kiertanyt muutakin kuin "tahkoa". Olen lahtenyt Suomesta pois kymmenen vuotta sitten, asunut monessa paikassa, kiertanyt itaa ja lantta, joten kylla mielestani nimimerkkini olen ansainnut.

        Olen itsekin muslimi! Kerroin esimerkkeja siita elamanmuutoksesta jonka itse kavin lapi muutama vuosi sitten. Moni suomalainen nainen haluaisi solmia suhteen esim kurdimieheen,mutta harva tajuaa kuinka suuria muutoksia se tuottaa. Jos muslimimies on tosissaan naisen suhteen, han yleensa haluaa naisen parasta ja haluaa jakaa yhteisen kodin ja elaman arvot. Kapakoissa roikkuu naita eksyneita jotka haluavat vaan juoda ja pelehtia naisen kanssa.

        En ymmarra mita vastauksellasi ajat takaa. Aloittaja kysyi neuvoa ja toisten lukijoiden kokemuksia monikultturisista suhteista. Sinulla ja minulla on vahan
        eri kasitykset, mutta sehan on aivan ok - vai mita?

        Rauhaa sinulle.


      • faktat haltuun
        maailmanmatkaaja71 kirjoitti:

        Olen matkustellut paljon, kiertanyt muutakin kuin "tahkoa". Olen lahtenyt Suomesta pois kymmenen vuotta sitten, asunut monessa paikassa, kiertanyt itaa ja lantta, joten kylla mielestani nimimerkkini olen ansainnut.

        Olen itsekin muslimi! Kerroin esimerkkeja siita elamanmuutoksesta jonka itse kavin lapi muutama vuosi sitten. Moni suomalainen nainen haluaisi solmia suhteen esim kurdimieheen,mutta harva tajuaa kuinka suuria muutoksia se tuottaa. Jos muslimimies on tosissaan naisen suhteen, han yleensa haluaa naisen parasta ja haluaa jakaa yhteisen kodin ja elaman arvot. Kapakoissa roikkuu naita eksyneita jotka haluavat vaan juoda ja pelehtia naisen kanssa.

        En ymmarra mita vastauksellasi ajat takaa. Aloittaja kysyi neuvoa ja toisten lukijoiden kokemuksia monikultturisista suhteista. Sinulla ja minulla on vahan
        eri kasitykset, mutta sehan on aivan ok - vai mita?

        Rauhaa sinulle.

        Aiempi viestisi oli turhan yleistävä, siksi halusin selventää niitä asioita, joita muslimeista mainitsit. Itse olen naimisissa muslimimiehen kanssa. Olen kristitty.
        Seurustelimme ennen kihlautumistamme 2 vuotta, ja kihloissa olimme ennen avioitumistamme myös 2 vuotta. Kihloissa ollessamme asuimme jo yhdessä. Mieheni juo alkoholia, mutta kohtuudella ja melko harvoin. Itse suhtaudun alkoholiin samalla tavalla. Me käymme joskus baareissa yhdessä, silloin kun haluamme mennä kuuntelemaan musiikkia ja tanssimaan.
        Mieheni ei syö sianlihaa, enkä minäkään oikeastaan syö, sillä en pidä siitä kovin paljon. Joulukinkkua syön, se onkin maultaan hieman erityinen. Mieheni ei ole koskaan rajoittanut syömisiäni, tekemisiäni, eikä pukeutumistani., eikä mitään muutakaan. Hän hyväksyy minut sellaisena kuin olen. Hän hyväksyy myös minun uskontoni, kuten minä hänen. Kunnioitus ja tasa-arvoisuus ovat siis suhteessamme kunnossa.
        Mieheni viettää myös joulua, jota juhlimme aina perhepiirissä. Viime vuonna myös hänen äitinsä oli Suomessa vierailulla luonamme ja hänkin vietti joulua kanssamme (muslimi myös).

        Monikulttuurisuus on siis varsin tuttua minullekin. Omassa suhteessani meillä on mennyt kaikki hyvin, sillä ajattelemme asioista samalla tavalla ja keskustelemme paljon. Tottakai mekin joskus riitelemme, kuten kaikki parit, mutta meillä riidat eivät ole oikeastaan koskaan johtuneet erilaisista kulttuureistamme. Kulttuurierot eivät siis välttämättä aiheuta yhteentörmäyksiä.


      • Miettiväinen nainen

        Kunnioitan pitkää suhdetta ja avioliittoa. Olen absolutisti ja siirtynyt sianlihasta naudanlihaan. Alku on ilmeisen hyvä varmaankin. Olemme olleet sängyssäkin. Minun tahdostani. Mies ei ole kiihkouskovainen vaikka rukoushelminauha on mukana. Haluaa pitää suhteemme meidän välisenä asiana ja tapailla "piilossa"joko hänen luonaan tai minun luonani. Hän sanoo että ei ole pakko harrastaa seksiä eikä kiirehtiä sen asian kanssa, mutta jos minä haluan ja kunnioitamme/ luotamme toisiimme, asia on ok. Ihana mies. Työssä käyvä, fiksukin vielä. Laittoi ruokaakin minulle kun menin kylään. Täysin erilainen kuin ne tarinat joita olen kuullut heistä. Olenko onnekkaassa asemassa? Vai kuulostaako normaalilta kurdimiehen käytökseltä? Olen jo ihan lääpälläni mieheen.


    • itsepähän kysyit
    • ............

      En kyllä ymmärrä, miksi kukaan haluaisi elää elämäänsä miehen kanssa, joka valittaa tai arvostelee tai pettää.. Nimimerkillä kokemusta on, että mies valittaa pukeutumisesta tai että lapsi pitää kastaa muslimiksi, hänen lempiruokiaan väsätä, ei osallistu kotitöihin tai kerro avoimesti talousasioistaan, ainainen epäluottamus.. Emme hyväksyisi tuollaista käytöstä suomalaiselta mieheltä ja tasan tiedämme, että noin käyttäytyvä suomalainen mies olisi täysi kusipää, miksi kulttuurierojen nojalla olisimme valmiita luopumaan itsekunnioituksestamme? Ihmettelen.. ei missään kulttuurissa ole normaalia nöyryyttää tai valehdella rakkaimmalleen, kuten monet luulevat. Itse olen viimeiset viisi vuotta ollut onnellisesti naimisissa suomalaisen miehen kanssa ja minkäänlaisia ongelmia ei ole tuollaisten asioiden suhteen.

      • 67095490

        Jaa ja minäpä olen kurdimiehen kanssa onnelisesti naimisissa ja eipä meilläkään ole tuollaisten asioidan kanssa ongelmia. Toisin kun kyllä myös suomalaisenkin miehen kanssa voi olla ongelmia, jopa noiden ihan samojen asioiden kanssa.


      • juuri näin
        67095490 kirjoitti:

        Jaa ja minäpä olen kurdimiehen kanssa onnelisesti naimisissa ja eipä meilläkään ole tuollaisten asioidan kanssa ongelmia. Toisin kun kyllä myös suomalaisenkin miehen kanssa voi olla ongelmia, jopa noiden ihan samojen asioiden kanssa.

        Hyvin sanottu! :)


    • donna2012

      olen naimisissa kuusi vuotta nuoremman irakin kurdin kanssa, liittomme on tuore eikä suhteemmekaan vuotta pidempi.
      Niin, ei sianlihaa, ei paljastavia vaatteita, ei miespuolisia kavereita ja käännyin muslimiksi. Kamalaa? Ei suinkaan.
      Ei viinalla läträävää patalaiskaa suomalaisäijää, vaan perheen kaikki ruoat tekevä mies, pitää lastani kuin omaansa, on hellä, vaimoansa ajatteleva rakastava kiihkeä puoliso. Viettää illat kanssani, ei juokse baareissa eikä kavereillaan. Aina olen hänelle ensimmäinen kaikessa. Ei puutu kauniita sanoja , kohteliaita käytöstapoja.
      Sori nyt, jos vaikuttaa siirappimaiselta, mutta näin meillä.
      Toki meilläkin vielä hiotaan särmiä, mutta se kuuluu elämään. Kaksi kulttuuria on rikkaus ja onni kun ne oikein osaa yhdistää. Te jotka mietitte ainoastaan mistä luovun, miettikää mitä tilalle olen saanut..olen kiitollinen.
      Edellinen elämäni ei ollut todellakaan samaa.
      Joulunaikaa kaikille! Meillä sitä vietetään, lapseni vuoksi :)

      • elämä vielä opettaa

        Minulla ei ole kokemusta viinalla läträävistä ja laiskoista suomalaisista, vaan päinvastaisista, mutta kokemusta on ulkomaalaisista (yksi kurdikin), jotka ovat liimautuneet kuin iilimato, koska ovat olleet niin mustasukkaisia, että haluavat omia naisen kokonaan ja vahtia olemalla koko ajan kiinni tässä. Se, että joku tekee kaikki ruuat, voi olla yksi tapa kontrolloida toista, määrätä mitä toinen syö.

        Minusta vapaus valita omanlainen elämä on yksi tärkeimmistä asioista parisuhteessa. Mikäpä siinä, jos haluaa oman elämän olevan toisen halujen mukaan elämistä..


      • 990+++989

        Ihana kirjoitus ja puhuit asiaa donna2012!


      • 605004049949
        elämä vielä opettaa kirjoitti:

        Minulla ei ole kokemusta viinalla läträävistä ja laiskoista suomalaisista, vaan päinvastaisista, mutta kokemusta on ulkomaalaisista (yksi kurdikin), jotka ovat liimautuneet kuin iilimato, koska ovat olleet niin mustasukkaisia, että haluavat omia naisen kokonaan ja vahtia olemalla koko ajan kiinni tässä. Se, että joku tekee kaikki ruuat, voi olla yksi tapa kontrolloida toista, määrätä mitä toinen syö.

        Minusta vapaus valita omanlainen elämä on yksi tärkeimmistä asioista parisuhteessa. Mikäpä siinä, jos haluaa oman elämän olevan toisen halujen mukaan elämistä..

        Voi kuule kyllä monet suomalaisetkin ukot on liimautuvia iilimatoja. Oletkos kuullut , kun tehdään uhrauksia toisen puolesta? Puolin ja toisin. Varmasti myös tämän donna2012 mies yhtälailla uhrautuu. On ottanut esim. hänen lapsensa kuin omakseen ei kuule kaikki siihen edes pysty. Ja kuten kuulit myös, että hän on miehelleen aina ensimmäinen kaikessa ja myös varmaan toisinpäin. Sinulle ilmeisesti vapaus on tärkeämpää, kuin oma rakas mies. Ei suhteessa voi edes koskaan olla vapaa. Jos haluat olla vapaa ja tehdä mitä lystäät silloin kannattaa varmaan elää elämä yksin.

        Itse ne kyllä ikinä muslimiksi käätyisi, koska se ei ole mun juttu. Minullakin kurdimies tosin. Ei ole koskaan edes ehdottanutkaan, että kääntyisin muslimiksi hän tietää minun mielipiteen siitä asiasta niin hyvin. Eikä minun mies puutu pukeutumisiin tai mun syömisiinkään mitenkään, mutta silti meidän suhteessa on tietyt pelisäännöt. Sellainen se parisuhde on. Et voi sooloilla.


      • Onnellinen, edelleen

        En haluaisi maalata piruja seinille, mutta te olette olleet vasta vuoden yhdessä... Kaikissa suhteissa ne ekat pari vuotta on ihan kuherruskuukautta ja sitten alkaa arki pikkuhiljaa asettua suhteeseen. Ja sitten vasta alkaa se koetusaika, että kestääkö suhde vai ei. ETENKIN kun kyseessä on ulkkismies.

        Itsekin olen ollut itseäni nuoremman kurdin kanssa muutaman vuoden. Ekat pari vuotta meni meilläkin ihan huumassa, seksiä 1-5 krt päivässä, jatkuvia suukkoja, haleja, yhdessäoloa 24/7. Myös minä lopetin alkoholinkäytön, sianlihan syömisen ja käännyin islamiin, ja näin mentiin vielä yksi vuosi. Sitten alkoi silmäni aueta. Minä en ole sydämeltäni muslimi. Minä haluan juoda joskus alkoholia. Elämässä pitää olla muutakin kuin vain se oma parisuhde.

        Kun aloin pikkuhiljaa herätä enemmän todellisuuteen ja kun parisuhteen huuma alkoi hellittää, niin silloin meillä alkoi todella raskas kausi, mikä kesti reilut puoli vuotta. Puhuimme ja riitelimme päivittäin, kun aloimme tosissamme hioa särmiä ja selvitellä että onko meistä sittenkään yhdessäeläjiksi. Että sietääkö mieheni sen, etten ole sydämeltäni koskaan muslimi, että juon joskus, että haluan joskus tavata muitakin ihmisiä ja mennä työpaikan satunnaisiin juhliin jne.

        No, me selvisimme, ja tänäpäivänä meillä on oikeastaan vielä parempi suhde, vaikkei sitä seksiä enää olekaan kuin pari kolme kertaa viikossa, kun kummankin elämässä on muutakin actionia kuin kumppani, ja vaikka silloin tällöin viikonloppuisin nautinkin vähän alkoholia. Baareissa emme käy kumpikaan, enkä vieläkään syö sianlihaa, mutta muutoin elän elämme kuin kuka tahansa suomalaispariskunta.

        Helposti ei tähän olla kuitenkaan päästy. Kun muistelen sitä raskasta ja riitaista aikaa, niin vieläkin tuntuu paino sydämessä. Kyllä siinä paljon piti itkeä, murehtia, huutaa, viettää unettomia öitä ja punnita asioita.

        Että malttia suomalaiset naiset kurdienne kanssa. Kolmas ja neljäs vuosi yhdessä ovat niitä ratkaisevia.


      • 607087989060+4
        Onnellinen, edelleen kirjoitti:

        En haluaisi maalata piruja seinille, mutta te olette olleet vasta vuoden yhdessä... Kaikissa suhteissa ne ekat pari vuotta on ihan kuherruskuukautta ja sitten alkaa arki pikkuhiljaa asettua suhteeseen. Ja sitten vasta alkaa se koetusaika, että kestääkö suhde vai ei. ETENKIN kun kyseessä on ulkkismies.

        Itsekin olen ollut itseäni nuoremman kurdin kanssa muutaman vuoden. Ekat pari vuotta meni meilläkin ihan huumassa, seksiä 1-5 krt päivässä, jatkuvia suukkoja, haleja, yhdessäoloa 24/7. Myös minä lopetin alkoholinkäytön, sianlihan syömisen ja käännyin islamiin, ja näin mentiin vielä yksi vuosi. Sitten alkoi silmäni aueta. Minä en ole sydämeltäni muslimi. Minä haluan juoda joskus alkoholia. Elämässä pitää olla muutakin kuin vain se oma parisuhde.

        Kun aloin pikkuhiljaa herätä enemmän todellisuuteen ja kun parisuhteen huuma alkoi hellittää, niin silloin meillä alkoi todella raskas kausi, mikä kesti reilut puoli vuotta. Puhuimme ja riitelimme päivittäin, kun aloimme tosissamme hioa särmiä ja selvitellä että onko meistä sittenkään yhdessäeläjiksi. Että sietääkö mieheni sen, etten ole sydämeltäni koskaan muslimi, että juon joskus, että haluan joskus tavata muitakin ihmisiä ja mennä työpaikan satunnaisiin juhliin jne.

        No, me selvisimme, ja tänäpäivänä meillä on oikeastaan vielä parempi suhde, vaikkei sitä seksiä enää olekaan kuin pari kolme kertaa viikossa, kun kummankin elämässä on muutakin actionia kuin kumppani, ja vaikka silloin tällöin viikonloppuisin nautinkin vähän alkoholia. Baareissa emme käy kumpikaan, enkä vieläkään syö sianlihaa, mutta muutoin elän elämme kuin kuka tahansa suomalaispariskunta.

        Helposti ei tähän olla kuitenkaan päästy. Kun muistelen sitä raskasta ja riitaista aikaa, niin vieläkin tuntuu paino sydämessä. Kyllä siinä paljon piti itkeä, murehtia, huutaa, viettää unettomia öitä ja punnita asioita.

        Että malttia suomalaiset naiset kurdienne kanssa. Kolmas ja neljäs vuosi yhdessä ovat niitä ratkaisevia.

        Me olemme olleet ainakin mieheni kanssa yhdessä vuosia ja ei toki se sama tunne alkuhuumaa ole enään, mutta silti suukotellaan ja halitaan ja seksiäkin on.

        Sinun miehesi taitaa olla sellainen muslimi... Minun mieheni itsekin juo alkoholia minä taas en. Ja se on ok mulle jos mies juo alkoholia minua ei haittaa. Me käymme myös joskus baarissa yhdessä. Syön sikaa jos sitä sattuu olemaan jossain ruoassa, mutta kotona meillä sitä ei ole, koska en ole mikään sian ystävä silti. En tykkää kinkusta, mutta perheeni paistaa meille aina kalkkunaa jouluna.

        Joo elämässä pitää olla muutakin kuin parisuhde, mutta minun mieheni on mulle kaikista tärkein ja ykkönen mun elämässä ja myös mun paras ystävä. Minun mielestäni kumppanin täytyy olla myös se paras ystävä. Aiomme perustaa perheen myöhemmin, emme vielä ole ehkä valmiita siihen.

        Minun mieheni ei oikeastaan suhteessamme ole tehnyt mitään väärää minä tass olen satuttanut häntä pahasti, mutta onneksi se on ollutta ja mennyttä ja olemme taas onnellisia. Mieheni oli juuri kuukauden kotimaassaan ja kun hän tuli takaisin on taas kuin alkuhuumassa.

        Kaikkea hyvää kurdien puolisoille! :)


      • älkääkuunnelko
        605004049949 kirjoitti:

        Voi kuule kyllä monet suomalaisetkin ukot on liimautuvia iilimatoja. Oletkos kuullut , kun tehdään uhrauksia toisen puolesta? Puolin ja toisin. Varmasti myös tämän donna2012 mies yhtälailla uhrautuu. On ottanut esim. hänen lapsensa kuin omakseen ei kuule kaikki siihen edes pysty. Ja kuten kuulit myös, että hän on miehelleen aina ensimmäinen kaikessa ja myös varmaan toisinpäin. Sinulle ilmeisesti vapaus on tärkeämpää, kuin oma rakas mies. Ei suhteessa voi edes koskaan olla vapaa. Jos haluat olla vapaa ja tehdä mitä lystäät silloin kannattaa varmaan elää elämä yksin.

        Itse ne kyllä ikinä muslimiksi käätyisi, koska se ei ole mun juttu. Minullakin kurdimies tosin. Ei ole koskaan edes ehdottanutkaan, että kääntyisin muslimiksi hän tietää minun mielipiteen siitä asiasta niin hyvin. Eikä minun mies puutu pukeutumisiin tai mun syömisiinkään mitenkään, mutta silti meidän suhteessa on tietyt pelisäännöt. Sellainen se parisuhde on. Et voi sooloilla.

        "tärkeämpää, kuin oma rakas mies. Ei suhteessa voi edes koskaan olla vapaa. Jos haluat olla vapaa ja tehdä mitä lystäät silloin kannattaa varmaan elää elämä yksin."

        Suhteessa ei saa olla vapaa, vapaus merkitsee eri asioita eri ihmisille. Luulen että elämä vielä opettaa nimimerkillä samankaltaisia kokemuksia kun minullakin, kurdimies yritti määrätä kaikesta, siitä milloin saa mennä ulos, missä liikkua ja missä ei! Lopulta se meni niin pahaksi että mies jopa lähetti kavereitaan vahtimaan minua ja nämä kaverit sitten raportoivat exälleni missä olin liikkunut ja kenelle jutellut, teki tätä kuin "työkseen" ja lopulta ruokakauppassakaan ei enää olisi saanut käydä koska mies oli mustasukkainen ja kontrolloiva, myös täysin vainoharhainen, elää yhä tänäkin päivänä kuvitellussa suhteessaan minun kanssani! jättämisestä aikaa yli vuosi. Eivät edes itse käsitä miten takertuvia ja vainoharhaisia ovat eivätkä käsitä sitä että Suomessa naisellakin on oikeus jättää, jos suhde on ohi silloin se on ohi. Kyllä suhteessa saa ja täytyy olla vapaus että saa liikkua missä haluaa ja on voitava mennä ovesta ulos kun haluaa, aikuisia ihmisiä on kenenkään turha vahtia, jokainen ihminen on tässä maassa vapaa se on kurdimiesten niin vaikeaa käsittää!


      • älköökuunnelkotuota
        älkääkuunnelko kirjoitti:

        "tärkeämpää, kuin oma rakas mies. Ei suhteessa voi edes koskaan olla vapaa. Jos haluat olla vapaa ja tehdä mitä lystäät silloin kannattaa varmaan elää elämä yksin."

        Suhteessa ei saa olla vapaa, vapaus merkitsee eri asioita eri ihmisille. Luulen että elämä vielä opettaa nimimerkillä samankaltaisia kokemuksia kun minullakin, kurdimies yritti määrätä kaikesta, siitä milloin saa mennä ulos, missä liikkua ja missä ei! Lopulta se meni niin pahaksi että mies jopa lähetti kavereitaan vahtimaan minua ja nämä kaverit sitten raportoivat exälleni missä olin liikkunut ja kenelle jutellut, teki tätä kuin "työkseen" ja lopulta ruokakauppassakaan ei enää olisi saanut käydä koska mies oli mustasukkainen ja kontrolloiva, myös täysin vainoharhainen, elää yhä tänäkin päivänä kuvitellussa suhteessaan minun kanssani! jättämisestä aikaa yli vuosi. Eivät edes itse käsitä miten takertuvia ja vainoharhaisia ovat eivätkä käsitä sitä että Suomessa naisellakin on oikeus jättää, jos suhde on ohi silloin se on ohi. Kyllä suhteessa saa ja täytyy olla vapaus että saa liikkua missä haluaa ja on voitava mennä ovesta ulos kun haluaa, aikuisia ihmisiä on kenenkään turha vahtia, jokainen ihminen on tässä maassa vapaa se on kurdimiesten niin vaikeaa käsittää!

        Sinun miehesi oli sairas, mutta ei tarkoita silti ettäkö kaikki olisivat,. Minun mies ei ole tuollainen. Enhän sentään mikään koira ole. Siksi mies onkin minulle rakas ja ykkönen.

        Ja vapauden voi käsittää monella tavalla. Toki saa liikkua missä haluaa ja mennä milloin haluaa, mutta täytyy silti ottaa huomioon toinen asioissa. Puolin ja toisin.


      • Onnellinen, edelleen
        607087989060+4 kirjoitti:

        Me olemme olleet ainakin mieheni kanssa yhdessä vuosia ja ei toki se sama tunne alkuhuumaa ole enään, mutta silti suukotellaan ja halitaan ja seksiäkin on.

        Sinun miehesi taitaa olla sellainen muslimi... Minun mieheni itsekin juo alkoholia minä taas en. Ja se on ok mulle jos mies juo alkoholia minua ei haittaa. Me käymme myös joskus baarissa yhdessä. Syön sikaa jos sitä sattuu olemaan jossain ruoassa, mutta kotona meillä sitä ei ole, koska en ole mikään sian ystävä silti. En tykkää kinkusta, mutta perheeni paistaa meille aina kalkkunaa jouluna.

        Joo elämässä pitää olla muutakin kuin parisuhde, mutta minun mieheni on mulle kaikista tärkein ja ykkönen mun elämässä ja myös mun paras ystävä. Minun mielestäni kumppanin täytyy olla myös se paras ystävä. Aiomme perustaa perheen myöhemmin, emme vielä ole ehkä valmiita siihen.

        Minun mieheni ei oikeastaan suhteessamme ole tehnyt mitään väärää minä tass olen satuttanut häntä pahasti, mutta onneksi se on ollutta ja mennyttä ja olemme taas onnellisia. Mieheni oli juuri kuukauden kotimaassaan ja kun hän tuli takaisin on taas kuin alkuhuumassa.

        Kaikkea hyvää kurdien puolisoille! :)

        Kalskahti pahasti tuo virkkeesi "sinun miehesi taitaa olla sellainen muslimi...".

        Siis millainen? Ihan oikea muslimi, kun ei juo alkoholia eikä syö sianlihaa? Kyllä, juuri sellainen. Halveksii muita muslimeja, jotka antavat -etenkin länsimaissa- periksi houkutuksille ja alkavat ryypiskelemään.

        En ymmärrä miksi edes kommentoit tuolla tavalla.


      • iugjfsdijigjddj
        Onnellinen, edelleen kirjoitti:

        Kalskahti pahasti tuo virkkeesi "sinun miehesi taitaa olla sellainen muslimi...".

        Siis millainen? Ihan oikea muslimi, kun ei juo alkoholia eikä syö sianlihaa? Kyllä, juuri sellainen. Halveksii muita muslimeja, jotka antavat -etenkin länsimaissa- periksi houkutuksille ja alkavat ryypiskelemään.

        En ymmärrä miksi edes kommentoit tuolla tavalla.

        Minä en uskonnoista välitä ja olen tyytyväinen siihen, ettei miehenikään ole mikään himouskovainen,


      • aloittanut n

        Melkein kun minun kynästäni, sillä eri kulttuurien kohtaaminen on rikkautta. Itselläni kovia itsetunto- ongelmia kun 3 lasta jo synnyttäneenä vatsanahka roikkuu ja arpia hieman niin siitä huolimatta tunsin olevani haluttava ihminen hänen edessään. He kohtelevat kunnioittaen naistaan. Toivon todellakin että tunteet syventyy puolin ja toisin vaikka olen häntä vanhempi ja lapsiakin ekasta avioliitosta on. Pidän peukut ylhäällä.


    • donna2012

      Odotinkin tällaista vastausta. Kateellinen, epäluuloinen ja pelokas?
      Mieheni kysyy aina mitä haluaisimme syödä, jos haluamme suomalaista ruokaa, silloin minä teen sen, mutta hän tekee paljon parempaa ruokaa kuin minä ja ilomielellä suon sen tehtävän hänelle. Tietysti joulun tullessa minä kokkailen perinteisiä herkkuja, mutta en sitä kinkkua, lapseni syö mieluummin kalkkunaa.
      Eikä hän kontrolloi. Olemme yhdessä sopineet mistä emme pidä, mistä pidämme, mikä loukkaa tunteitamme, minkä sallimme..jos joku kontrolloi joskus, se olen varmasti minä..mustasukkaisia olemme molemmat jonkin verran, mutta sopivasti sitä pitää suhteen kiihkeänä:)
      Elämäni ei ole toisen halujen mukaan elämistä. Kauan etsin, pari kertaa erehdyin ja tiedän tasan tarkkaan mitä haluan elämältäni. Haluan hänet, hän todella tekee minut onnelliseksi. Kultaisempaa ihmistä saa hakea. Ja ne viinalla läträävät, väkivaltaiset suomalaiset riittivät minulle. Ei kiitos enää koskaan.

      • miten on

        "Ei kiitos enää koskaan" Kerroppas parin vuoden päästä onko elämä yhtä ruusuista.


      • 60789600444
        miten on kirjoitti:

        "Ei kiitos enää koskaan" Kerroppas parin vuoden päästä onko elämä yhtä ruusuista.

        Hahah onko sillä nyt väliä onko se elämä ruusuista suomalaisen vain kurdin vai taikka kiinalaisen kanssa. Elämä on.


      • Anonyymi
        60789600444 kirjoitti:

        Hahah onko sillä nyt väliä onko se elämä ruusuista suomalaisen vain kurdin vai taikka kiinalaisen kanssa. Elämä on.

        Rakastajina ihania. Paras rakastaja ikinä on kurdimies. En muuta haluakkaan, eikä hän. Tämä on hiljainen sopimus. Kumpikaan ei vaadi mitään, paitsi turvallista sekstailua.


    • me and my honey

      Minä en jaksa ymmärtää, miten täällä jaksetaan kiistellä siitä, millaista elämä jonkun tietyn maalaisen kanssa voi/ei voi olla.

      Itse olen ollut useita vuosia aviossa irakin kurdin kanssa.

      Elämä on ihan tavallista perhe-elämää.

      Ei se niin myrskyistä ole, kuin joillakin on ollut. Eikä niin paratiisin tiukujen kilinää ja ainaista lempeä kuin toisilla.

      Mun irakin kurdi ukko on ihan tavallinen mies.

      Tuollanen hän on tavallisen irakilaisen näkönen, ruskeat silmät ja musta tukka, ihokin vähän tummempi kuin minulla. Komeaksikin sitä on työkaverit ja ystävät sanoneet.

      Ihan tavalliseen tapaan hän lähtee joka aamu kuuden jälkeen töihin, niinkuin me kaikki. Illalla palailee kotiin väsyneenä ja vähän ärtyisänä, mutta kun on saanut syödäkseen ja köllähtää sohvalle tv:n ääreen, niin hän on ihan tavallinen lauhkea mies.

      Sinne sohvalle on mukava kömpiä ukon kainaloon ja useinmiten hän vain murahtaa ja halaa, toisinaan jopa suukottelee. Ja yleensä nukahtaa puoleksi tunniksi siihen lämpimään lähelle. Pitelee tiukasti kiinni.

      Ei hän räisky tai komentele sen enempää kuin uskoisin kenenkään muunkaan komentelevan, tavallisen miehen.

      Mustasukkainen hän on, mutta eipä ole ollut aihetta mustisteluun.

      Minun pukeutumiseeni ei puutu, tai meikkaamiseeni.

      Viinaakin saattaa lasillisen joskus ottaa ja kaljan saunan jälkeen, mutta siihen se jää. Minä en itse ota juuri lainkaan.

      Lasten kanssa mies tekee läksyjä ja viettää aikaa aina kun vain mahdollista.

      Kotona viihtyvä mies hän on ja auttelee minua milloin missäkin touhuiluissa.

      Että ei elämä kurdin vaimona lienee sen kummempaa kuin suomalaisenkaan miehen vaimona.

      Ennen naimisiinmenoa puhuimme paljon siitä, mitä kumpikin odottaa elämältään ja mitä avioliitto meille merkitsee. Olimme yhteydessä hänen perheeseensä irakissa ja hän tapasi minun perheeni.

      Hän ei koskaan ole minulta salaillut mitään, mitä islam opettaa ja mitä hän siinä pitää hyvänä ja mitä huonona. Samalla tavalla olemme keskustelleet kristinuskosta, kulttuurista hänen kotimaassaan ja suomessa sekä kaikesta maan ja taivaan välillä.

      Kun puolisot tutustuvat toistensa taustoihin, kulttuuriin (myös suomessa on erilaisia kulttuureja) elämän odotuksiin ja toiveisiin, säästytään paljolta siellä avioliiton sisällä, kun on hyväksytty se puoliso hyvine ja pahoine ominaisuuksineen ennen avioliittoa.

      Miksi pitää täällä kysyä, onko mies hyvä vai huono? Kuka sen tietää? Tietääkö suomalaisistakaan miehistä?
      Ja kuka hylkää mahdollisuuden sen vuoksi, että joku tuntematon kirjoitti keskustelupalstalla, miten kurdin kanssa ei kannata seurustella? Kuka tällä palstalla sinun kurdimiehesi tuntee?

      Kysy itseltäsi miten teidän jutut menee yksiin. Sinähän ne "jutut" olet luomassa ja laatimassa.

      Onnea ja hyviä hetkiä teille. Jos mies osoittautuu hyväksi mieheksi, ole onnellinen. Jos hänen tapansa ja piirteensä ei sinua miellytäkkään, jää pois vaunusta ja vaihda junaa.

      • kurdienkulttuuria

        Niinpä. Suomessa asuvan kurdin on melkeimpä pakko omaksua suomalaista kulttuuria niin on myös reilua, että me suomalaiset vaimokkeetkin omaksutaan vähän miehen kulttuuria.


    • huomiovaan

      "No, me selvisimme, ja tänäpäivänä meillä on oikeastaan vielä parempi suhde, vaikkei sitä seksiä enää olekaan kuin pari kolme kertaa viikossa, kun kummankin elämässä on muutakin actionia kuin kumppani, ja vaikka silloin tällöin viikonloppuisin nautinkin vähän alkoholia. "

      Ensin 1-5kertaa ja se kutistuu kertaan tai pariin viikossa, ettei vaan miehesi/kumpikin kävisi vieraissa? mitä itse olen näitä "suomi"-kurdi pareja tuntenut niin samat touhut jatkuu vuosikaudet eikä miesten halut yhtäkkiä vähene vaikka vuodet vierii! ellei kyseessä ole 60 vuotiaita joilla luonnollista halujen vähentyminen, mutta yleensä syy jossain muussa sitten jos ei enää ehdi oman kumppanin luo..

      • 1+16

        No ei kyllä ole pelkästään kurdiin pätevä juttu, vaan ihan jokaiseen mieheen. Mikäli seksi reilusti vähenee, yleensä kumppani (tai molemmat) juoksee vieraissa. Seksielämä kertoo aika paljon suhteesta. Olen ollut Irakin kurdin kanssa noin vuoden ja meillä on edelleen todella paljon seksiä. Hän on myöskin erittäin taitava ja huolehtii myös minun nautinnostani joka kerta. Olen myös kuullut samaa, että kurdit olisivat "seksuaalisempia" kuin esim. suomalaiset miehet - siis ajattelevat seksiä useammin. Luulen, että se johtuu kulttuurimuutoksesta, jota kokee kun muuttaa vapaaseen kulttuuriin. Korjatkaa, jos olen mielestänne väärässä!


      • ririkfjidikjfd

        Hohhoi joku katkera taas kirjoittaa. Harmi jos sinua on petetty, mutta ei tarvi mustamaalata muita. Kyllä se vaan niin on lähes kaikilla pareilla oli kurdi tai suomi mikä vaan, että kun on ollut kauan suhteessa ei sitä seksiä välttämättä ole niin paljoin kuin alussa, että niin...


      • 1+16
        ririkfjidikjfd kirjoitti:

        Hohhoi joku katkera taas kirjoittaa. Harmi jos sinua on petetty, mutta ei tarvi mustamaalata muita. Kyllä se vaan niin on lähes kaikilla pareilla oli kurdi tai suomi mikä vaan, että kun on ollut kauan suhteessa ei sitä seksiä välttämättä ole niin paljoin kuin alussa, että niin...

        Normaalia ainakin suomi-suomi suhteessa että se vähenee VÄHÄN, mutta minusta tuo 1-5 krt/pvä -> 2-3 krt/vko kurdin kanssa kuulostaa jo huolestuttavalta.


      • udfgftk
        1+16 kirjoitti:

        Normaalia ainakin suomi-suomi suhteessa että se vähenee VÄHÄN, mutta minusta tuo 1-5 krt/pvä -> 2-3 krt/vko kurdin kanssa kuulostaa jo huolestuttavalta.

        Kuka jaksaa tehdä sitä monta kertaa päivässä? Kenellä on edes aikaa? Hohhoi. Ja entäs sitten kun on lapsiakin? Muutama kerta viikossa on ihan normia. Meilläkin.


      • 1+16
        udfgftk kirjoitti:

        Kuka jaksaa tehdä sitä monta kertaa päivässä? Kenellä on edes aikaa? Hohhoi. Ja entäs sitten kun on lapsiakin? Muutama kerta viikossa on ihan normia. Meilläkin.

        No on varmaan normaalia, jos niin on ollut alusta saakka. Ei seksielämänne minulle kuulu, mutta itselläni on kurdi ja epäilykseni kyllä heräisivät jos hänellä halut noin paljon vähenisivät. Enkä ole kyllä eläessäni ajatellut seksistä "Kuka sitä jaksaa tehdä koko ajan" kuulostaa vähän kuin olisit seksiin kyllästynyt. Toivottavasti kuitenkin epäilykseni ovat turhia ja olette molemmat uskollisia toisillenne. :)


      • 34567890
        1+16 kirjoitti:

        No on varmaan normaalia, jos niin on ollut alusta saakka. Ei seksielämänne minulle kuulu, mutta itselläni on kurdi ja epäilykseni kyllä heräisivät jos hänellä halut noin paljon vähenisivät. Enkä ole kyllä eläessäni ajatellut seksistä "Kuka sitä jaksaa tehdä koko ajan" kuulostaa vähän kuin olisit seksiin kyllästynyt. Toivottavasti kuitenkin epäilykseni ovat turhia ja olette molemmat uskollisia toisillenne. :)

        No en tiedä ketä tarkoitat, mutta me olemme ainakin ihan 100% uskollisia toisillemme. Asummehan sentään yhdessä ja vietämme aikaa yhdessä melkein kokoajan. Tai ainakin tiedämme aina missä toinen menee.

        Mä voin sanoa että meillä on seksiä viikossa n. 1-4kertaa. Meidän suhde ei pyöri vaan seksin ympärillä meillä on paljon muutakin. Olemme muutenkin olleet jo niiin pitkään yhdessä, että ei se seksi ole mikään pääasia vaan yleensäkin vaan se yhdessäolo, johon toki aina kuuluu se seksikin.

        Toi 1-5krt päivässä kuulostaa ehkä vähän epäuskottavalta. Taitaa olla aika elukka se mies jos jaksaa nylkyttää noin paljon. Ja mistä repii aikaa? Ellei kummatkin ole työttömiä ja aikaa riittää. Ei kait siinä.


      • Niin se vain on
        34567890 kirjoitti:

        No en tiedä ketä tarkoitat, mutta me olemme ainakin ihan 100% uskollisia toisillemme. Asummehan sentään yhdessä ja vietämme aikaa yhdessä melkein kokoajan. Tai ainakin tiedämme aina missä toinen menee.

        Mä voin sanoa että meillä on seksiä viikossa n. 1-4kertaa. Meidän suhde ei pyöri vaan seksin ympärillä meillä on paljon muutakin. Olemme muutenkin olleet jo niiin pitkään yhdessä, että ei se seksi ole mikään pääasia vaan yleensäkin vaan se yhdessäolo, johon toki aina kuuluu se seksikin.

        Toi 1-5krt päivässä kuulostaa ehkä vähän epäuskottavalta. Taitaa olla aika elukka se mies jos jaksaa nylkyttää noin paljon. Ja mistä repii aikaa? Ellei kummatkin ole työttömiä ja aikaa riittää. Ei kait siinä.

        Minä olen se joka kirjoitti, että alussa meillä oli seksiä joka päivä, parhaimmillaan tosiaan monta kertaa päivässä. Niinhän se on kaikilla suhteen alussa, kun toisesta ei vaan saa tarpeekseen!

        Ajan kuluessa tulevat vain ne muutkin asiat toisessa ihmisessä tärkeiksi, eikä sitä jaksa eikä huvitakaan koko aikaa nylkyttää. Teemme molemmat normaalia 8-16 työpäivää, töiden jälkeen väsyttää, on normaalit kotihommat ja kauppakäynnit ja sitä sun tätä, eikä todellakaan joka ilta tee edes mieli, kun on väsynyt, ja etenkin näin talviaikaan kun väsyttää enemmän ja unentarve on ainakin minulla isompi.

        Emme me kumpikaan silti vieraissa käy. Miestä toki harmittaa kun en jaksa useammin harrastaa seksiä, mutta hän tyydyttää itse itsensä jos on niin kovaa sitä vailla. Eikä hänkään sitä joka päivä halua. Olemme yhdessä koko ajan (lukuunottamatta töissäoloaikaa), joten ei todellakaan käy vieraissa, enkä minäkään. Minun mielestäni 1-3 krt viikossa on SILTI keskiarvoisesti ihan hyvä määrä :) Mitä työkaverit ovat jutelleet, niin monet ei harrasta sitä edes viikottain, ja toiset vitsailevat että kerta kuukaudessa riittää. No, sitä en ymmärrä kyllä itsekään.

        Kun on ollut vuosia toisen kanssa, niin arki, väsymys, duunit, stressi, lapset, rahatilanne ja niin moni muukin asia vaikuttaa haluihin, eikä se ole aina sen merkki että toinen tyydyttäisi halunsa muualla.


      • 1+16
        Niin se vain on kirjoitti:

        Minä olen se joka kirjoitti, että alussa meillä oli seksiä joka päivä, parhaimmillaan tosiaan monta kertaa päivässä. Niinhän se on kaikilla suhteen alussa, kun toisesta ei vaan saa tarpeekseen!

        Ajan kuluessa tulevat vain ne muutkin asiat toisessa ihmisessä tärkeiksi, eikä sitä jaksa eikä huvitakaan koko aikaa nylkyttää. Teemme molemmat normaalia 8-16 työpäivää, töiden jälkeen väsyttää, on normaalit kotihommat ja kauppakäynnit ja sitä sun tätä, eikä todellakaan joka ilta tee edes mieli, kun on väsynyt, ja etenkin näin talviaikaan kun väsyttää enemmän ja unentarve on ainakin minulla isompi.

        Emme me kumpikaan silti vieraissa käy. Miestä toki harmittaa kun en jaksa useammin harrastaa seksiä, mutta hän tyydyttää itse itsensä jos on niin kovaa sitä vailla. Eikä hänkään sitä joka päivä halua. Olemme yhdessä koko ajan (lukuunottamatta töissäoloaikaa), joten ei todellakaan käy vieraissa, enkä minäkään. Minun mielestäni 1-3 krt viikossa on SILTI keskiarvoisesti ihan hyvä määrä :) Mitä työkaverit ovat jutelleet, niin monet ei harrasta sitä edes viikottain, ja toiset vitsailevat että kerta kuukaudessa riittää. No, sitä en ymmärrä kyllä itsekään.

        Kun on ollut vuosia toisen kanssa, niin arki, väsymys, duunit, stressi, lapset, rahatilanne ja niin moni muukin asia vaikuttaa haluihin, eikä se ole aina sen merkki että toinen tyydyttäisi halunsa muualla.

        itsestä tuntuu että pää halkeaa, jos en saa vähintään 3 krt viikossa. Ja mitä olen ymmärtänyt, niin miehillä (etenkin kurdit) on halut vielä suuremmat. Kerta kuukaudessa kuulostaa kyllä jo toisiinsa kyllästyneiltä. En ole ajatellut seksiä nylkyttämisenä, vaan meillä se on kyllä rakastelemista. Omaa väsynyttä oloani kyllä aina seksi piristää. Ja edelliselle keskustelijalle tiedoksi: emme ole työttömiä. Mutta kai ihmiset on sitten niin erilaisia...


    • donna2012

      Monestihan se menee niin, että kun varsinkin naisella on ulkomaalainen mies, ja jos tämä nainen tekee myönnytyksiä/sopeutuu/suostuu, mitä tekee ihan takuulla jokainen nainen parisuhteessaan enemmän tai vähemmän niin alkaa kauhea pölinä. Se katsotaan aina alistumiseksi, johon taas liitetään islam.
      Niin ettäkö tätä ei tapahdu suomisuomisuhteissa? Älkää viittikö.
      tiedän muutaman suomalaisen naisen, jotka elää suomisuhteessa ja puoliso on sairaalloisen mustasukkainen kaikesta mitä ikinä keksii..samanlaista vakoilua, estelyä, kieltoja kuin joskus täällä katkeroituneet eksät kirjoittelee :(
      Se on totta, että vaikka nyt suomi-kurdisuhteessa, aina on hieman erilaisempaa, koska kaksi kulttuuria pläjähtää saman katon alle ei se yksinkertaisesti voi olla ihan samanlaista kuin suomisuomisuhteet.
      Tutustutaan kulttuuriin, puolin ja toisin.
      Mikä on yhteinen kieli---vaikka nyt nämä..
      ja se seksi. Kaikissa parisuhteissa rotuun katsomatta seksi on alkuun tulisempaa...toisilla se säilyy aina, toiset tasaantuu, toisilta katoaa syystä tai toisesta. Jokainen suhde on omanlainen, sinänsä arvokas, emme voi verrata omaa toisten suhteeseen, voimme keskustella, mutta emme vaatia samoja asioita omalta kumppanilta mitä on jollain toisella.
      Niin ja suhteen kestosta..kuka tietää??Ei kukaan.
      eksäni kanssa olin 10 v ennen kuin uskalsin naimisiin ja ero tuli parin vuoden päästä. Oli muuten suomalainen ukko.
      Kurdin kanssa reilu puoli vuotta josta suuri osa etänä..katsellaan minne elämä meitä paiskoo..toivottavasti aina vain lähemmäs toisiamme. insha Allah.

    • kaiken se kestää

      Mun kurdi miesystävä suunnittelee vierailua kurdistaniin.

      Vähän pelottaa, että miten suhde jatkuu sen jälkeen, kun hän palaa takaisin suomeen.
      Olemme olleet yhdessä 3,5 vuotta ja suhteemme on todella tiivis.
      Tämä on ensimmäinen pidempi ero suhteemme aikana, vaikka hän asuu eri paikkakunnalla omassa asunnossaan ja minä omassani.
      Molemmat olemme vakituisessa työssä ja näemme vain viikonloppuina ja vapaapäivinä. Soittelemme kuitenkin monta kertaa päivän aikana.

      Jotenkin hän on ollut omissa maailmoissaan siitä alkaen, kun kävi selväksi, että hänen matkastaan takaisin kotimaahansa tulee totta.

      Hän ei ole enää mikään ihan nuori mies, enkä osaa edes itselleni eritellä, mikä minua pelottaa hänen palaamisessaan kotimaahansa. Kai se kirjoittelu, mitä naiset ovat kirjoitelleet täällä, että mies on mennyt takaisin kotimaahansa ja palannut vaimon kanssa on jättänyt jälkensä minuun.
      Hän kuitenkin vakuuttelee, ettei hänellä ole mitään tarvetta sellaiseen ja jos olisi, hän olisi tehnyt jo niin näiden vuosien aikana, mitä on suomessa viettänyt.
      Yeitän luottaa.

      Hänellä on pysyvä oleskelulupa suomessa, vakituinen työpaikka ja elämä todella hyvällä mallilla. Hän on sanonut, että irakiin hän ei enää koskaan muuta takaisin, vaan suomi on hänen uusi kotimaansa.

      Aika näyttää.

      Joko sinä "suominainen" olet tavannut oman kurdisi? Missäpäin suomea asutte?

      • Hjkklffdfjk

        Minulla myös kurdipoikaystävä, jolla on turkkilainen vaimo josta sanoo ottavansa eron. Miten teillä muilla? Onko ero otettu? Ja mistä sen tietää? Saako siitä jonkun "virallisen" paperin että tiedän että näin on? Poikaystäväni sanoo että ero turkissa vie noin 1-3 kuukautta? Tietääkö joku tästä?


      • 2345678

        Miksi sinua pelottaa mitä sen jälkeen tapahtuu?

        Minun mies juuri viikko sitten tuli takaisin Kurdistanista oli siellä kuukauden verran. Mua pelotti enemmänkin silloin se kun hän lähti, että tuleeko niin kova ikävä ettei kestä. Eka viikko oli täyttä tuskaa, mutta kyllä se tasaantui sitten onneksi en ois jaksanut kyllä. Mekin olemme olleet kolmisen vuotta yhdessä TOSI tiiviisti. Itseasissa suhteemme aikan tätä ennen olemme ehkä erikseen nukkuneet korkeintaan joku muutama päivä kaiken muun aikaa nukuttu/asuttu yhdessä.

        Turhaan varmasti pelkäät, että miehelläsi mitään vaimoa siellä on. Ja vaikka on niin luulisi miehesi tekevän selväksi sinne, että on jo rakastunut erääseen toiseen. Minun mieheni isä ainakin odottelee, että poika tulee seuraavan kerran vaimon kanssa, eli minun kanssani. Minua lähinnä jänniittää mitä appiukko minusta sitten tuumaa!


      • kaiken se kestää
        2345678 kirjoitti:

        Miksi sinua pelottaa mitä sen jälkeen tapahtuu?

        Minun mies juuri viikko sitten tuli takaisin Kurdistanista oli siellä kuukauden verran. Mua pelotti enemmänkin silloin se kun hän lähti, että tuleeko niin kova ikävä ettei kestä. Eka viikko oli täyttä tuskaa, mutta kyllä se tasaantui sitten onneksi en ois jaksanut kyllä. Mekin olemme olleet kolmisen vuotta yhdessä TOSI tiiviisti. Itseasissa suhteemme aikan tätä ennen olemme ehkä erikseen nukkuneet korkeintaan joku muutama päivä kaiken muun aikaa nukuttu/asuttu yhdessä.

        Turhaan varmasti pelkäät, että miehelläsi mitään vaimoa siellä on. Ja vaikka on niin luulisi miehesi tekevän selväksi sinne, että on jo rakastunut erääseen toiseen. Minun mieheni isä ainakin odottelee, että poika tulee seuraavan kerran vaimon kanssa, eli minun kanssani. Minua lähinnä jänniittää mitä appiukko minusta sitten tuumaa!

        Minua pelottaakin se, kun me emme kuitenkaan ole naimisissa, eikä hän koskaan aio edes mennä naimisiin minun kanssani. Näin hän on sen minulle sanonut, ettei koskaan ole luvannut minulle avioliittoa.

        Pelkään varmaankin sitä, että meidän niin tiivis jä lämmin suhde muuttuu jotenkin tänä aikana. En puhu rakkaudesta hänen kohdallaan, vaan kiintymyksestä ja tuon kiintymyksen pelkään haihtuvan kun hän elää jälleen oman kulttuurinsa parissa.

        Pelkään ehkä, että hän kuitenkin mieluummin hankkii itselleen vaimon omasta maastaan, joka ei käy töissä vaan pyhittää elämänsä kodille.

        En osaa itsekään sanoa miksi tunnen haikeutta ja pelkoa.


      • 34567890
        kaiken se kestää kirjoitti:

        Minua pelottaakin se, kun me emme kuitenkaan ole naimisissa, eikä hän koskaan aio edes mennä naimisiin minun kanssani. Näin hän on sen minulle sanonut, ettei koskaan ole luvannut minulle avioliittoa.

        Pelkään varmaankin sitä, että meidän niin tiivis jä lämmin suhde muuttuu jotenkin tänä aikana. En puhu rakkaudesta hänen kohdallaan, vaan kiintymyksestä ja tuon kiintymyksen pelkään haihtuvan kun hän elää jälleen oman kulttuurinsa parissa.

        Pelkään ehkä, että hän kuitenkin mieluummin hankkii itselleen vaimon omasta maastaan, joka ei käy töissä vaan pyhittää elämänsä kodille.

        En osaa itsekään sanoa miksi tunnen haikeutta ja pelkoa.

        Miksi ei halua naimisiin kanssasi onko joku syy tähän?

        Voi kuule meillä ainakin suhde parani vaan kun oltiin erossa. Silloin huomaa kuinka kaipaa toista ja haluaa olla toisen kanssa. Sitten kun mieheni tuli takaisin niin voi pojat osasi taas arvostaa ihan uudella lailla meidän suhdetta. Oli meidän kohdalla ainakin aika positiivinen kokemus, mutta ei mies kyllä varmana enää muuten lähe ilman mua mihinkään matkalle!

        Et siis rakasta miestäsi, eikä hän sinua vaikka olette olleet yhdessä tosi kauan? Jos suhteella ei ole mitään järkeä ja tulevaisuutta miksi edes olette yhdessä?


      • 3456789
        Hjkklffdfjk kirjoitti:

        Minulla myös kurdipoikaystävä, jolla on turkkilainen vaimo josta sanoo ottavansa eron. Miten teillä muilla? Onko ero otettu? Ja mistä sen tietää? Saako siitä jonkun "virallisen" paperin että tiedän että näin on? Poikaystäväni sanoo että ero turkissa vie noin 1-3 kuukautta? Tietääkö joku tästä?

        Ei varmasti eroa. Eiköhän kannattais katella ihan jotain sinkkumiestä vaan.


      • kaiken se kestää
        34567890 kirjoitti:

        Miksi ei halua naimisiin kanssasi onko joku syy tähän?

        Voi kuule meillä ainakin suhde parani vaan kun oltiin erossa. Silloin huomaa kuinka kaipaa toista ja haluaa olla toisen kanssa. Sitten kun mieheni tuli takaisin niin voi pojat osasi taas arvostaa ihan uudella lailla meidän suhdetta. Oli meidän kohdalla ainakin aika positiivinen kokemus, mutta ei mies kyllä varmana enää muuten lähe ilman mua mihinkään matkalle!

        Et siis rakasta miestäsi, eikä hän sinua vaikka olette olleet yhdessä tosi kauan? Jos suhteella ei ole mitään järkeä ja tulevaisuutta miksi edes olette yhdessä?

        Kyllä minä rakastan häntä ja todella paljon, mutta hänellä on vain kiintymys minua kohtaan. Ja miksi hän ei aio naimisiin kanssani, on hänen sanojensa mukaan se, ettei hän halua ottaa vastuuta toisesta ihmisestä, kun oman elämänsäkin hoitaminen suomessa on riittävän haastavaa.

        On vaikeaa ajatella, että eroaisin hänestä, koska hän on todella jotain niin erilaista kuin kukaan ennen tuntemani.

        Siksi kai pelkäänkin, että hän katselee itselleen oman maansa naisen, koska hän ei ole oppinut rakastamaan minua.
        Miksi hän on minun kanssani, siihen minulla ei ole vastausta.
        Joskus ajattelen, että ehkä hän kuitenkin rakastaa minua, mutta sitten taas hän vihastuu minulle, kun sanon hänelle rakastavani.

        En tiedä. Ehkä hän pelkää.


      • Roti joka asiassa
        kaiken se kestää kirjoitti:

        Kyllä minä rakastan häntä ja todella paljon, mutta hänellä on vain kiintymys minua kohtaan. Ja miksi hän ei aio naimisiin kanssani, on hänen sanojensa mukaan se, ettei hän halua ottaa vastuuta toisesta ihmisestä, kun oman elämänsäkin hoitaminen suomessa on riittävän haastavaa.

        On vaikeaa ajatella, että eroaisin hänestä, koska hän on todella jotain niin erilaista kuin kukaan ennen tuntemani.

        Siksi kai pelkäänkin, että hän katselee itselleen oman maansa naisen, koska hän ei ole oppinut rakastamaan minua.
        Miksi hän on minun kanssani, siihen minulla ei ole vastausta.
        Joskus ajattelen, että ehkä hän kuitenkin rakastaa minua, mutta sitten taas hän vihastuu minulle, kun sanon hänelle rakastavani.

        En tiedä. Ehkä hän pelkää.

        Mistä tiedät, ettei hänellä ole vaimoa ja lapsia kotimaassaan?
        Sinä olet todennäkäisesti vain hyväksikäytön välikappale.

        Käytä järkeäsi ja hankkiudu kaverista eroon ja vähän äkkiä!


      • 4567890
        kaiken se kestää kirjoitti:

        Kyllä minä rakastan häntä ja todella paljon, mutta hänellä on vain kiintymys minua kohtaan. Ja miksi hän ei aio naimisiin kanssani, on hänen sanojensa mukaan se, ettei hän halua ottaa vastuuta toisesta ihmisestä, kun oman elämänsäkin hoitaminen suomessa on riittävän haastavaa.

        On vaikeaa ajatella, että eroaisin hänestä, koska hän on todella jotain niin erilaista kuin kukaan ennen tuntemani.

        Siksi kai pelkäänkin, että hän katselee itselleen oman maansa naisen, koska hän ei ole oppinut rakastamaan minua.
        Miksi hän on minun kanssani, siihen minulla ei ole vastausta.
        Joskus ajattelen, että ehkä hän kuitenkin rakastaa minua, mutta sitten taas hän vihastuu minulle, kun sanon hänelle rakastavani.

        En tiedä. Ehkä hän pelkää.

        Ei vaimo ole mikään lapsi. Eiköhän jokainen aikuinen ota vastuunsa ihan itse itsestään vai onko ukkosi joku himomuslimi?

        Miksi olet miehen kanssa joka ei edes rakasta sinua? Kummallinen suhde teillä. Jos mun ukko olis tollanen niin kyllä itsekin pelkäisin ja paljon. Me miehemme kanssa rakastamme toisiamme niin paljon, että ei mitään rajaa. Siksi pystyin luottamaan häneen 100% kun oli Kurdistanissa.


      • 234342234
        kaiken se kestää kirjoitti:

        Kyllä minä rakastan häntä ja todella paljon, mutta hänellä on vain kiintymys minua kohtaan. Ja miksi hän ei aio naimisiin kanssani, on hänen sanojensa mukaan se, ettei hän halua ottaa vastuuta toisesta ihmisestä, kun oman elämänsäkin hoitaminen suomessa on riittävän haastavaa.

        On vaikeaa ajatella, että eroaisin hänestä, koska hän on todella jotain niin erilaista kuin kukaan ennen tuntemani.

        Siksi kai pelkäänkin, että hän katselee itselleen oman maansa naisen, koska hän ei ole oppinut rakastamaan minua.
        Miksi hän on minun kanssani, siihen minulla ei ole vastausta.
        Joskus ajattelen, että ehkä hän kuitenkin rakastaa minua, mutta sitten taas hän vihastuu minulle, kun sanon hänelle rakastavani.

        En tiedä. Ehkä hän pelkää.

        "Siksi kai pelkäänkin, että hän katselee itselleen oman maansa naisen, koska hän ei ole oppinut rakastamaan minua. "

        "Joskus ajattelen, että ehkä hän kuitenkin rakastaa minua, mutta sitten taas hän vihastuu minulle, kun sanon hänelle rakastavani."

        O-ou, paha juttu. Jos haluat pelastaa itsesi enemmältä murheelta, jatkat eri suuntaan kuin mies. Vaikeaa se varmasti on, mutta vielä vaikeampaa on luvassa jos jäät. Jos mies sanoo, ettei rakasta, niin kyllä asia varmasti sitten on myös niin. Alennat itseäsi ja teet elämällesi vahinkoa jäämällä suhteeseen, jossa rakkaus on yksipuolista. Kai tiedät tämän.


      • kaiken se kestää
        234342234 kirjoitti:

        "Siksi kai pelkäänkin, että hän katselee itselleen oman maansa naisen, koska hän ei ole oppinut rakastamaan minua. "

        "Joskus ajattelen, että ehkä hän kuitenkin rakastaa minua, mutta sitten taas hän vihastuu minulle, kun sanon hänelle rakastavani."

        O-ou, paha juttu. Jos haluat pelastaa itsesi enemmältä murheelta, jatkat eri suuntaan kuin mies. Vaikeaa se varmasti on, mutta vielä vaikeampaa on luvassa jos jäät. Jos mies sanoo, ettei rakasta, niin kyllä asia varmasti sitten on myös niin. Alennat itseäsi ja teet elämällesi vahinkoa jäämällä suhteeseen, jossa rakkaus on yksipuolista. Kai tiedät tämän.

        Mitäs tää nyt sitten taas on?
        Mies tuli asunnolleni ja halusi minun keskustelevan hänen perheensä kanssa. Skypen kautta olen sitten tutustunut koko perheeseen siellä irakissa.
        Yhden veljen ja yhden siskon kanssa olinkin jo aikaisemmin keskustellut.
        Nyt oli sitten koko perhe koolla.
        Ota nyt tästäkin sitten selvää................


      • iraki
        kaiken se kestää kirjoitti:

        Mitäs tää nyt sitten taas on?
        Mies tuli asunnolleni ja halusi minun keskustelevan hänen perheensä kanssa. Skypen kautta olen sitten tutustunut koko perheeseen siellä irakissa.
        Yhden veljen ja yhden siskon kanssa olinkin jo aikaisemmin keskustellut.
        Nyt oli sitten koko perhe koolla.
        Ota nyt tästäkin sitten selvää................

        Ja milläköhän kielellä keskustelitte? Mistä tiedät ettei joku hänen ns. siskoistaan olekin hänen vaimo? Onko mies mistäpäin Irakia?


      • kaiken se kestää
        iraki kirjoitti:

        Ja milläköhän kielellä keskustelitte? Mistä tiedät ettei joku hänen ns. siskoistaan olekin hänen vaimo? Onko mies mistäpäin Irakia?

        Englannin kielellä keskustelimme ja perheen nuorimmat, veljenpoika ja- tyttö, jotka opiskelevat yliopistossa, osaavat todella hyvin englantia, he toimivat tulkkina miesystäväni lisäksi.
        Enpä usko, että noista sisarista yksikään on hänen vaimonsa, ovat sen paljon vanhempia.
        Kovasti olivat iloisia tutustumisestamme.


    • kokemuksiavaan

      Jälleen yksi omituinen kokemus irakin kurdista:

      hän oli vain pelkkä ystäväni netissä, jonkin aikaa jaksoi yrittää päästä tapaamiseen mutta en suostunut ja asuimme eri paikkakunnolla, hän vakuutti olevansa sinkku aina jos asiaa kysyin. Ihme kyllä mies pysyi kuukausikaupalla sinkkuna (yleensä heillä on tyttö tai parikin kierrossa joka viikko) ja sitten hän sanoi ettei ole löytänyt vielä sitä oikeaa eikä pidä kiirettä, meni pari viikkoa ja hän kertoi että hänellä on ollut oman maalainen tyttöystävä jo vuoden! että yllätys yllätys vaan! Onneksi ei seurusteltu, olen aiemmin seurustellut kahden eri kurdimiehen kanssa ja saanut pettyä pahasti.

      • 4567890

        Harmi vaan. Minä onnekas löysin ensimmäisestä miehestä, kurdista elämänkumppanin. Voi hyvnni käydä.


      • lucky you
        4567890 kirjoitti:

        Harmi vaan. Minä onnekas löysin ensimmäisestä miehestä, kurdista elämänkumppanin. Voi hyvnni käydä.

        Se onkin rinnastettavissa loton pääpottiin. Joku senkin voittaa, mutta toooosi harva. Itse en lottoa.


    • Anonyymi

      On kokemusta. En suosittele,mutta jokainen voi halutessaan kokeilla.... nimimerkki kiitollinen että säilyin hengissä.

    • Anonyymi

      Kaksi viimeisintä suhdetta ollut kurdien kanssa, ensimmäinen kesti 2 vuotta ja toinen 4 vuotta.
      Myös ystäväpiirissäni on kurdien kanssa seurustelleita, joista yksikään ei ole päättynyt hyvin.
      Pettämistä, valehtelua, salaisuuksia ym. Naisia ei tuossa kulttuurissa juuri arvosteta ja tämä alkaa käydä selväksi viimeistään 2 seurusteluvuoden jälkeen.
      Älkää missään tapauksessa lähtekö kurdimiesten matkaan, tai jos lähdette, niin ottakaa perusteellisesti selvää heidän kulttuuristaan.

    • olet aikuinen ihminen älä antaa toisia sano ok tai ei ok
      Aikaa kanssa tiedät parempi

    • Pahaenteinen hiljaiseksi on käynyt tämä ap tässä melkein 12 vuoden aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe