Ovikellon soittelu ei ole kotirauhanhäirintää

kynäniska 37

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012112716377906_uu.shtml

Ja jos on niin lapsien sallitaan sitä tehdä. Sama kiusa se on soitaa ovikelloa lapsi tai aikuinen.

Taidanpa käydä soittamassa yhden veemäisen tyypin ovikelloa sukkasillaan rappukäytävään ensi yönä kuselle herätessä ja nopeasti juosten palata ovelleni ja sulkea ovi hiljaa. Jos saa mut kiinni ja vetää turpaan niin se on väärin, sillä ovikellonsoittelu on oikein.

20

7320

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yx ministeri

Enää evät häirtse telkun katslua lupatarkastajatkaan

On säästnyt pitkä penni

• yx ministeri

Mutta mun 42v venäläinen boyfrendin palkkaamat helkkarin enkelit
        tuo narkkibisne rahoja öisin ja remppaa huvilaa
        Ett oon mä aika upee 55v puuma kuse mun pokasi

• turpaanvetäjä.

mulla asui naapurissa josku lapsia jotka soitteli ovikelloa varmaan 30 kertaa päiväs. Soitin poliiseja usein puhumaan naapurin kakaroille, mut poliisit ei saanut soittelua loppumaan. Niiden kakaroiden äiti oli joku 30 vuotias aika hyvännäköinen nainen ja puhuin sillekkin. Ei se tehnyt mitään asialle vaan ne kakarat jatkoi soittelua. Täysin häiriintyneitä kakaroita. no mä sit kerran odottelin oven takana et ne soittaa kelloa. Kun ne tuli mun oven taakse niin avasin oven ja potkasin sitä kakaraa mahaan kunnolla niin että se tipahti. Varmaan 5 minsaa se siinä keräiili itseään ja sen jälkeen ei enään soitellut ovikelloa. Odotin jo et poliisit tulis pidättämään mut muuta eipä tullut.

• haha, niinpä.. jotkut nulikat just on sellaisia että häiritsevät ja käyvät esim. soittelemassa koska tietävät ettei niille silleen voi mitään tehdä ku ovat liian nuoria, sitte mennään itku kurkussa äitin helmoihin märiseen ja kaikki on niin sen toisen syytä, eihän pikkuisten leikkeihin missään nimessä saa puuttua.. sama pätee noihin joihinki naisiinki jotka läiskii miehiään turpaan ku tietävät ettei mies lyö takas. eri asia sitte miten sellasta jaksaa sietää mutta se nyt sitte aivan toinen asia.

• .....

Minä ne sietäisi, jos nainen mätkisi ja, jos se luulisi voivansa piilotella sen takana ettei mies lyö naista niin se olisi vain sitäkin suurempi yllyke livauttaa takaisin.

• Mikäli olisi ottanut muksun kiinni rinnuksista ja huutanut viiden sentin päästä kasvoista "Nyt vi**u se kellon soittelu loppu tai käy huonosti!" olisi riittänyt.

• Itse olisin kytkenyt ovikellon toiminnasta

• Kyllä täytyy olla jo jotenkin pahasti valmiiksi tolaltaan, jos tuollaista tekee, tuon ikäiselle:O

Varmaan aika moni kerrostalossa asunut on tenavana joskus koettanut totakin temppua, tajuamatta että se ärsyttää aikuisia. Kyseessä ekaluokkalainen, 7-vuotias, haloo.. Minkälainen on ekaluokkalainen.. Pieni piiperö, jonka reppukin on puolet koko koululaisen koosta. Sellaisen jos harkitsee tappavansa, koska toinen soitti ovikelloa, kun luuli, että se oli hauska jekku.. Juu. Jos stressinsietokyky on tota tasoa, niin parempi pysyä säilössä jonkin aikaa..Ja jos järki ei sano, että ottaa vaikka ovikellon irti, niin soitteluinto laimenee heti, niin mietiskelköön sitten itsekseen asiaa.

Raivo nousee itsellä siitä, että ajattelen jonkun aikuisen hakkaavan lasta. Vaikka syy olis mikä. Ja tässä tapauksessa syy oli järjetön.

• pim pom..

Toivottavasti isot pojat "pimpottelevat kelloa" vankilassa jutun tyypille :)

• Kun ottaa ovikellosta sulakkeen irti (jos sellainen) tai ovikellon nyppäsee irti muuten, sen kanssa kiusaaminen loppuu siihin paikkaan. Mä kyllästyin oven takana ramppaaviin kauppaajiin ja otin ovikellosta sulakkeen auki s.taulusta. Onpahan saanut olla rauhassa.

• MyöskinKiusattu

Vittu että on yksinkertaisia ihmisiä täällä, sen jälkeen kun ottaa sen ovikellon pois toiminnasta alkaa koputtelu, ja sen jälkeen vaativampi hakkaaminen jos koputteluun ei reagoida. On käynyt itselläkin mielessä että joku kerta jos satun olemaan sopivasti ovella kun joku kakara käy sitä hakkaamassa niin saa kyllä syyttää itseään jos se ovi vahingossa aukeaa vähän lujempaa päin näköä.

Täällä alkaa oikeasti mielenterveys vähän rakoilemaan kun oot yöduunissa ja koitat päivät nukkua ja jatkuvasti heräät turhiin ovella ramppaamisiin. Sen ymmärrän että useimmat ton ikäsistä kakaroista on korkeintaan jälkeenjääneen ameeban tasolla eikä varmaan ymmärräkkään millaista haittaa ja raivoa ihmisissä aiheuttavat, mutta se ei paljoa lämmitä kun menetät jatkuvasti yöunet minkä seurauksena myöskin psyykkisen ja fyysisen terveyden ja loppupeleissä varmaan sen työpaikankin kun ei yksinkertaisesti pysty töissä enää käymään.
      Olen oikeasti ihan loppu tähän jatkuvaan kotirauhan häirintään.

• S Etämies

Kerrosta alempana jehovantodistaja , eläkeläinen vaginvartija käy
        rinkuttamassa kelloa ja valittaa radion ääntä isännöitsijälle
        sen muija on melkein kuuro ja soitta virsiä aamunejällä volyymit kaakossa

joku oli oksentanut tuuletusparvekkeelle
        syy minun, kunasun samassa kerroksessa........olis kyllä vessanpönttökin lähempänä ku oksennus

Rappusiivoja kurkistelee postiluukusta tarkkaan aikaan
        jo kax kaatoa kun ulosmennessä paiskaan oven auki äkäisesti

• --------

Niin koputtaa. Jos on asiaa, niin koputtaa uudestaankin. Kuvitteletko tosiaan, että ne kakarat jäävät hakkaamaan ovea, kun on riski, että sieltä tosiaan tulee joku hullu ulos ja hakkaa kostoksi heidät? Kyllä lapset kopauttavat kerran ja juoksevat kovaa piiloon ja koska koputtelu on vähemmän häiritsevää, niin valitsevat mieluummin jonkun toisen oven ja ovikellon häiritsemistarkoituksessa.

• magnum444444

Meillä käy ihan tollaset 15v nulikat soittelemassa ovikelloa. olivatpa viimeksi niin rohkeita että oikein kymmenen metrin päähän jäivät aukiolle kyttäämään kun vaimo kävi avamassa oven,sitten vaan haistateltiin. tietävät että jos heihin koskee saa itse linnatuomion. täytyy seuraavankerran seurata mihin taloon menevät ja käydä kivittämässä jokainen ikkuna yöllä säpäleiksi. sitä saa mitä tilaa.

• partsiröökaaja25

Ei sekään ole väärin, jos opettaa rottweilerin avaamaan oven. Juokseminen on terveellistä!

• ????????

Sinä olet siis ihan tosissasi sitä mieltä, että jos joku soittaa sinun ovikelloasi, niin sinulla pitäisi olla oikeus pahoinpidellä hänet hengiltä tai ainakin henkihieveriin? Ei ole kyse siitä, onko ovikellon soittelu oikein vai väärin (jos et halua ovikelloasi soitettavan, niin ota se pois ovesta, se ei ole pakollinen), vaan siitä, saako ihmisiä tappaa tai pahoinpidellä. Varmasti tuollekin pojalle olisi hyvin riittänyt, että häntä olisi vähän sanallisesti kovistellut ja ottanut äidin yhteystiedon ja uhannut mennä äidin puheille, mikäli homma toistuu. Vähän suhteellisuudentajua kiitos.

Ja tuossa linkittämässäsi uutisessa ei mielestäni missään kohdassa mainita, että ihmisten ovikelloja saisi soitella miten vain. Seurauksen pitäisi vain olla jollain tasolla rikoksen suuruuden kanssa. Olisitko itse selvinnyt lapsuudestasi hengissä, jos sinut olisi tapettu tuon suuruisista tempauksista?

• aIbatrossi
    • tympii

Kyllä muuten on kotirauhan häirintää. Siitä voi saada sakot, ja jos alaikäinen tekijänä niin huoltajat maksaa. Kasvattakaa fiksumpia lapsia niin tulevat halvemmiksi!

• Ei vittu mikä kusipää. Mitähän olisi tapahtunut, jos minun poikani kimppuun olisi käyty samalla tavalla. En varmaan olisi saanut itseäni hallintaan ja olisin tappanut tuon miehen.

• Anonyymi

Surmaan kaikki lapset, jotka tulevat minun kotiini pimputtelemaan tai hakkaamaan oveani. Samoin myös ne luuserit, jotka näitä apinalapsia koittavat pelastaa. Kaikilla ei ole oikeutta elää, näin se vain on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1228
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      154
      1192
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1105
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      94
      1038
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      49
      960
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      828
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      810
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      785
    9. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      752
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      731
    Aihe