Rasvaprosenttia pienemmäksi?

tietämätön

Nyt tarttis apua,olen 23vuotias nainen 168/52 ja harrastan kuntosalia.Olen treenaillut nyt 9kk ja tuloksia on tullut.Kehonkoostumusmittauksessa lukemat olivat kuulemma ihanteelliset kaikin puolin,mutta itse haluaisin rasvaprosenttini(22,8%)hieman matalemmaksi.Onnistuuko rasvanpoltto ilman laihtumista?en haluaisi enään yhtään kiloja pois,mutta tuntuu et rasvaa on vielä hieman ylimääräistä?toivoisin kipeästi vastauksia,kiitos!

60

9947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joona valaantappaja

      Onnistuuko rasvanpoltto ilman laihtumista? Tämä tarkoittas sitä, että lihasta täytys saada sitten enemmän. Rasvaprosentin pienentäminen ja lihasten kasvattaminen on jokseenkin kenkkua. Aloittelijalta se voi onnistua hyvinkin. Pitäs saada tietää seuraavia asioita: mitä syöt ja miten paljon (protsku, hiilarit ja rasvat), miten treenaat, miten paljon teet aerobista? Noihin kun vastaat niin katotaan sitten.

      • tietämätön

        Esimerkki päivittäisestä syömisestäni:
        Aamupala - kaksi palaa ruisleipää,päälle juustoa,kalkkunaleikettä,kurkkua ja tomaattia.Kahvi

        Lounas - jokin keitto tai salaatti/vihannekset tonnikala/kana/jauheliha raejuustoa
        Maito/vesi

        Välipala - rahka ja mehukeitto

        Päivällinen - perus kotiruoka vihanneksia.Maito,kaks palaa ruisleipää satunnaisesti.

        Iltapala - rahka ja ananasta

        Aikalailla noin syön päivittäin.Hyviä rasvoja pitäisi varmaan lisätä?
        Salilla käynnistä on nyt 1kk tauko.Selkäkivun ja muun sairastelun takia,tarkoitus on torstaina taas alottaa treenit.Käyn salilla kolmesti viikossa,15min crosstrainerilla ala- tai yläkroppa.Teen niin isoilla painoilla kun pystyn ja 8-12toistoa. Ohjelmani olen itse soveltanut aikasemmasta pt: n tekemästä. Teen siis tyyliin tiistaina alakropan,torstaina yläkropan ja lauantaina koko vartalon.


      • herraasiallinen

        Miten on mahdollista että kehosta on melkein 1/4 rasvaa ja silti noin kevyt? Vai onko kaikilla laihoilla läskeillä noin?


      • fatass.

        Totta, kaikki aerobik ja muut auttavat rasvan palamiseen. En tiedä putoaako paino, mutta uskon että putoaa, kun rasvakin palaa. Tosin lihaskin painaa


      • Aurinko dietti

        Hai missä nahka palaa siellä rasva sulaa.


      • pöö111
        fatass. kirjoitti:

        Totta, kaikki aerobik ja muut auttavat rasvan palamiseen. En tiedä putoaako paino, mutta uskon että putoaa, kun rasvakin palaa. Tosin lihaskin painaa

        aeropikki on hyvä lihasta ja kuntoa tulee muttei kyl laihu ja tylsäks muuttuu kunnei tuu enää ees hiki mitä seuraavaks


      • yk8
        tietämätön kirjoitti:

        Esimerkki päivittäisestä syömisestäni:
        Aamupala - kaksi palaa ruisleipää,päälle juustoa,kalkkunaleikettä,kurkkua ja tomaattia.Kahvi

        Lounas - jokin keitto tai salaatti/vihannekset tonnikala/kana/jauheliha raejuustoa
        Maito/vesi

        Välipala - rahka ja mehukeitto

        Päivällinen - perus kotiruoka vihanneksia.Maito,kaks palaa ruisleipää satunnaisesti.

        Iltapala - rahka ja ananasta

        Aikalailla noin syön päivittäin.Hyviä rasvoja pitäisi varmaan lisätä?
        Salilla käynnistä on nyt 1kk tauko.Selkäkivun ja muun sairastelun takia,tarkoitus on torstaina taas alottaa treenit.Käyn salilla kolmesti viikossa,15min crosstrainerilla ala- tai yläkroppa.Teen niin isoilla painoilla kun pystyn ja 8-12toistoa. Ohjelmani olen itse soveltanut aikasemmasta pt: n tekemästä. Teen siis tyyliin tiistaina alakropan,torstaina yläkropan ja lauantaina koko vartalon.

        Miten jaksat liikkua noin niukalla ravinnolla? Itsellä aamu-, ilta- ja välipala huomattavasti runsaammat, harrastan liikuntaa, ja siltikin tuntuu, et koko ajan nälkä.


      • Å'oivi Liljaned
        yk8 kirjoitti:

        Miten jaksat liikkua noin niukalla ravinnolla? Itsellä aamu-, ilta- ja välipala huomattavasti runsaammat, harrastan liikuntaa, ja siltikin tuntuu, et koko ajan nälkä.

        Niukalla? Onhan tossa aamupala, lounas, päivällinen ja välipaloja, missä kohtaa näet tuon niukaksi :D. Eihän hän kerro kuinka suuri lounas esim. on, 7 lautasellista hernesoppaa tai 3 lihakeittoa. Päivällisellä "perus kotiruoka" eli kilo perunamuusia ja 400 g lehtipihvi. Päälle vihanneksia yms.

        Taidat itse syödä liian vähän, ettei aivot saa tarpeeksi glukoosia kun noin tyhmiä kertoilet :;)


      • tiny.cc/94sjow
        Å'oivi Liljaned kirjoitti:

        Niukalla? Onhan tossa aamupala, lounas, päivällinen ja välipaloja, missä kohtaa näet tuon niukaksi :D. Eihän hän kerro kuinka suuri lounas esim. on, 7 lautasellista hernesoppaa tai 3 lihakeittoa. Päivällisellä "perus kotiruoka" eli kilo perunamuusia ja 400 g lehtipihvi. Päälle vihanneksia yms.

        Taidat itse syödä liian vähän, ettei aivot saa tarpeeksi glukoosia kun noin tyhmiä kertoilet :;)

        tiny.cc/94sjow


      • Neiti Näpsä
        tietämätön kirjoitti:

        Esimerkki päivittäisestä syömisestäni:
        Aamupala - kaksi palaa ruisleipää,päälle juustoa,kalkkunaleikettä,kurkkua ja tomaattia.Kahvi

        Lounas - jokin keitto tai salaatti/vihannekset tonnikala/kana/jauheliha raejuustoa
        Maito/vesi

        Välipala - rahka ja mehukeitto

        Päivällinen - perus kotiruoka vihanneksia.Maito,kaks palaa ruisleipää satunnaisesti.

        Iltapala - rahka ja ananasta

        Aikalailla noin syön päivittäin.Hyviä rasvoja pitäisi varmaan lisätä?
        Salilla käynnistä on nyt 1kk tauko.Selkäkivun ja muun sairastelun takia,tarkoitus on torstaina taas alottaa treenit.Käyn salilla kolmesti viikossa,15min crosstrainerilla ala- tai yläkroppa.Teen niin isoilla painoilla kun pystyn ja 8-12toistoa. Ohjelmani olen itse soveltanut aikasemmasta pt: n tekemästä. Teen siis tyyliin tiistaina alakropan,torstaina yläkropan ja lauantaina koko vartalon.

        AP:lle. Oot väärällä sivustolla. Kannattaa käydä katsomassa pakkotoisto.com sivulta.


      • ggfhfg
        herraasiallinen kirjoitti:

        Miten on mahdollista että kehosta on melkein 1/4 rasvaa ja silti noin kevyt? Vai onko kaikilla laihoilla läskeillä noin?

        Haloo? Naisessa kuuluu olla rasvaa, mihin unohtui biologia?


      • fatass. kirjoitti:

        Totta, kaikki aerobik ja muut auttavat rasvan palamiseen. En tiedä putoaako paino, mutta uskon että putoaa, kun rasvakin palaa. Tosin lihaskin painaa

        Olen samaa mieltä onhan kuntoilu muoto jossa yhdistyy aerobik ja lihastreeni, kuulemani mukaan pitäisi auttaa rasvan polttoon tehokkaasti. Epäillä sopii kyllä itse pudotin vain 10 kilo painoa mutta senttejä katos sopivista paikoista.
        Unohdin miks sitä kutsutaan mutta itse kutsuin sitä "Penkki urheiluks" XD

        Itse en ole koskaan ymmärtänyt ruokadiettien suhteen mikään ei ole minulla toiminut koska yritys vähän ja pienissä erissä pitkin päivää pikemminkin provosoi minua syömään enemmän kuin tarpeeksi. Olen sopeutunut epäsäännölliseen ruokavalioon niin etten pääse siitä eroon


      • vcxvcxvxc
        tietämätön kirjoitti:

        Esimerkki päivittäisestä syömisestäni:
        Aamupala - kaksi palaa ruisleipää,päälle juustoa,kalkkunaleikettä,kurkkua ja tomaattia.Kahvi

        Lounas - jokin keitto tai salaatti/vihannekset tonnikala/kana/jauheliha raejuustoa
        Maito/vesi

        Välipala - rahka ja mehukeitto

        Päivällinen - perus kotiruoka vihanneksia.Maito,kaks palaa ruisleipää satunnaisesti.

        Iltapala - rahka ja ananasta

        Aikalailla noin syön päivittäin.Hyviä rasvoja pitäisi varmaan lisätä?
        Salilla käynnistä on nyt 1kk tauko.Selkäkivun ja muun sairastelun takia,tarkoitus on torstaina taas alottaa treenit.Käyn salilla kolmesti viikossa,15min crosstrainerilla ala- tai yläkroppa.Teen niin isoilla painoilla kun pystyn ja 8-12toistoa. Ohjelmani olen itse soveltanut aikasemmasta pt: n tekemästä. Teen siis tyyliin tiistaina alakropan,torstaina yläkropan ja lauantaina koko vartalon.

        Aamiainen aivan liian kevyt. Lisää vaikka tuohon iso lautasellinen puuroa niin alkaa olemaan vähän järkevämpi. Ei proteiinistakaan olisi haittaa.

        Lounas periaatteessa ihan ok, mutta jos haluat lihasta kasvattaa niin kalorit jäävät liian vähälle. Hiilareita myös perunasta, pastasta tai riisistä.

        Päivällinen ok.

        iltapala oikeaoppinen. Tietenkin muutkin hedelmät käyttökelpoisia kuin ananas. Mielestäni persikka on paras maultaan. Sekaan voi heittää kylmäpuristettua oliiviöljyä niin saat hyviä rasvoja.

        Jos et halua pudottaa painoasi (joka ei olekaan järkevää sinun painossasi) ja haluat pudottaa rasvaprosenttia niin sitten kasvatat lihasmassaa. Paras keino kasvattaa lihasmassaa on syödä enemmän kuin kuluttaa. Tällöin toki tulee hieman rasvaakin, mutta voit pitää plusskalorit pieninä ja sitten jos rasvaa alkaa tulemaan liikaa niin diettaat niitä pois.

        En näe juurikaan järkeä siinä, että treenaisit kovaa miinuskaloreilla, koska silloin painosi putoaa ja loukkaantumisriski kasvaa ja myös jaksamista on vähemmän. Jos treenaa kovaa niin tarvitsee kunnolla ravintoa.


      • taukko
        herraasiallinen kirjoitti:

        Miten on mahdollista että kehosta on melkein 1/4 rasvaa ja silti noin kevyt? Vai onko kaikilla laihoilla läskeillä noin?

        Haloo, naisella 22,8% on kunnioitettavan alhainen rasvaprosentti. Et taida olla perilla rasvamääristä.


    • foo bar

      Vilkaise FIT250-kilpailijan saavutuksia:

      http://www.fit.fi/kayttajat/teija/2500kcal-paivassa

      Paino nousee mutta peili kertoo parempaa tulosta.

      Itse suosittelen rohkeasti kokeilemaan muutosta.Eli jos nyt olet nykyisellä syömisellä ja harjoittelulla jumissa eikä tulokset parane, muuta hieman joko ruokavaliotasi tai harjoitteluasi. Seuraa 3-4 viikkoa tapahtuuko edistystä ja minkälaista.

      Muista muuttaa vain 1-2 asiaa kerrallaan jotta tiedät mikä toimii ja mikä ei. Pieniä kokeiltavia asioita:
      - Jos lasket päivittäisiä kaloreitasi, kokeile lisätä 5-10% kalorinsaantia
      - Vaihda ravintoaineiden suhdetta, esim. jos nykyään Hiilari-Rasva-Proteiini on 60-10-30 niin kokeile suhdetta lähempänä 45-25-30.
      - Kokeile lisätä viikolle yksi aerobinen harjoittelu, vaikkapa tiukka 30 min juoksulenkki. Crosstrainer voi toki toimia edelleen saliharjoittelussa lämmittelynä.

      Jatkossa jotta tiedät miten homma etenee niin muista pitää kirjaa painosta, rasvaprosentista ja jos maltat niin ota itsestäsi kameralla profiilikuvia vaikkapa viikon välein.

      • tietämätön

        Ohoh,onpas hieno saavutus Teijalta! Itelläni syömishäiriötä taustalla,ihanteeni on kyllä muuttunut luurangon laihasta lihaksikkaaksi,mutta syömisen suhteen on edelleenkin se lihoamisen pelko. Lisäksi tuijotan liikaa vaakaa,otan kyllä mittoja ja ne kertovat paremmin saavutuksista,mut en pysty olla käymättä vaa,alla.Ehkä sitä vain on uskallettava syödä :)


      • warhammer

        Ei nyt haettu mitään anoreksiaa.


    • ptcountingrepshorror

      Voisit jakaa noita treenejä paremmin, vaikka tyyliin: maanantai rinta hauis, tiistai etu-ja takareidet pohkeet, torstai olkapäät ja ojentajat, perjantai selkä vatsa. Plus mä tekisin tuon aerobisen aamulla tyhjällä vattalla tai treenin jälkeen.

    • Juoksemalla ja syömällä oikein.

      KVG.

      • tiny.cc/94sjow

        tiny.cc/94sjow


    • Vähämielinen?KÖ?

      Hyvin simppeliä. Kuluta enemmän kuin syöt.

    • miksi..

      Naisilla kuuluukin olla tietty prosentti rasvaa. Miksi leikkiä terveydellään ja pudottaa yhtään enempää?

    • Liiallisuuksiin

      Naisella sositus rasvaprosentti on 22% eli sinulla on ihan hyvä, tiedän sellaisia joilla on alhaisempi eikä todellakaan kaunista katseltavaa.

    • Katoin v***u googles

      Käsittääkseni 15min. aerobisessa ei vielä rasvaa pala. Lihakset käyttävät vielä sokerivarastoja. Rasvanpolttoon tarvittaisiin jotain 30-60min suoritteita jotta sokeri varastot olisi varmasti käytetty loppuun. Sokerinpolttoon tottuneella elimistollä kynnys voi vaan tuntua korkealta.

    • puntti123

      Jos halutaan rasvaa polttaa niin paraskeino siihen on aamulenkki tyhjään mahaan, koska silloin kropan hiilarivarastot ovat tyhjät, joten kroppa joutuu käyttämään energiana omia rasvavarastojaan. Ruokavaliossa kannattaa vähentää hiilareita ja syödä periaatteessa karppausruokaa eli paljon protskua ja rasvaa. Mutta kumminkin kaloreiden pitää olla jonkin verran matalammalla kuin kulutus että tapahtuisi edistystä. Elä pari kuukautta karppausruualla ja tee armotonta treeniä niin varmasti alenee rasvaprosentti.Sen jälkeen voit taas palata syömään hiilaripainotteisesti, koska hiilareitakin tarvitaan kehittyäkseen.

    • gentleman81

      Kuulostat tietämätön tosi hyvässä kunnossa olevalta nuorelta naiselta! Hyvä pituus ja paino. Jos pudotat painoa tuosta, eli vähennät rasvaa, niin äkkiä alat näyttämään liian laihalta... Nyt oot jo hoikka.

      Pidä vaan rasvaprosentti tuossa ihanteellisessa luvussa missä nyt oletkin! Vaikka painosi pysyisikin samana ja rasvaprosentti pienenisi niin sulla rinnatkin lähtisi jo kohta pois. Usko pois me miehet tykätään ku on vähän mistä ottaa kiinnikin... ;)

      • Philip Moris

        Joo kyllä gentleman81 puhuu nyt asiaa.


    • m21.....

      Harmittaa että kuntoilun päätavoitteena on aina se miltä näyttää peilistä. Terveyden pitäisi olla prioriteetti yksi ja ulkonäkö sitten vahvana plussana. Itse treenaan juoksua ja kuntosalia, sekä harrastan useita joukkuelajeja. 183cm/90kg ja rasvaa nyt ei ole paljon, mutta ei vähänkään ja voin kertoa, että eipä ole sen koommin tarvinnut miettiä mitä suuhun pistää. Kun tottuu syömään oikein niin sen jälkeen on helppoa.

      Naiset miettivät kokoajan mitä uskaltavat syödä jne. ja silti sortuvat syömään epäterveellisesti. Tekevät hommasta siis kahta tuskallisemman sortumalla kuitenkin.

      Iloikseni voin aloittaja kertoa sinulle, että itseäni viehättää varmasti sinunlaisesi terveennäköinen nuori nainen. Älä herranjestas tavoittele mitään mallin mittoja, jos et ole malli. Ja muista, että ihmisellä kuuluu olla rasvaa!! Naurettavaa on miettiä, että kaikki rasva olisi saatava pois esim. vatsan seudulta. Esim. istuessa, jos tulee vähän makkaroita vatsaan, niin pahempi tilanne olisi se ettei tulisi.

      • tietämätön

        Kiitos kaikista vastauksista,en kyllä mielestäni ole laihaläski,lihaksia on 39,4kg painostani ja rasvaa 12,3kg ja vaikka olenkin hoikka,niin onnekseni minulla kuitenkin on myös rinnat,suurinosa rasvasta varmasti niissä :D Timmiksi olen kuullut sanottavan monesti.Laihaläski olin ennen saliharrastusta,painoin 57kg ja lihasta ei ollut nimeksikään.Pääasiassa kuntoilen koska nautin siitä tuskasesta tunteesta mikä tulee viimesillä nostoilla,muut on plussaa.


      • anna veren kiertää!
        tietämätön kirjoitti:

        Kiitos kaikista vastauksista,en kyllä mielestäni ole laihaläski,lihaksia on 39,4kg painostani ja rasvaa 12,3kg ja vaikka olenkin hoikka,niin onnekseni minulla kuitenkin on myös rinnat,suurinosa rasvasta varmasti niissä :D Timmiksi olen kuullut sanottavan monesti.Laihaläski olin ennen saliharrastusta,painoin 57kg ja lihasta ei ollut nimeksikään.Pääasiassa kuntoilen koska nautin siitä tuskasesta tunteesta mikä tulee viimesillä nostoilla,muut on plussaa.

        "lihaksia on 39,4kg ja rasvaa 12,3kg"

        aika kuiva muija oot ja luuton.


      • 7+2
        tietämätön kirjoitti:

        Kiitos kaikista vastauksista,en kyllä mielestäni ole laihaläski,lihaksia on 39,4kg painostani ja rasvaa 12,3kg ja vaikka olenkin hoikka,niin onnekseni minulla kuitenkin on myös rinnat,suurinosa rasvasta varmasti niissä :D Timmiksi olen kuullut sanottavan monesti.Laihaläski olin ennen saliharrastusta,painoin 57kg ja lihasta ei ollut nimeksikään.Pääasiassa kuntoilen koska nautin siitä tuskasesta tunteesta mikä tulee viimesillä nostoilla,muut on plussaa.

        Ei ap! Sun rasvatonmassa voi olla kyllä 39,4kg, mut sun lihasmassa on tuolla kaavalla vain 14,7kg. Et ole lihaksikas. Oot ns. laihaläski. Sun rasvaprosentti on noinkin korkeahko, KUIN 22,8% SIKSI, koska sulla ei ole paljon lihasta. Rasvatonmassa sisältää myös luut, sisäelimet ja nahan jne. Lihasmassa sun luvuissa on n. 14,7kg vain. Lihaksekkaammilla on yleensä 20kg pintaan tuo. Lisäksi lihaksekkaammilla on tuo rasvatonmassa yleensä n. 45-50kg. Ei, enkä tarkoita kehonrakentajia. Heillä vieläkin enemmän lihasmassa. Jos ja kun haluut alentaa rasvaprosenttii, sun pitäis kasvattaa lihasmassaa ainakin 5kg. Painosta kun sulla ei varaa vähentää. Kun lihasmassa nousee, rasvaprosentti alenee ja muutut timmimmäksi. Paljon proteiinii ja punttitreenii kehiin. Monilla sua 10kg painavemmilla on alempi rasvaprosentti, kuin sulla, koska heillä enemmän lihasta.


    • spor(ty)tsy

      Samoja asioita jo täällä pyöritelty.. Mutta nesteen ja lihasten määrää kehossa kun kasvattaa, niin rasvan määrä vähenee, painon kuitenkaan putoamatta. Eli protskuja ja lihastreeniä lihaksille ja vettä juotuna :D (n. 3litraa/vrk) kropalle, unohtamatta aerobista harjoittelua rasvanpolttoon sopivilla sykkeillä. Säännölliset ruokailut 3-4 tunnin välein, jotta aineenvaihdunta ei pysähdy missään vaiheessa.

    • ronkeli mies

      52 kg on sinun mittaiselle ihmiselle järkyttävän pieni. Tuohon tarvit vähintäään 3-4 kg lisää. Ja rasvaprosenttilaskelmasi ovat ihan pielessä. Jos haluat olla kaunis, terve ja haluttava nainen, niin ehdottomasti joitakin kiloja lisää. Miehet tykkää terveistä naisista.

    • merja44

      168cm ja 68kg sekin on pirun ruipelo nainen mutta 52kg todella liian laiha.

      • Tiedon puutetta

        Yeap, aloittaja kuulostaa anorektikolta sekä mitoiltaan että ajatuksiltaan. Eikä se raasukka ole varmasti ikinä kuullut, että naisessa kuuluu olla vähän rasvaa, muuten hornomitoiminta ei pelitä.


      • Oho !
        Tiedon puutetta kirjoitti:

        Yeap, aloittaja kuulostaa anorektikolta sekä mitoiltaan että ajatuksiltaan. Eikä se raasukka ole varmasti ikinä kuullut, että naisessa kuuluu olla vähän rasvaa, muuten hornomitoiminta ei pelitä.

        Ratkesin: ... hormonitoiminta ...


      • Hah !
        Oho ! kirjoitti:

        Ratkesin: ... hormonitoiminta ...

        Nyt ratkesin vielä enemmän, heh-heh-heee ...


    • ihan hyvä jo

      Naiselle tuo rasvaprosenttisi on jo varsin hyvä. Sellaista fitness-tasoa (ks. http://en.wikipedia.org/wiki/Body_fat_percentage). Jos vielä haluat pudottaa kuitenkin (ei kannata mennä liiallisuuksiin kuitenkaan, ei ole kaunista eikä liioin terveellistä), niin pitkäkestoista treeniä ja entistä tiukempaa ruokavaliota. Tosi vaikea on kyllä hoitaa ilman laihtumista. Vaatii todella tarkkaa treenin ja ruokavalion yhdistelmää.

    • HulaHulaTuoli
    • Mitä hevon väliiii

      Sulla on takuuvarmasti joku fiksuakin fiksumpi ja älykäs perustelu ja idea rasvaprossan laskemiseen. Mitä merkitystä sillä numerolla on, jos ihminen on hyvässä kunnossa ja terve? Tajutonta.

    • Jarkko39543

      Jos haluat polttaa rasvaa laihtumatta niin sinun pitää saada jotain sen rasvan tilalle.. lihasta siis luultavasti. Rasvanpoltto ja lihasten kasvaminen on samaan aikaan mahdotonta joten sinun on käännyttävä steroidien puoleen, sillä luonnollisin keinoin tuo on mahdotonta. Jos siis et halua laihtua samalla kun poltat rasvaa, voit hankkia lihasten korvikkeeksi myös jotain muuta (esim silikonirinnat/perse) jottei painosi laske, ja ettet laihdu.

    • kjygkgi

      Mulla on 20-vuotiaana tehty kehonkoostumusmittaus ja rasvaprosenttini oli samoilla tienoilla. Olin silloin n. 160/52-53. Enkä edes urheillut mitään. Toisin sanoen, aivan normaalit arvot. Älä ihmeessä ala vähentämään. Keskity vain treenaamisen ilman rasvanpolttoa. Noilla arvoilla vika on ainoastaan päässäsi.

    • calvados

      Vähennä hiilareita, korvaa rasvoilla ja proteiinilla ruokavaliota, hiilarit 50 grammassa päivä, menee pari viikkoa, elimistö polttaa, kuluttaa hiilareita, sen jälkeen elimistö käyttää polttoaineena rasvaa... se etu karppauksessa on saat hormonitasapainon ja lihakset kasvaa... kokeile et pety

      • eläinrasva out

        Syö kasvisrasvaa, tyydyttynyt eläinrasva sytyttää rasvakudokseen tulehdusreaktion, joka ei ikinä sammu.

        "Lihavuutta ja siihen liittyvää metabolista oireyhtymää ei voi ymmärtää ymmärtämättä sen taustalla roihuavaa immuunijärjestelmän paloa. Se voi selittää, miten lihavuuden aiheuttamat lukuisat muutokset elimistön toiminnassa liittyvät yhteen. Ainoa asia, joka niitä yhdistää, on hiljainen, kroonistunut tulehdusreaktio. Lihavien ihmisten rasvakudos on tulessa. Jos siitä otetaan näyte, se on täynnä valkosoluja ja muita immuunisoluja, jotka taistelevat olematonta infektiota vastaan. Ne erittävät kemiallisia viestiaineita, sytokiineja, jotka kutsuvat paikalle uusia immuunisoluja, ja estävät tulehdusreaktiota sammumasta. "


    • Haba

      Miksi haluat rasvaprosenttisi alemmaksi? Lihaksikkaaksiko haluat? Mikä on tavoitteesi? Ei oikein selvinnyt tuosta kirjoituksestasi päämäärä. Kerro se niin katsotaan.

    • Katos tänne
    • Kondikseen!

      Ruokavaliolla muutokset tulee. Proteiinit puuttuu melkein tyystin aamupalalta! Muutenkin aika niukasti. Muutama kalkkunan palanen ei riitä! Raejuusto purkki/maitorahka purkki aamupalalle tai hera/soija proteiinia jauhoista. Miksi pitää tuijottaa painoa aina jatkuvasti? Katso peilistä onko pudoteltavaa, mutta älä sekoita nestekertymistä rasvaan. Yksi typerimmistä jutuista naisilla on jatkuva painon vahtailu, huoh. Jos syöt puhtaasti, niin ei ole kauheasti pelkoa, että rasvaa kertyisi vaikka lisäisit ruokamäärää. Treenaat kovaa itselle raskailla painoilla joka vie sun kroppaa koko ajan eteenpäin sporttiseen suuntaan, jos tajuat myös lisätä painoa aina kun menee esim. 3x12. Huomaa, että treenipäivinä saat syödä enemmän. Kolme treeniä viikossa only on aika vähän. Suositten ainakin yhtä HIIT (intervalli) treeniä, jossa sykkeet huitelee taivaissa ja sitten palauttavia reippaita sauvakävelyitä. Tuo 15min crossari ennen salitreeniä voisi olla mielummin 5min ja sitten paikkojen lämmittelyt, itse treeni 45-60min ja loppuun sitä crossaria jos haluaa kulutusta lisätä. Ei kannata ennen salitreeniä väsyttää liikaa itseään, se on tehoista pois! Tuon 2-jakoisen ohjelman voit tehdä myös 4xviikossa; ma,ti,to,pe tai ti,ke,pe,la siten että alakroppa,yläkroppa,alakroppa,yläkroppa. Tehokkain tapa ehdottomasti! Perusohjelmien kuningas, jolla saa naisetkin kovia tuloksia!
      Treenin ajankohdalla ei ole mitään merkitystä, kroppa voi polttaa aamulla enemmän rasvaa tyhjänvatsan aerobisella, mutta se tasaa energiankäytön myöhemmin, eli plus miinus nolla. Enemmän tehoja saa treeniin kun syö 2h ennen aterian. Tee treeni silloin kun itselle sopii ja tunnet olevasi pirteimmillään!

      Perusjutut on sulla kunnossa, lähtisin muokkaamaan ruokavaliota vaan paremmaksi. Parhaat vinkit löydät www.pakkotoisto.com/forum ja sieltä vaikka punttimimmit ja ruokavalio osiot jne. Harkinnan arvoinen on vhh-dietti, eli rasvaa ja prodea reilusti, hiilareita lähinnä treenien ympärillä hyvistä lähteistä (tumma riisi, täysjyvä tuotteet, kaurahiutaleet jne). Rasvoja syöt muutenkin todella vähän, hormoonitoiminta ei tykkää hyvää naisilla ja rasvanpoltto hidastuu muutenkin! Omega3 kapseleita ~6 kpl/päivä, kylmäpuristettua oliiviöljyä 2rkl/päivä minimissään NYT, paistijauhelihaa ja kananmunia keltuaisineen myös säännöllisesti. Paistamiseen kookosöljyä ja vihanneksia aterioilla! Älä pelkää kukkahattutätien lauluja näiden vaarallisuuksista. Iho, nivelet, menkat, mieliala, hormoonitoiminta, aivot yms näihin kaikkiin hyvät rasvat vaikuttaa. Mielummin hyviä rasvoja kuin mässäilyä leivällä, joka vaan pierettää ja turvottaa. ;) Kaurahiutaleita leivän tilalle suosittelen ehdottomasti!

    • liikkuu1

      Hei

      En nyt jaksanut lukea tuota ketjua loppuun mutta syöt liian harvoin ja tuon leivän suosittelisin jättämään pois... Hiilarit on tärkeitä mutta niiden tulee olla käsittelemättömiä hiilareita itte oon huomannu kun vaihdoin ruoan tyyppiä esim aamiaiseksi syön lohta pienen palan noin klo 8 sitten kymmenen aikaan salaatin ilman mitän rasvoja mutta reilusti raejuustoa sitten ihan kunnon aterian ilman leipää, maidon kanssa.. sitten välipalaksi porkkanoita tai hedelmiä (ei rypäleitä) ja illemmalla taas ruokaa napaan kanaa tai tonnikalaa hitunen riisiä tai perunaa ei pastaa, ja sitten vielä iltapala joka koostuu myslistä ja hedelmistä, näillä olen pärjännyt ja omasta mielestäni syön paljon mutta vyötärö eikun kapenee, menee aikaa että oppii syömään näin ei pidä hermostua mutta se auttaa tämän lisäksi juon päivässä 3-4kupillista kahvia rasvattomalla maidolla ei sokeria ja noin 2l vettä... kerran kuussa annan itselleni luvan pitää ns. roskaruoka päivän jolloin en nyt niin tarkka ole suuhun laittamisista, mutta esim nykyään suklaasta tulee huono olo.
      Ja muista liika liikunta on pahasta, pääasiallisesti rasvaa palaa ja lihas kasvaa vasta levossa liikunnan jälkeen, muista siis jokin palautumis juoma esim gainomax tms... ja ne lepopäivät on tärkeitä jos olet jokapäivä salilla teet vain hallaa itsellesi.

    • vcxvcxvcx

      Kylläpä on taas monenlaista kommentoijaa. Rasvaprosentin toki saa alemmas nopeiten polttamalla rasvaa, mutta tässä tapauksessa se tuskin on paras keino ainakaan ensimmäisenä tehtäväksi. Rasvaprosenttia voi myös laskea lisäämällä kehon lihasmassaa. Toki tuossa prosessissa rasvaakin kertyy, mutta sen voi pudottaa sitten pois kun sitä alkaa tulemaan liikaa. Lopputuloksena on sama paino ja matalampi rasvaprosentti.

      Tutustukaa kehonrakennukseen.

    • Huomio!

      Heissan!

      Ruokavaliosi kuulostaa hyvältä, ehkä aamiainen voisi olla hieman runsaampi. Ja salilla käymisen lisäksi kannattaa aloittaa liikkumaan eri tavalla kuin pelkästään salilla käynillä (ellet jo tee näin). Hyviä keinoja herätelä eri lihaksia on mm. Uinti, käyt uimassa pari kilometria kerran viikossa tai käyt hölkkäämässä lyhyemmän lenkin pari kertaa viikossa. Itsellä on lihas-rasvaprosentti mennyt parempaan suuntaan viimeisen vuoden aikana. Mutta ottakaa kaikki huomioon, että naisilla on normaalistikkin suurempi rasvaprosentti kuin miehillä. Rasvaprosentin kun saa tippumaan 15, on silloin aivan äärilukemilla naisen näkökulmasta. Miehet voivat päästä jopa 5-8 prosenttiin. Jos alat kuntoilemaan ohjeideni mukaan, painosi voi nousta, mutta se johtuu pelkästään lihasmassan kasvusta :)


      Hyviä reenihetkiä! ps. Muista venytellä!

      • tietämätön

        Kiitos taas kaikista asiallisista vastauksista,hyviä neuvoja oli monia :) Tavoitteena on lihasten kasvatus ja saada ne näkyville,luin vain jostakin et naisella tarvii rasvaprosentti olla n.20% jos haluaa et ne lihakset näkyy. Olen nyt päättänyt aloittaa syömisen oikein kunnolla ja heivata vaa,an varastoon.Luotan vastedes mittanauhaan ja peiliin.


      • 15+10
        tietämätön kirjoitti:

        Kiitos taas kaikista asiallisista vastauksista,hyviä neuvoja oli monia :) Tavoitteena on lihasten kasvatus ja saada ne näkyville,luin vain jostakin et naisella tarvii rasvaprosentti olla n.20% jos haluaa et ne lihakset näkyy. Olen nyt päättänyt aloittaa syömisen oikein kunnolla ja heivata vaa,an varastoon.Luotan vastedes mittanauhaan ja peiliin.

        Lihakset naisella näkyy vasta rasvaprosentissa 12-13%. vrt. miehellä lihakset näkyy rasvaprosentissa n. 5%. perustimmi mies rasva% 10-15%.... Se ei kumminkaan ole norminaisen tavoiteltava arvo. Ainoastaan kisakunnossa lavalla näin. Normaalinaisen perustimmi rasva% on 18-20%. Silloin ei lihakset erotu, mutta mikään 'väärä paikkakaan' ei pömppöö.


    • ihme touhua taas

      Jo on ANKEAA elämä.
      Pelkkää keittoa, salaattia, rahkaa ja tonnikalaa.

      Samaa rataa koko loppuelämä, treeniä 10 tuntia viikossa, ei mitän muuta harrasteita.
      kun käydään vielä töissä, ei jää aikaa perheelle, lapsille, mihinkään HAUSKAAN.

      Aloittajan onkin siis pakko olla sinkku ja opiskelija, muutenhan tuollainen elämä ei olisi mahdollista.

      Jos naisella on vaikkapa pituutta jotain 160cm, tuo ruokamäärä on jo paljon, vaikkakin ilotonta ja ankeaa. Joku 180cm mies voi syödä toki vaikka 2-3 kertaisesti, eikä silti vieläliho kun kulutusta ja treeniä on samalla mitalla.

      Mihin näistä treeniohjeista aina unohtuu pienet ja lyhyet naiset. Ohjeet on aina tehty keskimäärin 75kg painaville miehille.

      Mutta se ei ollut pointti, vaan elämän ilottomuus. Kun on syönyt 10v pelkkää rahkaa ja tonnikalaa, on se ihanaa :)

      Enkä edes tarkoita, että pitäisi toisena äärilaitana ahtaa sipsejä pussi pvässä sohvalla maaten kaokosäädin kädessä. Vaan iloa elämään!

      • tietämätön

        Itseasiassa olen perheellinen,on mies ja kaks pientä lasta,olen kotiäitinä.Lasten kanssa vietän kaiken ajan,paitsi sen 5h/vk minkä vietän salilla.Miestänikin näen,enhän käy salilla kuin kolmesti viikossa.Suon itselleni myös herkkupäivän kerran viikossa ja harrastan muutakin...eli ei ole noin mustavalkoista!:)


    • go4fit

      Mielestäni hommaamalla lisää lihasmassaa..toki en kyllä ymmärrä mikä mättää kun itsekin olen 168cm pitkä ja painan 65 kiloa (!) mutta rasvaprosenttini on kuitenkin 19! Toki on noitten lihasten eteen saanu takoa treeniä pari vuotta. Kun aloitin niin painoni oli 60kg mutta rasvaprosentti 26 :) muutakun reeniä lissää ja ruokaa ei ainakaan yhtään vähemmän!

    • No ohhoh

      Ihanteelliset?Ihanko itse keksit?
      Ennen ku pääset normaaliin, edes pitäis saada se
      18%:tiin.

      Jos roikut mittareissaja kuvittelet omiasi niin,
      et pääse koskaan 8% kuten itsellä.

      • tietämätön

        En keksinyt itse,pt joka teki mittauksen sanoi niin.Kaikki luvut mitä oon laittanut on suoraan kehonkoostumuksesta saadusta lapusta,en vaan näköjään osaa tulkita sitä oikein,minkä takia luulin tuon lihasmassankin olevan mitä on.Kiitos teidän,olen taas viisaampi.


    • nöffe

      Juokseminen polttaa rasvaa aika kivasti, jo parin viikon säännöllisen hölköttelyn jälkeen tuntuu ja näkyy huomattava ero kiinteytymisessä ja kropan muodossa. Kestävyyden paraneminen ei myöskään haittaa lainkaan ainakaan minua.

    • Nitta 61

      Paino 56kg F=Rasva 29.8% W=Vesi 51.8% Miksi??

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe