olen tuleva odottava yh. raskaana 7. kk menossa. mies lähti viime kuussa linnaan, pois viikkoa ennen laskettua aikaa. mulla oma asunto ollut kohta kuukauden haussa. takana väkivaltaa, alkoholiongelmia yms jne. no kuitenkin mistä voimia? joka päivä katson peiliin ja hymyilen, ajattelen vaavia ja omaa rauhaa. silti ikävä toisen lämpöä. irti on vaikea päästää. on pakko jaksaa päivä kerrallaan JA LUOVUTTAVA RAKKAUDEN ILLUUSIOSTA.
raskaana,mies linnassa
7
834
Vastaukset
- ihme
On tosi surullista kun joutuu toteamaan,ettei elämän haaveet vastaakaan todellisuutta. On surullista kun ruusuinen tulevaisuus leviää käsiin kuin korttitalo. Kaipuu ja ikävöinti ei asioita muuta míksikään,päinvastoin, saattaa vain yllyttää jatkamaan siinä kierteessä josta olet jo päässyt fyysisesti pois. Ikävissään on helppo unohtaa että mitään pahaa koskaan on ollutkaan. Pidä kuitenkin kiinni realiteeteista, joskus kauneimmastakaan sadusta ei hartaimmin toiveinkaan tule totta. En tiedä kelpaisiko minun keinoni jaksaa sinulle: Jumala. Siihen voi ja saa tarttua, muttei ole pakko.
- Hyh
Kaikilla on omat ongelmansa. Voithan kokeilla rukoilla jos Taivaasta tulisi apua, mutta tuskin niin käy. Ei kurja elämä siitä miksikään muutu. Rikollisille on aivan oikein että koppiin joutuvat. Laittaisivat vielä kunnon kahleisiin kiinni niin kuin keskiajalla.
- ihme
tuo sun asenteesi auttaa jaksamaan, tai selvittämään tunteita ?
Jos mulla olisi tarvetta alkaa nettisaarnaajaksi, mä voisin kertoa saamastani avusta, mutta kuten sanoin, ei väkisin. Mä en koe sieluntuskaa siitä etten saa sinua pelastettua, koska se ei ole mun tehtäväni. Luullakseni sullekin tulee elämässä eteen tilanteita, joissa kutsu on ilmiselvä. Oma asia miten siihen reagoit. Ainakin tuollainen sokea vihaaminen on selkeä merkki,että sulla on aloittajaakin huonompi olla. Haluatko ylpeyttäsi tuntea epämääräistä pahaaoloa vai nöyrtyä vahvempasi edessä se on Matti Nykäsen sanoin Up Yours. - palaute kirjoittajalta
ihme kirjoitti:
tuo sun asenteesi auttaa jaksamaan, tai selvittämään tunteita ?
Jos mulla olisi tarvetta alkaa nettisaarnaajaksi, mä voisin kertoa saamastani avusta, mutta kuten sanoin, ei väkisin. Mä en koe sieluntuskaa siitä etten saa sinua pelastettua, koska se ei ole mun tehtäväni. Luullakseni sullekin tulee elämässä eteen tilanteita, joissa kutsu on ilmiselvä. Oma asia miten siihen reagoit. Ainakin tuollainen sokea vihaaminen on selkeä merkki,että sulla on aloittajaakin huonompi olla. Haluatko ylpeyttäsi tuntea epämääräistä pahaaoloa vai nöyrtyä vahvempasi edessä se on Matti Nykäsen sanoin Up Yours.tekstini tarkoitus ei ollut kerjätä sääliä, vaan tuoda esille elämäntilanteita, vaikeitakin. ja tuoda toivoa niille jotka saman kanssa kamppailevat. että asioihin voi ja pitää vaikuttaa.
- ihme
palaute kirjoittajalta kirjoitti:
tekstini tarkoitus ei ollut kerjätä sääliä, vaan tuoda esille elämäntilanteita, vaikeitakin. ja tuoda toivoa niille jotka saman kanssa kamppailevat. että asioihin voi ja pitää vaikuttaa.
Hyh varmaankin antoi vastauksensa oikeassa sävyssä. Osaan minäkin:
Itsehän olet soppasi keittänyt, koita vain lusikoida. Ainahan voit lomilla kokeilla onnistuisiko elämä sittenkin. Saatat saada toisenkin pennun elätettäväksesi. Asioita voi esittää niin eri tavalla, mä en vaan osaa enkä halua tuomita ketään. Käsittääkseni ensimmäisessä tekstissä oli kysymys, että miten vaan jaksaisi. Luullakseni, jos sä tunsit että säälisin sua tarkoittaa sitä, että mun vastaukseni osui ja upposi syvemmälle mitä itse edes halusit. Sääli ei välttämättä ole sama kuin myötätunto.
- saa kuvan
että olet varsin fiksu tyyppi, pystyt tilannettasi puntaroimaan. uskon että kaikki voima selviytymiseen on sinussa itsessäsi. ja muista ajatella lapsia, varsinkin sitä tulevaa että lapsen elämä olisi turvallista. älä palaa väkivaltaisen miehen luokse. ansaitset enemmän. olisiko paikkakunnallasi joitain vertaisryhmiä missä voisit käydä juttelemassa, voisit kysyä esim Mobilesta jos sellainen löytyy?
- kiitän
kiitos vastauksestasi. tukiryhmä hyvä ehdotus, otan selvää. ymmärsit tekstini oikein. aion todellakin jatkaa ilman miestä ja jos en asuntoa saa siihen mennessä että mies vapautuu, niin sitten menen jonnekin ystävän luo. tekstilläni halusin tuoda esiin että vaikeissakin päätöksissä tunteet heittelehtivät, mutta silti pidän kiinni päätöksestä. toivon näin muidenkin samassa tilanteessa olevien jaksavan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632122Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51775Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2331260En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71940Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87935Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20842Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?111751Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38698- 19696
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93679