Kuinka laittaa sekava Itunes järjestykseen

jurpo3

Lahjana saatu Ipod Ituneseineen on osoittautunut uskomattomaksi sudeksi. On täysin tuurista kiinni, milloin vehje tunnistaa sinne (en ikinä osta musiikkia, vaan siirrän omiani kovalevyltä) laitetut levyt, puhumattakaan kokoelmalevyistä, jolloin Itunes tekee automaattisesti jokaiselle artistille oman "kansionsa" - JA NÄITÄ EI VOI MUUTTAA. Täysin käsittämätöntä.
Eli jos minulla on Itunesissa Artisti X ja haluaisin muuttaa artistin ja biisien nimet näkyviin vaikka yksitellenkin, ei siihen ole mitään keinoa. En edes saa sekalaisia biisejä yhdistettyä omiksi kansioikseen.

Muutaman kuukauden laitetta käyttäneenä ihmettelen, miten tällainen susipaska voi olla markkinoilla kuumaa tavaraa...

Pointtini oli kuitenkin, että voisiko joku auttaa yllä mainituissa ongelmissa. Kun valitsen biisin Itunesissa ja "Näytä info", ei tietojen muuttaminen tallennu. Mitään vaikutusta ei ole myöskään toiminnolla "Käytä järjestämiskenttää".

Siis, mitä hvettiä tässä pitäisi tehdä? Hermot menee!

6

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Örkkipelimerkki

      Itseasiassa voi tehdä kaikki mistä väität ettei voi, et vain osaa.
      Itsekin jouduin sitä treenaamaan, kannattaa ohjeet vilkaista.

    • 1stMacFinn

      Pistä niiden biisien id-tagit kuntoon niin ei tarvii valittaa...

      Katopas jos löytäisit sen Arkisto/Näytä tietoja-valinnan joko yksittäisestä biisistä tai koko albumista.

      Opettele, niin homma toimii.

      Niitä kansioita ei kannata itse mennä käsin Resurssahallinnassa käpälöimään, iTunesissa id-tagit kuntoon ja kas, kansiotkin on kunnossa.

    • ebo2

      miks itunesin joutuu aina lataamaan joka välissä, voi voi paska laite

      • Ituna-minä tonnikala

        Ei ikinä tarvi ladata, päivityksiä kannattaa ladata.
        Hyvähän se on että päivityksiä saa.


    • jurpo3

      Ei toimi juurikaan. No, yhden levyn olen jollain keinoin saanut erillisistä piiseistä omaksi albumikseen, samat keinot ei toimi muihin juurikaan.
      Erityisesti ärsyttää se, kun on levyjä joilla on vierailijoita ja itunesi laittaa ne kappaleet jokaisen omaan erilliseen kansioonsa - ei auta mikään. Naurettavaa.
      Ja ohjekirjaa ei ole, vaikka tokkopa siitä apua.

      Ja niille, jotka tuossa ylhäällä eivät ole avuliaita: miksi vaivautua vastaamaan jotain turhaa jos ei ole aikomustakaan auttaa?
      terv. alkuperäinen kyselijä

    • 1stMacFinn

      Edelleen ainoa tapa saada biisit ja albumit järjestykseen on ne id-tagit. Ne voit korjata valitsemalla sen biisin ja sitten Näytä tietoja. Korjaat sinne tarvittavat tiedot.

      Käytä myös tätä Albumin artisti-kohtaa niin saat nämä vierailevat artistit samalla albumille.

      Jos et tota pysty tekemään, myy se iPod pois ja osta joku muu. Tosin, jos id-tagit ei oo kunnossa, ei homma taida muutenkaan pelata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe