Hei kaikki naiset!
Tarkoitus olisi saada mielipiteitä ja kokemuksia kasaan miehen käytännöntaidoista. Tähän kuuluu siis kaikenmaailman korjaamiset, erätaidot, kotityöt ym miesten hommien taitaminen. Olen utelias kuulemaan myös pettymyksistä sekä mistä olette kumppanistanne ylpeitä tässä suhteessa.
Mitä pitää mielellään osata ja saada aikaan? Mikä on kuuminta hottia?
Ihannemiehenne kädentaidot ja osaamiset
15
580
Vastaukset
- aloitan
- kokkaaminen. On aivan ihanaa jos mies on kiinnostunut ravinnosta ja osaa tehdä maukkaita aterioita. Ei valmisruokia!
- vasaran/porakoneen on hyvä pysyä kädessä ja naulan pysyä suorana, nimittäin vasaroiminen ei minulta suju. Yleinen työkalupakki täytyy olla olemassa.
- viemärien puhdistaminen (se kuuluu kaikkien siivoukseen)
- on hyvä osata sytyttää nuotio / takka siltä varalta että joutuu joskus eksyksiin metsälle
- jos omistaa auton, täytyyhän sitä osata rengas vaihtaa. Myös pyörän renkaat. On ihanaa jos mies osaa paikata renkaan!
- plussaa on jos tietää jotain tietokoneista, mutta ei välttämättömyys
- plussaa on intrumenttien soittotaito, taitava piirrustus- ja valokuvaustaito jne.
- UIMATAITO on eräs tärkeimmistä! Yllättävän moni ei ole uimataitoinen Suomessa ja ihmettelen suuresti, miten esim. armeijan käynyt mies ei osaa muka uida?????? Näitä uimatadottomia kuitenkin on olemassa. Siis se on jo vähän noloa. Suuri miinus vanhemmille jotka ei ole opettaneet yhtä selviämisen PERUSTAITOA!!!!!!- Metallimetsurimies
Täytyypä itsekin myöntää ettei tuo uimataito ole niitä vahvimpia; 100 metrin jälkeen tämä mies on varma vainaja.;)
- Leatherman man
Se on kiva, että joku arvostaa näitä kaikkia mitä osaan ja paljon muuta, mutta omalle naiselleni ne on päivänselvyyksiä:S
No, eihän sitä mitaleita parisuhteessa jaetakkaan... - armeijan käynyt mies
"UIMATAITO on eräs tärkeimmistä! Yllättävän moni ei ole uimataitoinen Suomessa ja ihmettelen suuresti, miten esim. armeijan käynyt mies ei osaa muka uida??????"
Itse en armeijan käyneenä miehenä tuota ihmettele. Armeijassa on muistaakseni rajana, että jos pystyy 20-25 metriä jollain uintityylillä uimaan niin ei joudu uimakouluun. Ainakin meillä oli tuo rajana.
No jos ajatellaan ihan vaan sitä mikä vetoaa, niin kyllä minuun vetoaa se, jos mies metsästää ja osaa rakentaa/nikkaroida. En tiedä miksi, mutta jotenkin siinä on "jokin juttu". :) Ja jokin tuommonen metsurointi kuulostaa hyvältä, vaikka arjen ja parisuhteen kannaltahan sillä ei sinänsä ole mitään merkitystä.
Kotityöt ovat aika itsestäänselviä taitoja jotka tulisi osata ihan kenen vaan, mutta itse en osaa esimerkiksi työkaluilla aukoa jotain viemäriputkia kun ei kukaan ole opettanut, enkä yksin uskalla mennä räveltämään (vaikka yksinkertainen toimenpide tuo on). Siinä mielessä olisi hyvä jos toinen voisi täydentää näitä taitoja, osaisi toimia erilaisissa tilanteissa ettei mene näppi suuhun heti kun kotona ei jokin pelitä. Mutta, meitä on erilaisia...- On hottia
Onhan se niin että nuo kädentaidot taitaa olla katoavaa kansanperinnettä? Minä arvostan kyllä todella paljon miehen kykyä korjata autot, pesukoneet ja rempata kotia. Mieheni rakentaa kaapit ja seinät ja minä maalaan ja tapetoin. Mieheni taitaa myös auton korjaukset sekä tietokoneen putsaukset ja ohjelmoinnit. Rikkinäiset kännykät hän saa toimimaan myös. Arvostan sitä kovasti !
Exmieheni olikin sitten se erämies ja hänen kanssaan metsässä samoilu oli mukavaa. Onneksi minä osaan nämä nuotiohommat ja suunnistan sekä tunnistan sienet ja marjat tässä uudessa suhteessani. Kiitos siitä exälleni ja myös omalle isälleni.
Ev voisi kuvitellakkaan eläväni miehen kanssa jolla ei olisi hallussa joitakin näitä miesten hommia. - hothothot!!
Miehen pitää osata ratkaista vaikeita matemaattisia tehtäviä, eli osata käyttää kynää ja laskinta, nostaa raskaita levypainoja kulmatangolla ja kammata hiuksensa.
- Kysyn vaan
"Miehen pitää osata...nostaa raskaita levypainoja kulmatangolla"
Mitähän käytännön hyötyä tästä on arkielämässä? Miten tuo taito hyödyttää teidän elämäänne eteenpäin?
- (Reetta)
Hyviä taitoja on tänne paljon lueteltukin, en tässä ala niitä toistamaan.
Ja jos ei jossain ole taitoa niin arvostan jos mies viitsii opetella uutta.
Esim. oma isäni opetti ekalle miesystävälleni autojen korjausta/huoltoa yms.
No, ei voi mitään, muhun kolahtaa jos mies osaa soittaa kitaraa, en tiedä mikä siinä on, mut se on extra-plussaa ja hottia.... :)
Mun edesmennyt mies omas tosi hyvän sävelkorvan ja osas korvakuulolta soitella biisejä. Joskus tehtiin yhdessäkin joku kappale; minä kirjoitin sanat ja mies sävelsi.
Kaikilla miekkosillani on jotain hienoja taitoja ollut, toisilla ne on painottuneet toisille alueille.
Viimeinen mies osasi paljon kaikenlaista, mutta paljastuikin muuten käytökseltään sikamaiseksi, joten eipä ne taidot paljon siinä auttaneet.- yäk
Miten paljon Suominaisella(huoralla) on keskimäärin miehiä elämänsä aikana?
- (Reetta)
yäk kirjoitti:
Jos tuo yks ryökäle ei ois ajanu puuhun ja kuollu niin mieslukumäärä ois jääny kahteen.
- suksippa
yäk kirjoitti:
Tähän on kyllä pakko vastata. niin kauniisti esitit kysymuksesi :-)
Minulla 3
1. päätti ryhtyä ensin tuurijuopoksi ja siitä sitten vallan alkoholistiksi. jaksoin 7 vuotta.
2. Oli tällainen "vanha suola janottaa"-versio. ei niin kirveelläkään päässyt eroon ensimmäisestä "tyttöystävästään". Kun neito sitten mani ja nai ihan toisen miehen, alkoi herra surra ja naapurinrouvahan siihen lohduttelemaan. Kenkää annoin 15 vuoden jälkeen.
3. Nykyinen ollut 6 vuotta ja saas nähdä, lähteekö tämäkin kiertoon. Ei tekemiset ja puhumiset oikein osu kohdalleen.
Jos tässä yhtälössä minusta tulee nimeämäsi kaltainen suomalainen nainen, niin olkoon sitten niin. Sen verran oman arvon tuntoa on siunaantunut, etten nyt kuitenkaan ala uskottelemaan itselleni, että kyllä se siitä muuttuu, kun sitä vaan jaksaa rakastaa. Hoh hoijaa...
- perustiedot kaikesta
-auton huolto, ainakin renkaan ja polttimoiden vaihto yms ihan parusjuttu pitäis onnistua, plussaa jos auton muuten temppuillessa (esim oudot äänet) kykenisi tekemään päätelmiä vian mahdollisesta sijainnista jne eli vaikkei kaikkea osais itse tehdä ja korjata, niin ei kuitenkaan ensimmäisenä tarvitsisi kuskata kalliiseen merkkihuoltoon ihan vain varmuuden vuoksi
-muiden laitteiden korjaus eli esim pesukoneet, ruohonleikkurit, jos temppuilee/hajoaa niin sama kuin autolla, jotain yksinkertasempaa osais tehdä itekin ja ainakin arvioida missä syy on ja kannattaako ruveta korjaamaan/korjauttamaan vai hakea suoraan uusi
-tietokoneet, näillä kanssa sama että osaa ainakin perusasioita
-kokkaus, ei kuole nälkään täyden jääkaapin edessä, vaan onnistuu pihvin/jauhelihan paistaminen ja riisin keittäminen, mitään hienompaa ei tarvi osata
-remontointi, edelleen sama että perusjutut onnistuu, saa naulan seinään taulua varten, saha pysyy kädessä, tapetointi/maalaus onnistuu. Ei tarvitse osata rakentaa taloa alusta asti yksin
Yllä olleista ei nyt pakko ole kaikkia osata, joku tapetointikin jos ei ole koskaan tarvinnut, mutta useimpien kyllä pitäis onnistua ja joku aihealue olisi syytä olla paremminkin hallinnassa mielenkiinnon mukaan. Jos nyt tietää vaikka kaiken autoista ja moottorihärveleistä, niin ei sen lisäksi tarvitse olla täydellinen remppamies.
Mutta myös niin, että jos ei jotain osaa niin järkevään rajaan asti on valmis opettelemaan. Sekä tietää mitä osaa ja osaa myöntää sen jos ei osaakaan jotain eli ei mene tekemään autolle suurta remppaa jos ei oikeasti osaa, jolloin lopputuloksena on vielä rikkinäisempi auto ja suurempi lasku huoltoliikkeeseen. - nainen64
Tärkeää on hallita miesten töitä. rakentaa, remontoida ja huoltaa(tai huollattaa) perheen autot. Jos kotitöitä osaa ja viitsii, niin pitkälle pääsee ihan perusviikkosiivoustaidoilla. Ruoanlaitto ja varsinkin riistaruoan laittotaito ihana plussa. Elintenhoito myös. Erilaiset pihatyöt ja mottipinot voisi hoitua. Miehen kädet (kämmenet ja käsivarret) on ihanat. Miehen pitää osata myös pitää naisestaan huolta. Lämmin sydän ja syli yhdistettynä edellisiin, niin avot :-)
- nanananonona
Suomi24n miehistä suurimman osan ainoa kädentaito on onanointi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812946Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka582338Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151747
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661327
- 591263
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781203