Silk'n flash & go

Karvallinen

18

5673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitkään epiloinut

      Nuo tavaratalojen valohoitolaitteet on jo määräystenkin mukaan niin heikkotehoisia ettei tulosta yleensä tule. Ei kannata tuhlata rahojaan.

      Epilaattorilla ajelu on yleensä ensimmäisellä kerralla kivuliasta kun karvoja on paljon ja ne ovat tiukassa. Kun epilointia jatketaan säännöllisesti ja riittävän tiheään (alkuun n. viikon välein) karvankasvu heikkenee ja kipukin muuttuu nipistelyksi.

      En osaa sanoa varmuudella mikä on paras epilaattori, mutta oma halvinta mallia oleva Braun on toiminut hyvin jo vuosia ja karvat lähtee hyvin. Ainakin tuosta laitteesta voi sanoa että siinä on hyvä hinta-laatusuhde.

      • Myös piiiitkäään epi

        Itse olen epiloinut sääriä eka kerran melkein kolmekymmentä vuotta sitten ja alapäätä ja kainaloita epiloinut säännöllisesti noin 7 vuotta yhteen menoon. Karvat kasvavat edelleen nopeasti takaisin. Ainoastaan irtoavat helpommin ja epilointi on kivuttomampaa.

        Yhden karvan kerrallaan poistavalla laserilla olen käsitellyt muutaman tumman väärässä paikassa olevan hajakarvan. Reiden takana oleva on pysynyt poissa nyt kuukausia. Leuassa oleva kasvoi muutaman kuukauden päästä takaisin. Eli laseristakin voi olla jonkin verran apua. Esim. moni tatuointivärillä kestorajaukset ottanut menettää silmäripsensä siinä vaiheessa, kun epäonnistunutta pigmentointia poistetaan.

        Epilaattori ei ole ihmelaite. Nopean karvankasvun ihminen pärjää sillä paremmin kuin höylällä, mutta ei se karvoja pysyvästi - tai edes pitkäaikaisesti poista. Aion kokeilla aloittajan kysymää laseria.


      • Älä tuhlaa rahojasi
        Myös piiiitkäään epi kirjoitti:

        Itse olen epiloinut sääriä eka kerran melkein kolmekymmentä vuotta sitten ja alapäätä ja kainaloita epiloinut säännöllisesti noin 7 vuotta yhteen menoon. Karvat kasvavat edelleen nopeasti takaisin. Ainoastaan irtoavat helpommin ja epilointi on kivuttomampaa.

        Yhden karvan kerrallaan poistavalla laserilla olen käsitellyt muutaman tumman väärässä paikassa olevan hajakarvan. Reiden takana oleva on pysynyt poissa nyt kuukausia. Leuassa oleva kasvoi muutaman kuukauden päästä takaisin. Eli laseristakin voi olla jonkin verran apua. Esim. moni tatuointivärillä kestorajaukset ottanut menettää silmäripsensä siinä vaiheessa, kun epäonnistunutta pigmentointia poistetaan.

        Epilaattori ei ole ihmelaite. Nopean karvankasvun ihminen pärjää sillä paremmin kuin höylällä, mutta ei se karvoja pysyvästi - tai edes pitkäaikaisesti poista. Aion kokeilla aloittajan kysymää laseria.

        Tuoteselostuksesta päätellen ihan tavallinen salamavalolaite. Teho ei liene edes niin suuri kuin kosmetologien IPL-laitteilla. Missään tapauksessa kyse ei ole laserista eikä sitä edes väitetä Gigantin mainoksessa.

        Oikea laserlaite on iso. Keskusyksikkö on pienen jääkaapin kokoinen josta laserpulssi ohjataan hoitopäähän paksulla valojohtimella.


    • No jaa..

      Tuosta laitteesta oli kyllä aika hyviä arvosteluja jollakin englanninkielisellä sivustolla. Jotkut väittivät, että oikeasti vähentää paljonkin karvankasvua, mutta jollakin taas ei ollut toiminut niin kovin hyvin. Kannattaa googlata, koska siellä sanottiin, missä tapauksissa oli toiminut ja missä ei, jos noihin nyt on uskomista.

      Tähän asti olen käyttänyt ihan perusepilaattoria (Phillips) ja tulen silläkin toimeen, mutta ajattelin testata tuon Gigantin laitteen ihan mielenkiinnosta.

    • Sänkinen_nainen

      Just oli Gigantin mainoksesta tuosta tuotteesta. Halvempihan tuo on kuin moni vastaava. Huutonetissäkin jopa käytettyjä ei tahdo saada alle satasella. Vähän mietin, että onko kupla koko juttu. Keisarin uudet vaatteet.

      Joka tapauksessa Gigantin mainoksessa sanotaan vähentävän karvankasvua jopa puolella. Mielestäni jopa puolet on todella tyhmää, sillä haluan ajaa kaikki karvat, en vain puolia niistä. Normaalilla karvat nyppivällä epilaattorilla lähtevät kaikki karvat, tosin ne kasvavat pian myös ennalleen. Eli ei auta kuin tapella niitä hemmetin karvoja vastaan ajatelemalla, ellei ole laittaa isoja rahoja kauneusklinikoihin, jossa saisi tehokasta laserhoitoa. Joka sekään ei ole välttämmättä pysyvää kuitenkaan.

      Että taidetaan meitä naisia vetää höplästä oikein kunnolla tällä hetkellä. Pitäisikö aloittaa joku antaa kaikkien karvojen kasvaa -kamppanja? Hitsi kun on tottunut ajeluun. Sänki tuntuu niin ikävän pistävältä.

      • Lähti lopullisesti

        Kyllä ammattilaisen käyttämällä aidolla laserilla karvat lähtee pysyvästi. Mutta edellytyksenä on että karvat ovat tummia, vaaleisiin laser ei tehoa. Laserlaite pitää olla joko alexandriitti- tai diodilaser ja niitä saa käyttää vain terveysalan ammattilaiset, eli pitää hakeutua johonkin lääkärikeskukseen tai sairaalaan. Kalliiksihan se tulee koska hoitokertoja tarvitaan yli puoli tusinaa muutaman viikon välein, mutta sen jälkeen karvoja ei enää ole.


    • catsro2

      mulla on tuo laite, ei ainakaan eka kerta tuottanu tulosta. sitä saa tehdä alussa vain kahden viikon välein, mutta kainaloihin ku tein ny tokan kerran nii koko kainalo hais kärylle :D ei laite vaan kainalo

      • Eikö ohjeita?

        Jos käryää niin karvat on ajeltu huonosti ennen käsittelyä ja ne ovat palaneet. Samalla käsittelyn tehokin heikkenee. Esimerkiksi laserissa karvat pitää sheivata pois huolellisesti ettei sänki haittaa käsittelyä.


    • huomio

      Uusimmassa Kuluttaja-lehdessä on testattu nuo kotikäyttöön tarkoitetut laitteet. Havaittiin toimiviksi, mutta käytettävä on monta kertaa, ennen kuin tuloksia näkyy. Gigantin ja Philipsin masiinat todettiin tehokkaimmiksi. Gigantin tehokkain, mutta se aiheutti myös iho-oireita.

      • Tyytyväinen käyttäjä

        Toimii. Olen käyttänyt kasvoihin pari vuotta.


      • Kyselijä
        Tyytyväinen käyttäjä kirjoitti:

        Toimii. Olen käyttänyt kasvoihin pari vuotta.

        Siis olet käyttänyt pari vuotta? Kuinka kauan karvat pysyvät poissa käsittelyllä? Nopeutuuko kasvu jonkin ajan päästä uudelleen?


      • Lähtee tai ei
        Kyselijä kirjoitti:

        Siis olet käyttänyt pari vuotta? Kuinka kauan karvat pysyvät poissa käsittelyllä? Nopeutuuko kasvu jonkin ajan päästä uudelleen?

        Jos karvat kasvaa takaisin esimerkiksi muutaman vuoden kuluttua, teho on ollut huono. Laserkäsittelyllä karvat poistuu lopullisesti, mutta hoitokertoja tarvitaan 6-8 jotta lepovuorossa olleet karvat on saatu poistettua. Laserkäsittelyn jälkeen voi kasvaa täysin uusia karvatuppia ja karvoja vasta hyvin pitkän ajan kuluttua ja silloinkin satunnaisesti.

        Karvat on oltava tummia ennenkuin laser tai valohoidot voivat edes teoreettisesti tehota. Liian vaaleat karvat ei kuole vaan kasvaa takaisin.


    • karvamöykky

      Olen nyt lukenut kaikki näistä kotilaasereista läpi. Toisilla toimii, toiset pitää hyödyttöminä, toiset vannovat vain ammattilaisen laserhoitojen toimivan, ja toiset pölisevät vielä kiviaikaisista sheivauksista. On se kumma että 2015 tieto ei kulje - vai onko täällä niin saakelisti moderaattoreita, jotka lykäävät kommentteja laitteen toimivuudesta.. ???

      • Vain mainostusta

        Yleensä ne kehuvat mielipiteet on melko usein valmistajan kirjoittamia perusteettomia kehuja. Toisaalta joku on riemastunut kun karvat on irronneet, mutta kukaan ei tule myöhemmin kertomaan että ne karvat kasvoi takaisin muutaman kuukauden kuluttua.

        Laserikaan ei tehoa kuin tummiin karvoihin, mutta riittävän monta kertaa toistettuna kasvu loppuu pysyvästi. Toisto vaaditaan siksi että kerralla voidaan käsitellä vain silloin kasvavat karvat ja myöhemmin käsitellään lepovuorossa olleet karvat.


    • Karvat pois

      Te jotka olette käyttäneet, ekoilla kerroilla ei siis karva lähtenyt? Vaan vasta useamman kerran jälkeen? Ihan vaanhetten itse turhaa hötkyile liian aikasin :D

      • En ostaisi

        Näitä kotikäyttöön tarkoitettuja heikkotehoisia valoimpulssilaitteita koskee samat fysiikan lait kuin ammattilaitteitakinn. Ennen kaikkea karvat on oltava mustia jotta olisi edes hiukan vaikutusta. Kotilaitteiden teho on niin heikko ja vaikutusalue pieni että hoitokertoja pitää olla todella paljon ennen kuin voisi jotain tuloksia saada näkyviin. Joka tapauksessa kannattaa varautua henkisesti siihen että rahat menee hukkaan. Pienikin myönteinen tulos sen jälkeen on vain plussaa.


    • Katjah_78

      Mulla on Philipsin valoimpulssilaite ja se on toimiva, kaikki karvat lähtee. Minulla on vaalea iho ja tummat karvat. Lopullista tulosta se ei lupaa, vaan se saa karvatupet lepotilaan. Käsittely uusitaan sitten käyttöohjeen mukaisesti. Käsittely on aikaa vievää ja vähän vaivalloista, mutta sisäänkasvaneita karvoja tai ärtynyttä ihoa ei tule, niinkuin muilla menetelmillä. Miinusta myös kalliista hinnasta, 500€.

      • Voihan_kokeilla

        Aidolla laserilla ja ammattilaisen tekemänä jälki on "laaki ja vainaa". Kasvusyklissä ollut karva ei enää kasva. Mutta kaikilla laser- ja valopulssimenetelmillä lepovuorossa olevat karvat tulee esille muutaman viikon kuluttua ja sitten hoito toistetaan.

        Philips on näköjään väistänyt korvausvastuun kun ei lupaa lopullista karvankasvun loppumista. Valopulssilaitteilla onkin vaikeaa saada karvatupet kuolemaan (ammattilaitteillakaan).


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      446
      3251
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      410
      2851
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      126
      2765
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2153
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      1970
    6. 176
      1380
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      76
      1172
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1030
    Aihe