Cruiserin etukardaanin päätypallot

HJ60

Minkähän litkun saisi pysymään jonninverran vuotavissa "etupalloissa"...? Voiko pelkät pallot vaihtaa ?

8

1498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihdettu

peräöljyt eivät pääse palloihin asti,jos vetareiden stefat on ok.

• hj60

Eli joudut vaihtamaan vetareiden stefat sekä pronssiholkit,sillä holkit on yleensä niin kuluneet että uusi stefa ei pysy kauan ehjänä

• Toyota 4WD

Siis mikä??? Etukardaanin päätypallo?! Olisiko kyse kenties etuakselista ja sen kääntöpalloista?

Pallo ei ole kuluva osa. Niitä ei siis vaihdeta vaan niitten tiivisteet vetoakseleiden stefat holkit. Mahdollisesti joudut täyttöhitsaamaan ja sorvaamaan akselit, jos on paljon pyörineet akselit kyseessä. Tiivisteet holkit maksavat n. 200-250 eur. Ei saa tarvikkeena, Toyotalle siis mars.

Jos sieltä rasvaa tulee läpi, se on normaalisti peräöljyä mikä on laimentanut palloissa olevan vaseliinin. Tämä litku sitten valuu ulos. Eli ei auta muu kuin korjaus. Kääntöpalloissahan on ensiksi huopatiiviste ja sitten kumitiiviste, mutta nekään eivät pidä jos vetoakselin stefa laskee läpi.

• HJ60

mikähän mahtaa aiheuttaa ikävän jurinan etuakselissa kun kytkeepi nelivedon päälle.... kunnonlla kääntäessä myös naksuu... varmaan vetonivelet menneet... onkohan kuinka isohomma vaihtaa??

• HDJ
        HJ60 kirjoitti:

mikähän mahtaa aiheuttaa ikävän jurinan etuakselissa kun kytkeepi nelivedon päälle.... kunnonlla kääntäessä myös naksuu... varmaan vetonivelet menneet... onkohan kuinka isohomma vaihtaa??

Peräöljy on vetonivelen läpi valuessaan laimentanut vetarin oman rasvan eikä voitelukyky enää ole riittänyt eli vetarit on sököt. Niitä saa onneksi tarvikkeena (MOTONET). Täältä http://www.birfield.com/~morgan/tech/axle/part1.html löydät jonkinmoiset ohjeet kuvitettuna. Ei se vaikea ole joskin likaista. Kimppuun vaan

• jurista
        HJ60 kirjoitti:

Enpä ole eläessäni nähnyt kuin yhden HJ:n jonka murrokset ei kurvissa rutise. Ja HJ:tä olen nähnyt melkoisen monta... Jurina taas johtuu etuperän rattaitten kosketuskulman muuttuessa kilometrien funktiona. Kumpikaan ei haittaa. Ei se siitä säry!

• hj60
        jurista kirjoitti:

Enpä ole eläessäni nähnyt kuin yhden HJ:n jonka murrokset ei kurvissa rutise. Ja HJ:tä olen nähnyt melkoisen monta... Jurina taas johtuu etuperän rattaitten kosketuskulman muuttuessa kilometrien funktiona. Kumpikaan ei haittaa. Ei se siitä säry!

onkohan tosi....?

• HDJ
        hj60 kirjoitti:

onkohan tosi....?

Mulla on ollut 60 ,61, ja nyt 80. 61:sen olkanivelet vuosi kun sen ostin ja vetarit oli sökönä. Rempan jälkeen hiljeni. 80:sen olkanivelkin alkoi vuotaa mutta otin auki ja vaihdoin pelkän stefan ja putsasin huopatiivisteet (jarrulevyjen puhdistus spray on mainio tavara). Uudet peräöljyt ja vetonivel rasvat sisään ja menoksi. 100tkm on taas mennyt ilman tiputtamisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe