Minulla on todella paha yskä, ja lääkäri määräsi minulle Bisolvon-yskänlääkepillereitä. Kun kotona luin käyttöohjeita, kävi ilmi, että niitä käytetään myös aknen hoitoon. Ei haittaa yhtään, vaikka iho paranisi samalla, kuin yskäkin.
Vastaukset 5
- vastausta odottava
Nyt oot kyllä kattonu ihan väärin tai sit pakkausselosteessa on virhe, koska Pharmaca Fennicassa ei ole mitään mainintaa siitä, että kyseistä valmistetta käytettäisiin aknen hoitoon.
Vaikuttavana aineena Bisolvon-tableteissa on bromiheksiinihydrokloridi ja käyttöaiheena
hengitystiesairaudet, joissa esiintyy sitkeän liman kertymistä keuhkoputkiin. Bromiheksiini lisää liman poistumista hengitysteistä alentamalla sen viskositeettiä ja aktivoimalla värekarvatoimintaa.
Kun kerran näin julkisesti väität, että valmistetta käytetään myös aknen hoitoon niin voitko ystävällisesti kertoa mitä valmisteen pakkausseloste asiasta kertoo? Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, mikä on mekanismi jolla kyseinen valmiste muka aknea hoitaisi..!- BottoX
Pilleri teipataan akne-näppylän päälle esim. 3M Magic-teipillä. Lämmitetään hiukan sytkärillä, jolloin pinnan molekyyleistä irtoavat bromi-atomit (älä hengitä palamiskaasuja). Nyt heksiini alkaa sitomaan itseensä aknea aiheuttavaa typpeä ja syntyy ihoa hoitavaa amiiniheksiiniä.
- fvsfiugbhp
BottoX kirjoitti:
Pilleri teipataan akne-näppylän päälle esim. 3M Magic-teipillä. Lämmitetään hiukan sytkärillä, jolloin pinnan molekyyleistä irtoavat bromi-atomit (älä hengitä palamiskaasuja). Nyt heksiini alkaa sitomaan itseensä aknea aiheuttavaa typpeä ja syntyy ihoa hoitavaa amiiniheksiiniä.
Taitaa kärähtää koko näppy ja hävitä sen siliän tien.
- Anonyymi
fvsfiugbhp kirjoitti:
Taitaa kärähtää koko näppy ja hävitä sen siliän tien.
Hah hah!!!!!!!
- KantsuuKokeilla
Mä kokeilin ton teippijutun ja se toimi! Mulla oli kylläkin ilmastointiteippiä koko naamalla ja hengittäminen oli hieman vaikeaa palavan teipin ansiosta ,mutta toimii!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei201334Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331241- 641230
- 1081215
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671049- 109999
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94957Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182923- 84847
- 43824
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66791Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50686- 43656
- 58653
- 70636
- 98628
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087618Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123592- 52564
Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?
Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi305552