Jauhe maitoon vai veteen palautusjuomana?

A.radulov

Niin eli kannattaako sekoittaa veteen vai maitoon kun maitoon sekoitettuna maistuu paremmalta, mutta jotkut sanoo että imeytyy kroppaan tehokkaammin veteen sekoitettuna? Mites on?

Kyse on siis perus leaderin heraproteiinijauheesta, suklaanmakuisesta.

16

12089

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 68-v

Maku on sivuseikka. Imeytymisestä en tiedä.

Vuosikausia käytin plantrattua sokeritonta mehu-uutetta.

Viimevuotinen suoliston lyhentäminen aiheutti muutoksen ravinnon imeytymiseen ja ruokailuun joten olen perstuntumalla tehnyt 0,5l juomaa seuraavasti.

- maustamatonta heraa n. 50g.
      - Lidlen sokeroitua kaakaojauhetta ( ei maitopulveria ) 6-teelusikallista.
      - loppu rasvatonta maitoa.

Pullo on salilla mukana. Otan sarjojen väleissä pikku naukkuja ja lopun puolikkaan juon treenin loputtua, ennen kahvia.

Heti kotona syön banaanin ja safkaan parin tunnin kuluttua.

Tämä on ikääntyneen, syöpäleikatun sairasvoimistelijan ohjelma 6krt/viikko.

Tositreenareista en tiedä.

• kohtuus kaikessa

Olen tullut siihen tulokseen, että helpointa lantrata sitä samalla juomalla, mitä juot treenin aikana.
      Maito on usein loppu ja sitä pitäisi hakea lisää kaupasta.

• PT:n mielipide!

Veteen ehdottomasti!!! Treeniä ennen, aikana, jälkeen on se aika milloin pitää saada nopeasti käyttöön rakennusaineita lihaksille ja lihasta purkava katabolinen tila käännettyä anaboliseksi. Jos laitat maitoon, niin se tekee kalvon vatsaan ja kaikki imeytyy puolet hitaammin. Heität ikäänkuin hukkaan heraproteiinin nopean imeytymis potentiaalin! Minä en käsitä miksi sen juoman pitää maistua joltain mcdonaldsin pirtelöltä. Muutamalla hörpyllä alas ja suihkuun ja kotona ruokaa.

Tositreenarit tekevät sen veteen, jos pappaa kiinnostaa. Luultavasti porukka on valinnut väärän lajin, jos kaiken pitää maistua joltain gourmet herkuilta. 15vuoden jälkeen samat sapuskat alkaa tökkimään kummasti. Siihen verrattuna aloittelevan treenarin palkkarit maitoon kuulostaa aika hauskalta.

• Relementti

Toi Leaderin suklaahera ei sekoitu ainakaan veteen eikä maitokahviin ja maistuu pahalle. Lisäksi koko kämppä haisee sille imelälle jauheelle jonkun aikaa kun pussin avaa. Neste muodostaa purun päälle kalvon ja siellä se jauho pysyy kuivana vaikka miten liotat. Vältä.

• poopoilija

Veteen = halvempaa saa tehtyä sheikin paikassa ku paikassa pystyy "helpommin" pitämään kirjaa todellisista proteiinimääristä (lue: maidossa on proteiinia).

Maitoon? No ehkäpä joku iltasheikki ennen nukkumaanmenoa vois olla ihan ok, imeytyy hitaammin? Tämäki sellanen asia ettei vitustakaan tiedä onko sillä oikeasti mitään merkitystä. Jos on merkitystä niin puhutaan hyvin pienistä makrotason eroista. Normi bodarille ei varmaankaan yhtään mitään eroa?

Tee maitoon jos maku miellyttää. Mä teen veteen :)

• rerwewerrwewrerwe

Maitoon teen ehdottomasti, koska maistuu yksinkertaisesti paljon paremmalta. Vesi toki hyvä siksi, että voi nauttia palkkarin heti treenin jälkeen salilla eikä tarvitse odottaa kotiin pääsyä.

En kyllä usko, että sillä on yhtään mitään merkitystä otatko sen maidossa vai vedessä.

• hdfkgu

Miksi siellä kotona enään mitään palkkaria juomaan? Parempi olisi syödä kunnon ateria. Tai arskan tyyliin olutta ja kokonainen kana. Palkkarin hyöty saadaan VAIN jos se on nopeasti imeytyvää JA nautitaan heti treenin loputtua tai jo loppuvenyttelyn aikana. Sen jälkeen kotiin ja laadukasta ruokaa.

Tai no samase mulle mitä syötte tai juotte. Eihän koko palkkarista ole muutenkaan hyötyä suurimmalle osalle perustreenaajista koska treenit on mitä on niihin valmistumisineen ja lihaksille jätetään muutenkin riittävästi palautumisaikaa jos sattuikin hyvä treeni alle..

• Maitokaakao
        hdfkgu kirjoitti:

Miksi siellä kotona enään mitään palkkaria juomaan? Parempi olisi syödä kunnon ateria. Tai arskan tyyliin olutta ja kokonainen kana. Palkkarin hyöty saadaan VAIN jos se on nopeasti imeytyvää JA nautitaan heti treenin loputtua tai jo loppuvenyttelyn aikana. Sen jälkeen kotiin ja laadukasta ruokaa.

Tai no samase mulle mitä syötte tai juotte. Eihän koko palkkarista ole muutenkaan hyötyä suurimmalle osalle perustreenaajista koska treenit on mitä on niihin valmistumisineen ja lihaksille jätetään muutenkin riittävästi palautumisaikaa jos sattuikin hyvä treeni alle..

> Miksi siellä kotona enään mitään palkkaria juomaan? Parempi olisi syödä kunnon ateria.

Onnistuu se noinkin: Itse käyn vasta kotona suihkussa ja matkakin kotiin on lyhyt/nopea, hölkäten/pyörällä, ja juon tosiaan palautusjuoman tietenkin ennen suihkuun menoa joten ajallisesti siinä ei ole pitkää taukoa edes. Paljon helpompi kuin ei tarvi salilla lantrailla mitään juomia. Kraanavettä tietysti treeneissä mukana.

Mutta jokaisella eri ajat ja tavat, tuossa vain minun versio.

• vcxvcxvcxvcx
        Maitokaakao kirjoitti:

> Miksi siellä kotona enään mitään palkkaria juomaan? Parempi olisi syödä kunnon ateria.

Onnistuu se noinkin: Itse käyn vasta kotona suihkussa ja matkakin kotiin on lyhyt/nopea, hölkäten/pyörällä, ja juon tosiaan palautusjuoman tietenkin ennen suihkuun menoa joten ajallisesti siinä ei ole pitkää taukoa edes. Paljon helpompi kuin ei tarvi salilla lantrailla mitään juomia. Kraanavettä tietysti treeneissä mukana.

Mutta jokaisella eri ajat ja tavat, tuossa vain minun versio.

Itselläni myös sama. Kiva muutenkin, että palkkarin jälkeen saa levätä eikä tarvitse heti lähteä kotiin pyöräilemään ja suihkussakin mieluummin käy kotona.

Itse teen treenin salilla ja sitten kerään kamani mahdollisimman nopeasti ja lähden kotiin. En ole näitä, jotka asuvat pukuhuoneessa tunti tolkulla.

• 6+12

Se ja sama. Vesi on helpompaa, ja maitoon tehtynä juomasta tulee helposti melkoinen kaloripommi. Joka voi olla toki ihan hyväkin asia jos koittaa massaa lisätä.

• jkhgfcdsa

joo siitähän voi tulla jopa 50 kaloria ylimäärästä, hirvee kaloriPOMMI!!

• 15+19

Puoli litraa kevytmaitoa = 250 kcal, täysmaidossa rapiat 300. Kurrissakin on 180 kcal / 0,5 litraa.

• jhngfbas
        15+19 kirjoitti:

Puoli litraa kevytmaitoa = 250 kcal, täysmaidossa rapiat 300. Kurrissakin on 180 kcal / 0,5 litraa.

miksi sen pitää olla kevyt- tai täysmaitoa..? miksi sitä pitäisi noin paljon juoda?

• Hempp@

Suoraan salilla veteen.
      Kämpillä vedän iltapalaksi sitten maidon kanssa.

• Ei väliä

Ite juon "palkkarin" kotona ennen salille lähtemistä. Ei tartte miettiä imeytymisnopeuksia, joten ihan sama tekeekö maitoon vai veteen ja verenkierrossa on rakennusaineita niin treenin aikana kuin treenin jälkeenkin. Treenin jälkeen litkin sit kotosalla toisen satsin palkkaria ja syön sen jälkeen kun alkaa taas ruoka maittamaan.

• 4+8

Mä teen samalla tavalla, ja oonkin ihmetelly miks ihmiset ei yleisemmin tee näin. Paljon helpompi kun ei tarvii tuollasia miettiä ja kantaa palkkareita mukana... Ja siis ite teen välillä maitoon ja välillä veteen, joskus johonkin mehuunkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4392
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1833
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1553
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      40
      1331
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1093
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      939
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      855
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe