Sää ja asenteet

Oletteko koskaan kuulleet, että joku olisi tyytyväinen vallitsevaan säätilaan?
Varsinkin kuumuus ja sade aiheuttaa protesteja.


Tuntuu siltä, että mikään muu säätyyppi ei sovi meille finskeille kuin talvi ja pimeys.


"Olen ainakin itse kiitollinen siitä, että saa työpäivän jälkeen raaputtaa auton ikkunat puhtaaksi"


http://www.youtube.com/watch?v=P6_SAgzCFNA


MarttyyriMallari-TTt

27

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin meillä päin

      Kuumalla pysyn sisällä, sateessa ja myrskyssä menen ulos.

      • Tuollainen toiminta on erittäin järkevää ja urheata,

        "Yleensä tosin ihmiset ovat sateen sattuessa sisällä, mutta eihän meitä ole tehty sokerista"

        MarttyyriMallari-TTt


      • Sama täällä! "Tyynellä" purjehditaan ja "Esterin" kanssa rannalle ottamaan aurinkoa kuunvalossa.


    • Kyöstix

      Harvemmin, mutta silloin sitä ollaan tyytyväisiä säähän kun sitä ei oteta puheeksi...

      • Selvä, mutta oletko ihan nyt ihan varma, että ihmiset eivät ajattele säätä vaikka sitä ei otettaisi puheenaiheeksi.

        "Mieti sitä"

        MarttyyriMallari-TTt


      • :).
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Selvä, mutta oletko ihan nyt ihan varma, että ihmiset eivät ajattele säätä vaikka sitä ei otettaisi puheenaiheeksi.

        "Mieti sitä"

        MarttyyriMallari-TTt

        Kaunista säätä ihmetellään ihan porukalla.


      • :). kirjoitti:

        Kaunista säätä ihmetellään ihan porukalla.

        Aivan ja huonosta säästä voisi vaieta vaikka hiukan harmittaisikin.

        "Tosin negatiivisistakin asioista kuuluu puhua"

        MarttyyriMallari-TTt


      • kaiken tietävä
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Aivan ja huonosta säästä voisi vaieta vaikka hiukan harmittaisikin.

        "Tosin negatiivisistakin asioista kuuluu puhua"

        MarttyyriMallari-TTt

        minulle ei säästä ole minkään haitta koskaa ollut...auringon paisteessa otan aurinkoa,,kun on pilvistä käpsähdän jotakin..........ukkossateessa,lähden metsikköön katselemaan luontoa....lumisateella kävelen ulkosalla katselemaan muut tekevät lumitöitä,,,,,,kireällä pakkasella pukeudun kevyesti juoksen 25.km.....
        suojakelillä nautin pehmeästä,lasken mäkeä lasten kanssa.'
        rae sateella otan hatun päästä ,on terveellistä iholle .


    • hothothothothot

      Minä ainakin olen tyytyväinen saähän joka vallitsee mun kotipaikassa.
      Oon aina VIHANNUT lunta, pakkasta, kylmää, ja jo lapsena päätin muuttaa Afrikkaan.
      No ihan sinne en nyt kuitenkaan päätynyt, mutta maahan jossa on todella ihanat KUUMAT kesät! Talviaika on huonopi, yleensä vesisadetta ja koleaa, joku 5-10. Onneksi sitäkin vaan jostain marraskuun lopulta tammikuun loppuun.
      Meillä ei ole keskuslämmitystä, sellasta ei täällä tunneta, ja talot on pääasiassa kivimateriaaalia. Ihanaa kesällä, sopivan viileää mutta ei kylmä. Talvella meillä on käytössä keittiön puuhella ja sähkölämmittimet. silti se tuppaa olemaan aika holotnaa. Mutta en valita, kun jo toukokuussa ja saa poimia ekat persikat oista puista, granaattiomenat ja viinirypäleet sitten myöhemin. Hedelmänkorjuussa ollaan koko perhe, miehen vastuulla on rypäleitten käsittely ja myynti.
      " oo-oo-oo Las Palmas" sun helmaaasi aina jään", voin sanoa vaikka Las Palmasissa ei ollakaan!
      Juu, ja kyllä niistä negatiivisista asioista pitää ja voi puhua, kunhan niistä ei muodostu se kuvio, jolla kaikkeen suhtudutaan.

    • sininen_sitruuna

      Miepä oon justiisa nyt tyytyväinen! =)

      Lunta on sopivasti, pikkusen pakkasta... ei oo niin pimiää eikä synkkää.

      Ja mikä parasta, huomenna on maanantai!

      • zisel

        "Ja mikä parasta, huomenna on maanantai!"


      • sininen_sitruuna
        zisel kirjoitti:

        "Ja mikä parasta, huomenna on maanantai!"

        Ihan loistavuutta! :)

        Saa mennä töihin... ja jos heräiskii vielä aikaisin.. ;)


      • zisel
        sininen_sitruuna kirjoitti:

        Ihan loistavuutta! :)

        Saa mennä töihin... ja jos heräiskii vielä aikaisin.. ;)

        Miten huonosti pitää kotona olla asiat että HALUAA lähteä aamulla töihin?? :D Toivottavasti autos käynnistyy... jos sulla on auto :)


      • sininen_sitruuna
        zisel kirjoitti:

        Miten huonosti pitää kotona olla asiat että HALUAA lähteä aamulla töihin?? :D Toivottavasti autos käynnistyy... jos sulla on auto :)

        Ei vaan mulla on niin ihanat työntekijät, että sinne on kiva mennä... sato tai paisto.. :)
        Kyllähän sitä vapaataki vois pitää.. mutta ei paha..

        Jos ei auto käynnisty, ni sitte reippaillaan.. ei oo ku 2 km matkaa =)


      • määmy
        zisel kirjoitti:

        Miten huonosti pitää kotona olla asiat että HALUAA lähteä aamulla töihin?? :D Toivottavasti autos käynnistyy... jos sulla on auto :)

        dazu yrittää saada sinistä_sitruunaa meseen ;)


      • zisel
        sininen_sitruuna kirjoitti:

        Ei vaan mulla on niin ihanat työntekijät, että sinne on kiva mennä... sato tai paisto.. :)
        Kyllähän sitä vapaataki vois pitää.. mutta ei paha..

        Jos ei auto käynnisty, ni sitte reippaillaan.. ei oo ku 2 km matkaa =)

        No hyvähyvä.. mun pitää mennä nyt peiton alle kun palelee niin paljon. Päivänjatkoja! :)


      • määmy
        määmy kirjoitti:

        dazu yrittää saada sinistä_sitruunaa meseen ;)

        Mä alan snadisti snaijaa, miks jengi häipyy tält palstalt. Yks latva_b, joka uneksii olevansa mihi rahkeet ei riitä, riittää.


    • määmy

      Mä diggaan sääst ku sääst. Hurrikaanit eri jutskii

    • Kyöstix

      Nyt pakkasta 21 astetta...oikeen mahtava ilma :)

    • Sää on maailmanhistorian tylsin puheenaihe. Kun joku yrittää mulle puhua säästä en vastaa mitään :P Ollaan hiljaa jos ei edes puolioikeata puhuttavaa ole.

      • Jaa no, Big Brother, Salkkarit ja Janne Kataja vetää aneemisuudessaan vertoja säästä puhumiselle.


    • Ilmasto muuttuu ja muuttuu, kyllä se siitä

    • Kyöstix

      Rapee aamupakkanen 29 astetta.... :)

    • Qwartz

      Olen kuullut. Mulle sopii parhaiten suomen toukokuu tyyppinen sää. Ollaan jo lähempänä 20 plus astetta muttei vielä yli.


      Allerkirjoittaa; Qwartz

      • Kyöstix

        Tällainen pakkanen saa aikaan aamukankeutta ja tekisi mieli pysyä peiton alla ja jatkaa unia :)


    • Kyllä useinkin. Esim. äidin kanssa päiviteltiin poikkeuksellisen kauniita ja lämpimiä kelejä marraskuussa.

      Nyt taas on kiva, kun on lunta; tuo valoa,kun aamuisin lähtee ajamaan.

      Sää on yllättävän tärkeä asia,nyt kun asuu maalla. Vaikuttaa jopa siihen pääseekö lähtemään kotoa minnekään,kouluun, töihin (jos on lunta tullut paljon tms.) Eli kyl siitä juttua piisaa. Tulee aina yritettyä olla meteorologi, vaihtelevalla menestyksellä. Myrskyistä aiheutuvat sähkökatkot myös vaikuttaa elämään, niitä ei maalla heti saa korjattua. Ilman puulämmitystä ja -hellaa olis aika hukassa.

      Joskus kun asui kaupungin keskustassa, kerrostalossa, oli aika sama millainen ilma ulkona on. Kun ei tarvinnut tehdä lumitöitä jne. Ei jäänyt edes mieleen millaiset kelit milloinkin oli.

    • pieni lintu :)

      Paras sää meille pohjoisen asukeille on tälläinen:

      Aurinkoista, ilman lämpötila on about viitisen astetta pakkasen puolella ja hanki kestää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      300
      3315
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1798
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1293
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1193
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe