Näin ikävästi saattaa tapahtua joskus, mutta minkä takia vauva kuolee? Mistä kuolema on tullut kaikkien osaksi, myös vastasyntyneiden? Mikä on synnin palkka?
Miksi vauva kuolee?
138
767
Vastaukset
Jatketaan. Jumala varoitti Aatamia ja Eevaa sanoen näin:
1.Moos.2
15 Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä.
16 Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,
17 mutta hyvän-ja pahantiedon puusta ÄLÄ SYÖ, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, PITÄÄ SINUN KUOLEMALLA KUOLEMAN".- Temmi remmi
Onko vauva syonyt ko. puusta - onko vauvalla tekosyntiä ?
- Ehkä siksi
Temmi remmi kirjoitti:
Onko vauva syonyt ko. puusta - onko vauvalla tekosyntiä ?
Vauva ei varmaan tehnyt tarpeeksi tiheästi parannusta.
Jatketaan mitä Raamattu vastaa:
Room. 5:12
Sentähden, niinkuin YHDEN IHMISEN kautta SYNTI tuli maailmaan, ja synnin kautta KUOLEMA, niin kuolema on tullut KAIKKIEN IHMISTEN OSAKSI, koska kaikki ovat syntiä tehneet,
Riitti kun Aatami rikkoi Jumalaa vastaan. Synti tuli hänen kautta kaikkiin ihmisiin, myös vauveleihin ja kuolema.- 11+6
Jos siis tuon mukaan synti on jo vauvoissa niin miten vauva pelastuu vai riittääkö se, että kun ei ole rikkonut mitään käskyä eil ei ole tekosyntejä niin siksi on Jumalalle kelvollinen - vai kuinka ?
Room. 6:23
Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Pitää erottaa Aatamin kautta jokaiseen maan päälle syntyvään ihmiseen tullut perisynti. Sen palkka on kuolema, kuten myös tekosyntien palkka on kuolema.
Jokainen ihminen kuolee, joku vauvana joku vanhana johtuen Aatamista. Sen lisäksi ihmisillä on tekosynnit, joita vauvalla ei ole. Aatami saastutti synnillä kaikki jälkeläisensä.
Mutta Jumala on antanut jokaiselle ihmiselle mahdollisuuden voittaa kuolema. Vaikka maallinen ruumiimme kuoleekin, se joka on tehnyt Jumalan tahdon, eli uskonut Jeesukseen ja Hänen sanaansa, katunut ja rukoillut syntejään anteeksi, hän saa armon viimeisellä tuomiolla.
Me tavalliset ihmiset usein pohdimme, kuka on valittu, kuka pelastuu ja kuka on todellinen Jumalan valtakunnan jäsen. Niin myös vauvojen kohdalla.
Tämä ratkeaa vasta viimeisellä tuomiolla, jossa ei ole puolueellinen ihmistuomari eikä lautamiehet vaan itse Jeesus Kristus.
Ilm. 20:12
Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja KUOLLEET TUOMITTIIN sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Näin se toimii, ihmisinä vain luomme omia päätelmiä ja ohitamme sen mitä Jumalan sana todistaa. Joka uskoo Jeesukseen eikä ihmisiin, ei väitä sellaista, joka on vastoin Jumalan sanaa.- tuttujuttu0
Lappix
"Sillä synnin palkka on kuolema, " Hengellinen kuolema ei fyysinen.
- Eli lestadiolaisten
Kuolleet vauvat ei menekkään taivaan iloon automaattisesti vaan saattavat käristyä helvetin lieskoissa vai miten tuo pitää ymmärtää
- priisku
Kaikki kuolleet vauvat, sinunkin ja minun,ja ne tapetutkin l abortoidut pääsevät taivaaseen. Kaikista kansoista vanhempien uskonnosta riippumatta.
Kummallinen kysymys ap. Sama kuin miksi nuori sairastuu syöpään. Mitä yrität nyt provata? - Lue sanaa!
priisku kirjoitti:
Kaikki kuolleet vauvat, sinunkin ja minun,ja ne tapetutkin l abortoidut pääsevät taivaaseen. Kaikista kansoista vanhempien uskonnosta riippumatta.
Kummallinen kysymys ap. Sama kuin miksi nuori sairastuu syöpään. Mitä yrität nyt provata?Tyhmä kysymys. Ovatkohan eläimetkin tehneet syntiä, kun kuolevat???
"Kaikki liha on kuin ruoho. Kukkanen kuihtuu ja ruoho lakastuu!!!!
Osoitin vain Raamatulla, ettei vauvat mene automaattisesti taivaaseen. Se että jotkut luulevat niin, on Raamatun vastainen ihmisten keksimä luulo.
Lappix, Jeesus on kuollut myös pienten lasten puolesta, ja siksi uskovaiset ovat alkukuajoista lähtien halunneet viedä pienokaiset kasteessa Vapahtajan luokse. Kaste on liittämistä Jeesuksen kärsimyksiin:
Room.6:3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?weha kirjoitti:
Lappix, Jeesus on kuollut myös pienten lasten puolesta, ja siksi uskovaiset ovat alkukuajoista lähtien halunneet viedä pienokaiset kasteessa Vapahtajan luokse. Kaste on liittämistä Jeesuksen kärsimyksiin:
Room.6:3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?Kyllä, Jeesus ei kuollessaan sulkenut iankaikkisen elämän ulkopuolelle huorintekijää, varasta, tappajaa, valehtelijaa, eikä vauvaakaan. Jokaisella heistä on toivo iankaikkisesta elämästä - JOS.
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
On valehtelijoita, jotka levittävät uskontojen ja kirkkojen valheoppeja eksyttääkseen ihmiset pois Jeesuksesta ja Hänen opetuksestaan. Weha toimii saatanan vaikutuksesta, koska se on valheen isä.
Se kuka on lopulta kelvollinen Jumalan valtakuntaan ja iankaikkiseen elämään ratkeaa vasta silloin, kun elämän kirja avataan. Ihmiset eivät päätä siitä, vaikka täällä sellaisia tuomareita on pilvin pimein.- tew1
lappix kirjoitti:
Kyllä, Jeesus ei kuollessaan sulkenut iankaikkisen elämän ulkopuolelle huorintekijää, varasta, tappajaa, valehtelijaa, eikä vauvaakaan. Jokaisella heistä on toivo iankaikkisesta elämästä - JOS.
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
On valehtelijoita, jotka levittävät uskontojen ja kirkkojen valheoppeja eksyttääkseen ihmiset pois Jeesuksesta ja Hänen opetuksestaan. Weha toimii saatanan vaikutuksesta, koska se on valheen isä.
Se kuka on lopulta kelvollinen Jumalan valtakuntaan ja iankaikkiseen elämään ratkeaa vasta silloin, kun elämän kirja avataan. Ihmiset eivät päätä siitä, vaikka täällä sellaisia tuomareita on pilvin pimein.Eli lestaadiolaisetkaan eivät voi olla 100% varmoja että ovat jotain valittuja.
tew1 kirjoitti:
Eli lestaadiolaisetkaan eivät voi olla 100% varmoja että ovat jotain valittuja.
Ei yksikään ihminen voi olla varma. Miksei? Mitä sanoo Raamattu.
Matt. 22:14
Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."
Matt.24.
30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31 Ja HÄN lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja HE kokoavat HÄNEN VALITTUNSA neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin
Miksi jotkut ovat valittuja, jotkut eivät? Mitä sanoi Jeesus ?
Joh. 8:31
Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
Uskonnot ovat katsoneet ylen Jeesuksen sanan ja keksineet omia oppejaan uskotellakseen niitä edelleen Jumalan sanana ihmisille. Siksipä jokaisen tulee ITSE etsiä totuutta, jotta häntä ei ihmisopit ja uskottelut eksytä.
- oppilapsi
Kuolemaa on kahta lajia, ajallista kuolemaa ja iankaikkista kuolemaa. Kaikkien, myös uskovaisten kohtalo on kuolla ajallinen kuolema. Se koskee myös vauvoja. Jumala päättää jo ennen syntymää kunkin ihmisen ajallisen elämän pituuden. Jollekin mitataan hyvin lyhyt elämä ja jollekin hyvin pitkä.
Iankaikkinen kuolema on siten heidän kohtalonsa, jotka eivät usko Jeesukseen. Mutta iankaikkinen elämä on heidän osa, jotka Jeesukseen uskovat, mukaan lukien pienet vauvat.Onko teillä esittää Jeesuksen opetuksen mukaiset perustelut, että vauvalla on automaattisesti AINA iankaikkinen elämä? Nyt olisi aika esittää se, koska muuten teidän väittämänne on pelkkää sanahelinää.
- näin Raamatussa
lappix kirjoitti:
Onko teillä esittää Jeesuksen opetuksen mukaiset perustelut, että vauvalla on automaattisesti AINA iankaikkinen elämä? Nyt olisi aika esittää se, koska muuten teidän väittämänne on pelkkää sanahelinää.
Weha yrittää taas ujuttaa palstalle julmaa oppiaan, että ensin vauvat ovat
kadotettuja mutta sitten kirkkolaitos suuressa viisaudessaan yrittää pelastaa sellaisen, JOKA ON TUKEVASTI JUMALAN SYLISSÄ:
Matt 18:10
"Katsokaa, että ETTE HALVEKSU YHTÄKÄÄN NÄISTÄ PIENISTÄ, sillä
minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaassa näkevät aina minun
Isäni kasvot."
Miksihän Weha halveklsii vauvoja ja tuomitsee heidät kadotukseen?
Matt 19:26
"Kuka sitten voi pelastua, niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi:
ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista."
Jumala voi kaikkivaltiudessaan pitää vauvan omanaan, vaikka Weha ja
kumppanit yrittävätkin riistää vauvat Jumalan sylistä.
Matt 18:144." Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen."
Jumala on voimallinen toteuttamaan tahtonsa, vaikka kirkkolaitos ei
sitä uskokkaan.
" - Onhan pieni
näin Raamatussa kirjoitti:
Weha yrittää taas ujuttaa palstalle julmaa oppiaan, että ensin vauvat ovat
kadotettuja mutta sitten kirkkolaitos suuressa viisaudessaan yrittää pelastaa sellaisen, JOKA ON TUKEVASTI JUMALAN SYLISSÄ:
Matt 18:10
"Katsokaa, että ETTE HALVEKSU YHTÄKÄÄN NÄISTÄ PIENISTÄ, sillä
minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaassa näkevät aina minun
Isäni kasvot."
Miksihän Weha halveklsii vauvoja ja tuomitsee heidät kadotukseen?
Matt 19:26
"Kuka sitten voi pelastua, niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi:
ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista."
Jumala voi kaikkivaltiudessaan pitää vauvan omanaan, vaikka Weha ja
kumppanit yrittävätkin riistää vauvat Jumalan sylistä.
Matt 18:144." Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen."
Jumala on voimallinen toteuttamaan tahtonsa, vaikka kirkkolaitos ei
sitä uskokkaan.
"Lapsi voinut jo kohdussa kuulla maallista musiikkia tai televiisioohjelmia, ei lapset välttämättä ole puhtaita ja taivastiellä jos äidit on eläny synnillistä elämää.
- Toteaja.
lappix kirjoitti:
Onko teillä esittää Jeesuksen opetuksen mukaiset perustelut, että vauvalla on automaattisesti AINA iankaikkinen elämä? Nyt olisi aika esittää se, koska muuten teidän väittämänne on pelkkää sanahelinää.
Eihän uskossa ole mikään automaattista ja siksi tämänkin asia jää uskomiseen. Lasten kaltaisten on taivasten valtakunta, eli ei ole mitään syytä olla uskomatta, etteikö lapsi pääsisi taivaaseen.
Toteaja. kirjoitti:
Eihän uskossa ole mikään automaattista ja siksi tämänkin asia jää uskomiseen. Lasten kaltaisten on taivasten valtakunta, eli ei ole mitään syytä olla uskomatta, etteikö lapsi pääsisi taivaaseen.
Tarkennetaan nyt sekin, mitä Jeesus tarkoitti.
Luuk.18
15 Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
17 Totisesti minä sanon teille: joka EI OTA VASTAAN JUMALAN VALTAKUNTAA niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Jeesus puhui vertauksella, jossa Hän otti esimerkikseen lapsen uskon. Kuten aiemmin olen todennut, lapsi uskoo isän ja äidin sanoihin epäilemättä niitä vahääkään. Samalla tavalla kuin lapsi, aikuisen pitää uskoa Jumalan valtakunnan evankeliumi epäilemättä sitä tippaakaan.
Matt. 9:35
Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi VALTAKUNNAN EVANKELIUMIA ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta
Ette te voi mennä ohi Jumalan sanasta omine päätelmineen ja luuloineen. Toki voitte tehdä niin, mutta silloin te olette päättäneet, kuka on kelvollinen Jumalan valtakuntaan eikä Jeesus.lappix kirjoitti:
Luuk.18
15 Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
17 Totisesti minä sanon teille: joka EI OTA VASTAAN JUMALAN VALTAKUNTAA niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Jeesus puhui vertauksella, jossa Hän otti esimerkikseen lapsen uskon. Kuten aiemmin olen todennut, lapsi uskoo isän ja äidin sanoihin epäilemättä niitä vahääkään. Samalla tavalla kuin lapsi, aikuisen pitää uskoa Jumalan valtakunnan evankeliumi epäilemättä sitä tippaakaan.
Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi VALTAKUNNAN EVANKELIUMIA ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta
Ette te voi mennä ohi Jumalan sanasta omine päätelmineen ja luuloineen. Toki voitte tehdä niin, mutta silloin te olette päättäneet, kuka on kelvollinen Jumalan valtakuntaan eikä Jeesus.Kiitos asiallisesta vastauksesta nim. "näin Raamatussa". Nimenomaan tuossa ottamassasi kohdassa vietiin pienokaisia Vapahtajan luokse. Rinnakkaiskohdat puhuvat kirjaimellisesti äskensyntyneestä. Tosin myös antamasi kohta.
"He toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia (kai ta brefee)."
(Luuk. 18:15).
Luukkaan "pienistä lapsista" käyttämä sana brefos on äskensyntynyt
lapsi, vauva. Samaa sanaa käytetään myös sikiöstä. Luukkaan
maininnasta, että Jeesus siunasi myös pieniä lapsia, käy ilmi, että
kysymyksessä olivat lapset sylivauvoista jonkin verran isompiin asti,
siis kaikki lapsenmieliset.
Muille Jeesus sanoi:
"Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niin kuin lapsi, se
ei pääse sinne sisälle." (Luuk. 18:16).
Room.6:3." Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?...5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa"
Gal.3:27. "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet."
Uudessaliitossa kaste sai uuden sisällyksen. Kaste on liittämistä Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen:- Toteaja.
lappix kirjoitti:
Luuk.18
Ette te voi mennä ohi Jumalan sanasta omine päätelmineen ja luuloineen. Toki voitte tehdä niin, mutta silloin te olette päättäneet, kuka on kelvollinen Jumalan valtakuntaan eikä Jeesus.Nyt on todettava, että en ole päätellyt mitään, mutta kerrotko arvon lappix, miksi ei saisi uskoa, että pieni lapsi pääsee taivaaseen?
Toteaja. kirjoitti:
Nyt on todettava, että en ole päätellyt mitään, mutta kerrotko arvon lappix, miksi ei saisi uskoa, että pieni lapsi pääsee taivaaseen?
Tottakai saa uskoa, eihän sellaista voi kukaan kieltää. Se on epäraamatullinen uskomus.
- Haista nyt home
Toteaja. kirjoitti:
Tmähän vesittää aivan täysin sen seikan me lestadiolaiset ollaan ainoat oikeat uskovat... ei niitä taivaspaikkoja voin tuosta vain jaella kuin mainoslehtisiä.
- Toteaja.
lappix kirjoitti:
Tottakai saa uskoa, eihän sellaista voi kukaan kieltää. Se on epäraamatullinen uskomus.
Joutuuko kastamaton lapsi mielestäsi helvettiin?
- uskohanjo
Lu e 2. Samuelin kirja. Jo vanhan liiton ajalla pienokaiset pääsivät taivaaseen. Kuningas Daavid iloitsi kun hänen ympärileikkaamaton lapsensa oli kuollut: "hän ei voi tulla minun luokseni mutta minä menen kerran hänen luokseen." Lapsi oli synnissä siinnyt eikä Herra halunnut antaa häntä Daavidille iloksi. Lapsi olisi seuraavana päivänä ympärileikattu.
- Syntiin ei kuole
"Näin ikävästi saattaa tapahtua joskus, mutta minkä takia vauva kuolee? Mistä kuolema on tullut kaikkien osaksi, myös vastasyntyneiden? Mikä on synnin palkka?"
Mitä tämä paska on? Kuka oikeasti pohtii jotain noin typerästi.
Kuolema on luonnollinen asia. Vauvoja kuolee aivan kuten aikuisiakin. Synnillä ja kuolemalla ei ole mitään tekemistä keskenään! Synti itsessään ei tapa ketään. Ihmiset kuolee muista syistä - luonnollisista syistä. Synti on ihmisten keksimä käsite joidenkin mielestä moraalittomallw toiminnalle. Ei ole olemassa jotain jumalallista absoluuttista moraalia. Minä perustelen sanottavani Raamatulla enkä ihmisjärkeilyillä. Kuolema on tietenkin luonnollinen asia syntisille, myös vauvoille.
Kun uskontojen käsityksiä peilataan Raamatun sanaan, niin silloin selviää melko nopeasti kuka uskoo ja kuka ei. Ei sen sen kummempaa ole.Syntiin ei kuole? Kyllä kuolee, sillä paratiisissa ei ollut kuolemaa Aatamilla ja Eevalla. Sitten kun ihminen lankesi, tuli synnin palkaksi kuolema.
"Synnin palkka on kuolema", sanoo Raamattu.weha kirjoitti:
Syntiin ei kuole? Kyllä kuolee, sillä paratiisissa ei ollut kuolemaa Aatamilla ja Eevalla. Sitten kun ihminen lankesi, tuli synnin palkaksi kuolema.
"Synnin palkka on kuolema", sanoo Raamattu.Edelleen Room.5:18, puhuu siitä kuinka synnin palkaksi tuli kadotustuomio Ja Jeesuksessa elämä ja vanhurskaus: "18. Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi". Tähän sopii siis kaste oikein hyvin:
Room.6:3." Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?weha kirjoitti:
Edelleen Room.5:18, puhuu siitä kuinka synnin palkaksi tuli kadotustuomio Ja Jeesuksessa elämä ja vanhurskaus: "18. Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi". Tähän sopii siis kaste oikein hyvin:
Room.6:3." Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?weha perustelee raamatullisesti oikein synnin palkan, joka on kuolema.
Mutta sitten hän kastelee vauvelit Luther säätiön kraanavedellä ja kas kummaa. Ihmisestä tuli yhtäkkiä ilman uskoa vanhurskas. Eihän Jumalan olisi tarvinnut lähettää Poikaansa lainkaan maan päälle julistamaan evankeliumia, kun pelkällä veden liruttelulla tullaan vanhurskaaksi. Se on helppoa joillakin tuo autuaaksi tekeminen.lappix kirjoitti:
weha perustelee raamatullisesti oikein synnin palkan, joka on kuolema.
Mutta sitten hän kastelee vauvelit Luther säätiön kraanavedellä ja kas kummaa. Ihmisestä tuli yhtäkkiä ilman uskoa vanhurskas. Eihän Jumalan olisi tarvinnut lähettää Poikaansa lainkaan maan päälle julistamaan evankeliumia, kun pelkällä veden liruttelulla tullaan vanhurskaaksi. Se on helppoa joillakin tuo autuaaksi tekeminen.lappix, älähän vääristele Raamatullista ja myöskin luterilaista kasteoppia.
Nimittäin oli vettä kourallinen tai järvi, sillä ei ole merkitystä, vaan Jumalan sanalla ja asetuksella, joka antaa lupauksensa veteen ja yhdessä veden kanssa.
"Kristus rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen
edestä, että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, v e d e l l ä p e s -
t e n , s a na n ka u t t a , s a a da ks e e n a s e t e t u k s i e t e en -
s ä ki r ka s t e t t u na s e u r a k u n na n, jossa ei olisi tahraa
eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä
ja nuhteeton." Ef. 5: 25-27.
Miten suuressa arvossa kaste ilmeneekään suuren Tuomarin edessä
viimeisenä päivänä! Todella, "autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa,
että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista
sisälle kaupunkiin" (Ilm. 22:14). Siellä ylistävät Jumalaa "sekä
pienet että suuret" (Ilm. 19:5). Voi niitä, jotka estävät lapsia sinne
tulemasta!
ONKOweha kirjoitti:
lappix, älähän vääristele Raamatullista ja myöskin luterilaista kasteoppia.
Nimittäin oli vettä kourallinen tai järvi, sillä ei ole merkitystä, vaan Jumalan sanalla ja asetuksella, joka antaa lupauksensa veteen ja yhdessä veden kanssa.
Miten suuressa arvossa kaste ilmeneekään suuren Tuomarin edessä
viimeisenä päivänä! Todella, "autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa,
että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista
sisälle kaupunkiin" (Ilm. 22:14). Siellä ylistävät Jumalaa "sekä
pienet että suuret" (Ilm. 19:5). Voi niitä, jotka estävät lapsia sinne
tulemasta!
ONKOJeesus sanoi Nikodeemukselle: "Mikä lihasta on syntynyt, on liha;
ja mikä Hengestä on syntynyt, on Henki. Älä ihmettele, että minä
sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti ylhäältä." (Joh. 3:6,7).
Kun Jeesus kertoi miehestä, joka etsi yhtä kadonnutta lammasta, hän
lisäsi: "Niin ei myöskään teidän taivaallisen isänne tahto ole, että
yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen" (Matt. 18:14). Jokainen
lapsi on "lihasta syntynyt" ja hänen täytyy uudestisyntyä. Muuten
hän ei ole kelvollinen Jumalan valtakuntaan. Jumala on pelastanut
meidät Iaupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän
Hengen uudistuksen kautta" (Tiit. 3:5). Uudestikastajat pitävät lasten
kastetta turhana ja jopa vahingollisena ihmistekona. Raamatusta kaste
kirkastuu Jumalan pelastavaksi lahjaksi lapsille.weha kirjoitti:
Jeesus sanoi Nikodeemukselle: "Mikä lihasta on syntynyt, on liha;
kirkastuu Jumalan pelastavaksi lahjaksi lapsille.Turhaan te höpötätte uudestikastamisesta, joka on samanlainen rituaali kuin teidän markkinoima kaste ilman uskoa. Kastetaan ja kaikki pelastuvat, se on sinun ja Luther säätiön oppi.
- Ei voi mitään
weha kirjoitti:
Jeesus sanoi Nikodeemukselle: "Mikä lihasta on syntynyt, on liha;
kirkastuu Jumalan pelastavaksi lahjaksi lapsille.Ja taas sama virsi!
Wehan julma oppi , että vauvelit menisivät helvettiin ilman lirutusta!!!
Onkohan Weha sadisti?
Wehan kastaa koko seurakunnan kertaheitolla:
Tuohon ei riitäkkään muutama tippa. lappix kirjoitti:
Turhaan te höpötätte uudestikastamisesta, joka on samanlainen rituaali kuin teidän markkinoima kaste ilman uskoa. Kastetaan ja kaikki pelastuvat, se on sinun ja Luther säätiön oppi.
lappix hyvä, sinä keksit toisille oppeja omasta päästäsi. Se on tietysti sinulle hyvä, että voit kumota toisten oppeja:)
Raamatun ja luterilaisen opin mukaan, aina tietysti usko tulee olla, joka omistaa kasteessa tarjotun pelastuksen.Ei voi mitään kirjoitti:
Ja taas sama virsi!
Wehan julma oppi , että vauvelit menisivät helvettiin ilman lirutusta!!!
Onkohan Weha sadisti?
Wehan kastaa koko seurakunnan kertaheitolla:
Tuohon ei riitäkkään muutama tippa.Ei voi mitään, sinulla on hyvin ristiriitainen kommentti. Ensiksi ivaat, että kastamattomat vauvat menee kadotukseen, sitten aivan oikein otat kyllä kohdan Raamatusta, joka kertoo kasteen välttämättömyydestä:
ja nuhteeton." Ef. 5: 25-27.- tippausko
weha kirjoitti:
Ei voi mitään, sinulla on hyvin ristiriitainen kommentti. Ensiksi ivaat, että kastamattomat vauvat menee kadotukseen, sitten aivan oikein otat kyllä kohdan Raamatusta, joka kertoo kasteen välttämättömyydestä:
ja nuhteeton." Ef. 5: 25-27.Voi rakas ihminen kun tuossa ei ole minkäänlaista vihjettä tähän keskiaikaisen lutterin keksintöön tajuatko sitä !
Lutteri eli vähän liian myöhään tuohon kirjoitukseen nähden.
Miten voi joku ajatella että joku pari vesitippaa nyt olisi ratkaisu tuohon tahattoman ja rypyttömän seurakunnan esiinmarssiin !
herätkää hyvät ihmiset. weha kirjoitti:
lappix hyvä, sinä keksit toisille oppeja omasta päästäsi. Se on tietysti sinulle hyvä, että voit kumota toisten oppeja:)
Raamatun ja luterilaisen opin mukaan, aina tietysti usko tulee olla, joka omistaa kasteessa tarjotun pelastuksen.weha. Minä en puhu sanaakaan luterilaisuudesta, koska sillä opilla saa pyyhkiä takapuolta. Se että uskoo ja toimii Lutherin tekstien mukaan, sellainen ihminen on pyllistänyt Jeesukselle.
Jeesus sanoi:
Mark. 16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ilman uskoa Jeesukseen ja evankeliuminn ei ketään kastettu alkuseurakunnassa. Nyt kastetaan pakanat ja epäuskoiset ja sen takana ovat kirkot ja uskonlahkot uskomuksineen.tippausko kirjoitti:
Voi rakas ihminen kun tuossa ei ole minkäänlaista vihjettä tähän keskiaikaisen lutterin keksintöön tajuatko sitä !
Lutteri eli vähän liian myöhään tuohon kirjoitukseen nähden.
Miten voi joku ajatella että joku pari vesitippaa nyt olisi ratkaisu tuohon tahattoman ja rypyttömän seurakunnan esiinmarssiin !
herätkää hyvät ihmiset.Nim. tippausko, puhut omasta päästäsi ihan höpö, höpöjä. Jeesuksen työ ristiltä tulee tarjota meille ihmisille jollakin keinolla. Se tarjotaan siis vain sanan ja sakramenttien kautta, uskolla omistettavaksi.
Joh.3:5, "Vedestä ja Hengestä" eivät ole kaksi eri asiaa, vaan yksi asia. Kreikan ja -sana ei
nimittäin erota, vaan yhdistää. Itse kyseisessä tekstissä Jeesus puhuu vain yhdestä
uudestisyntymisestä, ei kahdesta, joista toinen tapahtuisi vedestä ja toinen
Hengestä.- voi pimeyttä
weha kirjoitti:
Nim. tippausko, puhut omasta päästäsi ihan höpö, höpöjä. Jeesuksen työ ristiltä tulee tarjota meille ihmisille jollakin keinolla. Se tarjotaan siis vain sanan ja sakramenttien kautta, uskolla omistettavaksi.
Joh.3:5, "Vedestä ja Hengestä" eivät ole kaksi eri asiaa, vaan yksi asia. Kreikan ja -sana ei
nimittäin erota, vaan yhdistää. Itse kyseisessä tekstissä Jeesus puhuu vain yhdestä
uudestisyntymisestä, ei kahdesta, joista toinen tapahtuisi vedestä ja toinen
Hengestä.Jännää tuo Wehan höpö-oppi "vedellä taivaaseen"!!!
Mitenhän Jumala voi toimia sellaisessa paikassa missä ei ole vettä?
Saharassa ei kukaan voisi pelastua, ellei satu olemaan vesipulloa mukana.
Niin weha. Minä kun en tarvitse olla kenenkään puolella ketään vastaan. Totean vain Jeesuksen sanoilla mikä on totuus.
Se että uskonnolliset ja hengettömät ihmiset sotkevat oppiinsa luterilaisuuden, lestadiolaisuuden, mormoonien opit, samoin jehovien ja adventistien, niin on mistä valita.
Kastele sinä vaan vauveleita ja uskottele itsellesi sekä vanhemmille ja kummeille, että nyt tämä ihmisen alku on pelastettu. Se on sinun hengetön tehtäväsi, koska olet valinnut ihmisopit. Niin se menee weha.lappixsella on ilmeisesti joku ennaltamääräys oppi? Toiset Jumala on määrännyt kadotukseen ja toiset Jumala on määrännyt helvettiin?
Lisäksi, kaikkien ihmisten syntien vuoksi Jeesus ei ole kuollut?
Onko näin lappix, sinun oppisi mukaan?
weha. Sinä panet sellaisia sanoja suuhuni, jota en ole sanonut. Kuka joutuu kadotukseen ja kuka ei, se ratkea vasta viimeisellä tuomiolla. Siitä päättää Jumala, ei kirkko eikä Luther säätiö, eikä yksikään IHMINEN.
Jeesus on kuollut kaikkien ihmisten syntien vuoksi, kaikkien.
2:Kor.5.
14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut KAIKKIEN edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
15 ja hän on kuollut KAIKKIEN edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
Lopeta poika Jumalan sanan vääristely ! Olet eksyttäjä.Minä en laittanut lappix, mitään suuhuni, kuten sinä teit. Minä ainoastaan kysyin sinun omaa oppiasi.
weha kirjoitti:
Minä en laittanut lappix, mitään suuhuni, kuten sinä teit. Minä ainoastaan kysyin sinun omaa oppiasi.
weha. Ymmärrä jo, minulla ei ole mitään itsekeksittyä, ei kirkon eikä yhdenkään uskonnollisen lahkon oppia. Ei siis mitään oppia.
Ainoa johon minä uskon on Jeesuksen sana, oppi ja opetus, enkä minä tarvitse mitään muuta oppia. Se on totuus.
- Miten sitten
Voi lestadiolaiset sanoa että vain ME....
Valehteleeko ne sumeilemattapäin naamaa jeesuksen nimissä....Siellä missä ei ole vettä, siellä ei voi ihminen elää. Ihan Samoin missä ei elävää vettä, ei ole oikeaa uskoa.
"Meidän täytyy siis pitää lujasti kiinni siitä, että Jumala ei tahdo olla tekemisissä ihmisten kanssa millään muulla tavalla kuin sanan ja sakramenttien välityksellä. Kaikki se, mitä ilman sanaa ja sakramentteja Henkenä ylistetään, on itse Perkeleestä." (Schmalkaldenin opin kohdat, Rippi. http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/s/kolmas.html)- synkkä oppi
weha kirjoitti:
Siellä missä ei ole vettä, siellä ei voi ihminen elää. Ihan Samoin missä ei elävää vettä, ei ole oikeaa uskoa.
"Meidän täytyy siis pitää lujasti kiinni siitä, että Jumala ei tahdo olla tekemisissä ihmisten kanssa millään muulla tavalla kuin sanan ja sakramenttien välityksellä. Kaikki se, mitä ilman sanaa ja sakramentteja Henkenä ylistetään, on itse Perkeleestä." (Schmalkaldenin opin kohdat, Rippi. http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/s/kolmas.html)Kyllä Wehalla on helppoa!
Ei tarvitse itse rasittaa päätään, tai omia aivojaan. Toivottavasti sellaiset hänellä kuitenkin on. Kunhan vain siteeraa joko Lutheria tai Tunnustuskirjoja niin kaikki onn selvää!
Mitenhän kävisi vaikka keskellä Saharaa, vesi on loppu eikä apua näy mistään.
Silloin ei voisi edes pelastua, vaikka synnit painaisivat! - tirlittaneita
weha kirjoitti:
Siellä missä ei ole vettä, siellä ei voi ihminen elää. Ihan Samoin missä ei elävää vettä, ei ole oikeaa uskoa.
"Meidän täytyy siis pitää lujasti kiinni siitä, että Jumala ei tahdo olla tekemisissä ihmisten kanssa millään muulla tavalla kuin sanan ja sakramenttien välityksellä. Kaikki se, mitä ilman sanaa ja sakramentteja Henkenä ylistetään, on itse Perkeleestä." (Schmalkaldenin opin kohdat, Rippi. http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/s/kolmas.html)Weha. Koskaan ei ole kristillisyydessämme niin opetettu että kastamattomat lapset eivät menisi taivaaseen. Kaikista kansoista uskontoon katsomatta ne abortoidutkin ovat Jumalan lapsia. Ja lapset, jotka eivät vielä ole uskoaan kadottaneet.
Tämä todistus tulee esiin raamatussa jo vanhan liiton ajalta asti. tirlittaneita kirjoitti:
Weha. Koskaan ei ole kristillisyydessämme niin opetettu että kastamattomat lapset eivät menisi taivaaseen. Kaikista kansoista uskontoon katsomatta ne abortoidutkin ovat Jumalan lapsia. Ja lapset, jotka eivät vielä ole uskoaan kadottaneet.
Tämä todistus tulee esiin raamatussa jo vanhan liiton ajalta asti.Nimimerkki "tirlittaneita, on niin, että koskaan Raamattu ja luterilaisuus ei opeta Kristus-kastetta ehdonvallan asiana, vaan aina armonvälineenä. Ihminen on kasteessa saavana osapuolena ja Jumala antavana. Vierastan sellaista kevyttä oppia, jota uudestikastajat ja myös vanhoillislestadiolaisuus opettaa kasteesta.
weha kirjoitti:
Nimimerkki "tirlittaneita, on niin, että koskaan Raamattu ja luterilaisuus ei opeta Kristus-kastetta ehdonvallan asiana, vaan aina armonvälineenä. Ihminen on kasteessa saavana osapuolena ja Jumala antavana. Vierastan sellaista kevyttä oppia, jota uudestikastajat ja myös vanhoillislestadiolaisuus opettaa kasteesta.
Nim. "tirlittaneita", Raamatun opetus kasteesta on selkeä:
1.Piet.3:21. "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"
weha: "Kaste pelastaa! Tämä on Jumalan sanaa!!! Kaste ei poista syntiä, vaan antaa sen anteeksi, niin ettei syntiä lueta (apt.22:16). Kaste on hyvänomantunnon liitto, jonka perustuksena on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus"- 8x13
tirlittaneita kirjoitti:
Weha. Koskaan ei ole kristillisyydessämme niin opetettu että kastamattomat lapset eivät menisi taivaaseen. Kaikista kansoista uskontoon katsomatta ne abortoidutkin ovat Jumalan lapsia. Ja lapset, jotka eivät vielä ole uskoaan kadottaneet.
Tämä todistus tulee esiin raamatussa jo vanhan liiton ajalta asti.Se mikä on ihmisten mielestä tasapuolista ja oikeaa ei vältämättä ole Jumalan suunnitelma ollenkaan.
Room. 9:11-18
11 (9:11-12) Jo ennen kaksospoikien syntymää, ennen kuin he vielä olivat tehneet mitään hyvää tai pahaa, Jumala sanoi Rebekalle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa." Näin Jumala osoitti, että hänen suunnitelmansa perustui hänen omaan valintaansa, ei ihmisen tekoihin vaan kutsujan tahtoon.
13 Onhan kirjoitettu: "Jaakobia minä rakastin, mutta Esauta vihasin." [Mal. 1:2,3]
14 Mitä me tähän sanomme? Ei kai Jumala ole epäoikeudenmukainen? Ei suinkaan. [5. Moos. 32:4; 2. Aik. 19:7; Job 34:10; Ps. 92:16]
15 Hän sanoo Moosekselle: "Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon." [2. Moos. 33:19]
16 Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa. [Ef. 2:8,9]
17 Kirjoituksissa sanotaan faraolle: "Sen vuoksi minä korotin sinut, että sinun kohtalossasi osoittaisin voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin koko maailmassa." [2. Moos. 9:16]
18 Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo. [2. Moos. 4:21]
Ei tietnkään lapset ole menettäneet uskoaan, koska heillä ei ole sellaista koskaan ollutkaan.
lappix, olet varmaan pahimman luokan synergisti so. (ihmisen tekemä yhteistyö pelastuksessa Jumalan kanssa). On niin, että vauvojen ja vaarien pelastustie on sama, "uskon kautta", sillä "ilman uskoa ei voi olla otollinen Jumalalle" ja "jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa".
Kun Paavali torjuu ihmisen omat teot ja ansiot pelastuksen saavuttamisessa,
hän samalla sanoo: "Sen tähden se on uskosta, että se
olisi armosta" (Room. 4:16). Uskosta pelastuminen on jotakin sellaista,
mikä säilyttää pelastuksen Jumalan armotekona ilman ihmisen
omia ansioita. Raamatun mukaan usko on Jumalan teko. Hän herättää
sen sanan ja sakramenttien kautta: "Kasteessa... teidät on
herätetty uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala." (Kol. 2:12)weha kirjoitti:
lappix, olet varmaan pahimman luokan synergisti so. (ihmisen tekemä yhteistyö pelastuksessa Jumalan kanssa). On niin, että vauvojen ja vaarien pelastustie on sama, "uskon kautta", sillä "ilman uskoa ei voi olla otollinen Jumalalle" ja "jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa".
Kun Paavali torjuu ihmisen omat teot ja ansiot pelastuksen saavuttamisessa,
hän samalla sanoo: "Sen tähden se on uskosta, että se
olisi armosta" (Room. 4:16). Uskosta pelastuminen on jotakin sellaista,
mikä säilyttää pelastuksen Jumalan armotekona ilman ihmisen
omia ansioita. Raamatun mukaan usko on Jumalan teko. Hän herättää
sen sanan ja sakramenttien kautta: "Kasteessa... teidät on
herätetty uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala." (Kol. 2:12)Kol. 2:11 Paavali sanoo uskovista
kolossalaisista: ”Kristuksessa te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä
ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella."
Tämä apostolin kuvaama ympärileikkaus ei ole jäänyt ulkonaiseksi, vaan
siinä on tapahtunut koko syntiturmeluksemme poispaneminen. Seuraavassa jakeessa
apostoli selittää sitä tarkemmin: "Ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa,
jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa
Jumala, joka herätti hänet kuolleista." Tämä sydämen ympärileikkaus, jota ei
ole käsin tehty, on tapahtunut kasteessa, jossa olemme päässeet osallisiksi Kristuksen
kuolemasta ja ylösnousemuksesta Jumalan vaikuttaman uskon kautta.
Tässä kohdassa on sekä hautaamisen että herättämisen aikaansaajana Jumala
eikä ihminen, sillä alkukielen passiivimuodot tekevät ihmisestä Jumalan teon kohteen.
Kun tämä tapahtuu kasteessa "uskon kautta", seuraa siitä, että Jumala herättää
ihmisessä uskon armonvälineellään. (Markku Särelä)- tirlittaneita
weha kirjoitti:
Kol. 2:11 Paavali sanoo uskovista
kolossalaisista: ”Kristuksessa te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä
ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella."
Tämä apostolin kuvaama ympärileikkaus ei ole jäänyt ulkonaiseksi, vaan
siinä on tapahtunut koko syntiturmeluksemme poispaneminen. Seuraavassa jakeessa
apostoli selittää sitä tarkemmin: "Ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa,
jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa
Jumala, joka herätti hänet kuolleista." Tämä sydämen ympärileikkaus, jota ei
ole käsin tehty, on tapahtunut kasteessa, jossa olemme päässeet osallisiksi Kristuksen
kuolemasta ja ylösnousemuksesta Jumalan vaikuttaman uskon kautta.
Tässä kohdassa on sekä hautaamisen että herättämisen aikaansaajana Jumala
eikä ihminen, sillä alkukielen passiivimuodot tekevät ihmisestä Jumalan teon kohteen.
Kun tämä tapahtuu kasteessa "uskon kautta", seuraa siitä, että Jumala herättää
ihmisessä uskon armonvälineellään. (Markku Särelä)En tiedä millaisella uskonymmärryksellä raamattua tutkit. Minule käsitys kasteesta on aivan selkeä nimenomaa raamatun tekdtien pohjalta.
Kaste ei pelasta,mutta sen halveksiminen kadottaa.
Oppirakennelmasi ei ole Weha Jumalan sanan ilmoituksen mukainen. Se turhentaa pyhien kirjoitukset,etkö huomaa!
Ihminen on jo sikiämisestään saakka pelastettu. Lue raamattua kokonaisuutena. Vanhaan testamenttiin on kätketty Uusi testamentti js Uudessa tedtamentissa on Vanha testamentti avattuna. - näin Raamatussa
tirlittaneita kirjoitti:
En tiedä millaisella uskonymmärryksellä raamattua tutkit. Minule käsitys kasteesta on aivan selkeä nimenomaa raamatun tekdtien pohjalta.
Kaste ei pelasta,mutta sen halveksiminen kadottaa.
Oppirakennelmasi ei ole Weha Jumalan sanan ilmoituksen mukainen. Se turhentaa pyhien kirjoitukset,etkö huomaa!
Ihminen on jo sikiämisestään saakka pelastettu. Lue raamattua kokonaisuutena. Vanhaan testamenttiin on kätketty Uusi testamentti js Uudessa tedtamentissa on Vanha testamentti avattuna.Mutta siinä Weha on oikeassa, että ihmisteoilla kukaan ei pelastu.
Siksi tuo vanhempien ja papin yhteinen yritys pelastaa pientä,
viatonta vauvaa kasteessa, on suurta eksytystä. Siinähän pappi ja
vanhemmat määräävät, milloin Jumalan pitää pelastaa vauva.
Ei odoteta edes niin kauaa, että Jumala kutsuu, kuten Ap 2:39 edellyttää:
"ketkä ikininä Jumala, meidän Isämme KUTSUU"!
Jumala on se, joka vain voi armossaan pelastaa ihmisen ja tämä koskee
ennenkaikkea vauvoja.
Siksi syntynyt vauva on Jumalan lapsi eikä edes Weha julmalla opillaan
voi riistää häntä Isän kädestä:
"Eikä kukaan voi riistää heitä minun Isäni kädestä, joka on taivaassa."
Onneksi emme elä keskiaikaa, jolloin kirkko miekan avulla yritti pelastaa ihmisiä. Se taitaa harmittaa Wehaa.
weha. No nyt hivenen olet jo oikeilla jäljillä, ensin usko sitten kaste. Omilla lihallisilla teoilla ei ole merkitystä, vaan teot pitää olla uskon tekoja. Muuten sellainen usko on kuollut.
Sakramenteista on turha puhua, koska ne ovat kirkkojen keksimiä ja kaste ilman uskoa on pelkkää teatteria.Voi hyvänen aika. Pidän nykyisin vanhoillislestadiolaisia opetuksia ihan hurmoksellisina helluntailaisten oppina. Juuri nytkin vL-väittää vastoin Raamattua ja luterilaista tunnustusta vastaan, ettei kaste pelasta. Juuri annoin Raamatusta kohdan, että kaste pelastaa. tirlittaneita, Mikä henki teillä on? valheen henki.
1.Piet.3:21. "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"
weha: "Kaste pelastaa! Tämä on Jumalan sanaa!!! Kaste ei poista syntiä, vaan antaa sen anteeksi, niin ettei syntiä lueta (apt.22:16). Kaste on hyvänomantunnon liitto, jonka perustuksena on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus"
tirlittaneita, Uskon edelleen luterilaisena apostolisen seurakunnan ja yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi. Olen hyljännyt jo tämän perusteella vanhoillislestadiolaisen opin, epäraamatullisena ja epäluterilaisena: Tämä on siis apostolinen tunnustus kasteesta:
apt.22:16. "Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä."weha kirjoitti:
Voi hyvänen aika. Pidän nykyisin vanhoillislestadiolaisia opetuksia ihan hurmoksellisina helluntailaisten oppina. Juuri nytkin vL-väittää vastoin Raamattua ja luterilaista tunnustusta vastaan, ettei kaste pelasta. Juuri annoin Raamatusta kohdan, että kaste pelastaa. tirlittaneita, Mikä henki teillä on? valheen henki.
weha: "Kaste pelastaa! Tämä on Jumalan sanaa!!! Kaste ei poista syntiä, vaan antaa sen anteeksi, niin ettei syntiä lueta (apt.22:16). Kaste on hyvänomantunnon liitto, jonka perustuksena on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus"
tirlittaneita, Uskon edelleen luterilaisena apostolisen seurakunnan ja yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi. Olen hyljännyt jo tämän perusteella vanhoillislestadiolaisen opin, epäraamatullisena ja epäluterilaisena: Tämä on siis apostolinen tunnustus kasteesta:
apt.22:16. "Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä."...Lisäksi, kaste on pikemminkin merkitykseltään uskoontulevien kaste, kuin uskovien kaste:
apt.2:37. "Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
weha: "Tämän mukaan siis kasteen lupaus Pyhästä Hengestä ja syntien anteeksisaamisesta, kuuluu lapsillekkin."
Samaa kertoo esim. kol. 2:12:
"ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista".
weha: "Kasteessa hengellisesti kuollut herää ja kasteessa Jumala antaa uskon."
Arvon lestadiolaiset, mitä sitten sanovat Luterilaisen kirkon tunnustuskirjat kasteesta:
IX Kaste
Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä. Lapset tulee kastaa, jotta heidät kasteen kautta annettaisiin Jumalan huomaan ja näin otettaisiin Jumalan armoon.
Ne tuomitsevat kasteenuusijat, jotka hylkäävät lapsikasteen ja väittävät lasten pelastuvan ilman kastetta, myös (Lestadiolaiset).- eläkeläinen!
weha kirjoitti:
Voi hyvänen aika. Pidän nykyisin vanhoillislestadiolaisia opetuksia ihan hurmoksellisina helluntailaisten oppina. Juuri nytkin vL-väittää vastoin Raamattua ja luterilaista tunnustusta vastaan, ettei kaste pelasta. Juuri annoin Raamatusta kohdan, että kaste pelastaa. tirlittaneita, Mikä henki teillä on? valheen henki.
apt.22:16. "Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä."Weha.
Oletko sinä sosiaalipummi, kun sinulla on aikaa norkoilla täällä kaiket päivää?
Toteutatko kohdallasi Raamatun kehoitusta:
"Joka ei työtä tee, sen ei syömäänkään pidä"?
PS. Taitaa olla vl-liikkeel eduksi, että olet jättänyt liikkkeen. Tuollaiset hurmahenget, kuin Weha, pilaavat liikkeen mainetta. weha kirjoitti:
...Lisäksi, kaste on pikemminkin merkitykseltään uskoontulevien kaste, kuin uskovien kaste:
apt.2:37. "Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
weha: "Tämän mukaan siis kasteen lupaus Pyhästä Hengestä ja syntien anteeksisaamisesta, kuuluu lapsillekkin."
Samaa kertoo esim. kol. 2:12:
"ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista".
weha: "Kasteessa hengellisesti kuollut herää ja kasteessa Jumala antaa uskon."
Arvon lestadiolaiset, mitä sitten sanovat Luterilaisen kirkon tunnustuskirjat kasteesta:
IX Kaste
Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä. Lapset tulee kastaa, jotta heidät kasteen kautta annettaisiin Jumalan huomaan ja näin otettaisiin Jumalan armoon.
Ne tuomitsevat kasteenuusijat, jotka hylkäävät lapsikasteen ja väittävät lasten pelastuvan ilman kastetta, myös (Lestadiolaiset).On sitten vanhastaan opetettu meidän lapsistamme, että jos he kuolevat ennen syntymää tai ennen kastetta, niin he pääsisivät taivaaseen. Jumala tietää, että heidät olisi kastettu, eikä kastetta hyljätty, eikä halveksittu.
Lutherin opetuksen voivat
kastamattomana kuolleista voivat uskovaisetkin hyväksyä:
Luther puolustaa kastamattomana kuolleita lapsia seuraavalla näkökohdalla:
"Mitä on sanottava lapsistamme, jotka joko äidin kohdussa tai heti
synnyttyään kuolevat saamatta kastetta? Tähän on helppo antaa
vastaus sekä ennen kahdeksan päivän ikää kuolleista juutalaisten lapsista
että meidän ennen kastetta kuolleista lapsistamme. He eivät näet
tee syntiä ympärileikkauksen tai kasteen liittoa vastaan. Sillä lain
mukaan heidät piti ympärileikata vasta kahdeksantena päivänä, kuinka
Jumala haluaisi tuomita ne, jotka kuolivat sitä ennen. Sen tähden
meidän tulee uskoa heidän pikku sielunsa heidän taivaallisen Isänsä
käteen ja tahtoon, joka on armollinen, kuten tiedämme. Tähän kuuluu
myös se, mitä Paavali sanoo hienolla, lempeällä tavalla niistä, "jotka
eivät ole tehneet syntiä samalla tavalla kuin Aadam" (Room. 5:14),
ja Jaakobista ja Eesausta hän sanoo: "ennen kuin he olivat tehneet
hyvää tai pahaa" (Room. 9:11).
Tosin pikku lapset tuovat mukanaan maailmaan synnynnäistä perua
olevan synnin, jota sanomme perisynniksi. Mutta on kuitenkin
suuri asia, etteivät he vielä ole tehneet syntiä (ympärileikkausta tai
kastetta koskevaa) lakia vastaan. Sillä koska Jumala luonnoltaan on
laupias ja armollinen, hän ei tuomitse heitä kadotukseen sen vuoksi,
että he ovat jääneet joko Vanhassa liitossa vaille ympärileikkausta tai
Uudessa liitossa vaille kastetta.74)
74 )
Luther, St. Louisin laitos 1, 1040. - Kun Lutherilta kysyttiin, pitäisikö lapsi kastaa
ennen kuin se on ehtinyt kokonaan syntyä, hän vastasi kieltävästi.eläkeläinen! kirjoitti:
Weha.
Oletko sinä sosiaalipummi, kun sinulla on aikaa norkoilla täällä kaiket päivää?
Toteutatko kohdallasi Raamatun kehoitusta:
"Joka ei työtä tee, sen ei syömäänkään pidä"?
PS. Taitaa olla vl-liikkeel eduksi, että olet jättänyt liikkkeen. Tuollaiset hurmahenget, kuin Weha, pilaavat liikkeen mainetta.eläkeläinen, tiedoksi sinulle, olen kyllä aamuyö töissä:). Nämä kohdat on siis Raamatusta ja luterilaisen kirkon tunnustuskirjoista.
- sekavaa oppia!
weha kirjoitti:
On sitten vanhastaan opetettu meidän lapsistamme, että jos he kuolevat ennen syntymää tai ennen kastetta, niin he pääsisivät taivaaseen. Jumala tietää, että heidät olisi kastettu, eikä kastetta hyljätty, eikä halveksittu.
74 )
Luther, St. Louisin laitos 1, 1040. - Kun Lutherilta kysyttiin, pitäisikö lapsi kastaa
ennen kuin se on ehtinyt kokonaan syntyä, hän vastasi kieltävästi.Toisinsanoen teillä on useita eri teitä pelastukseen?
"Sillä koska Jumala luonnoltaan on
Uudessa liitossa vaille kastetta.74)"
Pelastukseen siis riittää, että ei halveksi kastetta!!!
Missähän kohtaa Raamatussa opetetaan noin?
Perisyntiä siis ei ole olemassakaan, jos kerran vauva pelastuu ilman kastettakin. sekavaa oppia! kirjoitti:
Toisinsanoen teillä on useita eri teitä pelastukseen?
Perisyntiä siis ei ole olemassakaan, jos kerran vauva pelastuu ilman kastettakin.Nimerkki "sekavaa oppi", et tunnusta edes perisyntiä, joka on väärä hurmahenkinen opetus. Otan vain kaksi kohtaa perisynnistä:
Room.3:10. niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa" ja
"Olimme luonnostamme vihan lapsia, niinkuin muutkin" (Ef.2:3).sekavaa oppia! kirjoitti:
Toisinsanoen teillä on useita eri teitä pelastukseen?
Perisyntiä siis ei ole olemassakaan, jos kerran vauva pelastuu ilman kastettakin.Ei uskovainen kastetta halveksi, kuten sinä ja hengenheimolaisesi vähättelette ja vääristelette kasteen merkitystä.
weha kirjoitti:
On sitten vanhastaan opetettu meidän lapsistamme, että jos he kuolevat ennen syntymää tai ennen kastetta, niin he pääsisivät taivaaseen. Jumala tietää, että heidät olisi kastettu, eikä kastetta hyljätty, eikä halveksittu.
74 )
ennen kuin se on ehtinyt kokonaan syntyä, hän vastasi kieltävästi.weha. Mistä tiedät, ettei Jumala tuomitse pikkulapsia kadotukseen, koska tuomiopäivä ei ole vielä tullut?
- tosi sekavaa
weha kirjoitti:
Nimerkki "sekavaa oppi", et tunnusta edes perisyntiä, joka on väärä hurmahenkinen opetus. Otan vain kaksi kohtaa perisynnistä:
Room.3:10. niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa" ja
"Olimme luonnostamme vihan lapsia, niinkuin muutkin" (Ef.2:3).Aina vaan sekavammaksi menee Wehan selitykset.
Äsken kirjoitit, että vauvat pelastuvat!!! Eihänen pelastuneella voi olla syntiä.
Välillä vauva pelastuu armollisen Jumalan johdosta, välillä hän on kadotettu ilman kastetta ja nyt vauva pelastuu jos vanhemmat eivät halveksu kastetta!!!
Vai pitääkö vauvan olla itse halveksumasta kastetta???
Tuollaiseen selitysviidakkoon joudutaan, kun luovutaan selvästä raamatulli-
sesta kasteesta:
"Jotka nyt ottivat sanan vastaan, heidät kastettiin." Ap 2:41 - korjataan taas!
weha kirjoitti:
74 )
ennen kuin se on ehtinyt kokonaan syntyä, hän vastasi kieltävästi.Weha on laittanut taas kopiokoneensa toimimaan, mutta hän yhtä pihalla kuin Lutherkin ympärileikkauksen merkityksestä:
" He eivät näet
Jumala haluaisi tuomita ne, jotka kuolivat sitä ennen"
Ympärileikkaus EI PELASTANUT POIKAVAUVAA!!!
Se oli vain ulkoinen merkki siitä, että kuului valittuun kansaan, mutta jotta
vauva pelastuisi, piti vanhempien uhrata eläinuhreja vauvan puolesta.
Erikoista, että Lutherkin oli näin tietämätön.
Wehan kannan ymmärtää, sillä hän muutenkin on aivan ulkona Raamatun opetuksista.
Samoin vauvan kaste ei pelasta ketään, vaan se kadottaa, jos luottaa veden taikavoimaan!
Aivan samoin, kuin Nooan aikana. Vesi hukutti ne, jotka eivät ottaneet
Nooana sanaa vastaan! - Toteaja.
lappix kirjoitti:
weha. Mistä tiedät, ettei Jumala tuomitse pikkulapsia kadotukseen, koska tuomiopäivä ei ole vielä tullut?
Miksi Jumala tuomitsisi lapset, suurimmat Jumalan Valtakunnasta kadotukseen?
Jeesus kastoi Pyhällä Hengellä eikä vedellä.
Joh. 1:33
Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'lappix, kirjoitin aiemmin, ettei Jeesus elä maanpäällä kuten silloin, niin alkuajoista alkaen uskovaiset haluavat viedä pienokaiset kasteessa Vapahtajan luoksen (Room.6:3; Gal.3:27).
27. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28. Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.- oletko tyhmä?
weha kirjoitti:
lappix, kirjoitin aiemmin, ettei Jeesus elä maanpäällä kuten silloin, niin alkuajoista alkaen uskovaiset haluavat viedä pienokaiset kasteessa Vapahtajan luoksen (Room.6:3; Gal.3:27).
27. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28. Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.Missä vaiheessa te olette repineet vauvat pois Jeesuksen luota, jos ne pitää
viedä sinne väkisin kasteessa???
"Sen kaltaisten on taivasten valtakunta", sanoi Jeesus.
Eivätkö vauvat ole lapsen kaltaisia? - Totean:
oletko tyhmä? kirjoitti:
Missä vaiheessa te olette repineet vauvat pois Jeesuksen luota, jos ne pitää
viedä sinne väkisin kasteessa???
"Sen kaltaisten on taivasten valtakunta", sanoi Jeesus.
Eivätkö vauvat ole lapsen kaltaisia?Kun Jeesus kutsui lapsia luokseen, hän sanoi, että heidän on Jumalan valtakunta. Sitähän Jeesuksen luokse vieminen ja meneminen tarkoittaa...
- tosi on
Totean: kirjoitti:
Kun Jeesus kutsui lapsia luokseen, hän sanoi, että heidän on Jumalan valtakunta. Sitähän Jeesuksen luokse vieminen ja meneminen tarkoittaa...
Totta!
Eikä siinä tarvita vettä! tosi on kirjoitti:
Totta!
Eikä siinä tarvita vettä!Kasteen merkitys on Jeesus ja hänen työnsä ristillä:
(Room.6:3; Gal.3:27).
27. "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
29. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan."
3. "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"
Kaste on enemmän kuin mielen ja tahdon uudistus.weha kirjoitti:
lappix, kirjoitin aiemmin, ettei Jeesus elä maanpäällä kuten silloin, niin alkuajoista alkaen uskovaiset haluavat viedä pienokaiset kasteessa Vapahtajan luoksen (Room.6:3; Gal.3:27).
29. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.weha.
27. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet
Sitä ennen nämä olivat uskoneet evankeliumin ja tehneet parannuksen, vasta sitten heidät kastettiin. Yhtäkään epäuskoista ei kastettu, sillä Jeesus sanoi:
Joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Sinä weha olet todellinen eksyttäjä, etkä myöskään usko totuuteen vaan valheeseen ja valehtele vielä itsekin .lappix kirjoitti:
weha.
27. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet
Sitä ennen nämä olivat uskoneet evankeliumin ja tehneet parannuksen, vasta sitten heidät kastettiin. Yhtäkään epäuskoista ei kastettu, sillä Jeesus sanoi:
Joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Sinä weha olet todellinen eksyttäjä, etkä myöskään usko totuuteen vaan valheeseen ja valehtele vielä itsekin .Siis kohta kuuluu tarkaanottaen näin:
26. Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27. SILLÄ kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
29. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
Huomaa uskon kautta kastessa puetaan Kristus päälle. Tarkkuutta lappix!!!weha kirjoitti:
Siis kohta kuuluu tarkaanottaen näin:
26. Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27. SILLÄ kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
29. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
Huomaa uskon kautta kastessa puetaan Kristus päälle. Tarkkuutta lappix!!!Aivan samoin toinen kohta sanoo, että usko ja kaste pelastaa.
weha kirjoitti:
Aivan samoin toinen kohta sanoo, että usko ja kaste pelastaa.
Pelkkä usko pelastaa ilman kastettakin. Ja mikäli weha vertaat Luther säätiön kastetta lainaamiisi Raamatun jakeisiin, niin silloin puhutaan täysin eri asioista.
Lahkon kaste ei ole Kristuksen päälle pukemista vaan liittämistä johonkin ihmisten perutamaan uskonnolliseen järjestöön.- tarkkuutta Weha!!!
weha kirjoitti:
Mutta eihän vauvalla ole uskoa?
Luthersäätiökin kastaan uskomattoman, eli jumalattoman vauvan,joten
tuolla kasteella ei ole mitään merkitystä.
Eihän Raamatussa sanota, että se usko tulee joskus myöhemmin!!
Vaan:”Kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä?” Rom 14:23, eli vauvakaste on syntiä!!!
"Kun he nyt uskoivat Filippusta... he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"
Vauvoista ei minkäänlaista mainintaa! - Toteaja.
weha kirjoitti:
Eihän ristinryöväriäkään kastettu ja Jeesus sanoo hänen olevan tänä päivänä kanssansa paratiisissa. Usko on se tärkein ja kaste tulee uskon kautta, mutta kuten tässä nähdään kastamattomuus ei kadota.
- pelkään puolestanne
.. olette unohtanut pyhän... eikä jeesustelulla ole mitään tekoa sen asian kanssa.
- tirlittaneita
Kovinpa on toisten teon varassa pelastus Wehalla. Ei ristin ryövärikään ehtinyt enää kasteelle. Uskon todellisuus ei nyt sulle ole auennut. Miten monessa kohden raamatussa iloitaan kun kuulijat saivat Pyhän Hengen. Kaste tuli sen jälkeen ja se on hyvän omantunnon liitto.. pitkin RaamattuA kerrotaan muuttuvista sakramenteista joita Herrakin asetti. Ne kaikki ovat siirtämässä ihmistä lähemmäksi näkymätöntä Jumalaa. MuttA yksikään sakramentti ei pelastA ilman elävää uskoa.
Ihan ensiksi tulee siis usko ja Pyhä Henki sydämeen. Sitten kaste hyvän omantunnon liiton merkiksi. Ihmisinä olemme sellaista tekoa että Herra on nähnyt meidän tarvitsevan sakramentteja. Kuningas Daavidkin iloitsi huoruuden synnissä siinneen pienokaisensa kuoltua että hän ei voi tulla enää minun luokseni mutta minä menen hänen luokseen. Lasta ei oltu tietenkään kastettu tuona Vanhan Liiton ajalla jolloin ihmiset vielä odottivat Messiasta. Mutta ei häntä oltu vielä ympärileikattukaan,mikä tuolloin oli tapana ja sakramenttina.
Sakramentit eivät synnytä elävää uskoa. Ne vahvistavat jo olemassa olevaa uskoa. Ja muistatko miten raamatussa puhutaan ehtoollisesta? Jumalaton nauttii sitä omaksi turmiokseen. tirlittaneita kirjoitti:
Kovinpa on toisten teon varassa pelastus Wehalla. Ei ristin ryövärikään ehtinyt enää kasteelle. Uskon todellisuus ei nyt sulle ole auennut. Miten monessa kohden raamatussa iloitaan kun kuulijat saivat Pyhän Hengen. Kaste tuli sen jälkeen ja se on hyvän omantunnon liitto.. pitkin RaamattuA kerrotaan muuttuvista sakramenteista joita Herrakin asetti. Ne kaikki ovat siirtämässä ihmistä lähemmäksi näkymätöntä Jumalaa. MuttA yksikään sakramentti ei pelastA ilman elävää uskoa.
Ihan ensiksi tulee siis usko ja Pyhä Henki sydämeen. Sitten kaste hyvän omantunnon liiton merkiksi. Ihmisinä olemme sellaista tekoa että Herra on nähnyt meidän tarvitsevan sakramentteja. Kuningas Daavidkin iloitsi huoruuden synnissä siinneen pienokaisensa kuoltua että hän ei voi tulla enää minun luokseni mutta minä menen hänen luokseen. Lasta ei oltu tietenkään kastettu tuona Vanhan Liiton ajalla jolloin ihmiset vielä odottivat Messiasta. Mutta ei häntä oltu vielä ympärileikattukaan,mikä tuolloin oli tapana ja sakramenttina.
Sakramentit eivät synnytä elävää uskoa. Ne vahvistavat jo olemassa olevaa uskoa. Ja muistatko miten raamatussa puhutaan ehtoollisesta? Jumalaton nauttii sitä omaksi turmiokseen.tirlittaneita, olen ottanut monia kohtia Raamatusta kasteen merkityksestä armonvälineenä. Kasteessa tarjotaan sitä työtä, jonka Jeesus ristillä teki (Room.6:3). Kaste on vissisti vielä enemmän, kuin vain mielen ja tahdon uudistus, jonka voi myös saada yksin sanan kautta. On todettava, että luterilaisen kirkon kaste on eri kuin vanhoillislestadiolainen kaste.
Meillä on siis eri kaste kuin teillä.weha kirjoitti:
tirlittaneita, olen ottanut monia kohtia Raamatusta kasteen merkityksestä armonvälineenä. Kasteessa tarjotaan sitä työtä, jonka Jeesus ristillä teki (Room.6:3). Kaste on vissisti vielä enemmän, kuin vain mielen ja tahdon uudistus, jonka voi myös saada yksin sanan kautta. On todettava, että luterilaisen kirkon kaste on eri kuin vanhoillislestadiolainen kaste.
Meillä on siis eri kaste kuin teillä.Ristinryövärin aikana ei olleu edes olemassakaan uudenliiton kastetta kaikille kansoille, sillä Jeesus asetti kasteen vasta ylösnousemuksensa jälkeen (Matt.28:19-20). Ennen sitä Jeesus ei ollut tehnyt kuolemallaan perustusta kasteelle (Room.6:3). Johanneksen kaste oli vain juutalaisille(apt.13:24). Johanneksen kasteen tilalle tuli kristillinen uudenliiton kaste kaikille kansoille (apt.19:1-6).
- Weha on hindu?
weha kirjoitti:
Ristinryövärin aikana ei olleu edes olemassakaan uudenliiton kastetta kaikille kansoille, sillä Jeesus asetti kasteen vasta ylösnousemuksensa jälkeen (Matt.28:19-20). Ennen sitä Jeesus ei ollut tehnyt kuolemallaan perustusta kasteelle (Room.6:3). Johanneksen kaste oli vain juutalaisille(apt.13:24). Johanneksen kasteen tilalle tuli kristillinen uudenliiton kaste kaikille kansoille (apt.19:1-6).
Höpö, höpö
Jeesus EI ASETTANUT MITÄÄN KASTETTA!!!
Weha puhuu omiaan.
Jeesus käski lähetyskäskyssään SAARNATA EVANKELIUMIA KAIKLLE KANSOILLE!!!
Sen JÄLKEEN:
"Jotka nyt ottivat sanan vastaan, heidät kastettiin." Ap 2:41
Wehan usko on hindulaisuutta, jossa vedellä on ihmeellinen taikavoima poistaa syntejä. Hindut tosin sukeltavat Ganges-virtaan. Wehalle riittää roiskiminen. - kastamaton
weha kirjoitti:
tirlittaneita, olen ottanut monia kohtia Raamatusta kasteen merkityksestä armonvälineenä. Kasteessa tarjotaan sitä työtä, jonka Jeesus ristillä teki (Room.6:3). Kaste on vissisti vielä enemmän, kuin vain mielen ja tahdon uudistus, jonka voi myös saada yksin sanan kautta. On todettava, että luterilaisen kirkon kaste on eri kuin vanhoillislestadiolainen kaste.
Meillä on siis eri kaste kuin teillä.Weha
Et ole vastannut kysymykseen, miten Saharassa oleva eksynyt matkailija voi pelastua, jos vesi on loppu. Omatunto syyttää eikä häntä ei ole kastettu aikaisemmin! - Toteaja.
weha kirjoitti:
Ristinryövärin aikana ei olleu edes olemassakaan uudenliiton kastetta kaikille kansoille, sillä Jeesus asetti kasteen vasta ylösnousemuksensa jälkeen (Matt.28:19-20). Ennen sitä Jeesus ei ollut tehnyt kuolemallaan perustusta kasteelle (Room.6:3). Johanneksen kaste oli vain juutalaisille(apt.13:24). Johanneksen kasteen tilalle tuli kristillinen uudenliiton kaste kaikille kansoille (apt.19:1-6).
Lähetyskäsky kuului: Menkää ja tehkää kaikki kansat opetuslapsikseni ja kastakaa heidät Isän Pojan ja Pyhän hengen nimeen. Ei tämä vettä tarvitse, ellei sitä ole. Vesi on vertauskuvannoillinen ja sitä voi olla tai ei tarvitse olla.
Opetuslapseksi tulo tarkoittaa uskomista Kristuksen sovitustyöhön ja kaste tulee sen jälkeen, pääasiana, että kastetaan Kristuksen, Isän ja Pyhän hengen nimessä, vesi on toissijainen ja jos saatavilla, niin voihan sitä käyttää.
- "Karman herrat"
Vauvan kuolemakin on Jumalan teko:
Joh.9:1 "Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea.
2. Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"
3. Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki.
4. Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä".
Nyt ennen kuin fyysisesti kuolemme, ihminen on vapaa tekemään työtä(=etsimään Jumalan valtakuntaa, totuutta). Tuonpuoleisessa ei voi tehdä työtä, vaan siellä tapahtuu kaikki välttämättömyydestä.
"Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"
Tämän Raaamatun kohdan on sanottu olevan merkki siitä, että Jeesuksen aikaan ajateltiin jälleensyntymistä. Syntynyt vauva olisi siis tehnyt syntiä joskus. Totta puhutte te muutamat. Yksikään ihminen ei synny synnittömänä. Kirkot ja lahkot ovat keksineet omia tarkoitusperiä varten lapsikasteen. Käytännössä syntinen vauva viedään rituaaliin, jota kutsutaan kasteeksi. Siinä kastettava otetaan jonkun lahkon tai kirkon jäseneksi.
Jeesus opetti, että jokainen joka uskoo Häneen ja Hänen sanaansa, tekee parannuksen ja menee sitten kasteelle, voi saada Pyhän Hengen lahjan (kasteen).
Kuten tiedätte isien tekosynnit eivät periydy lapsille, mutta Aatamin tekemä synti seuraa jokaista ihmistä, joka syntyy maailmaan. Epäuskoisen kastaminen on epäraamatullinen rituaali.Lappix, kaste on ennenmuuta Kristuksen osallisuteen kastettu, taivaan kansalaiseksi.
Jeesus sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni,
kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja
opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt
teidän pitää. ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä
maailman loppuun asti." Matt. 28:18-20.
Jumala on sitonut meidät säätämiensä armonvälineitten käyttöön.
Kun toimimme hänen käskynsä mukaan, siitä varmasti koituu siunausta.
Jeesus käski tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Näitä
asioita ei voi erottaa toisistaan. Jeesus ei ole käskenyt vain kastamaan,
eikä myöskään ainoastaan opettamaan, vaan sekä kastamaan
että opettamaan. Ensisijainen velvollisuus lasten opettamisesta on
vanhemmilla (Ef. 6:4). Luther muistuttaa Vähässä Katekismuksessaan
jokaisen uskonkappaleen alussa: "Kuinka perheenisän tulee yksinkertaisesti
teroittaa tämä huonekunnalleen." Seurakunnan toimintamuodot,
pyhäkoulu ja rippikoulu, ovat vanhempien antaman opetuksen
täydentäjiä. Mikäli ne korvaavat vanhempien antamaa opetusta,
ollaan jo heikolla tolalla. ja niin on valitettavan usein. Me tarvitsemme
seurakunnissa erityistä lasten ja nuorten opetusta. Sitä ei saa
laiminlyödä. Mutta emme saa erehtyä. Kristillinen koti ei saa jättää
uskonasioiden opettamista seurakunnan toiminnan varaan. Timoteus
oli oppinut uskonasiat isoäidiltään ja äidiltään (2 Tim. 1:5). Kun
Paavali käskee isiä kasvattamaan lapset "Herran kurissa ja nuhteessa"
(Ef. 6:4), se luonnollisesti sisältää opetuksen uskonasioissa sekä
ohjauksen siveelliseen vaellukseen.
Kodin ja seurakunnan opetuksen tulee kulkea rinta rinnan. Kasteessa
lapsi tulee paikallisseurakunnan yhteyteen. Sen tulee käytännössä
näkyä pitäytymisenä opetukseen, jota seurakunta tarjoaa tilaisuuksissaan.
Kaste velvoittaa pitäytymään puhtaaseen Jumalan sanan
opetukseen, mutta ei harhaavaan seurakuntaan. Käskihän Jeesus
opettaa kaikki, mitä hän oli säätänyt. (Kristinoppi).- kastamaton!
weha kirjoitti:
Lappix, kaste on ennenmuuta Kristuksen osallisuteen kastettu, taivaan kansalaiseksi.
opettaa kaikki, mitä hän oli säätänyt. (Kristinoppi).Weha.
Etkö uskalla vastata:
Et ole vastannut kysymykseen, miten Saharassa oleva eksynyt matkailija voi pelastua, jos vesi on loppu. Omatunto syyttää eikä häntä ei ole kastettu aikaisemmin!
Ilman Lutherin sekavia kommentteja, kiitos. weha kirjoitti:
Lappix, kaste on ennenmuuta Kristuksen osallisuteen kastettu, taivaan kansalaiseksi.
opettaa kaikki, mitä hän oli säätänyt. (Kristinoppi).weha. Miksi Luhter säätiö ja kirkko kastavat syntisen vauvan, jolle ei ole saarnattu Jumalan valtakunnan evankeliumia? Hän ei ole uskova mutta te kastatte hänet.
Vastaa nyt mitä kysyin, kehoittiko Jeesus kastamaan syntisiä?lappix kirjoitti:
weha. Miksi Luhter säätiö ja kirkko kastavat syntisen vauvan, jolle ei ole saarnattu Jumalan valtakunnan evankeliumia? Hän ei ole uskova mutta te kastatte hänet.
Vastaa nyt mitä kysyin, kehoittiko Jeesus kastamaan syntisiä?lappix, kiitos kysymyksistä.
Siksi vauva kastetaan, että hän saa Kristuksen omakseen. Kuten olen mainininnut usein ennenkin, kaste on merkitykseltään pikemminkin uskoontulevien kaste, kuin uskovien kaste esim. (apt.2:38-39; Kol.2:12; Joh.3:5-6).
Kyllä kehoitti kastamaan syntisiä, sillä sitähän me olemme aina. Nimittäin ennemmin ja oikein sanottuna syntisinä armahdettuja, kuin armahdettuja syntisiä.kastamaton! kirjoitti:
Weha.
Etkö uskalla vastata:
Et ole vastannut kysymykseen, miten Saharassa oleva eksynyt matkailija voi pelastua, jos vesi on loppu. Omatunto syyttää eikä häntä ei ole kastettu aikaisemmin!
Ilman Lutherin sekavia kommentteja, kiitos.Kastamaton, on paljon maita, jossa ei olla edes kuultukaan Jeesuksesta. Ne spekuloinnit on hyvä jättää kaikkivaltiaan Jumalan haltuun..
weha kirjoitti:
lappix, kiitos kysymyksistä.
Siksi vauva kastetaan, että hän saa Kristuksen omakseen. Kuten olen mainininnut usein ennenkin, kaste on merkitykseltään pikemminkin uskoontulevien kaste, kuin uskovien kaste esim. (apt.2:38-39; Kol.2:12; Joh.3:5-6).
Kyllä kehoitti kastamaan syntisiä, sillä sitähän me olemme aina. Nimittäin ennemmin ja oikein sanottuna syntisinä armahdettuja, kuin armahdettuja syntisiä.Kasteessa on lupaus antaa uskokin:
Kol.2:12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.- ristiriitaista
weha kirjoitti:
Kastamaton, on paljon maita, jossa ei olla edes kuultukaan Jeesuksesta. Ne spekuloinnit on hyvä jättää kaikkivaltiaan Jumalan haltuun..
Wehan "teogialta" putosi pohja pois!!!
"Ne spekuloinnit on hyvä jättää kaikkivaltiaan Jumalan haltuun.."
Merkillistä epäjohdonmukaisuutta. Siitä Weha on varma, että vauva on
kadotettu ilman kastetta, mutta kastamaton aikuinen ei välttämättä!!!!
Miksi vauvaakin ei voi jättää armollisen Jumalan haltuun, vaan hänet
pitää kastaa väkisin? - voi pimeyttä!
weha kirjoitti:
Kasteessa on lupaus antaa uskokin:
Kol.2:12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.Voi voi tuota Weha järjenjuoksua!
Ei tuossa luvata, että Jumala antaa uskon kasteessa!!!Tahallasiko väärennät
Jumalan sanaa?
Käytä Weha joskus jä'rkeäsikin.
Siinähän kerrotaan kolossalaisille, jotka olivat tulleet uskoon ja ottaneet omakseen
Kristuksen Kol 2:6
"Niin kuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen, Jeesuksen..., juurtuneina
Häneen, ja Hänessä rakentuen JA USKOSSA VAHVISTUEN."
Oliko sinulla Weha jo alakoulussa vaikeuksia ymmärtää lukemaasi? voi pimeyttä! kirjoitti:
Voi voi tuota Weha järjenjuoksua!
Ei tuossa luvata, että Jumala antaa uskon kasteessa!!!Tahallasiko väärennät
Jumalan sanaa?
Käytä Weha joskus jä'rkeäsikin.
Siinähän kerrotaan kolossalaisille, jotka olivat tulleet uskoon ja ottaneet omakseen
Kristuksen Kol 2:6
"Niin kuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen, Jeesuksen..., juurtuneina
Häneen, ja Hänessä rakentuen JA USKOSSA VAHVISTUEN."
Oliko sinulla Weha jo alakoulussa vaikeuksia ymmärtää lukemaasi?Siis, sana antaa mitä lupaa kasteessa, eli synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan. Pyhä Henki ei ole ilman uskoa, vaan samalla kertaa tietysti. Ilman kohdetta ei ole uskoa. Raamatussa, uudessaliitossa ei käsitykseni mukaan, ole kuin kaksi poikkeustapausta, jolloin uudestisyntyminen oli ennen kastetta.
Kol. 12 kertoo, että uudestisyntyminen tapahtuu kasteessa.- näin Raamatussa
weha kirjoitti:
Siis, sana antaa mitä lupaa kasteessa, eli synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan. Pyhä Henki ei ole ilman uskoa, vaan samalla kertaa tietysti. Ilman kohdetta ei ole uskoa. Raamatussa, uudessaliitossa ei käsitykseni mukaan, ole kuin kaksi poikkeustapausta, jolloin uudestisyntyminen oli ennen kastetta.
Kol. 12 kertoo, että uudestisyntyminen tapahtuu kasteessa.Taas Weha puhuu höpöjä!
Kasteessa ainoastaan vauvan pää hieman kastuu, kun hänet viedään väkisin kastettavaksi.
Tuollainen "sakramentti" on irvikuva raamatullisesta kasteesta, joka otetaan
VAPAAEHTOISESTI!!!
Se on miekkalähetystä pahimmillaan.
"Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta
ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, HE OTTIVAT KASTEEN, SEKÄ MIEHET ETTÄ NAISET." Ap 8
Taas Weha paljastaa tietämättömyytensä!
UT:ssa on lukuisia kohtia, jotka kertovat, että uudestisyntyminen tapahtuu AINOASTAAN USKOMALLA HERRAAN JEESUKSEEN,, eikä millään vesi-taikatempulla.
Mm tuossa siteeraamassani Ap 8 kohdassa, samarialaiset uudestisyntyivät uskomalla Filippusta!
Ap 8:5
"Ja Filippus meni Samariaan JA SAARNASI HEILLE KRISTUSTA. Ja kansa
otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus oli puhunut."
Jae 12: MUTTA KUN HE NYT USKOIVAT FILIPPUSTA...."
Montakohan ihmistä oli Samariassa, jotka ottivat sanan vastaan???
Koskahan Weha tulee järkiinsä?
Weha. Miksi teidän järjestö kastaa syntisiä vauvoja?
Siis, kol.2, kertoo, että uudestisyntyminen tapahtuu kasteessa, sanan kautta:
14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.Siksi kastamme lapsia, kun Jeesus on niin asettanut ja käskenyt kastaa ja viedä lapset hänen luokseen.
weha kirjoitti:
Siis, kol.2, kertoo, että uudestisyntyminen tapahtuu kasteessa, sanan kautta:
14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.Huvittaa nää Raamatun lukijat, jotka vääntävät kaiken kieroon. Näin se alkaa jo, esim. "naispappeudesta". Samoin on kol.2:12, kohdalla, jossa kerrotaan kasteen olevan Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto otetaan pois. Paavali siis kertoo uskovaisille, mikä on kasteen merkitys.
Ei voi kun jättää väitteenne omaan arvoonsa.- näin Raamatussa
weha kirjoitti:
Siksi kastamme lapsia, kun Jeesus on niin asettanut ja käskenyt kastaa ja viedä lapset hänen luokseen.
Jännää tuo Wehan oppi. Sen voi todella jättää omaan arvoonsa, sillä
niin harha-oppista se on.
Ensin hän riistää vauvat Jeesuksen sylistä ja sitten yrittää palauttaa heidät väkisin sinne takaisin.
Kuitenkin Jeesus lupaa:
"Kukaan ei voi riistää heitä minun Isäni kädestä, joka on taivaassa."
Vaikka kovasti Weha sitä yrittää.
Lapsille riittää pelkkä siunaus, kuten Jeesus opetti, mutta Wehalle ei. näin Raamatussa kirjoitti:
Jännää tuo Wehan oppi. Sen voi todella jättää omaan arvoonsa, sillä
niin harha-oppista se on.
Ensin hän riistää vauvat Jeesuksen sylistä ja sitten yrittää palauttaa heidät väkisin sinne takaisin.
Kuitenkin Jeesus lupaa:
"Kukaan ei voi riistää heitä minun Isäni kädestä, joka on taivaassa."
Vaikka kovasti Weha sitä yrittää.
Lapsille riittää pelkkä siunaus, kuten Jeesus opetti, mutta Wehalle ei.Nim. "näin Raamatussa". Selität Raamattua ristiin itsensä kanssa. Olen ttanut Raamatusta kohtia, joissa sanotaan "kaste pelastaa". Tuossakin antamassasi kohdassa vietiin lapsia Jeesuksen luokse, samoin kuin nyt viedään pienokaisia kasteessa Vapahtajan luokse.
Raamatun opetus kasteesta on selkeä:
weha: "Kaste pelastaa! Tämä on Jumalan sanaa!!! Kaste ei poista syntiä, vaan antaa sen anteeksi, niin ettei syntiä lueta (apt.22:16). Kaste on hyvänomantunnon liitto, jonka perustuksena on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus"- näin Raamatussa
weha kirjoitti:
Nim. "näin Raamatussa". Selität Raamattua ristiin itsensä kanssa. Olen ttanut Raamatusta kohtia, joissa sanotaan "kaste pelastaa". Tuossakin antamassasi kohdassa vietiin lapsia Jeesuksen luokse, samoin kuin nyt viedään pienokaisia kasteessa Vapahtajan luokse.
Raamatun opetus kasteesta on selkeä:
weha: "Kaste pelastaa! Tämä on Jumalan sanaa!!! Kaste ei poista syntiä, vaan antaa sen anteeksi, niin ettei syntiä lueta (apt.22:16). Kaste on hyvänomantunnon liitto, jonka perustuksena on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus"Eikö Wehalla vieläkään raksuta? 1.Piet.3:21. "Tuon ESIKUVAN mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta...."
Mietippäs Weha vielä kerran, pelastiko vesi ihmiset, jotka eivät uskoneet
Nooan saarnaa??
Pelastiko vesi heidät automaattisesti kuten väität vauvakasteessa tapahtuvan?
Kun olet ratkaissut tämän kysymyksen, voit pohtia, menivätkö Nooa ja hänen perhekuntansa VAPAAEHTOISESTI ARKKIIN, vai kannettiinko heidät
sinne väkisin, kuten vauvakasteessa tapahtuu.
Taitaa olla liian vaikeita kysymyksiä sinulle.
Miksi et jätä vauvoja armollisen Jumalan käsiin, kuten jätät Saharan erämaahan eksyneet ihmisen???
Kirjoitat:
Voisit edes spekuloida kaste-oppisi epäraamatullisuutta ja armottomuutta, ja
lopettaa tuollaiset kopiokonemaiset vastaukset.
Oppisi on hindulaisuutta eikä sillä ole mitään tekemistä raamatullisen kasteen
kanssa. näin Raamatussa kirjoitti:
Eikö Wehalla vieläkään raksuta? 1.Piet.3:21. "Tuon ESIKUVAN mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta...."
Mietippäs Weha vielä kerran, pelastiko vesi ihmiset, jotka eivät uskoneet
Nooan saarnaa??
Pelastiko vesi heidät automaattisesti kuten väität vauvakasteessa tapahtuvan?
Kun olet ratkaissut tämän kysymyksen, voit pohtia, menivätkö Nooa ja hänen perhekuntansa VAPAAEHTOISESTI ARKKIIN, vai kannettiinko heidät
sinne väkisin, kuten vauvakasteessa tapahtuu.
Taitaa olla liian vaikeita kysymyksiä sinulle.
Miksi et jätä vauvoja armollisen Jumalan käsiin, kuten jätät Saharan erämaahan eksyneet ihmisen???
Kirjoitat:
Voisit edes spekuloida kaste-oppisi epäraamatullisuutta ja armottomuutta, ja
lopettaa tuollaiset kopiokonemaiset vastaukset.
Oppisi on hindulaisuutta eikä sillä ole mitään tekemistä raamatullisen kasteen
kanssa.1.Piet.3:21. "Tuon esikuvan mukaisesti teidät PELASTAA nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta....
Raamattu sanoo: Kaste pelastaa!!! Sen esikuva sanoo: kahdeksan sielua pelastui veden kantamana!
Nim. "Näin Raamatussa", olet ilmiselvä ateismin kannattaja. Samalla logiigalla voi yhtyä ateistien kuoroon: "Lapsia ei saa opettaa ja aivopestä siten".
On niin, että haluamme viedä lapset kasteessa Vapahtajan luokse. Aivan samoin kuin Raamatussa ns. lasten evankeliumeissa vietiin pieniä lapsia Jeesuksen luokse. Jeesus otti heidät syliinsä ja sanoi, että nämä uskovat ja antoi heille Taivaan valtakunnan omakseen. Sitähän Jeesuksen luokse vieminen ja meneminen aina merkitsee. Kun Jeesus ei elä nyt maanpäällä, samalla tavalla kuin silloin, Viemme pienokaiset kasteessa Vapahtajan luokse. Siinä Jeesus ottaa heidät syliinsä ja antaa heille Jumalan valtakunnan omakseen. Sitähän välttämättä Jeesuksen luokse meneminen aina merkitsee.- näin Raamatussa
weha kirjoitti:
1.Piet.3:21. "Tuon esikuvan mukaisesti teidät PELASTAA nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta....
Raamattu sanoo: Kaste pelastaa!!! Sen esikuva sanoo: kahdeksan sielua pelastui veden kantamana!
Nim. "Näin Raamatussa", olet ilmiselvä ateismin kannattaja. Samalla logiigalla voi yhtyä ateistien kuoroon: "Lapsia ei saa opettaa ja aivopestä siten".
On niin, että haluamme viedä lapset kasteessa Vapahtajan luokse. Aivan samoin kuin Raamatussa ns. lasten evankeliumeissa vietiin pieniä lapsia Jeesuksen luokse. Jeesus otti heidät syliinsä ja sanoi, että nämä uskovat ja antoi heille Taivaan valtakunnan omakseen. Sitähän Jeesuksen luokse vieminen ja meneminen aina merkitsee. Kun Jeesus ei elä nyt maanpäällä, samalla tavalla kuin silloin, Viemme pienokaiset kasteessa Vapahtajan luokse. Siinä Jeesus ottaa heidät syliinsä ja antaa heille Jumalan valtakunnan omakseen. Sitähän välttämättä Jeesuksen luokse meneminen aina merkitsee.Weha inttää ja inttää samaa valhettaan.
Tussahan puhutaan VERTAUSKUVASTA!!!!
Vesi hukutti ne, jotka eivät ottaneet Nooan sanomaa vastaan. Samoin käy
sille, joka luottaa kasteen pelastavaan taikavoimaan!
Jeesus EI KASTANUT noita pieniä, vaan heille riitti pelkkä siunaus.
Miksi se ei riitä Wehalle?
Jeesus sanoi lapsista:
"Sen kaltaisten on taivasten valtakunta".
Wehan mielestä vauva ei ole lapsen kaltainen!!
Kuuleppas weha. Koska kastamanne parin viikon ikäinen vauva on tehnyt parannuksen?
Jollei hän tarvitse parannusta eikä uskoa, eli hän on synnitön jo syntyessään, niin eihän häntä tarvitse kastaa lainkaan. Hän on pelastettu ilman tippaakaan vettä ja pappien loruja.kuuleppas lappis, kuinka hengellisesti kuollut aikuinen, voisi tehdä hengellisen ratkaisun? Eihän luonnollinen ihminen ota vastaan, mikä Jumalan Hengen on.
Lapsenkin kohdalla usko on yksin Jumalan teko ja vanhurskaus on Kristuksen vanhurskautta, ei omaa vanhurskautta. Ratkaisunkin Jeesun on tehnyt jo ristillä puolestani.- valitettavasti näin
weha kirjoitti:
kuuleppas lappis, kuinka hengellisesti kuollut aikuinen, voisi tehdä hengellisen ratkaisun? Eihän luonnollinen ihminen ota vastaan, mikä Jumalan Hengen on.
Lapsenkin kohdalla usko on yksin Jumalan teko ja vanhurskaus on Kristuksen vanhurskautta, ei omaa vanhurskautta. Ratkaisunkin Jeesun on tehnyt jo ristillä puolestani.No nyt Weha osui oikeaan:
"kuinka hengellisesti kuollut aikuinen, voisi tehdä hengellisen ratkaisun?"
Weha puhuu omasta kokemuksestaan.
Todellakaan Weha ei osaa tehdä hengellistä ratkaisua, koska on hengellisesti kuollut.
Hänen uskonsa on luulo-uskoa.
Siksi Wehan ratkaisut ovat perkeleestä, kuten hän itsekin opettaa.
Hän ei yksinkertaisesti voi ymmärtää Jumalan sanaa, vaan koettaa
kopiomalla keski-aikaisia kirjoituksia löytää jotain perustaa opilleen, mutta koska
on hengellisesti kuollut, hän on mennyt harhaan. valitettavasti näin kirjoitti:
No nyt Weha osui oikeaan:
"kuinka hengellisesti kuollut aikuinen, voisi tehdä hengellisen ratkaisun?"
Weha puhuu omasta kokemuksestaan.
Todellakaan Weha ei osaa tehdä hengellistä ratkaisua, koska on hengellisesti kuollut.
Hänen uskonsa on luulo-uskoa.
Siksi Wehan ratkaisut ovat perkeleestä, kuten hän itsekin opettaa.
Hän ei yksinkertaisesti voi ymmärtää Jumalan sanaa, vaan koettaa
kopiomalla keski-aikaisia kirjoituksia löytää jotain perustaa opilleen, mutta koska
on hengellisesti kuollut, hän on mennyt harhaan.Laki uskovaisia on maassammekin kuin sieniä sateella. Mutta toisin opettaa Raamattu:
Room.3:28. Niin me siis sen siksi pidämme, että ihminen tulee vanhurskaaksi uskon kautta, ilman lain töitä.
weha. Syntyykö siis vauva valmiiksi uskovaisena? Minä en puhunut aikuisesta vaan ja ainostaan juuri maailmaan putkahtaneesta vauvasta.
Lappix!
Vaimosta/Lihasta syntyneen vauvan tulee syntyä uudesti ylhäältä/kasteen vedestä, sillä vauvakin on ihminen:
Joh.3:5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
6. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä.- Toteaja.
weha kirjoitti:
Lappix!
Vaimosta/Lihasta syntyneen vauvan tulee syntyä uudesti ylhäältä/kasteen vedestä, sillä vauvakin on ihminen:
Joh.3:5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
6. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä.Nyt wehan tulee muistaa, kenelle Jeesus nämä sanat sanoi, ei ainakaan vauvalle!
Kysyin, muttet vastannut. Syntyykö vauva valmiiksi uskovaisena, synnittömänä ja uudestisyntyneenä? Kyllä vai ei?
Ihminen syntyy lihasta, niinkuin Jeesus tuossa sanoo. Lihasta syntynyt on erossa Jumalasta, ja tulee syntyä uudesti ylhäältä.
- Toteaja.
weha kirjoitti:
Ihminen syntyy lihasta, niinkuin Jeesus tuossa sanoo. Lihasta syntynyt on erossa Jumalasta, ja tulee syntyä uudesti ylhäältä.
Eli joutuuko vastasyntynyt lapsi enne kastetta kadotukseen?
weha kirjoitti:
weha. Jätit vastaamatta. Onko lihasta syntynyt vauva automaattisesti synnitön ja uudestisyntynyt ylhäältä? Onko?
- näin Raamatussa
weha kirjoitti:
Wehalla menee lahjakkaasti sekaisin käsitteet "liha" ja "lihasta syntynyt,
lihan mieli."
Jeesuskin syntyi lihasta: Oliko Hän erossa Jumalasta????
Hebr 2:14
"14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen"
Kun Jeesus puhuu Nikodeemukselle, Hän tarkoittaa juuri tätä.
"Liha ja veri eivät peri taivasten valtakuntaa"
"Maasta sinä olet ja maaksi sinun pitää jälleen tuleman".
Lihallinen mieli taas tarkoittaa sitä, että ihminen haluaa tehdä sellaista, mikä
on vastoin Jumalan sanaa.
Wehalla on tällainen lihallinen, oikeassaolemisen mieli, joka tuomitsee ja
syyttää.
Mutta Hengen mieli on: Kol 3:12
"Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen,
pitkämielisyyteen, kärsikää toinen toistanne..."
Weha kuvittelee, että tuo "kärsikää" tarkoittaa sitä, että kärsällä kiusataan
toisia! Repimällä sopivia Raamatunkohtia irti yhteyksistään, Weha rakentaa
sellaista harha-oppia, että oksat pois!
Säälittävää on , että hän KUVITTELEE olevansa oikeassa. näin Raamatussa kirjoitti:
Wehalla menee lahjakkaasti sekaisin käsitteet "liha" ja "lihasta syntynyt,
lihan mieli."
Jeesuskin syntyi lihasta: Oliko Hän erossa Jumalasta????
Hebr 2:14
"14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen"
Kun Jeesus puhuu Nikodeemukselle, Hän tarkoittaa juuri tätä.
"Liha ja veri eivät peri taivasten valtakuntaa"
"Maasta sinä olet ja maaksi sinun pitää jälleen tuleman".
Lihallinen mieli taas tarkoittaa sitä, että ihminen haluaa tehdä sellaista, mikä
on vastoin Jumalan sanaa.
Wehalla on tällainen lihallinen, oikeassaolemisen mieli, joka tuomitsee ja
syyttää.
Mutta Hengen mieli on: Kol 3:12
"Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen,
pitkämielisyyteen, kärsikää toinen toistanne..."
Weha kuvittelee, että tuo "kärsikää" tarkoittaa sitä, että kärsällä kiusataan
toisia! Repimällä sopivia Raamatunkohtia irti yhteyksistään, Weha rakentaa
sellaista harha-oppia, että oksat pois!
Säälittävää on , että hän KUVITTELEE olevansa oikeassa.Jeesus oli synnitön ja sikisi Pyhästä Hengestä, sekotat käsitteitä.
vetoat lauseeseen: "Koska lapsilla on veri ja liha, tuli
hänkin yhtäläisellä tavalla niistä osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla on kuolema vallassaan, se on: perkeleen, ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia." (Hebr. 2:14,15).
Tässä ei puhuta tavallisen isän lapsista, vaan ihmisistä, joiden Isä on Jumala joko luomisen tai uudeksiluomisen perusteella (katso jakeita 10, 12, 13).68) Hän ei sano,
että usko olisi tarpeeton tai että lapset tulisivat autuaiksi ilman uskoa. Kirjoittaja
puhuu yleisestä sovituksesta. Luoja on sovittanut luodut, Isä lapset. Seuraavassa
luvussa kirjoittaja varoittaakin paaduttamasta sydäntä, kun Pyhä Henki kutsuu. Tuo kohta ei siis vapauta lapsia kasteen käytöstä, vaan oikein yhteydessään
ymmärrettynä se sitoo niihin. Vain armonvälineiden kautta me pääsemme osallisiksi yleisestä sovituksesta.- näin Raamatussa
weha kirjoitti:
Jeesus oli synnitön ja sikisi Pyhästä Hengestä, sekotat käsitteitä.
vetoat lauseeseen: "Koska lapsilla on veri ja liha, tuli
hänkin yhtäläisellä tavalla niistä osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla on kuolema vallassaan, se on: perkeleen, ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia." (Hebr. 2:14,15).
Tässä ei puhuta tavallisen isän lapsista, vaan ihmisistä, joiden Isä on Jumala joko luomisen tai uudeksiluomisen perusteella (katso jakeita 10, 12, 13).68) Hän ei sano,
että usko olisi tarpeeton tai että lapset tulisivat autuaiksi ilman uskoa. Kirjoittaja
puhuu yleisestä sovituksesta. Luoja on sovittanut luodut, Isä lapset. Seuraavassa
luvussa kirjoittaja varoittaakin paaduttamasta sydäntä, kun Pyhä Henki kutsuu. Tuo kohta ei siis vapauta lapsia kasteen käytöstä, vaan oikein yhteydessään
ymmärrettynä se sitoo niihin. Vain armonvälineiden kautta me pääsemme osallisiksi yleisestä sovituksesta.Taas samaa soopaa:
Weha:
"Seuraavassa
luvussa kirjoittaja varoittaakin paaduttamasta sydäntä, kun Pyhä Henki kutsuu. Tuo kohta ei siis vapauta lapsia kasteen käytöstä, vaan oikein yhteydessään"
Mistä vanhemmat ja pappi tietävät, että Jumala kutsuu juuri tätä vauvaa???
Onko Jumalan pakko toimia silloin, kun vanhemmat ja pappi niin päättävät?
Eikö Weha ole lukenut Raamatusta, että JEESUKSELLAKIN OLI KIUSAUKSIA??
Hänen "lihansa kiusasi häntä aivan samoin, kuin meidänkin lihamme. Joten
Hänen lihansa oli samanlaista kuin meidänkin lihamme!
Kuitenkin Hän kesti ilman syntiä!
Jeesus oli todella synnitön, mutta vain siksi, että Hän ei langennut syntiin.
Samoin kuin vauva.
Jeesus sanoo nimenomaa, että lastenkaltaISTEN ON TAIVASTEN VALTAKUNTA.
EIKÖ VAUVA OLE LAPSEN KALTAINEN???
Wehan oppi on hindulaisuutta, jossa vedellä väitetään olevan mystisiä voimia.
- aglius
Kopsaan toiselle palstalle sanomaani, eli jos te jotkut saisitte olla hetken Jumalana, niin mistä te vauvaa syyttäisitte ?
Siitäkö mitä aatami teki, tai vauvan isä ääiti tai joku joskus josain !?
niin, mistä kertokaa, mutta älkää ihan hölmöjä kertoko.Milloin Jumala on perunut nämä sanansa, jotka lausui Aatamille:
1.Moos.2.
16 Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,
17 mutta hyvän-ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
Ei Jumala ole tuota muuttanut, se on edelleenkin olemassa. Ihmisen ei kannata edes leikkiä olevansa Jumala, eikä syyttää taikka tuomita toista ihmistä. Se on Jumalan tehtävä tuomiopäivänä, jossa joutuvat tuomiolle KAIKKI.lappix kirjoitti:
Milloin Jumala on perunut nämä sanansa, jotka lausui Aatamille:
1.Moos.2.
17 mutta hyvän-ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
Ei Jumala ole tuota muuttanut, se on edelleenkin olemassa. Ihmisen ei kannata edes leikkiä olevansa Jumala, eikä syyttää taikka tuomita toista ihmistä. Se on Jumalan tehtävä tuomiopäivänä, jossa joutuvat tuomiolle KAIKKI.Jeesus kutsui luokseen kaikkia pienokaisia, ja niinpä mekin viemme vauvat Vapahtajan luokse kasteessa. Jeesus sano, että hänen luokseen viedyillä lapsilla on varmasti omanaan Jumalan valtakunta. "Antakaa lasten tulla minun luokseni, älkääkä estäkö heitä, sillä heidän on Jumalan valtakunta:
Luuk.18:15. "Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
16. Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
Joh.3:5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Job.14:1. "Ihminen, vaimosta syntynyt, elää vähän aikaa ja on täynnä levottomuutta,
2. kasvaa kuin kukkanen ja lakastuu, pakenee kuin varjo eikä pysy.
3. Ja sellaista sinä pidät silmällä ja viet minut käymään oikeutta kanssasi!
4. Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään."
Ps.51:7. "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."weha kirjoitti:
Jeesus kutsui luokseen kaikkia pienokaisia, ja niinpä mekin viemme vauvat Vapahtajan luokse kasteessa. Jeesus sano, että hänen luokseen viedyillä lapsilla on varmasti omanaan Jumalan valtakunta. "Antakaa lasten tulla minun luokseni, älkääkä estäkö heitä, sillä heidän on Jumalan valtakunta:
Luuk.18:15. "Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
16. Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
Joh.3:5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Job.14:1. "Ihminen, vaimosta syntynyt, elää vähän aikaa ja on täynnä levottomuutta,
Ps.51:7. "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."weha. Kaikki uskonnot ja niiden rituaalit ovat perkeleen keksintöä, niin myös teidän rituaali, jota kutsutte kasteeksi.
Älä sotke Jeesusta uskontoihin ja niiden tapoihin.- voi poloista
weha kirjoitti:
Jeesus kutsui luokseen kaikkia pienokaisia, ja niinpä mekin viemme vauvat Vapahtajan luokse kasteessa. Jeesus sano, että hänen luokseen viedyillä lapsilla on varmasti omanaan Jumalan valtakunta. "Antakaa lasten tulla minun luokseni, älkääkä estäkö heitä, sillä heidän on Jumalan valtakunta:
Ps.51:7. "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."Weha jatkaa samaa soopaa!
"Jeesus kutsui luokseen kaikkia pienokaisia, ja niinpä mekin viemme vauvat Vapahtajan luokse kasteessa. "
Luuleekohan Weha, että vauvat lähtevät liikkeelle, kun heitä kutsutaan?
Jeesushan EI KASTANUT noita pienokaisia, vaan sanoi:
Sen kaltaisten on taivasten valtakunta"!!
Ei Jeesus sanonut, että "Hänen luokseen tuoduilla pienillä on varmasti
omanaan Jumalan valtakunta. Mistähän Weha repäisi taas tuon valheen.
Vaan "lasten kaltaisilla on taivasten valtakunta"!!!
Wehalla on joskus vaikeuksia pysyä totuudessa.
Wehan mielestä vauva ei ole lapsen kaltainen!
Mutta tämä koskee Wehaa:
"Ps.51:7. "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
Sen huomaa Wehan kirjoituksista, että hän on synnissä siitetty. Samoin
hänen vauvansa, jonka Weha siitti vähän etukäteen thai- tyttöystävänsä
kanssa. voi poloista kirjoitti:
Weha jatkaa samaa soopaa!
"Jeesus kutsui luokseen kaikkia pienokaisia, ja niinpä mekin viemme vauvat Vapahtajan luokse kasteessa. "
Mutta tämä koskee Wehaa:
"Ps.51:7. "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
kanssa.Tottakai kirkot ja lahkot voivat kastella vauvojaan, mutta se on pakanallinen rituaali, koska siinä kastettu liitetään kirkon tai lahkon jäseneksi.
Suurin osa vauvojen vanhemmista on epäuskoisia mutta silti tuo tapakristillinen rituaali suoritetaan ajattelematta tippaakaan sitä, miksi se pitää tehdä.voi poloista kirjoitti:
Weha jatkaa samaa soopaa!
Mutta tämä koskee Wehaa:
kanssa.Vauvoja vietiin Jeesuksen luokse:
Jeesus siunaa lapsia (Matt. 19:13-15;
Mark. 10:13-16; Luuk. 18:15-17).53) Lapsia "tuotiin" eli kannettiin
Jeesuksen tykö. Opetuslapset moittivat tuojia. Mutta Jeesus suorastaan
närkästyi siitä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä
estäkö54) heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
Luuk. 18:15-17: Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi
heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia. Mutta Jeesus kutsui
lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä,
sillä sen kaltaisten on Jumalan valtakunta. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota
vastaan Jumalan valtakuntaa niin kuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Muille Jeesus sanoi:
Lapset eivät kuuluneet luonnostaan Jumalan valtakuntaan, vaan
heidän täytyi ottaa se vastaan. Sitä varten olivat silloin voimassa vielä
myös Vanhan liiton sakramentit, ympärileikkaus ja uhrit, lupauksineen.
Nyt oli näiden sakramenttien varsinainen sisältö, Jeesus, paikalla.
Lasten estäminen Jeesuksen tykö tulemasta oli suuri synti ja
ristiriidassa Vanhan liiton sakramenttien kanssa.weha kirjoitti:
Vauvoja vietiin Jeesuksen luokse:
Jeesus siunaa lapsia (Matt. 19:13-15;
Mark. 10:13-16; Luuk. 18:15-17).53) Lapsia "tuotiin" eli kannettiin
Jeesuksen tykö. Opetuslapset moittivat tuojia. Mutta Jeesus suorastaan
närkästyi siitä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä
estäkö54) heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
Luuk. 18:15-17: Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi
heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia. Mutta Jeesus kutsui
lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä,
sillä sen kaltaisten on Jumalan valtakunta. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota
vastaan Jumalan valtakuntaa niin kuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Muille Jeesus sanoi:
Lapset eivät kuuluneet luonnostaan Jumalan valtakuntaan, vaan
heidän täytyi ottaa se vastaan. Sitä varten olivat silloin voimassa vielä
myös Vanhan liiton sakramentit, ympärileikkaus ja uhrit, lupauksineen.
Nyt oli näiden sakramenttien varsinainen sisältö, Jeesus, paikalla.
Lasten estäminen Jeesuksen tykö tulemasta oli suuri synti ja
ristiriidassa Vanhan liiton sakramenttien kanssa."sakramentti weha" . Olisi rehellistä että kun kastatte vauveleita, niin ilmoittaisitte vanhemmille etukäteen, että tämä on liittämistä Luther-säätiöön, eikä tällä rituaalilla ole muuta merkitystä.
- Missä Hemesti?
Se on mielenkiintoista, ettei SRK:n nimimerkk Hemesti koskaan ota osaa yhteenkään keskusteluun opillisista asioista, vaan hän ainoastaan ivaa ja pilkkaa SRK:n uhreja!
- ----
Mitenkähän sellaiset sikiöt joita näin Venäjällä museossa spriihin säilöttynä.
Oli kaksipäisiä, osalla puuttui päälaki kokonaan, hirviömäisen rumia mutantteja. Syyttömiä nämä sikiöt ovat kohtaloonsa, pääsevätkö nekin taivaaseen?- kjhg
ilman muuta pääsee
- kjhg
kjhg kirjoitti:
ilman muuta pääsee
kaikki ovat luotu jumalan kuvaksi..
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 60824
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111783- 46660
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla221624- 44559
- 55546
- 76533
- 22516
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k83495Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai37490